(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 31 مرداد 1392 - شماره 20572

حدیث دشت عشق
آغاز هفته ششم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر
نفت - پرسپولیس؛ خاطرات تلخ و شیرینی که زنده می‌شوند
اخبار کوتاه از فوتبال
تایید اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران
بازی‌های آسیایی نوجوانان-نانجینگ
رشید شریفی مسابقات جهانی وزنه‌برداری را از دست داد
اعزام 40 کشتی‌گیر و همراه به مسابقات جهانی
مصدومیت دوباره سریعترین مرد ایران
حضور قطعی قایقرانان در مسابقات جهانی
خواندنی از ورزش ایران
سفر 26 ساعته جودوکاران به مسابقات جهانی برزیل
رئیس سازمان لیگ عنوان کرد
فدراسیون وزنه‌برداری مشکلی با المپیکی‌ها ندارد
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «حمیدرضا قربانی»
عرفان، آر‌پی‌جی، تانک
شهید «حمیدرضا قربانی» از مجاهدانی بود که با عشق و علاقه به معارف ربانی، در سال 1361 به مدرسه علمیه امام صادق(ع) رهسپار گردید تا در محضر استادان آن حوزه علم دین بیاموزد. در همین ایام بود که آتش شور و عشق او برای اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل زبانه می‌کشید؛ چرا که وظیفه الهی خود را در آن مقطع حساس زمانی، در جهاد فی‌سبیل‌الله می‌دید. در تاریخ 21/7/1361 به عضویت بسیج درآمد و پس از طی کردن آموزش نظامی عازم جبهه‌های نور شد.
طلبه مجاهد حمیدرضا قربانی، در حالی که در عملیات والفجر 4 با آر‌پی‌جی تانک‌های دشمن را مورد هجوم قرار می‌داد به فیض عظیم شهادت رسید.حمیدرضا هرچند از نظر سنی، نوجوانی بیش نبود اما از لحاظ معرفتی درجات عرفانی را یک‌شبه طی کرد و با تمام وجود دست خداوند را در همه امور عالم مشاهده می‌کرد.طلبه بسیجی شهید «حمیدرضا قربانی»، سال 1344 در اصفهان متولد شد و در 14/8/1362 در منطقه عملیاتی والفجر 4 به شهادت رسید.

 


هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر درحالی برگزار می‌شود که این هفته تحت الشعاع رویارویی یحیی گل محمدی و پرسپولیس است.
روز نخست از هفته ششم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا شب (جمعه)با برگزاری 7 دیدار آغاز می‌شود که رویارویی گل‌محمدی با پرسپولیس و علی دایی در ورزشگاه تختی، برگزاری دربی خوزستان، رقابت سپاهان و صبا که مدعیان ناکام هستند و جدال مربیان ناکام خارجی در انزلی از برخی از اتفاقات جالب دیدارهای این هفته است .
فولاد خوزستان - استقلال خوزستان
این سومین دربی لیگ سیزدهم است آن هم در گرم‌ترین شهر فوتبالی ایران. فولاد صدرنشین به مصاف صنعتی پایین جدول می‌رود و همه انتظار دارند پس از تساوی دربی‌های تبریز و گیلان این رقابت تیم‌های همشهری و هم استانی برنده داشته باشد. فولادی‌ها که پس از چهار پیروزی متوالی از روحیه بالایی برخوردار هستند، تنها به پیروزی در این دیدار و تداوم صدر نشینی خود فکر می‌کنند.در سوی دیگر میدان اما مردان ویسی که پس از شکست هفته گذشته خانگی برابر نفت تهران مورد انتقاد شدید هواداران خود قرار گرفتند، نمی‌‎خواهند سومین باخت متوالی در لیگ سیزدهم را تجربه کنند.
فجرسپاسی شیراز - تراکتورسازی تبریز
برتری خانگی مقابل سپاهان مرهمی بود بر زخم ناکامی در چهار شکست فجر در ابتدای لیگ سیزدهم. شاگردان پیروانی پس از آن پیروزی بزرگ برابر قهرمان جام حذفی با ستاره‌های میلیاردی‌اش، در دومین بازی متوالی خانگی برابر یکی از تیم‌های مدعی لیگ سیزدهم به میدان می‌روند.شاگردان مجید جلالی اما در این بازی تنها به پیروزی فکر می‌کنند. آنها که هفته پیش در خانه دو امتیاز سرنوشت ساز را برابر مس کرمان از دست دادند، با هدف کسب سه امتیاز به شیراز سفر کردند. تراکتوری‌ها در لیگ سیزدهم نشان دادند، در بیرون خانه بهتر امتیاز می‌گیرند و امیدوارند سومین پیروزی متوالی خارج از خانه را در این هفته به دست آورند.
سپاهان اصفهان - صبای قم
عوض کردن پیروزی با شکست در زمین فجرسپاسی و متحمل شدن دومین باخت متوالی در لیگ سیزدهم اتفاق بسیار تلخی برای زلاتکو کرانچار و ستاره‌های میلیاردی‌اش است. سپاهانی‌ها که به خاطر این دو باخت از صدر جدول به رده ششم سقوط کردند، باید برابر صبا 3 امتیاز کامل را بگیرند تا هم اختلافشان با مدعیان بیشتر نشده و هم بیشتر از این در جدول سقوط نکنند.البته صبایی‌ها هم شرایطی شبیه به سپاهان دارند، آن‌ها لیگ را با دو پیروزی ارزشمند آغاز کردند اما در سه هفته اخیر دو باخت و تساوی خانگی را در کارنامه خود ثبت کردند؛ نتایجی که باعث شد این تیم به رده هفتم سقوط کند و بار دیگر عملکرد محمد مایلی‌کهن سرمربی این تیم را زیر سوال برد.
نفت تهران - پرسپولیس تهران
نفت تهران که بعد از کش و قوس‌های فراوان موفق شد میزبانی دیدارهایش برابر استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه تختی کسب کند، جمعه برابر پرسپولیسی‌ها صف‌آرائی خواهد کرد. آنها از لحاظ نتیجه‌گیری موفق بوده‌اند و پیروزی پر گل هفته گذشته‌شان برابر استقلال خوزستان به آنها اعتماد بنفس دوچندانی داده است. اما پرسپولیسی‌ها که بهترین خط دفاع لیگ را با تنها یک گل خورده در اختیار دارند، درحالی به مصاف نفت تهران می‌روند که آنها با 9 گل زده، دومین خط حمله لیگ را در اختیار دارند.اما تقابل اصلی در این دیدار میان یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس خواهد بود. او که اواسط فصل گذشته صبا را به مقصد پرسپولیس ترک کرد، خیلی سریع‌تر از آنچه که تصور می‌شد عطای این تیم را به لقایش بخشید. او که در ماجرای مهدوی‌کیا از سوی هواداران پرسپولیس به بی‌انصافی متهم می‌شد، پرسپولیس را رها کرد و به نفت تهرانی آمد که دو سه فصلی است در نتیجه‌گیری‌ خوب عمل می‌کند و حتی در آستانه آسیایی شدن هم پیش می‌رود.از آن سو علی دایی هم بعد از دو سال حضور در راه آهن، به پرسپولیس بازگشته و مطمئنا فرصت پیش رویش را به این راحتی‌ها از دست نخواهد داد و به دنبال اثبات شایستگی‌هایش خواهد بود، امری که یحیی گل‌محمدی در فینال جام حذفی برابر سپاهان در فصل گذشته قادر به انجام آن نبود. برنامه کامل دیدارهای هفته ششم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
جمعه - 01/06/92
* نفت تهران – پرسپولیس(ساعت 19:10)* گسترش فولاد تبریز - داماش گیلان(ساعت 19:30)* فجرسپاسی شیراز - تراکتورسازی تبریز(ساعت 19:30)* ملوان بندرانزلی - ذوب‌آهن اصفهان(ساعت 19:30)* سایپا البرز - مس کرمان(ساعت 19:30)* سپاهان اصفهان - صبا قم(ساعت 19:30)* فولاد خوزستان - صنعتی استقلال خوزستان(ساعت 20:15)
یکشنبه - 03/06/92
*استقلال تهران - راه‌آهن تهران( ساعت 19:10- ورزشگاه آزادی)

 


مخالفت کفاشیان با تصمیم مدیرکل ورزش اصفهان
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به صورت سلیقه‌ای نمی‌تواند رئیس هیئت فوتبال این استان را عزل کند و ابرقویی‌نژاد باید توسط مجمع عزل شود نه با نظر شخصی یک مدیرکل.علی‌کفاشیان در خصوص انتخابات هیئت فوتبال استان اصفهان و حواشی به وجود آمده در چند روز اخیر بین رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان و مدیرکل ورزش و جوانان این استان گفت: در آخرین مجمعی که برگزار شد 32 نفر آمدند که مدیرکل ورزش و جوانان آن موقع هم در مجمع حضور داشت و جناب آقای ابرقویی‌نژاد با 26 رأی انتخاب شد و مجمع به ایشان رأی داد تا اینکه مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان عوض شد و مدیرکل جدید با رئیس هیئت فوتبال اختلاف سلیقه داشت.وی ادامه داد: به هر لحاظ حرف ما این است که که اگر هم اختلاف سلیقه دارید و نمی‌توانید با ایشان کنار بیایید خب مشکلی نیست اما مجمع باید ایشان را برکنار کند، هیئت فوتبال استان اصفهان بهترین و فعال‌ترین هیئت فوتبالی کشور از نظر ماست و اگر مدیرکلی سلیقه‌اش چیز دیگری است که نباید شخصی اعمال نظر کند و مدیرکل به صورت سلیقه‌ای نمی‌تواند این کار را انجام دهد و عزل رئیس هیئت فوتبال باید با رای مجمع صورت بگیرد نه نظر شخصی یک مدیرکل.
گروه‌بندی لیگ دسته یک فوتبال مشخص شد
مراسم قرعه کشی فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور صبح دیروز در ساختمان سازمان لیگ برتر برگزار شد.طبق قرعه کشی انجام شده تیم‌ها باید در گروه 13 تیمی به رقابت با یکدیگر بپرازند و در نهایت دو تیم از 26 تیم حاضر به لیگ برتر صعود می‌کنند.دسته بندی این رقابت‌ها به این شرح است:گروه الف: صنعت نفت - گهر دورود - پدیده مشهد - الوند همدان - شهرداری یاسوج - گل گهر سیرجان - نیروی زمینی تهران - نساجی مازندران - شهرداری بندرعباس - استقلال اهواز - فولاد یزد - گیتی پسند - سیاه جامگان
گرو ب: آلومینیوم هرمزگان - پیکان - پاس همدان - نفت مسجد سلیمان - راهیان کرمانشاه - ابومسلم مشهد - ایرانجوان بوشهر - آهن بافق یزد - سایپا شمال - داماش ایرانیان - مس رفسنجان - نفت گاز گچساران و مس سونگون ورزقان
گروه بندی این رقابت‌ها درحالی انجام می‌شود که چند تیم از 26 تیم حاضر با مشکلات مالی فراوانی روبرو هستند و احتمال کنار گذاشته شدن آنها از این رقابت‌ها جدی است.
کمیته استیناف یک‌شنبه آینده تصمیم می گیرد
عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: تصمیم گیری درباره تایید یا رد رای کمیته انضباطی درباره کسر امتیاز از سه تیم لیگ برتری، به یکشنبه هفته آینده موکول شد.مهدی دادرس درباره رای کمیته استیناف در مورد کسر امتیاز از سه تیم لیگ برتری اظهار کرد: به دلیل حساسیت موضوع که به تعبیر رئیس کمیته استیناف مانند جراحی مغز و اعصاب است و نباید حق کسی ضایع شود، تصمیم گیری درباره این موضوع را به جلسه یکشنبه هفته آینده موکول کردیم تا بررسی‌های بیشتری انجام دهیم.
ضرب و شتم داور بازی توسط سرمربی تیم میهمان
هفته سوم از رقابت‌های لیگ نوجوانان درحالی روز سه‌شنبه برگزار شد که داور بازی راه‌آهن سورینت با فرخی باقر شهر توسط سرمربی تیم میهمان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.تیم فوتبال نوجوانان راه‌آهن سورینت در هفته سوم از رقابت‌های لیگ پایه عصر روز سه‌شنبه به مصاف تیم فرخی باقر شهر رفت که در نهایت موفق شد این تیم را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد که در جریان این بازی، داور مسابقه مضروب شد.
در طول این بازی سرمربی تیم فرخی باقرشهر احمد کارگر به دلیل برخورد بد با داور در دقیقه 30 از کنار زمین اخراج شد که پس از حدود 10 دقیقه مشاجره با داور زمین را ترک کرد اما این پایان کار نبود و در نیمه دوم به دلیل توهین مستقیم احمد کارگر، کادر فنی و جمعی از تماشاچیان این تیم به داور بازی، داور تصمیم گرفت تا در دقیقه 65 سرمربی تیم حریف را از روی سکوهای ورزشگاه نیز اخراج کند.در پی این درگیری‌ها پس از زدن سوت پایان بازی، کار به جای باریکتر کشیده شد و احمد کارگر سرمربی تیم حریف با حمله‌ور شدن به داور و مورد ضرب و شتم قرار دادن شدید وی اعتراض خود را اینگونه به داور بازی اعلام کرد و پس از درگیری با حراست دانشکده، با کمک دوستان خود از صحنه درگیری متواری شد.
درخواست افزايش 60 درصدي حقوق داوران
رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال از افزايش 60درصدي حقوق داوران خبر داد.فريدون اصفهانيان در خصوص افزايش حقوق داوران در فصل جاري گفت: ما قبل از شروع ليگ طي نامه‌اي به آقاي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال اعلام کرديم حقوق داوران حداقل بايد 60 درصد افزايش پيدا کند داوران براي هر مسابقه 500 هزار تومان مي‌گرفتند که اگر 60 درصد افزايش حقوق درخواستي مورد تاييد قرار بگيرد نزديک به 800 هزار تومان خواهد شد.
تساوي ارزشمند الشباب عربستان در ژاپن
تيم فوتبال الشباب عربستان در آغاز مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در خانه کاشيوا ريسول تساوي ارزشمندي را بدست آورد.در آغاز دور رفت مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا دیروزکاشيوا ريسول ميزبان الشباب عربستان بود که اين ديدار با تساوي يک بر يک به پايان رسيد.در اين بازي کودو در دقيقه 21 ابتدا براي کاشيوا گلزني کرد و در ادامه فرناندو در دقيقه 44 گل تساوي بازي را براي الشباب به ثمر رساند.

 


طی نامه‌ای از سوی کمیته بین‌المللی المپیک اساسنامه کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی مورد تایید قرار گرفت.
درمتن نامه ارسالی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک خطاب به علی‌آبادی رئیس و افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک آمده است:ما با کمال میل به اطلاعتان می‌رسانیم که طبق قانون 3.2 منشور المپیک، اساسنامه کمیته ملی المپیک شما که در تاریخ 10 جون 2013 از سوی مجمع عمومی آن کمیته ملی المپیک تصویب شده بود مورد تایید قرار گرفت.تاریخ تایید اساسنامه 21 آگوست 2013 است.توجه را شما به این موضوع جلب می‌نماییم که ایجاد هرگونه تغییر در این اساسنامه، چه به موجب خواست شما و چه به درخواست کمیته بین‌المللی المپیک، مستلزم اخذ تاییدیه از کمیته بین‌المللی المپیک است.

 


*تیم فوتبال زیر 14 ساله های ایران موفق شد با برتری یک بر صفر برابر عراق جواز حضور در بازی فینال دومین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان آسیا را بدست آورد.تک گل ایران را در این بازی شهاب رشنو (24 - پنالتی ) به ثمر رساند.در اواخر بازی عراقی‌ها به خشونت روی آوردند تا جایی که دو بازیکن این تیم توسط داور اخراج شدند. عراقی ها در پایان بازی نیز با داور درگیر شدند.ایران با این برد در بازی نهایی برابر یکی از تیم های کره جنوبی یا کره شمالی صف آرایی می کند.
* در ادامه رقابتهای بسکتبال 3 نفره بازیهای آسیایی نوجوانان نمایندگان کشورمان موفق شدند 16 بر 14 از سد تیم فیلیپین گذشته و به جمع 4 تیم برتر راه یابند.بسکتبالیست های کشورمان در دور بعد برای رسیدن به فینال باید با برنده چین تایپه و مالزی مصاف دهند.
* تیم هندبال کشورمان با غلبه بر تیم سوریه به عنوان هفتمی بسنده کرد.این تیم پس از دوبرد مقابل تیمهای پاکستان و ویتنام در مقابل قطر آخرین بازی دور مقدماتی خود را واگذار کرد تا در مرحله دوم با تیمهای عربستان، کویت و کره جنوبی همگروه شود. در نهایت با متحمل شدن سه باخت پی در پی مقابل تیمهای فوق دیروز برای رسیدن به عنوان هفتمی رو درروی تیم سوریه قرار گرفت و به پیروزی 42بر26 دست یافت .بهترین بازیکن ما در این مسابقه محمد امین فرهادی شجاع نوجوان کرمانشاهی بود که به تنهایی 12 گل برای تیم به ثمر رساند.
* محمد رضا بیگ محمدی شناگر ٥٠ متر کرال سینه ایران در پیکار با حریفان شرق آسیا ، در دور نیمه نهایی ٥٠ متر کرال سینه با رکورد ٢٤ ثانیه و ٨٩ صدم ثانیه نفر هشتم و آخر شد. به این ترتیب او حضور در فینال این رشته را از دست داد.

 


ملی‌پوش دسته فوق سنگین ایران مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان را از دست داد.
رشید شریفی اظهار کرد: در اردوی تیم ملی در جلفا آسیب دیدگی‌ زانویم تشدید شد به طوری که عضله چهار سر زانویم پاره شد و زمانی که به پزشک مراجعه کردم، گفت حداقل باید سه، چهار ماه استراحت کنم. بنابراین مسابقات قهرمانی جهان را با بدشانسی از دست دادم.شریفی در پاسخ به این پرسش که آیا باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد، گفت: از آنجا که 75 درصد عضله زانویم پاره شد، نیاز به عمل جراحی نیست و تنها باید استراحت کنم. اگر 100 درصد پاره می‌شد حتما باید تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتم.وزنه‌بردار دسته 105+ کیلوگرم ایران در پایان بیان کرد: متاسفانه شایعه ای مطرح کرده‌اند مبنی بر این که دوپینگی بودن من اعلام شده در حالی که من به دلیل آسیب دیدگی‌ نمی‌توانم در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنم و مدارک مربوط به آن موجود است. نمی‌دانم به کسانی که چنین شایعاتی را پخش کرده‌اند وطن فروش بگویم یا چیز دیگر.

 


نایب رئیس فدراسیون کشتی می‌گوید که طبق مصوبه شورای برون مرزی، حدود 40 نفر از طرف فدراسیون به رقابت‌های جهانی مجارستان اعزام خواهند شد.
حسن رنگرز درباره تعداد نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی مجارستان، اظهار کرد: ما دقیقا عین نفراتی را که شورای برون مرزی تصویب کرده (حدود 40 نفر) را به مجارستان اعزام می‌کنیم، ولی فدراسیون در تلاش است تا با قراردادی که با یکی از شرکت‌های تور هوایی می‌بندد بتواند تعدادی از علاقمندان را هم با هزینه خودشان به مجارستان ببرد. این کار هم باعث درآمدزایی برای فدراسیون می‌شود و هم علاقمندان می‌توانند با حضور در مجارستان کشتی‌گیران را تشویق کنند.
وی افزود: ما نه خودمان بنا داریم که نفرات اضافی را با خرج فدراسیون ببریم و نه از نظر قانونی می‌توانیم این کار را انجام دهیم. رنگرز همچنین درباره مشکلات اردونشینان در خانه کشتی، اظهار کرد: با تغییراتی که در مدیریت ورزش صورت گرفت و همچنین حجم اعزام‌های تیم‌های ملی در این مدت، خانه کشتی کمی با مشکل مواجه شد. البته اتفاقات آن طور که منعکس شده نبوده و برداشت‌های منفی صورت گرفته است. الان فشار مالی کمتر شده، ضمن این که از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک خواهش ‌کرده‌ایم تا در این مدت که اعزام‌های زیادی به رقابت‌های جهانی داشته‌ایم،‌ عنایت ویژه‌ای به کشتی داشته باشند تا بتوانیم شرایط ایده‌آلی را ایجاد و حقوق معوق کادر فنی را هم پرداخت کنیم.

 


حسن تفتیان به دلیل آسیب دیدگی در مرحله دوم لیگ دوومیدانی مسابقه نمی‌دهد.
حسن تفتیان، رکورددار دوی سرعت ایران که چندی است به دلیل آسیب دیدگی نتوانسته نتیجه در حد انتظاری را در مسابقات بین المللی کسب کند،‌ پس از بازگشت از مسابقات جهانی روسیه،‌خود را برای حضور در لیگ دوومیدانی آماده می کرد اما باز هم مصدوم شد و این مسابقات را که روز جمعه اول شهریور برگزار می‌شود، از دست داد.
تفتیان درباره وضعیت آسیب‌دیدگی‌اش گفت: دو روز پیش در زمان تمرین،‌ متوجه درد پای چپم شدم که پیش از این هم دچار آسیب دیدگی بود و به همین دلیل مجبور شدم از پایم MRI بگیرم. پزشک معالجم عنوان کرده که پایم دچار پارگی نشده و تنها کشیده شده است اما به هر حال باید منتظر جواب MRI باشم تا شدت آسیب دیدگی‌ام مشخص شود.دونده ملی‌پوش ایران،‌ گفت: متاسفانه قرارداد دوومیدانی کاران با باشگاه ها بسته به امتیاز است و اگر ورزشکاری ماه‌ها هم تمرین کند اما در لیگ آسیب ببیند، پولی به او داده نمی‌شود،‌ حتی ممکن است ورزشکار جریمه هم شود. کاش ما هم مثل فوتبالیست ها بودیم یا این که رقمی از قراردادمان را پرداخت می کردند و اگر مقامی می آوردیم درصد دیگری از قرارداد را می گرفتیم نه این که هیچ مبلغی را به ما ندهند.

 


با صدور روادید از سوی آلمان، قایقرانان ایران اجازه حضور در مسابقات جهانی را پیدا کردند.
مسابقات جهانی آب‌های آرام از پنجم شهریور به میزبانی آلمان آغاز می‌شود. تیم ملی ایران نیز قرار است با ترکیب احمدرضا طالبیان و علی محمدی راهی این مسابقات شود. در حالی که پیش از این بحث‌هایی در خصوص عدم صدور روادید مطرح شده بود، اما ایرج اقلیمی، سرمربی تیم ملی ایران با حضور در سفارت آلمان توانست ویزای ورزشکاران را بگیرد. پیش از این قایقرانان آب‌های آرام نتوانستند در مسابقات جهانی کانادا در رده سنی زیر 23 سال جهان شرکت کنند.همچنین تیم ملی روئینگ هم از حضور در مسابقات جهانی کره‌جنوبی انصراف داده بود.

 


*سیدرضا صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت درباره دستورش برای انتخاب روسای فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، اظهار داشت: دستور من مربوط به انجام مقدمات برگزاری انتخابات بود.وی تصریح کرد: در خبری که در این باره منتشر شد اینگونه ذکر شد که من دستور برگزاری انتخابات را دادم که دقیق نبود و لفظ «مقدمات» از قلم افتاده بود.سرپرست وزارت ورزش در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای رفع تعلیق برخی فدراسیون‌ها تصریح کرد: برنامه‌هایی داریم که در هفته دولت آنها را تشریح خواهم کرد.
*دهمین مرحله اردوی تیم ملی آب‌های خروشان از دوم شهریور در دریاچه آزادی برگزار می‌‏شود. ‏ تیم ملی آب‌های خروشان ایران خود را برای بازی‌های آسیایی ‏آماده می‌کند. همچنین دو قایقران این تیم به مسابقات قهرمانی جهان که شهریور در چک برگزار ‏می‌شود اعزام می‌شوند.

 


تیم ملی جودوی ایران برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان سفری 26 ساعته به ریودوژانیرو خواهد داشت.
رقابتهای جودوی قهرمانی جهان دوشنبه چهارم شهریورماه به مدت هفت روز به میزبانی برزیل در «ریودوژانیرو» برگزار می شود و تیم ملی ایران با 5جودوکار در این رقابتها شرکت می‌کند.سعید مولایی ، الیاس علی اکبری ، سعید مرادی ، امیرقاسمی نژاد و جواد محجوب با هدایت مسعود حاجی آخوندزاده و سرپرستی آرش میراسماعیلی در این دوره از مسابقات حضور پیدا می کند.
بر اساس برنامه، این تیم ساعت 23 جمعه اول شهریورماه راهی دبی خواهد شد که این سفر سه ساعته خواهد بود و پس از 7 ساعت توقف در فرودگاه، سفری 15 یا 16 ساعته به ریودوژانیرو خواهد داشت. این سفر در مجموع حدود 26 ساعت به طول می انجامد.

 


رئیس سازمان لیگ وزنه‌برداری گفت: سازمان لیگ و فدراسیون وزنه‌برداری مشکلی با هیچکدام از وزنه‌برداران از جمله المپیکی‌ها ‌ندارند.
پس از اینکه کیانوش رستمی درست به مانند پنج المپیکی دیگر از حضور در هفته اول بازماند، به نقل از رستمی خبری منتشر شد که گویا در فدراسیون دست‌هایی در کار بوده است که وی با وجود آمادگی بالا نتواند در هفته اول رقابت‌ها روی تخته برود.در همین خصوص اقبال‌پور، رئیس سازمان لیگ وزنه‌برداری گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و اگر رستمی به واقع با ملی‌ حفاری قرارداد داشت، با هماهنگی تیمش می‌توانست در هفته اول رقابت‌ها مانند نواب نصیرشلال که در ترکیب تیمش حضور داشت و با تشخیص کادر فنی روی تخته نرفت، او هم برای ملی‌حفاری وزنه بزند، بنابراین نمی‌توانم چنین موضوعی را قبول کنم.وی ادامه داد: چه کسی این مجوز را صادر نکرده است؟ سازمان لیگ و فدراسیون وزنه‌برداری هیچ مشکلی با هیچکدام از وزنه‌برداران از جمله همین المپیکی‌ها ‌ندارد و این عدم حضور شاید به این دلیل باشد که باشگاه، قرارداد وزنه‌برداری را به ثبت نرسانده باشد.اقبال‌پور یادآور شد: لیست تیم‌ها در سازمان لیگ موجود است و اصلاً نام کیانوش رستمی را برای مسابقه اول رد نکرده بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10