(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 16 شهریور 1392 - شماره 20584

اردوی جهاد رمضان در کلاله برگزار شد
فعالیت 60 گروه جهادی دانشجویی در مناطق محروم همدان
ایران در کیهان
سالانه 30میلیون جفت کفش در آذربایجان شرقی دوخته می‌شود
خروج گندم و آرد از استان البرز ممنوع شد
اعتراض هنرمندان تبریز نسبت به تخلیه موزه شهر
مدیرکل آموزش و پرورش استان:84درصد مدارس هرمزگان یک نوبته هستند
نماینده مردم طبس:اولویت اول استاندار خراسان جنوبی انتقال آب از خارج کشور به استان باشد
فرماندار: به زمین‌خواران اجازه فعالیت در آران و بیدگل را نمی‌دهیم
زنبورداران گیلانی 880 میلیارد ریال درآمد کسب کردند
پرورش‌دهندگان ماهی در شوشتر تسهیلات می‌گیرند
نماینده عباس‌آباد و رامسر در مجلس:شمال کشور محروم‌تر از استان‌های بیابانی است
برداشت پسته زودرس در نایین
صدور دومین مجوز پرورش زالو در خراسان رضوی
واگذاری انحصار فروش سیمان قاین به تبعه کشور افغانستان
توسط کمیته امداد امام خمینی استان صورت می‌گیرد
پرداخت 95 درصد هزینه درمان مددجویان استان مرکزی
   


شرق گلستان- خبرنگار کیهان:
اردوی آموزشی طرح جهاد رمضان هلال‌احمر در روستای گوگجه از توابع بخش پیشکمر کلاله برگزار شد.
رئیس هلال‌احمر کلاله گفت: این طرح با شعار پیشگیری، ایمنی و توانمندی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان بنیاد شهید و ایثارگران بخشداری پیشکمر به مدت سه روز اجرا شد.
محمد استیری افزود: در این اردو بیش از یک هزار نفر از روستاییان از خدمات ویزیت رایگان پزشکان عمومی و متخصص، کلاسهای امدادی و آموزشی، دوره‌های آموزشی ویژه خردسالان و مسابقات ورزشی برخوردار شدند.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی همدان گفت: 60 گروه جهادی از دانشجویان در مناطق محروم استان مشغول خدمت هستند.
ایوب حضرتی با اعلام این خبر افزود: قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان 37 گروه جهادی مشغول فعالیت بودند و اکنون نیز 23 گروه دیگر از دانشجویان به آنان ملحق شده و در 60 منطقه محروم استان به ارائه خدمات مشغول هستند.
وی به بیان عرصه‌های فعالیت گروه‌های جهادی پرداخت و اضافه کرد: اردوهای جهادی دانشجویان در زمینه‌های خدمات‌رسانی، بهسازی، زیباسازی مدارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی، خدمات مشاوره، منابع طبیعی، کشاورزی، بهداشت و درمان، فرهنگی و مباحث عقیدتی برگزار می‌شود.
حضرتی ادامه داد: در کنار هر گروه جهادی، یک روحانی به عنوان سرگروه حلقه‌های صالحین به این مناطق اعزام می‌شود.
وی همچنین تاکید کرد: گسترش فرهنگ کار و تلاش وکسب تجربیات شغلی، تقویت توانمندی‌های فردی و گروهی، تسریع در انجام پروژه‌های کوچک از جمله اهداف این اردوهاست.
وی خاطر نشان ساخت: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی این بستر را برای دانشجویان که مدیران آینده نظام هستند فراهم می‌کند تا از نزدیک محرومیت را لمس کنند و در آینده در پست‌های مدیریتی، برای رفع محرومیت و خدمت‌رسانی به مناطق محروم، تلاش بی‌وقفه‌ای داشته باشند.
مسئول بسیج دانشجویی همدان همچنین به نقش دستگاه‌های دولتی در حمایت از اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: باید فرمانداران، بخشداران و سایر مسئولان با گروه‌های جهادی همکاری داشته باشند تا این گروه‌ها بتوانند به ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مناطق محروم بپردازند.
حضرتی افزود: دستگاه‌های دولتی با تخصیص اعتبارات و تامین تجهیزات مورد نیاز اردوهای جهادی می‌توانند گامی موثر در محرومیت‌زدایی مناطق محروم بردارند.

 


برازجان- خبرنگار کیهان: مسابقه شرح نامه 31 نهج‌البلاغه در شهرستان برازجان برگزار شد. این مسابقه که طی فراخوانی از سوی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان بوشهر و بنیاد بین‌المللی غدیر و دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان برگزار شد با استقبال گرم مردم مواجه شد.
در این مسابقه که با موضوع شرح‌نامه امیرالمومنین به امام حسن(ع) برگزار شد 2200 نفر شرکت کردند که 410 نفر آنان از دو حوزه در شهر برازجان و 50 نفر نیز از یک حوزه در وحدتیه بوده‌اند.
طبس- خبرنگار کیهان: استاندار خراسان جنوبی از معرفی 81 نفر برای استانداری خراسان جنوبی خبر داد. قهرمان رشید در جمع مردم روستای محمدآباد طبس گفت: از هنگام شروع به کار دولت یازدهم و احتمال تغییر در مدیریت‌ها، تاکنون 81 نفر از این استان برای احراز پست استانداری خراسان جنوبی به تهران معرفی شده‌اند.
وی در پایان برای هر یک از افراد معرفی شده آرزوی توفیق کرد.
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری به ایجاد تغییرات ماندگار رفتاری در دانش‌آموزان به وسیله اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: این اردوها یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم است.
حجت‌الاسلام کریم سرافراز در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اردوهای راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور گامی اساسی در راستای آشنایی نسل جوان با فرهنگ بسیجی است.
بوشهر- خبرنگار کیهان: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد. عبدالکریم جمیری در پاسخ به سؤالی پیرامون تغییر استاندار بوشهر گفت: در عرصه مدیریت اصل بر تغییر نیست و اگر تغییر برای تامین منافع مردم ضرورت دارد آن را دنبال خواهیم کرد. وی افزود: این موضوع بین نمایندگان مجلس و شورای راهبردی استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفته و اولویت ما نیروی بومی است و هنوز گزینه‌ای در بین مجمع نمایندگان برای استانداری بوشهر مطرح نیست.
اندیمشک- خبرنگار کیهان: 2 میلیارد و 767 میلیون ریال صرف هزینه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری اندیمشک در سال جاری شد. شهردار اندیمشک ضمن تشریح عملکرد شش ماهه آخر سال 91 و شش ماه اول سال 92 این خبر را اعلام کرد. عبدالرحیم چگله در پایان شرحی از هزینه‌های شهرداری ارائه کرد.
همدان- خبرنگار کیهان: استاندار همدان خواستار صرفه‌جویی مدیران اجرایی در هزینه‌ها شد. علی محمد آزاد گفت: اعتبارات استان در سال جاری حدود یک و نیم درصد کاهش یافته است و لذا باید از هزینه‌های غیرضروری خودداری شود. وی افزود: برای جذب سهمیه بیشتر از محل اعتبارات ملی لازم است پیگیری‌های جدی انجام شود.
در ادامه وی مدیران استان را به انجام وظایف به صورت جدی تا آخرین روز کاری دعوت کرد و اظهار داشت: برای رسیدن تغییرات به مدیران استان‌ها زمان زیادی لازم است.
اصفهان- خبرنگار کیهان: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصفهان بیش از 6 سال است گرفتار خشکسالی شدید شده است تاکید کرد: بی‌آبی کمر کشاورزان اصفهانی را شکسته است. حجت‌الاسلام حسین اژدری در نشستی با خبرنگاران گفت: غیر از مشکل بی‌آبی، بیماری‌های عجیب نیز دامن‌گیر مردم شده است و متأسفانه بیشتر کودکان درگیر بیماری می‌شوند. وی این معضل را به خاطر وجود کارخانه‌های آلاینده متعدد در اطراف اصفهان دانست و بر لزوم توجه دولت یازدهم به این مشکلات تاکید کرد.
اهواز- خبرنگارکیهان: 90 فقره مجوز برای متقاضیان مشاغل خانگی در سطح شهرستان اهواز صادر و مبلغ 4میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز با اعلام این خبر گفت: تسهیلات پرداختی به مشاغلی نظیر بسته بندی عسل، بسته‌بندی حبوبات و... است. عبدالرضا نیسی اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی را با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی و افزایش درآمد خانواده‌های کم درآمد در سطح شهرستان اهواز اعلام کرد.
رشت- خبرنگارکیهان: با امضای تفاهمنامه‌ای میان منطقه آزاد انزلی و سازمان ملی استاندارد، اختیارات این سازمان به منطقه آزاد انزلی تفویض شد. رئیس سازمان ملی استاندارد در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه می‌تواند باعث سهولت بیشتر در اجرای قوانین و ضوابط استاندارد در بخش‌های تولید، صادرات و واردات در منطقه آزاد انزلی شود. نظام‌الدین برزگری اضافه کرد: با امضای این تفاهمنامه امکان تجهیز آزمایشگاه‌ها و صدور گواهی و تمام ضوابط و آیین‌نامه‌ها به منطقه آزاد انزلی تفویض شد.
* استاندار گیلان از ساخت نخستین پارک فرهنگ کشور در سراوان خبر داد. کیهان هاشم‌نیا گفت: این پارک در زمینی به مساحت 400هکتار ساخته می‌شود. وی افزود: این پارک در 3فاز با معرفی آداب، رسوم و فرهنگ گیلان، استان‌های کشور و کشورهایی با مشترکات فرهنگ گیلان ساخته می‌شود و نیز نمادهای تاریخی گیلان و دیگر استان‌ها به صورت واقعی در این پارک نصب خواهد شد.
قاین- خبرنگارکیهان: دانش‌آموزان مستعد شهرستان قاین در کنکور 92 خوش درخشیدند. دانش‌آموزان مستعد این شهرستان که نسبت به سایر مناطق از شرایط آموزشی نامناسب‌تری برخوردارند، توانستند با تلاش و کوشش خود، 61 رتبه سه رقمی را به شهرستان خود اختصاص دهند و توانستند بیشترین رتبه سه رقمی را در گروه‌های آزمایشی، ریاضی فیزیک و ادبیات و علوم انسانی از آن خود کنند.
زنجان- خبرنگارکیهان: رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: به‌طور میانگین هر ماه 6 تا 7هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام می‌شود. محمد کاوندی افزود: اتحادیه مجمع امور صنفی با کمک بسیج اصناف، کنترل و نظارت کف بازار را برعهده دارند. در پایان رحیم حاج نائبی رئیس مجمع عمومی بسیج اصناف زنجان از تأمین بودن کالاهای موردنیاز استان تا پایان سال خبر داد.
* نمایشگاه سراسری صنایع دستی در محوطه موزه صنایع دستی زنجان افتتاح شد. مسئول روابط عمومی و مشاور اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از افتتاح این نمایشگاه با حضور مسئول امور نمایشگاه‌های معاونت صنایع دستی کشور و معاون عمرانی استانداری زنجان خبر داد. نجفلو خاطرنشان کرد: تعداد غرفه‌های برپا شده در این نمایشگاه 80 غرفه شامل 50 غرقه هنرهای سنتی و صنایع دستی و 30 غرفه سوغات محلی است.
یزد- خبرنگارکیهان: همه روستاهای بالای 20 خانوار یزد از نعمت برق برخوردارند. مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد با اعلام این خبر گفت: برق‌رسانی به 6 روستای زیر 10 خانوار با هدف کاهش مهاجرت روستاییان و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های شغلی آنان با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال انجام شده است.
محمدرضا صحتی افزود: 65پروژه برق‌رسانی و 14 پروژه در زمینه بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق به مناسبت هفته دولت در حوزه شهری و روستایی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
ارومیه- خبرنگارکیهان: برداشت هندوانه از دشت شیبلو پلدشت، بزرگ‌ترین منطقه کشت این محصول در شمال غرب کشور آغاز شد. مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 10هزارتن محصول از این منطقه برداشت شود که به دلیل کیفیت مناسب به بیشتر استان‌های کشور ارسال می‌شود. تاروردی‌زاده افزود: میزان برداشت هندوانه از هر هکتار در این منطقه به 40 تن می‌رسد که این میزان نسبت به میانگین کشور 15 تن بیشتر است.

 


تبریز- خبرنگارکیهان:
رئیس صنعت و تجارت آذربایجان شرقی گفت: یک سوم صادرات چرم و کفش کشور از این استان می‌باشد و 40 هزار نفر در این صنعت فعالیت دارند.
محمدجعفر عظمایی افزود: کفش دوخت تبریز به دلیل استفاده از چرم مرغوب از دوام بالایی برخوردار می‌باشد و در خارج از کشور نیز بخوبی شناخته شده است.

 


کرج- خبرنگارکیهان:
استانداری البرز خروج هرگونه آرد و گندم از این استان را بدون مجوز اداره غله ممنوع ساخت.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز در نشست کارگروه آرد ونان گفت: باید به میزان لازم آرد و گندم در استان ذخیره شود.
به همین دلیل، خروج این دو محصول بدون مجوز اداره غله ممنوع است.
امیریزدی از افزایش نظارت بر فعالیت نانوایی‌های استان البرز خبرداد و گفت: این اقدام با هدف بهبود کیفیت نان و ساماندهی نانوایی‌ها صورت می‌گیرد و از این پس،نانوایی‌ها براساس نوع نان طبخ شده از کارخانه‌هایی که اداره غله تعیین می‌کند، آرد دریافت خواهند کرد.
وی در پایان به نانوایی‌های فاقد پروانه در استان البرز هشدارداد هر چه سریعتر برای اخذ پروانه اقدام کنند.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
هنرمندان تبریزی با امضای نامه‌ای، نسبت به تخلیه «موزه شهر» تبریز برای استقرار اعضای شورای اسلامی اعتراض کردند.
در این نامه تاکید شده است: «متاسفانه شورای شهر تبریز، اخیرا به بهانه استقرار در ساختمان شهرداری، اقدام به تخلیه موزه‌های عمارت شهرداری تبریز کرده است. ما جمعی از هنرمندان اقدام اخیر شورای شهر را غیرفرهنگی ارزیابی کرده و از مراجع مربوطه و اعضای شورا خواستاریم، با توجه به دغدغه‌های فرهنگی هنرمندان، با بازگرداندن اشیای موزه، به فکر فرهنگ و هنر این شهر باشند.»
این نامه اعتراضی را، 93 تن از روزنامه‌نگاران، فیلم‌سازان، عکاسان، اساتید دانشگاه، منتقدان هنری و باستان‌شناس و نیز تهیه‌کنندگان و بازیگران و آهنگسازان، امضا کرده‌اند.
لازم به یادآوری است که چندی پیش و گویا به بهانه نبود جا برای شورای شهر در ساختمان جدید و تازه احداث شده شهرداری و ضرورت جست‌وجو برای مکان‌یابی و استقرار شورای اسلامی تبریز، تصمیم به تخلیه عمارت قدیمی شهرداری در میدان ساعت، که به «عمارت ساعت» و «شهرداری» معروف است و تبدیل به «موزه شهر» شده گرفته شد، که این امر با اعتراض شدید افکار عمومی اعضای شورا مواجه شد. شورای شهر برای توجیه این اقدام، تصریح کرده که تصمیم به استقرار خود در عمارت قدیمی را که به «بیگ‌بن» تبریز معروف است و توسط مهندسان آلمانی در نزدیک به 85 سال قبل ساخته شده، موقتی بوده و این عمارت را در نهایت ترک خواهد کرد ولی عدم درایت مسئولان مربوطه در طول این مدت برای مکان‌یابی 21 عضو شورای شهر و عدم چاره‌جویی اعضای شورای مزبور در این مدت زمان، به شدت با انتقاد و اعتراض مردم، مطبوعات و جامعه فرهنگی تبریز روبرو شده و توانایی شورا برای انجام وظایف خود در قبال شهر، قبل از آغاز به کار رسمی آن، زیر سؤال رفته است!

 


بندرعباس- خبرنگارکیهان:
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: لباس فرم دانش‌آموزان در هیچ مقطع تحصیلی تغییر نکرده است و به مانند سال گذشته دانش‌آموزان باید نسبت به تهیه لباس فرم با همان رنگ اقدام کنند.
احمد آخوندی با اعلام این خبر افزود: اولیای محترم باتوجه به نوع لباس سال گذشته اقدام به تهیه لباس فرم کنند. زیرا هیچ‌گونه تغییری چه به لحاظ نوع دوخت یا رنگ در این زمینه انجام نشده است.
وی با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی استان گفت: هم‌اکنون 84 درصد مدارس هرمزگان یک نوبته و در نوبت صبح قرار دارند و بقیه به صورت گردشی اداره می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اجرای پروژه مهر برای بازگشایی مطلوب مدارس خاطرنشان کرد: کمیته‌های ششگانه پروژه مهر به دقت همه موارد مرتبط با بازگشایی مدارس را رصد می‌کند که اقدامات لازم در این خصوص انجام یا درحال تکمیل است. آخوندی در خاتمه از افتتاح 41 پروژه آموزشی و پرورشی در قالب 223 کلاس در هفته دولت خبر داد و گفت: در گرامیداشت هفته دولت بالغ بر 41 پروژه آموزشی و پرورشی در قالب 223 کلاس درس با زیربنای بیش از 41هزار مترمربع و صرف هزینه 280 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 


طبس- خبرنگارکیهان:
نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس یک بحث علمی مطرح شده در آینده مناطق پرآب کشور پرآب‌تر و مناطق کم‌آب کم‌آب‌تر می‌شود.
عبدالله‌زاده افزود: بحران آب در خراسان جنوبی و یزد و مرکز ایران در آینده یک بحران جدی است وی اظهار داشت: برای رفع این بحران حتماً باید به فکر انتقال آب باشیم و آبهای داخلی هم در این رابطه خیلی معنی پیدا نمی‌کند و باید از خارج از کشور آب بیاوریم. وی افزود: اگر آب را برای خراسان جنوبی نتوانیم از خارج وارد کنیم در طبس و خراسان جنوبی چیزی نخواهیم داشت. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد که بحث انتقال آب از سیبری و روسیه و تاجیکستان مطرح است. عبدالله‌زاده گفت: مدیر و استاندار جدید خراسان جنوبی باید این قول را بدهد که اولویت اول بحث انتقال آب به خراسان جنوبی و طبس باشد.

 


کاشان- خبرنگار کیهان:
فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با رانت‌خواری، تطمیع و رشوه اقدام به تصاحب اراضی این شهرستان کنند و با آنها به جد برخورد قانونی می‌شود.
روح‌الله سلگی در جمع خبرنگاران با اذعان به انجام پدیده ناپسند زمین‌خواری در آران و بیدگل افزود: در یک سال گذشته اقدامات زیادی در راستای مبارزه با زمین‌خواری در این شهر صورت گرفته است. فرماندار، جلوگیری از خرید و فروش زمین‌های ملی و فاقد مجوز کاربری مانند دشت صالح و تشکیل ستاد صیانت از اراضی ملی با همکاری دادگستری این شهرستان را از جمله این اقدامات عنوان کرد و بیان داشت: عزم و اراده دستگاه قضا در شهرستان آران و بیدگل برای مبارزه با زمین‌خواری راسخ است و تعامل بسیار مناسبی از سوی این نهاد با مدیریت اجرایی شهرستان برقرار شده است.
سلگی، در مورد اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی شهرستان آران و بیدگل در برابر پدیده زمین‌خواری گفت: با تمام بنگاه‌های املاک در سطح شهر در این خصوص نامه‌نگاری صورت گرفته و با صراحت به آنها اعلام شده در صورت خرید و فروش زمین در اراضی مشخص شده در این شهر، اقدام آنها مشارکت در تقلب و جعل محسوب و مجوز بنگاه مورد نظر ابطال می‌شود و همچنین معرفی شخص به عنوان مجرم به مراجع قضایی در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه چند پرونده زمین‌خواری از سوی حراست فرمانداری و دادگستری این شهرستان در حال پیگیری است، تصریح کرد، خواسته ما از مردم در این شرایط آن است که به هنگام خرید و یا فروش زمین در هر منطقه از شهر دقت بیشتری به خرج دهند تا مبادا متضرر شوند.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
زنبورداران گیلانی از اواخر خردادماه تاکنون با برداشت 4هزار و 200تن عسل 880 میلیارد ریال درآمد کسب کردند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: زنبورداران استان از خرداد ماه سال جاری تاکنون 4هزار و 200 تن عسل برداشت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت عسل یکهزار و 800 تن دیگر نیز برداشت‌ کنند.
مختار مهدی‌زاده اضافه کرد: سال گذشته زنبورداران گیلانی با برداشت 5هزار و 600 تن عسل حدود یک هزار میلیارد ریال درآمد کسب کردند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برداشت عسل از 230 هزار کندوی استان تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد، گفت: استان گیلان با 4هزار و 100 خانوار زنبوردار پنجمین تولیدکننده عسل در کشور است.
شهرستان‌های تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال، رودسر، املش و لنگرود عمده‌ترین مناطق تولید عسل در گیلان هستند.

 


شوشتر- خبرنگار کیهان:
افراد واجد شرایط پرورش ماهی در سطح شهرستان شوشتر می‌توانند از بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کنند.
احمد رضایی مسئول بسیج سازندگی شهرستان شوشتر ضمن اعلام این مطلب گفت: کسانی که دارای زمین و مجوز برداشت آب از چاه هستند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.
وی در ادامه افزود: در این طرح واجدان شرایط باید مجوز برداشت آب از چاه داشته باشند و برداشت آب از رودخانه در این طرح ناقص شرایط است.
مسئول بسیج سازندگی شوشتر گفت: طرح یاد شده برای نخستین بار در شوشتر اجرا می‌شود.
وی در مورد اجرای این طرح افزود: در این طرح همه فعالیت‌ها توسط شرکت جهاد نصر انجام می‌شود و حتی احداث استخر پرورش ماهی نیز برعهده شرکت جهاد نصر است.

 


تنکابن- خبرنگارکیهان:
استان‌های شمالی از لحاظ توسعه عقب‌مانده‌تر و محروم‌تر از استان‌های بیابانی کشور هستند.
نماینده مردم عباس‌آباد و رامسر با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: موضوع گردشگری استان‌های شمالی کشور در 8سال گذشته با واژه‌های زیبا و دلفریبی مطرح شد اما این مسئله برای مردم هیچ پیشرفت اقتصادی به همراه نداشت بلکه هتل‌ها و آپارتمان‌ها نیمه‌کاره به حالت خود رها شده‌اند. دکتر شریعت‌نژاد گفت: در بحث آزادسازی حریم دریا باید گفت که این موضوع نه‌تنها باعث آزادسازی ساحل دریا نشده بلکه صدور مجوزهای دولتی برای احداث ساختمان‌های چند طبقه و برج‌ها روند کار آزادسازی حریم دریا را دشوارتر ساخته است. وی به تشکیل 11 کارگروه در بخش‌های کشاورزی، منابع، عمران و توسعه روستاها و شهرها، اشتغال... اشاره کرد و گفت: با کمک و همکاری این کارگروه‌ها می‌کوشیم تا مشکلات را از پیش پای مردم برداریم.

 


نایین- خبرنگار کیهان:
مدیر جهاد کشاورزی نایین گفت: برداشت پسته زودرس در این شهرستان از نیمه اول مردادماه آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.
احمدرضا باقریان با اشاره به آغاز برداشت ارقام زودرس پسته مانند رقم رضایی در این شهرستان افزود: متوسط عملکرد این محصول یکهزار و 500 گرم در هکتار پسته خشک است که در مجموع از 300 هکتار باغ‌های بارور این شهرستان 450 تن پسته خشک برداشت خواهد شد.
باقریان ادامه داد: از مجموع 1650 هکتار باغ‌های این شهرستان 900 هکتار به کشت پسته اختصاص یافته که 600 هکتار آن نهال و 300 هکتار بارور است.
وی با بیان اینکه ارقام پسته این شهرستان شامل اکبری، کله‌قوچی، فندقی، خیابانی، زودرس رضایی و ارقام محلی است گفت:
روستای چوپانان از توابع بخش انارک این شهرستان است که به دلیل گرمای شدید هوا محصولات تولیدی این منطقه نسبت به مرکز شهرستان زودتر رسیده، برداشت و آماده عرضه به بازار می‌شود.

 


مشهد- خبرنگار کیهان:
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از صدور دومین مجوز پرورش زالو در این استان خبر داد.
مهدیزاده گفت: برای نخستین بار پرورش زالو برای مصارف پزشکی در استان آغاز و در همین راستا از سوی مدیریت شیلات و امور آبزیان خراسان رضوی دومین مجوز پرورش 500 هزار قطعه زالو در شهرستان چناران صادر شد.
وی با اشاره به اینکه اولین مرکز پرورش زالو در استان در شهرستان خلیل‌آباد در مرحله بهره‌برداری قرار دارد، اظهار داشت: زالو درمانی دارای سابقه 2500 ساله بوده که پس از ظهور پزشکی مدرن، استفاده از آن به تدریج در دنیا به فراموشی سپرده شد.
مهدیزاده افزود: طی سالهای اخیر و باافزایش گرایش مردم به روش‌های درمانی سنتی در بسیاری از کشورها استفاده از زالودرمانی به ویژه در جنوب شرق آسیا رواج فراوان یافت.
وی افزود: هم‌اکنون قیمت هر قطعه زالو در کشور 15 هزار ریال است که این قیمت در اروپا به 4 تا 6 دلار می‌رسد.

 


قاین- خبرنگار کیهان:
انحصار فروش سیمان قاین به یک تبعه کشور افغانستان واگذار شد.
به گزارش کیهان به دنبال واگذاری انحصار فروش سیمان قاین، غرفه‌داران بازارچه مرزی یزدان قاین با ارسال نامه اعتراضی به استانداری خراسان جنوبی خواستار پیگیری این موضوع و واگذاری امتیاز فروش به غرفه‌داران بازارچه یزدان شدند.
اسداللهی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قاین ضمن تأیید دریافت نامه اعتراضی غرفه‌داران گفت هر چند موضوع هنوز برای ما اثبات نشده است اما منتظر آمدن مدیرعامل کارخانه به شهرستان هستیم تا قبل از اداری شدن مسئله اقدام در حل آن بصورت غیررسمی انجام شود.
شرافتی‌راد فرماندار قاینات نیز در جلسه‌ای با غرفه‌داران بازارچه یزدان، قول پیگیری اعتراض آنان تا حصول نتیجه مطلوب را داد و گفت کارخانه سیمان قاین دارای ظرفیت اقتصادی، تولیدی واشتغالی برای منطقه است و مسائل اخیر در چارچوب قوانین، مقررات و ضوابط باید پیگیری و اقدام شود.
مسئول فروش کارخانه سیمان قاین با استناد به مدارکی که در اختیار دارد افزود: ناتوانی مالی مدعیان سبب متضرر شدن کارخانه شده است و علی‌رغم فرصتی که به آنان داده شده است نتوانستند مدارک لازم را ارائه و به تعهدات خود عمل نمایند.
واگذاری انحصار فروش سیمان قاین به یک تبعه بیگانه در حالی صورت می‌گیرد که غرفه‌داران بازارچه یزدان درخواست فروش کارخانه سیمان قاین را به صورت انحصاری وغیرانحصاری داشته‌اند و اکنون غرفه‌داران مجبور به خرید سیمان از تبعه کشور افغانستان با منافع بسیار بالاترند.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
هزینه‌های 95 درصد بیماران، بیمه شده شهری، تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی استان مرکزی، توسط بیمه خدمات‌درمانی این نهاد پرداخت می‌شود.
رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان استان مرکزی، با اعلام این خبر گفت: بیماران تنها با پرداخت 5 درصد فرانشیز از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.
علی طلایی فیروزجانی ادامه داد: در صورت افزایش هزینه‌ها، درصدی از سهم فرانشیز نیز به بیمه شدگان برگشت داده می‌شود.
وی افزود: 100 درصد تمام هزینه‌های بیماران خاص اعم از بستری، سرپایی هم توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10