(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 17 شهریور 1392 - شماره 20585

حدیث دشت عشق
چند دلیل برای پائین بودن سطح فنی بازی استقلال و پرسپولیس
حقایق پنهان فوتبال در دربی آشکار شد!
اخبار کوتاه از فوتبال
تنبیه در انتظار متخلفان فروش ساختمان کمیته ملی المپیک
یک‌شنبه‌ سرنوشت‌ساز برای تاریخ کشتی
کرمی به اردوی تیم ملی تکواندو برنگشت
اعزام 2 کشتی گیر با مراقبت ویژه به مسابقات جهانی
انصراف بحرین از میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019
خروج یک وزنه بردار از اردوی تیم ملی
ارمنستان مکان بعدی اردوی تیم ملی بوکس
خواندنی از ورزش ایران
حضور قطعی کامرانی به عنوان یار کمکی ماهان در آسیا
احتمال بازگشت گائیچ به ایران
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «ابراهیم نصراللهی»
ابراهیم در آتش
فعالیتش را از مسجد محل شروع کرد. بعد هم در کمیته فرهنگی جهاد سازندگی مبارکه به فعالیت‌های فرهنگی پرداخت. ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از شاخصه‌های مهم او بود. عشقش به معارف اهل‌بیت (ع) او را به حوزه علمیه کشاند. در مدرسه ذوالفقار ثبت‌نام کرد و جزو سربازان امام زمان (عج) در آمد. بعد هم آموزش در پادگان غدیر و عزیمت به دیار عاشقان، شغلش شده بود. آرپی‌جی زن و تانک‌ها را شکار می‌کرد. همسرش می‌گفت: تنها هشت ماه از ازدواجمان سپری شده بود، روزی برای نماز صبح برخاستم او را ندیدم. سراغش را گرفتم فهمیدم راهی جبهه شده است. بعد هم با گلواژه نامه‌اش از من حلالیت طلبید. اکنون به خاطر زنده نگه داشتن خاطره‌اش نام فرزندم را ابراهیم نهاده‌ام.
طلبه بسیجی شهید «ابراهیم نصراللهی» سال 1344 در مبارکه متولد شد و در 1362/8/1 در عملیات والفجر چهار به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
در چند سال اخیر- یا حداقل فصل جاری - تمام بازی‌های لیگ مثل دیدار استقلال و پرسپولیس بوده اما چون فوکوس بیشتری روی دربی است و ثانیه به ثانیه آن در ذهن مردم ثبت می گردد، زشتی هایش در ابعاد گسترده‌تری نمایان می شود.
تا پیش از دربی 77 انتظار این بود که جدال استقلال و پرسپولیس زیبایی و تماشایی شود، چرا؟ به این دلیل که 2 تیم جزو تیم‌های بالانشین جدول رده بندی لیگ برتر بودند و بیشترین ملی‌پوش را دارند، چون دو تیم برترین خط حمله و دفاعی لیگ را در اختیار داشتند، چون بعد از 2 تساوی بدون گل این بار هر 2 تیم برد می‌خواستند، چون استقلال یکی از 8 تیم برتر آسیا است و تیم هشتادوچهارم دنیا، چون پرسپولیس دایی در آزادی به هیچ تیمی رحم نکرده بود، چون ...
سوت فغانی که به صدا درآمد تمام این انتظارات رنگ باخت و همه چیز مشاهده شد غیر از فوتبال زیبا. بازی آنقدر سرد و کسل کننده بود که اعتراض تماشاگران و کارشناسان را نیز به دنبال داشت. بسیاری از کارشناسان فوتبال از دست رفتن آرامش و افزایش استرس را دلیلی بر زشتی دربی 77 دانستند اما به این موضوع مهم توجه نکردند که اگر تمام این موارد درست باشد، پس چرا دربی کشورهای دیگر زیبا از آب در می آید؟ آیا کسی می تواند ادعا کند حساسیت های بازی رئال مادرید و بارسلونا کمتر از دیدار استقلال و پرسپولیس است؟ حساسیت های بازی سلتیک و رنجرز اسکاتلند چطور؟ کارشناسان عزیز حتما اطلاع دارند که در آن دربی هزار و یک مسایل دیگر به غیر از فوتبال بر حساسیت های بازی افزوده است، پس چرا نمایش آنها هیچ وقت به بدی دربی تهران نبوده است؟
اگر بخواهیم کمی واقع بین باشیم، باید عنوان کنیم فاکتورهای زیادی دست به دست هم داد تا دربی به سمت زشتی تغییر مسیر دهد. دراین بازی استرس بسیاری بر مربیان دو تیم حاکم است تا جایی که احتمال دارد با یک باخت سنگین حتی موقعیت شغلی خود را از دست دهند. همین عامل سبب می‌شود که احتیاط در دستور کار قرار گیرد و نباختن بزرگترین هدف مربیان شود؛ مربیانی که البته استاد سر دادن شعارهایی در خصوص فوتبال تهاجمی و میل به بردن هستند.
درکنار این استرس، پائین آمدن سطح فنی فوتبال ایران نیز مزید بر علت شده تا شاهد بازی های زیبا نباشیم. در چند سال اخیر- یا حداقل فصل جاری - تمام بازی های لیگ مثل دیدار استقلال و پرسپولیس بوده اما چون فوکوس بیشتری روی دربی است و ثانیه به ثانیه آن در ذهن مردم ثبت می گردد، زشتی‌هایش در ابعاد گسترده تری نمایان می شود.
فوتبال ما دوران افت خود را پشت سر می گذارد، البته در همین دوران افت برخی نتایج عجیب و غریب مثل برتری برابر کره جنوبی و صعود به جام جهانی نیز رقم می خورد. خیلی حرف است دریک بازی بزرگ که حداقل 10 ملی پوش در آن حضور دارند یک جوان 20 ساله و کم تجربه بهترین و فنی ترین بازیکن زمین می شود و جواد نکونام با تجربه، بازیکن اخلاق میدان! در حالی که اگر قرار بود همه چیزدرست پیش برود باید جواد نکونام با آن همه سابقه بازی در تیم ملی و اروپا، بهترین بازیکن شود نه «صادقیان»ی که تازه به پیراهن پرسپولیس رسیده است.
مسلما برای این افت دلایل زیادی از جمله پائین بودن دانش مربیان ، نبود آموزش برای مدیران، مربیان و بازیکنان، فقر امکانات و ... وجود دارد. به تمام اینها باید موارد تازه ای را نیز اضافه نمود که واقعا شگفت انگیز است. مواردی از جمله اینکه مربی تیم در کوران مسابقات تیمش را رها می کند و به آمریکا می رود، سرمربی تیم هر روز با دخترش به تمرین می‌رود و خواندن روزنامه های ورزشی را به حضور جدی در تمرینات ترجیح می‌دهد. بازیکن یک و نیم میلیاردی در تمرین فقط و فقط به فکر شوخی و خنده است. خب با چنین شرایطی آیا به پایان رسیدن دوران افت، انتظار معقولی است؟!
اما در کنار برشمردن برخی از مشکلات ، باید به موضوع دیگری نیز توجه داشت و آن هم «تقویت حس مسئولیت پذیری» نزد اهالی فوتبال است. مدیران، مربیان و بازیکنی که قراردادهای میلیاردی امضاء می کنند در مقابل جامعه خود مسئول هستند. آنها به اندازه پولی که دریافت می کنند باید تمرین و بازی کنند و اگر غیر از این رفتار کنند – که بسیاری از آنها می کنند – مقصر قلمداد می شوند. وظیفه مسئولان ورزش است که به هر طریق که خود صلاح می دانند این حس مسئولیت پذیری را نزد دست اندرکاران فوتبال تقویت کنند تا از بن بستی که گرفتارش شده‌‌ایم، رهایی یابیم.

 


مربی مس کرمان درگذشت
مهدی محمدی مربی این فصل مس کرمان که دو هفته‌ گذشته سکته قلبی کرده و سپس دچار سکته مغزی شده بود، روز گذشته فوت کرد. محمدی چند روز در کما بود و شرایط خوبی نداشت. او تنها مربی بومی کرمان بود که از زمان حضور مس در لیگ برتر بیشتر سال‌ها به عنوان دستیار سرمربی فعالیت می‌کرد.محمدی امسال هم در کنار محمود یاوری هدایت مس را بر عهده داشت. مراسم تشییع این مرحوم امروز از ساعت 8 صبح از مقابل ورزشگاه شهید سلیمی‌کیای کرمان آغاز می‌شود. سرویس ورزشی کیهان این ضایعه را به خانواده محمدی، باشگاه مس و هواداران فوتبال در کرمان تسلیت می‌گوید.
جدایی پیروانی از فجر
مدیرعامل فجرسپاسی با اعلام موافقت با استعفای غلام پیروانی از مشخص شدن سرمربی تیمش تا پایان هفته خبر داد. جعفری گفت: تنها کسی که از پیروانی حمایت کرد، خودم بودم اما چقدر باید باخت می‌آوردیم؟ نمی‌شود که چهار، پنج بازی پشت سر هم شکست بخوریم.
تیم ملی عراق به ایران نمی‌آید
فدراسیون فوتبال عراق که قرار بود شهر اهواز را به عنوان میزبان بازیهای خانگی خود در انتخابی جام ملت های آسیا 2015 انتخاب کند به یکباره از انتخاب نهایی اردن خبر داد؛ جالب اینکه یکی از اعضای فدراسیون فوتبال عراق سخنانی را در انتقاد از فدراسیون فوتبال ایران بر زبان آورد.
رضایی مدیر تیم های پایه پیکان
اصغر ملکیان مدیرعامل باشگاه پیکان در حکمی، رحمان رضایی بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس را به عنوان مدیر تیم‌های پایه پیکان منصوب کرد.
فیفا استقلال را تیم دوم لیگ ایران می‌داند
در حالی که استقلال تهران به دلیل فحاشی تماشاگرانش و با حکم کمیته انضباطی و تایید استیناف با کسر یک امتیاز مواجه شده است، سایت فیفا در جدول مربوط به لیگ ایران، این تیم را 16 امتیازی دانسته و در حال حاضر این تیم را در رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر ایران قرار داده است.در حال حاضر و طبق حکم فدراسیون فوتبال ایران، استقلال 15 امتیازی است و در رده چهارم ایستاده است.
استعفای یاوری و بی خبری مدیرعامل
روز گذشته محمود یاوری از سرمربیگری مس کرمان استعفا کرد اما ایرانمنش مدیرعامل باشگاه مس کرمان مدعی شد هنوز یاوری استعفا نداده و حتی اگر چنین اتفاقی هم بیفتد با آن موافقت نخواهد کرد.
خداداد: چون تخمه می خوردم، خوابم نبرد!
خداداد عزیزی با انتقاد از کیفیت فنی دربی تهران گفت: دربی مثل همیشه بی کیفیت بود. البته دربی همیشه یک شکل دارد و بی کیفیت است. شما وقتی فوتبال اروپا را می بینی از بازی لذت می بری اما موقع دیدن فوتبال ایران حالت بد می شود. خداداد درباره اینکه خیلی ها پای بازی خوابشان برد گفت: آنطوری هم که نبود آدم خوابش ببرد البته چون من هنگام دیدن بازی تخمه می خوردم، خوابم نبرد.
واکنش رویانیان به انتقادات در خصوص دربی
محمد رویانیان در واکنش به انتقادها از رقم خوردن دوباره نتیجه تساوی در دربی پایتخت گفت: آیا آنهایی که انتقاد می‌کنند اجازه‌ باخت به قلعه‌نویی و دایی را داده‌اند؟
توصیه ای که کی روش به شجاعی کرد
مسعود شجاعی در کنفرانس خبری اش فاش کرد که برای انتخاب لاس‌پالماس با سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران مشورت کرده و کارلوس کی روش به او توصیه کرده به تیمی برود که فرصت بازی به او برسد. تیمی که در لیگ یک یا لیگ دو باشد و مسعود را برای جام جهانی آماده کند.
حمایت قاطع از سرمربی ملوان
مدیرعامل باشگاه ملوان ضمن اعلام حمایت قاطع از اسکوچیچ می‌گوید داوری ضعیف، فشار تماشاگران و سمپاشی عده‌ای علیه تیم عامل عدم نتیجه‌گیری مطلوب ملوان است.
انتقاد پورحیدری از برنامه ریزی لیگ
مدیر فنی استقلال با انتقاد شدید از برنامه‌ریزی لیگ می‌گوید آیا باور کردنی است که تیمش پنجشنبه در اصفهان به مصاف ذوب آهن برود و روز چهارشنبه هفته‌ بعدش در تایلند به میدان برود؟ این برنامه ریزی نوعی خودکشی برای تیم هاست.

 


عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تاکید کرد متخلفان فروش ساختمان گاندی این کمیته تنبیه می‌شوند.
سید مهدی هاشمی گفت: در پاسخ به این پرسش که آیا در فروش ساختمان‌های کمیته‌ تخلف خاصی نشده است؟ تاکید کرد: اشکالاتی وجود داشت که قرار بود متخلفان توبیخ و تنبیه شوند. مصوبه قبلی کمیته‌ المپیک روشن است و مشخص است که کسی باید توبیخ شود. همچنین کمیته‌ای مسئول شده که اشکالات را بررسی کند و اگر عمد و ایرادی وجود داشت آن را به اطلاع هیات اجرایی برساند. بخشی از فروش ساختمان مصوبه هیات اجرایی است. مازاد بر آن علی آبادی و افشارزاده و یک نفر از میان قدمی و کرباسیان موضوع را بررسی کردند. وی افزود: اگر خسروی وفا مدعی است که تخلف شده یا جمع بندی مناسب نیست و یا این که مراجع نظارتی در حال بررسی موضوع هستند، باید منتظر ماند تا مراحل طی شود. ما نه مانع از رسیدگی آنها می‌شویم و نه تاثیر خاصی داریم. آنها به هر نتیجه‌ای که برسند اعلامش می‌کنند.

 


نشست کمیته‌ بین‌المللی المپیک امروز (یکشنبه) در بوئنوس آیرس آرژانتین برگزار می‌شود و سه ورزش کشتی، اسکواش و بیسبال پس از دفاع از خود باید منتظر رای اعضا بمانند تا مشخص شود کدامیک شانس حضور در المپیک 2020 را خواهند داشت.
در این نشست از طرف فیلا، علاوه بر نناد لالوویچ ، دانیل ایگالی ، قهرمان نیجریه‌ای الاصل کانادا در المپیک 2000، جیم شر- ملی‌پوش آمریکا در المپیک 1988، کارول هاین – دارنده برنز وزن 48 کیلوگرم بانوان در المپیک 2012 و لایزلگراند – نایب رئیس فدراسیون کشتی فرانسه و دارنده مدال برنز المپیک 2004 برای دفاع از کشتی در اجلاس بوئنوس آیرس حضور خواهند داشت. به نظر می‌رسد با تغییر قوانین و به خصوص با حذف اوزان آقایان و اضافه شدن به وزن‌های بانوان، کشتی با دفاعی که از خود خواهد کرد در اجلاس امروز می‌تواند امیدوار باشد تا در المپیک 2020 باقی بماند. به نظر می‌رسد بیشتر کارشناسان حذف دو وزن از کشتی در المپیک 2016 را بهای حفظ این ورزش در المپیک 2020 می دانند و امیدوارند در اجلاس امروز بوئنوس آیرس این رشته در رقابت با اسکواش و بیسبال پیروز شود و در المپیک باقی بماند. البته نناد لالوویچ، رئیس جدید فیلا بحران شش ماه گذشته کشتی را بزرگ‌ترین بحران سه هزار سال اخیر این ورزش می‌داند.

 


یوسف کرمی که به اردوی تیم ملی تکواندو دعوت شده بود در این اردو حضور نیافت.
دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن و چندین مدال قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و قهرمانی بازی‌های آسیایی به دور جدید اردوی تیم ملی تکواندو دعوت شده بود که این اردو از دیروز در خانه تکواندو آغاز شد، اما کرمی در اردو حضور نیافت. یوسف کرمی حدود پنج ماه قبل در اعتراض به شرایط اردویی تیم ملی تکواندو اردو را ترک کرد و مدت‌ها از اردو دور بود.
کاپیتان دوست ندارد برگردد
مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی در خصوص دلایل غیبت کرمی گفت: دلیل نیامدن یوسف کرمی در اردو را نمی‌دانم و در مورد نیامدنش چیزی به من، افشار و یا اعضای فدراسیون نگفته است، برای این که از دلایل عدم حضورش مطلع شویم حتی به علیرضا نصر آزادانی و فرزانه عبداللهی هم گفتیم که با او تماس بگیرند و دلایل را جویا شوند که متاسفانه به تماس‌های آنها هم جواب نداد. سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به این که تمام کارهای لازم برای حضور کرمی در اردو و مطلع شدن از دلایل عدم حضورش را انجام داده است، یادآور شد: ما هر آنچه که می‌توانستیم انجام دادیم و بقیه مراحل او برای بازگشت به تیم ملی به خودش بستگی دارد. وظیفه ما دعوت کردن بود که این کار را انجام دادیم، اما گویا دوست ندارد به اردو بیاید.

 


احسان لشگری و رضا یزدانی با مراقبت ویژه‌ پزشکان در رقابت‌های جهانی مجارستان می‌توانند کشتی بگیرند.
رضا لایق مربی تیم ملی کشتی درباره‌ آخرین وضعیت مصدومیت لشگری و یزدانی گفت: با درمان‌ها و پی‌گیری‌هایی که از طرف پزشکان و فیزیوتراپ‌های تیم ملی صورت گرفته است این دو کشتی‌گیر با کمی مراقبت ویژه به رقابت‌های جهانی می‌رسند. البته آسیب‌دیدگی وجود دارد ولی خوشبختانه در حدی نیست که این کشتی‌گیران نتوانند کشتی بگیرند. وی افزود: از لشگری MRI گرفته نشد ولی با بررسی‌هایی که انجام شد و چکاپ پزشکان وضعیت بدی ندارد. او تمرینات خود را در بدنسازی و قوی کردن عضلات چهار سر ران انجام داده و از دیروز تمرینات مرور فن خود را آغاز خواهد کرد.

 


فدراسیون فوتبال بحرین هم از میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 کنار کشید.
پس از کشور چین، فدراسیون فوتبال بحرین با انتشار بیانیه‌ای از میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 کناره گیری کرد. هفت کشور ایران،عربستان، امارات، عمان، کویت، تایلند و بحرین برای میزبانی جام ملت های آسیا 2019 درخواست میزبانی داده بودند که با کناره گیری بحرین این تعداد به عدد شش کاهش یافت. در بیانیه فدراسیون فوتبال بحرین آمده است: فدراسیون فوتبال بحرین بعد از هماهنگی با دیگر کشورهای عربی نامزد میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 تصمیم به کناره‌گیری از میزبانی این رقابت‌ها گرفت. ما برای ایجاد یکپارچگی بین کشورهای خلیج (فارس) تصمیم گرفتیم که انصراف دهیم.

 


وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم تیم ملی، به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کشاله ران از جمع اردونشینان خارج شد.
مجیدی که آخرین بار در بازیهای آسیایی گوانگژو چین دوبنده تیم ملی را بر تن کرد، یکی از سه وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم تیم ملی بود که خود را برای رقابتهای جهانی لهستان آماده می کرد، اما به دلیل پارگی عضله داخلی ران با صلاحدید کادر فنی از جمع اردونشینان خارج شد.

 


مربی تیم ملی بوکس ایران از برگزاری اردوی مشترک با ارمنستان در 19 شهریور خبر داد.
اکبر احدی گفت: پس از آن که اعزام به تورنمنت رومانی به دلیل ندادن ویزا توسط سفارت این کشور لغو شد برای آنکه بتوانیم قبل از مسابقات جهانی ملی پوشان را محک بزنیم قرار شد 19 شهریور به ارمنستان برویم و در اردوی مشترکی با حضور ملی پوشان این کشور شرکت کنیم. وی افزود: تا آنجایی که من می دانم تیم ملی ارمنستان از 19 شهریور تا 2 مهر در منطقه ای کوهستانی به نام زاکازور حضور خواهد داشت که طبق هماهنگی های انجام شده قرار است ملی پوشان ما هم در همین تاریخ به این منطقه بروند.

 


* تیم کاراته نوجوانان ایران در بخش دختران و پسران توانست با کسب 6 مدال طلا، پنج نقره و 4 برنز عنوان قهرمانی رقابت های آزاد ترکیه را از آن خود کرد.
* در پی اجرای پنج طرح ملی ورزشی در مدارس کشور، دانش آموزان دختر در اولین جشنواره ورزشی فرهنگی دانش آموزان و در رشته های ژیمناستیک و تنیس روی میز، شنا، طناب زنی ، دوو میدانی به رقابت پرداختند.
* تیم فارس عنوان نخست رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور را به خود اختصاص داد.
* یک سایت خبری آمریکایی از احتمال پیوستن حامد حدادی به تیم «نیواورلینز پلیکانز» خبر داد.

 


ملی پوش بسکتبال کشورمان به عنوان یار کمکی برای تیم ماهان در رقابت های باشگاه های آسیا به میدان خواهد رفت.
مهدی کامرانی گارد راس ملی پوش مهرام به عنوان یار کمکی تیم ماهان در رقابت های باشگاه های آسیا حضور خواهد داشت. تیم بسکتبال ماهان برای نخستین بار در این رقابت ها به میدان خواهد رفت.

 


برخی منابع آگاه از رایزنی با زوران گائیچ برای سرمربیگری این تیم خبر می دهند.
پیش از این خبر تفاهم اولیه باشگاه متین ورامین با «رائول لوزانو» مربی آرژانتینی برای هدایت تیم متین ورامین منتشر شده بود. اما در نهایت این همکاری شکل نگرفت. در فاصله 10 روز تا پایان مهلت سازمان لیگ برای ارائه قراردادها، شنیده می‌شود، مسئولان باشگاه متین ورامین با زوران گاییچ سرمربی قبلی تیم ملی والیبال ایران و همچنین یک گزینه ایتالیایی مذاکره کرده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10