(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 17 شهریور 1392 - شماره 20585

در اولین جلسه شورای شهر و مطابق آئین‌نامه
شهردار تهران امروز انتخاب می‌شود
صدور کارت بهداشت برای متصدیان بوفه‌های مدارس
رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر: 6 قلم داروی کمیاب وارد بازار شد
 حوادث کوتاه از کشور
برای نخستین بار در کشور صورت گرفت
انجام رادیوتراپی حین عمل جراحی
اسماعیلی خبر داد
اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای جرم‌های سبک
 تصادف زنجیره‌ای خودروها 3 کشته بر جای گذاشت
از دیروز آغاز شد
توزیع کتاب‌های درسی سوم راهنمایی و متوسطه
کمک 209 میلیاردی کمیته امداد به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی
جریمه 3/5 میلیاردی شرکت سازنده موتورسیکلت
برپایی سازه بیمارستان صحرایی در نمایشگاه یاد یاران
آذرماه برگزار می‌شود
جشنواره سراسری آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با موادمخدر
جمع‌آوری 85 متکدی و کارتن‌خواب در تهران
نشت آمونیاک دلیل مسمومیت هزاران ماهی
فرودگاه ترسناک
مرد هزار چهره سیا
شاهزاده خانم عرب کاخ خرید
آزادی حجاب در مدارس داغستان
   


31 عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه غیرعلنی، کلید پایتخت را تحویل شهردار مورد اعتماد خود می‌دهند.
مهندس رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه هیئت رئيسه شورا برای بررسی نحوه برگزاری مراسم تعیین انتخاب شهردار گفت: جلسه انتخاب شهردار طبق قانون قطعاً غیرعلنی و با آرای مخفی خواهد بود.
وی تاکید کرد: هنوز در مورد حضور نامزدهای شهرداری در جلسه انتخاب شهردار تا این لحظه یعنی تا زمان مخابره خبر (عصر دیروز) قطعی نشده و تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است.
رایزنی‌ها میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای بالا بردن وزن نامزدهای مورد نظر خود با توجه به نزدیک شدن روز انتخابات به شدت گسترش یافته است.
برخی وزن دو جریان را در شورا نسبت به دو گزینه دکتر محمدباقر قالیباف و مهندس محسن هاشمی برابر می‌دانند و پیش بینی مرحله دوم را برای این انتخابات می‌کنند و این نظر خود را مستند به انتخابات رئیس شورای شهر می‌کنند و برخی نیز با توجه به شرایط موجود معتقدند که محمدباقر قالیباف رای قاطع را برای شهردار شدن دارد.
در همین رابطه محسن پیرهادی عضو شورای شهر ضمن تاکید بر غیرعلنی بودن جلسه امروز گفت: براساس شرایط موجود میزان آرای محمدباقر قالیباف شهردار فعلی تهران زیاد است.
وی تأکید کرد: براساس برنامه‌ها و عملکرد نامزدها که مورد بررسی اعضای شورای شهر نیز قرار گرفته است محمدباقر قالیباف توانمندتر و کارآمدتر می‌باشد.
بر همین اساس رایزنی‌ها و لابی‌گری‌های اصلاح‌طلبان و حامیان محسن هاشمی نیز به شدت افزایش یافته و تبدیل به نوعی دلالی برای جذب آرا در میان اعضای شورای شهر شده است.
تشدید رایزنی‌ها برای شهردار شدن محسن هاشمی
با بالا رفتن وزن محمدباقر قالیباف رایزنی و لابی‌گری در جریان اصلاحات به شدت افزایش یافته است به طوری که شنیده‌ها حاکی است اکبر هاشمی‌رفسنجانی برای کسب رای موافق یکی از اعضای برجسته شورا که گفته می‌شود از دوستان قدیمی‌اش نیز می‌باشد با حضور در منزل وی با او دیدار داشته است.
به گزارش فارس در حالی که این عضو شورای شهر نیز در پاسخ به این گونه رایزنی‌ها تاکید کرده است تحت تاثیر هیچ وساطتی قرار نخواهد گرفت چرا که تصمیم خود را از قبل گرفته است.این‌گونه رایزنی درباره شهرداری محسن هاشمی شدت یافته است که وی در جریان انتخابات در همین شورا توسط هیئت نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شده است.
نامزدهای شهرداری
بیش از دو گزینه هستند
همچنین تیموری مسئول خبری روابط عمومی شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان با انتقاد از اطلاع رسانی‌‌های پراکنده توسط برخی از خبرگزاری‌ها گفت: در حال حاضر برنامه‌ها و عملکرد چندین نامزد شهرداری در شورا در حال بررسی است و حال آنکه برخی خبرگزاری‌ها طوری وانمود می‌کنند که نامزدهای شهرداری فقط میان دو گزینه مطرح است در صورتی که این موضوع صحت ندارد.
وی تاکید کرد: این احتمال که بر تعداد نامزدها در آخرین لحظات بررسی صلاحیت نامزدها افزایش یابد زیاد است همانطور که در دوره قبل نیز آقای رسول خادم به‌عنوان یکی دیگر از نامزدها در دقایق انتهایی جلسه شورا درخواست نامزدی خود را اعلام
کرد.
وی افزود: حضور نامزدهای شهرداری در جلسه امروز شورا فقط تا زمان تحویل برنامه ها و دفاع از برنامه‌ها خواهد بود و هنگام رای‌گیری جلسه را ترک خواهند کرد.

 


معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت جزئیات برنامه بازرسی‌های بهداشتی از مدارس را تشریح کرد.
مهندس سیدرضا غلامی، کنترل عوامل محیطی در بحث بهداشت مدارس را جزو برنامه‌های اصلی و روتین وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: علاوه بر این موضوع، بحث بوفه مدارس نیز اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در این باره ادامه داد: امسال نیز در دستورالعمل مربوطه به همکاران و بازرسان بهداشتی تاکید شده که بوفه مدارس را به صورت ویژه در نظر داشته باشند چرا که در برخی موارد هم مشاهده و هم گزارش می‌شود که مواد غذایی فاقد ارزش تغذیه‌ای در بوفه مدارس عرضه می‌شود. از طرف دیگر متاسفانه این احساس وجود دارد که هنوز اهمیت بوفه مدارس به‌عنوان یک عامل تاثیرگذار بر سلامت دانش‌آموزان، برای وزارت آموزش و پرورش جا نیفتاده است.
غلامی همکاری وزارت آموزش و پرورش در بازرسی‌های بهداشتی از مدارس را بسیار مهم خواند و گفت: به دنبال بخشنامه‌ای که به این منظور به دانشگاه‌ها ارسال می‌کنیم رونوشتی نیز به اداره کل بهداشت آموزش و پرورش ارسال می‌شود تا همکاری‌های لازم را داشته باشند. در مجموع دستورالعمل مربوطه تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید ابلاغ خواهد شد.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به دستورالعمل مربوط به بازرسی‌های بهداشتی از مدارس و به‌ويژه بوفه مدارس گفت: بر اساس این دستورالعمل داشتن کارت معاینه پزشکی یا کارت بهداشت برای افرادی که در بوفه مدارس کار می‌کنند (پاره‌وقت یا تمام وقت) الزامی است. همچنین داشتن گواهینامه آموزش‌های بهداشتی برای افراد فعال در بوفه مدارس الزامی است؛ به طوری که این افراد باید دوره‌های آموزشی 36 تا 44 ساعته را گذرانده باشند.وی در این باره ادامه داد: بر اساس دستورالعمل مذکور، عرضه هر نوع مواد غذایی بسته‌بندی فاقد مشخصات در بوفه مدارس ممنوع است. همچنین عرضه فست‌فودهایی که روغن یا موارد دیگر آن مناسب نیست، ضرورتاً نباید صورت گیرد. در بوفه مدارس باید به سمت مواد غذایی حرکت شود که انرژي بیشتری را برای دانش‌آموزان تامین کند.
به گفته وی، رعایت بهداشت محیط در محل بوفه مدارس از نظر نور، تهویه و نظافت نیز جزو ضروریات در دستورالعمل مربوطه است.

 


رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از ورود 6 قلم داروی کمیاب به کشور خبر داد.
ظاهر رستمی با اشاره به اینکه 6قلم داروی بیماران خاص تا پایان هفته از گمرک ترخیص و روانه بازار خواهد شد، افزود: طبق تعهداتمان به وزارت بهداشت در سال 92 باید 602هزار قوطی شیرخشک نوترامیژن وارد بازار کنیم که در این هفته 10 هزار قوطی از این محصول وارد بازار خواهدشد.
وی گفت: همچنین کپسول تراینیتین که برای بیماران ویلسون که دچار مصدومیت با مس هستند، کاربرد درمانی دارد، 10هزار عدد قرص مایرین برای درمان سرطان خون، 30 هزار باکس کمپوس آناگرالید برای درمان بیماری‌های قلبی و پلاکت‌های خونی، کپسول سوکسیمر برای درمان مسمومیت‌های سربی و 10هزار ویال آمپول کنتراتیون نیز این هفته وارد بازار می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه قیمت این داروها چگونه خواهد بود، گفت: به جز شیر خشک نوترامیژن که به صورت یارانه‌ای از طرف وزارت بهداشت در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد، بقیه این داروها زیر پوشش بیمه نیستند.
رستمی همچنین از اجازه ثبت دارو به سازمان تدارکات پزشکی خبر داد و گفت: پیش از این، ثبت دارو فقط در اختیار وزارت بهداشت بود و در مواقع بحران، سازمان تدارکات پزشکی اجازه ثبت داروهای فوریتی را داشت اما اکنون این محدودیت برداشته شده و می‌توانیم دارو را به نام سازمان تدارکات پزشکی ثبت کنیم و به عنوان نماینده یک شرکت خارجی محسوب می‌شویم.
رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر درمورد تأمین برخی تجهیزات پزشکی در کشور گفت: سالانه در کشور به 50هزار دستگاه اکسیژناتور نیاز داریم که همواره شاهد کمبودهایی در این زمینه بوده‌ایم درحالی که به راحتی می‌توان با ورود تکنولوژی این تجهیز پزشکی را در کشور تولید کرد.
وی در ادامه از انعقاد قرارداد خرید 20هزار دستگاه اکسیژناتور خبر داد و به فارس گفت: با شرکت آمریکایی این قرارداد با طرف خارجی به این شرط بسته شد که CKD آن در اختیار طرف ایرانی قرار گرفته و اکسیژناتور در ایران بسته‌بندی شود. درعین حال تکنولوژی تولید آن بعد از اتمام قرارداد در اختیار ایران برای تولید در داخل کشور قرار گیرد.

 


کشف اسلحه قاچاق
ایرنا- آبادان: نیروهای سپاه پاسداران مستقر در شهر آبادان پس از اخذ دستور قضایی و در یک عملیات تعداد 37 قبضه سلاح غیرجنگی را در حومه این شهرستان کشف و ضبط کردند. قاچاقچیان که سلاح‌های شکاری غیرمجاز را از مرز آبی عراق وارد کشور کرده بودند، با استفاده از تاریکی شب و استتار نیزارها متواری شدند.
ضبط ماده مخدر شیشه
فارس- آبیک: ماموران یگان امداد شهرستان آبیک هنگام گشت‌زنی به یک دستگاه سواری پژو پارس مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
در بازجویی فنی از متهم به محل اختفای مقدار زیادی مواد مخدر پی بردند و در بازرسی یک کیلو و 138 گرم شیشه را کشف و ضبط کردند.
شناسایی چای آغشته به مواد مخدر
* ساری: در پی مظنونیت ماموران گمرک مازندران به یک کارتن محتوی 10 بسته چای خشک 470 گرمی که برای ارسال به یکی از کشورهای اقیانوسیه تحویل گمرک استان شده بود موضوع در دستور کار کارشناسان و ماموران پلیس قرار گرفت.
با نمونه‌برداری از چای مشخص شد، این چای آلوده به مواد اولیه ترکیبی از پزوافدرین است که در ساخت شیشه‌های روان‌گردان از آن استفاده می‌شود که با هوشیاری ماموران گمرک از خروج این مواد به خارج از کشور جلوگیری شد.در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 


مدیر بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی خاتم‌الانبیاء(ص) از انجام رادیوتراپی در حین عمل جراحی برای نخستین بار در ایران خبر داد.
پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور رادیوتراپی در حین عمل جراحی در بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی خاتم‌الانبیا(ص) انجام می‌شود، اظهار داشت: رادیوتراپی مقوله‌ای است که افراد پس از جراحی سرطان باید آن را انجام دهند ولی باید یک مدت زمانی از جراحی‌های آنان بگذرد تا بتوانند با انجام رادیوتراپی ضایعات باقی مانده سرطان را از بین ببرند.
وی افزود: با توجه به پیشرفت علم در دنیا دستگاه‌های رادیوتراپی کوچک ساخته شد که یکی از پیشرفته‌ترین آن که ساخت کشور ایتالیا است را توانستیم تهیه کنیم تا در حین عمل جراحی بتوانیم ضایعات سرطان را از بدن بیمار از بین ببریم.
کولیوند ادامه داد: یک بیمار مبتلا به سرطان پس از عمل جراحی باید 30 جلسه رادیوتراپی کند و انجام رادیوتراپی در حین عمل می‌تواند این 30 جلسه را به یک جلسه کاهش دهد و در نهایت حداکثر می‌تواند این 30 جلسه را به 7 تا 8 جلسه کاهش دهد که برای بیمار از نظر رفت‌وآمد هزینه‌ها و اثربخشی بالینی بسیار تاثیرگذار است.مدیر بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: رادیوتراپی در حین عمل را بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) برای نخستین بار در کشور از دیروز 16 شهریور بر روی 4 بیمار که به سرطان پستان مبتلا هستند، آغاز کرد.

 


رئیس سازمان زندان‌ها از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای برخی از جرائم خبر داد.
غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اعمال مجازات‌های جایگزین تاکید کرد: مجازات‌های جایگزین حبس در قوانین برای جرائمی در نظر گرفته شده که عناوین مجرمانه آن آسیب‌های اجتماعی کمی را به دنبال داشته باشد.وی افزود: بدون شک مجازات‌های جایگزین برای مرتکبین جرائم خشن، سازمان‌یافته و خطرناک اعمال نخواهد شد.اسماعیلی با اشاره به سبک بودن برخی جرائم ارتکابی و اتهامات انتسابی گفت: برای اینگونه جرائم می‌توان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کرد.وی اذعان داشت: بدون شک مجازات‌های جایگزین بازدارندگی لازم را خواهد داشت، ضمن اینکه اینگونه مجازات‌ها می‌تواند آثار مثبتی را برای شخص زندانی، خانواده او و همچنین جامعه به همراه داشته باشد.اسماعیلی در خصوص وضعیت مجازات‌های جایگزین در کشور گفت: بخشی از این مجازات‌ها در قانون جدید مجازات اسلامی پیش‌بینی شده و منتظر تصویب آئین‌نامه اجرایی آن هستیم و بخش دیگری نیز در قالب لایحه‌ای در مجلس منتظر تصویب نمایندگان است.

 


تصادف چند دستگاه خودرو منجر به کشته شدن سه نفر و مجروح شدن 13 نفر دیگر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پی تصادف شدید چند دستگاه خودرو در آزاد راه امام علی (ع) که عصر جمعه به وقوع پیوست 16 نفرکشته و زخمی شدند.در این حادثه دو مرد و یک دختر بچه چهار ساله به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کردند.
همچنین در اثر وقوع این حادثه 13 نفر دیگر مجروح شدند که حال دو تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.
مجروحان این حادثه برای تکمیل مراحل درمانی به وسیله هشت دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌های نکویی و شهید بهشتی انتقال داده شدند.

 


مدیر کل چاپ و توزیع مواد و رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: کتاب‌های درسی پایه سوم راهنمایی و دانش‌آموزان دبیرستانی از روز شنبه (دیروز) به صورت همزمان در تهران و استان‌های کشور توزیع می‌شود.
سید احمد حسینی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این کتاب‌ها از طریق پنج هزار و 400 کتابفروشی سطح شهر در بین دانش‌آموزان یاد شده توزیع می‌شود.
وی گفت: کتاب‌های درسی دوره‌های ابتدایی و پیش دانشگاهی و همچنین شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش نیز از طریق واحدهای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
حسینی ادامه داد: کتاب‌های درسی این دوره‌ها از دهم شهریور ماه در اختیار واحدهای آموزشی ذیربط قرار گرفته است. وی گفت: در سال تحصیلی جاری 945 عنوان کتاب درسی در شمارگان 131 میلیون جلد کتاب برای 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز چاپ و توزیع می‌شود.
حسینی اضافه کرد: کتاب‌های درسی بر اساس آمار مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش چاپ و توزیع می‌شود. وی گفت: امسال 68 عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
مدیر کل چاپ و توزیع مواد و رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: چهار عنوان کتاب درسی دوره ابتدایی، دو عنوان کتاب درسی پایه سوم راهنمایی، 10 عنوان کتاب درسی دوره‌های متوسطه و پیش دانشگاهی و 52 عنوان کتاب درسی شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش با لوح فشرده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
حسینی ادامه داد: قیمت کتاب‌های درسی نیز پشت جلد کتاب‌ها قابل رؤیت است و همچنین واحدهای آموزشی و کتابفروشی‌ها قیمت کتاب‌های درسی را در معرض دید دانش‌آموزان قرار می‌دهند.
وی تأکید کرد فروش نوشت افزار همراه با کتاب درسی ممنوع است و این گونه موارد به صورت جدی از طریق تماس با شماره‌های 44987973 و 88827778 پیپگیری می‌شود.


 


مدیرکل دفتر مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته ‌امداد امام‌خمینی(ره) گفت: این نهاد سال گذشته بیش از 209 میلیارد ریال اعتبار به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی در سراسر کشور کمک کرد.
حمید احمدی افزود: کمیته امداد در این مدت به 37 هزار و 771 خانوار حادثه دیده ناشی از وقوع حوادث و بلایای طبیعی کمک کرد.
وی افزود: از این تعداد خانوار 35 درصد مددجویان خسارت دیده و 65 درصد حادثه‌دیدگان غیر مددجو بوده که 8 درصد خانوار شهری و 92 درصد خانوار روستایی مورد مساعدت قرار گرفته‌اند.
احمدی، بالاترین میزان خسارت وارده در سال گذشته را مربوط به زلزله استان آذربایجان شرقی با خسارت 28 هزار و 807 خانوار عنوان کرد و افزود: سال گذشته 3 درصد از خانوارها به خاطر آتش‌سوزی، 6 درصد خشکسالی، 10 درصد سیل و 80 درصد بر اثر زلزله خسارت دیده‌اند که از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، وی تهیه سبد حمایتی اختصاصی و مشخص برای خانواده‌های مددجو حادثه دیده، پیگیری موضوع مقاوم‌سازی مسکن روستایی در معرض خطر را از دیگر اقدامات کمیته امداد در سال جاری ذکر کرد.

 


بر اساس حکم صادره از سوی تعزیرات حکومتی یک شرکت موتورسیکلت‌سازی به اتهام گرانفروشی 3/5 میلیارد ریال جریمه شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، در پی شکایت شاکی خصوصی و اعلام گزارش کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران مبنی بر اخذ وجوه اضافی برای فروش موتورسیکلت توسط یک شرکت تولیدی، موضوع در دستور کار شعبه تعزیرات حکومتی تهران قرار گرفت.
پس از انجام تحقیقات مقدماتی و سیر تشریفات قانونی پرونده، تخلف انتسابی محرز تشخیص داده شد و مدیر شرکت متخلف علاوه بر ممهور شدن پروانه به مهر تخلف جمعا به پرداخت بیش از 3 میلیارد و 434 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و شاکی محکوم شد.

 


مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: بسیج جامعه پزشکی در نمایشگاه یاد یاران، بیمارستان صحرایی برپا می‌کند.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی، طباطبایی مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با اشاره به حضور پررنگ و برجسته بسیج جامعه پزشکی در نمایشگاه یاد یاران افزود: بسیج جامعه پزشکی در این نمایشگاه با سه غرفه با محوریت شهدای بسیج جامعه پزشکی، بررسی عملکرد سه ساله بسیج جامعه پزشکی و نمایش بهداری دوران رزم حضور خواهد داشت.وی با اشاره به خدمات این سازمان در این هفته افزود: علاوه بر این بنا داریم یک سازه بیمارستان صحرایی با محوریت بیمارستان خاتم‌الانبیا در حیاط نمایشگاه دایر کنیم و در مدت نمایشگاه در این بیمارستان صحرایی خدمات مشاوره‌ای به صورت رایگان به بازدیدکنندگان ارائه دهیم.شایان ذکر است این نمایشگاه از 31 شهریور ماه الی 9 مهرماه در مصلی امام‌‌خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

 


مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر از برگزاری دهمین جشنواره سراسری معرفی و انتخاب آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با موادمخدر، روان‌گردان‌ها و پیش‌سازها در آذر ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ حمید صرامی با بیان این مطلب گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره، تشویق و ترغیب محققان، دانش‌پژوهان و نویسندگان انواع آثار مکتوب در زمینه مبارزه با موادمخدر و روان‌گردان‌ها و پیش‌سازها است.
وی یادآور شد: در این جشنواره آثاری از قبیل تألیف یا ترجمه کتب علمی- آموزشی و کتب داستانی برای نوجوانان، جوانان و عامه مردم، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و تخصصی و همچنین آثار پژوهشی محققان و نیز مقالات چاپ شده در فصلنامه‌های علمی پژوهشی و علمی ترویجی در داخل و خارج کشور در عرصه موادمخدر و روان‌گردان‌ها مربوط به دوره زمانی یکم فروردین ماه 1390 لغایت یک شهریور ماه 1392 مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
صرامی با بیان اینکه به بهترین اثرها در هر زمینه طی مراسمی در آذرماه سال جاری جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد، تأکید کرد: آثار ارسالی باید یکی از محورهای مبارزه اعم از پیشگیری اولیه از اعتیاد، درمان، بازتوانی و حمایت اجتماعی، کاهش آسیب، مقابله با عرضه، ابعاد بین‌المللی، قوانین، پژوهش، مشارکت‌های مردمی، ساختار مدیریت و ارزشیابی فعالیت‌ها را تحت پوشش قرار بدهد.

 


فرمانده یگان اجرائیات و انتظامی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از جمع‌آوری و ساماندهی 85 متکدی، کارتن‌خواب و کودک خیابانی در طرح امنیت محله‌محور در تهران خبر داد.
سرهنگ ناصر همت‌زاده اظهار داشت: بنابر تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ و به خواست شهروندان، ماموران این یگان با اجرای طرح امنیت محله‌محور اقدام به دستگیری معتادان پر خطر و ولگرد محله‌های شهر تهران و ساماندهی متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و کودکان خیابانی در 24 ساعت گذشته کردند.
وی ادامه داد: در این طرح 26 متکدی و 56 کارتن‌خواب جمع‌آوری و ساماندهی شده و پس از تکمیل پرونده و صورتجلسه راهی مراکز نگهداری از این دسته افراد شدند.

 


مقامات زیست محیطی چین از نشت مواد سمی به داخل رودخانه‌ای در این کشور و تلف شدن چندین هزار ماهی خبر دادند.
مقامات چینی اعلام کردند: نشت آمونیاک از یک کارخانه شیمیایی به داخل رودخانه‌ای در استان «هوبئی» به مسمومیت تعدادی از ماهی‌های این رودخانه و تلف شدن آن‌ها منجر شد.اداره حفاظت از محیط زیست استان «هوبئی» در گزارشی اعلام کرد: بررسی‌های آزمایشگاهی روی فاضلاب خروجی این کارخانه نشان می‌دهد که میزان آمونیاک آن بیش از حد مجاز بوده است.
در پی نشت آمونیاک به داخل آب این رودخانه، ماهی‌های موجود در آن مسموم شده و لاشه‌های آنها سطح آب را فرا گرفت. همچنین وقوع این حادثه برامرار معاش ساکنان این منطقه که از صید ماهی است، تأثیر گذاشته است.

 


فرودگاه «کای‌تاک» هنگ‌کنگ که در سال 1998 میلادی برای همیشه تعطیل شد، بدترین فرودگاه جهان از دید خلبانان بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این فرودگاه در میان کوهها و آسمانخراش‌های هنگ‌کنگ قرار داشت و همچنین قرار گرفتن این فرودگاه در کنار ساحل دریا، کار را هنگام فرود بسیار دشوار می‌کرد.
در این فرودگاه بارها سوانح هوایی رخ داد و از بابت همین موضوع در سال 1998 میلادی برای همیشه بسته شد.

 


تصویر منتشر شده در یک شبکه اجتماعی نشان می‌دهد چگونه یک تبعه آمریکایی عضو سیا با دو چهره متفاوت در 2 جبهه جنگ مختلف ظاهر شده است.
به گزارش فارس از اسلام‌آباد، تصویر منتشر شده نشان می‌دهد که این فرد یک بار با لباس ارتش آمریکا در عراق می‌جنگیده و یک بار نیز با لباس طالبان در پاکستان حضور داشته است.این آمریکایی در کتاب خاطرات خود با عنوان «شاهزاده جنگ» نیز اعتراف کرده است که مدت طولانی در کنار طالبان پاکستان بوده و این در حالی است که تا انتشار این عکس در یک شبکه اجتماعی شبه نظامیان به هویت وی پی نبردند.

 


یک شاهزاده زن عرب برای خریداری کاخ پیشین رئیس جمهوری فقید سوئیس، 62 میلیون دلار پرداخت کرد.
به گزارش روزنامه «القدس العربی»، این شاهزاده کاخ پیشین «گوستاو آدور»، رئیس جمهوری فقید سوئیس درشهر ژنو را با پرداخت 62 میلیون دلار خرید.براساس این گزارش، کاخ جدید این شاهزاده زن عرب که دارای جایگاه تاریخی بزرگی در شهر ژنو است و مساحت آن به 20 هزار متر مربع می‌رسد، اوایل قرن گذشته میلادی محل سکونت گوستاو آدور بوده که در سال 1919 میلادی ریاست جمهوری سوييس را برعهده داشت.
این شاهزاده خانم کاخ مذکور را از خانواده ثروتمند «نوردمن» خریده که سهامدار اصلی شرکت سازنده پوشاک «لاگست» و فروشگاه‌های زنجیره‌ای «مانور» هستند.
لازم به ذکر است، دختر «نورسلطان نظربایف»، رئیس جمهوری قزاقستان نیز در سال 2009 میلادی در نزدیکی کاخ جدید این شاهزاده عرب و در ساحل دریاچه ژنو، کاخی را به قیمت 74 میلیون فرانک (بیش از 78 میلیون دلار) خریده بود.

 


وزارت آموزش و پرورش داغستان از آزاد شدن پوشش حجاب برای دانش‌آموزان مسلمان در مدارس این کشور خبرداد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش داغستان اعلام کرد که جمهوری قفقاز شمالی پوشش حجاب برای دانش‌آموزان مسلمان در مدارس را آزاد کرد.
وی در این باره گفت: در دستورالعمل صادر شده از سوی «رمضان عبداللطیفوف»، رئیس جمهوری داغستان، طراحان یونیفرم مدارس، برای دختران مسلمان علاوه بر پوشش معمول، یک روسری هم طراحی کرده‌اند.
این یونیفرم براساس فرهنگ ملی داغستان طراحی شده اما در آن برای احترام گذاشتن به فرهنگ اسلامی، پوشش حجاب هم برای دانش‌آموزان مسلمان در نظر گرفته شده است.
قانون طراحی یونیفرم‌های جدید که شامل حجاب اختیاری نیز می‌شوداوایل ماه جاری از سوی دولت جمهوری داغستان به تصویب رسید.این مسئله پس از آن در دستور کار قرار گرفت که رسانه‌ها در ماه مارس سال جاری میلادی از اخراج یک دانشجوی مسلمان از دانشگاه داغستان به دلیل داشتن حجاب خبر دادند.
حدود 23 میلیون مسلمان در فدراسیون روسیه زندگی می‌کنند که اکثر آنان در منطقه قفقاز و جمهوری‌های خودمختاری مانند چچن، اینگوشتیا و داغستان سکونت دارند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10