(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 07 شهریور 1392 - شماره 20578

معاون حقوقی وزارت بهداشت: مردم از تبلیغات نادرست پزشکی شکایت کنند
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خبر داد
معاینه فنی ناوگان حمل ونقل عمومی تا قبل از مهر
انهدام تیم تروریستی در شهرستان مرزی سردشت
شهریه دانش‌آموزان خارجی از 250 هزار تومان تا 300 هزار تومان
4 کشته در دو حادثه رانندگی در استان سمنان
بخشی از جنگل‌های کوه دیل گچساران در آتش سوخت
داماد ، مادرزنش را روانه بیمارستان کرد
خشونت در جوانان زیردیپلم بیشتر است
حوادث کوتاه از کشور
زمین‌لرزه 5 ریشتری رباط‌پشت یزد را تکان داد
نجات مدیرکل بنیاد مسکن لرستان و همکارانش از یک سانحه رانندگی
29 قلم داروی کمیاب را از 1490 بخواهید
کشف محموله قاچاق 4 میلیاردی مشروبات الکلی در همدان
ثبت ازدواج موقت به 3 شرط الزامی است
نگهداری از 200 هزار سوسک در خانه!
ریزش ساختمان تجاری در برزیل
مردان هم به کمپین حجاب پیوستند
   


معاون حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تبلیغات پزشکی نادرست در صورت شکایات مردمی، پیگرد حقوقی دارد و با ارايه‌کنندگان این تبلیغات، برخورد می‌شود.
دکتر طاها موهبتی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه همه انواع تبلیغات باید دارای مجوز رسمی باشد، افزود: تبلیغات پزشکی باید از مراجع ذیصلاح مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوز داشته باشند.وی خاطرنشان کرد، اگر مردم در نتیجه یک تبلیغ پزشکی نادرست، متضرر شوند، آن تبلیغ، کلاهبرداری محسوب شده و مردم برای شکایت می‌توانند به بخش‌های حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه خود مراجعه کنند و این شکایات قابل رسیدگی است.معاون وزارت بهداشت یادآور شد طبق قانون‌اساسی، مراجع قضایی به شکایات در خصوص تبلیغات نادرست، رسیدگی می‌کنند اما تا جایی هم که به این وزارتخانه مرتبط می‌شود، در این موارد مداخله خواهیم کرد.
موهبتی تاکید کرد: علاوه بر این، وزارت بهداشت با مراکز درمانی فاقد مجوز هم برخورد می‌کند؛ اینگونه مراکز، اجازه ارایه خدمت و حتی معرفی خود را ندارند چرا که اهمیت تبلیغات نادرست به ویژه در مورد سلامت،‌ حادتر است.

 


مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از آماده‌باش مراکز معاینه فنی برای سرویس‌دهی به ناوگان حمل و نقل عمومی و سرویس مدارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، رضوی گفت: هر ساله در شهریور تمهیدات ویژه‌ای برای استقبال از مهر و بازگشایی مراکز آموزشی صورت می‌گیرد تا ضمن تسهیل ترددها در شهر، ناوگان حمل و نقل عمومی نیز بتواند با تمام ظرفیت‌ و توان به شهروندان خدمات‌رسانی کنند.
وی افزود: به همین منظور معاینه فنی خودروها و وسایل نقلیه عمومی مورد تاکید است.
رضوی با بیان اینکه تاکسی‌های‌ شهر تهران به طور مرتب هر سه ماه یکبار به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند، گفت: خوشبختانه با تاکید سازمان تاکسیرانی، شاهد مراجعه مرتب و به موقع تاکسی‌ها به مراکز معاینه فنی هستیم، همچنین 60 هزار تاکسی که به عنوان سرویس مدرسه انتخاب شده‌اند تا پیش از مهر مورد معاینه فنی ویژه‌ قرار می‌گیرند تا ضمن بررسی‌های معمول، وضعیت ظاهری خودرو، وضعیت کمربندهای ایمنی، صندلی‌ها و... مورد بررسی قرار گیرد.وی افزود: اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی نیز طی سال به طور مرتب به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه دارند و از نظر ایمنی، نقص فنی و میزان تولید آلایندگی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه نقص فنی خودروها در تشدید و ایجاد ترافیک و همچنین تصادفات نقش زیادی دارد، گفت: امید است شهروندان تا پیش از مهر خودروهای خود را مورد معاینه فنی قرار دهند تا کمتر شاهد بروز مشکلات ناشی از آن در پایتخت باشیم.

 


معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یک تیم تروریستی در شهرستان مرزی سردشت شناسایی و منهدم شد.
عیسی قنبری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری مهاباد در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه تروریستی شامل 2 نفر به منظور انجام عملیات خرابکارانه وارد استان شده بودند.
وی گفت: این افراد همچنین در به شهادت رساندن چند تن از نیروهای بسیجی در شهرستان سردشت دست داشتند.
قنبری افزود: این افراد پس از 48 ساعت در این منطقه شناسایی و در درگیری با نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند و یک نفر از رابطین آنها نیز دستگیر شد.
وی خاطر نشان کرد: نیروهای نظامی منطقه تمام تجهیزات و اسناد همراه این افراد را ضبط کردند.

 


شهریه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی که دارای گذرنامه هستند برای «دوره ابتدایی و نهضت سواد‌آموزی 2 میلیون و 500 هزار ریال»، «کلاس هفتم و سوم راهنمایی 2 میلیون و 800 هزار ریال» و «متوسطه و پیش‌دانشگاهی 3 میلیون ریال» ‌اعلام شد.
به گزارش فارس، دانش‌آموزان و سوادآموزان خارجی برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل در مدارس ایرانی باید دارای یکی از مدارک اقامتی معتبر باشند.
بنابراین گزارش شهریه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در تمامی استان‌ها برای پناهندگان و آوارگان خارجی اعم از دارندگان کارت هویت ویژه اتباع خارجی و کارت دائم و موقت آمایش، برای «دوره ابتدایی و نهضت سوادآموزی یک میلیون ریال»، «کلاس هفتم و سوم راهنمایی یک میلیون و 300 هزار ریال» و «متوسطه و پیش‌دانشگاهی یک میلیون و 500 هزار ریال» خواهد بود.
همچنین شهریه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی که دارای گذرنامه هستند برای «دوره ابتدایی و نهضت سوادآموزی 2 میلیون و 500 هزار ریال»، «کلاس هفتم و سوم راهنمایی 2 میلیون و 800 هزار ریال»، «متوسطه و پیش‌دانشگاهی 3 میلیون ریال» خواهد بود.
این گزارش می‌افزاید: دریافت هرگونه وجه غیر از شهریه مصوب و نیز دریافت کمک هزینه تحصیل و نیز اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط و کتب درسی هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان و سوادآموزان خارجی در مدارس دولتی ممنوع است؛ همچنین هزینه کلاس‌های فوق برنامه در طول سال تحصیلی کاملاً اختیاری و به عهده اولیا است.

 


سمنان- خبرنگارکیهان:
در دو سانحه رانندگی در دامغان و شاهرود 4 نفر کشته و 6 نفر دیگر مجروح شدند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان در اثر تصادف یک دستگاه پژو با وانت‌ مزدا در محور دامغان- جندق یک نفر در دم کشته شد و دو نفر دیگر پس از اعزام به بیمارستان به علت شدت جراحات جان خود را از دست دادند.
سرهنگ علیرضا رضوی خبیر رئیس پلیس راه استان سمنان علت این تصادف را انحراف به چپ خودروی پژو اعلام کرد.
همچنین در تصادفی دیگر میان دو دستگاه موتورسیکلت در جاده روستای کلامو از توابع شاهرود یکی از سرنشینان موتورسیکلت کشته و دو نفر دیگر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
رئیس پلیس راه استان علت این حادثه را انحراف به چپ یکی از موتورسیکلت‌ها اعلام کرد.

 


آتش‌سوزی گسترده بخشی از جنگل‌های کوه «دیل» از توابع گچساران را فرا گرفت که با مشارکت نیروهای امدادی آتش‌نشانی، منابع طبیعی و آبخیزداری و مردم در حال مهار شدن است.
سرپرست بخشداری مرکزی گچساران سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این آتش‌سوزی از عصر دوشنبه به دلیل نامعلومی رخ داده است.
یوسف انصاری افزود: گروه‌های امدادی مختلفی برای مهار آتش به این منطقه اعزام شده‌اند که به دلیل کوهستانی، سخت‌گذر بودن و وزش باد کار آنها با مشکل مواجه شده است.
روستای «دیل» با جمعیت بیش از سه هزار نفر در 35 کیلومتری شهرستان گچساران واقع شده است.
تاکنون بخش زیادی از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف گچساران از جمله مناطق کلاغ نشین،‌ تنگ‌سینگ روستای مارین و کوه دیل براثر آتش‌سوزی از بین رفته است.

 


کارشناس فوریت‌های پزشکی مشگین‌شهر گفت: دامادی در مشگین‌شهر با سلاح شکاری مادرزنش را روانه بیمارستان کرد.
ابوذر یزدان‌پناه دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شب گذشته با اعلام ماموریت از سوی اپراتور فوریت‌های پزشکی مشگین‌شهر مبنی بر درگیری در مرکز شهر و جراحت شدیدی یک زن، سریعا به محل حادثه اعزام شدیم.
وی افزود: با صحنه دلخراش و ترسناک زنی رو‌به‌رو شدیم که با سلاح ساچمه‌ای از ناحیه دست و بازوی راست شدیدا صدمه دیده بود.
کارشناس فوریت‌های پزشکی مشگین‌شهر تصریح کرد: مهم‌ترین جراحت وی مربوط به قفسه سینه و ریه راست بود که از چندین نقطه توسط ساچمه‌های سلاح شکاری سوراخ شده بود که با اقدام به موقع فوریت‌های پزشکی از مرگ حتمی نجات یافت.
یکی از آشنایان این مصدوم نیز خاطرنشان کرد: ضارب داماد خانواده است و دلیل اصلی وقوع این حادثه نیز مشکلات زناشویی و احتمال طلاق بوده که در شب حادثه به دلیل درگیری و مشاجره لفظی، داماد خانواده عصبانی شد و با استفاده از سلاح شکاری مادر زن خود را زخمی کرده و از محل حادثه گریخت.

 


رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان خشونت در میان جوانان 19-15 سال را بیشتر از جوانان 24-20 ساله دانست.
محمدتقی حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سعی شده است تا در پژوهشی که به منظور بررسی میزان شیوع و عوامل خشونت در میان جوانان در مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان انجام شده است، میزان شیوع خشونت چه به لحاظ نوع و چه به لحاظ محل اعمال خشونت و تاثیر عوامل اقتصادی، نگرشی، روانی، محیطی و اجتماعی در میزان و نوع آن سنجیده شود.
وی با بیان اینکه این پژوهش میان 4500 نفر از جوانان 9 استان کشور صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: نتایج این بررسی حاکی از آن است که میانگین نمره خشونت به دست آمده کمتر از میانگین فرضی است که به لحاظ آماری معنادار باشد.
حسن‌زاده افزود: پسران نسبت به دختران بیشتر دست به خشونت می‌زنند و جوانان 15 تا 19 ساله خشونت بیشتری نسبت به جوانان 20 تا 24 ساله دارند.
وی با اشاره به اینکه در این بررسی‌ها میزان تحصیلات افراد بسیار موثر بوده است، گفت: کسانی که سطح تحصیلات‌شان زیر دیپلم است نسبت به کسانی که تحصیلاتشان فوق دیپلم و بالاتر است، خشونت بیشتری داشته‌اند که به لحاظ آماری معنادار بوده است.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان میزان توسعه‌یافتگی را نیز در میزان شیوع خشونت موثر دانست و گفت: جوانان مقیم در استان‌های کمتر توسعه‌یافته بیشترین میزان خشونت و جوانان مقیم استان‌های نیمه توسعه یافته کمترین میزان خشونت را دارند.

 


زمین‌لرزه در خراسان جنوبی
ایرنا- تهران: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) سه‌شنبه شب اسدیه را در خراسان جنوبی لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به این مرکز،‌زمان وقوع زمین‌لرزه را ساعت 23 و 37 دقیقه و 12 ثانیه ثبت کرده‌اند.
از خسارات احتمالی گزارشی منتشر نشده است.
تصادف مرگبار خودرو
مشهد- تسنیم: برخورد شدید خودرو سواری پژو 405 و کامیون در کیلومتر 19 محور بردسکن- سبزوار موجب مرگ راننده و سرنشین خودرو سواری در محل حادثه شد.
علت این حادثه انحراف به چپ خودرو پژو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شد. محور ارتباطی کم عرض بردسکن- سبزوار دارای 17 نقطه حادثه‌خیز است.
محکومیت رانندگان متخلف
بندرانزلی- ایسنا: در پی بازدید از جایگاه‌های سوخت شهرستان بندرانزلی و شناسایی 45 راننده متخلف در این شهرستان، تعداد 51 فقره کارت سوخت مربوط به خودروهای عمومی کشف و پرونده‌هایی در این مورد تشکیل شد و رانندگان متخلف به قطع سهمیه سوخت و پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.
تلفات واژگونی خودرو
زنجان- فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان از کشته شدن 2 نفر و جراحت 3 نفر دیگر در اثر سانحه رانندگی در کیلومتر 25 محور خدابنده- ابهر خبر داد. علت حادثه واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده اعلام شد.
جاسازی سیگار قاچاق در کامیون
* مأموران مبارزه با قاچاق زنجان در حین کنترل خودروهای عبوری به 6 دستگاه خودرو مشکوک شدند و با انجام تمهیدات لازم این خودروها توقیف و مورد بازرسی قرار گرفتند.
مأموران در بازرسی از این خودروها 179 هزار و 400 نخ سیگار، هزار و 8 بسته توتون، 7 هزار دستکش خارجی، یک هزار و 645 ثوب البسه، 276 دستگاه لوازم برقی و 3 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی را کشف و ضبط کردند.
مبارزه با قاچاق کالا
* شیراز- فارس: مأموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز در شیراز هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده‌های مواصلاتی به یک خودرو سمند مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
در بازرسی از خودرو 85 دستگاه تبلت و گوشی همراه و 105 نوع اسباب‌بازی قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شد.
در این ارتباط یک نفر قاچاقچی کالا دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
سارقان لوازم خودرو به دام افتادند
* با تلاش مأموران کلانتری 27 گلستان فرماندهی انتظامی شیراز، 4 تن سارق لوازم خودرو دستگیر شدند. هر 4 نفر متهم برای تحقیقات و بررسی بیشتر و نیز شناسایی مال‌باختگان در اختیار پلیس آگاهی فارس قرار گرفتند.
کشف سوخت قاچاق
* تاکستان- فارس: فرمانده انتظامی تاکستان از کشف 7 هزار و 300 لیتر سوخت و 5 هزار پاکت سیگار خارجی در این شهرستان خبر داد. مواد سوختی از یک دستگاه خاور حامل تانکر سوخت، و 2 دستگاه وانت نیسان حامل سوخت کشف شد و هر 3 خودرو توقیف شد.
آموزش بمب‌سازی در فضای مجازی
* اردبیل- فارس: با تلاش کارآگاهان پلیس فتای اردبیل فردی که در فضای مجازی اقدام به آموزش ساخت بمب و مواد محترقه با انگیزه مالی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
متهم به دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل تحویل، و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

 


زمین لرزه‌ای به شدت 5 ریشتر رباط‌پشت یزد را لرزاند.
به گزارش مهر، از نخستین ساعات روز سه‌شنبه 12 زمین‌لرزه در رباط پشت یزد رخ داد.
بزرگترین این زمین لرزه‌ها با شدت پنج ریشتر رأس ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد سه‌شنبه در عمق هشت کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوست.
همچنین چندین زمین لرزه دیگر با شدت 3/1 تا 4 دهم ریشتر رباط‌کریم را تکان داد.
آخرین زمین‌لرزه با شدت سه ریشتر ساعت 6 و 33 دقیقه بامداد سه‌شنبه در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داد.
تاکنون گزارشی مبنی بر خسارات احتمالی این زمین‌لرزه‌ها دریافت نشده است.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان و دو نفر از همکارانش در یک سانحه رانندگی از مرگ حتمی جان سالم بدر بردند.
فرهاد خاکی‌پور هنگامی که به اتفاق دهمرده استاندار لرستان و جمعی دیگر از مدیران استان از محل عملیات راهسازی در یکی از محرومترین مناطق لرستان واقع در مسیر امام‌‌زاده ابراهیم(ع)، حد فاصل شهرستان نورآباد لرستان و استان کرمانشاه برمی‌گشتند خودرو حامل وی و نظام زرین‌جویی مدیر بنیاد مسکن خرم‌آباد به رانندگی حجت اسماعیلی ناگهان از جاده خارج شد و پس از 6 بار غلتیدن به ته دره سقوط کرد.
برپایه این گزارش، حادثه‌دیدگان با تلاش استاندار لرستان، بحرینی مدیرعامل برق استان، اکبریان مدیرعامل آبفا استان، طاهری رئیس جهاد کشاورزی لرستان و چند تن دیگر از همراهان آنان از داخل خودرو مچاله شده خارج شدند.
حادثه‌دیدگان دچار جراحات سطحی از ناحیه سر و قفسه سینه شدند و از سر و صورت مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خون جاری شد. مجروحان به علت سطحی بودن جراحات وارده به بیمارستان منتقل نشدند و در منزل تحت مداوا قرار گرفتند.
این گزارش حاکی است با توجه به ارتفاع محل سقوط خودرو و غلتیدن مکرر وسیله نقلیه، زنده ماندن سرنشینان خودروی حادثه‌دیده دور از تصور است.

 


مرکز پاسخگویی سلامت 1490، فهرست 28 قلم داروی کمیاب موجود در داروخانه‌های تهران را اعلام کرد.
این فهرست در برگیرنده 28 قلم دارو شامل داروی زیفرونZIFERON (داروی ضد ام.اس)، مادوپار 125 و 120 MADOPAR (داروی پارکینسون) و مبترا Mabthera (داروی مورد استفاده در شیمی درمانی) است.
همچنین سیکلوژست cyclogest (داروی مورد استفاده در بارداری)، سرتر الین sertraline (نوعی داروی ضد افسردگی)‌، وارفارین سدیم Warfarin، Sodium (داروی آمبولی یا لخته خون) و سدیم والپرات valproate Sodium (داروی صرع) از جمله داروهای کمیاب این داروخانه‌ها است.
مولتی پریناتال multi prenatal‌ (داروی مورد استفاده در بارداری)، زلودا ‌‌‌‌Xeloda (داروی سرطان)، اربیتوکس Erbitux (داروی شیمی‌درمانی)، بیوگایا biogaia (داروی تقویت سیستم ایمنی)‌، لیزینوپریل Lisinopril (داروی فشار خون)، مودافینیل modafinil (داروی بیماری‌های مغزی)‌، سرتاید ‌seretide (داروی آسم) و سیمبیکورت SYMBICORT (دارویی برای حملات آسم) نیز در این داروخانه‌ها موجود است.
ژنریک TENOFOVIR300 (داروی ضد ویروس‌ها)، داروی TARCEVA 100,150، ایزیکام ISICOM (داروی روان)‌، کرئون CREON25000 (داروی بیماری‌های گوارشی)‌، اچ.سی.جی HCG 5000 (داروی هورمونی باروری)، داروی SINEMET250 و سرتاید‌seretide 500 (داروی آسم)، داروی ‌Desfonac، و داروی ستروتاید Cetrotide (برای درمان ناباروری) از داروهای موجود در این داروخانه‌ها است.
همچنین داروهای Sandostatin LAR, Certotide ، داروی کلاسید KLACID (ضد باکتری)‌، داروی LIVERGOL (موثر در رفع عارضه کبد چرب) و داروی GLUCOPHAGE از داروهای موجود در این داروخانه‌ها است.
مرکز پاسخگوی سلامت، اسامی و آدرس داروخانه‌های دارنده این داروها را در سایت اینترنتی به نشانی مرکز پاسخگوی سلامت، اسامی و آدرس داروخانه‌های دارنده این داروها را در سایت اینترنتی به نشانی
http://1490.behdasht.gov.ir/uploads،داروهای
کمیاب Pdf(124KB اعلام کرده است.
کمبود جدی «وارفارین و پلاویکس» در داروخانه‌ها
در همین رابطه یک متخصص قلب و عروق گفت: ماه‌هاست که بیماران قلب با کمبود داروی آریتمی قلبی، وارفارین و پلاویکس دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی این داروها در داروخانه‌های دولتی 13 آبان و هلال‌احمر نیز توزیع نمی‌شود.
دکتر حسن اسلامی دیروز در نشست خبری پانزدهمین کنگره قلب و عروق ایران به روز کردن راهنماهای بالینی در درمان قلب و عروق را یکی از دغدغه‌های جامعه متخصصان قلب و عروق دانست وگفت: برای نخستین بار بنا داریم تا پروتکل‌های درمانی سال 2012 و 2013 را که توسط انجمن قلب و عروق آمریکا و اروپا پیشنهاد شده در این کنگره بررسی کرده و بخش‌های قابل اجرا در ایران را بومی‌سازی کنیم.
عضو هیئت مدیره انجمن آترواسکلروز کمبود داروی بیماران قلبی به ویژه در ماه‌های اخیر را از جمله مشکلات جدی برشمرد و افزود: داروی بیماران قلبی مانند وارفالین (رقیق کننده خون) که از لخت شدن خون جلوگیری می‌کند و داروی پلاویکس به شدت کمیاب شده و داروخانه‌هایی مانند هلال‌احمر و 13 آبان نیز آن را توزیع نمی‌کنند.
اسلامی تاکید کرد: از یک سو داروهایی که در درمان نامنظمی شدید ضربان قلب و آریتمی قلب موثر هستند و داروی پایین آورنده قند خون کمیاب شده‌اند و از طرف دیگر با افزایش قیمت ارز قیمت داروها تا 3 برابر افزایش یافته است در حالی که سقف پوشش بیمه‌ای تغییری پیدا نکرده است.وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته 95 درصد هزینه جراحی و تجهیزات مورد لزوم قلب را بیمه‌ها تقبل می‌کنند و تنها 5 درصد درمان را بیمار می‌پردازد.
حسن رادمهر هم در این نشست خبری از 30 تا 40 هزار عمل جراحی قلب باز در سال در کشور خبر داد و گفت: ماهانه 12 پیوند قلب در تهران صورت می‌گیرد. وی تاکید کرد: این در حالی است که بیشتر گرفتگی‌های قلب و عروق از طریق کار گذاشتن استنت (فنر) و بالن برطرف می‌شود.

 


فرماندهی انتظامی همدان از کشف محموله قاچاق مشروبات الکلی به ارزش 4 میلیارد ریال در گلوگاه شهید زارعی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سرهنگ حاجی محمد مهدیان‌نسب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این محموله که توسط یک دستگاه تانکر حمل سوخت از عراق بارگیری و وارد ایران شده بود، به سمت مرکز کشور در حال حرکت بود که توسط نیروهای اطلاعاتی پلیس همدان شناسایی، کشف و ضبط شد.
وی افزود: این محموله شامل 2 هزار و 500 بطری انواع مشروبات الکلی به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال است و در همین ارتباط 2 نفر دستگیر شدند و پرونده برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع شد.
مهدیان‌نسب خاطر نشان کرد: با کشف این محموله، از ابتدای سال تاکنون 2 باند بین‌المللی تهیه و توزیع مشروبات الکلی در سطح استان کشف و متلاشی شده است.

 


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت ازدواج موقت را به سه شرط الزامی دانست.
احمد تویسرکانی دیروز در جمع خبرنگاران تاکید کرد: براساس قانون حمایت خانواده، ثبت ازدواج موقت الزامی نیست ولی در موارد باردار بودن زوجه، شرط ضمن عقد و توافق طرفین ثبت این نوع ازدواج هم الزامی خواهد بود.
وی در این باره افزود: قوانین قدیمی ثبت ازدواج موقت را الزامی می‌کرد اما براساس قوانین جدید چنین اجباری وجود ندارد.
تویسرکانی تاکید کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از ازدواج‌های موقت در دست نیست ولی باید ساز و کاری فراهم شود تا مانند ازدواج‌های دائم،‌ از ازدواج‌های موقت نیز آمارهای دقیقی داشته باشیم.

 


سوسک‌ها حیوانات چندش‌آوری هستند که کمتر کسی آنها را تحمل می‌کند. این موجودات معمولا در چاه‌های فاضلاب زندگی می‌کنند و آلوده به انواع بیماری‌ها هستند.
اما یک جوان 20 ساله ظاهرا رابطه عجیبی با سوسک‌ها دارد و از آنها مانند حیوانات خانگی نگهداری می‌کند. این پسر جوان که اهل آمریکاست این کار خود را یک عادت می‌داند.
این دانشجو که از بچگی علاقه خاصی به حشرات داشته است عاشق پیچیدگی و بافت بدنی سوسک‌هاست.
او از کودکی سوسک‌های مختلف را جمع کرده است و حالا در گنجینه خود نزدیک به 200 هزار سوسک نگهداری می‌کند که از 130 نژاد مختلف هستند. برخی از سوسک‌های او باید در شرایط آب و هوایی خاصی نگهداری شوند و برخی دیگر بسیار نادرند.
او در مورد نگهداری از این همه سوسک می‌گوید: این کار بسیار سخت است زیرا سوسک‌ها موجوداتی ریز هستند و به راحتی از سوراخ‌های باریک عبور می‌کنند. او گفته است سوسک‌ها شب‌ها از جایگاهشان خارج می‌شوند و آزادانه در خانه می‌چرخند!

 


در حادثه ریزش یک ساختمان تجاری در بزرگترین شهر برزیل، 6 تن جان خود را از دست دادند.
مقامات شهر «سائوپائولو» اعلام کردند تاکنون 11 نفر از زیر آوار زنده خارج شده‌اند اما تعداد نامشخصی هنوز زیر آوار محبوس‌اند.
طبق اعلام نیروهای آتش‌نشان، هنوز مشخص نیست علت اصلی ریزش این ساختمان تجاری دو طبقه چه بوده است. این ساختمان هنگام وقوع حادثه در دست ساخت بوده و افرادی که در آن لحظه داخل ساختمان بودند، زیر آوار ماندند.
نیروهای آتش‌نشان پس از اطلاع از ریزش این ساختمان به محل اعزام شدند و با کمک سگ‌های انسان‌یاب عملیات جستجو برای یافتن حادثه‌دیدگان را آغاز کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از اسکای‌نیوز، احتمال افزایش تلفات وجود دارد چون موقعیت فعلی ساختمان کاملا خطرناک است و کنترل آن به سختی انجام می‌شود.
گزارش‌های رسیده از هند نیز حاکی از ریزش یک ساختمان چند طبقه در شهر «وادودارا» در ایالت گجرات دارد. بر اثر این حادثه دست کم 7 نفر کشته و 40 نفر نیز در زیر آوار مدفون شدند.
سروزیر ایالت گجرات اعلام کرده به ازای هر یک از کشته‌شدگان 200 هزار روپیه (حدود 3 هزار دلار) غرامت می‌دهد.

 


یک موسیقیدان اهل ترکیه با سر کردن روسری در مقابل کنسولگری سوئد در استانبول متحصن شد تا اعتراض خود را به برخورد با یک زن محجبه در سوئد اعلام کند.
«دوغال دمیر» گفت: بیشتر معترضین به حادثه برخورد با یک زن محجبه در سوئد، مرد هستند و در اعتراض به این اقدام عکس‌های با حجاب خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.
این موسیقیدان ترک از حزب میانه‌رو شریک در ائتلاف دولت سوئد خواست از تکرار این حوادث جلوگیری کند و در برابر آن همچون نقض حقوق بشردر سوریه و مصر سکوت نکنند.
در روزهای اخیر نیز به دنبال این حادثه، تعدادی از زنان بی‌حجاب سوئد عکس‌هایی از خود را در حالی که روسری بر سر دارند در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.
سیاستمداران چپ‌گرا و شخصیت‌های برنامه‌های نمایشی سوئد نیز در میان معترضانی هستند که با راه انداختن «فراخوان حجاب» در توییتر تصاویر با حجاب خود را در اعتراض حمله به یک زن مسلمان محجبه باردار منتشر کرده‌اند.
صفحه‌ای هم در این باره در «فیس‌بوک» ایجاد شد. این صفحه که بیش از 10 هزار کاربر را به خود جذب کرده بود، پس از آنکه طرفداران تبعیض جنسیتی و نژادی تعداد زیادی کامنت در آن گذاشتند، بسته شد.
چند روز پیش در منطقه «فارستا» در نزدیکی شهر استکهلم سوئد زن مسلمان محجبه بارداری مورد حمله یک ناشناس قرار گرفت.
مهاجم، روسری این زن را پاره کرد و با بیان جملاتی نژادپرستانه، سر او را آن‌چنان به اتومبیلی کوبید، که از هوش رفت.
این مهاجم به این زن گفته بود ما نمی‌خواهیم زنان مسلمان و مجبه‌ای مثل تو در کشورمان باشند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10