(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 31 مرداد 1392 - شماره 20572

حزب اسلامی مالزی غرب و رژیم صهیونیستی را عامل تفرقه میان مسلمانان دانست
رئیس‌جمهور لبنان: دولتی را تایید می‌کنم که حزب‌الله عضو آن باشد
دادگاه مصر حکم آزادی مبارک را صادر کرد
تازه‌ترین جنایت تروریست‌ها در سوریه
635 غیرنظامی با گاز سارین کشته شدند
گزارش خبری
تشییع پیکر جوان فلسطینی در کرانه باختری نمی‌گذاریم خون شهدا هدر رود
خشم آمریکا، اسرائیل، کانادا و مصر از اظهارات اخیر اردوغان
واکنش‌ها به بازداشت رهبران اخوان‌المسلمین
مصر در یک قدمی جنگ داخلی قرار گرفت
   


رهبر حزب اسلامی مالزی غرب و رژیم صهیونیستی را عامل اصلی اختلاف میان مسلمانان جهان دانست.
به گزارش ایرنا، رهبر حزب اسلامی مالزی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و قدرت‌های غربی از طریق درگیری‌های فرقه‌ای میان مسلمانان، درصدد تامین منافع خود هستند، از مسلمانان خواست از بحث‌های فرقه‌ای به ویژه بین شیعه و سنی پرهیز کنند.«عبدالهادی آونگ» در مراسمی در ایالت ترنگانو مالزی گفت: دشمنان اسلام قصد دارند با ایجاد درگیری بین شیعه و سنی مانع از اتحاد آنها شوند. رهبر حزب اسلامی مالزی خاطرنشان کرد: مشکلات و اختلافات تنها باید میان دانشمندان اسلامی حل و فصل شود. وی همچنین تاثیرات تفکر شیعی بر مسلمانان مالزی را یک واقعیت تاریخی دانست که به قرن‌های گذشته بازمی‌گردد.وی یادآور شد دامن زدن به اختلاف‌ها باعث غفلت مسلمانان از بیداری اسلامی خواهد شد.

 


رئیس‌جمهور لبنان تاکید کرد صدور حکم تشکیل دولت بدون حضور حزب‌الله را امضا نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، میشل سلیمان در دیدار با «‌تمام سلام» نخست‌وزیر جدید لبنان اظهار داشت که حکم تشکیل دولت بدون حضور حزب‌الله را امضا نخواهد کرد.این دیدار در شرایطی صورت گرفت که «تمام سلام» قرار است برای دیدار با ملک عبدالله شاه عربستان و دیگر مقامات ارشد و نیز سعد‌الدین حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان به عربستان سفر کند.منابع آگاه در لبنان نیز اعلام کردند تحولات امنیتی اخیر در لبنان ضرورت تشکیل دولت در این کشور را ایجاب کرده است با این حال رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و دیگر مقامات این کشور خواستار حضور حزب‌الله در دولت هستند و این در حالی است که جریان 14 مارس به ویژه گروه المستقبل به ریاست سعد‌الدین حریری با حضور حزب‌الله در دولت مخالفت می‌کند.

 


دادگاه مصر دیروز حکم آزادی حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر از زندان را صادر کرد.
به گزارش شبکه خبری یو اس اس تودی، دیروز چهارشنبه همانطور که وکیل مدافع حسنی مبارک، رئیس جمهور برکنار شده مصر خبر داده بود، حکم آزادی وی از زندان صادر شد اما هنوز مشخص نشده که دقیقا این حکم چه زمانی اجرایی خواهد شد.
صدور حکم آزادی دیکتاتوری که بیش از 3 دهه در مصر حکمرانی کرده، پس از دستگیری رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع و انتقال آنها به زندان طره(جایی که مبارک در آن زندانی بود) صادر می شود.
پیش از این کارشناسان هدف از کودتای نظامی ارتش این کشور علیه دولت قانونی محمد مرسی را جلوگیری از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامگرایان و بازگرداندن دوران مبارک عنوان کرده بودند!
مبارک پیش از این نیز از چندین اتهام سنگین تبرئه شده بود. کارشناسان از هم اکنون پیش بینی می کنند، مصر روزهای پرالتهابی در پیش خواهد داشت چرا که انقلابیون اخوانی و طرفداران مرسی با این حکم عملا انقلاب خود را مصادره شده می بینند!

 


در پی استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در مناطق اطراف دمشق دست کم 635 نفر که بیشتر آنان زن و کودک هستند کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در حالی که بازرسان شیمیایی سازمان ملل در سوریه حضور دارند تروریست‌های مسلح در این کشور با استفاده از سلاح شیمیایی اطراف دمشق را هدف حمله قرار دادند که در این حادثه غیرانسانی صدها نفر کشته شدند.
چند منطقه در حومه دمشق به ویژه غوطه‌شرقی و غربی هدف حملات موشکی قرار گرفته که بر خلاف گذشته این حملات خرابی زیادی به جای نگذاشته است اما پس از لحظاتی تعداد زیادی از ساکنان این منطقه دچار حالت خفگی شده‌اند و پس از مدتی جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون دست کم 635 جسد از مناطق مختلف اطراف دمشق جمع‌آوری شده که بیشتر آنها نشانه‌ای از خونریزی خارجی ندارند و به دلیل مشکلات ریوی جان خود را از دست داده‌اند.
هنوز ماده شیمیایی به کار رفته در این حملات مشخص نشده اما برخی منابع از استفاده گاز سارین در این حملات خبر داده‌اند.
بسیاری از کشته‌شدگان زن و کودک هستند و کار جمع‌آوری و شمارش اجساد هنوز ادامه دارد.
مخالفان سوری ارتش این کشور را متهم به انجام این کار کرده‌اند. ولی منابع امنیتی و نظامی در سوریه خبر استفاده ارتش از سلاح‌های شیمیایی در اطراف دمشق را به شدت تکذیب کردند و آن را فرافکنی مخالفان برای بهره‌برداری از حضور کارشناسان سازمان ملل در دمشق ارزیابی کرده‌اند.
شاهدان عینی در منطقه نیز با توجه به محدود بودن منطقه و نزدیک بودن مواضع دو طرف در درگیری‌ها، استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط ارتش در اطراف دمشق را غیرممکن دانستند.
در همین رابطه «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در واکنش به اخبار جنجالی رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی در سوریه درباره به کارگیری سلاح شیمیایی در حومه دمشق گفت، ما به طور قاطع به کارگیری سلاح در غوطه‌شرقی در حومه دمشق را محکوم می‌کنیم.
وی افزود، در شرایطی که تروریست‌ها از افراد غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند وقوع چنین جنایاتی بعید نیست.
وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت، این حملاتی است که از سوی رسانه‌های کشورهای حوزه خلیج‌فارس به آن دامن زده می‌شود.
وی تاکید کرد، انتشار این اخبار با این هدف صورت می‌گیرد که کمیته تحقیقات شیمیایی سازمان ملل منحرف شود و نتواند به ماموریت خود عمل کند.
«عبدالقادر غروز» مشاور رسانه‌ای نخست‌وزیر سوریه نیز ادعای مخالفان سوری درباره استفاده ارتش از سلاح شیمیایی را به شدت تکذیب کرد و گفت، ارتشی که در زمینه‌های نظامی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده نیازی به استفاده از سلاح‌های شیمیایی ندارد. وی افزود، دولت سوریه اطلاعاتی در دست دارد و به مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی کارگاه‌های ساخت سلاح شیمیایی در سوریه دارند.
عبدالقادر غروز تاکید کرد، اگر ارتش سوریه از سلاح‌ شیمیایی استفاده می‌کرد آمریکا در دخالت نظامی در سوریه درنگ نمی‌کرد.
وی از آمادگی کامل دولت برای همکاری با تیم تسلیحاتی سازمان ملل که به سوریه اعزام شده‌اند خبر داد و گفت، اگر ارتش از این سلاح‌ها استفاده می‌کرد ما هیچ‌گاه حاضر به همکاری با سازمان ملل و کارشناسان اعزامی آن نبودیم.
گفتنی است نیروهای ارتش چندی پیش به چند کارگاه تولید گاز سارین در اطراف حلب و شهرهای دیگر این کشور دست یافتند که بر روی این سلاح‌ها ساخت عربستان به چشم می‌خورد.
به عقیده ناظران سیاسی منطقه سوریه که خود از طرف کشورهای غربی و عربی تحت فشار است منطقی نیست به چنین کار غیرانسانی دست بزند.
این ناظران می‌گویند بدون تردید این عمل ضدانسانی از سوی تروریست‌های وارداتی صورت گرفته که از حمایت ترکیه، عربستان، قطر، آمریکا و کشورهای اروپایی برخوردارند.
موضوع استفاده از گاز سارین در سوریه، مسئله تازه ای نیست. چندی پیش روسیه با تهیه گزارشی 80 صفحه ای اعلام کرد، شورشیان در روستایی واقع در شمال سوریه از این گاز کشنده علیه غیر نظامیان استفاده کرده اند. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد این حمله 19 ماه مارس در روستای «خان العسل» در حوالی «حلب» صورت گرفته و طی آن دستکم 27 نفر کشته شده اند. استفاده از این گاز حتی به تایید سازمان ملل هم رسید طوری که به درخواست بشار اسد، رئیس تیم تحقیقاتی تسلیحات شیمیایی سازمان ملل به همراه رئیس خلع سلاح سازمان ملل به دمشق رفتند.
خبرگزاری فرانسه در 15 اردیبهشت سال جاری در این باره نوشت: «کارل دل پونته»، عضو کمیته تحقیق سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در سوریه و دادستان کل سابق دادگاه جنایات جنگی روز 14 اردیبهشت اعلام کرد گروه های مسلح مخالف بشار اسد در سوریه از گاز اعصاب سارین استفاده کرده اند.
تقریبا در تمام این موارد، ایالات متحده آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس دولت سوریه را به استفاده از این گازهای کشنده متهم کرده بودند! طوری که پس از رد مستند این ادعاها، رئیس کمیته تحقیقات حقوق بشر سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد، این اتهامات کاملا بی اساس است. مسئله به همین جا ختم نشد چرا که 21 مرداد ماه همین سال خبرگزاری تسنیم به نقل از مقامات امنیتی آمریکا از کشف مقادیری گاز اعصاب در فرودگاه «جان اف کندی» خبر داد و افزود: دو مامور گمرک آمریکایی به دلیل تماس با گاز اعصاب در فرودگاه جان اف کندی، راهی بیمارستان شدند!
این جنایت تکان‌دهنده بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و منطقه داشته است.
این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور به پیروزی دست یافتند و موفق شدند تعداد بی‌شماری از تروریست‌ها را به هلاکت برساند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه همه اعضای گروه تروریستی که به روستای حامدیه در حومه ادلب حمله کرده بودند در درگیری با نیروهای ارتش سوریه کشته شدند و سلاح‌های آنها که برخی ساخت اسرائیل و آمریکاست مصادره شد.
ارتش سوریه همچنین به مواضع گروه‌های مسلح در دیدالزور حمله کرد و تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.
نیروهای ارتش در تلاشند از ورود تروریست‌ها و تدارکات از ترکیه جلوگیری کنند.
یگان‌هایی از ارتش پس از آزادسازی روستاهای حومه شمالی لاذقیه هم مرز با ترکیه تلاش تروریست‌ها برای تسلط بر مناطق شمالی این شهر را ناکام گذاشتند.
مداخله نظامی نمی‌کنیم
ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا مخالف مداخله نظامی آمریکا در سوریه است زیرا به این باور است که شورشیانی که با رژیم بشاراسد رئیس‌جمهور سوریه مبارزه می‌کنند حتی اگر همین الان به قدرت برسند از منافع آمریکا حمایت نخواهد کرد. وی تاکید کرد، ارتش آمریکا قابلیت آن را دارد که از عهده نیروی هوایی سوریه برآید اما این رویکرد آمریکا را به جنگ دیگری در جهان عرب سوق می‌دهد و هیچ راهبردی برای صلح در سوریه به وجود نمی‌آید. دمپسی همچنین مخالفت خود را با گزینه‌هایی چون آموزش گروه‌های شورشی، حملات محدود به دفاع هوایی سوریه و ایجاد یک منطقه حائل برای مخالفان اعلام کرد.
اخیرا سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله گفته بود چنانچه لازم باشد شخصا به سوریه خواهد رفت. به عقیده ناظران سیاسی منطقه احتمالا دبیرکل حزب‌الله اطلاعات زیادی از پشت صحنه حوادث سوریه داشته که تصمیم گرفته در صورت نیاز عازم سوریه شود.
جنایت تروریست‌های القاعده در سوریه در شرایطی صورت گرفت که حمله شیمیایی تروریست‌های القاعده در عراق علیه شیعیان کاظمین نیز ناکام ماند.
نیروهای امنیتی عراق توطئه حمله شیمیایی شبکه القاعده علیه شیعیان در کاظمین را پیش از اجرا کشف و خنثی کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، عوامل اطلاعاتی دولت عراق در عملیاتی پیشدستانه، یک مخفیگاه شبکه القاعده را مورد حمله قرار دادند. در این حمله یک کارگاه ساخت هواپیماهای کنترل از راه دور و شماری از این نوع هواپیماهای آماده پرواز کشف شد.
نیروهای امنیتی با تحقیقات بیشتر و بازجویی از دستگیرشدگان متوجه شدند که هواپیماها مجهز به بمب‌های شیمیایی هستند و عناصر تروریستی وهابی وابسته به القاعده قصد داشتند شیعیان را هدف قرار دهند. در این عملیات، چهار فروند هواپیمای بدون سرنشین آماده حمله به زائران شهر کاظمین مصادره شد. این هواپیماها به بمب‌های حاوی گاز خردل مجهز بودند.
نیروهای امنیتی همچنین توانستند 76 تروریست وابسته به گروهک «دولت اسلامی عراق و شام» را دستگیر کنند. وزارت کشور عراق اعلام کرد عملیات ضد تروریستی ادامه می‌یابد. در همین حال، وزارت دادگستری عراق اعلام کرد 17 تروریست به اعدام محکوم شدند.
به اعتقاد کارشناسان، تروریست‌ها به تنهایی نمی‌توانند هواپیماهای بدون سرنشین تولید کنند و قطعا قدرت‌های غربی و دولت‌های منطقه‌ای در این قضیه دست دارند. هواپیماهای فوق به دوربین‌های جاسوسی نیز مجهز بوده‌اند.
عملیات ضد تروریستی فوق که «عملیات انتقام خون شهدا نام دارد، از 11 مرداد آغاز شده است.
این عملیات ابتدا پایتخت را پوشش می‌داد و کم‌کم حوزه آن گسترده‌تر شده است. به گفته سخنگوی وزارت کشور عراق، این عملیات نتایج بسیار مثبتی داشته است و تاکنون ده‌ها مخفیگاه تروریستی و کارگاه‌های ساخت بمب کشف شده است. نیروهای امنیتی همچنین روز گذشته توانستند پنج تروریست را به هلاکت برسانند.
تروریست‌ها نیز طی 48 ساعت اخیر در استان‌ها و مناطقی چون ذی‌قار، ناصریه، میسان و بعقوبه دست به انفجار بمب زدند، 16 شهید و 107 زخمی حاصل این حملات بود.
در همین حال، خبرگزاری فارس به نقل از منابع آگاه عراقی گزارش داد، دولت بغداد در حال مذاکره با واشنگتن در رابطه با احداث یک پایگاه نظامی آمریکا در عراق است.علت احداث این پایگاه، مقابله با عناصر القاعده در خاک عراق اعلام شده است.
تروریست‌ها در پاکستان هم قصد داشتند مشابه جنایت تروریست‌ها در سوریه و عراق را تکرار کنند که با کشف 100 تن مواد منفجره این توطئه خنثی شد.

 


سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی
44 سال پیش مسجدالاقصی توسط «دنیس مایکل روهان» جوان یهودی استرالیایی‌الاصل به آتش کشیده شد که این اقدام خشم جهان اسلام را برانگیخت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، مسجدالاقصی در سال 1969 میلادی توسط یک یهودی افراطی به نام مایکل روهان به آتش کشیده شد یعنی درست دو سال پس از اشغال سرزمین قدس توسط اسرائیل و این اقدام تلاش صهیونیست‌ها برای محو هویت اسلامی به شمار می‌رفت.اسرائیل از نخستین روزهای اشغال بیت‌المقدس اقدامات زیادی برای زدودن ‌آثار و تعلقات اسلامی این شهر به عمل آورد که به آتش کشیدن مسجدالاقصی یکی از این اقدامات بود.
به آتش کشیدن مسجدالاقصی نه تنها برای ملت فلسطین بلکه برای هر مسلمانی واقعه‌ای دردناک بود زیرا این مسجد یکی از آثار تاریخی و مهم اسلامی است و جایگاهی مقدس نزد مسلمانان دارد.به گفته کارشناسان امور مسجدالاقصی در این حادثه نژادپرستانه بیش از یک سوم از فضای کنونی مسجد در آتش سوخت و آتش‌سوزی خسارت زیادی به ساختمان این مسجد وارد آورد و به ریزش سقف، کمان روی گنبد و ستون‌های اصلی مسجد منجر شد.در این حادثه همچنین گنبد داخلی، محراب و دیوارهای جنوبی مسجد نیز آسیب دید و 48 پنجره آن شکست و منبر صلاح‌الدین ایوبی، فرش مسجد و تزئینات مزین به آیات قرآن در آتش سوخت.در روز آتش‌سوزی، شهرداری رژيم ‌صهیونیستی در قدس، آب مسجدالاقصی را قطع کرد تا آب لازم برای خاموش کردن آتش فراهم نباشد، خودروهای آتش‌نشانی رژيم‌ صهیونیستی نیز پس از آنکه آتش خاموش شد، وارد عمل شدند و هیچ کاری صورت ندادند.
در آن زمان نیروهای اشغالگر اسرائيلی آتش‌سوزی را غیر عمد و مربوط به اتصال برق مسجد جلوه دادند، اما کمیته‌های حقیقت‌یاب متشکل از مهندسان فلسطینی بعدها ثابت کردند که این آتش‌سوزی عمدی بوده و به همین دلیل اسرائیل هم مجبور شد، ادعاهایش را تغییر داده و مایکل روهان، جوان یهودی استرالیایی‌الاصل را عامل این جنایت دانسته و برای خاموش کردن آتش خشم فلسطینی‌ها و جهان عرب و اسلام «روهان»‌ را دستگیر کند، هر چند که بعدها وی را به این توجیه که سلامت روانی نداشته است،‌ آزاد کرد و به وطنش بازگرداند.این حادثه نشان می‌دهد که اسرائیل 40 سال پیش از همان بدو اشغال سرزمین فلسطین تلاشی جدی برای تخریب مسجدالاقصی و از بین بردن آثار اسلامی آن به کار گرفت، تلاش‌هایی که امروز نیز به هر شکل برای تحقق این هدف نژادپرستانه ادامه دارد.
فلسطینی‌ها در آن زمان توانستند دیگر بخش‌های مسجد را از آتش کینه صهیونیست‌ها نجات دهند و کمیته بازسازی این مسجد وابسته به وزارت اوقاف اردن توانست آثار آتش‌سوزی را از بین برده و بخش‌های تخریب شده از جمله منبر صلاح‌الدین ایوبی را بازسازی کند.
اقدامات متجاوزانه اسرائيل در مسجد الاقصی پس از این حادثه نژادپرستانه نیز ادامه یافت و این رژيم از طرق مختلف از جمله حفاری در زیر و اطراف مسجد و یورش‌های مکرر و گاه و بیگاه به این مکان مقدس، تحریک نمازگزاران فلسطینی و منع آنان از ورود به مسجد به ویژه در روزهای جمعه برای تحقق آرمان یهودی کردن این مکان از پا ننشست.نژادپرستی‌های اسرائيل امروز به سیاستی برنامه‌ریزی شده و روشمند که تشکیلات رژيم ‌صهیونیستی بر آن نظارت دارد، تبدیل شده است و این سیاست به افراط‌گرایان یهود به راحتی اجازه می‌دهد که حفاری و عملیات اکتشاف در این مسجد را ادامه دهند و اساس و بنیان این مکان مقدس را با خطراتی بزرگ‌تر تهدید کنند.
از سوی دیگر سهل‌انگاری جهان اسلام در برابر طرح‌های نژادپرستانه اسرائيل در مسجدالاقصی و عدم موضع‌گیری قاطع در این باره، سبب شده است که این رژيم هرگونه اقدام مخفیانه برای تخریب این مسجد را علنی ساخته و آشکارا هر طرح و سیاستی را اجرا و حتی در کنست (پارلمان صهیونیست‌ها) به شور بگذارد، مسئله‌ای که خطر و هشداری جدی برای امت اسلام است و باید چاره‌ای برای مقابله با آن اندیشیده شود.
کشف 100 تن مواد منفجره در یک محله شیعه‌نشین پاکستان
پلیس پاکستان 100 تن مواد منفجره و تجهیزات انفجاری متعلق به شبه‌نظامیان ضدشیعی را در یک محله شیعه‌نشین «کویته» کشف کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ «مقبول احمد» فرمانده نیروهای مرزی پاکستان گفت، نیروهای امنیتی این کشور طی عملیاتی در شهر کویته موفق شدند 104 هزار و 480 کیلوگرم مواد منفجره، تجهیزات انفجاری و مواد شیمیایی کشف کنند. طی این عملیات، 10 نفر نیز دستگیر شدند. محل نگهداری مواد منفجره، یک انبار بود و علاوه بر این انبار، اتاقک‌هایی نیز برای ساخت بمب وجود داشت.
به گفته فرمانده فوق، در انفجار فروردین گذشته کویته که شهادت 100 شیعه را به دنبال داشته، از مواد انفجاری موجود در این انبار استفاده شده بود.
همچنین نیروهای امنیتی پاکستان با عملیات دیگری در کویته، ده‌ها مظنون به حملات تروریستی را دستگیر کردند. در مورد وجود ارتباط احتمالی میان این تروریست‌ها و انبار کشف شده گزارشی نرسیده است. یکی دو سال اخیر عوامل وابسته به «لشکر جهنگوی» صدها شیعه را در شهر کویته و جاده‌های منتهی به آن شهید کرده‌اند.
عضو سابق کنگره: جاسوسی از شهروندان خیانت به مردم آمریکاست
عضو سابق کنگره آمریکا اقدام آژانس امنیت ملی این کشور در جاسوسی از مردم را «خیانت» توصیف کرد و خواستار مجازات «خیانتکاران» شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از «صدای روسیه»، «دنیس کوسینیچ»، از اعضای سابق کنگره آمریکا طی اظهاراتی از اقدام «ادوارد اسنودان»، مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به خاطر افشای جاسوسی کاخ سفید از شهروندان این کشور قدردانی کرد.
وی «جاسوسی از مردم» را غیرقابل قبول خواند و آن دسته از سازمان‌های دولتی آمریکا را که به جاسوسی از مردم می‌پردازند «خیانتکار» نامید. «کوسینیچ» گفت: این سازمان دولتی به حریم شخصی مردم «تجاوز» کرده لذا باید اقدامات سختگیرانه‌ای علیه آنها صورت بگیرد زیرا مردم ایالات متحده نیازی به جاسوسی ندارند. طبق اسناد فوق محرمانه افشا شده از سوی «اسنودان» آمریکا سال‌هاست هر جنبنده‌ای که در خاک این کشور به نحوی با تکنولوژی در ارتباط است را تحت نظر دارد و از آنها جاسوسی می‌کند. آمریکا حتی از مردم و مقامات دیپلماتیک سایر کشورهای جهان نیز جاسوسی می‌کند.
افشای این رسوایی اعتراض‌های گسترده بین‌المللی علیه واشنگتن به راه انداخته است. آمریکا حتی از نزدیک‌ترین متحدین خود نیز جاسوسی کرده است. گفته می‌شود انگلیس در این رسوایی‌ها، همکاری‌های تنگاتنگی با کاخ سفید داشته است!

 


صدها تن از فلسطینی‌های کرانه باختری در تشییع جنازه یک جوان که به دست نظامیان صهیونیست شهید شد تاکید کردند برای آزادی قدس حاضرند میلیون‌ها شهید بدهند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، تظاهرکنندگان فلسطینی در تشییع جنازه «ماجد لحوله» جوان 20 ساله که در اردوگاه جنین به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی کشته شد شعار دادند که «خون‌ این جوان به هدر نخواهد رفت»، «سرانجام ملت فلسطین پیروز خواهد شد». این تظاهرات در حالی برگزار شد که نظامیان اسرائیلی با پرتاب گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان داشتند.
شاهدان عینی اظهار داشتند نظامیان اسرائیلی هر روز به بهانه‌های مختلف به مردم بی‌گناه فلسطین حمله می‌کنند و تعدادی را مجروح یا عده دیگر را بازداشت می‌کنند.
خشونت و سرکوب فلسطینی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که هفته گذشته دومین دور مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار شد و قرار است دور بعدی طی روزهای آینده صورت گیرد. طرفین نسبت به این مذاکرات ابراز خوشبینی نکرده‌اند و رژیم صهیونیستی بی‌اعتنا به این مذاکرات همچنان به شهرک‌سازی خود ادامه می‌دهد.

 


ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی، کانادا و مصر علیه اظهارات نخست‌وزیر ترکیه که نا‌آرامی‌های مصر را کار اسرائیلی‌ها دانسته بود، موضع گرفتند.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به اظهارات روز دوشنبه «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه که عامل اصلی ناآرامی‌های خونین در مصر را رژیم صهیونیستی دانسته بود اظهارات وی را «پوچ و بی‌معنا» خواند. پیش از واکنش نتانیاهو یک مقام دیگر رژیم صهیونیستی که به نوشته خبرگزاری‌ها «نخواسته بود نامش فاش شود» اظهارات اردوغان را «بی‌ارزش» توصیف کرده بود.
ایالات متحده آمریکا نیز همنوا با رژیم صهیونیستی اظهارات نخست‌وزیر ترکیه را «تهاجمی و بی‌پایه و اساس» خواند.
به گزارش الجزیره «جان راش» سخنگوی کاخ سفید به اظهارات ضدصهیونیستی اردوغان «واکنش سختی» نشان داد و آن را «تهاجمی، غیرمستند، اشتباه و توهین‌آمیز» خواند. کانادا نیز ساعاتی پس از رسانه‌ای شدن این اظهارات، موضع‌گیری ترکیه در مقابل متحد خود اسرائيل را «دردسرساز و خصمانه» خواند و از اردوغان خواست فورا حرف‌های خود را پس بگیرد!
«جان برد»، وزیر خارجه کانادا گفت: امیدوارم نخست‌وزیر ترکیه سخنان تند و خصمانه و دردسرساز خود را در مورد اینکه اسرائیل در سرنگونی مرسی از قدرت دست داشته، پس بگیرد چرا که این اظهارات دلسردکننده و کاملا بی‌پایه و اساس است.
شورای وزیران مصر نیز با صدور بیانیه‌ای اظهارات اردوغان را «بی‌پایه و اساس» خواند و افزود: «هدف از این ادعاها ضربه زدن به وحدت ملی و نهادهای ملی مصر است.» در بیانیه رسمی حاکمان مصر همچنین آمده «صبر قاهره از اظهارات اردوغان به سر آمده است.»
اردوغان روز سه‌شنبه در جریان نشستی که با اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه داشت گفته بود: «شما همگی می‌دانید در مورد مصر چه حرف‌هایی گفته می‌شود. در حال حاضر غرب می‌گوید دموکراسی این نیست که نام رهبر یک کشور از داخل صندوق‌های رای بیرون بیاید... آنچه امروز در مصر به اجرا درآمده مصداق همین حرف است. واقعا چه کسی پشت این ماجراست؟ قطعا اسرائیل.» اردوغان در ادامه گفته بود: در نشستی که پیش از برگزاری انتخابات سال 2012 مصر در فرانسه برگزار شد، وزیر دادگستری اسرائیل گفت «حتی اگر اخوان‌المسلمین بیشترین آراء را به دست بیاورد، باز هم در انتخابات پیروز نخواهد شد زیرا دموکراسی با رای صندوق‌ها به دست نمی‌آید.»!
در واقع انتشار این اظهارات خشم مقامات آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی را برانگیخته است. اردوغان این را هم گفته که برای اثبات اظهاراتش مدرک دارد.

 


سرکوب بیشتر مردم مصر و بازداشت رهبران اخوان‌‌المسلمین،‌ این کشور را در یک قدمی جنگ داخلی قرار داده است.
پس از انتشار خبر تشدید فشارها به جریان اسلامگرای اخوان‌المسلمین مصر و آغاز عملیات گسترده برای دستگیری رهبران این جریان سیاسی، بسیاری از کارشناسان سیاسی و حتی برخی مقامات نسبت به ادامه این روند و نتایج «فاجعه‌بار» آن هشدار دادند. کارشناسان می‌گویند تلاش برای «حذف» یک جریان سیاسی مثل اخوان‌المسلمین می‌تواند مصررا با ناآرامی‌های طولانی‌تر و حتی با یک جنگ زیرزمینی و داخلی مواجه کند.
«بلند آرینچ»، معاون نخست‌وزیر ترکیه در این باره معتقد است روشی که ارتش و دولت موقت مصر در مواجهه با اخوان‌المسلمین در پیش گرفته‌اند نوعی «خودکشی» است و باعث تشدید ناآرامی‌ها در این کشور خواهد شد. به گفته «آرینچ»، انحلال یا ممنوع کردن این جریان سیاسی می‌تواند مصر را به سمت یک جنگ داخلی تمام عیار سوق دهد.
شبکه خبری فرانس 24 نیز طی گزارشی به خطرات سیاست‌ مشت آهنین ارتش مصر در برخورد با معترضان اخوانی پرداخت. این شبکه خبری با اشاره به کشتارهای صورت گرفته طی هفته‌های اخیر و دستگیری محمد بدیع، رهبر اصلی این جریان سیاسی اعلام کرده «آنچه مسلم است این که مصر اکنون بی‌ثبات شده است. دستگیری بدیع ضربه سختی به اخوانی‌ها بود اما آنها بلافاصله محمود عزت را به عنوان جانشین وی انتخاب کردند. اخوانی‌ها می‌گویند به تظاهرات‌ها ادامه می‌دهند به نظر می‌رسد مصر به سمت خشونت‌های بیشتر پیش می‌رود.»
شبکه یورو نیوز نیز طی مصاحبه با «پاسکال بونیفیس»، مدیر موسسه روابط بین‌الملل و استراتژیک پاریس از وی در مورد خطرات حذف اخوان‌المسلمین مصر سوال کرد.
بونیفیس حذف این جریان پرسابقه سیاسی را به منزله یک «تهدید» برای مصر دانست و نتیجه گرفت، با این اتفاق مصر به سال‌های سیاه دهه 90 باز خواهد گشت. وی گفت حذف اخوان مساوی است با بازگشت به دوران مبارک! به اعتقاد این کارشناس با وارد کردن این جریان سیاسی به معادلات، می‌توان تا حدودی مانع از کشیده شدن بدنه تندروی آنها به سمت افراط‌گرایی شد.
«میکل پرازان»، تحلیلگر فرانسوی نیز در مصاحبه با شبکه پنج تلویزیون فرانسه،‌ نسبت به نتایج رویکرد حاکمان مصر در قبال اخوانی‌ها هشدار داد. «پرازان» گفت: اخوان‌المسلمین دارای بدنه اجتماعی گسترده‌ای در مصر و حتی سایر کشورهای جهان است. تلاش برای حذف چنین جریانی احتمال فعالیت‌های زیرزمینی و مبارزه مسلحانه از سوی آنها را افزایش خواهد داد.
این تحلیلگر فرانسوی افزود: اخوان‌المسلمین از این پس اینگونه استدلال خواهد کرد که با روش‌های دیپلماتیک به نتیجه نرسید بنابراین باید به خشونت متوسل شد. نباید فراموش کرد که اخوانی‌ها با انتخابات و به صورت کاملا قانونی به قدرت رسیدند اما پس از یکسال می‌بینیم ارتش و دولت موقت به دنبال حذف آنهاست. «گونترمایر»، سرپرست مرکز تحقیقات جهان عرب نیز به شدت نسبت به افزایش محدودیت‌ها علیه اخوان‌المسلمین هشدار داد و گفت این کار باعث رادیکالتر شدن این جریان ریشه‌دار سیاسی می‌شود.
در همین رابطه شبکه خبری الجزیره طی گزارشی اعلام کرد دولت موقت مصر پس از برگزاری نشست با هیئت اماراتی اعلام کرده به هیچ‌وجه به دنبال آشتی با طرف مقابل (اخوانی‌ها) نیست و تلاش‌هایش فقط در راستای رسیدن به توافقاتی با آنهاست!
فراخوان برای نافرمانی مدنی
به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، در حالی که نیروهای امنیتی مصر محدودیت‌های شدیدی علیه طرفداران مرسی وضع کرده و معترضان را تهدید به مرگ می‌کنند، هزاران نفر از مردم در استان‌های مختلف این کشور تظاهرات کردند. براساس این گزارش، طرفداران مرسی به دعوت اخوان‌المسلمین در استان‌های اسیوط، قنا، بنی‌سویف، اسماعیلیه، سوهاج، المنیا، سینای شمالی و الشرقیه و در شهرهای نصر، عین شمس، حلوان در نزدیکی‌ قاهره پس از نمازعصر تظاهرات کردند. ائتلاف حمایت از مشروعیت پس از کشتار بی‌سابقه میادین، «رابعه العدویه و النهضه» (چهارشنبه گذشته روی داد) فراخوان تظاهرات «هفته برچیدن کودتا» را داد.
تاکنون هزاران نفر از مردم مصر که غالبا جزو طرفداران مرسی هستند از سوی نیروهای ارتش و پلیس مصر به خاک و خون کشیده شده و هزاران نفر نیز زندانی شده‌اند.
این جنایات در حالی صورت می‌گیرد که عربستان، اردن، آمریکا و کویت به همراه چند کشور دیگر با سکوت و حتی همراهی با حاکمان موقت مصر دست ارتش این کشور را همچنان برای قتل عام مردم باز گذاشته‌اند. کشورهای غربی نیز تاکنون هیچ اقدام عملی برای متوقف کردن خشونت‌های مصرنداشته‌اند.
در این بین انتشار برخی خبرها مبنی بر «احتمال قطع بخشی از کمک‌های مالی آمریکا به مصر» با واکنش مقامات آمریکا و مصر مواجه شد.
«حازم الببلاوی»، نخست‌وزیر دولت موقت مصر گفت آمریکا نباید کمک‌هایش را قطع کند چرا که با این اقدام ارتش مصر مدت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. «الببلاوی» این را هم گفت که «اگر آمریکایی‌ها کمک‌های مالی خود به ارتش و دولت مصر را متوقف کنند، قاهره به سوی روسیه میل خواهد کرد»!
الببلاوی افزود: «فراموش نکنید که مصر زمانی با حمایت ارتش روسیه پیش رفت و برقرار ماند. زندگی پایان ندارد و در شرایط مختلف می‌توان زندگی کرد.»
نخست‌وزیر موقت مصر در پایان گفت هیچ هراسی از اینکه در مصر جنگ داخلی رخ دهد ندارد.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اما بلافاصله واکنش نشان داد و با رد «شایعه تعلیق کمک‌ها» به مصر تاکید کرد این کمک‌ها همچون گذشته ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، «ماریا هرف»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست روزانه خود با خبرنگاران گفت: ادعاهای مطرح شده درباره تعلیق کمک‌های مالی به مصر نادرست است. وی در عین حال گفت دولت اوباما در حال بررسی سیاست جاری درباره کمک‌‌های مالی به مصر است. «هرف» در نهایت خواستار توقف خشونت‌ها در مصر شد.
پادشاه عربستان اما طی اظهاراتی بی‌سابقه از نوع سیاست‌های آمریکا در مواجهه با تحولات مصر انتقاد کرد.
بنا به گزارش «نیوزویک»، ملک عبدالله، پادشاه عربستان در اظهارنظری بی‌سابقه بی‌اطلاعی آمریکا را عامل بحران در مصر دانست؛ پادشاه عربستان بدون اینکه نامی از آمریکا به میان بیاورد از دخالت این کشور در سیاست‌های کشورهای عربی در خلال دو سال گذشته انتقاد کرد.
خبر دیگر اینکه، به رغم هشدارهای کارشناسان، نیروهای امنیتی مصر «صفوت حجازی» رهبر حزب آزادی و عدالت مصر را نیز دستگیر کردند. خبر دستگیری این مقام بلندپایه اخوانی پس از بازداشت محمد بدیع، رهبر اصلی اخوان‌المسلمین منتشر می‌شود.
شبکه تلویزیونی دولتی مصر روز گذشته همچنین از دستگیری «محمد مرادعلی»، سخنگوی حزب آزادی و عدالت مصر خبر داد! این شبکه دولتی گفت «مرادعلی» قصد فرار به ایتالیا را داشت که دستگیر شد. خبرهای ضد و نقیضی نیز از دستگیری «احمد مرسی» یکی از فرزندان مرسی منتشر شده است. فارس به نقل از پایگاه «الیوم السابع» نوشت: نیروهای امنیتی مصر با خشونت وارد منزل مرسی شده و وی را دستگیر کردند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10