(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 05 شهریور 1392 - شماره 20576

باران و گرد و خاک در راه است
ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد
اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار به دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری
4 عضو باند وحشت در کرمان به اعدام محکوم شدند
به دنبال اخطارهای مکرر شهرداری منطقه 12 صورت گرفت
هراس ساکنان مولوی از ریزش خانه‌ها
افتتاح 19 مدرسه جدید در تهران
هشدار وزارت بهداشت به خطر بروز تب مالت
کلاهبردار 50 میلیارد ریالی در اراک دستگیر شد
در هفته گذشته رخ داد
تولد 30 هزار نفر در برابر فوت 7 هزار نفر
ورود 139 اتوبوس دوکابین به ناوگان اتوبوسرانی
اعضای بدن جوان بابلی به 4 بیمار حیات بخشید
تصادف زنجیره‌ای در رودهن 10 کشته و مجروح بر جای گذاشت
حوادث کوتاه از کشور
مرگ سالانه 6 هزار عابر و 5 هزار موتورسوار در ایران
در حادثه آتش‌سوزی چرم شهر تبریز
5 آتش‌نشان و کارگر دچار سوختگی شدند
پژوهشگاه غدد و متابولیسم هشدار داد
افزایش اضافه وزن و چاقی در ایرانی‌ها
برخورد اتوبوس با کامیون در محور شاهرود- سبزوار
قتل 4 مسافر بدست مرد چینی
سیل درپاکستان قربانی می‌گیرد
شیخ وهابی زنش را به جهاد نکاح می‌فرستد!
   


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در ارتفاعات زاگرس و البرز طی دو روز آینده خبر داد.
عبدالرضا امیدوار شهری افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد در دو روز آینده در ارتفاعات جنوبی زاگرس و البرز و برخی نقاط سواحل دریای خزر، افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد.
وی همچنین در این مدت در مناطق شرق و جنوب شرق کشور گرد و خاک و وزش باد پیش‌بینی کرد. مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز آسمان تهران صاف در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد است و همچنین بیشینه و کمینه دما به ترتیب 36 و 26 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

 


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار کمکی ستاد به 15 دستگاه فرهنگی و پیشگیری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر: بابک دین‌پرست در این رابطه گفت: به منظور محقق شدن مفاد سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد و تقویت و گسترش برنامه‌های پیشگیری با هدف مصون‌سازی آحاد سالم و در معرض خطر کانون‌های هدف همچون خانواده، محیط‌های آموزشی و کاری و محله‌ها و با رعایت برنامه محوری و دوری از هر گونه آزمایش و خطا، قانون‌گرایی و پرهیز از هر گونه انحراف در اجرای برنامه‌ها و بودجه‌های تخصیصی، تمرکززدایی و توجه به استان‌ها، تفاهم‌نامه‌هایی در سال جاری با دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری تنظیم شده است.وی افزود: با توجه به مفاد سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، اعتباری معادل 20 میلیارد تومان برای یک سال به 15 دستگاه فرهنگی و پیشگیری اختصاص یافته و استانداری‌ها نیز موظف هستند ده درصد از اعتبارات فرهنگی استان را به اجرای این طرح در استان اختصاص دهند.
دین‌پرست با بیان اینکه در سال جاری از ردیف اعتبار کمکی ستاد مبارزه با مواد مخدر میزان 7میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافته است،‌اظهار داشت: تعداد فعالیت‌های مندرج در تفاهم‌نامه 17 فعالیت است که مهمترین آنها کمک به اجرای طرح‌های مدرسه عاری از خطر،‌ آموزش مهارت‌های مقابله‌ای، مدرسه مراقب اجتماع محور، آموزش مهارت‌های مراقبت از خود و برگزاری جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم، ‌تهیه و تولید نشریه پیشگیری نوین و تهیه،‌ تدوین و توزیع بسته‌های آموزشی ویژه مدیران و والدین دانش‌آموزان اول و دوم مقطع متوسطه می‌باشد.

 


بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: چهار نفر از اعضای باند وحشت در کرمان به اعدام محکوم شدند.
یدالله سپهری در گفت‌وگو با فارس در کرمان گفت: اعضای باند وحشت در کرمان هشت نفر بودند که چهار نفر از آنها به دلیل ارتکاب تجاوز به عنف در دادگاه کیفری استان کرمان به اعدام محکوم شده‌اند و در پی اعتراض متهمان پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.
وی افزود: اعضای این باند هشت نفر بوده‌اند که از مجموع اعضای هشت نفره این باند، چهار نفر اصلی بوده‌اند و در تمام جرائم حضور داشته و چهار نفر دیگر فرعی هستند که در جرائم این باند در یک تا سه جرم شرکت داشته‌اند.سپهری در ارتباط با جرائم این باند اظهار داشت: چندین فقره آدم‌ربایی، ایراد ضرب و جرح و سرقت با سلاح سرد از جمله جرائم این باند بوده که رسیدگی به این موضوعات در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در مرحله نهایی و صدور کیفرخواست است.
بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه این باند حدود یک سال در کرمان فعالیت داشته و توسط پلیس آگاهی متلاشی شده است، گفت: قدرت‌نمایی و خشونت حداکثری، اصل و محور کار اعضای باند مخوف وحشت بوده است.

 


سرویس اجتماعی-
اخطارهای مکرر شهرداری منطقه 12 به ساکنان خیابان مولوی جهت مقاوم‌سازی و تخلیه خانه‌ها، اهالی را دچار تشویش و نگرانی کرده است.
به گزارش خبرنگار کیهان تعدادی از اهالی خیابان مولوی ضمن تماس و مراجعه به دفتر روزنامه اعلام کردند: شهرداری منطقه 12 مدتی است که با اخطارهای مکرر خود که به در منازل و مغازه‌ها ارسال می‌کند از آنها می‌خواهد تا بعد از مقاوم‌سازی مغازه و منازلشان، برای مدتی محل را تخلیه کنند تا عملیات ساخت مترو به پایان برسد.
به گفته اهالی محل، شهرداری این کار را برای رفع تکلیف و سلب مسئولیت از خود انجام می‌دهد و این در حالی است که ساختمان‌های خیابان مولوی بافت قدیمی و دارای قدمت 30 تا 50 سال می‌باشند.
یکی از اهالی می‌گوید با شرایط اقتصادی فعلی توان هزینه کردن برای مقاوم‌سازی نداریم. از طرفی اگر قرار باشد خانه‌هایمان را ترک کنیم آیا این وظیفه شهرداری نیست که مکانی امن را برای اسکان در اختیارمان قرار دهد؟
بنا به گفته آنان تماس‌هایشان با شهرداری منطقه و شورای شهر تاکنون راه به جایی نبرده است و همگی نگران تخریب خانه‌ها و محل‌های کسبشان که در مسیر ساخت مترو قرار گرفته است،‌می‌باشند.

 


مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران از افتتاح 19 فضای آموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید در تهران خبر داد.
علی نبیان در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص افتتاح مدارس جدید در شهر و استان تهران برای استقبال از سال تحصیلی جدید گفت: در مهرماه سال 92 بالغ بر 19 فضای آموزشی بالغ بر 216 متر مربع و با مساحت 27 هزار و 50 متر مربع در شهر تهران آماده تحویل است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید در استان تهران جمعا 68 پروژه در قالب 762 کلاس درس و با مساحت 13 هزار و 470 متر مربع به فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی استان تهران اضافه می‌شود که از این تعداد 6 مدرسه در بهارستان، 6 مدرسه در اسلامشهر، 2 مدرسه در پاکدشت، 5 مدرسه در شهریار و 5 مدرسه در شهرری برای مهر 92 افتتاح می‌شود.

 


رئيس اداره مبارزه با بیماری‌های زئونوز وزارت بهداشت نسبت به مصرف مواد لبنی غیرپاستوریزه از جمله شیر فله‌ای و خطر بروز تب مالت در مصرف‌کنندگان هشدار داد.
دکتر محمدرضا شیرزادی با بیان این که تب مالت بیماری میکروبی است که توسط باکتری‌های بروسلا ایجاد می‌شود، گفت: میکروب این بیماری می‌تواند دام‌ها را مبتلا کند. انسان نیز در صورت تماس با دام آلوده، ذبح دام آلوده و مصرف مواد لبنی غیرپاستوریزه به این بیماری مبتلا می‌شود.
وی بر لزوم مصرف مواد لبنی پاستوریزه جهت جلوگیری از ابتلا به تب مالت تاکید کرد و گفت: لازم است آموزش‌های لازم در رابطه با پرهیز از مصرف مواد لبنی غیرپاستوریزه و عدم تماس با دام آلوده به جامعه ارایه شود. همچنین باید اقدامات کنترل بیماری در دام‌ها توسط سازمان دامپزشکی و نظارت در راستای عدم عرضه مواد لبنی غیرپاستوریزه در بازار توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد.
شیرزادی با بیان اینکه سال گذشته حدود 15 هزار مبتلا به تب مالت در کشور داشتیم، بیشترین موارد بروز این بیماری را مربوط به غرب و شمال غرب کشور دانست و گفت: از آنجا که میزان موارد دامداری در غرب و شمال‌غرب کشور زیاد است، بروز بیماری تب‌مالت نیز در این مناطق زیادتر از سایر مناطق است.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که با استفاده از شگردهای خاصی اراضی ملی را تصاحب کرده بود، دستگیر شد.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: پس از تکمیل تحقیقات مشخص شد، طی چند سال اخیر متهم با فریب موفق شده 300 هکتار از اراضی ملی را به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال تصرف کند. وی اظهار داشت: متهم پس از روبرو شدن با مستندات و مدارک موجود به اتهام خود اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد .

 


از ابتدای هفته گذشته تاکنون 30 هزار و 884 نفر به جمعیت کشور اضافه شده و جمعیت متولد شده کشور در سال جاری به 609 هزار و 829 رسیده است.
609 هزار و 829 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور متولد شده‌اند که از این میان 312 هزار و 232 نفر پسر و 297 هزار و 597 نفر دختر هستند و به طور کلی تعداد متولدین امسال نسبت به ابتدای هفته گذشته تاکنون 30 هزار و 884 نفر افزایش داشته است.
بنابراین گزارش از ابتدای سال جاری 475 هزار و 666 نفر در نقاط شهری و 134 هزار و 163 نفر در نقاط روستایی متولد شده‌اند که متولدین نقاط شهری نسبت به ابتدای هفته گذشته تاکنون 24 هزار و 89 نفر و 6 هزار و 795 نفر افزایش داشته است.152 هزار و 785 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون فوت کرده‌اند که 809 هزار و 76 نفر از آنها مرد و 718 هزار و 9 نفر زن هستند که تعداد مردان فوت شده نسبت به ابتدای هفته گذشته تاکنون 4 هزار و 102 نفر و تعداد زنان فوت شده 3 هزار و 636 نفر افزایش داشته است.

 


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود سری جدیدی از اتوبوس‌های دوکابین به ناوگان خبر داد.
وی گفت: از مجموع 300 دستگاه اتوبوس دوکابین خارجی که مقرر بود وارد ناوگان شود تاکنون 161 دستگاه در خطوط مشغول به خدمات‌رسانی شده‌اند و در تلاشیم تا 139 دستگاه اتوبوس باقی‌مانده را نیز تا مهر ماه ترخیص و وارد خطوط کنیم.
مهندس پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار «تهران سما» با بیان مطلب اظهار کرد: بیشتر اتوبوس‌هایی که به زودی وارد ناوگان می‌شوند چپ در هستند از این رو در خطوط اتوبوس‌های تندرو به کارگیری خواهند شد.وی تصریح کرد: خط 9 سامانه اتوبوس‌های تندرو در مسیر بزرگراه امام علی(ع) در دست احداث است که این خط در اولویت ورود سری جدید اتوبوس‌های دوکابین قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از اتوبوس‌های جدید نیز وارد خطوط عادی اتوبوسرانی که تقاضای سفر در آنها زیاد است می‌شوند و خطوط 2، 4 سامانه ‌BRT نیز در اولویت‌های بعدی ورود این اتوبوس‌های هستند.
سنندجی اظهار کرد: خط 1 سامانه اتوبوس‌های تندرو نیز نیاز به تقویت ناوگان دارد و خط 7 این سامانه ( راه‌آهن تا میدان تجریش) با فرسودگی ناوگان مواجه است که تلاش خواهیم کرد که نسبت به نوسازی اتوبوس‌ها در این مسیر نیز اقدام کنیم.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های بخش خصوصی اکثراً تولید شده سال 84 و 85 است و باید از رده خارج شوند. این اتوبوس‌ها اغلب کولر ندارند و نمی‌توانند خدمات‌رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشند، از این رو امید است تا دولت نسبت به واگذاری اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی اقدام کند تا بتوانیم اتوبوس‌های فرسوده را از رده خارج کنیم.

 


بابل-خبرنگار کیهان:
اهدای اعضای بدن جوان 29 ساله بابلی که دچار مرگ مغزی شده بود به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید.
مرحوم محمد یزدان‌پور وکیل پایه یک دادگستری بابل بود که برای زیارت عازم مشهد شده بود وی بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد.
به گزارش خبرنگار ما با رضایت خانواده یزدان‌پور این جوان 29 ساله بابلی برای انجام عمل پیوند عضو به تهران منتقل شد، دو عدد کلیه، قلب و کبد مرحوم محمد یزدان‌پور به 4 بیمار نیازمند پیوند زده شد و زندگی دوباره‌ای به آنان بخشید.

 


رودهن- خبرنگار کیهان:
تصادف کامیون حامل آجر سفال با چند دستگاه خودرو در رودهن 3 کشته و 7 مجروح بر جای گذاشت.
کامیون حامل آجر سفال که از سمت شمال به طرف رودهن در حرکت بود ساعت 6 و 45 دقیقه صبح یکشنبه به دلیل نامعلومی از مسیر منحرف شد و با یک دستگاه نیسان وانت‌بار و پس از آن با یک دستگاه خودروی پژو 405 و یک دستگاه اتوبوس مسافربری تصادف کرد. سپس سایبان ایستگاه اتوبوس و کیوسک تلفن را درهم کوبید و وارد پیاده‌رو شد و افرادی که در صف نان منتظر بودند را فراری داد. سرانجام این کامیون در مقابل سه دهنه مغازه قهوه‌خانه سنتی- نانوایی و لبنیاتی از حرکت ایستاد. در این سانحه 3 نفر جان خود را از دست دادند و 7 تن مجروح که به مراکز درمانی منتقل شدند. این تصادف زنجیره‌ای سبب شد تا ترافیک سنگینی به مدت 3 ساعت در سطح شهر ایجاد شود.

 


قتل به دست برادرزاده
تبریز- خبرنگار کیهان: فردی به هویت «م.ع» عمه خود را با ضربات چاقو به قتل رساند. ضارب توسط پلیس آذربایجان شرقی دستگیر شد. وی انگیزه خود را از جنایت، ترس از کشته شدن به دست عمه خود اعلام کرد.
نجات توسط ماموران آتش‌نشانی
اهواز- خبرنگار کیهان: ماموران آتش‌نشانی اهواز راننده خودروی پراید را که پس از برخورد با خودروی نیسان وانت آتش گرفته بود، نجات دادند. ماموران با حضور به موقع در محل حادثه در قفل شده خودروی پراید را باز، و راننده مجروح را به مرکز درمانی منتقل کردند.
سد علویان قربانی گرفت
فارس- مراغه: جوان 25 ساله بنابی شامگاه روز یکشنبه به همراه دوستانش هنگام شنا در آب پشت سد علویان مراغه بر اثر بی احتیاطی و ناآشنایی به فن شنا جان خود را از دست داد.
محمد صمدیان تصریح کرد: غواصان سازمان آتش‌نشانی پس از حدود 4 ساعت تلاش پیکر بی‌جان این جوان را از آب بیرون کشیدند.
کرخه حادثه‌ساز شد
* خوزستان: جوان 19 ساله اهل شوش به هویت «س.ع» که برای شنا به رودخانه کرخه زده بود به دلیل عدم آشنایی با فن شنا در این رودخانه غرق شد.
جنازه این جوان که به گفته مسئولان در منطقه ممنوعه رودخانه کرخه در حال شنا بود پس از تلاش چند ساعته نیروهای امدادی از آب بیرون کشیده شد.
کشف لوازم آرایشی تقلبی
* تبریز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از کشف بیش از 10 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی در استان خبر داد. ارزش مادی این مقدار کالای قاچاق 70 میلیون ریال برآورد شده است.
اعدام قاچاقچی
واحد مرکزی خبر- اصفهان: سوداگر مرگ در اصفهان به دار مجازات آویخته شد.
حکم اعدام این فرد که به جرم نگهداری مواد مخدر از نوع صنعتی و هروئین دستگیر شده بود روز یکشنبه اجرا شد.
وی در سال 88 به جرم نگهداری 2 کیلو و 450 گرم هروئین و 1 کیلو و 770 گرم کراک دستگیر و پس از طی مراحل قانونی در محوطه زندان این شهر به دار مجازات آویخته شد.

 


آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که سالانه 6 هزار عابر پیاده و 5 هزار موتورسوار در صحنه تصادفات خیابانی جان خود را از دست می‌دهند.
براساس آمارهای منتشره از سوی سازمان پزشکی قانونی از سال 85 تا 89 حدود 30 هزار عابر در تصادفات کشته شده‌اند و این آمار برابر با حدود یک چهارم کل کشته‌شدگان حوادث رانندگی است.
همچنین در تهران 40 درصد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی را عابران به خود اختصاص داده‌اند و 26 درصد مرگ و میر عابران تهرانی در گذرگاه‌های عابر پیاده رخ می‌دهد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، با اینکه سالانه حدود پنج هزار موتورسوار در صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند، اما نمی‌توان آنها را رکورددار مرگ و میر در حوادث رانندگی دانست، زیرا عابران با رکوردی برابر با شش هزار مرگ و میر در سال، گوی سبقت را از موتورسواران ربوده‌اند.براساس این گزارش، بیشترین آمار مرگ و میر عابران بر اثر تصادف در ماه شهریور رقم خورده و طبق گزارش پزشکی قانونی کشور، بیشترین کشته‌شدگان در ماه‌های شهریور با 7/9 درصد و کمترین تعداد نیز با 5/6 درصد مربوط به بهمن است.
بررسی جنسیت عابران قربانی تصادفات رانندگی نشان می‌دهد که 9/72 درصد عابران کشته شده در سال‌های 85 تا 89 مرد و 1/27 درصد زن بوده‌اند و بررسی گروه سنی عابران قربانی تصادفات رانندگی نشان می‌دهد بیشترین قربانیان حوادث رانندگی در بین عابران افراد مسن و کودکان کمتر از 10 سال هستند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ چند روز گذشته، از آغاز طرح تشدید برخورد با تجاوز به گذرگاه عابر پیاده خبر داد و گفت: از روز شنبه دوم شهریور ماه هرگونه تجاوز به گذرگاه عابر پیاده 20 هزار تومان جریمه به همراه دارد.

 


تبریز-خبرنگار کیهان:
در جریان تلاش آتش‌نشانان 9 ایستگاه تبریز برای مهار آتش‌سوزی در چرم‌شهر، 5 تن آتش‌نشان و کارگر دچار سوختگی شدند.
آتش‌سوزی در کارگاه تولیدی «حلال» در این شهرک موجب اعزام آتش‌نشانان ایستگاه شماره 13 شد ولی به دلیل گسترده بودن آتش و وجود مواد آتش‌زا که در حال انفجار بودند، نیروهای کمکی از 8 ایستگاه تبریز به محل اعزام شدند که طی آن پس از تلاش‌های ماموران،‌ آتش مهار شد ولی 3 آتش‌نشان و 2 کارگر کارگاه دچار سوختگی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 


معاون پژوهشی پژوهشگاه غدد و متابولیسم وضعیت چاقی و اضافه وزن را در ایران نامناسب و رو به افزایش عنوان کرد و گفت: چاقی و اضافه وزن در زنان و مردان ایرانی بین 40 تا 50 درصد است.
دکتر شیرین حسنی رنجبر افزود: مهم‌ترین عارضه چاقی افزایش مرگ و میر و کاهش امید به زندگی است، چنان که با افزایش چاقی در جوامع مختلف از جمله ایران عوارض قلبی و عروقی، دیابت، عروق مضر و سرطان‌ها نیز بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: بروز این عوارض به قدری برای جامعه خطرناک است که تنها با کنترل و پیشگیری می‌توان از بروز مرگ و میرهای ناشی از چاقی جلوگیری کرد.
این فوق تخصص غدد وضعیت چاقی و اضافه وزن را در ایران نامناسب و رو به افزایش مطرح کرد و گفت: چاقی و اضافه وزن در زنان و مردان ایرانی بین 40 تا 50 درصد است. همچنین میزان چاقی در کودکان ایرانی نیز هر روز بیشتر می‌شود.
حسنی رنجبر، علل تاثیرگذار بر چاقی را این گونه تشریح کرد: افزایش مصرف مواد غذایی پرکالری و در عین حال کاهش فعالیت‌های بدنی نقش اصلی را در ایجاد چاقی ایفا می‌کنند که نیاز به جلوگیری دارد.
وی چاقی را به عنوان یک مسئله مهم در نظام سلامت عنوان کرد و افزود: پیشگیری از افزایش بیشتر چاقی نیاز به سرمایه‌گذاری و اقدامات اساسی در این بخش دارد زیرا با هزینه زیادی همراه است. به عنوان مثال، بیماری‌هایی چون دیابت 80 درصد با چاقی در ارتباط است.
حسنی رنجبر فرار از معضل چاقی را در دو مرحله عنوان و تصریح کرد: در سطح پیشگیری سیاست کشوری باید به سمت پیشگیری باشد چرا که اهمیت بیشتری دارد و باید اقداماتی توسط سیاست‌گذاران نظام سلامت انجام شود.
وی در پایان عنوان کرد: در درمان چاقی همه سیستم‌های بهداشتی و درمانی درگیر است چرا که در درمان اصولی متخصصین غدد، تغذیه، طب ورزش، گوارش، روانپزشکی و جراحی نقش موثری در از بین بردن اضافه وزن و چاقی دارند.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
تصادف شدید یک دستگاه اتوبوس اسکانیا با کامیون در محور شاهرود- سبزوار 14مجروح بر جای گذاشت.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان، این تصادف ساعت 5 و 50 دقیقه صبح روز دوشنبه در کیلومتر 85 محور شاهرود- سبزوار رخ داد.برابر اعلام پلیس راه استان سمنان بر اثر این تصادف 14 نفر از سرنشینان اتوبوس مجروح و راهی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود شدند.

 


بنا بر اعلام پلیس چین، مردی که با چاقو به سمت مسافران یک اتوبوس حمله کرده بود، چهار تن را کشت و 11 تن دیگر را مجروح کرد.
به گفته پلیس دوربین اتوبوس نشان می‌دهد هنگامی که اتوبوس، ایستگاه را ترک کرد این مرد به یکباره با چاقو به مسافران حمله‌ور شد.
راننده اتوبوس با نگه داشتن اتوبوس و باز کردن درهای آن به مسافران کمک کرد تا فرار کنند اما این مرد مهاجم 41 ساله چهار نفر از مسافران را با ضربات شدید چاقو به قتل رساند.
در این حادثه 11 نفر دیگر مجروح شدند که بیشتر آنان به دلیل شدت جراحات تحت درمان قرار دارند.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، پلیس جزئیات دقیق انگیزه این مرد از این جنایت را منتشر نکرده است.

 


سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان گزارش داد: بارش شدید باران‌های موسمی در نقاط مختلف این کشور و جاری شدن سیلاب، شمار قربانیان این فاجعه را به 178 نفر افزایش داد.
به گفته مسئولان سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان سیلاب در ایالت «خیبر پختونخوا»، پنجاب،‌ سند و بلوچستان تقریبا زندگی یک و نیم میلیون نفر از مردم را تحت‌تاثیر قرار داده و آنان از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.
مقام‌های پاکستانی با اشاره به پیش‌بینی ستاد هواشناسی پاکستان مبنی بر تداوم بارش باران در روزهای‌آینده در مناطق مرکزی ایالت پنجاب، ایالت سند و بخش‌های جنوب غربی ایالت بلوچستان گفتند: سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان برای مقابله با حوادث و فراهم کردن شرایط مناسب برای فاجعه دیدگان کاملا آماده است.
آنان گفتند: بر اثر وقوع این حادثه بیش از 850 نفر نیز زخمی شدند.براساس این گزارش، بر اثر بارش شدید باران در ایالات پنجاب و سند به حدود یک میلیون و 320 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و زیر کشت خسارت وارد شده است.
نهادهای منطقه‌ای سازمان مدیریت بحران پاکستان عمدتا در ایالات پنجاب و سند با ایجاد 350 ستاد مبارزه با بحران‌های طبیعی و اردوگا‌ه‌های اسکان، حدود 40 هزار چادر صحرایی، هزاران بسته از انواع خوراکی و آب آشامیدنی، پوشاک و دارو در اختیار فاجعه‌دیدگان قرار داده‌اند.طی سه سال گذشته پاکستان شاهد حوادث سنگین جاری شدن سیل در مناطق مختلف این کشور بود، این فجایع طبیعی بیش از میلیاردها دلار به مناطق مسکونی، عمومی و صنعتی از جمله محصولات کشاورزی در چهار ایالت پاکستان خسارت وارد کرد.
سال گذشته نیز بارش باران‌های سیل‌اسا در مناطق شهری و روستایی صدها نفر کشته برجای گذاشت، تعداد زیادی از منازل مسکونی در مناطقی از پاکستان را زیر آب برد و به تخریب ده‌ها پل، تاسیسات مخابراتی و مسدود شدن جاده‌ها منجر شد.
با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در سال 2011 و 2012 درپاکستان، جاری شدن سیل در ایالات سند و بلوچستان این کشور درسال گذشته میلادی حدود 3 میلیارد و 400 میلیون دلار به زیرساخت‌ها، کشاورزی، آموزش و پرورش، بهداشت و مسکن پاکستان خسارت وارد کرده است.

 


یکی از شیوخ عربستان در توئیتر اطلاعیه‌ای برای فرستادن همسرش برای جهاد نکاح در سوریه منتشر کرده که بازتاب متفاوتی میان کاربران داشته است به طوری که برخی با بستن نام کاربری این شیخ سعودی در شبکه اجتماعی، اقدام او را سخیف و به دور از مردانگی توصیف کرده‌اند.
به گزارش سایت مسلمانان جهان، یکی از شیوخ مطرح عربستانی، در صفحه شخصی خود در توئیتر به طور رسمی اعلام کرد: حاضر است برای حمایت از مجاهدین (تروریست‌ها) که ضد بشاراسد می‌جنگند، همسر خود را برای جهاد نکاح به سوریه بفرستد.
انتشار این اطلاعیه در محیط مجازی بازتاب متفاوتی میان کاربران داشت.
برخی با اشتراک گذاشتن آن،‌از اقدام این شیخ سعودی حمایت کرده و سایرین را نیز به این امر دعوت کردند. آنها در طرفداری از این شیخ اعلام کردند، مجاهدینی که ضد رژیم بشار در حال جنگ هستند، نیازمند حمایت همه جانبه هستند.
برخی دیگر با بستن نام کاربری این شیخ سعودی در شبکه اجتماعی، اقدام او را سخیف و به دور از مردانگی توصیف کردند. مخالفان با تکیه به آیات و احادیث دین، موضوع «جهاد نکاح» را جعلی دانستند و از مسلمانان خواستند، نسبت به توطئه‌ وهابی‌ها برای منحرف کردن دین هوشیار باشند.
فتوای جهاد نکاح توسط وهابی‌های سعودی یکی از بدترین فتواهایی است که به نام دین صادر شده است و می‌توان آن را انحرافی‌ترین گفته‌های وهابیت قلمداد کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10