(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 30  مرداد 1392 - شماره 20571

به هنگام تهیه گزارش از تجمع کارگران کارخانه کاشی سامان
معاون فرماندار بروجرد مانع تهیه گزارش از سوی خبرنگار کیهان شد
سرتیپ احمدی‌مقدم: نیروی انتظامی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلاقی هرگز کوتاه نخواهد آمد
پلیس محفل اراذل و اوباش سیمون بولیوار را برهم زد
اجرای افزایش مرخصی زایمان مادران متوقف شد
رئیس واحد مبارزه با کالای قاچاق بانه خبر داد
کشف داروهای کمیاب و گران‌قیمت در داخل 200 دستگاه جاروبرقی
در جلسه دیروز شورای شهر تهران
پرونده بودجه شهرداری در سال 88 مختومه اعلام شد
رئیس پلیس آگاهی خبر داد
تشکیل 875 پرونده قاچاق دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی
 حوادث کوتاه از کشور
سقوط تیر چراغ برق بر پراید
هوا از هفته آینده خنک می‌شود
دیروز اتفاق افتاد
جنایت هولناک یک شیشه‌ای در خیابان شوش
قاچاقچیان برنج خارجی 5/1 میلیارد ریال جریمه شدند
نشت مواد رادیو اکتیو از نیروگاه فوکوشیما
واژگونی قایق پناهجویان
انهدام باند قاچاق اسلحه در نیویورک
مرگ 22 هندی در تصادف قطار
پلیس فداکار
اعتراض از نوعی دیگر
   


بروجرد-خبرنگار کیهان:
معاون سیاسی فرماندار بروجرد از تلاش خبرنگار کیهان در این شهر برای دریافت و انعکاس خبر تجمع کارگران کارخانه کاشی سامان این شهر ممانعت کرد.
عباس درفشدار نماینده و خبرنگار کیهان در بروجرد که روز دوشنبه برای تهیه خبر از تجمع کارگران کارخانه کاشی سامان این شهر در مقابل فرمانداری در جمع کارگران حاضر شده بود توسط ماموران نیروی انتظامی و به دستور داوودی معاون سیاسی فرمانداری بروجرد بازداشت و به دفتر وی هدایت شد. معاون سیاسی فرماندار بروجرد پس از انتقال درفشدار به اتاقش تلفن همراه و کارت شناسایی خبرنگار را ضبط کرد و او را از تهیه خبر این تجمع باز داشت.
خبرنگار کیهان که حتی اجازه تماس با خانواده خود را پیدا نکرده بود سرانجام پس از 40 دقیقه با وساطت کارکنان دفتر معاون سیاسی و حذف عکس‌های گرفته شده از تجمع کارگران از تلفن همراهش اجازه خروج از فرمانداری را گرفت. خروج وی از فرمانداری زمانی اتفاق افتاد که کارگران تجمع‌کننده متفرق شده بودند و وی موفق به گفت‌وگو با آنان نشد. کارخانه کاشی سامان بروجرد با 380 کارگر مدت 3 هفته است که تعطیل شده است.

 


فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: نیروی انتظامی در جهت تحقق حماسه اقتصادی با قاچاقچیان و مبادلات غیرقانونی برخورد می‌کند.
سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم درمراسم صبحگاه مشترک یگان‌های فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در تبریز اولین ماموریت پلیس در سال جاری را عمل به منویات رهبر انقلاب در تحقق حماسه سیاسی دانست.
وی با اشاره به برگزاری انتخاباتی امن و سالم در کشور، اظهار کرد: حرکت هوشمندانه مردم و حضور پررنگ پلیس در انتخابات موجب شد امن‌ترین انتخابات کشور به وقوع پیوسته و حماسه سیاسی رقم بخورد.
به گزارش فارس، فرمانده ناجا با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی در باب ارتقای امنیت با اشاره به طرح انسداد مرزهای شرقی کشور اظهار کرد: طرح انسداد مرزهای شرقی کشور که طی چند سال گذشته آغاز شده است و با پیشرفت نسبتا خوبی رو‌به‌رو شده است به نحوی که در مرزهای افغانستان امروز در سطح قابل توجهی رو به تکمیل و اتمام است.
وی افزود: در مرز پاکستان نیز کار انسداد در دستور کار قرار دارد که در این راستا به عنوان مثال در مناطقی همانند سراوان که در حد مرز بیش از 200 کیلومتر جاده دسترسی مناسب به مرز نداریم مورد توجه و تمرکز قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا احمدی‌مقدم با اشاره به کاهش تصادفات و کشته‌ها در سال جاری ابراز امیدواری کرد: با این روند رکورد بسیار خوب و بالای یکهزارو500 نفری کاهش کشته‌ها را تا پایان سال خواهیم داشت که فراتر از اهداف برنامه پنجم توسعه است.
وی افزود: آمار تصادفات و تلفات در آذربایجان‌شرقی با توجه به اینکه استانی ترانزیتی و گردشگری است کاهش قابل توجهی داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از نماینده ولی‌فقیه، فرمانده انتظامی، استاندار، اعضای شورای تامین و پرسنل خدوم فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی بیان داشت: امنیت و آرامش موجود در استان آذربایجان شرقی، در تمامی کشور مصداق دارد که در سایه همراهی مسئولان، تعامل مردم و تلاش پرسنل خدوم نیروی انتظامی است.
فرمانده ناجا، اولین ماموریت پلیس در سال جاری را در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در تحقق حماسه سیاسی اعلام و خاطرنشان کرد: حقیقتا نمایش حضور مردم نشانه‌ای از دو رکن امامت و امت بود و حکمت و دوراندیشی رهبری در کنار دشمن‌شناسی و حضور به هنگام، تهدیدات دشمنان را نقش بر آب کرد.
وی افزود: نیروی انتظامی برای تحقق حماسه اقتصادی نیز با قاچاقچیان و مبادلات غیرقانونی برخورد کرده و آماده حضور برای خلق حماسه اقتصادی است.

 


با اقدام ضربتی سرکلانتری دوم تهران بزرگ، قرارگاه دعوای اراذل و اوباش در انتهای سیمون بولیوار در خیابان صحرا متلاشی شد.
به گزارش «ندای انقلاب» با توجه به گزارشات مردمی ارسال شده با سامانه 110مدتی منطقه چهاردیواری، خیابان صحرا در انتهای سیمون بولیوار به محل تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده بود که این تجمع نه تنها باعث ایجاد رعب و وحشت برای مردم و مزاحمت برای نوامیس شد بلکه این محل به پاتوقی برای دعوای اراذل و اوباش مبدل گردیده بود.
شایان ذکر است در این محل تاکنون چندین درگیری خونین بین اراذل و اوباش رخ داده که طی 12 ساعت گذشته این منطقه با اقدام ضربتی سرکلانتری دوم تهران و به فرماندهی کلانتری 140 باغ فیض پاکسازی شده است.
گفتنی است در راستای طرح امنیت محله‌محور این عملیات همچنان در منطقه مذکور در حال اجراست و بر این اساس تاکنون بیش از 8 نفر دستگیر و چند دستگاه از خودروهای اراذل و اوباش توقیف شده است.

 


معاون سرمایه‌های اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری گفت: در پی دستور معاون اول رئیس‌جمهور نسبت به توقف اجرای مصوبات دولت دهم از اول خردادماه امسال تا تصمیم‌گیری مجدد، اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه و مرخصی دو هفته‌ای پدران متوقف شده است.
به گفته پروین هدایتی، مصوبه مجلس در زمینه تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح تنظیم جمعیت و خانواده همچنان به قوت خود باقی است و براساس این تبصره، دولت مجاز است مرخصی زایمان زنان را به 9 ماه افزایش دهد و مرخصی دوهفته‌ای برای پدران در نظر بگیرد.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس‌جمهور- تنظیم شده و در آن درباره مصوبه افزایش مرخصی زایمان توضیحات لازم را ارائه و از او درخواست کرده‌ایم که مصوبه افزایش مرخصی زایمان از سایر مصوبات اول خردادماه به بعد مستثنی شود و به اجرا درآید.

 


رئیس واحد مبارزه با کالای قاچاق شهرستان بانه از کشف و ضبط یک انبار حاوی داروهای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
کرم جمشیدی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه اظهار داشت: به دنبال کسب اطلاع از وجود انبار داروی قاچاق در یکی از مناطق بانه ماموران کلانتری 12 این شهرستان موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
وی افزود: ماموران این کلانتری به محل مورد نظر مراجعه کرده و در یک عملیات پلیسی تمام داروهای انبار شده که بطور بسیار زیرکانه‌ای در داخل 200 عدد جاروبرقی جاسازی شده بودند کشف و ضبط کردند.
جمشیدی با اشاره به حجم بالای داروهای کشف شده تصریح کرد: این داروها شامل اقلامی از قبیل 36 هزار آمپول نیروزای ورزشی، 580 هزار قرص کمیاب و قیمتی فین‌پیشا، 260 بسته قرص ترامادول، 600 بسته قرص‌های محرک جنسی و هشت کیلو و 400 گرم پودر مشکوک به پیش‌ساز موادمخدر صنعتی است.
رئیس واحد مبارزه با کالای قاچاق بانه در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر داروهای کشف شده، پنج دستگاه بی‌سیم و 60 دستگاه شارژر بی‌سیم نیز در این انبار کشف و ضبط شد.

 


شورای اسلامی شهر تهران حساب و کتاب سال 88 شهرداری تهران را مختومه اعلام کرد.
رسول خادم دیروز در پانصد و شصت‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران نتیجه گزارش تلفیقی بودجه شهرداری تهران در سال 88 را قرائت و آن را از نظر حسابرسی مطلوب اعلام کرد.
خادم نقص سیستم را علت اصلی مشکلات به وجود آمده در حساب‌های مالی شهرداری دانست و افزود: لازم است که این مشکلات به تدریج در شورای چهارم برطرف شود.

 


رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا، از برخورد قاطع با قاچاقچیان دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی خبر داد.
سردار فتح‌الله زمانیان با اشاره به اینکه بیشتر داروهای قاچاق تقلبی هستند، افزود: هرچند برخی از این داروها تقلبی نبوده اما بیشتر آنها تاریخ گذشته هستند و به عنوان داروی مشابه خارجی به فروش می‌رسند.
زمانیان از شناسایی و دستگیری اعضای باندی خبر داد که اقدام به تولید لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی در تهران می‌کردند.
وی در تشریح این خبر گفت: اعضای این باند در سعادت‌آباد توسط نیروهای عملیات ویژه پلیس آگاهی دستگیر شدند؛ این افراد لوازم آرایشی و بهداشتی با برندهای معتبر در محیطی کاملا غیربهداشتی تولید و با برچسب‌های خارجی بسته‌بندی می‌کردند و تحت عنوان محصولات خارجی به فروش می‌رساندند.
وی افزود: این افراد در کارگاه خود همچنین اقدام به تولید برچسب‌های طرح شبنم می‌کردند تا تولیدات خود را قانونی و بهداشتی جلوه دهند.
سردار زمانیان در تشریح عملکرد 4 ماهه این پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق دارو نیز گفت: طی این مدت 375 پرونده قاچاق دارو تشکیل شد که به دستگیری 390 نفر انجامید. همچنین 680 نفر به اتهام قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی با تشکیل 500 پرونده دستگیر شدند.
به گفته زمانیان، ارزش ریالی 28 پرونده مکشوفه در حوزه قاچاق دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی بالای 100 میلیون تومان بود.
وی همچنین یادآور شد: دو هفته پیش از طریق اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و توقیف چند انبار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار تهران شدیم.
این مقام مسئول در پلیس آگاهی ناجا همچنین اذعان داشت: برخی از داروهای تولید داخلی از آنجا که یارانه به آنها تعلق می‌گیرد نیز از کشور قاچاق می‌شوند البته میزان این قاچاق چشمگیر نیست.
به گفته سردار زمانیان، قاچاق دارو به خصوص داروهای کمیاب از آنجا که حجم کمی دارند، آسان و همچنین به دلیل سود زیاد، مقرون به صرفه است از طرف دیگر مجازات قاچاقچیان دارو همانند قاچاقچیان کالا است یعنی 2برابر ارزش ریالی کالا را باید پرداخت کنند که بازدارنده نیست.
وی در انتهای این خبر که در سایت پلیس منتشر شده به مردم هشدار داد که فریب ارزانی کالاها را نخورند و دارو و لوازم آرایشی را که با جان و سلامت جسمی و روحی آنان در ارتباط است را از مراکزی که مجوز رسمی فروش دارند، خریداری کنند.

 


توقیف خودرو با 200 کیلومتر سرعت
اصفهان-خبرنگار کیهان:سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران گشت پلیس راه کاشان اصفهان حین کنترل سرعت خودروها در آزادراه امیرکبیر یک دستگاه سواری کیا ایپروس که با سرعت غیرمجاز در حرکت بود را متوقف کردند.
سرهنگ شاهپور انصاری افزود: پس از بررسی دوربین‌های کنترل سرعت مشخص شد این خودرو با سرعت 200 کیلومتر در ساعت در حرکت بود.
وی اضافه کرد: خودرو یاد شده پس از توقیف جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل و راننده آن برای شرکت در کلاس‌های آموزشی به پلیس راه استان اصفهان معرفی شد.
کشف محموله‌های قاچاق
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران ایستگاه شهید امامی شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری موفق شدند 5 دستگاه خودروی سبک و سنگین که اقدام به حمل کالای قاچاق کرده بودند را شناسایی و توقیف کنند.
وی افزود: در بازرسی از خودروهای یاد شده، 50 بسته موتور کرکره درب‌های برقی، 2 هزار و 500 بسته آدامس خارجی، 500 عدد فیلتر دستگاه تصفیه آب و یک هزار و 280 ثوب پوشاک قاچاق بدون مجوز و مدارک گمرکی کشف شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع 5 متخلف در این زمینه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند و اظهار داشت: ارزش تقریبی محموله‌های کشف شده یک میلیارد و 450 میلیون ریال تخمین زده شده است.
نجات نوزاد از مرگ
اهواز-خبرنگار کیهان: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 خوزستان گفت: خودرو پژو 405 با 5 سرنشین از شهرستان شوشتر به سمت اهواز در حال حرکت بود که ناگهان خودرو به علت سرعت زیاد از کنترل راننده خارج و واژگون شد.
دکتر سیداسدالله موسوی افزود: شدت جراحت وارد شده به سرنشینان به حدی بود که 4 مسافر در دم جان سپردند و نوزاد چند ماهه که در آغوش مادرش بود بدون هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی از این حادثه جان سالم به در برد.
برق جان پدر و پسر را گرفت
برق در روستای ام الطمیر جان پدر و پسری را گرفت.
این حادثه هنگامی رخ داد که پمپ آب منزل دچار نقص فنی شده بود و مرد میانسالی با کمک پسرش قصد بررسی علت را داشتند که دچار برق‌گرفتگی شدند. مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: این دو نفر به دلیل شدت قدرت برق و رعایت نکردن اصول ایمنی در دم جان خود را از دست دادند.
سرقت اینترنتی
اراک-خبرنگار کیهان: در پی برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد به صورت اینترنتی 4 سارق توسط پلیس دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: متهمان پس از دستگیری به برداشت بیش از 167 میلیون و 784 هزار ریال از حساب بانکی افراد اعتراف کردند.
کشف 25 میلیارد ریال کالای قاچاق
محموله کالای قاچاق به ارزش تقریبی 25 میلیارد ریال در محور اراک-تهران از 4 دستگاه خودرو کشف و ضبط شد. این محموله از یکی از استان‌های جنوبی کشور به مقصد تهران بارگیری شده بود.
خودروهای حامل کالای قاچاق توقیف و رانندگان، پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.
آتش زدن کامیونت
آبعلی-خبرنگار کیهان: یک دستگاه کامیونت در شهر آبعلی توسط افراد ناشناس آتش زده شد.
مالک کامیونت گفت: این خودرو را به صورت اقساطی و شراکتی خریدم که توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد. وی افزود: در اثر این اقدام ده‌ها میلیون تومان خسارت به بنده وارد شد.

 


سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط تیر چراغ برق بر روی یک دستگاه سواری پراید خبر داد.
بنابر گزارش رسیده، حوالی ساعت 20 روز گذشته وقوع یک مورد حادثه سقوط تیر چراغ برق روی سواری پراید به سامانه 125 اطلاع داده شد که پس از آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 22 و نجات شش را به محل حادثه واقع در خانی‌آباد‌نو بعد از خیابان شقایق اعزام کرد.
پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که یک دستگاه سواری پراید در حال حرکت در خیابان بوده که به دلیل نامشخصی از میسر خود منحرف و با تیر چراغ برق برخورد کرده است.
پس از این برخورد، تیر چراغ برق به روی پراید سقوط کرده و آن را کاملا له کرد. آتش‌نشانان پس از قطع برق خودرو و ایمن‌سازی محل، عملیات خود برای نجات راننده این خودرو سواری را که به شدت آسیب دیده و در کابین محبوس شده بود، آغاز و سپس او را تحویل عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه دادند.

 


کارشناس ارشد هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌ها در سواحل شمالی کشور تا پایان هفته جاری گفت: پایتخت‌نشینان از نیمه دوم هفته آتی تا پایان سال احتمالا دیگر دمای بالای 37 درجه سانتی‌گراد را تجربه نخواهند کرد.
به گزارش فارس، محمد اصغری گفت: برای سواحل شمالی کشور تا پایان هفته بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس ارشد هواشناسی افزود: ارتفاعات استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس تا پایان هفته جاری شاهد باران خواهند بود.
وی از روز جمعه تا اوایل هفته آینده جو نسبتا پایداری برای کشور پیش‌بینی کرد. اصغری با اشاره به روند افزایش دما تا نیمه نخست هفته آتی، متذکر شد: روند افزایش دما به شکلی است که پیش‌بینی می‌شود احتمالا به استثنای 3 روز اول هفته آینده تا پایان سال خورشیدی روز گرمی با دمای 37 درجه در پایتخت نداشته باشیم.
این کارشناس هواشناسی ادامه داد: سایر مناطق کشور نیز از نیمه دوم هفته آتی نیز به تناوب پایتخت افزایش دمای قابل ملاحظه را تجربه نخواهند کرد.وی وزش باد را پدیده غالبی عنوان کرد که در بسیاری از مناطق کشور در جریان است و گفت: این امر موجب بروز پدیده گرد و غبار در استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، قم، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان می‌شود.

 


مرد معتاد به شیشه دیروز در یک جنایت هولناک اقدام به قتل دختر خود و صاحبخانه و مجروح کردن چهار نفر دیگر کرد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات این حادثه در منطقه شوش گفت: ماموران مشاهده کردند مردی حدودا 35 ساله در حالی که سلاح سرد در دست دارد، در حال فرار است این فرد (مازیار-ق) پس از رویت ماموران پلیس با سلاح سرد به آنان حمله‌ور شد و بی‌توجه به فرمان ایست ماموران، قصد حمله به آنان را داشت که در لحظات آخر ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح، این فرد را از ناحیه دو پا مورد شلیک گلوله قرار دادند و وی را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پس از زمین‌گیر شدن مازیار، ماموران برای بررسی صحنه نزاع، وارد منزل دو طبقه‌ای شدند، گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که این فرد «مازیار» مستاجر طبقه دوم این منزل است که بنا به دلایلی که هنوز مشخص نشده است با همسر خود در آن ساعت دچار درگیری می‌شود.وی با بیان اینکه ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که این فرد با استفاده از سلاح‌ سرد نسبت به مجروح کردن همسر و فرزندانش اقدام کرده است، گفت: متاسفانه این فرد پس از مضروب کردن دختر پنج ساله‌اش به نام «مهلا»، وی را از طبقه دوم منزل خود به حیاط پرتاب می‌کند که این کودک خردسال جان خود را از دست می‌دهد.
محمدیان گفت: «مازیار» در حالی که قصد فرار داشت بلافاصله با زن صاحبخانه مواجه می‌شود که به طرف آنان نیز حمله و علاوه بر مضروب کردن این فرد، اقدام به ضرب و شتم فرزندان صاحبخانه نیز می‌کند که متاسفانه بر اثر شدت جراحات وارده، دختر هفت ساله این زن به نام «بهاره» نیز جان خود را از دست می‌دهد.
به گفته وی با حضور عوامل اورژانس تهران، همسر و فرزند «مازیار» و همچنین پسر 15 ساله صاحبخانه و همچنین زن صاحبخانه به بیمارستان منتقل شدند.رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران در بررسی صحنه جرم، مواد مخدر یا وسایل استعمال آن را یافت نکردند، گفت: مسلم است که این فرد در هنگام دستگیری حالت طبیعی نداشته و تحقیقات از این فرد ادامه دارد. اما از آنجایی که «مازیار» در لحظات اولیه قادر به بازجویی نبود، در حال حاضر ماموران در بیمارستان مستقر هستند تا نسبت به بازجویی از این فرد اقدام کنند.
محمدیان با بیان اینکه به دلیل جراحت سایر مصدومان نیز، بازجویی از این افراد به زمان بهبودی موکول شده است، گفت: با این حال بررسی و تعیین علت اصلی این حادثه توسط ماموران پلیس آگاهی و همچنین قاضی این پرونده ادامه دارد.
مرد جنایتکار در بازجویی‌های اولیه به ماموران گفت: مدتی بود که بیکار بودم و سر همین موضوع با همسرم دچار اختلاف شده بودم. ساعت 4 صبح دیروز در حال مصرف ماده مخدر شیشه بودم که همسرم به من اعتراض کرد. در یک لحظه کنترلم را از دست داده و با کارد او را مجروح کردم. بر اثر صدای درگیری دخترم به نام بهاره از خواب بیدار شد. او با مشاهده پیکر نیمه جان مادرش شروع به گریه کرد. هیچ کنترلی بر رفتارم نداشتم و به سوی او هم حمله‌ور شدم و با چاقو او را مجروح کردم. بهاره را از پنجره خانه‌مان در طبقه دوم به پائین پرت کردم.

 


با حکم تعزیرات حکومتی استان همدان قاچاقچیان برنج خارجی به پرداخت بیش از یک میلیارد و 586 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
مأموران نیروی انتظامی همدان در بازرسی‌های خود مقادیری کالای قاچاق شامل 625 کیسه انواع برنج خارجی را کشف و پرونده‌ای را در این رابطه تشکیل دادند.
در این راستا با اعلام شکایت اداره گمرک همدان، پرونده فوق پس از طی مراحل قانونی جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز مستقر در گلوگاه شهید زارعی همدان ارجاع شد.
شعبه یاد شده با توجه به مستندات موجود در پرونده متخلفین را علاوه بر ضبط کالای مکشوفه جمعاً به پرداخت بیش از یک میلیارد و 586 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

 


هر روز 300 تن آب آلوده به مواد رادیو اکتیو از نیروگاه فوکوشیما وارد اقیانوس آرام می‌شود.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: آب‌های آلوده به مواد رادیو اکتیو نیروگاه فوکوشیما دایچی وارد اقیانوس آرام شده و زندگی جانداران دریایی را تهدید کرده است.
وزارت محیط‌زیست ژاپن نیز اعلام کرده است که هر روز 300 تن آب آلوده به مواد رادیو اکتیو از نیروگاه فوکوشیما که بر اثر سونامی سال 2011 دچار آسیب شد، به اقیانوس نشت می‌کند که این میزان در مقایسه با دو سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

 


یک قایق حامل 105 پناهجو که قصد داشتند از طریق راه دریایی خود را به مرزهای استرالیا برسانند در نزدیکی جزیره کریسمس غرق شد.
مقامات امنیتی دریایی استرالیا اعلام کردند که از این قایق درخواست کمک کردند و عملیات نجات را با به کارگیری یک فروند هواپیما و دو فروند کشتی به انجام رساندند.با توجه به ادامه عملیات، گزارشی از تلفات احتمالی و جزییات سرنشینان این قایق منتشر نشده است.
گفتنی است موضوع پناهجویانی که قصد دارند از طریق آب‌های اندونزی خود را به استرالیا برسانند از جمله چالش‌های دولت استرالیاست.
از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بیش از 18 هزار پناهجو خود را از طریق راه دریایی به استرالیا رسانده‌اند و صدها نفر نیز بر اثر غرق شدن قایقشان در دریا جان خود را از دست داده‌اند.

 


رسانه‌های آمریکا از اجرای بزرگترین عملیات انهدام باند قاچاقچیان اسلحه در تاریخ نیویورک و دستگیری 19نفر در این عملیات خبر دادند.
«میشل بلومبرگ» شهردار نیویورک گفت: در این عملیات که در نوع خود بزرگترین عملیات مقابله با فروش غیرقانونی اسلحه در این شهر بوده 19 نفر دستگیر و 254 قبضه سلاح کشف و ضبط شد.وی همچنین افزود: تردیدی وجود ندارد که کشف و ضبط این اسلحه‌ها جان بسیاری را نجات خواهد داد.
همچنین بازرسان پلیس نیویورک گروهی از فروشندگان اسلحه در کارولینای شمالی و جنوبی را شناسایی کردند که قصد داشتند این اسلحه‌ها را در نیویورک به فروش برسانند.بررسی‌ها حاکی از آن است که نوع اسلحه‌های شناسایی شده برای انجام جرایم خشونت‌آمیز کاربرد داشته است.بلومبرگ افزود: نیویورک در گذشته از شهرهای امن آمریکا بود اما با گذشت زمان محموله‌های زیادی از سلاح‌های غیرقانونی به این شهر سرازیر شد و در حال حاضر امنیت آن کاهش یافته است.
طبق بررسی‌های انجام شده در سال 2009 میلادی 85 درصد جرایم مسلح از خارج نیویورک نشأت گرفته در حالی که در سال‌های 2010 و 2011 میلادی به ترتیب به 86 و 90درصد رسیده است.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، در حال حاضر هر دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی آمریکا از قوانینی برخوردارند که به موجب آن مجرمان و قاچاقچیان می‌توانند به راحتی به سلاح دست پیدا کنند و در صورت مفقودی آن، نیازی نیست به مراجع قانونی اطلاع دهند.

 


انحراف یک قطار سریع‌السیر به سمت جمعیت منتظر در سکوی یک ایستگاه راه‌آهن در منطقه «بیهار» هند جان 22 تن را گرفت.
بنابر اعلام مقامات محلی «بیهار»، وقوع این حادثه موجب اعتراضات گسترده شد و چندین نفر از معترضان، اقدام به آتش زدن کوپه‌ها و گروگان‌ گرفتن کارمندان راه‌آهن کردند.
قربانیان این حادثه که بیشتر از میان زنان و کودکان بودند لحظاتی قبل از وقوع این حادثه از قطار دیگری خارج شده بودند که ناگهان این قطار سریع‌السیر با آنان برخورد کرد.

 


پلیسی در چین برای جلوگیری از خودکشی یک زن از بالای یک ساختمان با زدن دستبند به خود و این زن توانست مانع خودکشی وی شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این پلیس که به شدت تلاش می‌کرد جلوی خودکشی این زن را بگیرد چاره کار را در آن دید که با زدن دستبند به خود و این زن مانع پریدن وی شود.
سرانجام با اقدام جسورانه این پلیس، زن از خودکشی منصرف شد و قرار است طی مراسمی از این پلیس فداکار تجلیل شود.

 


دو نماینده زن پارلمان سوئد و یک مجری برنامه‌های تلویزیونی در اعتراض حمله به یک زن مسلمان و باردار در این کشور با حجاب شدند.
به گزارش خبرگزاری «لوکال» سوئد؛ این دو نماینده پارلمان و نیز مجری تلویزیونی پس از حادثه حمله به زن مسلمان در خیابان عکس‌هایی از خود منتشر کردند که در آن روسری به سر دارند.
«آسا رومسون» عضو حزب سبزها، «ورونیکا پام» عضو حزب چپ پارلمان سوئد و «جینا دیرانی» مجری تلویزیونی علاوه بر این اقدام از سایر زنان این کشور خواستند با به سر کردن روسری و برپایی تظاهرات از این زن مسلمان حمایت کنند.
گفتنی است این زن مسلمان روز جمعه در خیابان‌های جنوبی پایتخت سوئد مورد حمله قرار گرفت اما تاکنون فردی به عنوان متهم بازداشت نشده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10