(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 12 شهریور 1392 - شماره 20581

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
کلید بود
یا سوئیچ بولدوزر‌؟! (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
قبول کن ! (گفت و شنود)
اعتراض نمایندگان مجلس به اقدامات سرپرست وزارت علوم
توفیقی داس در دست گرفته است
نیویورک‌تایمز: آمریکا برای حل بحران سوریه باید از تکبر در مقابله با ایران دست بردارد
سناریوی اصلاح‌طلبان
برای یارگیری از فراکسیون اکثریت(خبر ویژه)
 تدبیر و امید برای مهار تورم مصرف انتخاباتی داشت؟!(خبر ویژه)
مهاجرانی: نمی‌فهمم آمریکا و انگلیس چرا مشتی اوباش را ترجیح دادند(خبر ویژه)
سرگردانی دانشجویان بورسیه دکترا صرفاً به خاطر لجبازی با دولت سابق؟!(خبر ویژه)
 


آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان در اولین کنفرانس‌خبری خود که بعد از انتخاب به ریاست جمهوری و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شده بود، مواضع درخور تقدیری اتخاذ کرد. ایشان از یکسو بر سیاست‌های کلان و رسماً اعلام شده نظام در عرصه‌های بین‌المللی تأکید ورزید که ابراز ناامیدی دشمنان بیرونی را در‌پی داشت و از سوی دیگر تلاش روزنامه‌های زنجیره‌ای برای مصادره رأی‌خود به حساب مدعیان اصلاحات را ناکام گذاشت که عصبانیت اصحاب‌فتنه را به دنبال داشت. آقای روحانی در همان کنفرانس خبری و در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود؛ آیا مجریان و مسئولان دولت پیشین را درو خواهید کرد؟ گفته بود؛ «دولت آینده،‌دولت کارآمدی و شایسته‌سالاری است و از همه عزیزان و مدیرانی که هشت سال کار و تلاش کردند و شایسته هستند استفاده می‌کنیم و در مقابل آنها تواضع می‌کنم» آقای روحانی در ادامه تأکید کرده بود «ما گفتیم کلید داریم، نگفتیم داس داریم». این اظهارنظر رئیس جمهور که آمیزه‌ای از مزاح نیز در آن بود، بازتاب گسترده‌ای یافت و حکایت از آن داشت که آقای روحانی در گزینش اعضای کابینه و یاران و همکاران خود بر «شایسته‌سالاری» تکیه دارد و از انتخاب ناشایسته‌ها و بی‌صلاحیت‌ها اجتناب خواهد کرد. اما، حضور برخی از اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 در فهرست وزیران پیشنهادی ایشان به مجلس شورای اسلامی، این برداشت را که جناب روحانی بر شایسته‌سالاری تکیه دارد، با تردیدهای جدی روبرو کرده و در حد و اندازه یک شعار بی‌پشتوانه تنزل داد. ولی بعد از آن که وزرای پیشنهادی-بدون استثناء- در معرفی خود به نمایندگان مجلس، از فتنه‌88 اعلام برائت کردند، بر دروغ بودن ادعای تقلب تأکید ورزیدند و از تعهد خود نسبت به رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی سخن گفتند، این امیدواری در میان نمایندگان مجلس شکل گرفت که آنان از گناه بزرگ حضور در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 پشیمان شده و توبه کرده‌اند و قصد دارند با حضور فعال خود در چرخه تعریف شده اسلام و انقلاب و نظام، جبران مافات کنند. توبه از آن جرم بزرگ اگرچه به تنهایی نمی‌توانست مجوز حضور آنان در دولت جدید باشد، ولی نمایندگان مردم- به هر علت که بحث جداگانه‌ای می‌طلبد- عذر تعدادی از آنها را پذیرفتند و به آنان رأی اعتماد دادند که امید است این حسن ظن نمایندگان مردم را پاس بدارند و البته 3 تن از وزرای پیشنهادی نیز نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.
تا اینجا، می‌توان گفت که تعدادی از وزیران کابینه آقای دکتر روحانی حضور خود در کابینه را مدیون، اعلام برائت از فتنه 88، اعتراف به دروغ بودن ادعای تقلب، تأکید بر پاسداشت اصل ولایت فقیه و قانون اساسی و حسن ظن و پذیرش عذر تقصیر آنان از سوی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند، آیا غیر از این است؟!
همین جا و با عرض پوزش باید گفت شعار «اعتدال» هندوانه دربسته است که تا شکافته نشود نمی‌توان درباره محتوای آن قضاوت کرد. مگر «اصلاحات» شعار بدی بود؟! ولی در عمل به وطن‌فروشی و خروج از حاکمیت شماری از مدعیان اصلاحات انجامید و آقای خاتمی تازه در اواخر دوران ریاست جمهوری خود پیشنهاد کرده بود که «اصلاحات» نیاز به تعریف دارد! آیا قرار است شعار «اعتدال» به سرنوشت شعار «اصلاحات» دچار شود؟ پاسخ این سؤال را باید ابتدا در میدان عمل دید و سپس درباره آن قضاوت کرد. بنابراین بدیهی است که برخلاف آنچه این روزها مدعیان اصلاحات و برخی از اطرافیان رئیس جمهور محترم ادعا می‌کنند شعار سربسته و تعریف نشده «اعتدال» انگیزه و علت رأی اعتماد نمایندگان مردم به تعدادی از وزرای پیشنهادی نبوده است و دقیقاً به همین علت بود که جناب روحانی و وزرای پیشنهادی ایشان در کنار شعار اعتدال و به پیوست آن، بر برائت از فتنه 88، اعتراف به دروغ بودن تقلب و پایبندی به قانون اساسی تأکید می‌ورزیدند. از این روی بدون کمترین ابهام و تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که منظور آقای روحانی از «اعتدال» هر چه باشد، برائت از فتنه‌گران اصلی‌ترین محور آن است.
اکنون باید گفت؛ اگر رأی مردم را آنگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند، «حق‌الناس» بدانیم- که هست- و بی‌توجهی به آن را گناهی نابخشودنی و خیانت تلقی کنیم - که چنین است- این «حق‌الناس» منحصر به زمان شمارش آراء نیست، بلکه کسانی که با رأی مردم، یعنی همان «حق‌الناس» بر کرسی‌های مسئولیت تکیه زده‌اند نیز موظف به حفظ امانت مردم و پاسداری از حق‌الناس خواهند بود. اما، از سوی دیگر، جناب روحانی و اعضای کابینه ایشان در جریان اخذ رأی اعتماد مجلس از مرزبندی با فتنه‌گران و برائت از آنها با عنوان «پیام مردم» یعنی همان «حق‌الناس» یاد کرده‌اند و اگر چنین نبود، آنهمه اصرار و تأکید بر برائت از فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 برای چه بود؟! با این حساب که نه پیچیده است و نه پنهان، به کارگیری اصحاب فتنه در کابینه، آنهم در پست‌های کلیدی، ضمن آن که صداقت آقایان را در اظهارات رسماً اعلام شده آنان با تردیدهای جدی روبرو می‌کند، امانت‌داری و التزام عملی و نظری آنها به حفاظت از «حق‌الناس» را هم زیر سؤال می‌برد و این پرسش منطقی را در اذهان پدید می‌آورد که آیا آنهمه اعلام برائت از فتنه‌گران و تأکید بر اعتدال و شایسته‌سالاری فقط برای کسب رأی اعتماد از مجلس بود؟!
در برخی از عزل و نصب‌های دولت نوپای آقای روحانی نه فقط سمت و سویی از «شایسته‌سالاری»، «اعتدال» و مخصوصاً برائت و مرزبندی با فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 دیده نمی‌شود، بلکه این تلقی را پدید می‌آورد که گویی جماعتی از اصحاب فتنه و افراد بدسابقه و بدنام را برای حمله به شایستگان و انتقام از کسانی که در مقابل فتنه 88 ایستاده بودند، سازماندهی کرده و به میدان آورده‌اند!
در این باره اگرچه گفتنی‌هایی هست که برای مردم شنیدنی است و شاید برای شخص رئیس جمهور محترم نیز قابل شنیدن باشد! و به آن خواهیم پرداخت ولی به مصداق «مشتی که نمونه خروار» است می‌توان از انتصاب سرپرست وزارت علوم یاد کرد. ایشان به گواهی اسناد مکتوب و فیلم‌های موجود از اصحاب فتنه 88 بوده است و این واقعیت تلخ از نگاه رئیس جمهور محترم نیز پنهان نبوده و نیست تا آنجا که به همین علت از معرفی وی در فهرست وزرای پیشنهادی اجتناب ورزیدند. اما، چرا ایشان را به سرپرستی وزارت علوم - با توجه به اهمیت ویژه آن- منصوب کرده‌اند؟! آیا این انتصاب دهن‌کجی به مردم و ضایع کردن حق‌الناس نیست؟! سرپرست کنونی وزارت علوم که به نظر می‌رسد مأموریت جاده‌صاف‌کنی و ریل‌گذاری این وزارتخانه حساس به نفع فتنه‌گران را برعهده دارد، این روزها با عجله و شتاب فراوان به عزل و نصب‌های سؤال‌برانگیز و تغییرات غیرقابل توجیه و غیرعلمی در وزارتخانه تحت‌ سرپرستی خود مشغول است. به عنوان نمونه و فقط به عنوان نمونه، دیروز، یعنی در یک روز تعطیل رسمی حجت‌الاسلام دکتر شریعتی را از ریاست دانشگاه علامه عزل کرد و چند روز قبل در اقدامی مشابه و غیرمنتظره و با یک تماس تلفنی کوتاه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان را نیز برکنار کرده بود و همچنین با اتخاذ یک تصمیم بی‌جا و اعتراض‌آفرین، دانشجویان بورسیه را از حق قانونی خود محروم کرد... و اقدامات مشابه دیگری از همین دست. آیا مردم، اساتید دانشگاه، دانشجویان و نمایندگان مجلس حق ندارند از رئیس جمهور محترم درباره انگیزه و علت اینگونه اقدامات سؤال کنند؟! مثلاً؛ عزل حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر شریعتی با چه انگیزه‌ای صورت پذیرفته است؟ آنچه همگان از ایشان می‌شناسند و همه شواهد نیز گواه آن بوده و در دسترس و قابل بررسی است، شخصیت علمی برجسته دکتر شریعتی، تلاش بی‌وقفه ایشان برای گسترش دامنه علم‌آموزی و پیشرفت‌های علمی، تأکید بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و ایستادگی ایشان در مقابل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و روشنگری درباره آن خیانت بزرگ است. اگر سرپرست وزارت علوم و یا جناب رئیس جمهور محترم خصوصیت دیگری در ایشان سراغ دارند که باعث عزل وی شده است، چرا اعلام نمی‌کنند؟ و اگر عزل ایشان تنها به‌خاطر ویژگی‌های یاد شده است که...؟!
و بالاخره، این روزها برخی از جماعت یاد شده و پست و مقام یافته، چنان به قلع و قمع این و آن مشغولند که باید از جناب روحانی پرسید، آن کلید کذایی که در تبلیغات ریاست جمهوری به مردم نشان دادید و بعدها نیز بارها به آن اشاره فرمودید، کلید حل مشکلات بود یا سوئیچ‌‌بولدوزر؟! چرا که کار از «داس» و امثال آن گذشته است!

حسین شریعتمداری

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* رهبر معظم انقلاب با توجه به شناخت عمیقی که از غرب دارند قریب به این مضمون می‌فرمایند که اگر در برابر این دشمن نرمش نشان داده شود هجومش بیشتر خواهد شد اما اگر به جای رفتار تدافعی پاسخ کوبنده بدهی خیلی بهتر نتیجه می‌دهد و ما امروز شاهد معنای جمله زیبای معظم‌له در سوریه هستیم.
8847---0919
* عربده‌کشی‌های آمریکا در منطقه و تهدیدات که خارج از عرف جهانی، کشورهای ضعیف‌تر را خارج از منشور سازمان ملل تهدید می‌کند، همه و همه برای ما درس است. درس بزرگ این است که باید همیشه و در هر شرایطی قوی بود. در این سیستم بین‌المللی که آمریکا به یک باره اعلام می‌کند قصد حمله به کشوری را دارد، باید قوی بود.
یک هموطن
* از مسئولین امر درخواست می‌شود ستادی تحت عنوان «حمایت از محور مقاومت» تشکیل دهند تا مردم مبارز و دلسوز ما بتوانند کمک‌های مالی و معنوی خود به سوریه را به صورت بهتر و جدی‌تر ارائه نمایند. ما به عنوان رزمنده آماده اعزام به سوریه هستیم.
شامی از کرج، مرتضی ریزانه و 7641---0912
* حالا می‌شود فهمید که چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را تحریم می‌کنند برای این که می‌خواستند با راه انداختن جنگ علیه مقاومت، ایران نتواند از طریق رسانه حقایق را به جهان منعکس نماید و رسانه ایران را مزاحم می‌دیدند.
2434---0912
* به آمریکا و متحدانش هشدار می‌دهیم که سوریه به منزله مرز ایران است و ما از جبهه مقاومت به راحتی چشم‌پوشی نمی‌کنیم و در برابر ددمنشی شما قطعا واکنش شدیدی از خود نشان خواهیم داد.
سجاد شیخی- اهواز
* جا داشت که آقایان وزرا در هفته دولت، خدمات دولت نهم و دهم را به پای خود نمی‌نوشتند و از خدمات آقای احمدی‌نژاد هم یادی و تقدیری می‌کردند.
یک شهروند
* چگونه است که مجلس پیگیر حقوق ملت در کودتای 28 مرداد 1332 می‌شود ولی برای پیگیری حقوق ملت و انقلاب و همچنین امام و شهدا در کودتای خائنانه و نافرجام فتنه‌گران در سال 88 اقدامی نمی‌کند؟
7150---0935
* اخیرا بین برخی از مسئولان جدید و رسانه‌های بیگانه یک هماهنگی در سیاه‌نمایی کارهای دولت قبلی وجود دارد. حال چه مسائلی پشت پرده است خدا می‌داند!
6351---0912
* به برادران اهل قلم کیهان خسته نباشید و خدا قوت عرض می‌کنم. خوشحال هستیم که همچون سدی محکم در برابر انحراف‌های فکری و افکار پوسیده غربی ایستاده‌اند. یادداشت اخیر با عنوان معامله مصالحه یا محارب را خواندم بسیار تحلیل درستی بود. بسیار متشکرم.
0693---0916
* روزنامه کیهان در تاریخ 5/6/92 به نقل از وزیر محترم راه و شهرسازی نوشته‌‌اند: پس‌انداز و افزایش وام بانک‌ها تنها راه خانه‌دار شدن مردم است. به وزیر محترم عرض می‌کنم با توجه به گرانی و تورم چگونه امکان پس‌‌انداز برای قشر کارگر و کارمند وجود دارد؟ اگر این طیف تا 15 هر ماه هزینه خرج‌کرد خود را داشته باشند شاهکار کرده‌‌اند و بقیه ایام را باید قرض بگیرند. آقای وزیر به فکر راه حل دیگری باشید.
شاه‌محمدی
* وزیر مسکن وقتی برای این وزارتخانه معرفی شده بود اعلام کرد قیمت مسکن مهر تغییر پیدا نخواهد کرد ولی اکنون که وزیر شده این مسکن گران شده است، چرا؟
5908---0912
* جناب آقای زنگنه! وقتی تلاش‌های جهادگونه کارکنان پتروپارس در افزایش دو برابری تولید گاز را نادیده می‌گیرید اولاً شوق و انگیزه آنها را سرکوب می‌کنید و ثانیاً صداقت خود را زیر سؤال می‌برید.
نیکنام از قم
* مگردر این کشور قحط‌الرجال است که تاکنون به آقای ترکان پنج پست کلیدی داده‌اند. چرا ما مردم را با شعار اعتدال سرگرم می‌کنند و در پشت صحنه حزب و گروه خویش را به قدرت می‌رسانند.
مهین
* گرانی و افزایش قیمت آب، گاز، برق مصرفی مردم در حالی که هنوز مهر تنفیذ رئيس‌جمهور یازدهم خشک نشده چه معنی و مفهومی دارد؟ مگر قرار نبود مشکلات اقتصادی و تورم حل شود نکند دوباره سیاست دولت سازندگی (له شدن قشر مستضعف) کلید خورده است.
2991---0935
* افزایش سود بانکی که مسئولین دولت جدید مطرح می‌کنند و به سر زبان‌ها انداخته‌اند سمی مهلک است. چرا که تورم و گرانی را افزایش می‌دهد. به جای این کار اجناس را ارزان‌تر به دست مردم برسانند.
گودرزی از اصفهان
* پارک لاله تهران به دلیل وسعتی که دارد می‌تواند شب‌های فصل بهار و تابستان پذیرای تعداد زیادی از شهروندان برای استراحت باشد ولی در حال حاضر به خاطر فقدان روشنایی خیلی از قسمت‌های این پارک قابل استفاده نیست، بلکه جای امنی برای خلافکاران شده است.
1905---0912
* «طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ترویج اباحه‌گری جرم محسوب می‌شود.» تبلیغ 2 زن رقاصه و فاسد آمریکایی در یک روزنامه سینمایی کشور نوعی دهن‌کجی به اعتقادات و فرهنگ ایرانی اسلامی ملت و ترویج فساد علنی و تبلیغ کسب زندگی بی‌بند و بار غربی است. منتظر برخورد قانونی هیئت نظارت با این روزنامه گستاخ و محک زدن مسئولین جدید وزارت ارشاد و مطبوعات در کشور هستیم.
فهیم‌زاده- اهواز
* از رئیس‌ محترم مجلس درخواست می‌شود علت عدم اجرای قانون 7300 روز (20 سال خدمت) کارگران مشاغل سخت را که بیمه اجرا نمی‌کند پی‌گیری نمایند.
7430---0935
* چندی قبل برای خرید مانتو به مرکز خریدی در شهرری رفته بودم. متاسفانه اکثر مغازه‌ها مانتو جلو باز بودند و نتوانستم آنچه را می‌خواهم تهیه کنم. مسئولین صنف پوشاک چه پاسخی برای امثال ما دارند که نمی‌خواهند تسلیم فرهنگ وارداتی غرب شوند و شرع و حیا برایشان مهم است.
9495---0938
پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 22
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 20568 صفحه 2 مورخ 27/5/1392 در خصوص «فکری به حال اتوبوس‌های میدان ساحل- مترو چیتگر» شود به آگاهی می‌رساند:
در حال حاضر خط ملکی 3019 (پایانه دریاچه شهدای خلیج‌فارس پایانه مترو چیتگر) با تعداد 10 دستگاه اتوبوس و خط خصوصی 7801 (پایانه دریاچه شهدای خلیج‌فارس- پایانه مترو صادقیه) با تعداد 13 دستگاه اتوبوس سازمانی فعالیت می‌نمایند که با توجه به اجرای برنامه زمانبندی خطوط برابر سیستم مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی (GPS) سر فاصله حرکتی اتوبوس‌ها و برداشت مسافرین برابر زمانبندی تعیین شده در تمامی ساعات طول روز انجام می‌گردد، لیکن به منظور اجرای دقیق و ارائه سرویس‌رسانی مطلوبتر به شهروندان محترم در خصوص اشتغال حداکثری ناوگان خطوط مذکور و اجرای برنامه منظم حرکتی اتوبوس‌ها (خصوصاً ساعات اولیه صبح) اقدام و نظارت لازم نیز از سوی اداره اتوبوسرانی شهرداری منطقه 22 به عمل خواهد آمد.»
* از شبکه خبر بابت پخش مستند «پایانی بر پایان» که چهره زشت و خباثت‌آلود منافقین را برملا کرد تشکر می‌کنم. خدا لعنت کند این منافقین را که شهیدانی چون بهشتی، رجایی، باهنر و... و هزاران نفر دیگر از مردم بی‌گناه را به شهادت رساندند.
4511---0919
* در مورد یادداشت آقای شریعتمداری و به قول ایشان گفتنی‌های زیادی هست. برخی از وزرای پیشنهادی به خاطر دروغ بزرگ تقلب، ظلم بزرگی به نظام روا داشتند حال که قصد کسب مسئولیت وزارت را دارند می‌گویند ما نبوده‌ایم. والله که قابل بخشش نیست.
3382---0911
* من معتقدم سخنرانی‌ها و روشنگری‌های دکتر احمدی‌نژاد در داخل وخارج کشور به ویژه در سازمان ملل یکی از عوامل بیداری اسلامی در خاورمیانه و جنبش 99 درصدی در آمریکا بود ولی این موضوع در هیاهوها مغفول واقع شد.
6163---0912
* وای به حال گروهکهای تکفیری و حامیان‌شان، آن حاکمان خودفروخته عرب که خودشان را سپر بلای صهیونیست‌های جنایتکار کردند. دیر نیست که دست انتقام خداوند قهار گریبان خبیث‌شان را بگیرد.
5809---0937
* عمری است که از حضور او جاماندیم
در غربت سرد خویش تنها ماندیم
او منتظر است تا که ما برگردیم
ماییم که در غیبت کبری ماندیم
با آرزوی تعجیل در ظهور بقیه‌الله ارواحنا له الفداه
2566---0914
* از نیروی انتظامی درخواست می‌شود با مواد مخدر فروش معروف اسلامشهر شهرک مهدیه کوچه 21 برخورد کند.
3419---0935
* باید همگان در مکاتبات و صحبت‌های روزمره به جای واژه «بی.آر.تی» معادل فارسی آن را به کار ببرند و معمول بکنند تا فارسی پاس داشته شود.
0095-0938
* می‌خواهم به آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان عرض بکنم عمده مسایل به وجود آمده امروز نتیجه و محصول ندانم‌کاری‌ها و حرکت‌های ناشایست ایشان در دو سال پایانی دوره ریاست‌جمهوری است.
6232---0912
* از زحمات وتلاش نمایندگان عزیز ملت تشکر می‌کنیم هر چند که انتظار داشتیم برخی دیگر از وزرای پیشنهادی هم رأی اعتماد نگیرند.
7941---0912
* وضعیت حجاب دختران و زنان در شکل مانکن‌های زشت و زننده و لباسهای چسبان در جامعه دیگر قابل تحمل نیست. مسئولان فرهنگی کشور باید به این وضعیت با جدیت برخورد کنند.
یک شهروند
* عملکرد آمریکا درافغانستان، پاکستان، مصر، سوریه، لیبی و دیگر کشورهای منطقه به خوبی نشان می‌دهد که هدف اصلی امپریالیسم و صهیونیسم، عبور از استقلال و آزادی و حاکمیت کشورهای خاورمیانه است و براساس این هدف سیاست تهدید و تطمیع و فشار را دنبال می‌کند.
علیزاده
* دولت آقای احمدی‌نژاد با زحمات زیاد و با تمام آزمونها و پیچ‌های تاریخی که پشت سر گذاشت، مملکت را در تمام عرصه‌ها به روز کرد.
یک هموطن
* وقتی می‌شنویم که آقای رئیس‌جمهور می‌گویند من وابسته به هیچ جناح وگروهی نیستم، آیا این مسئله با حضور افراد غیرمسئول خانواده‌های خاص در مراسم مختلف مثلا در مراسم تنفیذ یا کابینه معرفی شده همخوانی دارد؟
7811---0912
* برخی وزرای سابق اصلاحاتی ریش داشتند ریشه نداشتند خدا می‌داند حال که ریش هم ندارند چه دارند!
1407---0916
* پیامبر اعظم(ص) فرمودند: هیچ کار نیکی را برای خودنمایی انجام مده و انجام هیچ کار نیکی را به سبب شرم وامگذار.
6263---0938
* لطفا به بعضی از وزرا و دولتمردان بفرمایید محاسن خود را به گونه‌ای اصلاح نمایند تا در شأن مسئول جمهوری اسلامی ایران باشد.
شجاع
* از یک طرف دلم برای شهید رجایی مظلوم می‌سوزد از سوی دیگر از مدعیان پرتوقع منافق امروزی متنفر هستم. خدا را شکر که رجایی مزد اخلاص و ایمان خودش را گرفت و عزیز شد. و این جماعت مذبذب به واسطه نفاق و خیانت‌هایشان ذلیل گشتند.
0556---0912
* بعضی از نمایندگان مجلس به عنوان مخالف ثبت‌نام و دوپهلو صحبت کردند. چرا باید یک نماینده مجلس به این شیوه مذموم آلوده باشد.
2788---0937
* چند نماینده‌ای که بویی از شهیدمدرس و شهید دیالمه برده‌اند موفق شدند خاطره آن عزیزان را در خانه ملت زنده نگه دارند. فریاد حق و عدالت امروز از گلوی این اصول‌گرایان واقعی مجلس بیرون می‌آید.
4958-0916
* در پایان فیلم کردی که از شبکه شما بازپخش شد صحنه غیراخلاقی وجود داشت. متأسفانه در زمان ریاست آقای ضرغامی در رسانه ملی کشور هنوز باید بابت زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و شرعی در سریال‌ها و فیلم‌ها نگران باشیم.
یک شهروند تهرانی
* مشکلاتی که فتنه‌گران برای نظام به وجود آوردند به سختی و با پرداخت هزینه‌های سنگینی قابل جبران است. از مسئولان دستگاه قضایی تقاضا داریم با این موضوع، به‌طور قاطعانه برخورد کنند.
2040-0912
* شاهزادگان سعودی که عمری به دنیا دارند متوجه باشند که پادشاه منتظر عزرائیل عربستان گور آنها را همراه با گور خود و دوستان صهیونیستش در جنایات سوریه می‌کند.
یک شهروند
* دولتها و ملت‌ها کی می‌خواهند بیدار شوند؟ آمریکا و اسرائیل به خاطر منافع نامشروع‌شان مستقیم و غیرمستقیم منطقه خاورمیانه را به آتش کشیده‌اند. آیا این است دفاع از حقوق بشر؟!
رضا سرابی
* چند شبی در ساعت 22 از شبکه یک سیما آگهی هواپیمایی قشم پخش ‌شد. مجری و گوینده این اخبار یک مهماندار خانم و یک آقا صحبت ‌می کردند. مهماندار آقا در کمال سادگی به پخش اخبار می‌پرداخت و مهماندار خانم با هزار رنگ و لعاب اخبار می گفت . با دیدن این صحنه یاد بیانات حضرت آقا افتادم که فرمودند: در مجالس رسمی غربی ها مردها بسیار پوشیده و زنان این‌طور نیستند. لطفاً در پخش این رپرتاژ آگهی دقت شود. این نوعی از تهاجم فرهنگی نیست؟
صالحی
* خط مقدم جبهه جنگ نرم علیه صهیونیسم وزارت امور خارجه است و وظیفه اصلی آن بها دادن به حل مشکلات مردم مسلمان با ارتقاء و فعال کردن سازمانهای اسلامی و شکستن ابهت پوشالی دشمن در چشم و دل مسلمانان است.
یک شهروند
* آقای رئیس‌جمهور محترم حتماً رفع تبعیض و اجرای عدالت نسبت به حقوق بازنشستگان آموزش‌وپرورش با سایر وزارتخانه‌ها را مورد تأکید قرار داده و برای اجرای عدالت در این زمینه تلاش کنند.
یک شهروند
* تکلیف افزایش قیمت داروها به 2 الی 3برابر چه می‌شود؟ دارو تا چه زمانی با ارز مرجع در اختیار مردم قرار می‌گیرد؟ تا کی مردم باید زیر این فشارها له شوند؟ آیا دولت جدید اقدامی برای حمایت شدن نرخ ارز دارو درنظر دارد تا کمر مردم زیر بار این فشار نشکند؟
2826-0913
* معاون رئیس‌جمهور جدید اعلام کرده اقدامات 3ماهه آخر دولت قبلی منتفی است و به جای آن باید قوانین جدید وضع شود. آیا این کار باعث هرج و مرج در جامعه نمی‌شود؟
یک شهروند
* برخورد توأم با ملاحظه نمایندگان مجلس با افراد معرفی شده در دولت عوامل فتنه را پرروتر کرده است. خدا عاقبت به خیرمان کند. ان‌شاءالله
یک شهروند
* مبادا که خدمات دکتر احمدی‌نژاد فراموش شود؛ کسی که برج‌نشین تهران را با یک کپرنشین به یک چشم نگاه کرد، کسی که ساده زیست بود و کسی که برای اولین بار جلسات دولتش را در شهرستانها تشکیل داد. امیدوارم خداوند به او خیر و برکت و روزی عطا کند. چراکه خدمات ارزشمند او در زمینه مسکن، درمان، سهام عدالت و... غیرقابل توصیف و جبران است.
یک مادر 55ساله- تهران
* از این انتصاباتی که پس از رأی اعتماد مجلس به وزراء صورت گرفت معلوم می شود حرف و عمل آقای روحانی درباره اعتدال متفاوت است. این را از فیلم آقای توفیقی که منتشر شده می‌توان دریافت.
یک دبیر بازنشسته
* حال که انتخابات سالمی را برگزار کردیم و مردم با شور و نشاط در یک انتخابات گسترده حماسه سیاسی خلق کردند، بهتر است شکاف بین احزاب و گروه‌ها کنار گذاشته شود و انرژی و فرصت افراد و مسئولان و بخصوص وزرا صرف رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم شود.
یک شهروند
* پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند: 4 چیز از نشانه‌های بدبختی است:
1- خشک بودن چشم (اشک نداشتن)
2- دل‌سنگ بودن
3- حرص و طمع در دنیاطلبی
4- پافشاری بر گناه
6263-0938
* عربستان با آتش‌افروزی از طریق مزدوران وهابی، سلفی و تکفیری در بین کشورهای اسلامی به دنبال آن است که امنیت اسرائیل را تأمین کند. خباثت و خیانت از این بدتر نمی‌توان تصور کرد.
8949-0912
* در کجای دنیا مرسوم است کسانی که مخل امنیت کشورند و کشور را به آشوب کشیده و از فتنه‌گران حمایت کرده‌اند (که مجازات آنها حداقل حبس ابد است) برای وزارت معرفی شوند؟
پیش‌بهار
* حضور افراد مرتبط با فتنه 88 در هر سمتی در دولت دهن‌کجی به مردم است.
2748-0912
* حمایت آمریکای جنایتکار از وحشی‌گری و جنایت ارتش آمریکایی در مصر از یک سو و حمایت برخی حکام مرتجع عرب از سوی دیگر نشانه آن است که آمریکا و عمال منطقه‌ای‌اش مردم سالاری را برای کشورهای عربی نمی‌خواهند و آن را خطری برای خود می‌دانند.
5790-0913
* حال که هم آقای روحانی و اعضاء کابینه‌اش همگی اعتراف کرده‌اند که در انتخابات 88 تقلبی در کار نبوده و اردوکشی خیابانی خطا بوده است، وقت آن است که آخرین خطبه آقای هاشمی در نماز جمعه در ایجاد تردید در انتخابات و تایید ضمنی آشوب خیابانی آشوبگران مورد کالبدشکافی مجدد قرار بگیرد و از ایشان خواسته شود تردید‌آفرینی آن روز خود را جبران کند .
قاسمی
* با توجه به انتصابات صورت گرفته از سوی رئیس‌جمهور پس از رأی اعتماد مجلس، پیشنهاد می‌گردد نمایندگان قانونی را تصویب کنند تا پست‌هایی نظیر معاون و مشاور رئیس‌جمهور و... مانند وزیران پس از کسب رأی نظر مجلس منصوب شوند در این صورت است که جایگاه مجلس حفظ خواهد شد.
محمودخانی
* وظیفه خود می‌دانم از زحمات صادقانه 8 ساله دولت نهم و دهم تشکر کنم. برای ایشان طول عمر و صحت و سلامتی طلب می‌کنم.
قبادی
* جهان اسلام باید فکری به حال خود کند زیرا سازمان ملل علی‌رغم تمامی تهدیدات و فشارهایی که از سوی امپریالیسم متوجه جهان اسلام است، عملا کارایی خود را از دست داده است و از او هیچ کاری برنمی‌آید.
عباسی
* در جایی خواندم که یک آقایی گفته بود که در مدت کوتاهی اوضاع کشور را سر و سامان می‌دهیم. حال از ایشان این سؤال را داریم که آیا این حرف را از جانب خودت می‌زنی یا از سوی مسئولان جدید؟ اولا باید بدانید که اوضاع ایران سروسامان یافته است و اگر هم مشکلی هست از جانب کسانی است که خوی استکباری دارند. بهتر است شما اوضاع خودتان را سروسامان دهید.
شهیدی
* از دولت منتخب انتظار داریم به تقویت و بازسازی نیروهای مسلح و برقراری پیمانهای نظامی با همسایگان بپردازد.
عبدلی- ورامین
* در مورد انتصاب آقای نجفی پس از عدم رأی اعتماد وی از مجلس باید گفت مگر اینجا جای بازی بالابلندی است که اگر فردی از یک جایی افتاد درجای دیگری منصوب شود؟ کسی که در فتنه از چشم مردم افتاده است نباید در جای دیگری مشغول به کار شود. لیاقت او این پست و منصب نیست.
یک شهروند
* نمی‌دانم چرا آقای روحانی وزرایی را که از مجلس رأی اعتماد نگرفتند در سمت‌های مهم دیگر منصوب کرده است؟ معنی این کارها چیست؟ این رفتار نمی‌تواند نشان‌دهنده اعتدال باشد.
5825-0912
* اگر آقای روحانی به جای آقای توفیقی همان وزیرعلوم دولت دهم را انتخاب می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد که باید وزیر علوم دولت اصلاح‌طلبان که شرکت در فتنه را هم دست داشته را دوباره منصوب کند، به سختی می‌توان قبول کرد که آقای روحانی در انتخاب او تحت فشار نبوده است.
یک شهروند
* از مسئولان محترم در مراکز معاینات فنی در سراسر کشور و بخصوص جاده‌ها تقاضا داریم در مورد صدور برگه معاینه فنی برای خودروهای سنگین دقت بیشتری به خرج دهند تا بدین ترتیب از آلودگی هوایی که به صورت دود ناشی از اگزوز تریلی‌ها به وجود می‌آید، جلوگیری شود. چرا یک تریلی در طول جاده نمی‌بینیم که دود از اگزوز آن خارج نشود؟ ساکنین اطراف جاده‌ها تا کی باید شاهد این همه آلودگی باشند.
یک شهروند
* کارکنان شرکتی مؤسسه خیریه و نگهداری معلولین جسمی حرکتی شهید فیاض‌بخش مشهد نسبت به حقوق و مزایای دریافتی و همچنین ساعات کاری خویش معترضند و از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارند برخی از مشکلات آن‌ها به شرح زیر است:
1- کارکرد20 شیفت در ماه که طبق کارت کارکنان هیئت امنای مرکز باید 15روز در ماه کار کنند، در حالی که طبق قانون کار 144 ساعت در ماه را مبنای کار قرار داده است.
2- با توجه به ساعات کاری فشرده متأسفانه حداقل حقوق تصویب شده قانون کار را دریافت می‌کنند.
3- کلیه کارکنان در قالب نیروهای خدماتی بوده ولی در شغل زیان‌آور مددیار معلول مشغول به کارند و هیچ‌گونه حقوق و مزایا و سختی کار و حق شیفت و... دریافت نمی‌کنند.
یکی از کارکنان

 


گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مردم بوشهر گفته است «کسانی هستند که نمی‌خواهند عصر امام تکرار شود و امام بار دیگر سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد».
گفتم: سخن دقیقی است و حق با ایشان است. همان‌هایی که در فتنه 88 عکس حضرت امام(ره) را پاره کردند. همان‌ها که اعلام کردند امام باید به موزه تاریخ برود. همان‌ها که برخلاف نظر صریح امام در انتخابات 88 رأی مردم را نادیده گرفتند. آنها که با ادعای‌تقلب ‌ساز‌براندازی دشمنان بیرونی را کوک کردند و نتانیاهو آنان را بزرگترین سرمایه اسرائیل نامید و...
گفت: ولی همه اینها که می‌گویی امروزه از طرفداران آقای هاشمی هستند و تحت حمایت ایشان همان دیدگاههای ضد امام خمینی(ره) را دنبال می‌کنند.
گفتم: با این حساب چگونه آقای رفسنجانی انتظار دارد که مردم حرف ایشان را باور کنند؟!
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: شخصی می‌گفت؛ پدرم به من می‌گوید وقتی چیزی بهت میگم، اول گوش کن ببین چی میگم. اگر قبول نداشتی برو خوب فکراتو بکن، بعد قبول کن!

 


نمایندگان مجلس در واکنش به اقدامات سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه انتصاب توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم، دهن‌کجی واضح و آشکار از جانب دولت و مشاوران آقای روحانی به مجلس و نمایندگان مردم است، تاکید کردند رفتار سرپرست وزارت علوم میانه‌ای با مشی اعتدال ندارد.
درهمین رابطه، «زهره طبیب‌زاده» نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تغییرات صورت گرفته توسط توفیقی در وزارت علوم گفت: با توجه به سابقه توفیقی در فتنه 88 و اطمینان از اینکه وی قطعا نخواهد توانست اعتماد مجلس برای وزارت را کسب کند، به عنوان سرپرست به کار گمارده شد تا تغییرات مورد نظر دولت را اعمال کند و سپس شخص معتدل‌تری برای وزارت به مجلس معرفی شود و با این کار خود، مجلس را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: این اقدامات توسط افرادی افراطی که در کابینه حضور دارند طراحی شده و این افراد کسانی هستند که برای آقای روحانی تعیین‌ ‌تکلیف می‌کنند.
طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: انتصاب توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم، دهن‌کجی واضح و آشکار از جانب دولت و مشاوران آقای روحانی به مجلس و نمایندگان مردم است و کمیسیون آموزش مجلس در مقابل این قبیل اقدامات خواهد ایستاد.
«عطاءالله سلطانی» یکی دیگر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز درگفت‌وگو با فارس در واکنش به عزل «صدر الدین شریعتی» رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: آقای توفیقی داس در دست گرفته و ظاهرا حوصله هم ندارد، چرا که نیروهای متعادل را نمی‌تواند تحمل کند.
وی افزود: توفیقی نیروهای ارزشی را تخریب و از بین می‌برد و در حال بدعت‌گذاری‌هایی است که در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بوده است.
این نماینده مجلس گفت: توفیقی فردی کم جنبه و کم‌ظرفیت و عجول و مغرض است و رئیس‌جمهور باید در این رابطه فکری کند چرا که امثال توفیقی عملکرد دولت اعتدال را زیر سوال می‌برند.
وی اظهار داشت: مجلس باید این موضوع را بررسی کند و با تصویب قانونی، اجازه ندهد تا این اتفاقات رخ دهد.
همچنین «عبدالوحید فیاضی» دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به خبر برکناری شبانه رئیس دانشگاه علامه از سوی سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: برخی‌ها می‌گویند که آقای توفیقی به جای کلید، داس در دست گرفته ولی با این وضعیت به نظر می‌رسد که به جای داس، قمه در دست داشته باشد.
وی اظهار داشت: آقای روحانی مشی معتدل دارد و در انتخاب‌هایش هم تاکنون سعی کرده معتدل عمل کند ولی سرپرستی توفیقی در وزارت علوم میانه‌ای با مشی اعتدال ندارد.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی اقدامات سرپرست وزارت علوم نوعی سیاسی کاری باشد چرا که سرپرست نباید عزل و نصب‌های اینچنینی را انجام دهد و فقط باید اداره امور را تا معرفی وزیر بر عهده داشته باشد.
فیاضی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که برخی اقدامات توفیقی برای ایجاد فضای تنش بین مجلس و دولت باشد.
«محمدمهدی زاهدی» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با اشاره به عزل ‌و نصب‌های وزارت علوم توسط سرپرست این وزارتخانه اظهارداشت: وزیر هر وزارتخانه می‌تواند تغییر و تحول انجام دهد اما درباره اقدامات سرپرست نیز طرح 2 فوریتی برای ممنوعیت عزل و نصب در وزرات‌خانه توسط سرپرست، روز سه شنبه در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون آموزش همچنین به جلسه روز یکشنبه کمیسیون متبوعش اشاره و اضافه‌کرد: اعضای کمیسیون به اتفاق ابراز نگرانی خود را از تغییرات در وزارت علوم اعلام کردند و قرار شد آقای نصیری معاون پارلمانی وزارت علوم پیام اعضا را به سرپرست وزارتخانه برساند.

 


روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی با اذعان به شکست راهبرد آمریکا در سوریه نوشت: مشارکت ایران و روسیه تنها راه دستیابی به صلح در سوریه است.
روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار یادداشتی به قلم «آناتول لیون» استاد دپارتمان مطالعات جنگ کالج لندن، به دولتمردان آمریکایی توصیه کرده است که در سیاست‌های خود به این واقعیت که تنها راه یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه، مشارکت روسیه و ایران است، نوشته است آمریکا باید مخالفت‌های خود با این دو کشور را نیز به صورتی محترمانه مطرح کند و از رفتارهای «متکبرانه» و «ریاکارانه» در قبال آنها دست بردارد.
در ادامه این یادداشت آمده است: تنها راهی که بتوان از تجزیه کشور سوریه در بلند مدت جلوگیری کرد، رسیدن به راهکاری است که در آن حق تمام گروه‌های مختلف قومی و مذهبی درنظر گرفته شده باشد. واضح است که مشارکت روسیه، ایران و عراق در دستیابی به چنین راهکاری، ضروری است.
این عضو ارشد بنیاد آمریکای جدید با بیان اینکه آمریکا باید فعلا از توجیه کردن ابعاد اخلاقی اقدام نظامی علیه سوریه دست بردارد، توجه دولت را به دو نکته جلب می‌کند.
وی در توضیح این نکات می‌نویسد: اولین نکته این است که واهمه روسیه از تبعات پیروزی شورشی‌ها، نه نادرست است و نه غیرمنطقی. بلکه حتی این نگرانی‌ای است که ذهن بسیاری از تحلیلگران سازمان «سیا»، وزارت خارجه آمریکا و اسرائیل را نیز به خود مشغول کرده است.
دومین نکته این است که در سال 1988 زمانی که «صدام» در حلبچه در برابر نیروهای ایرانی و مخالفان کُرد از سلاح شیمیایی استفاده کرد، آمریکا برای آنکه به ایران در جنگ با عراق کمک نکرده باشد، در برابر این حمله سکوت اختیار کرد.
لیون با بیان اینکه بحران سوریه، به دلیل روابط روسیه با حزب «بعث» و همچنین ایران، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای مسکو برخوردار است، نوشته است: یکی از تبعات به شدت منفی تشدید بحران در سوریه، تضعیف احتمال باز شدن راه مذاکره با ایران است که اخیرا با روی کار آمدن «حسن روحانی» به عنوان رئیس‌جمهوری میانه‌رو، قوت گرفته بود.
نویسنده این یادداشت سپس نسبت به تبعات وخیم تشدید «اتحاد ضد ایرانی آمریکا با کشورهای دیکتاتوری عرب حامی مخالفان مسلح سوری» هشدار داده و نوشته است:‌ این اتحاد به هیچ وجه با ارزش‌های سکولار و دموکراتیک آمریکا، با تعهد این کشور به اتحاد با کشور شیعی عراق و همچنین امید آمریکا برای پیشرفت در روابط با جهان اسلام، سنخیتی ندارد. حمایت برخی از این کشورها از گروه‌های تندرو، امنیت ملی آمریکا را در معرض تهدید قرار می‌دهد و تنفر آنها از تفکر شیعی، موجب تشدید درگیری‌های مصیبت‌بار در خاورمیانه می‌شود.
به گزارش فارس، «آناتول لیون» در پایان با بیان اینکه دستیابی به صلح در سوریه دشوار است، در مورد راهکار بلند مدت برای این موضوع می‌نویسد: با این حال، ابعاد اصلی راهکار بلند مدت صلح در سوریه، از پیش معلوم است و آن هم لزوم مشارکت ایرانی‌ها و روس‌هاست. واشنگتن در حالی که تلاش می‌کند با استفاده از قوای نظامی علیه تسلیحات شیمیایی پیامی روشن به دمشق و دیگر دولت‌ها بدهد، باید همزمان تلاش‌هایش جهت رسیدن به مبنایی دیپلماتیک برای راه حل احتمالی را نیز دوچندان کند.
از سوی دیگر؛ پایگاه صهیونیستی دبکا نزدیک به منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی که به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا که به ارجاع طرح حمله به سوریه اختصاص داشت،‌تصریح کرد: اوباما با این سخنان خود، نه تنها بار دیگر حمله نظامی به سوریه را لوث کرد بلکه رژیم صهیونیستی را در 4 حوزه به دردسر انداخت:
1- بلوک سیاسی ایران- سوریه- حزب‌الله تقویت شد؛
2- تهران می‌تواند بدون هراس از دخالت آمریکا به برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد؛
3- حزب‌الله اکنون می‌تواند از حمایت خود از بشار اسد خوشحال باشد؛
4- بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تلاش‌های 6 ساله خود برای دستیابی به تفاهم با باراک اوباما را شکست خورده یافت.

 


تحرکات اصلاح‌طلبان برای ایجاد فراکسیون حامی دولت در مجلس و از اکثریت انداختن فراکسیون رهروان شدت گرفته است.
اصولگرایان در مجلس ششم، هفتم و هشتم با همین نام فراکسیون اصولگرایان شناخته می‌شدند. اقلیت اصولگرای مجلس ششم در دو مجلس هفتم و هشتم تبدیل به جریان اکثریت شد. اما در آستانه انتخابات مجلس نهم که اسفند سال 1390 برگزار شد، برخی مسائل حاشیه‌ای باعث انشعاب و رقابت میان دو طیف «جبهه متحد اصولگرایان» (نزدیک به آیت‌الله مهدوی کنی) و «جبهه پایداری» (نزدیک به آیت الله مصباح یزدی) شد؛ این در حالی بود که 90 درصد دیدگاه‌های هر دو طیف به هم نزدیک بود و پس از انتخابات نیز، هر دو جریان مواضع تقریبا مشترکی اتخاذ کردند.
پس از برگزاری انتخابات اتفاق دیگری رخ داد. فراکسیون اکثریت تشکیل شده که حتی از میان نمایندگان اصلاح‌طلب یارگیری کرده و تعداد آرای خود در مجلس را به حدود 210 نفر رسانده بود، عنوان «رهروان ولایت» را به جای «اصولگرایان» عنوان کرد و با همین عنوان در انتخابات هیئت رئیسه مجلس حضور پیدا کرد که در رقابت علی لاریجانی و غلامعلی حدادعادل نمود پیدا کرد. پس از آن کاظم جلالی نماینده شاهرود به ریاست فراکسیون رهروان انتخاب شد. برخی اعضای فراکسیون اصرار داشتند دو قطبی اصلی را به جای اصولگرا و غیر آن، به تقسیم‌بندی «نمایندگان تهران-شهرستان» تبدیل کنند و خود را ناراضی از رقابت‌های جبهه متحد و پایداری نشان دهند. اما در پی این تقابل‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد، فرصت برای اصلاح‌طلبان فراهم شد.
اکنون برخی خبرها حاکی از آن است که دو طیف اصلاح‌طلبان و دولت درصدد ایجاد شکاف در میان «اکثریت رهروان» هستند تا بدین ترتیب مقدمه ایجاد فراکسیون حامیان دولت را تحت عنوان فراکسیون اعتدال فراهم کنند.
اکثریت مجلس البته با تلقی لزوم حمایت از دولت جهت حل مشکلات مردم با اغماض به وزرای پیشنهادی که 6-7 نفر از آنها مورد انتقاد همین طیف بودند نگریستند و به کسانی چون وزیر پیشنهادی «نفت» و «راه و شهرسازی» و... رأی اعتماد دادند. حتی رئیس فراکسیون رهروان در دفاع از دولت و وزرا سخن گفت و در جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرا به طیفی از اصولگرایان حمله کرد و آنها را کاسبکاران فتنه خواند. او البته در گذشته عضو حزب اعتدال و توسعه (حزب حال حسن روحانی) بود و بعدها نیز نام وی به عنوان نامزد تصدی معاونت وزارت کشور به میان آمد که البته این موضوع ظاهرا با مخالفت لاریجانی و معرفی کاظم میرولد برای معاونت سیاسی رحمانی فضلی منتفی شد.
اما در هر صورت تلاش برای از هم گسیختن اکثریت مجلس شدت گرفته و گفته می‌شود همان ترکیبی که به برخی وزرای مورد اعتراض نظیر زنگنه و آخوندی رأی مثبت داد، استعداد تبدیل شدن به فراکسیون دولتی را دارد.
روزنامه زنجیره‌ای بهار که از سوی اصلاح‌طلبان تندرو اداره می‌شود، روز شنبه از قول یکی از همین نمایندگان (رمضانعلی-س) از تدارک برای تشکیل فراکسیون حامی دولت تحت عنوان «اعتدال» خبر داد و نوشت: در گفت‌وگوهایی که با تعدادی از نمایندگان داشتیم، موافقت تعداد قابل توجهی از نمایندگان را در مدت زمان محدودی داشتیم. به نظر می‌رسد این فراکسیون با انشعاب قابل توجهی در فراکسیون رهروان همراه باشد و آرایش مجلس را به هم بزند.
این نماینده افزوده است: برخی از نمایندگان اعلام کرده بودند که فراکسیون رهروان در جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی درگیر اختلاف‌هایی بوده و همین اختلاف درونی زمینه‌ساز تشکیل فراکسیون جدید شده است.
همچنین روزنامه زنجیره‌ای آرمان‌ با بیان اینکه اقلیت اصلاح‌طلب مجلس 20 نفر بیشتر نیستند، تصریح کرد کار روحانی در به هم ریختن آرایش مجلس جالب توجه بوده و احتمال ایجاد فراکسیون جدید را پیش کشیده است.
با این حال اسماعیل جلیلی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت انشعاب در این فراکسیون را رد کرد و گفت: فراکسیون رهروان ولایت یک هویت دارد که این هویت برای فعالان و اعضای آن مهم است.
وی افزود: همواره تلاش می‌شود فراکسیون با انسجام و یکپارچگی فعالیت‌های خود را انجام دهد.
نماینده مسجد سلیمان گفت: تشکیل فراکسیون حامی دولت در مجلس که برخی از آن سخن گفته‌اند اساسا برای دولت خطرناک است و بعید است که چنین اتفاقی رخ دهد.
یادآور می‌شود برخی اعضای فراکسیون رهروان سال گذشته همزمان عضو فراکسیون «صدای ملت، منتقد دولت» بودند که ظاهرا با تشکیل دولت جدید تغییر هویت داده‌اند.

 


روزنامه جمهوری اسلامی از دولتمردانی که با بی‌پروایی خواستار افزایش قیمت‌ها هستند خواست تا کمی تدبیر به خرج داده و موجب برانگیختی مخالفت‌ها در میان مردم و نمایندگان مجلس نشوند.
بخشی از دلایل پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات انتقاد وی و سیاستمداران حامی او از تورم و دادن وعده کاهش تورم و گرانی بود اما به دنبال انتخاب وزرای جدید، برخی از اعضای کابینه نظیر وزیر نفت، راه و شهرسازی و... خلاف مواضع قبلی رئیس‌جمهور سخن می‌گویند.
روزنامه جمهوری اسلامی که از حامیان هاشمی و دولت جدید به شمار می‌رود، با اشاره به این موضوع در سرمقاله خود تصریح کرد، دولتمردان باید در کنار صراحت و شفافیت، کمی هم تدبیر به خرج دهند و ناامیدی درست نکنند.
این روزنامه خاطرنشان کرد: انتظار از مسئولان و مدیران دولتی که خود را دولت تدبیر و امید می‌داند و می‌نامد این است که در سخنان و ارائه دیدگاه‌هایشان بیش از این مدبرانه عمل کنند.
جمهوری اسلامی افزود: مروری بر موضوعاتی که در قالب گفتگوهای اخیر توسط مدیران و وزرای دولت به آن‌ها پرداخته شده است به روشنی نشان می‌دهد که اکثریت آن‌ها از جمله موضوعات به شدت حساس از منظر افکار عمومی و معیشت مردم بوده است؛ موضوعاتی مانند تاکید وزیر راه و شهرسازی بر اینکه «مردم باید میان مسکن و ارزانی یکی را انتخاب کنند»، طرح اینکه «بیش از 40 درصد تورم کشور محصول افزایش پایه پولی آن هم به علت تسهیلات مسکن مهر است» توسط وزیر اقتصاد یا بیان این مسئله که در گریزی از افزایش قیمت آب و برق نیست» آن هم از سوی وزیر نیرو، واقعی ارزیابی کردن قیمت 3000 تومان برای دلار توسط رئیس کل بانک مرکزی و دفاع ضمنی از بنزین گران‌تر در سخنان وزیر نفت، از جمله مواردی هستند که بازتاب‌ها و واکنش‌های فراوانی در میان افکار عمومی به دنبال داشته است.
این روزنامه با انتقاد از موقعیت‌نشناسی برخی وزرا و ناامید کردن افکار عمومی امیدوار تأکید کرد: این اقدام اشتباه وزرا نشان‌دهنده غفلت از تدبیر و غیرمنطقی است. این نوع اقدامات بیش از هر چیز بیانگر فقدان برخورداری دولت یازدهم و مدیران ارشد آن از یک راهبرد کلان اطلاع‌رسانی، تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و عدم تدبر در شیوه‌های بیان حقایق برای مردم در عین روشن نگاه داشتن امید در دلهای آنان است.
جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: پیامد چنین رفتارهایی چیزی جز افزایش هزینه‌های غیر ضروری برای دولت نخواهد بود چنانکه خیلی زود نیز شاهد یکی از این واکنش‌ها در قالب احضار وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد به کمیسیون عمران مجلس برای شنیدن توضیحات این دو وزیر در مورد مسکن مهر هستیم.

 


رئیس حلقه فتنه در لندن می‌گوید هنوز نمی‌تواند بفهمد چرا آمریکا و انگلیس، مشتی اوباش را به محمد مصدق ترجیح دادند.
عطاءا... مهاجرانی ضمن مقاله‌ای در نشریه سعودی الشرق‌الاوسط به اسناد تازه منتشر شده سازمان سیا درباره ادعای دخالت در کودتای 28 مرداد 1332 پرداخت و نوشت: «در میان اسناد منتشر شده توسط سیا به صفحه‌ای شرم‌آور و ننگین برخورد کردم که در آن توضیح داده شده بود که چگونه سیا و سازمان اطلاعات بریتانیا موفق به سرنگونی محمد مصدق شدند. در قدم نخست برخی از افراد شرور در شهر پراکنده شدند تا در کودتا شرکت کنند. حقیقت این است که اسامی ذکر شده در اسناد آمریکایی، جزو اوباش ایران بودند و با تکیه بر این اوباش و اشرار یکی از مهم‌ترین جنبش‌های دموکراسی‌خواه و آزادی‌طلب ایران سرکوب شد.»
وی می‌افزاید: چگونه ممکن است که این کودتای نظامی که در سال 1953 رخ داد را فراموش کنیم؟ چگونه ممکن است آمریکا و بریتانیا را به خاطر نقشی که در برکناری مصدق ایفا کردند، ببخشیم؟ محمد خاتمی حق داشت وقتی گفت که دیوار بلندی از بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا وجود دارد. پیش از انقلاب، دولت شاهنشاهی هر نوزدهم ماه آگوست جشنی برگزار می‌کرد که شاه هم همواره در آن حاضر می‌شد. باید در نظر داشته باشیم که ستاره بارز این جشن شخصی به نام شعبان ‌بی‌مخ بود.
مهاجرانی می‌نویسد: اگر به دلیل اصلی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 فکر کنیم، برایمان آشکار می‌شود که ریشه‌های آن به کودتای سال 1953 بازمی‌گردد. شعبان بی‌مخ مزدور مورد علاقه آمریکا و بریتانیا در این کودتا بود و این امر باعث شد تا مردم ایران به سمت آیت‌الله خمینی بروند که شخصیتی ضدآمریکایی و نماد انقلاب ایران بود.
وزیر ارشاد متواری دولت اصلاحات که اکنون در لندن اقامت دارد، در پایان با وقاحت می‌نویسد: «اکنون پس از فاش شدن اسناد سازمان امنیت آمریکا و همچنین اسناد سیا، ما دو گزینه داریم، نخست این که این اسناد را به ادواتی برای حمله به آمریکا تبدیل کنیم که در نتیجه دیوار بی‌اعتمادی میان دو کشور و دو ملت بلندتر خواهد شد. گزینه دوم این است که از اسناد به عنوان یک اهرم موثر در مذاکرات مستقیم با آمریکا استفاده کرده و موانع را از بین ببریم(!) از همه این‌ها گذشته، من هنوز هم نمی‌توانم بفهمم که چرا آمریکا و بریتانیا مشتی اوباش را به محمد مصدق ترجیح دادند.»
درباره یادداشت آقای مهاجرانی یک سؤال کاملا روشن وجود دارد و آن اینکه همان آمریکا و انگلیس بانی کودتای 28 مرداد و حامی اوباش، براساس کدام مشابهت، در فتنه و آشوب سال 1388 از مهره‌هایی نظیر خاتمی و مهاجرانی حمایت کردند و رسانه‌های خود را در خدمت آنان قرار دادند و براساس کدام منطق از مهاجرانی برای سخنرانی مخفیانه در نشست موسسه واشنگتن (لابی صهیونیستی- آمریکایی) دعوت کردند که بعدها لو رفت؟! در واقع درست به همان دلیل که آمریکاو انگلیس امثال خاتمی و مهاجرانی و موسوی و ... را بر ملت ایران ترجیح دادند، در سال 32 نیز اوباشی نظیر شعبان بی‌مخ را ترجیح دادند.

 


یک دانشجوی بورسیه دوره دکترا اقدام بی‌قاعده سرپرست وزارت علوم در صدور دستور «توقف صدور ابلاغ و اعلام موافقت با بورس» را مورد اعتراض قرار داد.
سایت اصلاح‌طلب فرارو به نقل از نامه اعتراضی این دانشجو خطاب به توفیقی نوشت: من یکی از دانشجویان بی‌شمار دکتری هستم که پس از دو سال طی کردن مراحل مختلف مصاحبه علمی، گزینش و تأیید صلاحیت عمومی در انتظار تماس وزارتخانه و صدور حکم بورس بوده‌ام. جناب آقای دکتر روحانی در اولین نشست خبری پس از انتخاب شدن به ریاست جمهوری، در پاسخ به یکی از خبرنگاران اظهار داشتند که با کلید آمده‌اند نه با داس. حال چه شده است که با این تصمیم سرپرست محترم وزارت علوم، آمال و آرزوهای عده‌ای از نخبه‌ترین دانشجویان این مملکت که بی‌خبر و فارغ از تمام جناح‌بندی‌های سیاسی از اقصی نقاط کشور متقاضی بورس بوده‌اند، پس از قریب به دو سال صبر و پیگیری و صرف هزینه‌های مختلف مادی و روحی، درست در زمانی که در انتظار حکم بورس نشسته‌اند، درو می‌شود. به راستی، در اولین گام دولت یازدهم، جمع بزرگی از بهترین دانشجویان این کشور و خانواده‌های آنان را دچار یأس و ناامیدی نموده است. دانشجویانی که اکثریت آن‌ها فارغ از هر گونه رانت مشغول تحصیل در دوره‌های مختلف تحصیلی بوده‌اند.
وی می‌افزاید: اگر قرار است صدور حکم بورس متوقف شود، پس اعلام فراخوان جدید برای جذب هیأت علمی به همان سیاق و روش قبلی (تأکید می‌کنم دقیقاً به همان روش قبل) به چه نیتی صورت گرفته است؟ آیا تنها هدف ملغی کردن تصمیمات دولت قبل بوده است به این قیمت که عده‌ای جوان بی‌تقصیر در این بین متضرر شوند؟ اگر یک دانشجوی دکتری همچون حقیر که سال سوم تحصیل را می‌گذرانم، هم اکنون مجدداً در فراخوان شرکت نمایم، با توجه به حجم انبوه متقاضیان فعلی و متقاضیانی که با این تصمیم وزارت علوم به آن‌ها افزوده می‌شوند، چه تضمینی هست که مجدداً بتوانم موافقت یک واحد دانشگاهی را کسب نمایم؟ یا اگر کسب نمودم چه تضمینی هست که پس از دو سال دیگر با چنین تصمیمات خلق‌الساعه‌ای مجدداً کان‌لم‌یکن نگردد؟ و باز اگر حتی کأن لم یکن هم نگردد، به نظر سرپرست محترم آن وزارتخانه باز هم امثال اینجانب متضرر نشده‌اند؟

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10