(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 10 شهریور 1392 - شماره 20580

حدیث دشت عشق
تعهد برای اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و برگرداندن رؤسای عزل شده
درخواست کمیته ملی المپیک ایران از IOC برای برگزاری انتخابات
اخبار کوتاه از فوتبال
راهکارهای سه گانه برای حل مشکل کی‌روش و تیم ملی
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت‌های جهانی مشخص شد
دعوت از تمام المپيكي‌ها بجزگودرزي
رضایی و سوریان در یکقدمی عضویت در فیلا
پیروزی تکراری والیبالیست‌های جوان ایران برابر آرژانتین
حذف پاداش ملی‌پوشان تکواندو در جام جهانی
حل مشکل داور ایرانی برای قضاوت در مسابقات اوپن آمریکا
خواندنی از ورزش ایران
   


یاد شهید «عبدالعلی ایزدپناه» برای احیای دینم به جبهه می‌روم
«حالا که به جبهه می‌روم و پای در چکمه می‌کنم و سینه دشمن را نشانه می‌روم نه بخاطر خصمم و کینه بلکه برای احیای دینم... و در این راه که می‌روم هر گلوله‌ای که به تنم می‌خورد به یاد خدا تحمل می‌کنم».
شهید «عبدالعلی ایزدپناه»، سال 1343 در شهرستان اقلید پا به عرصه وجود نهاد. تحصیلات خود را تا مقطع دوم دبیرستان ادامه داد. با اوج‌گیری انقلاب اسلامی خود را وقف اهداف والای اسلام ناب محمدی(ص) و بزرگ معمار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) نمود و با شروع جنگ تحمیلی به صف رزمندگان اسلام پیوست و با بروز استعداد و رشادت بی‌نظیر، مسئولیت فرمانده گروهان (آتش‌بار ادوات لشکر 19 فجر) به وی محول گردید که سرانجام در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه در تاریخ 20/12/1365 این سردار مجاهد به فیض شهادت نائل آمد.
ستاد شهدای ادوات و ضدزره استان فارس

 


کمیته ملی المپیک ایران با ارسال نامه‌ای به کمیته بین‌المللی خواستار دریافت مجوز برگزاری انتخابات شد.
با وجود اینکه هنوز دو شرط IOC برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک انجام نشده است اما اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای به IOC خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخابات شده‌اند.مهدی قدمی نایب رئیس کمیته ملی المپیک دیروز در نشست خبری ضمن اعلام خبر فوق گفت: این نامه در حال تهیه است که در آن از IOC خواسته‌ایم اجازه دهد انتخابات هرچه سریعتر برگزار شود و دو شرط دیگر IOC در یک بازه زمانی مشخص حل خواهد شد.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا تمام مشکلات از برکناری روسای فدراسیون‌ها آغاز شد؟ گفت: شک نکنید. در واقع مشکل از جایی شروع شدکه ما از عزل‌هایی که صورت دادیم دفاع کردیم و آن را قانونی دانستیم. IOC هم از ما قانون را خواست که ما نیز گفتیم طبق اساسنامه فدراسیون‌ها، وزیر ورزش و جوانان حق عزل روسای فدراسیون‌ها را دارد که این موضوع مخالف صریح منشور کمیته‌ بین‌المللی المپیک است. بنابراین IOC نیز گفت باید اساسنامه تمام فدراسیون‌ها اصلاح شود که البته اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و بازگرداندن روسای عزل شده در حوزه اختیارات کمیته ملی المپیک نیست. البته اگر فدراسیون‌های مربوطه با فدراسیون‌های جهانی خود هماهنگ باشند و مورد تایید آنها قرار بگیرند، دیگر IOC کاری با آنها ندارد و مشکلی پیش نخواهد آمد.
وی در ادامه زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک نیز، تصریح کرد: در جلسه‌ای که سه‌شنبه گذشته داشتیم، مصوب کردیم تا نامه‌ای به IOC ارسال کنیم و از آنجایی که اساسنامه کمیته ملی المپیک تایید شده اجازه دهند که انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار کنیم ، در مقابل متعهد می شویم که آن دو مشکل موجود یعنی اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و برگرداندن روسای عزل شده را با مسئولان جدید ورزش حل کنیم. از این رو تقاضای یک جلسه‌ای با آقای صالحی امیری را داده‌ایم و مهم‌ترین محور مباحث جلسه این است که تاریخچه‌ای از گذشته و راه‌حل های موجود خواهیم گفت و اگر عزمی برای حل این مشکل وجود داشته باشد فکر می‌کنم حل مساله انتخابات کمتر از یک ماه قابل حل باشد.
در ادامه از قدمی پرسیده شد انتخابات فدراسیون‌هایی که کمیته ملی المپیک نماینده ای ارسال نکرد چه می‌شود؟ گفت: این موضوع به فدراسیون‌های جهانی آنها بر می‌گردد به طوری که اگر فدراسیون‌های ملی ایران از فدراسیون‌های جهانی تاییدیه دریافت کنند دیگر IOC نیز وارد این موضوعات نمی‌شود.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به این موضوع که هنوز نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم، آیا فوریت زمان یا بحث تعلیق برای ایران وجود ندارد؟ یادآور شد: ما در بحث تعلیق مشکلی نداریم. در واقع تعلیق ما به این صورت است که به ما اجازه انتخابات نمی‌دهند، اما به دلیل تغییر شکل وزارت ورزش و جوانان فکر نمی‌کنم که دیگر هیچ کسی تعصبی بر روی تغییرات قبلی داشته باشد و سعی می‌کنیم با روسای برکنار شده صحبت و مشکل را حل کنیم.

 


انتقاد منصوریان از برنامه‌ریزی لیگ
سرمربی تیم زیر22 سال می‌گوید سازمان لیگ برنامه‌های این تیم را به صورت مجزا لحاظ نکرده است.علیرضا منصوریان در این باره گفت: برنامه‌های تیم ملی زیر22 سال با توجه به برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان تنظیم شده ولی سازمان لیگ برتر، برنامه‌های تیم ملی زیر 22 سال را در تقویمش و به صورت مجزا ندیده است.وی ادامه داد: اکثر بازیکنان حاضر در تیم ملی زیر 22 سال بازیکنان اصلی تیم‌های لیگ برتری هستند و تقریبا می‌شود گفت که همه آنها به صورت فیکس در تیم‌هایشان بازی می‌کنند و به همین دلیل اگر اردویی برگزار کنیم که در تقویم سازمان لیگ دیده نشده، آن وقت مشکلاتی پیش می آید و به همین دلیل مجبور به لغو اردوی پیش‌رو هستیم.سرمربی تیم ملی زیر 22‌سال در پایان گفت: اگر به این دلیل، هر آسیبی به تیم ملی زیر22 سال برسد، پاسخگویی آن به عهده کادرفنی تیم ملی نیست.
تصمیم‌گیری در مورد خلعتبری بعد از ارائه مدارک
دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: بعد از ارائه و بررسی مدارک محمدرضا خلعتبری در مورد بازی کردن یا بازی نکردن این بازیکن تصمیم‌گیری‌ می‌کنیم.علی کاظمی در مورد وضعیت حضور محمد‌رضا خلعتبری در پرسپولیس و اینکه او می‌تواند در دربی بازی کند یا نه گفت: اصل ماجرا بر این است که ابتدا باید مدارک این بازیکن به سازمان لیگ و کمیته نقل و انتقالات ارائه شود و بر اساس مستندات سازمان لیگ می‌تواند اعلام کند که خلعتبری می‌تواند بازی کند یا نه. تا زمانی که مدارکی داده نشده نمی‌توانیم نظر قطعی‌ در این مورد بدهیم. بعد از ارائه مدارک بازیکن اگر خلعتبری شرایط صدور کارت بازی را داشت سازمان لیگ این کار را می‌کند و اگر هم نداشت کارت بازی‌اش صادر نمی‌شود.
تذکر کتبی به کی‌روش
دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره احکام صادره کمیته انضباطی فیفا درباره کی‌روش، سوشا مکانی و فدراسیون فوتبال ایران به نکاتی اشاره کرد.مهدی محمد نبی در این باره گفت: با توجه به وکلای خارجی که فدراسیون فوتبال بر اساس موارد موجود در پرونده کمیته انضباطی استفاده کرد رای کمیته انضباطی به این شرح اعلام شده است: بر اساس رای کمیته انضباطی فیفا درباره دیدار کره جنوبی و ایران در ورزشگاه مونسوی اولسان، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی با تذکر کتبی مواجه شد.همچنین سوشا مکانی به یک جلسه محرومیت و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.
قرارداد 800 میلیونی خلعتبری با پرسپولیس
مدیرعامل پرسپولیس گفت: قرارداد محمدرضا خلعتبری در کل با ما اگر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم و او بیش از ۱۰ گل بزند، حدود ۸۰۰‌میلیون تومان می‌شود.رویانیان در مورد قرارداد خلعتبری عنوان کرد: قرارداد محمدرضا خلعتبری 2 ساله است و ما 650 میلیون تومان به خلعتبری می‌دهیم، با توجه به اینکه 20 درصد مسابقات گذشته و برای خوابیدن صداها این پول را به خلعتبری دادیم البته در نظر گرفتیم اگر او بالای 10 گل بزند پول خوبی که حدود صد میلیون تومان می‌شود را به این بازیکن بدهیم و اگر سهمیه نیز کسب کردیم 50 میلیون تومان دیگر به قراردادش اضافه کنیم که در کل 800 میلیون تومان می‌شود.
رحیمی: همه جا اولویت با باشگاه‌هاست
مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: در همه جای دنیا بین تیم ملی و باشگاه اولویت با باشگاه است.علیرضا رحیمی در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد پیشنهاد کی‌روش چیست؟و اینکه می گوید بین تیم ملی و باشگاه ها یکی در اولویت باشد گفت:همه جای دنیا اولویت با باشگاه هاست. هیچ قاره ای نیست که در فدراسیونی چنین بحث هایی باشد. این همه کشور در حال بازی برای جام جهانی، جام ملت ها و لیگ قهرمانان هستند کدامشان این بحث ها را دارند که ما داریم؟این بحث ها زمانی پیش می آید که کسی بخواهد چیزی از خودش در بیاورد و اعمال نظر شخصی کند. یعنی می خواهد سلیقه شخصی خود را اعمال کند.
نماینده تایلند حریف گیتی پسند در فینال فوتسال آسیا
تیم های فوتسال گیتی پسند ایران و چونبوری تایلند دیدار فینال جام باشگاه های آسیا را برگزار می‌کنند.در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی فوتسال جام باشگاه های آسیا که در ناگویای ژاپن برگزار شد تیم‌های شن زن چین و چونبوری بلو ویز تایلندبه مصاف هم رفتند که در پایان چونبوری موفق شد حریف خود را با نتیجه 5 بر 2 شکست دهد و حریف گیتی پسند در دیدار فینال شود.این دیدار به نوعی تکرار دیدار مرحله گروهی مسابقات خواهد بود. در آن مسابقه گیتی پسند مغلوب حریف تایلندی خود شد و این بازی به نوعی انتقامی خواهد بود.

 


رئیس سازمان لیگ از ارائه سه راهکار برای حل مشکل کارلوس کی‌روش و برنامه مسابقات باشگاهی خبر داد.
مهدی تاج پس از جلسه دیروز خود با علی کفاشیان گفت: مشکل مشترک ما و کی‌روش لیگ قهرمانان آسیاست. ‌اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم، خیلی از مشکلات ما حل می‌شود اما تا آن زمان برای این که فرصت را از دست ندهیم مسابقات لیگ را با قدرت و برنامه منسجم برگزار می‌کنیم.
تاج همچنین گفت: برای حل مشکلات پیش‌رو سه برنامه را در نظر گرفته‌ایم. اول این که علی کاظمی، دبیر سازمان لیگ کارگروهی را تشکیل می‌دهد تا برنامه مسابقات لیگ و جام حذفی را بار دیگر از زاویه دید کی‌روش بررسی کنند. او در این بررسی‌ها از نظرات دستیاران کارلوس کی‌روش هم کمک می‌گیرد. برنامه دوم ما این است که دوشنبه هفته‌ آینده جلسه‌ای با حضور تمامی مدیران باشگاه‌های لیگ برتری تشکیل دهیم و کی‌روش در این جلسه پیشنهاداتش را مطرح کرده و درباره نظراتش توضیحات شفاف و کاملی را ارائه می‌کند. کارهای مربوط به دعوت از باشگاه‌ها امروز انجام و دعوتنامه برایشان ارسال خواهد شد.
تاج همچنین گفت: بارها گفته‌ایم که می‌توانیم لیگ برتر و جام حذفی را تا قبل از 20 فروردین به پایان برسانیم و پس از آن بازیکنان برای برگزاری اردوهای تیم ملی در داخل و خارج از کشور، در اختیار سرمربی تیم ملی باشند. ضمن اینکه همانطور که قبلا هم گفته بودم لغو اردوهای تیم ملی به سازمان لیگ ارتباطی ندارد و به عوامل دیگری وابسته است.
تاج در توضیح برنامه سوم‌ تصریح کرد: برنامه سوم ما این است که پیشنهادهای ما برای تغییر زمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را با جدیت پیگیری کنیم. فردا عازم کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم و در جلسه‌ای با کشورهای غرب آسیا که مشترکات زیادی از لحاظ برنامه مسابقات داریم، پیش از نشست کمیته مسابقات برگزار خواهیم کرد و پیشنهادهایی را درباره تقویم رقابت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح می‌کنیم که پس از جمع‌بندی آن را به کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهیم داد. این پیشنهادها شامل این است که چون برگزاری رقابت‌های جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا، مقدماتی جام باشگاه‌های آسیا و لیگ‌های داخلی کشورها باید امسال برگزار شود، پیشنهاد می‌کنیم که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به بعد از جام‌جهانی موکول شود. البته با توجه به اینکه همین شرایط برای کشورهای ایران، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا هم وجود دارد، امیدوارم در این زمینه به تفاهم برسند و چون درگیر جام جهانی هستند با این پیشنهاد موافقت کنند و یا این که جام باشگاه‌ها از مهرماه شروع شود.تاج با بیان این که نتیجه‌ تمامی این برنامه‌ها را به هیات رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ انتقال می‌دهد، گفت: تمام هر سه فرآیندی که توضیح دادم، نتیجه‌ روشنی خواهد داشت. هر سه نتیجه‌ را به هیات رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ برده و تصمیم نهایی را در آنجا می‌گیریم.

 


ترکیب تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای شرکت در رقابت‌های جهانی مجارستان در فاصله 15‌روز مانده به آغاز این مسابقات اعلام شد.
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان با پیشنهاد کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و پس از تأیید شورای فنی تیم‌های ملی مشخص شد. ضمن اينكه تيم اعزامي به رقابتهاي جهاني مجارستان تمامي المپيكي ها به جز صادق گودرزي را در تركيب خود دارد.همچنین جعفر دلیری بعنوان نفر ذخیره راهی رقابت‌های جهانی می‌شود و رضا یزدانی نفر اصلی وزن 96 کیلوگرم محسوب می‌شود. به نظر می‌‌رسد تشدید مصدومیت این کشتی‌گیر کادرفنی را نگران کرده است و به همین دلیل نام دلیری به عنوان «آلترناتیو» یزدانی برای حضور در مسابقات جهانی اعلام شده است. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای 24 تا 27‌شهریورماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.ترکیب تیم ایران در این رقابت‌ها به این شرح است:55 کیلوگرم: حسن رحیمی،60 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور،66 کیلوگرم: مهدی تقوی،74 کیلوگرم: عزت‌الله اکبری،84 کیلوگرم: احسان لشکری،96 کیلوگرم: رضا یزدانی- جعفر دلیری و 120 کیلوگرم: کمیل قاسمی

 


حمید سوریان دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک از میان نفرات معرفی شده از سوی فدراسیون‌های ملی در بین 19 کاندیدا عضویت در کمیته قهرمانان فیلا قرار گرفت.
همزمان با رقابت‌های جهانی بزرگسالان که روزهای 24 تا 31 شهریورماه در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود، کلیه مربیان و ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت‌ها رأی خود را به فرد مورد نظر به صندوق‌های مدنظر گرفته شده می‌ریزند.در پایان از میان این 19 کاندیدا حداکثر 10 نفر از قهرمانان به عضویت کمیته قهرمانان فیلا در می‌آیند. همچنین مربی تیم ملی کشتی آزاد به جلسه کمیته فنی فیلا که در مجارستان برگزار می شود، دعوت شد.فدراسیون جهانی کشتی دیروزاز علیرضا رضایی و هشت عضو دیگر کمیته فنی فیلا دعوت کرده است صبح روز 28 شهریور در جلسه این کمیته در بوداپست مجارستان شرکت کنند.علیرضا رضایی از ایران، یوری شاهمرادف از روسیه، جونز از آمریکا، باتار از مغولستان و پرسیم از ترکیه از جمله 9 نفر دعوت شده به این جلسه هستند.
حضور این دو قهرمان ارزنده و ملی در کمیته های مختلف فیلا می تواند برای کشتی ایران بسیار سازنده و موثر باشد و خلأ سالها انزوا و دوری گوش شکسته های ایرانی در محافل رسمی و معتبر ورزش جهان را پر کند.

 


تیم والیبال جوانان ایران، در مرحله رده بندی رقابت‌های ترکیه با نتیجه‌ 3 بر صفر آرژانتین را شکست داد.
ملی‌پوشان ایران که پیش از این یک بار در مرحله مقدماتی آرژانتینی ها را سه بر صفر مغلوب کرده بودند، دیروز بار دیگر بازی را توفانی آغاز کردند و خیلی زود چند امتیاز از حریف پیش افتادند.بازی خوب کاپیتان، جواد حسین آبادی و کارهای دفاعی بی نقص محمد فلاح، موجب شد تا ست‌های اول و دوم دیدار به سود ایران به پایان برسد.
آرژانتینی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند در ادامه و در ست سوم با ارائه یک نمایش انتحاری سعی کردند که به بازی برگردند. آنها در ست سوم چند بار در امتیازها از ایران پیش افتادند، اما در نهایت شاگردان نفرزاده با نتیجه‌ 3 بر صفر با امتیازهای 25- 21، 25- 23 و 28 – 26 حریف خود را شکست دادند.تیم والیبال جوانان ایران با این پیروزی باید برای کسب مقام پنجمی تلاش کند. ملی‌پوشان والیبال جوانان ایران باید در گام بعدی به مصاف برنده دیدار تیم‌های ترکیه و هندوستان بروند.

 


دبیر فدراسیون تکواندو ابراز امیدواری کرد که زحمات ملی‌پوشان این رشته هم توسط مسئولان ورزش دیده شود.
سال گذشته بود که تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات جام جهانی آروبا مقام نایب قهرمانی را کسب کرد، اما اکنون بعد از یک سال مسئولان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند که مدال این رقابت‌ها شامل پاداش نمی‌شود که این موضوع انتقادات بسیاری را از جانب ملی‌پوشان تکواندو در پی داشت.
غلامحسن ذوالقدری در همین رابطه اظهار کرد: مسابقات جام جهانی آروبا رقابتهای مهمی بود و اهمیت بسزایی برای تکواندوی ما داشت. این رقابت‌ها همسطح رقابت‌های قهرمانی جهان بود و امیدوارم این اتفاق بیفتد که زحمت و تلاش ملی‌پوشان توسط مسئولان ورزش دیده شود. ارزش کار بچه‌های تکواندو بالا بود و امیدوارم پاداش تیمی به آنها تعلق بگیرد.
وی در مورد این که آیا مسئولان ورزش از قبل اعلام کرده بودند به آن مسابقات پاداش تعلق نمی گیرد، افزود: چندی پیش از ما لیست قهرمانان را برای دریافت پاداش خواستند که وقتی لیست را به آنها دادیم گفتند پاداشی تعلق نمی گیرد. گویا آن زمان وقتی می‌خواستیم مجوز شورای برون مرزی را بگیریم روی آن مجوز نوشته بودند که به این سفر پاداش تعلق نمی گیرد! این نوشته را ما تازه دیده‌ایم.

 


با برطرف شدن مشکل سیدعادل برقعی، وی ازامروز قضاوت خود را در مسابقات اوپن آمریکا آغاز می‌کند.
عادل برقعی در گفتگو با سایت فدراسیون تنیس گفت: متاسفانه به دلیل مشکل بوجود آمده نتوانستم در مسابقات اوپن آمریکا به قصاوت بپردازم اما خوشبختانه با پیگیری‌های بوجود آمده این مشکل حل شد و با اخذ مجوزهای لازم من از روز یکشنبه (امروز) به مدت 5 روز قضاوت خود را در این رقابت‌ها آغاز می کنم.در همین راستا مجید شایسته رئیس فدراسیون کشورمان اظهار داشت: پس از اطلاع از مشکل بوجود آمده برای یکی از بهترین داورهای کشورمان جهت قضاوت در مسابقات اوپن آمریکا ما این موضوع را با ارسال نامه‌هایی به فدراسیون جهانی تنیس و کمیته ملی المپیک پیگیری کردیم.وی تصریح کرد: ما در این نامه‌ها درخواست خود را مبنی بر حل مشکل به فدراسیون جهانی اعلام کردیم تا آنها این موضوع را با فدراسیون تنیس آمریکا اعلام کنند که خوشبختانه با پیگیری‌های سیدعادل برقعی و فدراسیون تنیس این مشکل به طور کامل حل شد.

 


*محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیم‌تان را برای ثبت‌نام در ریاست انتخابات کمیته ملی المپیک گرفته‌اید، تصریح کرد: علاقمند هستم در ورزش بمانم. چرا که آن را دوست دارم اما موضوع کمیته به دولت و حکومت برمی‌گردد. اگر بپسندند و بپذیرند کمک می‌کنم.
* تیم ملی جوانان بسکتبال با ویلچر ایران صبح امروز برای حضور در مسابقات جهانی زیر 23 سال، عازم ترکیه شد. ملی‌پوشان جوان ایران در گروه اول مسابقات با تیم‌های کانادا، بریتانیا، آلمان، مکزیک و آفریقای جنوبی همگروه هستند.مسابقات قهرمانی جوانان جهان از 16 تا 23 شهریور در شهر آدانا برگزار می‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10