(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 17 شهریور 1392 - شماره 20585

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آن مرد رفته است ‌اما... (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
مخلوط (گفت و شنود)
در دیدار هیئت اعزامی اردن
ولایتی: سوریه در عرصه بین‌الملل هم پیروز میدان است
رایزنی مجمع نمایندگان استان‌ها با وزیر کشور برای انتخاب استاندارها
مراسم تودیع و معارفه دبیران هیئت دولت برگزار شد
نه که حضرت‌عالی سودای وزارت نداشتید!(خبر ویژه)
روایت ارگان حلقه لندن از مسئولیت مجید انصاری در مجلس(خبر ویژه)
هادی خامنه‌ای: تندرو‌های اصلاح‌طلب می‌خواستند همه چیز را نابود کنند(خبر ویژه)
 


آنچه اخیرا در شبکه اجتماعی تویتر بین آقای دکتر ظریف و خانم کریستی‌پلوسی - دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا- رد و بدل شده است با توجه به اشراف آقای ظریف بر مسائل و معادلات سیاسی و جایگاه رسمی ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عجیب و غیرمنتظره بود. آقای ظریف در تویتر به استقبال سال نو یهودیان رفته و نوشته بود «روش هشانا، سال نو یهودیان مبارک باد» و کریستی پلوسی با تشکر از ایشان خطاب به وی نوشته بود «ممنون! سال نو با پایان دادن به انکار هولوکاست از سوی ایران شیرین‌تر می‌شود» و آقای ظریف در پاسخ به او می‌نویسد «ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است. مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد، رفته است. سال نو مبارک»! و پلوسی پاسخ داده بود؛ «خوشحالم که می‌شنوم، ممنون از پاسختان» درباره این محاوره مکتوب که بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و رسانه‌های خبری داشته است، گفتنی‌هایی هست.
الف- منظور آقای ظریف از «مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد» آقای دکتر احمدی‌نژاد است و این اشاره ضمن آن که اهانت به رئیس‌جمهور سابق و دور از انصاف و آداب دیپلماتیک است، با واقعیت نیز همخوانی ندارد. زیرا هولوکاست اگرچه -آن‌گونه که خواهد آمد- فقط یک افسانه ساخت صهیونیست‌هاست ولی دکتر احمدی‌نژاد با طرح یک سؤال هوشمندانه، پاشنه‌آشیل صهیونیسم بین‌الملل را نشانه رفته و پرسیده بود؛ اگر هولوکاست واقعیت داشته باشد، آلمان نازی عامل آن بوده است، بنابراین چرا باید مردم مسلمان فلسطین تاوان جنایت نازی‌ها را بپردازند و چرا یک یا دو استان از آلمان و اتریش به صهیونیست‌ها واگذار نشده است؟ و چنانچه واقعیت نداشته باشد، چرا صهیونیست‌ها با استناد به یک داستان جعلی، مظلوم‌نمایی کرده و خود را از همه دنیا طلبکار می‌دانند؟ احمدی‌نژاد با این سؤال منطقی که هیچ یک از دیپلمات‌های مدعی، جرأت و یا هوشمندی لازم برای طرح آن را نداشته‌اند، مشروعیت جعلی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و از این زاویه درخور تقدیر و تحسین فراوان است. آیا جناب آقای ظریف برای این پرسش علمی و منطقی پاسخی دارند؟ اگر دارند، بفرمایند! و اگر پاسخی ندارند- که ندارند- انتظار آن بوده و هست که زبان و قلم به تقدیر از آقای احمدی‌نژاد بچرخانند و نه اهانت به ایشان و دلداری - البته ناخواسته- به دشمنان که «مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد، رفته است»!
ب- 8 سال پیش- 22 آذرماه 84- نگارنده در یک یادداشت نسبتاً مفصل و به نقل از مورخان برجسته و بلندآوازه اروپایی و آمریکایی، اسناد و شواهدی ارائه کرده بود که در جعلی بودن داستان هولوکاست کمترین تردیدی باقی نمی‌گذاشت و از آنجا که امروز هم ماجرا همان ماجرای آن روز است؛ اشاره به بخش‌هایی از آن یادداشت مفصل ضروری به نظر می‌رسد؛ در یادداشت مورد اشاره آمده بود.
1- در اوایل دهه 80 قرن نوزدهم، تعدادی از اعضای آژانس بین‌المللی یهود، از جمله، «پی‌یر ویدال ناکه»، «سرژ ولز»، «فرانسوا براریدا» تحت سرپرستی «رنه ساموئل سپرات» خاخام معروف فرانسه، با استناد به داستان ساختگی کشتار 6 میلیون یهودی در جنگ جهانی دوم و به عنوان پیشگیری از فراموش شدن مظلومیت این قوم! پیش‌نویس قانونی را تهیه کرده و در ژوئیه سال 1990 میلادی در فرانسه به تصویب رساندند که بر اساس آن «هرگونه تردید درباره «هولوکاست»، اعم از تردید درباره کشتار- مورد ادعای- یهودیان در جنگ جهانی دوم، وجود اتاق‌های گاز و حتی کمترین تردید در رقم 6میلیونی یهودیان کشته شده، جرم تلقی می‌شود! و هر کس در فرانسه از این قانون تخلف کرده و در سه موضوع یاد شده تردید کند به یک ماه تا یک سال زندان و پرداخت 2 هزار تا 300 هزار فرانک جریمه محکوم می‌شود.» و بعدها با فشار آمریکا، انگلیس، فرانسه و آژانس بین‌المللی یهود، این قانون در سایر کشورهای اروپایی نیز به تصویب رسید به طوری که امروزه هرگونه تردید درباره هولوکاست مورد ادعا و ابعاد و اجزاء آن در اروپا جرم تلقی می‌شود!
2- تاکنون ده‌ها مورخ برجسته اروپایی و صدها استاد بلندآوازه و متخصص شناخته شده در بررسی اسناد تاریخی، با ارائه اسنادی که هیچ صاحب‌نظری نمی‌تواند در صحت آنها کمترین تردیدی روا دارد، به روشی کاملا علمی اثبات کرده‌اند ماجرای قتل عام 6 میلیون یهودی، کوره‌های آدم‌سوزی، اتاق‌های گاز و همه آنچه صهیونیست‌ها در این باره ادعا می‌کنند، دروغ محض و یک داستان ساختگی با اهداف نه فقط سیاسی، بلکه جنایتکارانه است و شاید تعجب کنید - البته از دموکراسی با قرائت غربی تعجبی ندارد - که از این دانشمندان و محققان تمامی آنهایی که اروپایی بوده‌اند، بدون استثناء - تاکید می‌شود، بدون استثناء- به دادگاه جلب شده و تنها به دلیل آن که تحقیقات علمی آنان باآنچه دولت‌های اروپایی درباره هولوکاست پذیرفته و تصویب کرده‌اند، تفاوت داشته، محاکمه و به زندان و جرایم نقدی محکوم شده‌اند! و دولت‌های غربی هنوز به این سؤال پاسخ نداده‌اند که چگونه می‌توان از یک سو ادعای آزادی عقیده و اندیشه را داشت و در همان حال، اگر تحقیقات علمی و مستند دانشمندان با ادعای بی‌اساس و افسانه‌سرایی صهیونیست‌ها تفاوت داشته باشد، این دانشمندان و محققان مستحق محاکمه، زندان و جریمه هستند؟!...
تعداد دانشمندان و محققان برجسته‌ای که نتیجه تحقیقات علمی و مستند آنها حکایت از جعلی بودن هولوکاست می‌کند، بیشتر از آن است که حتی فهرست آنان قابل اشاره در این نوشته محدود باشد و فقط به عنوان نمونه و به مصداق اندکی از بسیارها می‌توان به پروفسور روژه گارودی، پروفسور روبر فوریسون، پروفسور کریستوفرسون - صاحب کتاب معروف «دروغ آشویتس»- ... و نویسندگان صدها رساله علمی دیگر اشاره کرد که در این میان، ماجرای پروفسور روبر فوریسون و پروفسور روژه‌گارودی - هر‌دو از فرانسه - جدیدتر و عبرت‌آمیز است.
3- پروفسور روبر فوريسون، استاد دانشگاه معروف «ليون» فرانسه و كارشناس عالي‌رتبه بررسي و ارزيابي اسناد و مدارك تاريخي، با شهرتي جهاني است. او تحقيقات علمي و مستند خود را در كتابي با عنوان «اتاق‌هاي‌گاز، واقعيت يا افسانه؟» جمع‌آوري كرده كه به فارسي نيز ترجمه شده است.
او هزاران سند را در اين زمينه بررسي كرده است و طي سال‌ها تحقيق، از تمامي مراكز مورد ادعاي صهيونيست‌ها، نظير اتاق‌هاي گاز، موزه ساختگي كوره‌هاي آدم‌سوزي، داخائو در مونيخ آلمان و... بازديد كرده و با صدها شاهد به گفت‌وگوي دقيق و علمي پرداخته و در نهايت بدون كمترين تحليل و تنها به زبان اسناد، نشان داده است كه ماجراي كشتار يهوديان در آلمان نازي يك دروغ بزرگ تاريخي و فريب شرم‌آور افكار عمومي است. چيزي كه از صهيونيست‌هاي وحشي به هيچوجه دور از انتظار نيست.
به عنوان مثال، فوريسون به عكس‌هاي ساختگي از اتاق‌هاي گاز مورد ادعاي صهيونيست‌ها اشاره كرده و ضمن رد اين ادعا با استناد به مدارك غيرقابل‌انكار، با تعجب مي‌پرسد، اگر اين عكس‌ها واقعي است، چگونه سربازان آلماني- مورد ادعا- بدون ماسك و بي آن كه كمترين پوششي بر دهان، بيني و چشم خود داشته باشند در اتاق‌هاي مالامال از گازهاي كشنده ايستاده و بر جان كندن يهوديان محكوم نظارت مي‌كنند؟! و يا، درباره يكي ديگر از عكس‌هاي مورد ادعاي صهيونيست‌ها كه جمعي از يهوديان را در محاصره چند تانك نشان مي‌دهد، با ارائه اسناد و شواهدي خواندني و غيرقابل ترديد، نشان مي‌دهد كه تانك‌ها در اين عكس، انگليسي هستند نه آلماني و...
ج - آقای دکتر ظریف ادعا کرده‌اند که «ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است»! و توضیح نداده‌اند که ادعای ایشان بر اساس کدام «سند» یا شاهد و قرینه‌ای ابراز شده است؟ بدیهی است وزیر امور خارجه محترم کشورمان انتظار ندارند افسانه هولوکاست که غیر از ادعای «ساموئل سپرات» خاخام معروف فرانسوی هیچ سند دیگری برای اثبات آن وجود ندارد از سوی ایران اسلامی قابل پذیرش باشد!
گفتنی است آقای دکتر ظریف در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خویش که روز سه‌شنبه 22 مرداد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد بر وفاداری خود به آموزه‌های امام و رهبر معظم انقلاب اصرار ورزید و پس از آن نیز در جایگاه وزیر امور خارجه کشورمان مواضع تحسین‌برانگیزی داشت. از این روی اظهار نظر اخیر در شبکه تویتر را می‌توان ناشی از کم دقتی ایشان تلقی کرد که نیاز به تصحیح دارد.
د - و بالاخره، از آنجا که دکتر ظریف اهل مطالعات تاریخی و اسلامی هستند باید توجه ایشان را به این واقعیت جلب کرد که اولین و تنها سند مکتوب درباره وقوع هولوکاست - به مفهوم زنده‌سوزی دسته‌جمعی انسان‌ها - که تاریخ کهن یهود و برخی از کاوشگران تاریخ باستان به آن اشاره کرده‌اند و در کلام خدا - سوره مبارکه بروج - نیز به صراحت آمده است، از وقوع این جنایت توسط قوم یهود خبر می‌دهد: ذونواس پادشاه یمن به دین یهود گروید و با تحریک خاخام‌های یهودی مردم یمن را که بر دین حضرت مسیح (ع) بودند وادار کرد یهودی شوند و آنان را که حاضر به پذیرش دین یهود نبودند، در گودال‌های پر از آتش سوزان - اخدود- افکند و انبوهی از زنان و مردان و کودکان مسیحی را زنده زنده در آتش سوزاند...
«والسماء ذات البروج... سوگند به آسمان که دارای برج‌های بسیار است و سوگند به روز موعود و سوگند به شهادت‌دهنده و آنچه به آن شهادت دهند که مرگ بر اصحاب اخدود، آنان که آتش سوزان برافروختند و در حالی که برکناره آتش نشسته بودند، به آنچه بر سر مؤمنان می‌آوردند نظاره می‌کردند. آنان - یهودیان - تنها به این علت از مؤمنان انتقام گرفتند که آنها به خدای عزیز و حمید ایمان آورده بودند».

حسین شریعتمداری

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* آمریکایی‌ها شاید به خاطر آنکه صهیونیست‌ها از واکنش متقابل سوری‌ها بیمناک هستند و هنوز آن آمادگی لازم را در خود نمی‌بینند که پا در فتنه جدید بگذارند. ولی در اینکه این طرح خبیثانه برای فلج کردن تکیه‌گاه ضد صهیونیستی در دستور کارشان است جای تردید نیست. در این میان ایران باید به هوش باشد. چون غربی‌ها هرگاه گفتمان منفعلانه را در مسئولان ما ببینند، آن را بهترین فرصت می‌دانند که سیاست‌ها را در بقیه نقاط پیش ببرند، بنابراین نباید چنین تصویری را به دست غربی‌ها داد و باید آمادگی همه جانبه را داشته باشیم.
محمود نیکوکار
* آمریکا برای عربده‌کشی‌های خود برای حمله نظامی به سوریه هیچ مدرک و سندی ندارد اما نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با گزارش‌های مستدل عدم استفاده کشورش از سلاح های شیمیایی را اثبات کرد. و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویی اوباما کوبید.
سلیمان بلغار
*‌آقای زنگنه در هفته دولت طی مصاحبه‌ای اعلام کردند همه چیز در وزارت نفت به هم ریخته است و من آن را درست می‌کنم. با شنیدن این حرف اگر از خدمات وزیر سابق نفت اطلاع نداشتیم گمان می‌کردیم وزیر نفت قبلی فقط پشت میز می‌نشسته و تخمه می‌شکسته است!
پرویز جاوید
* به وزرای جدید توصیه دارم که انصاف را در قضاوت نسبت به کارهای دولت‌های نهم و دهم رعایت کنند. اوپک رسماً گزارش می‌دهد رشد 202 درصدی تکمیل چاه‌های گاز و نفت ایران در دولت دهم اتفاق افتاده است، ولی علی‌رغم این گزارش رسمی و معتبر آقای زنگنه در بازدید از عسلویه می‌فرمایند که کارهای کمی انجام شده است. این بی‌انصافی است لطفاً خدمات دولت قبلی را نادیده نگیرید.
یک شهروند
* تجربه ثابت کرده که هر جا انقلابیون و دلسوزان انقلاب و نظام از مواضع خود عقب‌نشینی کرده‌اند معاندان جری‌تر شده‌اند. مماشات قوه قضائیه در سال‌های قبل در مورد فتنه‌گران باعث شده است که دستشان برای هر کاری باز باشد. این فتنه‌گران باید الان مجازات شوند نه آنکه معاون وزیر شوند و وارد شورای شهر شوند.
یک شهروند
* حدود نصف رای‌دهندگان به اعتدال، به سبک فعلی دولت رای ندادند و متأسفانه در انتخاب وزرا توجهی به این بخش از رای‌دهندگان نشد. و وزرای وابسته به کارگزاران و مشارکت انتخاب شدند.
2788---0937
* موضع‌گیری‌ها و عزل و نصب‌هایی که دولت جدید تاکنون داشته و ادامه دارد نشان می‌دهد برخلاف شعار فراجناحی که سر می‌دهند رویکردشان حفظ منافع جناح کارگزاران و اصلاح طلبان می‌باشد. آیا من خلاف واقع سخن می‌گویم؟ چرا همان افراد آزمون پس داده گذشته را روی کار آورده و مسئولیت داده‌اند؟
فخرالساعه- جانباز شیمیایی
* اینکه برخی از آقایان فرهنگی ما می‌گویند در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد وضع ما بدتر شد. لطفاً از قول من که یک فرهنگی هستم به این عده بگویید فرهنگیان قبل از دولت آقای احمدی‌نژاد زیر خط فقر زندگی می‌کردند. چه کسی با برقراری همترازی حقوق فرهنگیان دست آنها را گرفت و به زندگی آنها سر و سامان بخشید و حقوقشان را چند برابر کرد. سزاوار نیست نمک بخوریم و نمکدان بشکنیم.
یک فرهنگی بازنشسته
* فرزندم در دانشگاه تهران درس می‌خواند خوابگاه قبلاً 97 هزارتومان بود اما در سایت 158 هزار تومان پرداخت کردم.
2559---0933
* خروجی اتوبان شهید خرازی به کرج متاسفانه دارای سرعت‌گیرهای زیادی است و با توجه به اینکه خیلی از رانندگان مسیر هر روزشان است دچار مشکل می‌شوند. بهتر است سرعت‌گیرها و کاهش سرعت نیز با علائم‌دیگری در کنار اتوبان نصب شود.
یک شهروند
* تعداد زیادی زن بدون سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستیم که در این چند سال یک ریال به مستمری ما اضافه نشده خلاصه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و از شما مطبوعات درخواست حمایت داریم. بنویسید چرا مسئولان به فکر ما نیستند.
یک مددجو
* دانشگاه پیام نور شهریه ثابت دکترا را حدود 75 درصد نسبت به پارسال افزایش داده است. دلیل این امر چیست؟ مسئولان توضیح دهند؟!
3570---0911
* در سال 86 در مسکن شهر پردیس ثبت‌نام کردم. مدتی قبل مراجعه کردم و به ما گفتند شما چون پول واریز نکردید سوخته‌اید و مسکن ثبت‌نام‌کنندگان به ذخیره‌ها واگذار شده است. این در حالی است که هیچ پیامی به ما ارسال نکردند حال چطور است ما حذف شده‌ایم و مسئولان می‌گویند شما انصراف دهید و افراد ذخیره به جای ما صاحب خانه شده‌اند. لطفا مسئولان مربوطه رسیدگی نمایند.
0118---0912
* خودروسازان کشور افزایش قیمت خودرو را به گران شدن قیمت دلار مربوط می‌دانند اگر چنین است پس چرا وقتی نرخ دلار پایین می‌آید شاهد کاهش قیمت خودرو نیستیم، خلاصه همه چیز به ضرر و زیان مشتری بیچاره است.
4728---0916
*‌ منبع آب شرب سده لنجان در بیابانی دور از منازل شهری، بدون نگهبان و حصار رها شده و نگرانی اهالی را به وجود آورده است. لازم به ذکر است که این منبع، آب حدود 20 هزار نفر از مردم این شهر را تامین می‌کند. عده‌ای از اهالی ضمن گلایه از وضعیت آب آشامیدنی شهر و تایید مطالب فوق از مسئولین ذی‌ربط می‌خواهند که نسبت به حصارکشی اطراف آن و گماردن نگهبان اقدام نمایند.
امرالله شریفی
* بیش از یک سال از خراب شدن پل کن می‌گذرد و هنوز تعمیر نشده است این خرابی باعث ترافیک سنگینی در این منطقه شده است. از مسئولین تقاضای رسیدگی برای رفع مشکل داریم.
یکی از اهالی
* به رغم تمامی زحماتی که برای ساخت، تکمیل و راه‌اندازی بزرگراه امام علی(ع) شد متاسفانه جای‌گذاری تابلوهای ورودی و خروجی این اتوبان مناسب نیست. تابلوها باید قبل از ورودی و خروجی نصب شود تا برای خودروها مشکل‌ساز نباشد.
علی خامسی
* جایگاه سوخت خاتون‌آباد شهرستان پاکدشت چند ماه است که تعطیل است. از فرماندار این شهرستان و شهردار محترم شهر درخواست مساعدت داریم.
7642---0919
* ساکن خیابان گلابدره در منطقه شمیرانات هستم در این منطقه 60-70 خانوار زندگی می‌کنند ولی فاقد روشنایی است. بارها با مسئولان برق منطقه تماس گرفته‌ایم ولی رسیدگی نشده است. شبها این منطقه خیلی تاریک است.
مقیمی
پاسخ شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل
در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان 3/6/92 درخصوص «فروش تلفنی سیم کارت‌های ایرانسل» ضمن تشکر از آن مشترک محترم و روزنامه وزین کیهان، به آگاهی می‌رساند: همان‌گونه که پیش از این به کرات و از طریق اطلاعیه‌ها، اخبار و مصاحبه با رسانه‌های مختلف اعلام شده، ایرانسل هیچ برنامه‌ای برای بازاریابی تلفنی نداشته و ندارد و هیچ یک از نمایندگی‌های ایرانسل مجاز به بازاریابی و فروش سیم‌ کارت و یا ارائه سرویس وایمکس از طریق تماس تلفنی نیستند؛ بنابراین، کلیه تماس‌های تلفنی برقرار شده با هموطنان در خصوص فروش سیم‌ کارت‌های هماهنگ با شماره‌های سایر اپراتورها، سیم کارت‌های شامل خدمات و تخفیف‌های ویژه، توسط اشخاص متقلب انجام گرفته و هیچگونه ارتباطی با شرکت ایرانسل ندارد.
واحد حقوقی ایرانسل به کرات علیه افرادی که از طریق فروش سیم کارت‌های ایرانسل از مشترکین و متقاضیان اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند، شکایاتی را در مراجع ذیصلاح قضائی مطرح نموده است.
از آنجایی که رسیدگی به جرم کلاهبرداری مستلزم طرح شکایت توسط شاکی خصوصی (فرد مالباخته) می‌باشد، شکایات مطروحه از سوی شخص دیگری توسط مقام محترم قضایی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد و مشترکین محترم مطابق قوانین، لازم است شخصاً جهت طرح شکایات و پیگیری موضوع به مراجع ذیصلاح قضائي مراجعه نمایند.
لازم به ذکر است که ایرانسل پرونده‌ای تحت عنوان اعلام جرم کلاهبرداری در سطح کشور به نام ایرانسل در دادسرای ناحیه 31 تهران مطرح نموده است که هم‌اکنون تحت پیگیری قضایی است و مالباختگان با مراجعه به دادسرای مذکور می‌توانند نسبت به طرح شکایت و پیگیری حقوق شخصی خود اقدام نمایند.
ایرانسل همواره بر آمادگی خود جهت همکاری با مراجع قضایی و مشترکین به منظور رسیدگی و احقاق حقوق مشترکین تاکید داشته است.»

 


گفت: جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است در صورت حمله نظامی به سوریه 10 کشور آمریکا را در این حمله همراهی می‌کنند.
گفتم: کدام 10 کشور؟!
گفت: جان کری می‌گوید عربستان و ترکیه و اردن و قطر از جمله این ده کشور خواهند بود!
گفتم: یارو رفته بود رستوران، پرسید غذا چی دارید؟ گفتند خوراکی که مخلوط گوشت کبک و گاو است. اما وقتی مشغول خوردن شد با عصبانیت مدیر رستوران را صدا کرد و گفت؛ این که فقط گوشت گاو است؟ و مدیر رستوران گفت؛ اختیار دارید! نصفش گاو است و نصفش کبک. ما هر روز صبح یک گاو و یک کبک می‌کشیم و گوشتشان را با هم مخلوط می‌کنیم!

 


مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل تاکید کرد دولت سوریه نه تنها در داخل موفق به پیروزی مقابل عوامل بیگانه و افراطیون شد بلکه در صحنه بین‌المللی نیز در مقابل آمریکا و صهیونیسم موفق شد.
علی‌اکبر ولایتی دبیر کل دبیرخانه بیداری اسلامی روز گذشته با یک هیئت اردنی شامل سندیکای بازنشستگان و کارگران و جمعی از فعالین سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار پس از استماع سخنان این کارشناسان و فعالین سیاسی و نظامی، علی‌اکبر ولایتی با اشاره به اظهارات دقیق آنها از اوضاع سیاسی منطقه گفت: توقع ما از نمایندگان فکری، سیاسی و عقیدتی اردن نیز همین بوده است.
مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در ادامه به تلاش‌های فرانسه، انگلیس و ایتالیا برای استعمار کشورهای عربی طی 200 سال گذشته اشاره کرد که همه آنها با شکست روبرو شدند و افزود: آمریکا نیز به زودی شکست خواهد خورد و مطمئنیم که امواج جدید بیداری اسلامی که از شمال آفریقا آغاز شده خاموش شدنی نیست و ادامه خواهد داشت.
ولایتی با اشاره به تحولات سوریه اظهار داشت: بی‌جهت نبوده که سوریه در مقابل اشغال فلسطین ایستادگی کرده و همچنان خواهد ایستاد. ما می‌دانستیم که سوریه در قبال این توطئه‌ها ایستادگی می‌کند اما غربی‌ها نمی‌دانستند و بسیاری از شکست‌های آنها در منطقه ناشی از عدم شناخت شان از وضعیت بوده است.
وی ادامه داد: دولت سوریه نه تنها در داخل کشور موفق شد که در مقابل عوامل بیگانه و افراطیون تمامیت ارضی خود را حفظ کند بلکه در صحنه بین‌المللی نیز علیه آمریکا و رژیم‌صهیونیستی پیروز شد.
دبیر کل دبیرخانه بیداری اسلامی به مخالفت اتحادیه اروپا با حمله آمریکا به سوریه اشاره کرد وگفت: اینکه در اجلاس گروه 20، آمریکا و چند کشور متحدش منزوی شدند یک پیروزی بین‌المللی برای سوریه و متحدین آن است و ما مطمئنیم که پیروزی‌های سوریه ادامه خواهد یافت و این کشور به عنوان یک کشور ریشه‌دار اسلامی- عربی پابرجا خواهد ماند و تمامیت ارضی‌اش حفظ خواهد شد.
ولایتی ایستادگی نمایندگان ملت اردن در برابر توطئه صهیونیستی را موجب تحسین خواند و افزود: جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار حمایت از امت اسلامی باقی خواهد ماند و هر روز قوی‌تر خواهد شد.
وی یادآور شد: مطمئنیم در آینده‌ای که دور نیست کل جهان اسلام به‌عنوان یکی از قطب‌های دنیا مطرح خواهد شد و ایران به عنوان یک الگوی عملی پرچمداری احیای عزت و اقتدار اسلامی خواهد بود.
همچنین خانم «میسر سالم‌السردیه» نماینده پارلمان اردن در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در کشورمان گفت: به منظور برقراری ارتباط دو کشور در عرصه‌های مختلف و نیز انتقال تجربیات و همچنین گسترش روابط بین ملت‌های ایران و اردن به تهران آمده‌ایم.
نماینده پارلمان اردن دلیل دیگر حضور این هیئت در تهران را حمایت از پایداری و مقاومت در منطقه خواند و افزود: ما از این خط پشتیبانی می‌کنیم که از سوی ایران هدایت و مدیریت می‌شود. هر دشمن اسرائیل دوست ماست.
به گزارش فارس، هیئت اردنی که به ایران سفر کرده، در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از دیپلماسی «امان» در قبال سوریه، تاکید شده که تنها دشمن اردن در جهان، اسرائيل است.
در بخشی از این بیانیه آمده است؛ هر اردنی که عملکرد سیاسی دولت خود را در این روزها در قبال سوریه پیگیری می‌کند، متوجه سقوط و نزول دیپلماسی اردن و حمایتش از قطب جنگ‌طلب علیه سوریه می‌شود که این امر برای اردن در خاورمیانه و جهان، با بحران‌هایی مواجه خواهد کرد.
هیئت اردنی در بیانیه خود تاکید کرد که ما شاهد دیدارهایی هستیم که در سطح رسمی صورت می‌گیرد و حتی برخی نمایندگان پارلمانی با مقامات رژيم صهیونیستی بدون هیچ شرمندگی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند، در حالی که اسرائيل امنیت ملی اردن را تهدید می‌کند. در چنین شرایطی ما می‌بینیم که باید فارغ از دیپلماسی رسمی کشور، نقش خود در دیپلماسی مردمی را ایفا کنیم و کانال‌هایی با برخی نیروهای منطقه‌ای در راستای منافع اردن و حمایت سیاسی و رسانه‌ای آن، باز کنیم. در راستای این رویا، ما به لبنان سفر کردیم و با برخی گروه‌های مردمی در آنجا گفت‌وگو کردیم و از آنها حمایت سیاسی و رسانه‌ای خواستیم تا طرح‌های صهیونیستی علیه اردن و فلسطین را ناکام بگذاریم.

 


در پی درخواست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از مجمع نمایندگان استانها که گزینه‌های خود را برای استانداری‌های کشور به وزارت کشور پیشنهاد دهند، در برخی استانها مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزینه‌هایی را معرفی کردند.
در همین رابطه، مجمع نمایندگان استان فارس، سه گزینه خود برای معرفی به وزیر کشور جهت تصدی پست استانداری را معرفی کردند.
بر این اساس غلامحسین نوذری نماینده دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت در کابینه اول دولت محمود احمدی‌نژاد، محمدحسین فروزان مهر استاندار فعلی خراسان رضوی و محمدرضا رضازاده رئيس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران سه گزینه مطرح برای استانداری فارس هستند که از سوی مجمع نمایندگان این استان به رحمانی فضلی معرفی شده‌اند.
همچنین در پی درخواست وزارت کشور از مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی برای معرفی گزینه‌های پیشنهادی برای استانداری خراسان رضوی، این مجمع جلسه‌ای تشکیل داد.
در این جلسه ضمن بررسی گزینه‌های مطرح برای استانداری خراسان رضوی، مرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری، علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی و حسین فروزان‌ مهر استاندار فعلی خراسان رضوی به عنوان سه‌گزینه پیشنهادی به وزارت کشور معرفی شده‌اند.
محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس نیز با اشاره به درخواست وزارت کشور از مجامع استانی برای ارائه پیشنهادات برای انتخاب استانداران، گفت:‌ در مجمع نمایندگان استان یزد، درباره درخواست وزارت کشور تشکیل جلسه داده و گزینه‌های احتمالی و مطرح را مورد بررسی قرار دادیم.
وی گفت: از یازده گزینه برای استانداری یزد، رزومه گرفتیم و در جلسات آتی شرایط این یازده گزینه را بررسی خواهیم کرد.
جوکار گفت: تلاش داریم بعد از جمع‌بندی‌های لازم، گزینه‌های پیشنهادی خود را به صورت مکتوب به وزارت کشور اعلام کنیم.
همچنین اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد تلاش مجمع نمایندگان خوزستان این است که یکی از اعضای مجمع را برای استانداری به وزیر کشور معرفی کند.

 


مراسم تودیع و معارفه دبیران هیئت دولت روز گذشته در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه صدوقی و حاجی میرزایی دبیران سابق و فعلی هیئت دولت با تأکید بر لزوم پاسخگو بودن دولت در قبال مردم گفت: دولت خود را در مقابل خداوند، مقام معظم رهبری، مردم و شهدا متعهد و پاسخگو می‌داند چرا که هر دولتی که از پاسخگویی دور باشد و خود را مکلف به آن نداند به مسیر انحراف کشیده خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه منافع ملی کشور باید بر همه مسائل ترجیح داده شود، تصریح کرد: منافع ملی در رأس همه تصمیمات قرار دارد و نباید در تصمیم‌گیری‌ها منافع حزبی، فردی و گروهی بر منافع ملی ارجحیت پیدا کند.
جهانگیری اضافه کرد: امروز دیگر فرصت اشتباه نداریم و باید دقیق‌ترین تصمیمات را اتخاذ کنیم که در این زمینه دفتر هیئت دولت می‌تواند با بهره‌گیری از مجربترین کارشناسان کشور نقش مهمی را در تصمیمات هیئت دولت ایفا کند.

 


همان تفکر کاسب‌کارانه در عرصه سیاسی که شورای شهر اول را در تهران از کارکرد اصلی خود منحرف کرد و پارلمان شهری را به میتینگ سیاسی تبدیل نمود امروز نیز به دنبال سوءاستفاده‌های سیاسی و تامین منافع حزبی و قبیلگی است.
شواهد و قرائن حاکی از آن است که لابی گسترده‌ای میان اعضای شورای شهر چهارم در تهران به راه افتاده و با هدف انتخاب فرد خاصی به عنوان شهردار پایتخت، جایگاه شورای اسلامی شهر تهران را نشانه گرفته‌اند!
این در حالی است که شهردار تهران باید فردی باشد که از نظر قانون صلاحیت حضور در مسند شهرداری را داشته باشد و بتواند مصوبات این شورا را اجرایی نماید.
حال چگونه است که در روزهای اخیر برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شخصی را به عنوان نامزد شهرداری پایتخت مورد بررسی قرار داده‌اند، که از طرف هیئت نظارت بر انتخابات، یعنی نمایندگان محترم مجلس، با ادله متقن، رد صلاحیت شده و با وجود اعتراض در مراجع بالاتر، باز هم نتوانسته دلایل لازم برای تایید خود را ارائه نماید.
این نکته نیز گفتنی است که تلاش‌های این جماعت که اقدامات‌شان کاملا شائبه سیاسی دارد به تعویق انداختن انتخاب شهردار تهران بوده است.
گفته می‌شود هدف آنها این بوده که در یک پروژه تعریف شده عده‌ای از افراد شورای شهر تهران که به شهردار فعلی گرایش داشته‌اند را به دولت بفرستند و با خروج آنها از شورا، چند عضو علی‌ البدل که نزدیک به طیف اصلاحات هستند را جایگزین کنند تا گزینه مدنظر به عنوان شهردار تهران معرفی شود.
لابی سؤال‌برانگیز یک طیف با برخی از چهره‌های ورزشی منتخب در شورای شهر تهران حاکی از آن است که آنها را تحت فشار گذاشته‌اند تا به گزینه‌ای رای بدهند که حداقل‌های لازم و معیارهای قانونی برای در اختیار گرفتن شهرداری تهران را دارا نیست. گفتنی است یکی از این ورزشکاران اعلام کرده است؛ «خوی پهلوانی و جوانمردی به ما اجازه نمی‌دهد، در میدان فریب سیاست‌بازان وارد شویم و مردم شهر خود را که به جوانمردی ما اعتماد کرده‌اند، از خدمات شهری که تاکنون داشته‌اند محروم کنیم.»
این در شرایطی است که شهروندان تهران و عموم مردم انتظار دارند سابقه موفق و عملکرد کم‌نظیر در فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی و اصولی تهران در شهرداری ادامه داشته باشد.
آیا اعضای محترم شورای شهر تهران از این آزمون بزرگ برای انتخاب شهردار و راهی کردن او به «بهشت» سربلند بیرون می‌آیند؟
از سوی دیگر ، رئیس شورای شهر تهران می‌گوید می‌خواهیم کسی را شهردار کنیم که دلش نخواهد رئیس‌جمهور شود.
احمد مسجدجامعی در بازدید از موسسه مطبوعاتی ایران با بیان اینکه اگر شخص شهردار در خیال و آرزوی رئیس‌جمهور شدن باشد، شورای شهر را نیز دنبال خود می‌کشاند و سیاسی می‌کند، افزود: ذات کارهای مدیریت شهری در حوزه‌های اجتماعی است و شورای شهر باید ساز و کارهایی را پیش‌بینی کند و به مدیریت شهر بسپارد تا او اجرا کند و شهر را در همه زمینه‌ها مدیریت کند و رشد دهد و با این شرح وظایف، شهردار شدن با هدف رئیس‌جمهور آینده شدن به هیچ عنوان به نفع شهر نیست.
این اظهارات در حالی است که مسجدجامعی با وجود انتخاب برای شورای شهر تهران، از سوی تندروهای مدعی اصلاح‌طلبی برای تصدی وزارت نامزد شده و حتی خاتمی در حضور خود مسجدجامعی، او را به عنوان وزیر بعدی ارشاد معرفی کرده بود اما همین پیش‌دستی که بوی تحمیل به روحانی را می‌داد در کنار اعتراض مجلسی‌ها به سوابق منفی وزارت وی باعث منتفی شدن موضوع وزارت شد. با این وصف می‌شود سؤال کرد که این سودای رئیس‌جمهور شدن از سوی شورای شهر و شهرداری بد است اما سودای وزارت خوب است؟!
نکته قابل تامل این است که شورای شهر تهران در 3 دوره گذشته هرگز به اندازه دوره اول که دست بر قضا دوستان و موتلفان اصلاح‌طلب آقای مسجدجامعی بر آن حاکم نبودند، دچار سیاست‌زدگی و ناکارآمدی نشد؛ تا آنجا که امثال عبداله نوری با سودای وزارت، از شورا کناره گرفتند و بقایای اصلاح‌طلب نیز در 2 گروه 7 و 8 به جان هم افتادند و روی اعصاب مردم راه رفتند تا آنجا که جلسات شورا به تعطیلی کشانده شد و سرانجام نیز دولت اصلاحات مجبور به انحلال همان شورا شد! که اسباب سرشکستگی اصلاح‌طلبان بود.
شایان ذکر است که مسجدجامعی با 281 هزار و 548 رای به عنوان سومین منتخب به شورای شهر تهران راه یافت و پیش از او مهدی چمران با 566 هزار و 614 رای (دو برابر آرای مسجدجامعی) و علیرضا دبیر با 467 هزار و 700 رای حائز رتبه‌های اول و دوم شدند. با این وجود مسجدجامعی در انتخابات شورا با 16 رای در برابر 15 رای چمران رئیس شد.
قرار است شهردار تهران امروز از سوی شورای شهر انتخاب و معرفی شود. برخی اصلاح‌طلبان در حالی از محسن هاشمی حمایت کرده‌اند که در انتخابات شورای شهر هم از سوی هیئت اجرایی و هم هیئت نظارت، فاقد صلاحیت اعلام شد. با این وصف جای این سؤال هست که آیا نامزدی شهردار در انتخابات ریاست‌جمهوری غیرقانونی و نامزدی فرد دیگری برای شهرداری تهران با وجود فقدان حداقل صلاحیت‌های عضویت شورا، قانونی است؟!

 


ارگان حلقه فتنه‌گران در لندن وظیفه مجید انصاری در مجلس را راه‌اندازی فراکسیون دولتی توصیف کرد.
جرس که در بحبوحه فتنه سال 88 از سوی کسانی چون مهاجرانی، کدیور، سروش و... برخی عناصر فراری حزب مشارکت راه‌اندازی شد با اشاره به عدم اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به 3 وزیر پیشنهادی فعال در فتنه نوشت: رئیس جمهور باید برای 3 وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش، و ورزش و جوانان افرادی با گرایش و جهت‌گیری 3 کاندیدای قبلی (میلی منفرد، نجفی، سلطانی‌فر) به مجلس معرفی کند.
ارگان حلقه لندن می‌افزاید: انتصاب مجید انصاری به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور از این جهت اهمیت دارد. او پس از آن که عبدالله نوری به عنوان وزیر کشور وارد دولت اول خاتمی شد، ریاست فراکسیون اقلیت مجلس پنجم را به عهده گرفت و نقش مهمی در مدیریت فضای سیاسی مجلس پنجم [به ریاست ناطق نوری‌] و حمایت از دولت اصلاحات بازی کرد. مهم‌ترین وظیفه‌ای که امروز بر دوش مجید انصاری است، ایجاد فراکسیونی منسجم جهت حمایت از دولت است. درست است که مجید انصاری نماینده مجلس نیست و نمی‌تواند رئیس فراکسیون حامیان دولت در مجلس باشد اما با استفاده از ابزار و امکاناتی که در اختیار او و دولت است، می‌تواند از بین همین افراد حاضر در مجلس، فراکسیونی را تشکیل دهد. اقدامی که قطعاً مخالفان سرسخت دولت در برابر آن موضع‌گیری خواهند کرد و با همان حربه معروف «وکیل‌الدوله» خواندن نمایندگان عضو این فراکسیون اقدام به جوسازی خواهند کرد اما این مسأله چندان مهم نیست زیرا دولت بدون وجود فراکسیونی منسجم در مجلس عملاً مجبور به امتیازدهی‌های بی‌ثمر خواهد شد. اگر این پروژه با موفقیت انجام شود آن وقت می‌توان انتظار داشت که مجید انصاری و فراکسیون حامیان دولت در مجلس، زمینه‌ساز تشکیل مجلسی همسو در انتخابات سال 94 شوند.
در همین حال محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب (خواهرزاده خاتمی) در گفت‌وگو با مهر و در خصوص تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل این فراکسیون بستگی به نحوه تعامل فراکسیون رهروان ولایت با دولت دارد.
وی افزود: اگر تعامل فراکسیون رهروان با دولت خوب باشد نیازی به انشقاق و تشکیل فراکسیون جدید نیست، اما اگر این رابطه و تعامل خوب نباشد، احتمال تشکیل چنین فراکسیونی وجود دارد.
اما اسماعیل جلیلی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت گفت: اعضای فراکسیون رهروان ولایت جلسه‌ای با حامیان دولت در خصوص عدم تشکیل فراکسیون جدید نداشته‌اند، البته برخی دوستان حامی دولت در خارج از فراکسیون در تلاش بودند تا فراکسیون جدیدی تحت عنوان حامیان دولت تشکیل دهند که این کار می‌توانست عملاً یک تفرقه در فراکسیون اکثریت ایجاد کند که وقتی هزینه و منفعت آن را حساب کردند پی بردند که منفعتی برای آنها نخواهد داشت.
وی ادامه داد: این افراد تصمیم گرفتند تا فعلاً در قالب فراکسیون رهروان ولایت کار خودشان را انجام دهند و البته مانعی هم برای تشکیل یک فراکسیون جدید در مجلس وجود ندارد.
جلیلی در پایان افزود: البته اعضای فراکسیون رهروان جلودار و تشکیل دهنده فراکسیون جدیدی نخواهند بود و عضویت افراد در یک فراکسیون به معنای ترک یک فراکسیون نیست بلکه افراد می‌توانند در چند فراکسیون عضو باشند.

 


«برخی دوستان ما بعد از دوم خرداد 76 به اسم اصلاحات تندروی کردند و می‌خواستند همه آنچه را که از قبل وجود داشت نابود کنند».
سیدهادی خامنه‌ای که در جمع شماری از اصلاح‌طلبان گیلان سخن می‌گفت ضمن اظهار مطلب فوق گفت: «اصلاحات از فردای پیروزی انقلاب آغاز شد و نهاد فکری و نیروهای معتقد به این تفکر از ابتدای انقلاب شکل گرفته و در عرصه حضور داشتند؛ هرچند این جریان در برهه‌های مختلف، نام‌‌های متفاوتی به خود گرفت؛ از نیروهای چپ و خط امام شروع شد و به نیروهای دوم خرداد و اصلاحات منتهی شد».
دبیر کل «مجمع نیروهای خط امام» افزود: «آقای هاشمی پیش از ترک مجلس سوم، از همفکران ما بود. اما پس از پایان مجلس سوم، به ناگاه نظرات ایشان دچار تغییر و دگرگونی شد. ایشان طرفدار سیاست تعدیل اقتصادی شده بود و ما می‌خواستیم بدانیم که چه اتفاقی افتاد که آقای هاشمی دچار چنان تغییر دیدگاهی شده‌اند. بلکه ما هم می‌فهمیدیم و دیدگاهمان عوض می‌شد! اما هرگز کسی به این سوالات ما پاسخی نداد و نتیجه‌اش اختلاف‌نظر اکثریت مجلس سوم با دولت ایشان شد و اتفاقاتی که آن روزها رخ می‌داد».
عضو اصلاح‌طلب مجلس ششم همچنین گفته است: «بعد از دوم خرداد 76، عده‌ای بودند که فکر می‌کردند اصلاحات تازه به وجود آمده و در حقیقت یک انقلاب صورت گرفته و باید نظیر سال‌های نخست پیروزی انقلاب، تمام ریشه‌های ضدانقلاب را سوزاند. می‌خواستند همه آن چه را که از قبل وجود داشت نابود کنند و نماد این مخالفت‌ها و سیبل این درگیری‌ها آقای هاشمی بود. البته شخص بنده و دوستانمان از اول با این‌گونه رفتارها کلا مخالف بودیم و این کار را تندروی می‌نامیدیم. اما تندروها به ما می‌گفتند که این شما هستید که دچار کندروی شده‌اید و ما را متهم می‌کردند».
به گزارش تدبیر سیدهادی خامنه‌ای تصریح کرد: «آن چه در دوران احمدی‌نژاد رخ داد، تقصیر خود ما بود. البته دیگران هم «اشتباهات» فراوانی مرتکب شدند؛ اما عامل اصلی این گرفتاری‌ها و اشتباهات، تندروی دوستان ما بود. اگر اندکی اعتدال و میانه‌روی پیشه می‌کردند و به تعبیری، به نقطه‌ای از نقاط قناعت می‌کردند، شاید هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد».
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع برخی تغییرات در جناح‌ها و گروه‌ها گفت: آقای ناطق نوری زمانی نماد مخالفت با جریان مقابل بودند و حالا در صف ما هستند و حتی گفته بودند که حاضر هستند تا به نفع آقای خاتمی تبلیغات کنند. آقای هاشمی تبدیل به شخصیتی شد که دوستان اصلاح‌طلب ما به عنوان یک ملجا و پناهگاه، صدها بار نزد او رفتند تا رضایت‌شان را برای حضور در انتخابات جلب کنند و ایشان قبول نمی‌کرد. آقای روحانی هم همین‌طور».
وی می‌گوید: «ما می‌گوییم شایسته‌سالاری، اما اکنون شایسته‌سالاری با معیاری انجام می‌شود که در دست دولت آقای روحانی است، نه در دست من و شما و ممکن است این معیارها در نرخ و اندازه‌ها، تفاوت‌هایی با هم داشته باشد. شایسته ما ممکن است شایسته آن‌ها نباشد. لذا باید این واقعیت‌‌ها را پذیرفت».

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10