(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 10 شهریور 1392 - شماره 20580

حضور 7 محقق داخلی و خارجی در جشنواره رویان
ظرفیت پزشک خانواده به کارگیری همه پزشکان عمومی نیست
فرار قاتل با پابند الکترونیکی از لاس‌وگاس تا تهران!
به زودی انجام می‌شود
افتتاح بزرگترین پل غیرخودرویی کشور
کمیته امداد خبر داد
افتتاح 640 مسکن مددجویی در هفته دولت
مترو به آزادگان رسید
نصب تابلو پیام متغیر خبری هوشمند در آزادراه تهران- کرج
حوادث کوتاه از کشور
افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه اجرایی شد
در محور سبزوار- شاهرود
برخورد 7 خودرو 10 کشته برجای گذاشت
رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد
نجات 18 هزار نفر از مرگ حتمی
رئیس سازمان غذا و دارو: پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو امکان‌پذیر نیست
جنجال دوباره برسر قاچاق گوشت اسب
حراج سه قلوها در وسط خیابان
36 کشته و زخمی در تصادف زنجیره‌ای
پسربچه‌ای که درد را نمی‌فهمد!
 9 ایرانی در راه سفر بی‌بازگشت به مریخ
   


رئیس پژوهشگاه رویان از حضور 7 محقق داخلی و خارجی به عنوان محققان برجسته در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رویان در حوزه‌های طب ترمیمی و سلول‌های بنیادی خبر داد.
دکتر حمید گورابی در نشست خبری دیروز، ناباروری زنان و مردان،‌ جنین‌شناسی، اپیدمیولوژی و سلامت باروری، تولید مثل را از محورهای بخش طب ترمیمی این جشنواره نام برد و اظهار داشت: در بخش سلول‌های بنیادی مقالات در زمینه‌های شناخت زیست‌شناسی سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی و سلول‌های بنیادی پذیرش شد.
وی تعداد مقالات ارسال شده به این جشنواره را 206 مقاله دانست و ادامه داد: این تعداد مقاله از 39 کشور ارسال شده که بیشترین تعداد مقاله از سوی کشور چین با 25 مقاله بوده است و پس از آن کشورهای ایتالیا با 23 مقاله، آمریکا با 22 مقاله، هند با 18 مقاله، ایران با 15 مقاله و انگلستان با 14 مقاله در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
گورابی با بیان اینکه مقالات ارسال شده در دو مرحله توسط داوران داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: مقالات ارسال شده بر اساس شاخص‌هایی چون تعداد مقالات منتشر شده از تحقیق، ضریب ارجاع و ژورنال علمی داوری شدند.

 


حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگاه پزشکان عمومی در کشور گفت: این امر به این دلیل است که ما در حق پزشکان عمومی ظلم کرده‌ایم و رفتارمان با این قشر، رفتار خوبی نبوده است و باید هم در مورد جایگاه و هم معیشت پزشکان فکری کنیم.
وی اظهار داشت شاید بسیاری از مردم باور نکنند اما شرایط این پزشکان از بسیاری از طبقات مختلف مردم نامناسب‌تر است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه تقریبا یک سوم پزشکان عمومی به شغل‌های غیر پزشکی مشغول هستند، گفت: ایده‌های مختلفی برای ارتقای سطح کاری پزشکان عمومی وجود دارد لذا در این مورد باید کارهای کارشناسی انجام شود.
وی با بیان اینکه اگر ما فکر کنیم که پزشک عمومی در قالب طرح پزشک خانواده احیا می‌شود، درست نیست، گفت: ظرفیت پزشک خانواده به کارگیری همه پزشکان عمومی نیست.
وزیر بهداشت در پایان افزود: اگر می‌خواهیم تخصص و تخصص‌گرایی را رونق دهیم بایستی تجدید نظری در جایگاه و شرایط معیشتی پزشکان شود چرا که این موضوع به نفع کشور نیست.
حضور 40 درصدی زنان در آزمون برد تخصصی
از 3016 داوطلب شرکت‌کننده در آزمون برد تخصصی 40 درصد زنان و 60 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
دکتر عین‌اللهی، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام خبر فوق افزود: تعداد کل داوطلبان ثبت‌نامی آزمون دانشنامه فوق تخصصی 262 نفر در مرحله کتبی می‌باشند که از این تعداد، 236 داوطلب برای اولین بار، 20 داوطلب برای دومین بار و شش داوطلب برای بار سوم یا بیشتر ثبت‌نام کرده‌اند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در آزمون تخصصی دوره 60 نیز تعداد 3016 نفر در مرحله کتبی و شفاهی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 2627 نفر داوطلب مرحله کتبی هستند.
عین‌اللهی در ادامه اظهار داشت: از این تعداد 2131 نفر برای بار اول، 234 نفربرای بار دوم و 262 نفر برای بار سوم یا بیشتر در آزمون بورد تخصصی شرکت کرده‌اند و 389 نفر فقط در آزمون شفاهی شرکت کرده‌اند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: حدود 40 درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون را خانمها و حدود 60 درصد آنها را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

 


مرد ایرانی که پس از قتل همسرش در لاس‌وگاس با پابند الکترونیکی به ایران گریخته بود، با حکم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.
در این پرونده کاظم متهم به قتل همسرش در لاس‌وگاس آمریکا می‌باشد که پس از این جنایت با پابند الکترونیکی از این کشور گریخته و به ایران آمده بود.
در ابتدای جلسه محاکمه متهم که به ریاست قاضی محمدی کشکولی و در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد قاضی کاکلی نماینده دادستان تهران با تشریح کیفرخواست گفت: کاظم 52 ساله متهم است در تاریخ 7 فروردین سال 86 در لاس‌وگاس آمریکا همسرش به نام الهام را به ضرب گلوله به قتل رسانده است. وی همچنین متهم به حمله مسلحانه به یک ایرانی دیگر به نام رامین و مصدوم کردن وی می‌باشد.
قاضی کشکولی با تفهیم اتهام به کاظم از او خواست به دفاع از خود بپردازد که متهم با قبول اتهاماتش گفت: اتهام قتل و مجروح کردن رامین را قبول دارم اما بی‌گناه هستم. الهام از ابتدا قصدکلاهبرداری از من را داشت، ما سال 81 در نوشهر ازدواج کردیم این در حالی بود که او سال 78 با مرد دیگری ازدواج کرده و از او جدا نشده بود. الهام این موضوع را از من مخفی کرده بود و قصد داشت بعد از گرفتن اقامت از من جدا شده و با همسر دومش در این کشور زندگی کند. دو سال بعد از زندگی در آمریکا متوجه این موضوع شدم و از سال 84 او را به ایران کشاندم تا طلاقش را بدهم اما همسرم راضی به این کار نشد به همین خاطر مجبور شدم در دستگاه قضایی ایران از او شکایت کنم. به دلیل اینکه او همزمان دو شوهر داشت ممنوع‌الخروجش کردم. زمانی که به آمریکا رفتم این موضوع را به اداره مهاجرت این کشور نیز گفتم که باعث دستگیری الهام شد. او 7 ماه در زندان بود و یک بار در این مدت با هم ملاقات داشتیم.وی افزود: قرار بود من او را از زندان آزاد کنم و الهام برای طلاق همراه من به تهران بیاید اما وقتی آزاد شد دوباره به کارهای قبلی خود روی آورد. روز حادثه وقتی به خانه رفتم الهام و رامین در اتاق من بودند، با دیدن این صحنه عصبانی شده و از آنها خواستم خانه را ترک کنند اما آنها با چاقو به طرفم حمله‌ور شدند تا از من 300 هزار دلار اخاذی کنند. با اسلحه‌‌ای که از یک سال قبل خریده و در اتاقم نگهداری می‌کردم، به طرف الهام و رامین شلیک کردم.
پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای تصمیم گیری وارد شور شده و با اکثریت آرا کاظم را به قصاص محکوم کرده و او را با قرار بازداشت روانه زندان کردند.

 


مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد از بهره‌برداری پل طبیعت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
ملا صالحی در این رابطه گفت: عملیات عمرانی این سازه از نیمه دوم سال 89 آغاز شده و هم‌اکنون فاز اول آن به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: این سازه 7 هزار مترمربعی به طول 300 متر و در ارتفاع 40 متری از سطح زمین بوستان بنادر را به بوستان طالقانی متصل کرده و پهنه‌های فرهنگی هنری را به هم وصل می‌کند.
وی ادامه داد: سازه پل به طور 100 درصدی تکمیل شده و همچنین کفپوش نیز به اتمام رسیده است و احداث رستوران و کافی شاپ نیز در فاز بعدی تا پایان سال احداث خواهد شد.
ملاصالحی گفت: در طرحی که مشاوره دیده نکات ایمنی به طور کامل رعایت شده چرا که هیچ کدام از سازه‌ها مشابه هم نیستند و فرم درختی بازشونده دارد و مسیری که برای عبور شهروندان درنظر گرفته شده کمی عقب‌تر است و با فنس‌کشی که انجام می‌شود امکان سقوط شی به پایین وجود ندارد.
وی در ادامه اذعان داشت: حتی‌الامکان سعی کرده‌ایم تا به محیط زیست آسیب نرسد و درختی قطع نشود چرا که ایده فرم نیز از درختان گرفته شده است.
وی در ادامه گفت: با توجه به فضای کمی که داشتیم امکان مونتاژ کل سازه بر روی زمین وجود نداشت و در نتیجه کل عملیات سازه بر روی پل انجام شد.
به گفته ملاصالحی با احداث این پل که 7 هزار مترمربع مساحت دارد، شهر تهران صاحب نماد جدیدی می‌شود که مفاهیم کاربردی پل‌های شهری گردشگری شهری و همزیستی با محیط زیست پیرامون را متحول خواهد کرد.

 


مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره)، از افتتاح بیش از 640 مسکن مددجویی این نهاد در هفته دولت خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، قادر صمدی با اشاره به افتتاح بیش از 640 مسکن مددجویی، گفت: از این تعداد 68 واحد مسکونی در استان اصفهان، 13 واحد در استان زنجان، 300 مسکن شهری و روستایی در استان خراسان رضوی، 76 واحد شهری و روستایی در خراسان شمالی، 24 مسکن روستایی در استان سیستان و بلوچستان، 115 واحد مسکونی شهری و روستایی در استان کرمانشاه و 44 واحد مسکونی در استان همدان قابل افتتاح است.
وی با اشاره به پروژه‌های در شرف شروع، افزود: 66 مسکن شهری و 12 مسکن مددجویی در شهرستان ملایر نیز از پروژه‌های در شرف شروع است.
صمدی در ادامه از افتتاح 5 ساختمان حمایتی در هفته دولت خبر داد و یادآور شد: این ساختمان‌های حمایتی مربوط به افتتاح فروشگاه خودکفایی در استان آذربایجان شرقی، ساختمان اداری دیلم در استان بوشهر، مجتمع قالیبافی زیرکوه در استان خراسان جنوبی، ساختمان اداره گهواره در استان کرمانشاه و کانون فرهنگی و تربیتی الشتر در استان لرستان است.
وی خاطرنشان کرد: خوابگاه قائن در استان خراسان جنوبی نیز از پروژه‌های در شرف شروع است.

 


اولین قطار مترو از چهارراه ولیعصر(عج) به بزرگراه آزادگان در جنوب غربی تهران دیروز راه‌اندازی شد.
با اتمام عملیات ساخت نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران حد فاصل چهارراه ولیعصر(عج) تا اتوبان آزادگان (آیت‌الله سعیدی) به طول 12 کیلومتر، طی مراسمی اولین قطار به طور آزمایشی در این مسیر به حرکت درآمد.
پیش از این 7 کیلومتر از این خط حد فاصل چهارراه ولیعصر(عج) تا ایستگاه شهید بهشتی راه‌اندازی شده بود که با اتمام ساخت نیمه جنوبی و با تامین اعتبار، مابقی پروژه طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه به طول 37 کیلومتر که از ایستگاه شهید بهشتی تا ازگل ادامه خواهد داشت، کلید می‌خورد.
با راه‌اندازی نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران، ساکنان محلات اسماعیل‌آباد، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، جوادیه، منیریه و دیگر ساکنان در این مسیر می‌توانند از زمان بهره‌برداری رسمی از شبکه ریلی (مترو) استفاده کنند.
نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران با 10 ایستگاه ساخته شده از پرترددترین نقاط تهران از جمله چهارراه ولیعصر(عج) و راه‌آهن عبور می‌کند.گفتنی است راه‌اندازی آزمایشی نیمه جنوبی خط 3 به منزله تست سرد تلقی شده و جابه‌جایی مسافر در این خط پس از انجام مراحل تست نهایی و رعایت تمام ایمنی‌های لازم انجام خواهد شد.

 


بزرگترین تابلو پیام‌نمای متغیر خبری هوشمند در محور ارتباطی تهران- کرج نصب شد.
این تابلو که مهمترین ابزار اطلاع رسانی و یک نیاز ضروری در جاده‌ها و محورهای ارتباطی است که از طریق تلفن ثابت، موبایل، ارسال پیامک، دیتا و GPRS کنترل شده و با تمامی اپراتورهای کشور سازگاری دارد.
اطلاع‌رسانی به موقع نسبت به ترافیک جاده‌ها، کاهش حجم ترافیک، کاهش چشمگیر تصادفات، خبررسانی به موقع از شرایط جوی، ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ ترافیکی رانندگان، تاثیر مثبت در الزام رانندگان بر اجرای قوانین و هشدارهای ایمنی از مزیت‌های مهم تابلوهای پیام‌نما است.
گفتنی است طول عمر LED تابلوهای فوق حداقل یک صد هزار ساعت است و سازه‌های فلزی آن مطابق با استانداردهای جهانی است.
تجهیزات این تابلوها در برابر شرایط نامناسب جوی، باد و زلزله مقاوم است و نرم‌افزار تابلو بر اساس مشخصات ارائه شده اداره کل راه است.
این تابلوها در سال‌های گذشته در استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی و غربی، کرمانشاه، همدان، ایلام، گلستان، گیلان، مرکزی، قم، خوزستان، قزوین، مازندران، زنجان، یزد، لرستان، شهرکرد نصب شده است.

 


سارقان دستگیر شدند
بروجرد-خبرنگار کیهان:با تلاش ماموران نیروی انتظامی بروجرد سارقان 10 راس گوسفند و لوازم خودروها با 9 فقره سرقت دستگیر شدند.
همچنین مقدار 15 هزار و 350 عدد انواع قرص‌های غیرمجاز در این شهرستان کشف و ضبط شد.
هلاکت اشرار
تسنیم- تایباد: فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی از کشف بیش از 82 کیلوگرم مواد مخدر و هلاکت 4 شرور در هنگ مرزی تایباد خبر داد. در حین پاکسازی محل همچنین یک دستگاه سلاح جنگی از نوع کلاش و مهمات و تجهیزات مخابراتی کشف و ضبط شد.
تصادف منجر به فوت
فارس- شهرکرد: بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه پژو در محور ارتباطی لردگان، خوزستان حد فاصل بخش مونج از توابع شهرستان لردگان و سد و نیروگاه کارون «4»، 5 نفر در دم جان باختند. علت وقوع حادثه هنوز اعلام نشده است.
حادثه در محور سراب- دوزدوزان
ایرنا- سراب: برخورد یک دستگاه خودرو سواری پیکان با خودروی آردی در کیلومتر 35 جاده سراب- دوزدوزان، منجر به فوت 3 تن از سرنشینان هر دو خودرو و جراحت 3 نفر از سرنشینان سواری آردی شد.
علت حادثه انحراف به چپ راننده پیکان در اثر خستگی و خواب‌آلودگی اعلام شد.

 


طرح افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل از 6 ماه به 9 ماه با بخشنامه جدید اسحاق جهانگیری بار دیگر اجرایی شد.
طرح افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل از 6 ماه به 9 ماه که در دوران دولت دهم و در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران برای افزایش جمعیت تصویب و ابلاغ شده بود و پس از روی کار آمدن دولت روحانی متوقف شد، با بخشنامه امروز اسحاق جهانگیری بار دیگر اجرایی شد.
اجرای این مصوبه در پی ابلاغیه معاون اول رئیس دولت یازدهم در خصوص تعلیق تمام مصوبات دولت دهم از تاریخ اول خرداد ماه متوقف شده بود.
این مصوبه به منظور تشویق خانواده‌های شاغل ایرانی به افزایش جمعیت از سوی دولت دهم تصویب و ابلاغ شده بود.
با بخشنامه جدید از سوی معاون اول رئیس جمهور که دیروز 9 شهریورماه در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت مندرج شد، توقف موقت اجرای برخی مصوبات دولت قبل رفع شد که مصوبه افزایش مرخصی زنان شاغل از 6 ماه به 9 ماه از جمله این مصوبات است.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
تصادف زنجیره‌ای 7 دستگاه خودرو در محور سبزوار- شاهرود در محدوده استان سمنان 10 کشته و 12 مجروح بر جای گذاشت.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان این سانحه مرگبار ظهر روز جمعه در 25 کیلومتری شهرستان میامی رخ داد.
براساس گزارش پلیس راه استان سمنان، این تصادف بین هفت دستگاه خودرو شامل یک دستگاه تریلی، یک دستگاه کامیون بنز، سه دستگاه خودروی پراید، یک دستگاه پژو پارس و یک دستگاه پژو 206 رخ داد.
شدت حادثه به حدی بود که پس از تصادف سواری پژو پارس و کامیون دچار حریق شدند.
بر اثر این سانحه مرگبار 10 نفر در دم فوت و 12 نفر نیز مجروح شدند که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان انتقال یافتند.
سرهنگ علیرضا رضوی خبیر، علت بروز این تصادف را بی‌توجهی راننده کامیون به جلو اعلام کرد.
وی رعایت نکردن اصول ایمنی از سوی یکی از شرکت‌های خودروساز را علت دیگر بروز این تصادف عنوان و تصریح کرد: شرکت مورد نظر در مرگ 5 نفر از سرنشینان یک خودرو 50 درصد مقصر است.

 


رئیس سازمان امداد و نجات کشور از نجات 18 هزار نفر از مرگ حتمی از ابتدای امسال توسط امدادگران خبر داد.
محمود مظفر با اعلام این خبر افزود: طی 5 ماهه امسال بیش از 16 هزار عملیات امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان، دریایی-ساحلی و حوادث طبیعی انجام شده و 290 هزار نفر حادثه‌دیده نیاز به نجات داشتند که از این تعداد 18 هزار نفر از مرگ حتمی نجات یافته‌اند.
وی با اشاره به اینکه میانگین زمان حضور بر سر حادثه به 8 دقیقه و 23 ثانیه رسیده است، گفت: میزان نجات‌یافته‌های ما در عملیات 74 درصد نسبت به سال گذشته در همین زمان افزایش یافته است.
رئیس سازمان امداد و نجات کشور محور نجف‌آباد به اصفهان را با 102 عملیات پرحادثه‌ترین جاده کشور عنوان کرد و افزود: در بخش کوهستان نیز بیشترین عملیات‌ها به ترتیب در استان‌های مازندران، تهران و همدان انجام شده و ارتفاعات الوند همدان با 21 عملیات پرحادثه‌ترین بخش کوهستانی است و پس از آن ارتفاعات دربند در استان تهران با 10 عملیات در مقام دوم قرار دارد.
مظفر با اشاره به اینکه 260 عملیات ساحلی-دریایی در کشور طی 5 ماه ابتدایی سال انجام شده، گفت: مازندران با 108 مورد عملیات رکورددار حوادث ساحلی-دریایی و همچنین پرحادثه‌ترین دریاچه سد چادگان با 11 عملیات و زاینده‌رود به عنوان پرحادثه‌ترین رودخانه با 10 عملیات امدادی بودند.

 


رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو به بیماران از اساس امکان‌پذیر نیست.
به گزارش ایرنا، دکتر رسول دیناروند با اشاره به اعتبار دو هزار و 700 میلیارد تومانی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی افزود: این اعتبار در قالب دو و سه ردیف به تصویب رسید که از این میزان یک میلیارد و 800 میلیون تومان مربوط به پرداخت مابه‌‌التفاوت قیمت داروها است.
وی تصریح کرد: 50 میلیارد تومان این اعتبار به یارانه‌‌های دارویی اختصاص دارد که در صورت مدیریت صحیح تا حدودی می‌توانستیم از هزینه‌کرد اضافی جلوگیری کنیم.
دیناروند با تاکید بر حل مشکلات دارویی بیماران صعب‌العلاج که نیازمند فراهم شدن اعتبارات لازم است، گفت: دولت باید در چارچوب تخصیص اعتبارات جدید، سرعت ترخیص داروهای مورد نیاز بیماران را در اولویت قرار دهد.
رئیس جدید سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت داروها ناشی از گرانی ارز و سایر هزینه‌های جانبی بوده است ادامه داد: باید قیمت دارو به قبل از افزایش این قیمت‌های کاذب بازگردد.
دیناروند به وجود مافیای دارو و وجود دست‌های پنهان در امور تامین دارو اشاره کرد و تصریح کرد: این مشکلات زمانی ایجاد می‌شود که عملکرد سازمان غذا و دارو شفاف نباشد چرا که باید طبق قانون عمل کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.
وی افزود: متاسفانه با عدم ثبات و اعمال سلیقه در این سازمان رو‌به‌رو هستیم که باید هرچه سریع‌تر از بین برود.
دیناروند همچنین گفت: توافقات خوبی با مسئولان سازمان‌های بیمه‌گر برای تامین اعتبارات درخصوص داروهای بیماران صعب‌العلاج در حال انجام است.
وی در ادامه گفت: مسئولان دولت دهم برای حل مشکلات دارویی تلاش زیادی کرده‌اند، اما اکنون تنها مصوبات جدید می‌تواند راهگشای مشکلات و تامین داروهای موردنیاز مردم باشد.

 


فرانسه اعلام کرد یک شبکه تبهکاری در بلژیک اسب‌های مسابقه را خریداری می‌کند و برای توزیع در اختیار کشتارگاه‌های فرانسه قرار می‌دهد.
به گزارش «یورونیوز»، پس از رسوایی غذاهای تهیه شده از گوشت اسب در سال گذشته، اکنون صنعت گوشت فرانسه با جنجال دیگری روبروست: قاچاق گوشت اسب و آن هم گوشت آلوده‌ای که برای تغذیه مناسب نیست.
بنابر اعلام اتحادیه پرورش دهندگان اسب فرانسه، یک شبکه تبهکار بلژیکی این قاچاق را راه‌اندازی کرده است و اسب‌های سواری پیر یا صدمه دیده را با این وعده که دوران بازنشستگی آرامی را سپری خواهند کرد از صاحبانشان خریداری می‌کند. سپس در بلژیک دفترچه سلامت اسب جعل و دوباره برای توزیع در بازار گوشت به کشتارگاه‌های فرانسه فرستاده می‌شوند.
به گفته مدیر یک مرکز سوارکاری در شهر «رتل» در شمال فرانسه به اسب‌های مسابقه داروهای زیادی تزریق می‌شود که برای تغذیه انسان به هیچ وجه مناسب نیست.
گفتنی است، میزان و ابعاد این قاچاق هنوز مشخص نشده است.

 


یک پدر چینی که سه نوزاد سه قلوی خود را کنار خیابان حراج کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش رجانیوز، این پدر بی‌مسئولیت که «خولین» نام دارد، دو پسر 5 و 6 ساله هم دارد اما از آنجا که دلش دختر می‌خواست، و از سوی دیگر فقیر هم هست از پس هزینه‌های سه قلوهای 11 ماهه‌اش برنمی‌آید!
عابران به گمان اینکه «خولین» قاچاقچی بچه است پلیس را خبر کردند و با دستگیری وی نوزادان تحت مراقبت مقامات شهر قرار گرفتند.
گفتنی است، قانون «تک فرزندی» چین در شهرهای کوچک که والدین از عهده بیش از یک فرزند برمی‌آیند مورد تمسخر قرار می‌گیرد.خین هوآ، آژانس خبری دولتی اعلام کرده است: مقامات دولتی تصمیم دارند تغییراتی در قانون تک فرزندی که در سال 1978 به تصویب رسیده است اعمال کنند و به والدینی که تا پایان امسال فقط یک فرزند دارند اجازه فرزند دوم را صادر کنند.
شایان ذکر است این سیاست از تولد 400 میلیون نفر دیگر در پرجمعیت‌ترین کشور جهان جلوگیری کرده است.

 


بر اثر تصادف زنجیره‌ای چندین خودرو در بزرگراهی در مجارستان سه تن جان خود را از دست دادند.
بنابر اعلام پلیس مجارستان برخورد زنجیره‌ای بین یک دستگاه کامیون پلاک بلغارستان، سه مینی‌بوس و پنج خودروی سواری حادثه‌ساز شد.
همچنین در این سانحه رانندگی، 33 نفر از سرنشینان این خودروها مجروح شدند که وضعیت جسمی 18 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.
به گزارش «یورونیوز»، پلیس مجارستان با اعلام اینکه این بزرگراه منتهی به بوداپست، مسدود است، تاکید کرد: بررسی‌ها در مورد علت وقوع تصادف ادامه دارد.

 


این پسربچه آلمانی به یک بیماری نادر مبتلاست که باعث شده هیچ دردی را حس نکند.
بیماری «بن» در هر یک میلیارد نفر ظاهر می‌شود و در کل دنیا 35 مورد از این بیماری گزارش شده است.ضربه‌های شدید، افتادن دندان‌ها، بریدن دست و زمین خوردن هنگام بازی هیچ دردی برای «بن» ندارد.
این بیماری خطرناک نیست اما بیماری نادری است که در آن فرد را در برابر تمام دردها مقاوم می‌کند.

 


9 نفر از 165هزار مسافر سفر بی‌بازگشت مریخ ایرانی هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، تاکنون برای سفر بی‌بازگشت به مریخ بیش از 165 هزار نفر درخواست خود را پر کرده و آمادگی خود را برای این سفر بی‌بازگشت اعلام کردند.در این پروژه فعالیت‌هایی همچون انتقال تجهیزات و چند مریخ‌نورد برای احداث پایگاه اولیه برای استقرار اولین گروه از ساکنان آینده مریخ صورت خواهد گرفت.
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده گروه اول تشکیل شده از 4 زن و مرد از قاره‌های مختلف جهان خواهند بود که بعد از گذراندن دوره‌های نهایی آموزش نحوه زندگی در فضا در سال 2023 به سیاره مریخ خواهند رفت.
بلیت این سفر که به دلیل نبود فناوری‌های لازم و هزینه بالا برگشتی به زمین ندارد یکطرفه است. با این وجود 165 هزار نفر برای این سفر اعلام آمادگی کرده‌اند.
گفتنی است ثبت‌نام اولیه این سفر 25 دلار است که بر اساس وضعیت اقتصادی (تورم یا رکود) افزایش و کاهش خواهد داشت.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10