(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 12 شهریور 1392 - شماره 20581

درمان بیماری ام.اس با داروی مخترع دشتستانی
بیمار فلج پس از 17 سال روی پای خود ایستاد
آمادگی پایتخت برای جابه‌جایی 1/2 میلیون دانش‌آموز
 پلیس آگاهی خبر داد
کشف 100 درصدی آدم‌ربایی
قربان خبر داد
میانگین تراکم دانش‌آموزی تهران 30 نفر در هر کلاس
قدیمی‌ترین زندانی زن در ایران به زودی آزاد می‌شود
بارش باران در اکثر نقاط کشور
صدور 34هزار برگه جریمه برای متجاوزان به گذرگاه عابران پیاده
سیل در تاکستان 4 واحد مسکونی را تخریب کرد
 حوادث کوتاه از کشور
زورگیری همراه با آزار و اذیت زنان
مجروحیت 9 نفر بر اثر نقص فنی ترن هوایی شهربازی اهواز
زنگ مدارس خیابان‌های چین را قفل کرد
حق رانندگی فقط برای زنان آل سعود
ثبت تعطیلات دینی مسلمانان در مدارس آمریکا
اعتراض سرباز آمریکایی به جنگ علیه سوریه
   


با اختراع داروی ام‌اس توسط نخبه دشتستانی، بیمار فلج پس از 17 سال روی پای خود ایستاد.
احمد رجبی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان با بیان اینکه نخستین بیمار مبتلا به «ام‌اس» پس از 17 سال فلج بودن با این دارو بهبود یافته اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده و با لطف خداوند بزرگ، موفقیت دارو به طور رسمی به اثبات رسید و نخستین بیمار مبتلا به ام‌اس پس از 17 سال فلج بودن، توانست روی پای خود بایستد.
وی افزود: اینجانب در فروردین ماه سال جاری طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس، کشف داروی ریشه‌کنی بیماری ام‌اس را به اطلاع ملت بزرگ ایران رسانیدم که البته حمایت‌های لازم توسط مسئولان صورت نگرفت.
رجبی تصریح کرد: در مرداد ماه گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، موفق شدم به صورت رسمی هشت بیمار «ام‌اس» را به صورت داوطلبانه تحت درمان قرار دهم.
این نخبه دشتستانی یادآور شد: این افراد بعد از مصرف پیش‌درمان و سپس پیش‌دارو، داروی اصلی را نیز مصرف کردند که بیماران داوطلب، به صورت میانگین 7 روز از پیش درمان،‌دو روز پیش دارو، مدت شش روز داروی اصلی و دو روز نیز از داروی مکمل استفاده کردند.
رجبی در ارتباط با نتایج مثبت داروی ریشه‌کنی بیماری ام‌اس گفت: یک فرد مبتلا به ام‌اس، پس از 17 سال که از این بیماری رنج می‌برد و تمام سیستم حرکتی وی از کار افتاده و قادر به هیچ‌گونه فعالیت حرکتی نبود، از پاها فلج بوده و دست‌ها را فقط در حد بسیار اندک قادر به حرکت دادن بود، پس از هفت روز استفاده از داروی ‌«ریشه‌کنی بیماری ام‌اس»، توانست از جای خود بلند شده و هنگام خوردن آب میوه، با دستان خود و بدون کمک دیگران، این کار را انجام داد.

 


10 هزار راننده سرویس مدرسه آموزش دیده از اول مهر به جابه‌جایی دانش‌آموزان می‌پردازند.
به گفته قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، آموزش رانندگان سرویس مدارس از روز پنجشنبه هفتم شهریور آغاز شده و همه رانندگانی که از ابتدای سال جدید تحصیلی به کار جابه‌جایی دانش‌آموزان اشتغال دارند، تحت آموزش‌های لازم قرار خواهند گرفت.
مهندس سید مهدی حسینی‌پویا در جلسه هماهنگی ستاد استقبال از مهر 92 با اشاره به این که 1/2 میلیون نفر از جمعیت 8/5 میلیون نفری تهران را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، افزود: از آن جا که هر دانش‌آموز در هر سال تحصیلی 332 ساعت و به عبارتی بالغ بر 20 هزار دقیقه از وقت خود را در خودروی سرویس مدرسه سپری می‌کند، در واقع هر خودرو به منزله یک کلاس آموزشی برای دانش‌آموزان تلقی می‌شود.
وی با بیان این که هماهنگی‌های لازم با مراکزی همچون پلیس راهور، آتش‌نشانی و اورژانس به عمل آمده، از آمادگی همه جانبه این دستگاه‌ها برای روزهای آغاز مهر خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تجربیات سال‌های گذشته، نقاط حادثه‌خیزی که موجب اختلال احتمالی در ترافیک می‌شوند، شناسایی شده‌اند تا در صورت بروز هرگونه پیشامد احتمالی اقدامات لازم انجام پذیرد.حسینی پویا با تاکید بر تجهیز معابر پایتخت به 700 دستگاه دوربین نظارت تصویری تصریح کرد: تا اوایل مهر نسبت به نصب و راه‌اندازی 20 دوربین ثبت تخلف در بزرگراه امام علی(ع) و 24 دوربین دیگر در سایر مسیرهای بزرگراهی تهران اقدام می‌شود.وی تجهیز ناوگان اتوبوسرانی تهران به دستگاه‌های کارت‌خوان را از جمله اقدامات انجام شده به منظور روانی ترافیک و رفاه شهروندان برشمرد و اضافه کرد: به همین منظور 455 دستگاه اتوبوس به سیستم مدیریت هوشمند تجهیز شده که از ابتدای سال جدید تحصیلی علاوه بر سایر تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده، موجب تسریع و تسهیل در آمد و شد شهروندان شده است.
مهندس حسینی پویا، پیش‌بینی افزایش وسایل حمل و نقل عمومی و رفع نقص ناوگان اتوبوسرانی را از جمله اقدامات شرکت واحد در آستانه بازگشایی مدارس برشمرد و گفت: شناسایی و کنترل مدارسی که در مسیر خطوط اتوبوسرانی قرار دارند و آماده‌باش کامل امداد خودرو از سایر مواردی است که در روزهای نخست سال جدید تحصیلی تحت کنترل بیشتر قرار می‌گیرد.
وی هوشمندسازی پایانه‌های تاکسیرانی از طریق نصب دوربین را از جمله اقدامات سازمان تاکسیرانی در آستانه سال جدید تحصیلی برشمرد و افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از ورود خودروهای متفرقه به پایانه‌های تاکسیرانی انجام شده است.
همچنین در این جلسه نماینده پلیس راهور تهران بزرگ از تجهیز تعداد بیشتری از معابر شهری و مسیرهای بزرگراهی به دوربین ثبت تخلف و کنترل سرعت خبر داد و گفت: تشدید کنترل مبادی ورود به محدوده طرح ترافیک و خروج از این محدوده، از جمله اقداماتی است که به منظور روانی ترافیک در مراکز پر رفت و آمد شهر در روزهای ابتدایی مهر در نظر گرفته شده است.
سرهنگ مراد مرادی از اجرای طرح انتظام ترافیکی طی هفته نخست مهر در پایتخت خبر داد و افزود: وظایف تمام رده‌های ماموریتی در این طرح به تفکیک مشخص شده و عوامل ستادی برای کنترل معابر پررفت و آمد در سطح شهر مستقر می‌شوند.
وی با بیان این که پارک حاشیه‌ای در خیابان‌هایی که مدارس در آنها واقع شده‌اند به شدت کنترل می‌شود، تاکید کرد: کنترل مضاعف در رفت و آمد خودروهای سنگین در شهر، کنترل سرویس‌ مدارس و مدارک مربوطه از جمله بیمه نامه و معاینه فنی این خودروها و برقراری گشت هوایی روزانه، از دیگر برنامه‌های پلیس راهور پایتخت طی روزهای بازگشایی مدارس به شمار می‌آیند.

 


معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی ناجا، از کاهش چشمگیر آدم‌ربایی در 10 سال اخیر خبر داد و گفت: وقوع آدم‌ربایی در سال 91 یک سوم سال 81 است، ضمن اینکه 100 درصد جرایم آدم‌ربایی کشف می‌شود.
سرهنگ مصطفائی در تشریح اقدامات خود در پلیس آگاهی ناجا گفت: در سال 91 بالغ بر 7/29 درصد از قتل‌ها با انگیزه نزاع بوقوع پیوسته است که این رقم در سال 90، 4/29 درصد است که مرتکبان از سلاح سرد استفاده کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در 10 سال اخیر شاهد سیر نزولی جرائم خشن در کشور بودیم، افزود: این در حالی است که میزان کشفیات ما نیز رقم قابل قبولی بوده است بطوریکه موفق شدیم در سال 91، 89 الی 90 درصد از قتل‌ها را کشف کنیم.
معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: نرخ قتل در گذشته در هر 100 هزار نفر 3 مورد بود که این عدد در سال 91 به 6/2 رسیده است که در مقایسه با بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای منطقه رقم بسیار پایینی است.
مصطفایی با اشاره به اینکه کلیه جرائم در نیروی انتظامی رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: پیگیری پرونده‌های قتل آنقدر ادامه می‌یابد تا کارآگاهان ما موفق به کشف شوند.
وی درخصوص آدم‌ربایی نیز گفت: در 10 سال اخیر این جرم نیز کاهش چشمگیری داشته است به نحوی که وقوع آن در سال 91 یک سوم سال 81 است.
به گفته معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی ناجا، آدم‌ربایی اغلب با انگیزه اختلاف حساب بر سر موادمخدر در استان‌های شرقی کشور است و تعداد کمی به انگیزه اخاذی در کشور بوقوع پیوسته است.
سرهنگ مصطفایی به سایت پلیس گفت: موفقیت پلیس آگاهی در کشف جرائم آدم‌ربایی نیز 100 درصد است.

 


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش میانگین تراکم دانش‌آموز درکلاس‌های درس تهران را 30 نفر اعلام کرد.
فاطمه قربان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تعداد دانش‌آموزان دبستانی در سال تحصیلی جدید گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تعداد دانش‌آموزان ابتدایی در سال تحصیلی آینده بین 6 میلیون و 900 هزار تا 6 میلیون و 950 هزار نفر باشد.
وی درباره تراکم دانش‌آموزی 35 نفر هر کلاس در برخی مناطق کشور گفت: علت اصلی وجود روستاهایی در کشور است که محبوریم با 2 دانش‌آموز هم معلم داشته باشیم.
قربان با بیان اینکه در دورترین روستاهای کشور هم معلم در کلاس درس حضور دارد، خاطرنشان کرد: درکشور، 22 کلاس با یک دانش‌آموز داریم که ناگزیر هستیم معلم برای آنها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه وقتی برای یک یا دو دانش‌آموز یک معلم می‌فرستیم، فشار آن بر شهرها وارد می‌شود، تصریح کرد: این بدان معناست که یک مدرسه با 4 دانش‌آموز داریم و از طرفی یک مدرسه با 35 دانش‌آموز داریم؛ وقتی این عدد را جمع می‌کنیم میانگین آن 20 نفر می‌شود؛ این است که در شهرها و مراکز استان‌ها که تراکم جمعیت بیشتر است، کلاس‌های درس ناگزیر بالای 30 نفر است.
قربان گفت: در تهران نیز این تراکم به علت حداقل بودن روستا در اطراف آن به 30 تا 31 نفر در هر کلاس می‌رسد.
معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: در روستاهای اطراف تهران هم تراکم دانش‌آموزی بالاست.

 


وکیل مدافع قدیمی‌ترین زندانی زن در ایران از آزادی وی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع فاطمه، قدیمی‌ترین زندانی زن در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به برگزار شدن جلسه دادگاه روز شنبه موکل خود گفت: خوشبختانه حاصل جلسه صلح و سازش بود و فاطمه به زودی آزاد می‌شود.
وی تاکید کرد: متهمه در این جلسه نیز بار دیگر بر بی‌گناهی خویش تاکید کرد اما به علت این که اولیای دم برای اعلام رضایت طلب دیه کرده بودند، فاطمه قبول کرد که دیه را پرداخت کند.
خرمشاهی با ابراز امیدواری نسبت به مساعدت ستاد دیه و قوه قضائیه جهت آزادی فاطمه گفت: فاطمه که بیش از 20 سال است در زندان بسر می‌برد طبعا وی از خود پولی ندارد که دیه را پرداخت کند.
فاطمه زنی است که در تیرماه سال 72 به اتهام قتل فردی به نام مجید دوست همسرش به زندان افتاد و از همان زمان زندانی شد.
این زن در همان زمان و در بازجویی‌های اولیه اتهام قتل را پذیرفته بود اما پس از گذشت مدتی منکر ارتکاب هرگونه جرمی شده و قتل را به همسرش نسبت داد.

 


سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر نقاط کشور طی دو روز آینده خبر داد.
براساس نقشه‌های پیش‌یابی طی دو روز آینده در سواحل دریای ‌خزر ابرناکی، در بعضی ساعات بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در روز سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی بر مقدار بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود.
در این مدت دریای‌خزر مواج است و روز چهارشنبه موقتا از ناپایداری‌ها در این مناطق کاسته می‌شود.
در ضمن در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز طی امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده یا رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.طی دو روز آینده در برخی نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، شرق و جنوب فارس و دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس افزایش ابر و در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می‌دهد.گفتنی است امروز آسمان تهران قسمتی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد است و از اوایل شب بارش پراکنده و رعد و برق رخ می‌دهد بیشینه و کمینه‌ دمای پایتخت به ترتیب برابر 35 و 25 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

 


معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران‌بزرگ از برگزاری کلاس آموزشی برای 16هزار و 463 نفر و صدور بیش از 34هزار برگه جریمه برای خودروهای متخلف، بعد از اجرای طرح برخورد با متجاوزان به گذرگاه عابرین پیاده در تهران خبر داد.
سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران‌بزرگ در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز طرح برخورد با متجاوزین به گذرگاه عابرین پیاده از هفته گذشته گفت: در این مدت برای 16هزار و 463 راننده خودرو و موتورسیکلت، کلاس آموزشی برگزار شده است.
وی افزود: از این تعداد، 7هزار و 500 نفر از افرادی بودند که برای ترخیص خودرو یا موتورسیکلت خود به ستادهای ترخیص راهور مراجعه کرده‌اند.جهانی ضمن اعلام برخورد قاطع مأموران با متخلفان یادآور شد: در مدتی که از اجرای طرح برخورد با متجاوزان به گذرگاه عابرین پیاده می‌گذرد، بیش از 34هزار برگه جریمه برای خودروهای متخلف صادر شده است ضمن اینکه نمره منفی نیز برای رانندگان لحاظ می‌شود.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران‌بزرگ با بیان اینکه برخورد مأموران با موتورسیکلت‌ها ارشادی است و راهور قصد برخورد سلبی ندارد، گفت: در این مدت بیش از 11هزار برگه جریمه ارشادی برای موتورسواران صادر شده است.
وی تأکید کرد: متأسفانه رانندگان ما هنوز با دیدن چراغ زرد پای خود را روی گاز فشار می‌دهند تا از چهارراه عبور کنند، در صورتی که آنها باید بدانند مطابق قانون چراغ زرد تنها اجازه عبور به خودروهایی می‌دهد که در میان چهارراه قرار گرفته‌اند.
جهانی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، شهر برای بازگشایی مدارس آمادگی لازم را کسب کند.

 


در پی وقوع سیل شدید در شهرستان تاکستان چهار واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شد و 30 واحد هم تخریب 20 تا 30 درصدی دارند.
دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه تاکستان پیرامون آخرین وضعیت نقاط سیل‌زده شهرستان تاکستان اظهار داشت: تخریب 10 تا 30 درصدی تعداد 30 واحد مسکونی روستایی در قاسم‌آباد خرمدشت بر اثر وقوع بارش شدید باران و تگرگ در این شهرستان گزارش شده است.
به گزارش فارس شهرام جلیل‌وند افزود: چهار واحد مسکونی روستایی در خرمدشت بر اثر سیل به طور 100 درصدی تخریب شده و نیازمند بازسازی کامل هستند.
وی فرسودگی و قدیمی ساخت بودن را عامل تخریب شدید واحدها و منازل مسکونی در خرمدشت عنوان کرد و افزود: امدادرسانان هلال‌احمر شهرستان تاکستان بلافاصله پس از وقوع حادثه راهی مناطق سیل‌زده در خرمدشت شده و کار توزیع چادر بین سیل‌زدگان را آغاز کردند.
جلیل‌وند ادامه داد: ماموران و امدادرسانان هلال‌احمر هشت چادر اسکان را بین خانوارهای آسیب‌دیده که منازلشان تخریب شده بود به همراه مایحتاج ضروری توزیع کردند.
وی با بیان اینکه طی ساعات مختلف از زمان امدادرسانی هیچ گونه مشکلی برای اسکان سیل‌زدگان خرمدشتی وجود نداشته است، ابراز داشت: همچنین عملیات برآورد خسارت توسط کارشناسان فرمانداری و جهاد کشاورزی منطقه قاسم‌آباد آغاز شده است.
دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: حجم بیشتر خسارات ناشی از وقوع سیل در این شهرستان متوجه بخش کشاورزی است.
جلیل‌وند افزود: همچنین کار برآورد خسارات که توسط کارشناسان مرتبط آغاز شده است تا 48 ساعت آینده پایان می‌یابد.
وی اظهار داشت: صیفی‌جات، انگور، خربزه، گوجه فرنگی و هندوانه جزو محصولات خسارت‌دیده در مناطق مختلف شهرستان تاکستان است.
دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان تاکستان از پرداخت بخشی از خسارات بخش کشاورزی توسط بیمه خبر داد و افزود: تیم بنیاد مسکن نیز پس از برآورد خسارات با انجام هماهنگی‌ها نسبت به پیگیری‌ مسئله و بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی اقدام می‌کند.

 


برادرکشی به خاطر مسايل مالی
برازجان-خبرنگار کیهان: فردی به هویت «م.الف» ساکن روستای سرکره شهرستان برازجان به خاطر اختلافات مالی با برادرش وی را با ضربات چاقو به قتل رساند و پدرش را نیز مجروح کرد. متهم پس از این حادثه متواری شد.
بازداشت قاچاقچیان اشیای قدیمی
رودسر-خبرنگار کیهان: مأموران انتظامی پاسگاه گلوگاه چابکسر در راستای کنترل خودروهای عبوری در مبادی ورودی و خروجی شهرستان به یک دستگاه سمند با 3 سرنشین مشکوک شده، آن را متوقف کردند. در بازرسی از این خودرو تعداد 490 قطعه اشیای قدیمی متعلق به 4 هزار سال پیش از میلاد کشف شد و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.
واژگونی خودروی پژو پارس
اهواز-خبرنگار کیهان: در اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس در محور اهواز- شوشتر 2 تن از سرنشینان خودرو به دلیل شدت جراحات وارده کشته، و 2 تن دیگر مجروح شدند. علت حادثه رعایت نکردن سرعت مطمئنه توسط راننده خودرو اعلام شد.
نشت مواد شیمیایی از تانکر تریلر
کرج-خبرنگار کیهان: در پی تماس‌های مردمی با سامانه 125 آتش‌نشانی کرج پیرامون نشت مواد شیمیایی از تانکر یک تریلر متعلق به شرکت نفت، ماموران آتش‌نشانی با حضور در محل پس از 4 ساعت تلاش محیط را از مواد شیمیایی پاکسازی، و از بروز حوادث زیانبار جلوگیری کردند.
برخورد با قاچاقچی مواد مخدر
اصفهان- خبرنگار کیهان: یک نفر قاچاقچی مواد مخدر که قصد انتقال 4 کیلوگرم مواد مخدر شیشه را به اصفهان داشت، توسط ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان شناسایی و دستگیر شد. متهم که از مدت‌ها پیش تحت تعقیب بود با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی اصفهان معرفی شد.
مواد مخدر درمحوطه ضایعات آهن
ایرنا- بندرعباس: ماموران مبارزه با مواد مخدر خمیر با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی از بارگیری یک محموله مواد مخدر جهت انتقال به بندر لنگه مطلع شدند.
در بازرسی از کامیون مورد نظر که حامل بار ضایعات آهن بود، یک تن و 193 کیلوگرم تریاک که در کف خودرو جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
سقوط کارگر ساختمانی
تبریز- خبرنگار کیهان: سقوط یک کارگر از طبقه دوم یک ساختمان در حال احداث در روستای فتح‌آباد تبریز موجب فرو رفتن میلگردهای ستون به بدن وی شد. ماموران آتش‌نشانی پس از حضور در محل و رهاسازی میلگردها کارگر زخمی را به مرکز درمانی منتقل کردند.

 


رانندگان یک دستگاه پراید سفیدرنگ با سرقت اموال زنان برخی از آنان را مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند.
خانمی بعد از مراجعه به کلانتری 141 گلستان به کارآگاهان گفت: «در ساعت 22:00 مورخه 13/4/1392، در میدان صادقیه و به مقصد میدان آزادی به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با دو سرنشین مرد [جوان] شدم؛ پس از طی مسافتی کوتاه، سرنشینان خودرو با تهدید چاقو و توسل به زور اقدام به سرقت اموالم شامل گردنبند، انگشتر طلا، دو دستگاه گوشی تلفن همراه و وجوه نقد همراهم کرده و در مکانی خلوت واقع در حوالی ورزشگاه ازادی، مرا رها و از محل متواری شدند».
با حضور مالک خودرو در اداره پنجم، وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که خودرو پراید را به صورت قولنامه‌ای به فردی به نام «حسین.ب» فروخته؛ بلافاصله تصاویر این شخص (خریدار خودرو) از سیستم جامع پلیس استخراج و مالباخته پس از مشاهده تصویر «حسین.ب»، صراحتا وی را به عنوان یکی از سارقان زورگیر اموالش مورد شناسایی قرار داد.
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره پنجم اطلاع پیدا کردند که «حسین.ب« با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ و در محدوده ایستگاه مترو صادقیه اقدام به مسافرکشی می‌نماید؛ باتوجه به اطلاعات بدست آمده، نامبرده در یک اقدام ضربتی دستگیر شد.
با دستگیری و انتقال حسین به اداره پنجم، تحقیقات از وی آغاز و او نیز همانند بسیاری از متهمان در مراحل اولیه تحقیقات منکر هرگونه ارتکاب سرقت شد اما پس از مواجه شدن با شاکیه لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به سرقت و زورگیری، به آزار و اذیت مالباخته و فروش طلا و جواهرات از طریق همسرش اعتراف کرد؛ همسر متهم نیز پس از حضور در اداره پنجم به کارآگاهان عنوان کرد که اطلاعی از مسروقه بودن طلا و جواهرات نداشته و همسرش (حسین.ب) مدعی بوده که طلا و جواهرات را در ازای طلبش از یکی از دوستانش دریافت کرده که در بازرسی از مخفیگاه متهم، بخشی از طلاجات مسروقه کشف شد.
باتوجه به اعتراف «حسین.ب» در خصوص آزار و اذیت، مالباخته که به دلیل حفظ آبرو تا آنزمان از طرح موضوع خودداری کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که سرنشینان خودرو پراید علاوه بر سرقت اموالش، با تهدید او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.
در ادامه تحقیقات و با شناسایی هویت متهم دوم پرونده به نام «ابوالفضل.ب»، مخفیگاه وی در منطقه یافت‌آباد- میدان الغدیر شناسایی و او نیز پیش از اطلاع از دستگیری همدستش، در ساعت 10 مورخه 2/6/1392 دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ منتقل و در تحقیقات بعمل آمده، اظهارات همدستش را تأیید و شاکیه نیز با حضور در اداره پنجم وی را صراحتا مورد شناسایی قرار داد.
سرهنگ عباسعلی، رئیس پلیس آگاهی تهران‌بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: «باتوجه به اعتراف صریح متهمان در خصوص «سرقت‌های به عنف تحت پوشش مسافرکش» و احتمال افزایش جرایم ارتکابی، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.»

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
به دنبال نقص فنی در یکی از وسایل بازی در پارک شهربازی اهواز 9 نفر به شدت مجروح شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: حادثه ساعت 23 و42 دقیقه در پارک شهر بازی اهواز در حالی رخ داد که عده‌ای جوان و نوجوان سوار بر ترن هوایی بودند که ناگهان سفینه از جا کنده شده و 9 نفر به شدت آسیب دیدند.
سیداسدالله موسوی افزود: هر 9 مجروح بلافاصله توسط نیروهای اورژانس 115 به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز انتقال یافتند.

 


سال تحصیلی جدید از دیروز در چین با ترافیک سنگین در کلانشهرها از جمله پکن آغاز شد.
ترافیک، خودرو و سال تحصیلی سه موضوعی بودند که در گزارش امروز رسانه‌های چین به یکدیگر پیوند خورده و تصاویر نشان دادند جاده‌های قفل شده در شهر پکن به یک کلاف سردرگم برای بیش از 20 میلیون نفر جمعیت آن تبدیل شده است.
ترافیک شهر پکن با بیش از پنج میلیون دستگاه خودرو آنقدر سنگین شده که حتی راه‌اندازی سریع خطوط مترو در چند ماه اخیر باز هم به داد آن نمی‌رسد.
این در شرایطی است که هر روز بر شمار شهروندانی که دوچرخه‌ها را کنار گذاشته و خودروسوار می‌شوند، افزوده می‌شود.
روزنامه چاینا دیلی امروز نوشت: ترافیک سنگین باعث شده تا مأموران چینی به دنبال استفاده بیشتر از بالگرد باشند.
قرار است بالگردها برفراز شهر به پرواز درآمده و اطلاعات لازم از ترافیک در سطح پایتخت را به اطلاع مراکز ذی‌ربط برسانند.
موتورسواران پلیس نیز که روزگاری بندرت در سطح شهر دیده می‌شدند باید در مقاطع مختلف حضور یافته و راه‌بندان را باز کرده و بر ترافیک سنگین مدیریت کنند.
ترافیک سنگین در شهر پکن بقدری است که برای تردد از غرب به شرق پکن شاید چهار ساعت هم ناکافی باشد در صورتی که در نبود ترافیک این مسیر را باید در زمان 20 دقیقه با خودرو طی کرد.
سرعت خودروها در پکن بسیار کاهش یافته و بعضاً در سطح شهر و خیابان‌های شلوغ خودروها بیش از 10 کیلومتر سرعت ندارند.

 


انتشار گسترده تصویری از گواهینامه یکی از دختران خاندان آل سعود به نام «منیره بنت محمد بن عبدالعزیز آل سعود» در فضای مجازی عربستان، موجب خشم شدید افکار عمومی این کشور به ویژه زنان سعودی شده است.
شیعه آنلاین: یکی از موضوعاتی که همواره در کشور عربستان سعودی بحث برانگیز بوده، مسأله رانندگی زنان بوده است. مخالفت سرسخت طیف سلفی افراطی در عربستان،‌موجب شده که حکومت سعودی اجازه رانندگی به زنان این کشور را ندهد. این در حالی است که زنان عربستانی همواره خواهان آزاد شدن رانندگی برای آنان شده و این مسأله را از آزادی‌های فردی و اجتماعی می‌دانند.
در همین حال انتشار گسترده تصویری از گواهینامه یکی از دختران خاندان آل سعود به نام «منیره بنت محمد بن عبدالعزیز آل سعود» در فضای مجازی عربستان، موجب خشم شدید افکار عمومی این کشور به ویژه زنان سعودی شده است.
گفتنی است کاربران سعودی در حال انتشار گسترده این تصویر در صفحات سایت‌های اجتماعی و نوشتن عبارت‌های اعتراض‌آمیز علیه آل سعود هستند. شایان ذکر است تاریخ صدور این گواهینامه مربوط به چند ماه اخیر است و توسط وزارت کشور عربستان سعودی صادر شده است.

 


مدارس دولتی شهر «ریور» در ایالت ماساچوست اعلام کردند: با هدف گسترش ارزش‌های اسلامی و برای حمایت از اقلیت مسلمان این ایالت در نظر دارند اعیاد اسلامی را برای دانش‌آموزان مسلمان به عنوان تعطیلی رسمی ثبت کنند.
به گزارش پایگاه السکینه، «پل داکین» ناظر مدرسه‌ای در ریور اعلام کرد: این گام در جهت برخورد مساوی با پیروان اقلیت‌های دینی شکل گرفت تا دانش‌آموزان مسلمان در این باره با سایر دانش‌آموزان مسیحی مساوی باشند.
این تصمیم زمانی گرفته شد که مسئولین مدارس دولتی و گروهی از اعضای انجمن‌های مدارس نشستی با عنوان روش‌های برخورد با تعددگرایی دینی برگزار کرده بودند.
مدیر اجرایی جمعیت «هدایت اسلامی» در آمریکا با بیان این که این تصمیم از سوی مسلمانان مورد استقبال قرار گرفت تأکید کرد: مسلمانان در آمریکا بخشی از جامعه محسوب می‌شوند و در طول سال دو عید بزرگ دارند.

 


مردم و گروه‌های مختلف در آمریکا نسبت به جنایات این کشور معترضند و اعتراض خود را به گونه‌های مختلف نشان می‌دهند.
به گزارش ندای انقلاب، اعتراض‌ها در خصوص حمله احتمالی آمریکا به سوریه در کشورهای دنیا در حال گسترش است.در میان معترضان گروه‌های ضد جنگ، سربازان و یا کهنه سربازان آمریکایی نیز دیده می‌شوند.
این عکس پرچم وارونه ایالات متحده است که در دست سرباز این کشور قرار گرفته که روی آن نوشته شده است:
«هیچ پرچمی (پرچم آمریکا) اینقدر بزرگ نیست که بتواند شرم و خجالت کشتار مردم بی‌گناه در سراسر جهان را در خود جای دهد».

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10