(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 30  مرداد 1392 - شماره 20571

حدیث دشت عشق
شکست بوریرام تایلند شروعی دوباره برای درخشش در لیگ قهرمانان آسیا
استقلال امید میلیون‌ها ایرانی
اخبار کوتاه از فوتبال
دستور سرپرست جدید وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات ۱۳ فدراسیون
دیدار دوستانه تیم ملی والیبال ایران با ترکیه
دبیر فدراسیون کشتی عنوان کرد
ایران تبعات کشتی نگرفتن با اسرائیل را می پذیرد
بازی‌های آسیایی نوجوانان-نانجینگ
لیگ دو ومیدانی ایران مهمتر از مسابقات جهانی!
فدراسیون تیروکمان رفع تعلیق شد
بی اطلاعی سرمربی تیم ملی تکواندو از سفر 2 ملی‌پوش به صربستان!
   


به یاد شهید «اصغر امینی»
خوشا از «عین خوش» پرواز کردن!
خورشید زندگی‌اش سال 1342 در فلک عشق زمینیان درخشیدن گرفت و با بر تن کردن پرنیان مهر مادری که تار و پودش همه بافته از ایثار بود و آویزه گوش نمودن گفتار صادقانه پدری که امید به زندگی را بر صفحه دل می‌نگاشت؛ قدم به جاده پر پیچ و خم زندگی گذاشت.
از همان دوران، نسیم عشق الهی به گلستان دلش وزیده بود و روحش برای رهایی از دنیا و رسیدن به دوست همچون اسیری بی‌قراری می‌کرد. در کتاب بندگی آنچه آموخته بود آن بود که تنها لحظات ناب زیستن، زمانی است که غنچه‌های سرخ دعا به هنگام خواندن سرود عبودیت حق شکوفا می‌شود.از این‌رو برای آنکه دل شیدا را بیش از پیش مست باده ناب آسمانی کند، پیوسته در جلساتی که به مرور آیه‌های نورانی کتاب آسمانی می‌پرداختند، حاضر و خلوت تنهایی خود را با آیه‌های بندگی منور می‌ساخت. این چنین اهل دلی شده بود که سرود زندگی‌اش را با نت‌های مهربانی و خوشرویی با دیگران خواندن آغاز کرده بود.
درپی آموختن الفبای دانایی به مکتب علم‌آموزان قدم گذارده بود و پس از هشت سال، همراهی با آنان را ترک گفته بود همزمان با شنیدن حدیث بیداری امام(ره) با آنکه سن چندانی نداشت، خود را به حلقه مریدان او رساند و همراه او شد.
پس از آن با هجوم دشمن بعثی، راهی دیار عشق و ایثار شد و یک سال و نیم ساکن این دیار بود و در عشق شهادت می‌سوخت تا اینکه سرانجام سال 1360 در منطقه «عین خوش» با اصابت آرپی‌جی به کتف نازنین‌اش درحالی که دو دستش شکسته بود، جام زرین شهادت را لاجرعه سرکشید.

 


تیم فوتبال استقلال در حالی امشب میزبان بوریرام تایلند است که آبی های پایتخت بدنبال بازگشت به آن دورانی هستند که از غول های آسیایی شمرده می شدند و شکست بوریرام در تهران می تواند گامی نخست در تحقق این هدف باشد.
دور رفت از مرحله یک‌چهارم نهایی یازدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری چهار مسابقه پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدارها تیم فوتبال استقلال ایران از ساعت 20:15 در ورزشگاه آزادی میزبان بوریرام یونایتد تایلند است.
برای این بازی استقلالی‌ها با توجه به سه پیروزی متوالی در لیگ برابر تیم‌های فجرسپاسی، صبا و داماش گیلان و صعود به صدر جدول، روحیه بالایی برای این مسابقه مهم دارند. همچنین انگیزه بالای بازیکنان این تیم که زائیده هدف قهرمانی در آسیا است، هم نقطه قابل اتکایی است تا در زمین مسابقه بتوانند نتیجه دلخواه را برابر حریف تایلندی بدست آورند.
غیبت آندو، تجربه نکونام
غیبت آندرانیک تیموریان در این بازی یک مشکل قابل اعتنا بوده اما امیر قلعه‌نویی امیدوار است تجربه جواد نکونام و ساموئل در کنار دوندگی سیاوش اکبرپور، عملکرد خوب خسرو حیدری و هاشم بیگ‌زاده یا نیکبخت واحدی مشکلات خط میانی این تیم را برابر بوریرام کاهش دهد. البته در هفته‌های اخیر آبی‌پوشان مشکلاتی هم در خط دفاعی داشته‌اند و باعث شد در 5 بازی نخست لیگ 6 گل را دریافت کنند که قطعا کادرفنی آبی‌پوشان راهکاری را برای حل این مشکلات در نظر خواهد گرفت.
در این بین اما آبی‌پوشان با تکیه بر حمایت ورزشگاهی با سکوهای تمام آبی، دعای خیر 70 میلیون ایرانی که انتظار قهرمانی در آسیا را دارند، آمادگی رحمتی، فرهاد مجیدی و حتی محمد قاضی و خسرو حیدری امیدوارند این بازی مهم را با پیروزی پشت سربگذارند تا کار خود را برای بازی دور برگشت راحت‌تر و راهشان را برای صعود به مرحله بعد هموار کنند. پیروزی در این میدان و خصوصا گل نخوردن از این حریف تایلندی که به سختی گل می‌خورد، از نان شب برای آبی‌پوشان واجب‌تر است و زمینه‌ساز صعود این تیم به جمع 4‌تیم آسیا را فراهم می‌کند.
«بوریرام اسپانیا»
این باشگاه تایلندی هرچند از نظر اسم حریف چندان قدرتمندی برای آبی‌پوشان به حساب نمی‌آید اما تعداد زیاد بازیکنان خارجی به خصوص اسپانیایی‌ها در این تیم باعث شده حتی مجله معتبر مارکا لقب «بوریرام اسپانیا» را به این تیم داده است. این بازیکنان اسپانیایی که پیشینه حضور در لالیگا را دارند، وزن تجربی و حرفه‌ای‌گری در خطوط مختلف این تیم را افزایش داده‌اند، به همین لحاظ برای مصاف با این تیم احتیاط، شرط عقل است. قطعا در صورت غفلت همان بلایی را سر تنها نماینده ایران می‌آید که از سوی این تیم تایلندی سر بنیادکار ازبکستان آمد.این تیم که یادآور روزهای اوج بک تراساساما و فارمرزبانک تایلند در لیگ قهرمانان آسیا است، یکی از اهداف بزرگش مطرح کردن نام خود در فوتبال تایلند و آسیا است که با رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی این جام، تاکنون در این امر موفق بوده است، پس استقلالی‌ها باید برابر این تیم بازی منطقی را ارائه کنند و از کمترین فرصت برای ضربه زدن و نتیجه گرفتن مقابل آنها استفاده کنند.برنامه کامل مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
چهارشنبه - 30/05/92
* کاشیورا ریسول ژاپن - الشباب عربستان* گوانگژو اورگرانده چین - لخویا قطر* استقلال ایران - بوریرام یونایتد تایلند(ساعت 20:15- ورزشگاه آزادی تهران)* الاهلی عربستان - اف سی سئول کره‌جنوبی
در صورت صعود استقلال به نیمه‌نهایی، باید منتظر نتیجه دیدار الاهلی عربستان و سئول کره‌جنوبی بود که برنده این دیدار حریف تیم استقلال در راه صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

 


تیم ملی 11 شهریور به لیسبون می‌رود
نشست مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی در دفتر دبیرکل برگزار شد. در این نشست چهار ساعته که با حضور کی‌روش، سیموئز و نمازی برگزار شد، درباره مسایل مختلف تیم ملی، بحث و بررسی لازم انجام و در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی در پرتغال مقرر شد تیم ملی 11 تا 22 شهریور به لیسبون برود.در این اردو و در روزهای جمعه 15 شهریور و سه شنبه 19 شهریور دو بازی دوستانه برای تیم ملی برنامه ریزی شده است.
نکونام: مهم گل نخوردن است
هافبک وسط استقلال می‌گوید نقطه قوت آبی‌های پایتخت در بازی برابر بوریرام هوادارانشان هستند و فردا (امروز)از آن استقلال خواهد بود.جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی استقلال برابر بوریرام تایلند درباره این دیدار گفت: بازی در مراحل حذفی سخت است و باید به حریف احترام گذاشت. آنها بازیکنان خارجی دارند و بسیار منسجم کار می‌کنند. او افزود: فردا (امروز)نقطه قوت استقلال هوادارانش هستند که به ما روحیه خواهند داد. باید در بازی برگشت از نتیجه‌ بازی رفت دفاع کنیم. آنچه مهم است گل نخوردن است. فردا (امروز) به طور قطع گل می‌زنیم و فراموش نکنید که فردا(امروز) یک روز ملی است. همه مردم دعا خواهند کرد و هواداران ما هم در تشویق چیزی کم نمی‌گذارند و ان‌شاءالله نتیجه‌ خوبی را به دست آوریم و بازی خوبی را انجام دهیم.
تیموریان: پول نگرفته‌ام اما غیبتم به این دلیل نبود
بازیکن ملی‌پوش استقلال می‌گوید غیبتش در تمرینات این تیم تنها به خاطر مصدومیت بوده و کسانی که شایعه کرده‌اند او به خاطر طلب‌هایش از استقلال در تمرینات شرکت نمی‌کند، آندرانیک تیموریان را نشناخته‌اند. تیموریان با بیان اینکه درست است که از اول فصل تا حالا پولی از استقلال نگرفته‌ام، اما غیبت من در تمرینات استقلال به خاطر این مسائل نبوده است گفت: به هر حال این را هم می‌دانم که هر کس کار می‌کند تا مزد زحماتش را بگیرد، اما حالا که فعلا به خاطر مشکلات مالی باشگاه، پولی داده نشده مشکلی نیست و من به محض این که مصدومیتم برطرف شود با کمال میل در خدمت استقلال خواهم بود.
چراغ سبز عجمان برای تخفیف به پرسپولیس
باشگاه عجمان موافقت اولیه خود را برای دادن تخفیف به باشگاه پرسپولیس در انتقال محمدرضا خلعتبری اعلام کرد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که چند روزی است به شدت پیگیر انتقال خلعتبری به این تیم است، دیروز توانست موافقت اولیه مسوولان باشگاه اماراتی را برای گرفتن تخفیف جلب کند.خلعتبری در حال حاضر در ایران به سر می‌برد و منتظر به ثمر نشستن مذاکرات پرسپولیسی‌ها با عجمان است.
مربی بوریرام: امیدوارم فشار کمی را تحمل کنیم!
گوران درولیچ با اشاره به این که استقلال یکی از بهترین تیم‌های آسیایی است گفت: امیدوارم بازیکنانم در مقابل تماشاگران پر تعداد حریف فشار کمی را تحمل کنند.مربی تیم فوتبال بوریرام تایلند در غیاب اسکات کوپر، سرمربی این تیم در نشست خبری پیش از بازی با استقلال حاضر شد و درباره بازی در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی نیز، عنوان کرد: تمام بازیکنان دنیا دوست دارند در استادیومی بازی کنند که پر از تماشاگر باشد. این می‌تواند هم تاثیر مثبت داشته باشد و هم تاثیر منفی اما امیدوارم که تیمم فردا(امروز) فشار کمی از این بابت متحمل شود. ما به خوبی تمرین ‌کرده‌ایم و آماده بازی با استقلال هستیم. حریف را هم خوب رصد ‌کرده‌ایم و می‌دانیم با تیمی با تجربه، قوی و یکی از بهترین‌های آسیا بازی می‌کنیم.
3 بازیکن پرسپولیس به لیگ یک پرتغال می‌روند
پس از توافق باشگاه پرسپولیس و یک باشگاه پرتغالی ۳ بازیکن این تیم قرار است برای حضور در یک تیم لیگ یکی عازم پرتغال شوند.طبق سیاست محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برنامه‌‌های ویژه‌ای برای تیم‌های پایه در این باشگاه در نظر گرفته شده است.در همین راستا پس از توافقات انجام شده مقرر شد تیم پرسپولیس 3 بازیکن جوان خود را ظرف 10 روز آینده برای بازی در تیم فوتبال بیرامار پرتغال عازم این کشور کند. این بازیکنان قرار است در تمرینات تیم موردنظر شرکت کنند و در صورت تایید کادرفنی این تیم و با توجه به اینکه مدیرعامل این باشگاه ایرانی است در لیگ این کشور بازی کنند.گفتنی است این سه بازیکن کنعانی، افشین اسماعیل‌‌زاده و مدنی هستند.
بازگشت ترکی و جهانبازی به لیگ برتر
اسامی داوران دیدارهای هفته ششم رقابتهای فوتبال لیگ برتر در حالی اعلام شد که محسن ترکی قضاوت دیدار راه‌آهن با استقلال را برعهده دارد و بازی نفت تهران با پرسپولیس را هم یدالله جهانبازی قضاوت می‌کند. این نخستین داوری ترکی و جهانبازی در فصل جاری است.محسن ترکی و یدالله جهانبازی که به دلیل مصدومیت نتوانستند در هفته‌های ابتدایی لیگ قضاوت کنند، پس از قبول شدن در تست داوری، مجوز قضاوت در سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور را بدست آوردند.

 


سرپرست وزارت ورزش و جوانان دستور برگزاری انتخابات ۱۳ فدراسیون را صادر کرد.
سیدرضا صالحی امیری پس از جلسه‌ای با حضور معاونان عباسی در اولین اقدام دستور داد 13 فدراسیون انتخابات خود را برگزار کنند.زمان ثبت‌نام از کاندیداها و همچنین برگزاری انتخابات اعلام نشده است.اسامی این فدراسیون‌ها به شرح زیر است:چوگان، شنا، سوارکاری، کشتی، نابینایان، سه‌گانه، بدنسازی، قایقرانی، پهلوانی، کوهنوردی، کارگری، موتورسواری و کونگ‌فو.

 


پس از شدت یافتن درگیری‌ها در کشور مصر مسئولان تیم والیبال این کشور برگزاری اردوی تدارکاتی در تهران را لغو کردند.
طبق اعلام قبلی فدراسیون والیبال ایران، قرار بود تا تیم ملی مصر برای برگزاری چند دیدار تدارکاتی با تیم‌های ملی الف و ب و امید ایران در تهران اردو بزند اما پس از شدت یافتن درگیری‌های سیاسی و اجتماعی در این کشور مسئولان فدراسیون والیبال مصر از لغو اردوی تدارکاتی در تهران خبر دادند. دبیر فدراسیون والیبال پس از لغو اردوی تیم ملی والیبال مصر در ایران از برگزاری بازی دوستانه با ترکیه خبر داد.محمود افشاردوست در این خصوص گفت: پس از لغو اردوی تدارکاتی تیم ملی والیبال مصر در ایران تصمیم داریم تا برای جبران این بازی دوستانه تیم ملی والیبال ایران را به ترکیه بفرستیم. البته هنوز این سفر قطعی نشده است. اما اردوی تدارکاتی در روسیه قطعی است و قرار است تا تیم ملی والیبال ایران در آن جا با تیم‌های ایتالیا و روسیه بازی کند. درصدد هستیم تا بهترین شرایط را برای آماده‌سازی تیم ملی پیش از مسابقات جام ملت‌های آسیا فراهم کنیم.

 


دبیر فدراسیون کشتی می‌گوید که اگر کشتی نگرفتن با نماینده رژیم اشغالگر قدس تبعاتی داشته باشد، ایران با جان و دل می‌پذیرد.
محمدرضا توپچی درباره احتمال برخورد فیلا با کشتی ایران به خاطر کشتی نگرفتن نمایندگان ایران با کشتی‌گیران رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: ما با سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی پیش می‌رویم و چون رژیم صهیونیستی را به عنوان کشور قبول نداریم، کشتی‌گیرانمان در برابر آنها روی تشک نمی‌روند و اگر این کار برای کشتی‌مان تبعاتی هم داشته باشد قطعا می‌پذیریم.
وی هم‌چنین درباره تجمع کارکنان فدراسیون کشتی برای دریافت حقوق معوقه‌شان گفت: مدتی است که همکاران طلب دارند و ما هم تلاش می‌کنیم مشکلات مالی برطرف شود. خود من در اعزام‌ها شرکت نمی‌کنم تا بار مالی به فدراسیون تحمیل نشود و دست کم حقوق بچه‌ها پرداخت شود. کارمندان فدراسیون کشتی چند ماهی است که حقوق نگرفته‌اند و به همین دلیل روز یکشنبه در ساختمان فدراسیون تجمع کرده و خواستار پرداخت حقوق معوقه‌شان شدند، هرچند سرپرست فدراسیون به آنها توصیه کرده است که این قضایا را رسانه‌ای نکنند.

 


*اولین مدال نقره کاروان ایران در بازیهای نوجوانان آسیا را دختر تیرانداز اصفهانی کسب کرد. مرضیه پرورش نیا دختر 14 ساله تیم ملی تراپ جمهوری اسلامی ایران با درخشش در مقابل رقبای پر قدرت چینی و قزاق با امتیاز ۵۷ توانست رتبه دوم آسیا را در این رشته از آن خود کند.
*رهام پیروانی شناگر کشورمان در مرحله فینال مسابقات 100 متر کرال پشت عنوانی بهتر از هشتمی را بدست نیاورد.در این مرحله از رقابت ها 8 شناگر حضور داشتند که در پایان شناگر کشور اندونزی با رکورد 58 ثانیه و 42 صدم ثانیه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
* پس از اتمام رقابت های شیرجه ، تنیس روی میز و جودو نمایندگان ورزشکار کشورمان در این رشته ها دیشب به ایران باز گشتند.
*تیم فوتبال زیر 15 سال ایران با برتری 2 بر یک برابر تیم ویتنام به دیدار نیمه‌نهایی رقابتهای فوتبال بازی‌های آسیایی نوجوانان راه یافت. شهاب رشنو و محمد سلطانی مهر زنندگان دو گل ایران در بازی بودند.تیم فوتبال نوجوانان ایران که با پیروزی مقتدرانه در مرحله گروهی به این مرحله صعود کرده بود، برای رسیدن به دیدار نهایی این مسابقات امروز به مصاف عراق می‌رود.

 


ملی پوش دوی سرعت ایران که در مسابقات جهانی مسکو در حد انتظار ظاهر نشد، می گوید خودش هم از رکوردش راضی نیست اما سفر شخصی اش پیش از مسابقات تاثیر چندانی در رکوردش نداشته است.
رضا قاسمی درباره عملکردش در مسابقات جهانی دوومیدانی گفت: متاسفانه خودم هم از رکوردی که در این رقابت ها زدم راضی نیستم و حتی تا 50 ، 60 متر مسابقه عملکرد خوبی داشتم اما نمی دانم چرا از سایر دوندگان عقب ماندم.
وی ادامه داد: سطح این مسابقات حتی از المپیک هم بالاتر بود و من با این دوندگان غیر از المپیک در مسابقه دیگری رقابت نکرده بودم در حالی که بیشتر دوندگانی که در این مسابقات حاضر بودند در رقابت های بین المللی دیگر مانند لیگ الماس هم مسابقه می دهند اما فدراسیون ما را به مسابقه ای اعزام نمی کند.ضمن اینکه برای من مسابقات لیگ مهمتر از مسابقات جهانی است چون می دانستم که این مسابقات در سطحی است که نمی توانم آنطور که باید نتیجه بگیریم. حداقل در لیگ اگر رکورد بزنیم رقم قراردادمان را می گیریم اما در جهانی پاداشی نمی دهند و ورزشکاران ما بی انگیزه شده اند. این گونه نیست که اگر ورودی بگیریم جایزه ای به ما بدهند.وی اضافه کرد: متاسفانه امکاناتی که ورزشکاران دیگر کشور ها در اختیار دارند ما نداریم.

 


پرونده تعلیق فدراسیون تیر و کمان جمهوری اسلامی ایران طی اعلام رسمی فدراسیون جهانی بسته شد.
محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیر و کمان ضمن اعلام این خبر توضیحاتی در خصوص مراحل رفع تعلیق فدراسیون ارائه کرد.وی در این ارتباط تصریح کرد: فدراسیون جهانی شرط از میان برداشتن تعلیق را اصلاح اساسنامه عنوان کرد که با رایزنی‌های فدراسیون تیر وکمان، کمیته ملی المپیک و مسوولان وزارت ورزش و جوانان طی 2 جلسه این اصلاحات که شامل تغییر اسامی رئیس و دبیر فدراسیون بود صورت گرفت.رئیس فدراسیون تیر و کمان افزود: طبق اساسنامه جدید فدراسیون جهانی تیر و کمان، مجمع انتخاباتی را با حضور ناظر مالزیایی فدراسیون جهانی برگزار کردیم و بعد از گزارش ناظر، جلسه ای در 24‌تیرماه برگزار و فدراسیون تیر وکمان ایران بدون شرط رفع تعلیق شد و این خبر به صورت رسمی در تاریخ 9 مردادماه سال جاری از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد.محمدعلی شجاعی مهم ترین مفاد تغییر اساسنامه را عدم دخالت بخش دولتی در عزل و نصب فدراسیون عنوان و خاطر نشان کرد: در این بند و برطبق اساسنامه جدید، اعضای مجمع باید از ورزشکاران،‌ مربیان و باشگاه‌داران تشکیل شوند که بعد از مذاکرات بسیار، خواسته آن ها عملی شد.وی ادامه داد: تمامی مراحل انجام شده و مکاتبات ما با فدراسیون جهانی برای از میان برداشتن تعلیق فدراسیون تیروکمان جمهوری اسلامی ایران با اطلاع کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته ملی المپیک ایران انجام شده و تمامی مستندات به تایید آنها رسیده است.
*در حالي اين مصاحبه صبح دیروز بر روي خروجي سايت وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت كه رئيس فدراسيون تيروكمان در اقدامي غير حرفه اي ظهر دیروز خبرنگاران را دور هم جمع كرده بود و در واقع حرفهاي تكراري كه بر روي سايت وزارتخانه قرار داشت را تحويل خبرنگاران داد تا به نوعي باعث بي احترامي به وقت خبرنگاران و ماموريت خبري شود.

 


سرمربی تیم ملی تکواندو، گفت: علیرضا نصر به صربستان رفته و بعد از بازگشت حتما باید با او صحبت کنم.
مرتضی کریمی اظهار کرد: علیرضا نصر آزدانی و مهدی خدابخش همراه سید نعمت خلیفه به صربستان رفته‌اند که نمی‌دانم در آنجا چه کار کنند. قرار است بلافاصله بعد از این که به ایران برگشتند با نصر صحبت کنم و ببینم که جریان چه بوده است. البته این عدم حضور چند روزه او در اردو، هیچ تاثیری در اعزامش به مسابقات کامبت گیمز ندارد. آنها پنجشنبه به ایران بر می گردند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10