(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 05 شهریور 1392 - شماره 20576

حدیث دشت عشق
راه حل رئیس فدراسیون فوتبال برای برطرف شدن مشکلات مالی
کفاشیان: اسپانسرها برای حمایت از تیم ملی جلو بیایند
اخبار کوتاه از فوتبال
اردوی بعدی تیم ملی در تهران است
مقام سومی حدادی در مسابقات لهستان
تیم‌های آسیایی می‌خواهند برابر ایران شگفتی‌ساز شوند
نگرانی ولاسکو از آسیب‌دیدگی ملی پوشان
دربی تهران 15 شهریور، دربی اصفهان 5 مهر
آخرین اردوی کاراته‌کاها پیش از اعزام به لیگ جهانی
تكاپو در خانه كشتی
نگاه اهالی كشتی جهان به نشست بوينس‌آيرس
مغضوبان تیراندازی با کمان در اندیشه بازگشت به تیم ملی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «عبدالحمید اکبری»
رفتنی از جنس شهادت یاران حسین(ع)
می‌گفت: «هر اولی را آخری و هر شروعی را پایانی است و چقدر خوب است که پایان این راه شهادت باشد...»
سنش به جبهه قد نمی‌داد، ولی با این حال شور و شوق نوجوانی‌اش، و نیز حال و هوای دوره جنگ او را وادار کرد تا به هر طریقی شده خود را به جبهه‌ها برساند. آغاز راه طلبگی‌اش بود که عازم دیار عاشقان خدا شد. عملیات والفجر هشت بود و عظمت و شکوه حماسه فتح فاو!...
عبدالحمید در میان سیل خروشان سپاهیان اسلام بر کافران بعثی خروشید و آخرین صفحه کتاب زندگی‌اش به شهادت ختم گردید. جسم شریفش با آتش دشمن متلاشی شد تا سندی برای عاشقی‌اش باشد و... و این پدر بزرگوارش بود که هنگام رویت پیکر جگرگوشه‌اش گفت: «انا لله و انا الیه راجعون».
طلبه بسیجی شهید «عبدالحمید اکبری»، سال 1346 در فلاورجان متولد شد و در 23/1/1365 در منطقه فاو به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
پس از لغو اردوی تیم ملی فوتبال در پرتغال که علت آن مشکلات شدید مالی فدراسیون فوتبال عنوان شد علی کفاشیان با انتقاد از عدم حمایت اسپانسرها عنوان کرد در کشورهای دیگر همه از تیم ملی فوتبال کشورشان حمایت می‌کنند اما در اینجا برعکس است.
این طور که به نظر می رسد تنها مشکل فدراسیون تامین اعتبار برای تیم بزرگسالان نیست. تیم فوتبال ساحلی در شهریور ماه عازم مسابقات جهانی تاهیتی است، تیم نوجوانان در اواخر مهر عازم مسابقات جهانی امارات و تیم‌های زیر 17‌سال و تیم جوانان عازم مسابقات مقدماتی آسیایی در مهر‌ماه است. ضمن اینکه تیم بانوان زیر 16 سال عازم مسابقات نهایی آسیایی چین است که با یک حساب سر انگشتی می توان برآورد هزینه سازماندهی واعزام به این مسابقات را بالای یک میلیارد تخمین زد و به عمق جریان پی برد.
پیشنهادها حتی پول مربیان را هم
تامین نمی‌کند!
اوضاع مالی فدراسیون فوتبال آن قدر بحرانی شده که دیروز آیت اللهی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای و در واکنش به اظهارات عزیزی خادم عضو هیئت رئیسه فدراسیون که کفاشیان را متهم به بی‌تدبیری و بی‌برنامگی کرده بود گفت: حوزه فعالیت‌های ورزشی بسیار گسترده است و حوزه فوتبال گسترده تر. نمی‌توانیم به مردم دروغ بگوییم و در عین نداری و بی پولی سرمان را بالا بگیریم‌، درحالی که پول مربیان را نمی‌توانیم پرداخت کنیم و پاداش بازیکنان فوتبال و فوتسال را نداده ایم، چگونه و با کدام تدبیر و برنامه‌ریزی موارد فوق قابل حل است؟ درست است که فوتبال را یک بنگاه اقتصادی می‌دانند ولی در این برهه از زمان با بیش از چندین شرکت بزرگ و سود آور کشور که در عرصه تبلیغات جزو پیشروترین بوده صحبت کرده و پیشنهادهای ارائه شده حتی پول مربیان ما را هم تامین نمی‌کند!
علی کفاشیان هم دیروز با اشاره به لغو اردوی تیم ملی گفت:در راستای آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی تمامی کشورها از تیم‌های خود حمایت می‌کنند. اسپانسرها نه برای تبلیغات بلکه بیشتر برای حمایت از تیم ملی خود جلو می‌آیند. در کشور ما با توجه به علاقه فراوان مردم به فوتبال و حمایت و خاص همه مردم، انتظار داریم اسپانسرها جلو آمده و از تیم ملی حمایت کنند وگرنه در آینده تیم ملی هم نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند. این برای من نوعی هم نیست، فرقی نمی کند چه من باشم و چه نباشم تیم ملی باید حمایت شود. انتظار ما از بنگاه‌های اقتصادی کشور همین است تا از ما حمایت کنند.وی با بیان اینکه کمیته‌های بازاریابی فدراسیون نیز در حد توان کارش را انجام می‌دهد افزود:آنها همه جا رفته و مذاکره کرده اند، اما اینجا بحث اقتصادی داخل کشور وجود دارد، به هر حال باید یک حمایت خوب از تیم ملی انجام شود.
پاداش فیفا را پیش‌خور نمی کنم
برخی از اعضای فدراسیون‌های قبلی اعتقاد دارند شما مثل دادکان پول قرض بگیرید و آن را از پاداش فیفا که در آینده برای صعود به جام جهانی داده می‌شود، بازگردانید؟کفاشیان در این خصوص می گوید:پولی که از فیفا می‌آید برای تیم ملی و جام جهانی آینده است، این پول برای تیم های پایه است و باید در تیم‌های پایه هزینه شود. من نمی‌توانم پول آینده را پیش‌خور کنم. هزینه اکنون تیم ملی باید الان باشد و از هزینه‌های خود استفاده کند. حق من نیست که پول تیم ملی آینده را پیش‌خور کنم.
رئیس خنده روی فوتبال با نگاهی امیدوارانه به آینده می‌گوید:جلسه‌ای با سید رضا صالحی امیری داشتیم‌.ایشان قول هرگونه همکاری و حمایت را دادند البته باید دست او هم باز باشد که بتواند حمایت کند. صحبت‌های خوبی داشتیم و انشاالله وضعیت خوب شود.

 


فتح‌الله‌زاده: به فیفا شکایت می‌کنیم
مدیرعامل استقلال با انتقاد از کسر امتیاز از این تیم پیگیری این مسئله را حق باشگاه خود دانست.علی فتح‌الله‌زاده گفت: این رای به هیچ وجه منصفانه نیست. اگر قرار به محرومیت است سایر تیم‌ها هم باید محروم شوند. چون تماشاگران خیلی از تیم‌ها در همان هفته‌های نخست شعارهای زیادی را خطاب به مربیان ، بازیکنان و داوران داده‌اند. از سویی ما به کمیته‌ انضباطی گفته ایم که این حکم در شرایطی صادر شده که شاید تماشاگران از وجود این قانون اطلاعی نداشته‌اند. البته آنها گفته‌اند که از طریق تلویزیون و رادیو قبلا اطلاع رسانی کرده بودند، اما به این که نمی گویند اطلاع رسانی! باید ابتدا به باشگاه ابلاغ شود و سپس اقدامات لازمه صورت گیرد. به هر حال ما پیگیری‌های لازمه را انجام می‌دهیم و اگر به نتیجه‌ نرسیم به مراجع بالاتر شکایت می‌کنیم. حتی اگر به آنچه حقمان است نرسیم به فیفا هم شکایت می ‌کنیم. ما حقمان را می‌خواهیم و به هیچ وجه دست بردار نخواهیم بود.
موافقت کفاشیان با استعفای عزیزی خادم
رئیس فدراسیون فوتبال با استعفای شهاب‌الدین عزیزی خادم از سمت ریاست بر شورای راهبردی فدراسیون فوتبال موافقت کرد.علی کفاشیان ضمن تشکر از زحمات شهاب الدین عزیزی خادم، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مدتی که عهده‌دار سمت ریاست شورای راهبردی فدراسیون فوتبال بوده، با استعفای وی از این شورا موافقت کرد.
ساعت 4 بازی تیم ملی ایران مشخص شد
از سوی کمیته برگزاری رقابتهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا، ساعت برگزاری بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام ملتها به شرح ذیل اعلام شد. سه‌شنبه 23 مهر 92: ایران – تایلند(ساعت 19- ورزشگاه آزادی تهران)،جمعه 24 آبان 92: تایلند – ایران(ساعت 15:30- ورزشگاه راجامانگالا بانکوک)،سه‌شنبه 28‌آبان 92: لبنان – ایران(ساعت 19- ورزشگاه اسپورت سیتی بیروت)،چهارشنبه 14 اسفند 92: ایران- کویت(ساعت 19- ورزشگاه آزادی تهران)
احتمال کسر امتیاز از استقلال خوزستان
کمیته انضباطی به احتمال زیاد از تیم فوتبال استقلال خوزستان به دلیل فحاشی تماشاگران امتیاز کسر می‌کند. کمیته انضباطی در حال رسیدگی به پرونده دیدار استقلال خوزستان و فولاد در هفته ششم لیگ برتر است و به احتمال زیاد از استقلال اهواز به دلیل فحاشی تماشاگران این تیم به بختیار رحمانی کاپیتان تیم فولاد امتیاز کسر می‌کند.اسماعیل‌حسن‌زاده؛ رئیس کمیته انضباطی این خبر را تایید کرد و گفت: در روزهای آینده پرونده فحاشی‌ رکیک به بختیار رحمانی کاپیتان تیم فولاد بررسی می‌شود.
دایی پیگیر کار خلعتبری
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای تشکر ظهر دیروز با هدایتی دیدار کرد. پس از درخواست پروین، دایی و رویانیان از حسین هدایتی مبنی بر پرداخت پول رضایتنامه خلعتبری به عجمانی‌ها وی موافقت خود را با کمک به قرمزپوشان اعلام کرد.از همین رو علی دایی که با جدیت فراوان پیگیر این موضوع است، پس از گفت‌وگوی تلفنی دیروز هم به دیدار هدایتی رفت و با او در جلسه‌ای 90 دقیقه‌ای شرکت کرد. قرار است این پول سریعا به دلار تبدیل شود و در اختیار عجمانی‌ها قرار گیرد.
کرانچار:جباری تکلیفش را با باشگاه روشن کند
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: جباری باید به دنبال راه‌حلی برای خروج از سپاهان بگردد.زلاتکو کرانچار دیروز اظهار داشت: به مجتبی جباری استراحت دادیم تا تصمیمش را در مورد ادامه همکاری با سپاهان بگیرد که آیا می‌تواند به طور کامل و تمام و کمال در اختیار منافع سپاهان باشد یا خیر.وی تصریح کرد: درصورتی‌که جباری نتواند تمام تمرکزش را در سپاهان بگذارد باید با مسئولان باشگاه صحبت کرده و تکلیفش را روشن و شفاف کند و به دنبال راه حلی باشد برای اینکه چگونه می‌تواند از سپاهان خارج شود.
چهارمین برد استقلال
هفته ششم رقابتهای لیگ برتر با چهارمین برد متوالی استقلال و سومین باخت پی در پی راه‌آهن به پایان رسید. در روز پایانی مسابقات این هفته تیم استقلال با نتیجه 3 بر یک راه‌آهن را شکست داد. این پیروزی در روزی‌ برای آبی‌پوشان رقم خورد که با رای کمیته استیناف، یک امتیاز بصورت قطعی از این تیم کم شد اما آنها با گرفتن 3 امتیاز ارزشمند از راه‌آهن با 14 امتیازدر رده دوم قرار گرفتند.
«بیل» رکوردها را می شکند
روزنامه تلگراف انگلستان سرانجام از انتقال 86 میلیون پوندی «گرث بیل» از تاتنهام انگلستان به رئال مادرید اسپانیا خبر داد.«گرث بیل» که در حال حاضر در اسپانیا به سر می‌برد قرار است امروز قرارداد خود را با رئال به ثبت برساند. قرارداد بیل با رئال رکورد قرارداد80 میلیون پوندی کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد به رئال را می‌شکند.

 


با لغو اردوی پرتغال اردوی بعدی تیم ملی فوتبال در تهران خواهد بود .امید نمازی مربی تیم ملی فوتبال بعد از جلسه با تاج و در جمع خبرنگاران درباره این جلسه، گفت: پس از لغو اردوی تیم ملی در پرتغال امروز(دیروز) جلسه خوبی برای هماهنگی اردوهای تیم ملی و مسابقات لیگ در هفته‌های آینده داشتیم و طبق برنامه‌ای که از قبل به سازمان لیگ اعلام کرده بودیم ، کار را به جلو می‌بریم. اردوی بعدی ما قطعا در تهران است که در آستانه یکی از مسابقاتمان در جام ملت‌های آسیا خواهد بود. ما قبل از آن مسابقه یک مسابقه تدارکاتی هم در تهران خواهیم داشت.وی درباره لغو اردوی پرتغال و علت آن نیز، اظهار کرد: دلیل آن بی‌پولی بوده است، اما کفاشیان و کارلوس کی‌روش در این باره صحبت خواهند کرد. یکسری مشکلات است که باید حل شود. ما 100 درصد از این موضوع ناراحت هستیم. هر زمان فرصتی از اردوی آماده‌سازی تیم ملی گرفته می‌شود، طبعا مربیان ناراحتند. مشکل بالاتر از سطح مدیریتی در فدراسیون است، ظاهرا حمایت های لازم از فدراسیون صورت نگرفته است. اما ما امیدواریم که در آینده حمایت‌ها لازم از تیم ملی به خوبی صورت بگیرد.

 


نایب قهرمان المپیک لندن که در دوازدهمین مرحله رقابتهای لیگ الماس در سوئد عنوان دوم را کسب کرده بود، این مرتبه در مسابقه‌ای که به میزبانی ورشو لهستان برگزار شد در مکان سوم ایستاد.
احسان حدادی یکشنبه شب در مسابقات یاد بود کامیلا اسکولیموسکا قهرمان المپیک سیدنی که در شهر ورشو لهستان برگزار شد موفق شد در پنجمین پرتاب خود با رکورد ۶۴ متر و ۷۸ سانتی‌متر در جایگاه سوم این مسابقه قرار بگیرد. وی در پرتاب اول و ششم خود نیز مرتکب خطا شد.
رابرت هارتینگ و پیتر مالاخوفسکی قهرمان و نایب قهرمان مسابقات جهانی مسکو، به ترتیب با پرتاب‌های68 متر و 60 سانتی متر و 67 متر و هفت سانتی متر موفق به کسب مقام‌های اول و دوم این مسابقه شدند. آخرین مرحله پرتاب دیسک لیگ الماس هفته آینده در شهر زوریخ برگزار خواهد شد و در آنجا رقابت سختی برای کسب عنوان اول وجود دارد زیرا در این مرحله امتیاز نفر اول متفاوت با سایر مرحله‌ها محاسبه می‌شود.در جدول امتیازات مسابقات لیگ الماس، پیتر مالاخوفسکی با ۱۴ امتیاز صدرنشین است. پس از او هارتینگ با کسب ۸ امتیاز، کانتر ۸ امتیاز و حدادی ۷ امتیاز به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی قرار دارند.

 


سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: مهم‌ترین مشکل و نگرانی ما مصدومیت بازیکنان است که امیدوارم جدی نباشد.
خولیو ولاسکو پیش از عزیمت به روسیه برای برگزاری چند دیدار دوستانه اظهار داشت: روسیه قهرمان المپیک بوده و در لیگ جهانی هم روی سکوی قهرمانی ایستاد؛ برای ما خیلی مهم است که بتوانیم به روسیه برویم و با این تیم بازی کنیم. ابتدا قرار بود دو بازی برابر روس‌ها انجام دهیم و سپس تبدیل به سه بازی شد که این موضوع برای ما بسیار خوب خواهد بود.وی با بیان اینکه حالا شرایط متفاوت است و تمام تیم‌های آسیایی می‌خواهند برابر ایران پیروز شوند درخصوص تغییرات ایجاد شده در تیم ملی خاطرنشان کرد: مباشری از ناحیه کتف مصدوم بود و برایش یک جایگزین پیدا کردیم؛ از نظر تاکتیکی هم تغییر خاصی نداشتیم و باید همان روش های گذشته را تمرین کنیم تا بیشتر هماهنگ شویم. متاسفانه مشکل بزرگ ما آسیب دیدگی بازیکنان است، اگر آسیب‌دیدگی نداشته باشیم همه چیز خوب پیش خواهد رفت.ضمن اینکه باید از نظر روحی و روانی هم روی بازیکنان کار کنم چون بازی برابر چین و کره و ژاپن و حتی استرالیا سخت خواهد بود و ما باید از تمام جهات آماده باشیم.وی ادامه داد: پیش از هر بازی با بازیکنان صحبت می‌کنم؛ به خوبی می‌دانیم که تیم‌های آسیایی می‌خواهند برابر ایران شگفتی‌ساز شوند، چراکه قهرمان آسیا هستیم و در لیگ جهانی هم نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌ایم. انگیزه حریفان برابر ایران بالا است و ما هم باید انگیزه و تمرکز خودمان را هم بالا ببریم تا مغلوب آنها نشویم.

 


سازمان لیگ برتر برنامه دیدارهای هفته هشتم تا یازدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور را اعلام کرد که بر این اساس دربی تهران روز 15 شهریورماه برگزار شده و دربی اصفهان هم روز 5 مهرماه انجام خواهد شد.
با توجه به لغو اردوی تیم ملی ایران و به منظور استفاده بهینه از این زمان سازمان لیگ برنامه زمان‌بندی شده جدید مسابقات هفته هشتم تا یازدهم را با در نظر گرفتن دیدارهای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد که طبق برنامه دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس روز جمعه 15 شهریوراز ساعت 18:50 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.همچنین دربی اصفهان نیز روز جمعه 5 مهرماه از ساعت 17:15بین تیم های ذوب‌آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر برگزار می شود.

 


مرحله چهاردهم اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته ایران از روز پنجشنبه هفته جاری پیش از اعزام تیم ملی به لیگ جهانی کاراته آغاز می‌شود.
مرحله چهاردهم اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته ایران در حالی از روز پنجشنبه آغاز می‌شود که کاراته کاها 13 شهریورماه راهی ترکیه محل برگزاری لیگ جهانی خواهند شد.در این مرحله از تمرینات علاوه بر کومیته کاهای بزرگسال اعضای تیم‌های امید، جوانان و نوجوانان نیز حضور دارند.این اردو از روز پنجشنبه هفته جاری هفتم شهریورماه در سالن شهید کبکانیان تهران آغاز می‌شود و اردونشینان تا پیش از شرکت در لیگ جهانی و همچنین مسابقات آزاد استانبول به تمرینات ادامه می دهند.
اعضای تیم بزرگسالان ایران که خود را برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کنند به همراه اعضای تیم امید روز سیزدهم ماه جاری برای حضور در لیگ جهانی راهی استانبول می‌شوند. لیگ جهانی طی روزهای 17 و 18 شهریورماه برگزار خواهد شد.همچنین اعضای تیم‌های نوجوانان و جوانان نیز دوازدهم شهریورماه عازم مسابقات آزاد استانبول خواهند شد.

 


آخرين مرحله از اردوی آماده‌سازی آزاد و فرنگی‌كاران تيم ملي ايران برای حضور در رقابتهای جهاني در حالی آغاز شده كه اين ملی پوشان تا اواخرماه راهی بوداپست مجارستان خواهند شد.
طبق اعلام حوزه مديريت تيم‌های ملی كشتی تمرین فرنگی كاران تا زمان اعزام به رقابتهای جهانی مجارستان که طي روزهای 28 تا 31 شهریورماه برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت . قرار است آزادكاران اردونشین هم تمرینات خود را تا زمان اعزام به بوداپست در خانه کشتی تهران ادامه دهند كه البته در اواسط شهریورماه دو روز استراحت فعال در برنامه آنان قرار دارد.رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان نيز طي روزهای 24 تا 27 شهریورماه در مجارستان برگزار خواهد شد.

 


جلسه سرنوشت ساز برای حفظ کشتی در بازيهای المپیک 2020 روز 16 شهریورماه در شهر بوینس آیرس آرژانتین برگزار می‌شود.
تکلیف پرافتخارترین ورزش ایران برای بقا در جمع رشته‌های ورزشی المپیک 2020 قرار است روز 16 شهریورماه در نشست كميته بين المللي المپيك مشخص شود.بر اين اساس قرار است رشته کشتی به عنوان ورزش اول ایران روز 16 شهریورماه در نشست کمیته بین المللی المپیک در پایتخت آرژانتین در نبرد با رشته‌های اسکواش و بیسبال برای ماندن در المپیک جانانه از خود دفاع كند.نناد لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی (فيلا) که چندی پيش جایگزین مارتینتی شد، بسیار امیدوار است با حمایت صاحب منصبان سیاسی کشورهایي نظیر روسیه و با توجه به فعالیت صورت گرفته در ماه‌های اخیر،‌ کشتی را در المپیک حفظ کند.

 


تیم ملی دوم تیراندازی با کمان با هدف بازگشت به تیم ملی از مغضوبان تشکیل شد.
پس از مشکلات ادامه‌داری که با روی کار آمدن مسئولان جدید فدراسیون تیراندازی با کمان، بین آنها و کمانداران ملی‌پوش و المپیکی این تیم به وقوع پیوست که در نهایت منجر به بیرون ماندن و خانه‌نشینی تعدادی از کمانداران سابق تیم ملی شد، این روزها خبری مبنی بر تشکیل تیمی جدید متشکل از کمانداران بیرون مانده از تیم ملی به گوش می‌رسد.بر همین اساس هشت نفر از این کمانداران از جمله کیوان ریاضی‌مهر، کاپیتان سابق تیم ملی به همراه میلاد وزیری و زهرا دهقان، دو کماندار ملی‌پوش کشورمان در المپیک 2012 لندن و چند ملی‌پوش سابق دیگر، تیم‌های ریکرو و کامپوند مردان و زنان را تشکیل داده و این روزها با هدف بازگشت به تیم ملی تمرینات خود را آغاز کرده‌اند.نکته قابل توجه اینکه تیم ملی دوم تیراندازی با کمان ایران به زودی با هزینه‌های شخصی برای برپایی اردوی تدارکاتی راهی کره‌ جنوبی خواهد شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10