(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 12 شهریور 1392 - شماره 20581

حدیث دشت عشق
روسیه جام قهرمانی را بالای سر برد
عنوان پنجمی ایران در والیبال قهرمانی جوانان جهان
اخبار کوتاه از فوتبال
مهلت دوباره به بدهکاران بسکتبال
ابهامات مالی، دلیل برکناری یکی از مدیران ورزش
پای یک ساختمان دیگر در میان است
خسروی وفا: باید از کمیته المپیک تفحص شود
غیبت قهرمانان المپیک کشتی فرنگی در مسابقات جهانی
تخصیص بودجه به کمیته المپیک
تنها 27 دقیقه‌ روی تاتامی بودند
عملکرد ضعیف جودو در مسابقات جهانی
دوپینگ دوومیدانی‌کار کشورمان در مسابقات جهانی
کاپیتان تیم ملی بسکتبال در لیگ چین
خیر 11 ساله مراغه‌ای مدرسه می‌سازد
   


به یاد پاسدار شهید «عبدالمجید ابوطالبی جهرمی»
غدیرخم و عاشورا !
جنگ در اسلام به معنای دفاع از حریم مقدس قرآن، جنگ در اسلام به معنای دفاع از مستضعفین بر علیه مستکبرین و جنگ دراسلام یعنی پیروی از خداوند و ائمه و امامان و پیروی از اولی‌الامر در زمان غیبت حضرت مهدی عجل‌الله و جنگ یعنی دفاع نه کشورگشایی. در اسلام زوری وجود ندارد که بعضی‌ها یک تهمت بسیار بزرگی به اسلام زده‌اند که می‌گویند اسلام با شمشیر پیش می‌رود، اسلام دینی است صلح‌طلب در برابر «رحماء بینهم»؛ در برابر تجاوزکاران می‌جنگند چون می‌داند که یک کسی هست که هدایت‌کننده آن شمشیرهاست «و ما رمیت اذا رمیت و لکن‌الله رمی» بنا بر اعتقادی که جهان تشیع دارد می‌داند که با نیروی ایمان و سلاحی مدرن می‌توان بر تعدی‌گران غلبه کرد و پیروز شد. «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.» تشیع یعنی اسلام محمد(ص). اسلام محمدی از دو مسئله پابرجاست که تمامی دنیا علیه آن قیام کرده‌اند: غدیرخم و عاشورا.شهید «عبدالمجید ابوطالبی»، سال 1340 در شهرستان جهرم متولد شد و در 7/12/1364 به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای ادوات و ضد زره فارس

 


سرویس ورزشی-
تیم والیبال جوانان ایران با پیروزی 3 بر یک مقابل ترکیه به عنوان پنجمی رقابت‌های جهانی 2013 دست یافت.
تیم والیبال جوانان ایران در مرحله رده‌بندی رقابت‌های جهانی ترکیه به مصاف کشور میزبان رفت. شاگردان فرهاد نفرزاده موفق شدند ترکیه را با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 19-25، 25-21، 25-18 و 25-18 شکست دهند و به عنوان پنجمی این رقابت‌ها دست یابند. تیم والیبال جوانان ایران در آخرین دوره مسابقات جهانی ششم شده بود. فرهاد نفرزاده پس از پیروزی مقابل ترکیه گفت: این بازی برای ما خیلی مهم بود زیرا دوست داشتیم مسابقات جهانی را با پیروزی تمام کنیم. بعد از ست نخست که واگذار کردیم در ادامه بازی خیلی خوب موفق شدیم جریان مسابقه را کنترل کنیم. حالا خیلی خوشحالم که با مدیریت این مسابقه موفق شدیم با کسب یک برد دیگر رقابت‌ها را تمام کنیم. وی افزود: از این که مجبور شدیم در آخرین بازی به مصاف ترکیه برویم، ناراحت شدم زیرا آنها مثل برادران ما هستند. ترجیح می‌دادیم مقابل تیم دیگری به میدان برویم و فکر می‌کنم هر دو تیم شایستگی کسب مدال را در این مسابقات داشتند. به هر حال جا دارد که به خاطر بازی خوب به ترکیه تبریک بگویم.
عملکرد والیبالیست‌های ایران قابل قبول بود
حسین معدنی سرمربی پیشین تیم ملی والیبال در خصوص عملکرد تیم والیبال جوانان گفت: جوانان ایران در این رقابت‌ها خیلی خوب ظاهر شدند و تنها یک شکست در پرونده کاری دارند. آنها بهترین عملکرد ممکن را ارائه کردند و به نظر من عملکرد خوبی داشتند. این تیم چند بازیکن شاخص نیز برای تیم ملی بزرگسالان پرورش داده است که میلاد عبادی‌پور و جواد حسین‌آبادی از جمله آنان هستند. همچنین در پست‌های دفاع وسط و پاسور بازیکنان خوبی به والیبال ایران معرفی کرده است. وی خاطرنشان کرد: البته در رده سنی نوجوانان و جوانان کسب رتبه‌های جهانی در اولویت دوم قرار دارد و اولویت نخست بازیکن‌سازی برای تیم‌های ملی است.
قهرمانی روسیه
اما مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان با قهرمانی تیم روسیه به کار خود پایان داد. هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان در کشور ترکیه پس از برگزاری 78‌بازی در میان 20 تیم شرکت کننده به کار خود پایان داد که در پایان جوانان روسیه توانستند در دیدار پایانی با غلبه بر برزیل برای دومین سال متوالی قهرمان شوند. این قهرمانی در حالی برای روس‌ها رقم خورد که تیم بزرگسالان این کشور در تورنمنت‌های اخیر همیشه نتایج خوبی کسب کرده است و در آخرین میدان رسمی و بزرگ قهرمان لیگ جهانی شد.

 


واکنش دوباره سرپرست سازمان لیگ به درخواست‌های کی‌روش
سرپرست سازمان لیگ تاکید کرد: تا هرگونه تصمیم‌گیری جدید در جلسه مدیران باشگاه‌ها یا هیات رییسه فدراسیون، باشگاه‌ها با تمام ملی‌پوشانشان در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند.مهدی تاج در واکنش به درخواست‌های مطرح شده از سوی کارلوس کی‌روش اظهار کرد: برگزاری جام حذفی ضرورت فوتبال و مصوبه هیات رئیسه است. من قصد بی احترامی به هیچکس را ندارم ولی عرف فوتبال ما این است که طبق مصوبه هیأت رئیسه رقابت های جام حذفی و لیگ برتر فوتبال تا 20 فروردین به پایان برسد.وی افزود:از اول هم اجرای این برنامه در دستور کار قرار داشت. حضور نمایندگان کشورمان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بدون حضور ملی پوشان، مورد قبول این باشگاه‌ها نیست و سازمان لیگ هم امکان چنین کاری را ندارد. ممکن است از این گفته عده ای راضی نباشند ولی سیاست هیات رئیسه مشخص است.
اولین حضور خلعتبری در تمرین پرسپولیس
محمد‌رضا خلعتبری پس از عقد قرارداد دو ساله با پرسپولیس صبح دیروز در تمرین پرسپولیس حاضر شد.مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: صبح امروز(دیروز) با دکترها صحبت کردم و مشکلم برطرف شده و می‌توانم بازی کنم.وی در مورد اینکه آیا در مقابل استقلال به میدان خواهد رفت، اظهار داشت: اگر ITC من برسد در خدمت تیم هستم و اگر کادر فنی صلاح بداند به میدان می‌روم در غیر این صورت برای موفقیت پرسپولیس دعا می‌کنم.شیرازی رئیس هیئت فوتبال استان تهران پس از ثبت قرارداد محمدرضا خلعتبری با پرسپولیس در هیئت فوتبال، گفت: این بازیکن با توجه به اینکه تاریخ فسخ قراردادش با عجمان 13 تیر بوده است بازیکن آزاد محسوب می‌شود و می‌تواند پس از ثبت قرارداد با پرسپولیس با صدور کارت بازی‌اش به میدان برود و مشکلی از این بابت ندارد.
سرمربی حریف استقلال کناره‌گیری کرد
سرمربی حریف استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا از سمت خود کنار رفت.باشگاه بوریرام تایلند جدایی اسکات کوپر را از این تیم تایید کرد ولی این موضوع موجب نشد تا این تیم در دیدار خود نتیجه نگیرد. بوریرام با پیروزی مقابل حریف و به دست آوردن سه امتیاز بار دیگر صدرنشین لیگ برتر تایلند شد.دلیل جدایی کوپر مشکل‌های شخصی اعلام شده است. آتاپل بوسپاکوم جانشین کوپر شده تا در دیدارهای آتی روی نیمکت این تیم بنشیند.
نویدکیا به اصفهان برگشت
کاپیتان سپاهان پس از عمل موفقیت آمیزی که در آلمان داشت به اصفهان برگشت.محرم نویدکیا شروع لیگ دوازدهم را به دلیل مصدومیت از ناحیه مینیسک زانو از دست داد حالا پیش بینی می‌شود ۳ الی ۴ ماه دیگر را هم به دور از سپاهان باشد. رشادی، پزشک سپاهان با بیان اینکه عمل جراحی روی مینیسک محرم موفقیت آمیز بوده است ادامه داد: او حدود یک ماه دیگر برای ویزیت مجدد و تعیین دقیق میزان دوری از میادین دوباره به آلمان ‌می‌رود.
قهرمانی نماینده تایلند با دست‌های یک ایرانی
تیم فوتسال گیتی پسند ایران با شکست مقابل تیم چونبوری تایلند از رسیدن به عنوان قهرمانی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا بازماند. این دومین شکست گیتی پسند از تیم چونبوری در این مسابقات بود.تیم‌های فوتسال گیتی پسند ایران و چونبوری تایلند بعدازظهر روز یکشنبه در فینال چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در شهر ناگویای ژاپن به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با پیروزی چونبوری در ضربات پنالتی به پایان رسید. این مسابقه در وقت‌های معمولی با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.در ضربات پنالتی شاگردان رضا لک با نتیجه 4 بر یک شکست خوردند تا تیم چونبوری به عنوان قهرمانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا برسد.محمد طاهری پنالتی تیم گیتی پسند را به گل تبدیل کرد ولی ضربات افشین کاظمی و مهدی جاوید توسط اسماعیل عباسیان دروازه بان ایرانی تیم تایلندی مهار شد. این در حالی است که تیم گیتی پسند در مرحله مقدماتی این مسابقات هم مغلوب چونبوری تایلند شده بود.گیتی پسند در حالی به عنوان نایب قهرمانی رسید که از سه دوره گذشته، دو عنوان قهرمانی نصیب نمایندگان ایران شده بود.
قطعی شدن اردوی نوجوانان در آلمان
اردوی تیم فوتبال نوجوانان (زیر 17 سال) در آلمان قطعی شد.علی دوستی‌مهر با تایید این خبر گفت: پس از جلسات هماهنگی که با دبیرکل فدراسیون فوتبال و مهدی‌ مهدوی‌کیا داشتیم نهایتا به امید خدا اردوی تیم نوجوانان در آلمان قطعی شده و 31 شهریور به این کشور سفر می‌کنیم.وی افزود: این اردو از 31 شهریور تا 10 مهر خواهد بود و قرار است با هماهنگی‌هایی که مهدوی‌کیا انجام داده، چندین بازی تدارکاتی با تیم‌های زیر 19 سال و زیر 21 سال باشگاه‌های آلمان داشته باشیم. تیم‌هایی چون هامبورگ، مونشن‌گلادباخ، دوسلدورف و بوخوم از حریفان تدارکاتی احتمالی ایران در اردوی آلمان هستند.
رونمایی از گران‌قیمت‌ترین بازیکن جهان در سانتیاگو برنابئو
تیم فوتبال رئال‌مادرید عصر دیروز از هافبک جدید خود در حضور بیش از ۲۰ هزار هوادارش رونمایی کرد. سرانجام گرث بیل رویایش را محقق کرد و با قراردادی 6 ساله با رقم 86 میلیون پوند به طور رسمی به کهکشانی‌ها پیوست. این ستاره 24 ساله با پوشیدن پیراهن شماره 11 مادریدی‌ها در حضور بیش از 20 هزار هوادار این تیم در سانتیاگو برنابئو حضور یافت. به گزارش دیلی‌میل دستمزد هفتگی گرث 256 هزار پوند است که عبارت است از ساعتی 1520 پوند و دقیقه‌ای 25.33 پوند!
بازگشت کاکا به میلان
کاکا بعد از 4 سال حضور در رئال مادرید بار دیگر به سن سیرو برگشت تا دوباره پیراهن میلان را بر تن کند.این هافبک 30 ساله برزیلی قراردادی 2 ساله با میلان به امضا رساند تا دوران سخت و دشوار حضورش در رئال مادرید را به دست فراموشی بسپارد. او که در سال 2009 به رئال پیوست تنها در 82 بازی برای کهکشانی ها به میدان رفت.

 


تیم‌های بسکتبال که تاکنون و طی مدت زمان تعیین شده اقدامات لازم را برای تسویه حساب با بازیکنان یا فدراسیون انجام نداده‌اند تا پنجشنبه هفته جاری فرصت دارند بدهی خود را پرداخت کنند. در غیر اینصورت حق شرکت در لیگ برتر به تیم‌های بدهکار داده نمی‌شود و بازیکنان آنها هم بدون حق جایگزینی، بازیکن آزاد معرفی می‌شوند.
مهلتی که از سوی فدراسیون بسکتبال برای تسویه حساب تیم‌های بدهکار به فدراسیون یا بازیکنان‌ تعیین شده بود، پنجشنبه گذشته به پایان رسید. پیش از اتمام این مهلت محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال طی گفتگویی اعلام کرد که مهلت تعیین شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد ضمن اینکه به غیر از یک تیم، دیگر تیم‌ها برای تسویه حساب اقدام کرده‌اند.با وجود همه اینها روز یکشنبه از سوی فدراسیون بسکتبال مهلت دوباره‌ای در اختیار تیم‌های بدهکار و برای تسویه حساب با بازیکنان و فدراسیون در نظر گرفته شد. بر این اساس تیم‌هایی که هنوز نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام نکرده‌اند تا روز پنجشنبه، چهاردهم شهریورماه فرصت دارند تا نسبت به تسویه حساب با بدهکاران‌شان اقدام کنند.پس از پایان این مهلت و در صورت پرداخت نشدن بدهی‌ها، بازیکن طلبکار تیم آزاد معرفی شده و می‌تواند به تیم دیگری منتقل شود ضمن اینکه تیم وی حق جایگزین کردن بازیکن دیگری به جای او را ندارد.
در هر صورت تیم‌های بدهکاری که متقاضی شرکت در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هستند ابتدا ملزم به پرداخت بدهی‌های خود هستند چون تیم‌ها تا تسویه حساب کامل حق شرکت در مسابقات لیگ برتر را ندارند.قرار است فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور از اول آبان ماه آغاز شود.

 


ابهامات مالی در خصوص یکی از مجموعه های بزرگ ورزشی کشور، در نهایت برکناری مدیر آن مجموعه را به دنبال داشت.
دلیل یکی از جابجایی های اخیر در سطح مدیریت ورزش ، ابهامات مالی عنوان شد. به گزارش کیهان چندی قبل یکی از مدیران بلند مرتبه ورزش کشور که از زمان علی سعیدلو وارد دستگاه ورزش شده ، در جلسه ای با سرپرست جدید وزارت ورزش از ابهامات مالی یکی از مجموعه های ورزشی کشور خبر داد. ابهاماتی که گفته می شود رقم آن نزدیک به 2 میلیارد تومان است. پس از این گزارش، به درخواست صالحی امیری تغییرات مدیریتی در یکی از مجموعه های ورزشی کشور رخ داد و مدیر آن جای خود را به فرد دیگری داد.
سازمان بازرسی کشور تحقیقات لازم را در خصوص این مجموعه ورزشی آغاز کرده و قرار است ظرف روزهای آینده نتیجه را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کند.

 


رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به مشکلات عدیده ای که در کمیته المپیک بوجود آمده است، تاکید کرد: به نظر می‌رسد شرایط به گونه‌ای شده که دیگر باید از کمیته ملی المپیک تحقیق و تفحص انجام گیرد.
خسروی وفا در نشست خبری که در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد، در جمع خبرنگاران به اظهار نظر در خصوص آخرین شرایط کمیته ملی المپیک پرداخت که گزیده ای از آن در ادامه می آید:
* آقای قدمی گفته که اساسنامه در سال 87 نوشته شد و کار آن در سال 88 به پایان رسید، اما سوال این است که چرا بایگانی شد و تا سال 91 بیرون نیامد این اساسنامه حتی بدست هیچ کدام از اعضای کمیته اجرایی نیز نرسید با اینحال ظرف شش ماه به سرعت بر برگزاری مجمع تاکید داشتند که به نظرم این طراحی شده بود.
* وزیر ورزش در یکی از جلسات عنوان کرد از داخل خودتان کسانی هستند که اطلاعاتی را به بیرون می دهند و هر چقدر گفتیم چه کسی است، پاسخ داد به مصلحت نیست که نام ببرم و فقط دم گوش رئیس کمیته المپیک آن را نام می برم. قبلا می گفتند تا روسای برکنار شده، برنگردند، مشکلات فدراسیون‌ها حل نمی شود، پس چرا دو رئیس برنگشتند، اما مشکلات حل شد؟ این سوال وجود دارد که چرا یکسال تعلیق وجود داشت و ظرف دو سه ماه یکدفعه همه چیز حل شده است.
* در پرونده ساختمان گاندی آدم های مختلفی بودند که آن موقع می گفتند کار خیلی خوبی انجام داده ایم و همه چیز را به نام خود ثبت می کردند، اما حالا می گویند ما نقشی در این کار نداشتیم البته تا زمانیکه نهادهای نظارتی نگویند نمی توانیم نام آن افراد را ذکر کنیم. وزارت دارایی اعلام کرده بود شما اجازه فروش را ندارید، ولی سوال اینجاست که چرا فروخته شد؟
* در پرونده ساختمان گاندی آدم های مختلفی بودند که آن موقع می گفتند کار خیلی خوبی انجام داده ایم و همه چیز را به نام خود ثبت می کردند، اما حالا می گویند ما نقشی در این کار نداشتیم البته تا زمانیکه نهادهای نظارتی نگویند نمی توانیم نام آن افراد را ذکر کنیم. وزارت دارایی اعلام کرده بود شما اجازه فروش را ندارید، ولی سوال اینجاست که چرا فروخته شد؟
* یکی از این حامیان همیشگی ورزش که اتفاقا از اقوام نزدیک یک نفر در هیات اجرایی است، چند سالی می شود که با مدرک فوق لیسانس قرارداد بسته و در کمیته انضباطی متوجه شدیم که مدرک او دیپلم است، ما گفتیم که باید پول‌ها را پس بدهد که مرا تهدید کردند ورود نکنم.
* من از امروز به بعد سکوت می کنم و روزه سکوت می گیرم، از این پس هر سوالی در مورد ساختمان یا مسائل دیگر دارید مستقیم از رئیس کمیته المپیک جواب بخواهید. فشارها روی من زیاد شده و باید بگویم شرایط به گونه ای شده که در خصوص وضع مالی شرکت، ارزهای بلوکه شده، قراردادهای این کمیته، منابع مالی شرکت و سایر مسائل باید از کمیته المپیک تحقیق و تفحص صورت گیرد.
سرویس ورزشی کیهان: خسروی وفا که از مدیران باسابقه ورزش نیز به حساب می آید در تازه ترین صحبت‌های خود به موارد خوبی اشاره کرده اما این پرسش برای اهالی ورزش مطرح است که چرا وی این افشاگری ها را که به ظن خود و بسیاری درست است، پیش از این انجام نمی داد؟! چرا باید با تغییر تشکیلات ورزش تازه چنین صحبت‌هایی مطرح شود؟

 


ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در مسابقه‌های جهانی مشخص شد.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی به رقابت‌های جهانی بوداپست مجارستان می‌رود که هیچ کدام از کشتی‌گیران المپیکی در ترکیب این تیم قرار ندارند و سه طلایی لندن به همراه سه ملی‌پوش دیگر المپیکی باید از خانه مسابقات جهانی را دنبال کنند.
امیر علی‌اکبری دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان شاخص‌ترین چهره ایران است که پس از دو سال محرومیت دوباره به تیم ملی رسیده است. همچنین افشین بیابانگرد، محمد فقیری و طالب نعمت‌پور چهره‌های باتجربه این تیم هستند که عناوین آسیایی مختلفی دارند. محمد نوربخش و هادی علیزاده پورنیا نیز کشتی‌گیران جوان این تیم هستند که می‌توانند معادلات را در وزنهای خود بر هم بزنند. البته قرار است حسین نوری هم به عنوان کشتی‌گیر ذخیره در وزن 84 کیلوگرم به بوداپست اعزام شود.ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان به ترتیب زیر است:55 کیلوگرم: محمد فقیری،60 کیلوگرم: محمد نوربخش،66 کیلوگرم: افشین بیابانگرد،74 کیلوگرم: هادی علیزاده پورنیا،84 کیلوگرم: طالب نعمت‌پور - حسین نوری(ذخیره)،96 کیلوگرم: مهدی علیاری و 120 کیلوگرم: امیر علی‌اکبری.

 


6 میلیارد و 800 میلیون تومان از بودجه کمیته ملی المپیک پرداخت شد.
به دنبال پی‌گیری‌های مکرر کمیته ملی المپیک و با روی کار آمدن دولت جدید، از محل اعتبار متفرقه این کمیته 6‌میلیارد و 800 میلیون تومان از بودجه‌ مربوطه به حساب کمیته ملی المپیک واریز شد.از آغاز سال 92 تنها 4‌میلیارد و 700 میلیون تومان از محل بودجه‌ جاری کمیته ملی المپیک اختصاص یافته است. بودجه‌ جاری کمیته 25‌میلیارد تومان است.پس از تخصیص این اعتبار با تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، این بودجه با اولویت رشته‌های حاضر در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در میان فدراسیون‌های مربوطه توزیع شد.هم‌چنین بخشی از این اعتبار بابت پرداخت بدهی‌ها و هزینه‌های بازی‌های داخل سالن آسیا و بازیهای المپیک نوجوانان پرداخت شد.

 


مسابقه‌های جودوی قهرمانی جهان در برزیل پایان یافت و نمایندگان ایران عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشتند.
این دوره از رقابت‌ها با قهرمانی تیم ژاپن به پایان رسید و پنج ملی‌پوش ایران به دور پنجم هم نرسیدند. در این گزارش بخشی از عملکرد تیم ایران را که شاید توجه چندانی به آن نشده، آمده است:
تنها 27 دقیقه‌ روی تاتامی جهانی!
تیم ایران با پنج نماینده در برزیل حضور داشت که در مجموع 27 دقیقه‌ و 45 ثانیه روی تاتامی دوام آوردند! قاسمی نژاد به عنوان کاپیتان تیم ملی تا دور چهارم در جدول بود که کل دقایق حضور او روی تاتامی هفت دقیقه‌ بود و این بهترین آمار نمایندگان ایران بود. جواد محجوب هم با دو دقیقه‌ و 59 ثانیه حضور روی تاتامی برزیل بدترین نتیجه‌ را کسب کرد.سعید مرادی پنج دقیقه‌ ، الیاس علی اکبری چهار دقیقه‌ و سعید مولایی حدود 9 دقیقه‌ دوام آوردند!وقت قانونی مبارزه در جودو پنج دقیقه‌ است.
از پیش باخته بودن رئیس
رییس فدراسیون جودو قبل از اعزام به مسابقه‌های جهانی اعلام کرده بود که اگر نمایندگان ایران دو یا سه دور در جدول باقی بمانند، عملکرد خوبی ارائه کرده‌اند که با نگاهی عمیق به این گفته می‌توانیم دریابیم که رستگار حتی فکر نمی‌کرد که نمایندگان ما به دور چهارم برسند و یا این که روی یک یا دو جودوکار تنها برای رسیدن به مراحل بالاتر حساب کرده بودند. البته او بعد از پایان مسابقات گفت که 60 تا 70 درصد خواسته‌هایشان برآورده شده است.
متکی به تک چهره‌ها
وقتی طی چند ماه گذشته محجوب دو مدال ارزشمند را برای جودوی ایران به دست آورد، برخی از کارشناسان وابسته به فدراسیون و رییس فدراسیون اعلام کردند که جودوی ایران در مسیر درستی قرار گرفته و آینده درخشانی دارد، اما اکنون که در برزیل نتیجه‌ نگرفتیم ثابت شد جودوی ایران وابسته به تک چهره‌هاست. جودوکارانی مانند میراسماعیلی، میران، رودکی و محجوب.
نداشتن تمرکز کافی روی تیم ملی
تیم ملی بعد از مسابقه‌های قهرمانی آسیایی تایلند اردوهایش را در داخل پیگیری کرد، اما در فاصله یک ماه مانده به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، مسعود آخوندزاده مربی و آرش میراسماعیلی، مدیر تیم‌های ملی به علت حضور در انتخابات تمرکز کافی روی آماده سازی تیم را نداشتند و در واقع به نوعی ملی‌پوشان تنها در تمرینات حضور می یافتند تا آمادگی نسبی‌شان را حفظ کنند که این نداشتن تمرکز کافی نتیجه‌اش را گذاشت.
نبود مسابقات تدارکاتی
مسئولان فدراسیون جودو تلاش زیادی انجام دادند تا ملی‌پوشان را قبل از مسابقه‌های جهانی به چند دیدار تدارکاتی اعزام کنند، اما به خاطر مشکلات مالی این امکان میسر نشد، هر چند که آنها با هر سختی که بود اردوی گرجستان و روسیه را انجام دادند، اما این کافی نبود.

 


دبیر فدراسیون دوومیدانی با تایید مثبت شدن دوپینگ یکی از دوومیدانی‌کاران ایران در مسابقه‌های جهانی روسیه ‌ اعلام کرد قطعی شدن دوپینگ ورزشکاران پروسه‌ای دارد که هنوز این پروسه به پایان نرسیده است و به صورت قطعی مشخص نیست این دوومیدانی‌کار دوپینگ کرده باشد.
حسین رشیدیان گفت: ورزشکاران زمانی که در مسابقه‌های جهانی و المپیک شرکت می‌کنند از آن‌ها آزمایش دوپینگ گرفته می‌شود و وقتی مشخص شود ورزشکاری از داروهای ممنوع استفاده کرده است در مرحله اول یک ابلاغ به این ورزشکار داده می‌شود و آزمایش دیگری هم برای او در نظر گرفته می‌شود.وی ادامه داد: موضوع دوپینگ به آبروی یک ورزشکار ربط دارد و نمی‌توان در این باره عجولانه صحبت کرد و تمام نتیجه‌گیری‌ها منوط به این است که پروسه تایید دوپینگ به صورت کامل انجام شود. در حال حاضر ابلاغ اولیه درباره دوپینگ این دوومیدانی‌کار به ستاد دوپینگ کشور ابلاغ شده است و این موضوع از سوی این ستاد به صورت محرمانه به فدراسیون دوومیدانی ایران هم گزارش شد. به هر حال بین اثبات چنین موضوعی تا ابلاغ آن تفاوت وجود دارد و باید منتظر باشیم که این مراحل طی شود و آزمایش مجدد از این ورزشکار صورت گیرد. پس از آن نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.رشیدیان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود این دوومیدانی‌کار در المپیک لندن حضور داشته و رکورددار است گفت: او رکورددار ماده خود است و البته ورزشکار بسیار خوبی است. باید توجه کرد که در مواقعی ورزشکاران اطلاع ندارند چه ماده‌ای ممنوع است و آن دارو را مصرف می‌کنند. اینکه دوپینگ بر اثر سهو یا عمد انجام شود را ستاد دوپینگ تشخیص می‌دهد و محرومیت را بر اساس همین تشخیص در نظر می‌گیرد. به طوری که شاهد هستیم این محرومیت‌ها در مواقعی چند ماه است و در برخی از موارد هم یک ورزشکار به صورت مادام‌العمر از ورزش حرفه‌ای خود محروم می‌شود.

 


کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران فصل آینده در تیم بسکتبال فوجیان چین بازی می‌کند.
صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران برای یک فصل به لیگ چین پیوست. ملی پوش مهرام که در بیست و هفتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا با پیراهن تیم ملی درخشید و سومین کاپ قهرمانی را بالای سر برد از همان زمان با پیشنهادهای خوب چینی ها مواجه شد و بالاخره به تیم فوجیان پیوست.مدیر برنامه های صمد نیکخواه بهرامی با تایید این خبر گفت: صمد به این تیم پیوسته است و کارش را از اکتبر آغاز خواهد کرد. با همکاری باشگاه مهرام او توانست برای مذاکره راهی چین شود و بالاخره با این تیم به توافق رسید و قراردادش را امضا کرد. این پیشنهادها برای مهدی کامرانی هم وجود دارد و در حال بررسی است. اصغر کاردوست نیز پیشنهادی جدی از کویت دارد که هنوز خودش تصمیم نهایی را نگرفته است.

 


دانش‌آموز 11 ساله و کوچکترین خیر مدرسه‌ساز کشور در یکی از روستاهای تابعه مراغه مدرسه احداث می‌کند.
به گزارش ایرنا، سارا فرمانی دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی، برای استفاده دانش‌آموزان همسن خود از مرکز آموزشی مناسب، در اقدامی خیرخواهانه هزینه ساخت مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان روستای محروم قره‌کند این شهرستان را از محل پس‌اندازهای خود برعهده گرفته است.
این نوجوان خیر مدرسه‌ساز به عنوان یکی از کم‌سن و سال‌ترین خیران مدرسه‌ساز کشور، مدرسه یک کلاسه‌ای را در این روستا و در 4 کیلومتری حاشیه مراغه احداث می‌کند.
برای ساخت این مدرسه که زمین آن را روستاییان تامین کرده‌اند، 500 میلیون ریال از سوی این خیر مدرسه‌ساز هزینه می‌شود.
این مدرسه با زیربنای 75 مترمربع و با امکاناتی از جمله اتاق اقامت معلم و سرویس بهداشتی در مدت یک سال ساخته می‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10