(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 07 شهریور 1392 - شماره 20578

حدیث دشت عشق
صدرنشین جدول در هفته هفتم تغییر می کند؟
امید استقلال به برتری پرسپولیس مقابل فولاد
اخبار کوتاه از فوتبال
تقابل بایرن و چلسی در سوپر جام اروپا
در امور کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها دخالت نمی کنیم
سرپرست وزارت ورزش و جوانان: آمده ام در ورزش بمانم
نشان ورزشی 2013 کمیته پارالمپیک آسیا برای ورزشکار ایرانی
تمایل علی آبادی برای ماندن در ریاست کمیته ملی المپیک
پیروزی مقتدرانه تیم والیبال جوانان ایران برابر مصر
صدای اعتراض رئیس فدراسیون بسکتبال بلند شد
حذف نام شادی از میان قایقرانان اعزامی به چین
   


از نوشته پاسدار شهید «رضا نصیری»
در راه خدا جهاد کنید
پیرو خط امام عزیز باشید که خط، خط اولیاء خداوند است. پدر و مادرم! از شما می‌خواهم که شما از خدا بخواهید مرا ببخشد و از خطاهایی که از من سرزده رهایی دهد. از این که نتوانستم حق شما را ادا کنم و یا در این مدت عمرم خطاهایی و اشتباهاتی کرده‌ام ببخشید و حلالم کنید. برادران و دوستانم! از شما می‌خواهم که در صحنه باشید و نگذارید که شرق و غرب بر ما احاطه کند. اسلحه به زمین افتاده برادرتان را به دوش گیرید و از دین و کشورتان دفاع کنید و این ظالمان را به جهنم بفرستید. عزیزانم بدانید که امام حسین(ع) جان عزیزش را فدای اسلام کرد. بیایید و در راه خدا جهاد کنید و جانتان را به قیمت گران، به بهای بهشت بفروشید نه به قیمت ارزان، به دار دنیا یا به جهنم.پاسدار شهید «رضا نصیری»، سال 1341 در جهرم متولد شد و در 22/10/1365 به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای ادوات و ضدزره فارس

 


سرویس ورزشی-
هفته هفتم از مسابقات لیگ برتر درحالی روز جمعه آغاز می‌شود که در حساس ترین بازی هفته پرسپولیس میزبان فولاد صدرنشین خواهد بود.
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با برگزاری 7 دیدار در روز جمعه آغاز می‌شود که در مهم‌ترین آنها پرسپولیس پذیرای فولاد خواهد بود و سپاهان در گیلان به‌دنبال حفظ روند رو به رشد خود است.
پرسپولیس ـ فولاد
علی دایی و تیمش پس از شکست در هفته ششم، آن‌هم مقابل نفتی که هدایتش را گل‌محمدی، سرمربی فصل پیش پرسپولیس به‌عهده دارد با 10 امتیاز نتوانسته‌اند رتبه‌ای بهتر از پنجمی را به خود اختصاص دهند و پس از آن با موجی از انتقادات مواجه شدند. انتقاداتی مبنی بر اینکه امسال هم بار پرسپولیس کج است و به منزل نمی‌رسد.حالا جوانان جویای نام تیم دایی کنار باتحربه‌های تیم دنبال این هستند تا شکست هفته قبل را جبران کنند آن‌هم مقابل تیمی که این روزها نشان داده به این سادگی‌ها به کسی باج نمی‌دهد. بازیکنان جوان فولاد خوزستان لیگ را بسیار خوب آغاز کردند و در حال حاضر هم با 15 امتیاز صدر جدول را گرفته‌اند و به کسی هم تعارف نمی‌کنند. پرسپولیسی‌ها با پیروزی در این بازی هم به بهتر شدن جایگاه خود کمک می‌کنند، هم با روحیه‌ای بهتر مهیای برگزاری دربی می‌شوند و از طرف دیگر به صدرنشین شدن رقیب دیرینه خود آن هم پیش از دربی کمک می‌کنند! اگرچه ممکن است نفت تهران هم به صدر جدول صعود کند اما اگر پرسپولیس، فولاد را شکست دهد، استقلال در صورت برتری برابر همنام خوزستانی خود در روز شنبه تا روز دربی (جمعه 15 شهریور) صدرنشین خواهد شد.
داماش گیلان ـ سپاهان
شاگردان افشین ناظمی با تیمی که ستاره‌های میلیاردی ندارد تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. آنها که هفته گذشته در تبریز 3 امتیاز از گسترش فولاد گرفتند حالا در زمین خودشان دنبال این هستند که در روند حرکتی سپاهان وقفه ایجاد کنند. زردپوشان سپاهانی که فصل را خوب آغاز نکردند حالا پس از پیروزی 2 بر یک خانگی برابر صبا امیدوارند روند صعودی‌شان همچنان ادامه داشته باشد و خودشان را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند. هرچند به نظر نمی‌رسد کشتی اصفهانی‌ها به‌طور کامل از طوفان حواشی در امان باشد. جدایی موقت جباری از جمع زردپوشان دست‌کمی از آتش زیر خاکستر نخواهد داشت. با این حال شاگردان کرانچار که به دوری از صدر جدول عادت ندارند تمام تلاششان را می‌‎کنند تا دست پر رشت را به‌مقصد اصفهان ترک کنند.
برنامه کامل دیدارهای هفته هفتم به این شرح است:
جمعه 8/6/1392
* پرسپولیس تهران - فولاد خوزستان( ساعت 19)* داماش گیلان - سپاهان اصفهان( ساعت 19:30)* صبای قم- فجرسپاسی شیراز( ساعت 19:30)* مس کرمان - ملوان بندرانزلی( ساعت 19:30)* راه‌آهن تهران - گسترش فولاد تبریز( ساعت 19:30)*‌ذوب‌آهن اصفهان - نفت تهران( ساعت 19:30)* تراکتورسازی تبریز - سایپا البرز( ساعت 19:30)
شنبه 9/6/1392
*استقلال صنعتی خوزستان - استقلال تهران( ساعت 19)

 


شکایت استقلال به جایی نمی رسد
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: شکایت به فیفا توسط آنهایی که مشمول کسر امتیاز شده‌اند به نتیجه نمی‌رسد چون فیفا نه دخالتی در احکام داخلی می‌کند و نه اجازه چنین کاری را دارد.
بی پولی فدراسیون و مشکلات تیم ملی فوتسال
مشکلات مالی فدراسیون فوتبال، فوتسالی ها را هم به دردسر انداخته و تیم ملی قرار است در حالی تا دو ماه دیگر در جام جهانی کوچک شرکت کند که هنوز وضعیت کادر فنی، اردوی تدارکاتی و بازی دوستانه‌اش معلوم نیست!
احتمال بازگشت جباری به استقلال
معاون فرهنگی باشگاه استقلال از احتمال بازگشت مجتبی جباری به این تیم خبر داد. گفت: آقای قلعه نویی سال گذشته در ماندن جباری در استقلال نقش مهمی داشتند و امسال هم با درایت و خیر اندیشی ایشان، احتمال بازگشت مجتبی به استقلال وجود دارد. وی ادامه داد: مجتبی اگر در مصاحبه اش از ادبیات بهتری استفاده می کرد، شاید مجبور به جدایی از استقلال نمی‌شد منتهی ممکن است دوباره شاهد حضور او در استقلال باشیم.
تاکید هیات مدیره بر سرپرستی باقری در پرسپولیس
مدیر تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد: حضور کریم باقری در دربی به عنوان سرپرست تیم قطعی نیست. محمد پنجعلی درباره احتمال سرپرستی کریم باقری گفت: این پیشنهاد را اعضای هیات مدیره مطرح کردند اما هنوز تصمیم قطعی درباره این قضیه گرفته نشده ضمن آنکه باید با خود کریم هم درباره این موضوع صحبت شود.
آخرین وضعیت مربی مس کرمان
کهندل سرپرست مس درباره آخرین شرایط مربی این تیم که دچار عارضه قلبی و مغزی شده بود، گفت: پزشکان بعد از عمل او اعلام کردند که وضعیت محمدی تا 24ساعت آینده مشخص می شود. در حال حاضر تنها باید برای سلامتی او دعا کرد.
انتخاب مربی جدید برای تیم جهانبخش
سرمربی جدید تیم علیرضا جهانبخش معرفی شد. باشگاه نایمخن هلند، آنتون جانسن را به عنوان سرمربی جدیدش انتخاب کرد. جانسن، جانشین الکس پاستور می شود که به دلیل کسب نتایج ضعیف، سمتش را از دست داده بود.
تمایل استاندارد لیژ به ماندن قوچان نژاد
مدیر ورزشی باشگاه استاندارد لیژ از مهاجم ایرانی اش درخواست کرد که در این تیم بماند. سایت voetbal24 بلژیک در این باره نوشت که ژان فرانسیس دی سارت در مصاحبه با یکی از روزنامه های بلژیکی درباره آخرین وضعیت رضا قوچان نژاد گفت: رضا دوست دارد بازی کند و از این می ترسد که در صورت ماندن در تیم ما فرصتی برای بازی بدست نیاورد.
دوستی و نبی در امارات
علی دوستی، مهدی محمد نبی، کاپیتان تیم نوجوانان به ورزشگاه الاهلی که بازی تیم ملی زیر 17 سال در آن برگزار می شود رفتند و از آن بازدید کردند. آن ها از ورزشگاه النصر و کمپ فدراسیون دبی که قرار است تیم ملی در آن تمرین کند نیز بازدید کردند.
بازگشت پولادی از یک ماه دیگر
پس از بررسی آخرین وضعیت مصدومیت مهرداد پولادی مشخص شد وی از چهار هفته دیگر می‌تواند بدود. پولادی در خصوص آخرین شرایط خود گفت: خدا را شکر وضعیتم خیلی بهتر است و مشکل خاصی در پایم حس نمی‌کنم. منتظر مجوز دکتر برای دویدن هستم که به احتمال فراوان تا 4‌هفته دیگر این اتفاق می‌افتد.
بررسی پرونده استقلال در کمیته انضباطی AFC
به دلیل رفتار هواداران استقلال در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل بوریرام در ورزشگاه آزادی پرونده این تیم در کمیته انضباطی AFC بررسی می‌شود.
شرایط خرید بلیت اینترنتی دربی فراهم شد
شرایط خرید بلیت اینترنتی دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر برای طرفداران دو تیم مهیا شد.بلوک‌های اول تا هفتم طبقه اول ورزشگاه آزادی به این مورد اختصاص یافته است. تماشاگرانی می‌توانند از این شرایط خرید استفاده کنند که قبلا از طریق سامانه فروش بلیت الکترونیکی مسابقات لیگ برتر کارت مخصوص را تهیه کرده و کارت به دست آنها رسیده باشد.

 


سی‌وهشتمین بازی سوپر‌جام اروپا را دو تیم چلسی و بایرن‌مونیخ جمعه‌شب در ورزشگاه پراگ جمهوری‌ چک برگزار خواهند کرد. قهرمان این رقابت‌ 3 و نایب قهرمانش 2/2 میلیون یورو را از سوی یوفا به عنوان پاداش قهرمانی دریافت خواهد کرد.
چلسی و بایرن‌مونیخ در حالی سوپرجام اروپا را برگزار می‌کنند که این دیدار هنوز هم تحت تاثیر بازی دو تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپاست. چلسی در سال 2012 موفق شد در فینال لیگ قهرمانان اروپا بایرن‌مونیخ را در ورزشگاه آلیانس‌آره‌نا در ضربات پنالتی شکست دهد. دو تیم در حالی در این بازی با یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد که به تازگی مربیان جدیدی را به خدمت گرفته‌اند. از یک سو ژوزه مورینیو روی نیمکت چلسی و از سوی دیگر پپ گوآردیولا روی نیمکت بایرن‌مونیخ حضور دارد. دو مربی که سال‌ها در لیگا رودرروی هم بودند، زمانی که پپ هدایت بارسلونا را برعهده داشت و مورینیو روی نیمکت رئال‌مادرید می‌نشست. بی‌شک تقابل این دو مربی بزرگ می‌تواند همه نگاه‌ها را در این دیدار به سمت نیمکت دو تیم ببرد.سرمربی اسپانیایی بایرن‌مونیخ زمانی که هدایت بارسا را بر عهده داشت دو بار در سال‌های 2009 و 2011 موفق شد به قهرمانی در این جام برسد. مورینیو نیز یک بار در سال 2003 در این جام حضور داشت که پورتو برابر میلان شکست خورد. از آن زمان به بعد مورینیو دو بار موفق شد به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد اما هر سال بلافاصله تیمش را ترک کرد تا فرصت حضور در سوپرجام اروپا را از دست بدهد. سوپر جام اروپا تنها جامی است که مورینیو نتوانسته آن را فتح کند. در طرف مقابل اگر بایرن‌مونیخ بتواند این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد و قهرمان شود به اولین تیم آلمانی تبدیل خواهد شد که فاتح این رقابت‌ها شده است.

 


سرپرست وزارت ورزش از انتخاب نهایی خود به عنوان وزیر ورزش اطمینان ندارد اما می‌گوید آمده است که در ورزش بماند.
رضا صالحی امیری در حاشیه نشست مشترک با روسای فدراسیون‌ها به مواردی در خصوص آخرین شرایط ورزش کشور اشاره کرده که چکیده ای از آن در ادامه می آید:
* در جلسه با روسای فدراسیون های ورزشی یک بحث مالی را با دوستان داشتیم مقرر شد کارگروهی تشکیل دهیم. با مشارکت معاونین بنده با روسای فدراسیون به یک توافق مالی کوتاه مدت تا پایان سال برسند تا بعد یک توافق مالی برای سال 1393 داشته باشیم. به نظر می رسد که تا پایان شهریور ان شا الله طی روزهای آینده مجموعه اقدامات مالی را انجام می دهیم. حداقل های فدراسیون ها را تامین می کنیم تا مشکلی پیش نیاید.
* فدراسیون ها اساسنامه مستقلی دارند و تابع یک نظامنامه انتخاباتی هستند. ما به آن احترام می گذاریم و در کار فدراسیون ها دخالت نمی کنیم. بنابراین باید درباره هر فدراسیون از خود آن مجموعه بپرسیم که چه برنامه هایی دارند. آن چه ما علاقه مند هستیم این است که همه فدراسیون ها با رئیس و یک نظامنامه انتخاباتی و اساسنامه خاص خود اداره شوند. بنای ما دخالت در کار فدراسیون‌ها نیست و وزارت ورزش نقش حمایتی خود را ایفا می کند.
* کمیته ملی المپیک یک نهاد عمومی دارای اساسنامه در چارچوب نهادهای بین المللی است. در ان چارچوب حرکت می کند. ما هم به قوانین بین المللی احترام می گذاریم. وزارت ورزش بنای مداخله در کار کمیته ملی المپیک را ندارد.
* من آمده ام که در ورزش بمانم اما با این حال تصمیم گیری در خصوص انتخاب وزیر ورزش و جوانان با شخص رئیس جمهور است.

 


بر اساس اعلام کمیته پارالمپیک آسیا (APC)، زهرا نعمتی بانوی طلایی پارالمپیک لندن موفق به کسب نشان ورزشی 2013 این کمیته شد.
این انتخاب به دلیل عملکرد زهرا نعمتی در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن و تاثیری که در پر رنگ کردن ورزش پارالمپیک و رشته تیراندازی با کمان، به ویژه در ایران، داشته است، صورت می‌گیرد.نشان ورزشی 2013 APC در کنفرانس کمیته پارالمپیک آسیا که 20 شهریور ماه در کشور تاشکند برگزار می‌شود، به نماینده کمیته ملی پارالمپیک ایران اهدا خواهد شد. نعمتی پیش از این نیز موفق شد به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی، جایزه ارزشمند بنیاد بین‌المللی «اسپورت آکورد» را از آن خود کند. این جایزه به فردی تعلق می‌گیرد که در عرصه ورزش و جامعه فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده باشد.

 


رئیس کمیته ملی المپیک از تمایلش برای ماندن در ورزش خبر داد.
محمد علی آبادی در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیم‌تان را برای ثبت‌نام در ریاست انتخابات کمیته ملی المپیک گرفته‌اید، تصریح کرد: من 8 سال در ورزش بودم و 2 سال هم به عنوان مدیرعامل پرسپولیس کار کردم. علاقمند هستم در ورزش بمانم. چرا که آن را دوست دارم اما موضوع کمیته به دولت و حکومت برمی‌گردد. اگر بپسندند و بپذیرند کمک می‌کنم. ما نباید در این سطحی که ورزش وجود دارد قناعت کنیم.
علی آبادی در شرایطی این صحبت ها را مطرح می کند که اولا هیچ کس به یاد ندارد که وی دو سال سابقه مدیریت در باشگاه پرسپولیس داشته باشد و در ثانی رئیس کمیته ملی المپیک بهتر از هر کسی می داند که برای هماهنگی بیشتر میان نهادی که او رئیس اش است با دستگاه ورزش، باید گزینه ای به عنوان رئیس انتخاب شود که در هماهنگی کامل با وزارت ورزش و جوانان باشد.

 


تیم والیبال جوانان ایران با یک نمایش مقتدرانه 3 بر صفر مصر را از پیش‌رو برداشت.
در مرحله یک هشتم نهایی مسابقه‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان تیم ملی والیبال ایران مقابل مصر به میدان رفت. شاگردان فرهاد نفرزاده با ارائه یک نمایش مقتدرانه در تمام دقایق این مسابقه از حریف خود پیش بودند. ایران در دور مقدماتی این رقابت‌ها با کسب 12 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه B به مرحله یک هشتم صعود کرده بود و در این مرحله به مصاف مصر تیم چهارم گروه اول مسابقه‌ها رفت. شاگردان نفرزاده با این برد مقتدرانه به یک چهارم نهایی صعود کردند.
برتری امیدها برابر روسیه
اما در قزاقستان تیم والیبال امید ایران در آخرین مسابقه از مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ریاست جمهوری قزاقستان به مصاف تیم قدرتمند روسیه رفت. ملی‌پوشان امید ایران پیش از این تیم‌های قطر و ترکیه را هم با نتیجه 3 بر صفر شکست داده بودند.

 


بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها به بسکتبال صبر این خانواده را تمام کرد تا جایی که محمود مشحون به شدت از شرایط فعلی انتقاد کرد.
محمود مشحون درباره وضعیت بودجه فدراسیون و نحوه میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا گفت: هم اکنون نام شخص و اشخاص مطرح نیست بلکه نام ایران و بسکتبال ایران مطرح است و باید میزبانی آبرومندانه‌ای داشته باشیم. آقای صالحی امیری نیز نگاهشان مشخص است و باید ببینیم این بودجه مورد نظر تامین می‌شود یا نه. 16 تیم آسیایی وارد ایران می‌شوند و باید میزبان نزدیک به 400 نفر باشیم که این بودجه‌ای بالا می‌خواهد تا شأن و شخصیت ایران حفظ شود. مسلما اگر منابع مالی تامین نشود این کار غیر ممکن است. رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که شنیده شده در جلسه‌ کمیته اجرایی اعتراضات بسیار شدیدی را داشته‌اید و از وضعیت موجود به شدت گله کرده‌اید. گفت: شما جای من باشید چقدر تحمل می‌کنید! چقدر نابرابری ببینم و حرفی نزنیم. نابرابری‌هایی که کاملا مشهود است و بسکتبال را آزار می‌دهد. من واقعا خواستم که تکلیف بسکتبال مشخص شود. بحث اشخاص مطرح نیست. هم اکنون نام پرچم سه رنگ ایران در میان است و باید شرایط را متوجه شویم. باید بدانیم که بسکتبالیست‌های ایران بالاتر از آسیا هستند و به توجه نیاز دارند. همین تیم جوانان 2014 که با قدرت قهرمان غرب آسیا شد سال آینده باید در قهرمانی آسیا شرکت کند. هیچ وقت درباره قهرمانی قول نداده‌ام اما می‌گویم این تیم با قدرت قهرمان آسیا می‌شود چون تیم قدرتمندی است.

 


نام پاروزن المپیکی ایران در فهرست تیم روئینگ اعزامی ایران به چین وجود ندارد.
تیم ملی روئینگ ایران که خود را برای حضور در ‏مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کند برای برگزاری یک اردوی بیست روزه راهی چین می شود.این تیم که پیش از این تمرینات خود را در سد شهر چای ارومیه انجام می داد، از 10 شهریور ماه به دریاچه ‏آزادی می آیند و پس از 2 روز، 12 شهریور ماه به چین اعزام خواهند شد. ‏ عاقل حبیبیان، وحید جوهری و فرهاد و فرزاد کربلائی قلی زاده از آذربایجان غربی، خشایار عباس آبادی از ‏تهران، حامد خدری از بوشهر و امیر راهنمای رونقی از گیلان نفرات اعزامی به اردوی چین هستند که زیر نظر ‏افشین فرزام سرمری و کیهان شمسی کمک مربی تمرینات خود را انجام خواهند داد.‏ نکته جالب توجه این است که نام محسن شادی در این لیست قرار ندارد تا مشخص شود بر خلاف اظهارات مسئولان فدراسیون قایقرانی مبنی بر حل مشکلات او با افشین فرزام سرمربی تیم ملی، هنوز مشکلاتی وجود دارد. به احتمال فراوان نام محسن شادی از ایران ثبت می شود اما او در کنار تیم ملی به تمرین نمی پردازد و به تنهایی به کارش ادامه خواهد داد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10