(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 03 شهریور 1392 - شماره 20574

حدیث دشت عشق
سقوط پرسپولیس به رده پنجم و بازگشت ترکی به لیگ برتر
استقلال - راه‌آهن؛ دورخیزآبی پوشان برای تصاحب صدر جدول
اخبار کوتاه از فوتبال
خسروی‌وفا: تشکیل کمیته ملی پارالمپیک کمک بزرگی به ورزش جانبازان می‌کند
لیگ‌برتر امسال تا سال آینده ادامه دارد
مشحون: منتظر نگاه سرپرست وزارت ورزش به بسکتبال هستیم
تیم ملی والیبال فردا راهی مسکو می‌شود
دعوت از 3 تکواندو کار دیگر به اردوی تیم ملی
باز هم نامی از کرمی نیست
جای خالی ایرانیان در تالار مشاهیر فیلا
خواندنی از ورزش ایران
کوچ تیم ملی وزنه‌برداری ایران به بجنورد
   


از نوشته شهید «خدابخش جمشیدی»
رمز رهایی از بند شیطان و آتش جهنم
درود فراوان بر گوهر تابناک و فروزان، ختمی‌مرتبت، ستاره فروزان امامت، حضرت امام زمان مهدی موعود(عج) و نایب بر حقش امام خمینی. دنیا بدان من رفتم بسوی جبهه و من حقیر با بار گناه می‌روم بسوی حق و از خدا طلب مغفرت می‌کنم. مردم شریف مسلمان ایران و جهان! دشمن و خصم زبون با تمامی زشتی و خبیثی هجوم آورده در مقابل اسلام قدعلم کرده و بر تک تک همگی ما (رهروان خط آل محمد) می‌باشد که با چنگ و دندان دشمن را از پای درآوریم.
من راهم را انتخاب کرده‌ام. به فرمان رهبرم امام خمینی لبیک می‌گویم و از خداوند بزرگ خواهشی عاجزانه دارم که گناهان من را ببخشد تا تکلیفم را به نحو احسن انجام داده باشم.خوشا به حال کسانی که در تمام احوال اخلاص خدا را فراموش نکنند و تمام کارهای خود را مخلصانه برای خدا انجام دهند که این کار باعث رها شدن از بند شیطان و نجات پیدا کردن از آتش جهنم می‌باشد.
شهید «خدابخش جمشیدی»، سال 1344 متولد شد و در 25/12/1363 در شرق دجله به شهادت رسید.

 


تیم های فوتبال استقلال و راه آهن در حالی دیدار پایانی هفته ششم رقابت های لیگ برتر را برگزار می‌کنند که روی نیمکت دو تیم مرد شماره یک و دو کادر فنی پیشین تیم ملی فوتبال ایران نشسته اند تا پس از دایی و گل محمدی، یک سرمربی دیگر برابر دستیارش قرار بگیرد.
روز دوم و پایانی از هفته ششم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری یک دیدار به پایان می‌رسد که طی آن شاگردان امیر قلعه‌نویی از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی تهران میهمان مردان منصور ابراهیم‌زاده هستند.
زمان رویارویی دو تیم راه‌آهن و استقلال یکی از مسائل حاشیه‌ای این بازی است که در روزهای گذشته با مصاحبه مدیران و سرمربیان دو تیم جنبه علنی‌تری پیدا کرده است. استقلالی‌ها به خاطر برگزاری دیدار با بوریرام در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و فاصله زمانی بین مسابقه با نماینده تایلند در روز چهارشنبه و بازی با راه‌آهن در هفته ششم لیگ برتر، خواستار تعویق 24 ساعته این بازی شدند اما راه‌آهنی‌ها با این موضوع مخالفت کردند. از نظر فنی اما تیم استقلال امروز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. سه پیروزی متوالی در لیگ برابر فجرسپاسی، صبای قم و داماش گیلان و بردن بوریرام تایلند نشان دهنده شرایط خوب مردان امیر قلعه‌نویی است.
در سوی دیگر میدان راه‌آهنی قرار دارد که در سه هفته اخیر طعم پیروزی را نچشیده‌اند. ضمن اینکه در دو هفته اخیر برابر نفت تهران و فولاد شکست خورده و در حال حاضر در رده دوازدهم جدول قرار دارند. آنها در صورت پیروزی مقابل استقلال می‌تواند از رده یازدهم به رده هفتم برسند.البته دیدار قلعه‌نویی و ابراهیم‌زاده روی نیمکت هم جذابی‌های خاص خودش را دارد. این دو مربی که کادر فنی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2007 را تشکیل می‌دادند، در سال‌های اخیر جزو مربیان مطرح لیگ بوده‌اند. ابراهیم‌زاده ذوب‌آهن را نایب قهرمان آسیا کرد و قلعه‌نویی هم چندین بار با سپاهان و استقلال قهرمان لیگ شده است.
نکته قابل تامل دیگر این بازی، بازگشت محسن ترکی به قضاوت در لیگ برتر ایران است. این داور که پس از اتفاقات دیدار فصل گذشته راه‌آهن با استقلال و اختلافی که با علی دایی سرمربی وقت راه‌آهن داشت، از داوری در لیگ ایران کناره گیری کرد. او به علت مصدومیت در تست داوری ابتدای فصل هم حضور نداشت اما در نهایت هفته پیش با قبول در تست داوری، فرصت قضاوت در لیگ را بدست آورد. ترکی بار دیگر از بازی راه‌آهن با استقلال به قضاوت در لیگ باز می‌گردد، موضوعی که با اعتراض پشت پرده مدیران راه‌آهن هم همراه شده است.
ذوب آهن و داماش اولین پیروزی را دشت کردند
اما روز نخست از هفته ششم رقابتهای لیگ برتر با تداوم پیروزی های فولاد در دربی اهواز، برتری نفت مقابل پرسپولیس در نبرد مدعیان، توقف تراکتورسازی و نخستین پیروزی تیم‌های داماش گیلان و ذوب‌آهن اصفهان آن هم در بازی‌های خارج از خانه، همراه شد.
روز نخست از هفته ششم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور جمعه شب با برگزاری هفت مسابقه آغاز شد که تیم فولاد موفق شد شکست یک بر صفر در دربی اهواز را با پیروزی 3 بر 2 مقابل استقلال صنعتی این شهر عوض کند. در تهران هم نفت با گل دقیقه 2+90 علی قربانی 3 امتیاز شیرین را از پرسپولیس گرفت تا سومین پیروزی خود در این مسابقات را کسب کند. اما پرسپولیسی‌ها که دومین شکست خود در لیگ سیزدهم را تجربه می‌کردند، به رده پنجم سقوط کردند. سپاهان اصفهان در غیاب مجتبی جباری دست به کار بزرگی زد و صبای قم را در خانه شکست داد تا پس از دو شکست متوالی، 3 امتیاز ارزشمند این بازی را بدست آورد. صبای قم هم چهارمین بازی بدون برد خود در این مسابقات را تجربه کرد.شاگردان مجید جلالی این‌ مرتبه در شیراز متوقف شدند تا دومین تساوی متوالی در لیگ را تجربه کنند، البته فجرسپاسی هم که نخستین تساوی‌اش در لیگ را تجربه می‌کرد، با این تساوی و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم‌های ملوان بندرانزلی و مس کرمان، همچنان در قعر جدول لیگ باقی ماند.
سایپا در این هفته توانست با برتری یک بر صفر مقابل مس کرمان، دومین پیروزی‌اش در لیگ سیزدهم را بدست آورد و به لطف این 3 امتیاز، خود را به نیمه بالای جدول و رده هفتم برساند. در انزلی هم لوکا بوناچیچ نبرد مربیان خارجی را از دراگان اسکوچیچ برد. این نخستین پیروزی ذوب‌آهن(2-1) در لیگ سیزدهم بود و باعث شد این تیم اصفهانی با 4 پله صعود به رده یازدهم برسد.در تبریز هم داماشی‌ها دست به کار بزرگی زدند و با پیروزی برابر گسترش فولاد تبریز(2-0)، ضمن کسب اولین پیروزی خود در فصل جاری لیگ برتر، به رده دهم رسید.

 


ملوان دست به دامن کمک‌های مردمی شد
باشگاه ملوان با صدور بیانیه‌ای از هوادارانش در سراسر جهان خواست که به این تیم کمک مالی کنند. در بیانیه باشگاه ملوان آمده است:«هواداران خونگرم و با اخلاق ملوان انزلی در ایران و سراسر جهان که همواره در تماس‌های صمیمانه خود به باشگاه ابراز لطف کردید و می‌کنید اکنون که هیچ کس به فکر کمک به باشگاه ملوان نیست. برای دریافت کمک‌های مالی شماره حساب....را اعلام می‌کنیم و منتظر یاری شما هستیم.
این برای اولین بار است که وضعیت مالی یک باشگاه در لیگ برتر به قدری ضعیف می‌شود که دست به چنین اقدامی می‌زند.
رویانیان: هواداران حمایت کنند
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: نسبت به سال گذشته در این برهه بهتر هستیم.محمد رویانیان درباره شکست سرخپوشان مقابل نفت در ورزشگاه تختی عنوان کرد: از نظر کلی ورزشگاه تختی به عنوان یک سرمایه ملی باید احیاء شود. ما نمی‌خواهیم شکست تیم را به بازی در این ورزشگاه ربط دهیم. البته ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که امیدواریم آن نیز برطرف شود. شرایط ورزشگاه برای هر دو تیم مساوی بود و ایراد گرفتن و ربط دادن باخت تیم به این مسئله جایز نیست. رویانیان تاکید کرد: هواداران پرسپولیس مثل کوه پشت تیم هستند. آنها با حضور همه‌جانبه خود در ورزشگاه‌ها امسال هم پرسپولیس را به پرطرفدارترین تیم رقابت‌ها بدل کرده‌اند. حمایت هواداران تاثیر بسیار زیادی در خروج پرسپولیس از این وضعیت و بازگشت به بالای جدول دارد. انشاءالله هواداران با همین روحیه بزرگ منشی و صبر و تحمل از تیم حمایت خواهند کرد. بزرگترین فتنه و عامل تخریب تیم می‌تواند چند دستگی در شرایط کنونی و تفرقه باشد. در حال حاضر آنچه ضروری و تاثیرگذار است حفظ آرامش، اتحاد و همدلی در همه ارکان باشگاه، تیم و اعضای خانواده بزرگ پرسپولیس است.
سقوط تیم قطبی به رده سیزدهم
هفته بیست و دوم رقابتهای فوتبال باشگاهی ژاپن، جی لیگ بعد از ظهر دیروز برگزار شد که در یکی از این دیدارها تیم‌های شیمیزو اسپالس و اوراوا ردز برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این بازی که در ورزشگاه نیهوندایرا شیزوکا برگزار شد، شاگردان قطبی با دو گل مغلوب مهمان خود شدند تا بدین ترتیب دهمین باخت فصل تیم شیمیزو اسپالس رقم بخورد. این تیم با کسب 26 امتیاز در رده سیزدهم رقابتهای جی لیگ قرار گرفته است.
مشکل جباری تا دو روز دیگر حل می‌شود؟
سرپرست سپاهان با تاکید بر اینکه مساله مجتبی جباری انضباطی نیست و به هیچ وجه در ارتباط با باشگاه استقلال نیست، گفت: مساله این بازیکن صرفا فنی و در حوزه کاری سرمربی تیم است اما امیدواریم در یکی، دو روز آینده حل شود. فرامرزی درباره آخرین وضعیت مجتبی جباری نیز گفت: مجتبی بازیکن با کیفیت و یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران است اما در مدتی که در سپاهان کار می‌کرد ظاهرا نظرات متفاوت و اختلاف سلیقه‌های فنی داشته که سرمربی تیم مدتی به او استراحت داده و خواسته درباره شرایط تداوم کارش فکر کند. الان هم اتفاقی نیافتاده و او تنها یک بازی استراحت کرده است. ضمن اینکه مساله این بازیکن انضباطی هم نیست که بخواهد پای کمیته انضباطی باشگاه وسط باشد. مشکل جباری صرفا فنی و مرتبط با حوزه کاری سرمربی تیم است.
اردوی تیم امید در کویت و اوکراین
سرمربی تیم زیر 22 ساله‌های ایران گفت: در صورت موافقت استقلال و پرسپولیس ۲ دیدار تدارکاتی با این ۲ تیم در این ماه برگزار می‌کنیم.علیرضا منصوریان اولین اردوی تیم امید از 11 تا 19 شهریور برگزار شود گفت: تیم امید 6 اردو خواهد داشت که دو اردوی آن مینی‌کمپ خواهد بود. ما 8 بازی دوستانه برگزار خواهیم کرد که 6 بازی آن با تیم‌های خارجی و دو بازی هم با تیم‌های داخلی است. اگر استقلال و پرسپولیس موافقت کنند در همین ماه با این دو تیم بازی می‌کنیم در غیر این صورت با دو باشگاه دیگر لیگ برتری برای انجام بازی دوستانه مذاکره خواهیم کرد.منصوریان در مورد محل برگزاری اردوها گفت: در کویت و اوکراین در مهر و آبان اردو می‌زنیم و یک اردو هم در آذر خواهیم داشت که می‌خواهیم در جایی باشد که آب و هوایی شبیه عمان داشته باشد. اگر این اردو داخلی باشد در جزایر جنوبی این اردو را برگزار می‌کنیم در غیر این صورت در قطر و امارات اردو خواهیم زد.
نبی و دوستی راهی امارات می‌شوند
برای قرعه‌کشی جام‌ جهانی زیر ۱۷ ساله‌ها سرمربی تیم ملی به همراه دبیرکل فدراسیون راهی امارات می‌شود.مراسم قرعه کشی این دوره از مسابقات فردا در ابوظبی برگزار خواهد شد.در همین راستا قرار است امروز مهدی محمد نبی، علی دوستی و کاپیتان تیم ملی زیر ۱۷ ساله ها راهی امارات شوند تا در مراسم قرعه کشی حضور داشته باشند.قرار است بعد از مراسم قرعه کشی دوستی به همراه نبی از محل استقرار تیم ملی و محل تمرینات بازدید کنند.
انتقاد مدیرعامل پیکان از برخی مدیران فدراسیون فوتبال
مدیرعامل باشگاه پیکان می‌گوید این باشگاه تحت هیچ شرایطی زیر بار جذب بازیکن خارجی نمی‌رود. اصغر ملکیان با انتقاد از برخی مدیران فدراسیون فوتبال گفت: متأسفانه کسانی که باید آرامش را در فضای فوتبال ما برقرار کنند با دخالتهای بی جا و حرف های نسنجیده خود تنش زا می شوند.من اگر تنها یکی از فراوان گفتنی‌های مستند در مورد برخی از آقایان را مطرح کنم فدراسیون فوتبال را با خاطره ای تلخ ترک خواهند کرد.وی با بیان اینکه این افراد چه کاره هستند که برای مدیران باشگاه ، مربی و برای فعالیت مربیان تیم تعیین می کنند افزود: هیچ کس حتی رئیس فدراسیون هم حق ندارد بگوید فلان مربی غیر از پیکان در هر باشگاه دیگری می تواند مربی گری کند.

 


رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: تشکیل کمیته ملی پارالمپیک و استقلال اعتباری آن از کمیته ملی المپیک می‌تواند کمک بزرگی به ورزش جانبازان کند.
‌محمود خسروی وفا اظهار کرد: اساسنامه تشکیل کمیته پارالمپیک در کمیسیون فرهنگی مجلس در دست بررسی است و در صورت تایید در قالب طرح در صحن علنی مجلس مطرح و به رای گذاشته می شود.وی ادامه داد: تشکیل کمیته ملی پارالمپیک در کشور و استقلال اعتباری آن از کمیته ملی المپیک می تواند کمک بزرگی به گسترش فعالیت های قهرمانی ورزش جانبازان و معلولان باشد. اکنون در رقابت های قهرمانی، بودجه فدراسیون جانبازان و معلولان کشور از طریق کمیته ملی المپیک تامین می شود.
خسروی وفا در مورد پیشنهاد بنیاد شهید و ایثارگران برای تشکیل فدراسیون مستقل برای جانبازان گفت: ارائه این طرح نه به صلاح ورزش جانبازان است و نه کمکی به گسترش ورزش این قشر خواهد کرد. ما به عنوان فدراسیون جانبازان و معلولان با این پیشنهاد بنیاد شهید و ایثارگران مخالفت کردیم و مخالفت ما نیز به صلاح این نهاد است.
به گفته وی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی قادر به تامین اعتبار فدراسیون مستقل جانبازان نخواهد بود و هم اکنون نیز کمک زیادی از سوی این نهاد به ورزش جانبازان و معلولان نمی شود.رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان تعداد ورزشکاران جانباز و معلول کشور را 80 هزار نفر اعلام و اظهار داشت: این افراد به صورت دائمی در یکی از 16 رشته فعال در بخش جانبازان و معلولان فعالیت دارند.

 


رئیس فدراسیون بسکتبال از زمان برگزاری لیگ برترو میزبانی ایران در قهرمانی نوجوانان آسیا گفت.
در حالی که رقابت‌های تیم ملی بسکتبال ایران به پایان رسیده همه اهالی این خانواده در انتظار مشخص شدن زمان لیگ برتر و برگزاری مسابقات باشگاهی کشور هستند اما فدراسیون بسکتبال هنوز به طور دقیق برنامه‌هایش را عملی نکرده و به گفته محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال با توجه به اینکه لیگ برتر تا سال آینده ادامه خواهد داشت عجله‌ای برای برگزاری رقابت‌ها نیست!
رئیس فدراسیون بسکتبال درباره شرایط برگزاری لیگ برتر اظهار کرد: هم اکنون اصلی‌ترین مشکلی که وجود دارد بدهکاری باشگاه‌ها به قهرمانان ملی است. تیم‌هایی هستند که طلب بازیکنان را پرداخت نکرده‌اند و ما نیز تا هفتم شهریور به آنها فرصت داده‌ایم که اگر بدهکاری‌هایشان را پرداخت نکنند تصمیمی جدی خواهیم گرفت. ما اصراری نداریم که 14 تیم وارد لیگ برتر شوند و در نهایت کلی بدهکاری ایجاد شود.مشحون ادامه داد: معتقدم بهتر است تیم‌هایی وارد عرصه شوند که توانایی حضور در لیگ برتر را دارند و می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند نه اینکه پس از یک سال به ملی پوش خود بدهکار باشند. به همین مناسبت فعلا باید باشگاه‌ها بدهکاری‌هایشان را پرداخت کنند و سپس وضعیت تیم‌های فصل آینده مشخص شود.
رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که لیگ در چه زمانی برگزار می‌شود و چرا فدراسیون جلسه‌های سازمان لیگ را برگزار نمی‌کند؟ بیان کرد: پس از به پایان رسیدن رقابت‌های قهرمانی آسیا، میزبان جوانان غرب‌آسیا بودیم و سپس تیم ملی سه نفره را به بازی‌های آسیایی اعزام کردیم و مهرماه نیز میزبان نوجوانان آسیا هستیم. از طرف دیگر قصد داریم دو ماه کامل به ملی پوشان استراحت بدهیم تا در کنار خانواده‌هایشان باشند. با توجه به این شرایط عجله‌ای برای برگزاری سریع لیگ وجود ندارد چرا که این فصل تا سال آینده نیز کشیده خواهد شد و ما تا اردیبهشت نیز شاهد رقابت های لیگ برتر خواهیم بود. لیگ آبان ماه آغاز خواهد شد.
او در پاسخ به این سوال که برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا مشکل مالی، نگران کننده نیست؟بیان کرد: اگر نتوانیم مشکلات را حل کنیم باید انصراف و جریمه بدهیم. 15 کشور آسیایی قرار است به ایران بیایند که هزینه میزبانی بسیار بالا است. در هر حال تلاش ما این است که برای بسکتبال ایران تلاش کنیم و بهترین گام ها را برداریم. باید ببینیم سرپرست وزارت ورزش چه نگاهی به بسکتبال دارد. آیا نگاه به ما هم ویژه خواهد شد یا اینکه باید مثل گذشته کارمان را ادامه دهیم.

 


تیم ملی والیبال ایران برای برگزاری اردوی تدارکاتی برون‌مرزی و انجام چند بازی دوستانه با تیم روسیه، فردا راهی مسکو می‌شود.
تیم ملی والیبال با 14 بازیکن و 7 همراه ساعت چهار و سی دقیقه بامداد دوشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد مسکو پایتخت روسیه ترک خواهد کرد.ملی‌پوشان ایران در مدت حضور در مسکو (چهارم تا یازدهم شهریورماه) 3 بازی تدارکاتی و دوستانه با تیم ملی والیبال روسیه که عنوان قهرمانی المپیک 2012 و لیگ جهانی 2013 را در پرونده کاری خود دارد، برگزار خواهند کرد.خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی 14 بازیکن به نام‌های سعید معروف، مهدی مهدوی، شهرام محمودی، امیر غفور، محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، علیرضا جدیدی، فرهاد قائمی، رحمان داودی، حمزه زرینی، آرش کشاورزی، فرهاد ظریف و مهدی مرندی را برای حضور در این اردوی برون مرزی انتخاب کرد.امیر خوش خبر به عنوان سرپرست، خولیو ولاسکو (سرمربی)، سیچلو (کمک مربی)، ناصر شهنازی (مربی) احمد مساجدی (مترجم) دکتر افروزی (پزشک) و علیرضا پیشیاره (ماساژور) بازیکنان تیم ملی را در سفر به روسیه همراهی می‌کنند.
تیم ملی والیبال ایران خود را برای مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در آسیا و هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا که مهرماه به میزبانی دبی برگزار خواهد شد، آماده می‌کند.

 


سه مدال آور جهانی تکواندوی ایران به اردوی تیم ملی اعزامی به بازی‌های کامبت‌گیمز دعوت شدند.
حسین تاجیک، قهرمان نوجوانان جهان در سال 2004 و دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان در سال 2009، سجاد مردانی دارنده مدال نقره مسابقات جهانی 2013 مکزیک و هادی مستعان دارنده مدال نقره مسابقات جهانی 2013 مکزیک، سه ملی پوشی هستند که به اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات کامبت گیمز دعوت شده اند.
مسابقات کامبت‌گیمز (بازی‌های هنرهای رزمی) اواخر مهرماه در سن‌پطرزبورگ روسیه برگزار خواهد شد که محمد کاظمی، بهنام اسبقی، علیرضا نصرآزادانی، مسعود حجی‌زواره، کوروش رجلی و فرزاد عبداللهی شش ملی‌پوش اعزامی بوده و در اردو حاضرند.
مرتضی کریمی به عنوان سرمربی و هادی افشار به عنوان مربی هدایت تیم ملی را بر عهده دارند.غیر از ملی پوشانی که در اردوی تیم اعزامی به کامبت گیمز حاضرند محمد باقری معتمد، مهدی خدابخش، امید عمیدی، سجاد مردانی، بهنام اسبقی، محمد خمسه،محمد امامی و بهنام بیات هم در اردوی تیم ملی اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی حضور دارند.با نگاهی به اسامی نفرات حاضر در اردوی این دو تیم می بینیم که بیشتر ملی پوشان سرشناس ایران حضور دارند اما نامی از یوسف کرمی قهرمان نامدار جهان و دارنده مدال برنز بازهای المپیک 2004 آتن وجود ندارد.

 


فدراسیون جهانی کشتی در حالی قصد دارد 10 پیشکسوت کشتی را به عنوان مشاهیر کشتی در جریان رقابت‌های جهانی مجارستان به تالار افتخارات و مشاهیر فیلا اضافه کند که نامی از ایرانیان در بین این 10 نفر دیده نمی‌شود.
در رقابت‌های جهانی کشتی مجارستان (2013) 10‌پیشکسوت جهان کشتی به تالار مشاهیر فیلا اضافه خواهند شد. فیلا هر سال تعدادی از بزرگان کشتی را به تالار مشاهیر و افتخارات خود اضافه می‌کند. پارسال محمد توکل در بخش مسئولان و ابراهیم جوادی در بخش قهرمانان نام‌شان به جمع مشاهیر کشتی اضافه شد اما در لیست 10 نفره امسال نامی از ایرانیان دیده نمی‌شود.عبدالله موحد، غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی و ابراهیم جوادی در بخش ورزشکاران، محمد توکل در بخش مسئولان و مهدی خالدی در بخش داوران از ایران در تالار مشاهیر حضور دارند.همچنین در کشتی فرنگی تا به حال از ایران نامی در تالار مشاهیر فیلا به ثبت نرسیده است.

 


*پس از انتخاب صالحی‌امیری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان، وی اولین نشست خود را با حضور روسای فدراسیون‌ها برگزار می‌کند.این نشست ساعت 17 روز سه‌شنبه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود.
* منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ والیبال از تشکیل دومین جلسه شورای لیگ در روز سه شنبه هفته جاری و تصویب قوانین برای فصل جدید مسابقات خبر داد.
*طی حکمی از سوی علی ترکاشوند، مدیرعامل توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ، احمد خاک‌کار به عنوان سرپرست جدید مجموعه ورزشی انقلاب منصوب شد.پیش از این فقیهی مدیریت این مجموعه را بر عهده داشت .خاک کار در حال حاضر عضو هیات مدیره و معاون پشتیبانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است.

 


تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای برپایی مرحله دیگری از اردوی آماده سازی خود دوشنبه راهی بجنورد می‌شود.
تیم ملی وزنه‌برداری ایران که در حال آماده شدن خود برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان است، پس از برگزاری اردویی 20 روزه در منطقه آزاد ارس، این روزها در محل کمپ تیم‌های ملی وزنه‌برداری حضور دارند و از روز دوشنبه (چهارم شهریور) نیز برای برپایی اردویی دیگر به مدت 30 روز راهی بجنورد می‌شود.مجید عسگری (62‌ کیلوگرم) ، جابر بهروزی و سجاد بهروزی (69 کیلوگرم)، رسول تقیان (77 کیلوگرم) ، سهراب مرادی (85 کیلوگرم)، امین زارعی و علیرضا دهقان (94 کیلوگرم)، کیا قدمی حامد مجیدی و محمد رضا براری (105 کیلوگرم) و بهادر مولایی و علیرضا سلیمانی (105+ کیلوگرم) نفرات حاضر در اردوی تیم‌ملی را تشکیل می‌دهند.رشید شریفی غایب بزرگ اردوهای تیم ملی محسوب می‌شود که به دلیل آسیب دیدگی‌ مسابقات جهانی لهستان را از دست داده است. این اردو با توجه به اینکه در فاصله کمتر از 55 روز تا آغاز رقابتهای جهانی لهستان برگزار می‌شود، از اهمیت بالایی برای اردونشینان و کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری برخوردار است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10