(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 16 شهریور 1392 - شماره 20584

حدیث دشت عشق
 نمایش سرد و کسل کننده دیگر از استقلال و پرسپولیس
دریغ از دیدن یک گل در دربی 77
اخبار کوتاه از فوتبال
تشریح آخرین شرایط تیم ملی از زبان رئیس فدراسیون فوتبال
کی‌روش گفت برای ایران با پرتغال هم می‌جنگم
انصراف چین و رقابت ایران با 6 کشور برای میزبانی جام ملت‌های آسیا
تاکید رئیس جمهور بر حمایت از تیم ملی فوتبال
سقوط عالمیان در آخرین رده‌بندی پینگ‌پنگ‌ جهان
آغاز مرحله سوم لیگ دوومیدانی
   


از نوشته شهید «منصور غرقی»
آخرین نوشته
ما تا رسیدن به هدفمان دست از هیچگونه تلاش و کوشش برنخواهیم داشت و تن به هیچگونه ذلت و خواری نخواهیم داد. کسانی‌که در راه رسیدن به این هدف به آرزوی خود رسیدند و به لقاءالله پیوستند وصیتی به ما کرده‌اند که راه آنان را ادامه دهیم و اسلحه آنان را زمین نگذاریم، آنان رفتند هرکدام در یک سنگر، ما در برابر خون آنان مسئولیم که هرکدام در هر کاری که هستیم راه آنان را ادامه دهیم و اسلحه آنان را به زمین نگذاریم و من هم اینک با رفتن به جبهه سنگر برادرانم را پر می‌کنم و با قوی کردن ایمان خود و از زمین برداشتن اسلحه برادران شهید، به صحنه پیکار می‌روم تا مسئولیتی که برگردن داشتم به انجام رسانده باشم و امیدوارم که بتوانم به یاری خداوند بزرگ در این راه موفق شوم و بتوانم در کنار برادران در سنگر جهاد کاری کوچک که از دستم برمی‌آید برای اسلام انجام دهم و من تا خون در رگ و جان در بدن دارم می‌جنگم و دست از جنگ برنخواهم داشت تا به آرزویی که دارم یعنی شهادت دست یابم و از کشته شدن هم هیچ باک ندارم.پس ای برادران بیایید تا به وصیت‌‌نامه‌های شهدا عمل کنیم و گفته‌های آنان را انجام دهیم و راه آنان را دنبال کنیم و در این راه چه کشته شویم و چه زنده بمانیم در هر دو صورت پیروزی از آن ماست ان‌شاءالله به امید تعجیل در ظهور آقا امام زمان(عج).جان‌نثار دین منصور غرقی63/9/13
شهید «منصور غرقی» سال 1342 در شیراز متولد شد و در 1363/12/4 به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای ادوات و ضد زره فارس

 


سرویس ورزشی-
نمایش تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دربی 77 به مانند بسیاری از دیدارهای گذشته دو تیم سرد و کسل کننده بود تا تماشاگران کماکان شاهد سردترین و بی روح ترین بازی های لیگ در دربی باشند.
این دیدار از ساعت 18:50 دیروز(جمعه) در هفته هشتم سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر و در حضور نزدیک به یکصد هزار تماشاگر و به قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که دو تیم در پایان به تساوی بدون گل دست پیدا کردند. شروع این دیدار با حملات پرسپولیس همراه بود و این تیم در دقیقه 3 روی یک کرنر صاحب موقعیت مناسبی برای ایجاد خطر شد که ضربه محکم محمدرضا خانزاده با فاصله زیادی از روی دروازه به بیرون رفت. بعد از این حمله استقلالی ها قصد ایجاد موقعیت در زمین پرسپولیس را داشتند که دوبار خطای بازیکنان حریف مانع از این کار شد. در اواخر نیمه نخست استقلال یک موقعیت خوب را توسط نکونام از دست داد تا نیمه اول با تساوی صفر – صفر به پایان برسد.
در شروع نیمه دوم فرهاد مجیدی درون محوطه شش قدم پرسپولیس صاحب یک موقعیت مطلوب شد که نتوانست توپ را درون دروازه جای دهد تا بهترین موقعیت استقلال از دست برود. در دقیقه 61 هم فرهاد مجیدی با عبور از چند مدافع پرسپولیس توپ ایده آلی را برای جی لوید ساموئل ارسال کرد که ضربه محکم این بازیکن از درون محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت. در ادامه پرسپولیس تا حدودی سوار بر بازی شد و می توانست در دقیقه 69 توسط صادقیان به گل برسد اما شوت این بازیکن را رحمتی برگشت داد. دو تیم در ادامه موقعیت چندانی برای گلزنی نداشتند تا هفتاد و هفتمین دربی پایتخت نیز با تساوی به پایان برسد. مهدی نظری ، پژمان منتظری و امیرحسین صادقی از استقلال و محسن بنگر،محمد نوری،قاسم دهنوی،رضا حقیقی و پیام صادقیان از پرسپولیس در این بازی از علیرضا فغانی کارت زرد گرفتند.
نمایش دو تیم دراین بازی به مانند بسیاری از دیدارهای گذشته سرد و کسل کننده بود تا تماشاگران کماکان شاهد سردترین و بی روح ترین بازی های لیگ در دربی باشند. اتفاقی که شاید تنها در فوتبال ما رخ می دهد و مشخص هم نیست که این مربیان و بازیکنان میلیاردی چه زمانی می خواهند خود را از حساسیت های این بازی رها و نمایشی باب میل تماشاگران را ارائه کنند.
قدرتنمایی تراکتورسازی
و پیروزی فولاد خوزستان
اما هفته هشتم رقابت های لیگ برتر از روز پنجشنبه با برگزاری 7 دیدار آغاز شد. در تبریز گسترش فولاد به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک - یک برابر استقلال خوزستان دست نیافت. گل استقلال خوزستان را میداوودی در دقیقه‌دهم به ثمر رساند اما شاگردان رسول خطیبی در نهایت و در دقیقه 89 توسط مهدی محمد‌پور موفق شدند گل تساوی را به ثمر برسانند.
در شیراز فجرسپاسی به تساوی دو - دو برابر داماش دست یافت. در این دیدار ابتدا داماشی‌ها توسط سیف‌اللهی در دقیقه هفتم از حریف پیش افتادند اما فجری‌ها با دو گل از داماشی‌ها پیش افتادند. این گل‌ها را حمید جوکار در دقیقه 42 و جابر انصاری در دقیقه 45 به ثمر رساندند. در پایان تلاش شاگردان افشین ناظمی به ثمر رسید و آنها در دقیقه 86 موفق به زدن گل تساوی شدند. افشین چاووشی این گل را به ثمر رساند تا داماشی‌ها با یک امتیاز به رشت بازگردند.
دیگر دیدار هفته هشتم را صبا و تراکتورسازی در قم برگزار کردند. در این دیدار ابتدا با گل دقیقه 12 فرشاد احمدزاده از صبا پیش افتاد اما فرید بهزادی در دقیقه 24 کار را به تساوی کشاند. با این حال تراکتورسازان با گل‌ سعید دقیقی در دقیقه 82 بازهم برابر میزبانش به برتری رسید اما این پایان کار نبود. کریم انصاری‌فر در دقیقه 86، تیر خلاص را به صبایی‌ها زد و این دیدار با برتری سه بر یک تراکتورسازی برابر صبا به پایان رسید.
در دیگر دیدار این هفته سپاهان در اصفهان نتوانست از پس راه‌آهن برآید و به تساوی بدون گل برابر این تیم رضایت داد تا این تیم مدعی قهرمانی، همچنان دوران افت خودش را طی کند.
تک دیدار روز پنجشنبه تهران را نفت این شهر برابر مس کرمان برگزار کرد. نفت موفق شد با تک گل رضا نوروزی در دقیقه هشتم مهمان بحران‌زده‌اش، مس کرمان را شکست دهد.در اهواز، فولاد با تک گل بختیار رحمانی در دقیقه 38 موفق شد ذوب‌آهن را که دو هفته پیاپی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، شکست دهد.
در بندرانزلی نیز سایپا، ملوان را با شکست سنگین سه بر صفر روانه کرد. گل‌های سایپا را در این دیدار سجاد شهباززاده در دقایق 61 و 71 و روزبه شاه‌علی‌دوست در دقیقه 86 موفق به گلزنی شدند.

 


بلیت 30 هزار تومانی دربی در بازار سیاه
روز گذشته و در فاصله چند ساعت تا آغاز دربی 77 تهران اتمام فروش بلیت‌های طبقه اول بار دیگر پای بازار سیاه را به ورزشگاه آزادی باز کرد. در حالی که باجه‌های فروش بلیت ورزشگاه آزادی اعلام می‌کردند بلیت‌های هشت هزار تومانی طبقه اول به پایان رسیده ، این بلیت‌ها کمی آن‌سوتر به قیمت 30 هزار تومان فروخته می‌شد.
واکنش مدیرعامل فجر به استعفای پیروانی
مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی در واکنش به استعفای غلام پیروانی از سرمربیگری این تیم گفت: سرمربی تیم ما به علت شعارهایی که هواداران علیه‌اش دادند استعفا کرد و تکلیف این موضوع ظرف یکی دو روز آینده مشخص می‌شود.
نخستین تمرین شجاعی در لاس پالماس
مسعود شجاعی پس از کش و قوس‌های فراوان با باشگاه لاس‌پالماس در دسته دوم لیگ اسپانیا به توافق رسید تا در فاصله کمتر از 10 ماه تا آغاز جام جهانی 2014 در این تیم توپ بزند. مسعود شجاعی پنجشنبه آزمایشات پزشکی خود را در باشگاه لاس‌پالماس با موفقیت پشت سر گذاشت و دیروز برای اولین بار در تمرینات لاس‌پالماس حضور پیدا کرد.
مدیرعامل پرسپولیس در منزل مرحوم سبزی
محمد رویانیان ظهر دیروز به منزل زنده یاد مجید سبزی بازیکن و مربی اسبق پرسپولیس رفت و با همسر مجید سبزی دیدار و گفت‌وگو کرد. همسر مجید سبزی به علت کسالت در بستر بیماری است و محمد رویانیان به مسئولان باشگاه پرسپولیس دستور داد تا اقدامات درمانی لازم برای مداوی وی در بیمارستان کسری انجام شود.
عقب نشینی کرانچار در خصوص جباری
کرانچار که پیش از این جدایی جباری را از سپاهان قطعی می‌دانست درتازه‌ترین صحبت های خود گفت: زمانی که محرم نویدکیا دچار مصدومیت شد ما به دنبال بهترین بازیکن ایرانی در پست هافبک بازیساز رفتیم اما جباری ذهناً شرایط بازی در سپاهان را نداشت و ندارد. در این خصوص باشگاه سپاهان باید تصمیم بگیرد. من هم مایلم جباری برای سپاهان بازی کند.
صحبت های مدیرعامل جدید مس در خصوص یاوری
ایرانمنش مدیرعامل جدید مس کرمان ضمن تکذیب دادن اولتیماتوم به محمود یاوری گفت: قرار است روز یکشنبه در جلسه‌ای حرف‌هایمان را بزنیم و از برنامه‌های او اطلاع پیدا کنیم زیرا او خودش باید تکلیفش را روشن کند.
بوناچیچ و آرزوی قهرمانی فولاد
بوناچیچ سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پس از شکست برابر فولاد با بیان اینکه این تیم را دوست دارد، گفت: آرزوی قهرمانی فولاد خوزستان را دارم.
درآمد هنگفت رئال مادرید
باشگاه رئال مادرید اسپانیا تراز مالی خود در سال 13-2012 را منتشر کرد که در آن 520.9 میلیون یورو درآمد اعلام کرده است. میزان سود این باشگاه نسبت به سال گذشته 36.9 میلیون یورو اعلام شد و میزان زیان آن نیز 90.6 میلیون گزارش شده است.
اظهار نظر مارادونا در خصوص نیمار
نیمار، ستاره 21 ساله برزیلی پس از پیوستن به بارسلونا تمرینات فشرده‌ای انجام داده است که باعث شده این بازیکن هفت کیلوگرم وزن کم کند. مارادونا، اسطوره آرژانتینی که سابقه بازی در بارسلونا را دارد، درباره نیمارمی‌گوید: شیوه بازی او من را به تحسین وا می‌دارد. او بازیکنی است که باید به او توجه شود. نیمار می‌داند که باید چه کار کند. نیازی نیست که او به یک بدنساز در بارسلونا تبدیل شود. امیدوارم که مسئولان بارسا با او این کار را نکنند. او فقط باید فوتبال خودش را بازی کند.
درآمد 404 میلیون پوندی لالیگا
لیگ اسپانیا با فروش بازیکنان خود در نقل و انتقالات تابستانی 404‌میلیون پوند درآمد داشت که بیشترین رقم دریافتی در تاریخ فوتبال برای یک لیگ به شمار می‌رود.
نانی در منچستر ماندنی شد
نانی، هافبک منچستر یونایتد که مدت‌ها شایعه رفتنش از این تیم به گوش می‌رسید در نهایت با مسئولان منچستر به توافق رسید و قرارداد خود را به مدت پنج سال تمدید کرد.

 


رئیس فدراسیون فوتبال می گوید کی روش خودش را ایرانی می‌داند و برای موفقیت تیم ملی حتی حاضر است با تیم هایی چون پرتغال بجنگد
علی کفاشیان در تازه ترین صحبت های خود به تشریح آخرین شرایط فدراسیون و تیم ملی فوتبال پرداخت که گزیده‌ای از صحبت هایش در ادامه می آید:
* مشکلات مالی شاید حدود 20 درصد از مشکلات ما بود که حل می‌شود. مشکل اصلی ما تناقض موجود میان خواسته‌های کی‌روش و برنامه‌های مسابقات باشگاه‌ها است. امسال جدا از رقابت‌های لیگ و جام حذفی ، نمایندگان ما باید در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند. کارلوس کی‌روش مدنظرش بود که شاید جنگ اول به از صلح آخر باشد و باید از الان مشخص شود زمان‌هایی که برنامه‌های تیم ملی اجرا می‌شود، آیا بازیکنانش را در اختیار خواهد داشت یا خیر؟ او فقط به دنبال این موضوع بود که از اجرای برنامه‌هایش مطمئن شود.
* ما هشت سال است که به جام جهانی نرفته‌ایم و اکنون فرصتی پیش آمده تا تیم ملی خودش را به جهان نشان دهد، اما رقابت‌های باشگاهی در آسیا هر ساله برگزار می‌شود. برنامه لیگ و جام حذفی دست خودمان است، اما مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را AFC برنامه‌ریزی می‌کند. بنابراین ما باید با باشگاه‌ها صحبت کنیم تا در خصوص گرفتن ملی‌پوشان در زمان های لازم به تفاهم برسیم.
* در جلسه سرپرست وزارت ورزش با سرمربی تیم ملی، کی روش به صراحت می‌گفت که « من آمده ام تا بجنگم. من آمده‌ام تا با تیم‌هایی مثل آرژانتین، برزیل و حتی پرتغال بجنگنم. من الان خودم را یک ایرانی می‌دانم و اگر تیم ایران سربلند شود انگار من سربلند شده‌ام. تا الان با خیلی‌ها جنگیده ام.» کی‌روش به خاطر تعصب‌هایی که داشته تا‌کنون چند بار از سوی فیفا جریمه شده و برخوردهایی هم در کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی با او شد.
* سه، چهار کمپانی حاضر شده‌اند تا اسپانسر تیم ملی باشند و در جلسه‌ای با یکی از آنها قراردادمان را نهایی می‌کنیم. حدود یک چهارم از هزینه‌های ما را اسپانسرها پرداخت خواهند کرد.

 


اتحادیه فوتبال چین از رقابت برای کسب میزبانی جام‌ ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ کنار کشید.
اتحادیه فوتبال چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اوایل امسال آمادگی خود را برای میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2019 به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کردیم ولی پس از بررسی و بازبینی‌های لازم تصمیم به کناره‌گیری از کاندیداتوری میزبانی این تورنمنت معتبر گرفتیم. ابتدا 11 کشور آمادگی خود را برای برگزاری ابن مسابقات اعلام کردند ولی نام 3 کشور لبنان، مالزی و میانمار در همان ابتدا از این فهرست خارج شد. حالا نام چین هم به کشورهای کنار رفته اضافه شد. به این ترتیب رقابت برای کسب میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2019 بین 7 کشور ایران، عربستان، امارات، بحرین، عمان، کویت و تایلند خواهد بود. چین در سال 2004 میزبان جام ملت‌های آسیا، مهمترین تورنمنت فوتبالی آسیا بوده است. قرار است میزبان این رقابت‌ها در سال 2019 با شروع جام ملت‌های 2015 استرالیا معرفی شود.

 


سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دیدار با علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش، ضمن تاکید بر حمایت کامل از تیم ملی گفت: حسن روحانی به بنده اختیار تام داده تا از تیم ملی حمایت کامل به عمل آوریم.
سیدرضا صالحی امیری به منظور پایان دادن به دغدغه‌های کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی با وی و علی کفاشیان در نشستی صمیمی شرکت کرد تا در پایان این نشست کارلوس کی‌روش با امید ساختمان وزارتخانه را ترک کند. در این نشست که با حضور کیومرث هاشمی مدیر کل حوزه وزارتی و حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برگزار شد، سیدرضا صالحی امیری به اهمیت حضور در جام جهانی فوتبال و تاثیری که این مهم بر نشاط و شادابی جامعه و غرور ملی ایرانیان در اقصی نقاط کشور و جهان می‌گذارد اشاره کرد و گفت: باید به دور از تمام حاشیه‌ها، تیم ملی فوتبال خود را آماده و مهیای حضوری شایسته در برزیل 2014 کند و به طور مسلم وزارت ورزش و جوانان از هر گونه کمکی در این راه دریغ نخواهد کرد.وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به وی اختیار تام داده است تا همه گونه حمایت را از تیم ملی فوتبال به عمل آورد، تصریح کرد: تبیین موارد اجرایی این کمک‌ها و حمایت‌ها بر عهده آقای کفاشیان است و ما نیز حمایت کامل را از ایشان داریم. بر این اساس کادر فنی تیم ملی باید تمام تمرکز خود را بر روی مسائل تاکتیکی و تکنیکی تیم ملی بگذارد و شرایطی را فراهم آورد تا تیم ملی با قدرت هر چه تمام‌تر آماده حضوری شایسته در رقابتهای جام جهانی شود. صالحی‌امیری همچنین با قدردانی از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی و مجموعه فدراسیون فوتبال در راهیابی به جام جهانی تصریح کرد: نکته مهم در این رابطه دور بودن از حواشی است که امیدوارم تیم ملی با توجه به این مهم، خود را هدفمند آماده حضور در برزیل 2014 کند.

 


در آخرین رنکینگ جهانی پینگ پنگ و با ادامه روند نزولی نمایندگان ایران در این رده بندی، نوشاد عالمیان به رتبه 54 رسید.
رده بندی جدید فدراسیون جهانی پینگ پنگ در ماه سپتامبر منتشر شد که در این رنکینگ نوشاد عالمیان، پینگ‌پنگ المپیکی ایران با 6 پله سقوط نسبت به ماه پیش به رتبه 54 جهان رسید تا روند نزولی پدیده پینگ پنگ ایران باز هم ادامه یابد. ندا شهسواری دیگر المپیکی ایران هم سه پله سقوط را تجربه کرد و در جایگاه 461 ایستاد. در این جدول بیشتر ملی پوشان با سقوط رنکینگ خود مواجه بودند و تعداد بازیکنان ایران که علامت ستاره روبروی نامهایشان دیده می‌شد به هشت نفر رسید که از جمله آنها می توان به افشین نوروزی به عنوان سومین پینگ پنگ باز برتر ایران در رده بندی جهانی اشاره کرد که دومین ماه پیاپی است در این جدول ستاره دار است. پینگ پنگ بازانی که علامت ستاره روبروی اسامی شان دیده می شود به دلیل مسابقه ندادن در میادین بین المللی، امکان خارج شدن آن ها از رنکینگ وجود دارد.

 


مرحله سوم رقابت‌های لیگ دوومیدانی امروز در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود.
این مسابقات با حضور تیم های پیکان تهران، نفت تهران، زنجان، هتل ورزش قزوین، مجتمع صنعتی پترو آوران خراسان رضوی، کانون حسنات اصفهان و مقاومت خوزستان برگزار می شود و ورزشکاران در 22 ماده با هم به رقابت خواهند پرداخت. در مرحله دوم این رقابت‌ها تیم پیکان با 189 امتیاز قهرمان شد و تیم های نفت تهران و هتل ورزش قزوین به ترتیب با 171 و 85 امتیاز دوم و سوم شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10