(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 28 مرداد 1392 - شماره 20569

عملیات تروریست‌ها در جنوب بیروت با کشف 250 کیلوگرم مواد منفجره ناکام ماند
تظاهرات زنان محجبه در شمال فرانسه
در ادامه سرکوب اعتراض‌های مردمی
نظامیان حاکم مصر مساجد را به آتش کشیدند
شیخ عیسی قاسم: رژیم آل ‌خلیفه باید به خواست ملت تن دهد
نیویورک تایمز: اسرائیل نمی‌گذارد آتش جنگ مصر خاموش شود
رژیم سعودی موشک‌های ضدتانک به تروریست‌ها در سوریه داد
در سالروز کشته شدن 34 معدنچی توسط پلیس صورت گرفت
تجمع اعتراضی هزاران معدنچی در آفریقای جنوبی
تکفیری‌های مسلح در سوریه 20 زن و کودک را به قتل رساندند
حماس: محمود عباس در مذاکرات سازش نماینده ملت فلسطین نیست
 خطاب به سران عرب: مالکی: آتشی که به‌پا کرده‌اید دامن شما را نیز خواهد گرفت
چهار سوی پنج قاره
   


در پی وقوع حادثه تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت که به کشته و مجروح شدن صدها تن انجامید یک دستگاه خودرو حاوی 250 کیلوگرم ماده منفجره تی‌ان‌تی در شهرک الناعمه کشف و ضبط شد و عملیات تروریست‌ها ناکام ماند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی لبنان، یک دستگاه خودروی پارک شده در خیابان نزدیک ساختمان شهرداری شهرک الناعمه در جنوب بیروت شناسایی شد که کارشناسان امنیتی پس از بازرسی خودرو دریافتند 5 صندوق حاوی مواد منفجره تی‌ان‌تی و مقادیر زیادی ماده نیترات و چاشنی با وزن حدود 250 کیلوگرم در آن وجود دارد که آماده انفجار از راه دور است. پلاک این خودرو جعلی و متعلق به یک خودرو دیگر بود. این در حالی است که با کشف اجساد جدید در محل حادثه تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت تعداد قربانیان این حادثه از 30 نفر هم بالاتر رفت.

 


زنان محجبه و مسلمان فرانسوی در اعتراض به افزایش حملات اسلام‌ستیزانه علیه زنان محجبه و تشدید قوانین محدود کننده حجاب در فرانسه در شمال این کشور تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو منطقه «ترپ» در «ابولین»، صحنه اعتراض‌های بانوان مسلمان علیه تشدید خشونت‌ها و وضع قوانین محدودکننده در رابطه با حجاب در فرانسه بود.زنان مسلمان فرانسوی که از مقابل مسجد شهر تا ساختمان شهرداری در این منطقه راهپیمایی کردند، کوشیدند تا نارضایتی خود را نسبت به خشونت‌های اخیر صورت گرفته علیه زنان محجبه نشان دهند.آنان خواستار اقدام هرچه سریعتر مقامات مسئول، برای پایان بخشیدن به این خشونت‌ها شدند.یادآور می شود، این راهپیمایی در پی انجام خشونت‌های مکرر و افزایش اقدامات اسلام‌ستیزانه علیه بانوان مسلمان و محجبه در این منطقه صورت گرفت.

 


ارتش مصر برای دستگیری اخوانی‌های معترض، مسجد «الفتح» را به آتش کشید.
به گزارش خبرگزاری‌ها، روز شنبه نیروهای امنیتی مصر پس از ناکامی در قانع ساختن صدها نفر از متحصنین معترض در مسجد بزرگ «الفتح» قاهره به داخل این مسجد یورش برده و با کمک باتوم وگاز اشک‌آور، اقدام به تخلیه اخوانی‌ها کردند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد ارتش برای این منظور مسجد الفتح را به آتش کشیده و اجساد قربانیان ناآرامی‌های چهارشنبه تا جمعه گذشته را نیز از این مسجد خارج کرده است. پس از اینکه نیروهای امنیتی مصر طی چند روز گذشته اقدام به تخلیه میدان‌های «رابعه العدویه» و «النهضه» کردند و در این راه حدود 3000 نفر را به قتل رساندند، معترضان اقدام به برگزاری مجدد تحصن در مساجد، پارک‌ها و سایر نقاط شهرها کردند. در این بین معترضان با هدف به محاکمه کشاندن «قاتلان» اجساد صدها نفر از مردم را با خود به مساجد منتقل کرده بودند. به گفته وزارت کشور مصر در عملیات تخلیه مسجد الفتح 385 نفر دستگیر شدند. مقامات دولتی در مصر اعلام کردند از این پس مساجد سرتاسر مصر پس از اقامه نماز باید بسته شوند! از سوی دیگر خبر می‌رسد، صدها هزار نفر از اخوانی‌ها پس از فراخوان رهبرانشان از روز شنبه دور تازه‌ای از اعتراض‌ها علیه «کودتای ارتش» را آغاز کرده‌اند. به گزارش واحد مرکزی خبر، هزاران نفر از اخوانی‌های ساکن اسکندریه در حین تظاهرات اقدام به تشییع جنازه کشته شدگان نیز کردند.
نیروهای امنیتی اما در شهر «اسیوط»، به تظاهرکنندگان حمله کرده اقدام به پراکندن آنها با استفاده از گاز اشک‌آور کردند. شبکه تلویزیونی الجزیره با اعلام این خبر افزود: نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان اقدام به تیراندازی کرده و شماری را به خاک و خون کشیدند. این شبکه خبری قطری که با آغاز ناآرامی‌های مصر در کنار اخوانی‌ها قرار گرفته، در عین حال از برگزاری یک «راهپیمایی ‌باشکوه» در سرتاسر مصر در نخستین روز از «هفته سرنگونی کودتا» خبر داد. اخوان‌المسلمین مصر روز جمعه اعلام کرد، در اعتراض به کشتار مردم از روز شنبه (26 مرداد) به صورت روزانه و به مدت یک هفته تظاهرات گسترده‌ای با عنوان «هفته سرنگونی کودتا» برگزار می‌کند.آن‌طور که الجزیره اعلام می‌کند، مصری‌های طرفدار مرسی علاوه بر اسکندریه و اسیوط در شهرهای قاهره، پورت سعید، شمال سینا، وادی‌الجدید، الجیز و حلوان نیز تظاهرات مشابهی برگزار کردند.
در دو شهر قاهره و الجزیره، اخوانی‌های خشمگین به سمت دادگاه عالی قانون اساسی راهپیمایی کردند. محکومیت کشتار مردم، بازگشت مرسی به قدرت و محاکمه قاتلان مردم از جمله شعارهای معترضان بود که همزمان با حمل تصاویر محمد مرسی فریاد می‌زدند. در جریان دور تازه اعتراض‌ها صدها نفر از معترضان دستگیر شدند.
این اعتراض‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دولت، اخوان‌المسلمین را رسماً یک گروه تروریستی خوانده و اعلام کرده در صورت بی‌توجهی به هشدارها آنها را به قتل می‌رساند.
«منا»، خبرگزاری رسمی مصر اما با انتشار بیانیه وزارت کشور مصر اعلام کرد صدها نفر از بازداشت‌شدگان حامی اخوان‌المسلمین تحت بازجویی هستند. طبق این بیانیه رسمی، تنها طی روزهای جمعه گذشته تا روز یکشنبه بیش از 1000 نفر از «عناصر» اخوانی دستگیر شده‌اند و کار بازجویی از 250 نفر از آنها آغاز شده است. به نوشته الجزیره در روز جمعه گذشته ارتش مصر 200 نفر از معترضان را کشت. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 23 و 24 مرداد نیز دست‌کم 2600 نفر کشته‌ شده‌اند.وزارت بهداشت مصر اعلام می‌کند طی این چند روز حدود 1000 نفر کشته شده‌اند. وزارت کشور مصر می‌گوید عده‌ای از اخوانی‌ها به سلاح جنگی مجهز شده‌اند بنابراین ارتش چاره‌ای جز شلیک به آنها ندارد. به گفته وزارت کشور مصر در جریان «پاکسازی» میادین قاهره و مسجد الفتح نیروهای امنیتی مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط کرده‌اند. منابع خبری در مصر طی روزهای گذشته اعلام می‌کردند گروه‌های ناشناس که احتمالاً از اعضای القاعده هستند در بحبوحه ناآرامی‌های چند روز گذشته اقدام به مسلح کردن معترضان می‌کردند!
واکنش‌های جهانی
نحوه سرکوب معترضان از سوی ارتش مصر به قدری خشن و غیرانسانی بود که واکنش‌ها در مورد آن همچنان ادامه دارد. به غیر از کشورهایی مثل عربستان، اردن، کویت و امارات و یا رئيس تشکیلات خودگردان فلسطین که از قتل‌عام معترضان اخوانی حمایت کرده‌اند، بسیاری از کشورها، شخصیت‌ها و نهادهای حقوق‌بشری و بین‌المللی به شدت علیه ارتش و دولت موقت مصر موضع‌گیری کردند.
رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه برای چندمین بار «کشتارها» در مصر را محکوم و قاهره را به ارتکاب «ترورهای دولتی» متهم کرد.
اردوغان گفت: «شمار کشتارهای دو روز اخیر مصر به حدود 600 تن رسیده، 53 نفر از برادران مصری ما هنگام نماز صبح کشته شدند... همه کسانی که خواستار آزادی مرسی بودند هدف اقدامات خشونت‌آمیز قرار گرفتند، من حمله به مساجد، کلیساها و عبادتخانه‌ها را به شدت محکوم می‌کنم و در برابر کشتارها در این کشور نیز سکوت نخواهم کرد.»
بلافاصله پس از این اظهارات وزارت خارجه مصر اعلام کرد مانور مشترک نظامی با ترکیه را به دلیل مداخله این کشور در امور داخلی مصر لغو می‌کند. رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا اما با وجود اذعان به اوضاع وخیم حاکم بر مصر از کاخ سفید خواست کمک‌های میلیاردی به ارتش این کشور را همچنان ادامه دهد. «اریک کانتور» ادامه این کمک‌ها را به نفع «منافع آمریکا» عنوان کرد.
شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز اعلام کرده قطع کمک‌های مالی آمریکا به مصر به منافع نظامی آمریکا به شدت لطمه خواهد زد. به گزارش این شبکه خبری آمریکایی، در صورت قطع کمک‌های نظامی آمریکا به مصر، جریان پولی که از این رهگذر روانه جیب پیمانکاران آمریکایی می‌شود متوقف خواهد شد و شرکت‌های نظامی آمریکایی مثل «لاکهید مارتین و لیما» به شدت متضرر خواهند شد. به اعتقاد گردانندگان این شبکه خبری این کمک‌ها ولو به قیمت کشته شدن هزاران انسان در مصر به خاطر اینکه به دو شرکت نظامی آمریکایی لطمه وارد نشود، نباید قطع شود! دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز رخدادهای مصر را «وحشت‌آور» خواند. «اکمل‌الدین احسان اوغلو» گفت، نمی‌توان خواست‌های مشروع را با گلوله پاسخ گفت و ارتش مصر در حال نقض حقوق‌بشر است.
خبر دیگر اینکه، جمعی از سازمان‌های حقوق‌بشری در مصر و خارج این کشور تلاش‌های گسترده‌ای را برای کشاندن ژنرال «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع و «محمد ابراهیم» وزیر کشور مصر به دادگاه کیفری بین‌المللی آغاز کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الجزایری«النهار الجدید»، نهادها و سازمان‌های حقوق‌بشری اقداماتی را برای محاکمه آن دسته از مسئولان مصری که در خشونت‌های اخیر این کشور دست داشته‌اند، در دادگاه کیفری بین‌المللی آغاز کردند. این سازمان‌ها در حال جمع‌آوری مدارک از این دو و شماری از چهره‌های نظام کنونی برای محاکم قضایی بین‌المللی هستند.
دبیر کل سازمان ‌ملل نیز بار دیگر ضمن ابراز نگرانی شدید از آنچه در مصر می‌گذرد، گفت جلوگیری از تلفات انسانی باید اولویت اصلی در این کشور باشد.
«بان‌کی‌مون» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، زیاده‌روی در استفاده از زور در برخورد با اعتراض‌ها قابل‌قبول نیست. وی در عین حال حمله به کلیساها، بیمارستان‌ها و دیگر تأسیسات عمومی را نیز محکوم کرد.
وزیر خارجه اتریش نیز در اعتراض به ناآرامی‌های مصر از اتحادیه اروپا خواست کمک‌های مالی خود به این کشور را قطع کنند. «اشپیندلاگر» گفت کمک 5 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به مصر باید پس از استقرار روند دموکراسی در این کشور اعطا شود.
از سوی دیگر خبر می‌رسد، هزاران نفر از ساکنان پاریس، اسلامبول و لندن در حمایت از مرسی تظاهرات و خشونت‌های ارتش مصر را محکوم کردند.
طی روزهای گذشته در کشورهای اندونزی، آمریکا، مغرب، سومالی، اردن و... اعتراض خیابانی علیه خشونت‌های ارتش مصر برگزار شده است.
سایر رویدادها
* «الیوم السابع» به نقل از منابع نظامی مصری از برقراری تدابیر بی‌سابقه منع آمد و شد در این کشور خبر دادند.
* «السیسی» وزیر دفاع مصر با افسران و فرماندهان ارتش مصر دیدار کرد.
* منابع خبری از رفتن البرادعی، معاون مستعفی رئیس جمهوری موقت مصر به اتریش به دلیل عصبانیت وی از کشتار مردم و سرکوب طرفداران مرسی خبر دادند.
* نشست شورای وزیران دولت موقت مصر دیروز برای بررسی طرح انحلال اخوان‌المسلمین به ریاست ببلاوی برگزار شد.
* نیروی دریایی انگلیس برای خارج کردن گردشگران انگلیسی از مصر آماده‌باش کامل داد.

 


همزمان با تظاهرات ضد رژیم، روحانی برجسته بحرین اعلام کرد که آل‌خلیفه باید به خواسته‌های ملت تن دهد.
مردم بحرین به رغم تدابیر شدید امنیتی همچنان در مناطق مختلف این کشور تظاهرات می‌کنند و خواستار سرنگونی رژیم آل‌خلیفه هستند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، صدها نفر از مردم منامه پایتخت بحرین با حضور در خیابان‌ها و میادین این شهر بار دیگر بر تحقق خواسته‌های انقلابی خود تاکید کردند.
تظاهرکنندگان اعلام کردند از مطالبات مشروع خود دست برنمی‌دارند و آتش این انقلاب خاموش شدنی نیست.
مردم بحرین اظهار داشتند که نظام دیکتاتوری آل‌خلیفه به شدت تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را سرکوب می‌کند و آنان را به خاک و خون می‌کشد لیکن جامعه جهانی سکوت کرده و در قبال جنایات این رژیم واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.
این تظاهرات در شرایطی در منامه و دیگر شهرهای بحرین برگزار می‌شود که فعالان بحرینی اعلام کرده‌اند منامه در محاصره نیروهای امنیتی آل‌خلیفه است و در شهرهای دیگر نیز تدابیر شدید امنیتی به کار گرفته شده است.
شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه بحرین در سخنرانی خود در مسجد امام صادق(ع) در منطقه الدراز تاکید کرد دولت باید به خواسته‌های ملت تن دهد چرا که آنها در انتخاب سیاست خود صاحب حق هستند.
وی افزود، مردم اصل هستند و دولت به منزله وکیلی است که خواست ملت را به نمایندگی از آنان دنبال می‌کند.
از سوی دیگر، وزارت کشور بحرین اعلام کرد انفجار یک بمب در شمال شرق منامه باعث مجروح شدن پنج نیروی امنیتی شده است.
فعالان بحرینی معتقدند این‌گونه حوادث از سوی رژیم آل‌خلیفه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود تا زمینه برای سرکوب بیشتر معترضان بحرینی فراهم شود.
بحرین از فوریه سال 2011 شاهد اعتراض‌های مخالفان علیه دولت این کشور بوده است و نیروهای امنیتی تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم به ویژه شیعیان را سرکوب کرده‌اند.

 


یک روزنامه آمریکایی از روابط بسیار نزدیک ژنرال السیسی با اسرائیل خبر داد و نوشت تل‌آویو نمی‌گذارد آتش جنگ مصر خاموش شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از «دیپلمات‌های غربی» نوشت، ژنرال عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر و کسی که محمد مرسی را از قدرت برکنار کرده روابط بسیار نزدیکی با اسرائیل دارد و با همتایان اسرائیلی‌اش مرتب در تماس است. وی از وقتی رئیس اطلاعات نظامی مصر است این ارتباطات را داشته است.
به گفته این دیپلمات‌ها، اسرائيل از یک طرف به این ژنرال 58 ساله وعده داده نگران قطع کمک‌های مالی آمریکا به مصر نباشد و از طرف دیگر تلاش‌های دیپلماتیک برای آرام کردن اوضاع را «تخریب» می‌کند!
در ادامه این گزارش آمده: اسرائیل دائماً به آمریکا درباره خطرات اخوان‌المسلمین هشدار می‌دهد و می‌گوید آنها یک گروه تروریستی هستند. یادآور می‌شود روز شنبه گذشته حاکمان مصر رسماً اخوان‌المسلمین مصر را یک «گروه تروریستی» اعلام کردند!

 


منابع دیپلماتیک اعلام کردند مخالفان مسلح در جنوب سوریه به تازگی موشک‌های ضدتانک از عربستان سعودی دریافت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از رویترز، منابع آگاه در میان مخالفان حکومت سوریه و منابع دیپلماتیک اعلام کردند موشک‌های ضدتانک جدید از مرزهای اردن وارد سوریه شده و در اختیار مخالفان قرار گرفته است.
به گفته این منابع این تجهیزات جدید می‌تواند قدرت مخالفان مسلح را در رویارویی با ارتش سوریه افزایش دهد.
یک منبع دیپلماتیک غربی هم گفت: ورود سلاح‌های جدید از سوی عربستان سعودی به مخالفان مسلح در سوریه، نشان‌دهنده نگرانی‌های ریاض از کندی پیشروی مخالفان در جنوب سوریه و سوءاستفاده گروه‌های وابسته به القاعده از وضعیت کنونی این کشور است.
مخالفان در ماه‌های اخیر عقب‌نشینی‌های متعددی را در مرکز سوریه رقم زدند و ارتش سوریه توانست شهرها و مناطقی را از مخالفان پس بگیرد.
پیشتر نیز شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرده بود عربستان سعودی هدایت افراد مسلح در سوریه را از طریق اردن بر عهده دارد.
حمایت مستقیم عربستان از مخالفان در حالی است که ارتش سوریه بخش اعظم مناطق استان‌های درعا، ادلب، دمشق، حماه، حمص و دیگر استان‌های این کشور را تحت سیطره خود دارد.
ارتش سوریه در درگیری‌ با تروریست‌ها در حومه دمشق به موفقیت‌هایی دست یافت و افراد مسلح را وادار به عقب‌نشینی کرد.
نیروهای ارتش همچنین تلاش یک گروه از تروریست‌ها برای ورود به الرصافه از توابع استان دیرالزور در شرق سوریه را ناکام گذاشتند.
در این درگیری تعدادی از تروریست‌های وابسته به گردان موسوم به گردان الحق و نیز شکر‌الاسلام کشته شدند.ناآرامی‌های خونین از سال 2011 گریبانگیر سوریه است، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.
درگیری شدید
در منطقه زینبیه دمشق
درگیری شدیدنیروهای گردان حضرت ابوالفضل العباس (ع) به همراه اعضای ارتش سوریه و نیروهای حزب الله با تروریست های تکفیری در اطراف حرم مطهر حضرت زینب(س) ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری ها، درگیری نیروهای گردان حضرت ابوالفضل(ع)، اعضای ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله در محوطه حرم مطهر زینب(س) با تروریست های تکفیری برای دومین روز پیاپی ادامه یافت.
منابع سوری گزارش دادندکه این درگیری ها دقیقا" در محور روستای «الحجیره» جریان دارد که در واقع این محور به منزله پناهگاهی برای تروریست‌ها دراین منطقه به حساب می آید.
یگان های گردان حضرت ابوالفضل (ع) به همراه نیروهای حزب الله و ارتش سوریه قصد دارند وارد این منطقه شوند و آن را کاملا" از تروریست های تکفیری پاکسازی کنند.
تروریست های تکفیری بارها به حرم حضرت زینب(س) حمله کرده‌اند اما با مقاومت جانانه نیروهای مردمی وادار به عقب نشینی شده اند.
تکفیری ها اعلام کرده اند درصورت تصرف منطقه زینبیه ، حرم ام زینب کبری را منهدم خواهند کرد.

 


هزاران کارگر خشمگین در آفریقای جنوبی در سالگرد کشته شدن 34 معدنچی توسط پلیس تجمع اعتراضی برپا کردند.
16 آگوست سال 2012 یکی از خشن‌ترین درگیری‌های پلیس این کشور با معدنچیان معدن‌های پلاتین در «ماریکانا» اتفاق افتاد که دوران آپارتاید را برای مردم زنده کرد.در این روز معدنچیان اعتصابی خواستار افزایش حقوق و بهبود شرایط کار خود بودند که در درگیری پلیس با آنها 34 نفر با گلوله پلیس کشته شدند.
تجمع‌کنندگان خواستار انجام تعهدات وعده داده شده توسط دولت بودند که اکنون یک‌سال بعد از آن حادثه به هیچ یک از آنها عمل نشده و خانواده قربانیان و کارگران و ساکنان معتقدند که نه تنها به حقوق‌شان نرسیده‌اند که همه چیز بدتر شده است.

 


تروریست‌های تکفیری با هدف قرار دادن آوارگان 20 زن و کودک سوری را در روستای «مرمریتا» به خاک و خون کشیدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از پایگاه خبری المنار، تروریست‌های تحت حمایت کشورهای خارجی بار دیگر در یک جنایت جدید اهالی روستای مرمریتا واقع در حد فاصل دو شهر حمص و طرطوس را مورد هدف قرار دادند که موجب کشته شدن 20 زن و کودک سوری شد.
این افراد در مسافرخانه‌ای در روستای مرمریتا پناه گرفته بودند که با یورش وحشیانه تروریست‌ها مواجه شدند.
پس از این جنایت درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه در منطقه الحواش و تروریست‌ها روی داد که به کشته شدن تعدادی از نیروهای ارتش منجر شد.
تروریست‌ها همچنین دست کم 11 تن از جمله غیرنظامیان و مسیحیان را در حمله به یک پاسگاه ایست و بازرسی در غرب شهر حمص کشتند. افراد مسلح با حمله به یک پاسگاه ایست و بازرسی پنج رزمنده و شش غیرنظامی از جمله دو زن را کشتند.
همچنین عناصر تروریست موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام یک سرباز سوری به نام فیصل ادیب الجکر را در جریان درگیری‌های فرودگاه منغ ربودند و به دلیل مخالفت وی با اعلام جدایی از ارتش سوریه سر وی را بریدند.
گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که عناصر القاعده قبل از بریدن سر این سرباز وی را شکنجه کردند.چند روز قبل نیز عناصر القاعده دو کودک 9 و 12 ساله را در منطقه شیعه‌نشین «نبل» و «الزهراء» به قتل رسانده و ویدئوی اعدام‌ بی‌رحمانه این دو کودک را منتشر کردند.

 


یکی از رهبران برجسته جنبش حماس تاکید کرد ملت فلسطین رئیس تشکیلات خودگردان را برای مذاکره با رژیم صهیونیستی مامور نکرده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، محمود الزهار در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار افزود، رژیم صهیونیستی عباس را تهدید کرده است که اگر به سمت آشتی ملی برود کمک‌های اعطایی به تشکیلات خودگردان را قطع می‌کند همان چیزی که در زمان یاسر عرفات رخ داد و اشغالگران وی را در رام‌الله محاصره کردند.وی افزود، عباس نمی‌تواند موضع آمریکا و اسرائيل در رابطه با برگزاری انتخابات و آشتی ملی را رها کند زیرا مطمئن است که اگر این کار را بکند زیان می‌بیند.
الزهار همچنین گفت، مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی هیچ سودی به نفع ملت فلسطین نداشته است و سال‌های طولانی مذاکرات این مسئله را ثابت کرده است.
وی تاکید کرد،‌ حماس به مقاومت و آزادسازی پایبند است و حتی از یک وجب خاک فلسطین نخواهد گذشت.
از سوی دیگر شبکه خبری فلسطین الیوم اعلام کرد اروپا 30 کارخانه اسرائيلی در قدس را تحریم می‌کند.
ساخت و گسترش شهرک‌های صهیونیستی از مهمترین عوامل تحریم کارخانه‌های اسرائیلی از سوی اتحادیه اروپا است.
این در حالی است که رژيم صهیونیستی بی‌توجه به مذاکرات سازش و یا خواست بین‌المللی برای توقف شهرک سازی همچنان به ساخت و سازهای خود در اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

 


نخست‌وزیر عراق خطاب به کشورهای عربی حامی تروریسم گفت: کشتاری را که اکنون در کشورهای دیگر راه انداخته‌اید، بالاخره دامن شما را نیز می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، «نوری مالکی» که به مناسبت روز جهانی جوان در استان بابل سخن می‌گفت افزود: کسانی که مرگ را برای دیگران می‌خواهند، باید کشتار را علیه خود نیز پیش‌بینی کنند. مالکی هرچند نام عربستان را نبرد، ولی به شبکه «العربیه» که تحت حمایت ریاض است و فتواهای تکفیری اشاره کرد و افزود: ما هم باید با دروغپردازی‌های شبکه العربیه و هم با فتواهای تکفیری مقابله کنیم؛ فتواهایی که خیری برای مسلمانان ندارند و به جنگ‌های طایفه‌ای و مذهبی دامن می‌زنند. اسرائیل تنها طرفی است که از این فتواها بهره می‌برد. مالکی گفت، توانایی دولت بغداد برای مواجهه با تروریست‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.
نخست‌وزیر عراق اظهار داشت: ما توانایی مقابله با تروریست‌ها را داریم و به این مقابله ادامه می‌دهیم. عراق در وضعیت قدرتمندی قرار دارد و قدرت ما روز به روز بیشتر می‌شود.
نخست‌وزیر عراق در مورد تحولات منطقه نیز گفت: ما از خطرات منطقه‌ای از جمله در سوریه و لبنان آگاه هستیم. مالکی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم جلوه‌ای تازه از یک جنگ جهانی است و تا مدت‌ها ادامه خواهد یافت. به گزارش ایسنا، وی خطاب به تروریست‌ها گفت: شاید بتوانید در اینجا و آنجا بمب منفجر کنید، اما بدانید که نمی‌توانید این روند را تا ابد ادامه دهید. زیرا مردم عراق از هوشیاری و توانمندی لازم برای مقابله با شما برخوردارند.
تروریست‌های فعال در عراق طی روزها و هفته‌های اخیر حملات خونینی را علیه مردم بی‌گناه و نیروهای دولتی ترتیب داده‌اند. این حملات که با حمایت مالی عربستان و توسط عناصر بعثی و سلفی انجام می‌گیرد، دولت بغداد را در مبارزه با تروریسم مصمم‌تر کرده است؛ نیروهای امنیتی و نظامی عراق طی دو هفته اخیر عملیات گسترده‌ای را در بغداد و مناطق شمالی و غربی عراق به اجرا گذارده و صدها متهم به حملات تروریستی را دستگیر کرده‌اند. با این حال، حملات تروریست‌ها کم و بیش ادامه دارد؛ در آخرین حملات که دیروز در منطقه سبز بغداد صورت گرفت، چهار تن شهید و 13 نفر دیگر مجروح شدند.
به اعتقاد مالکی، تروریست‌هایی که این روزها دست به حملات می‌زنند، از طریق مرزهای سوریه تغذیه تسلیحاتی می‌شوند. وی گفت: سلاح‌هایی که در اختیار قاتلان در سوریه قرار گرفته است، اکنون به عراق قاچاق می‌شوند و گرگ‌هایی که از کشورهای مختلف به سوریه رفته‌اند، اکنون مخفیانه وارد عراق می‌شوند. عربستان، ترکیه، قطر، انگلیس، آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی از تروریست‌های فعال در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

 


ترس نواز شریف
طالبان پاکستان تهدید کرد اگر قانون جدید «اعدام تروریست‌ها» لغو نشود، «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان را ترور خواهد کرد. این تهدید باعث شد که نواز شریف دستور توقف اجرای حکم اعدام برای چند تروریست را صادر کند!
مرگ 3 تفنگدار
نیروهای امنیتی روسیه سه جنگجوی مسلح را طی درگیری در جمهوری داغستان از پای درآوردند. جمهوری داغستان از مناطق ناآرام روسیه است و طی سال 2012، بیش از 200 فرد مسلح در این منطقه به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
جنایات نابخشودنی
«حامد کرزای» رئیس‌جمهور افغانستان کشتار غیرنظامیان به دست طالبان را «جنایات نابخشودنی» دانست. کرزای گفت: هدف قرار دادن غیرنظامیان به معنای دشمنی طالبان و اربابان خارجی آنها با مردم افغانستان و مخالفت با توسعه این کشور است.
پدیده‌ای به نام اوجالان!
«عبدالله اوجالان» رهبر «پ.ک.ک» که هم‌اکنون در جزیره «امرالی» ترکیه (در مجاورت اسلامبول) زندانی است، گفت: من می‌توانم مسایل داخلی ترکیه و بحران سوریه و منطقه را حل کنم! وی گفت: باید جایگاه راهبردی من پذیرفته شود. گفتنی است عناصر پ.ک.ک سال‌ها اوجالان را پدیده‌ای متفاوت از دیگران دانسته‌اند. این نوع نگاه اکنون کمرنگ شده است.
زینب الخواجه
مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد، مزدوران آل‌خلیفه «زینب الخواجه» را در زندان با کسانی زندانی کرده‌اند که مبتلا به بیماری‌های مسری هستند. به گفته این نهاد، با توجه به وضعیت نامطلوب زندان و کیفیت غذا، احتمال ابتلای زینب‌الخواجه به بیماری‌های مسری بسیار زیاد است.
صهیونیسم بدتر از آپارتاید
خانم «تترا وایلد» نویسنده آلمانی گفت، اگر از سیاهپوستانی که آپارتاید را در آفریقای جنوبی تجربه کرده‌اند در مورد جنایات اسرائیلی‌ها نسبت به مردم فلسطین سوال شود، خواهند گفت که نژادپرستی رژیم اسرائیل به مراتب برجسته‌تر از آپارتاید خواهد بود.
آمریکایی‌ها علیه جاسوسی دولتی
طبق آخرین نظرسنجی، حدود 70 درصد مردم آمریکا با جاسوسی دولت از حریم خصوصی مردم مخالف هستند، «ادوارد اسنودان» کارمند سابق امنیت ملی آمریکا از جاسوسی این نهاد در جامعه آمریکا پرده برداشت.این جاسوسی به شیوه غیرقانونی انجام می‌شده است. البته جاسوسی در آمریکا هنوز ادامه داد.
نعل وارونه!
امامان جمعه مناطق سنی‌نشین عراق، از جمله «رمادی» و «سامرا» خواستار انتفاضه علیه «نوری مالکی» شدند. این در حالی است که نخست‌وزیر عراق تمام تلاش خود را برای مقابله با تروریسم به کار گرفته است. عناصر رژیم سرنگون شده بعث عراق و شبه نظامیان سلفی و القاعده در مناطق سنی‌نشین پایگاه دارند. این تروریست‌ها تاکنون جنایات زیادی را نسبت به غیرنظامیان مرتکب شده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10