(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 18 شهریور 1392 - شماره 20586

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خبر داد
راه‌اندازی 70 بیمارستان صحرایی و ثابت در کشور
وزیر دادگستری:اولویت کاری ما تقویت سازمان ثبت اسناد و زندان‌هاست
برخورد پلیس با زنان و مردان بدپوشش
از فردا تا 21 شهریور برگزار می‌شود
یازدهمین کنگره اتحادیه دانش‌آموزی با رونمایی از نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی
هشدار به زائران حج؛
همراه داشتن ماده یا داروی مخدر در عربستان ممنوع است
آنها که بیشتر قانون را رعایت می‌کنند...
 حوادث کوتاه از کشور
حضور 30 هزار دختر مددجو در 10 اردوگاه کمیته امداد
کلاهبرداری در پوشش فروش مسکن مهر
اعدام یک قاتل در زندان کارون اهواز
بی‌سوادی 250 میلیون کودک واجد شرایط تحصیل در جهان
اهدای اعضای بدن نوجوان بابلی به 4 بیمار
تیراندازی اوباش به سوی پلیس
تولد 9 افعی کمیاب
زندگی با هزار جیرجیرک
آلودگی مشکوک دانش‌آموزان چینی
پوسترهای جنجالی در مترو ونکوور
   


رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در نیمه دوم امسال محوری‌ترین برنامه سازمان بسیج جامعه پزشکی برپایی بیمارستان‌های ثابت و صحرایی، اعزام تیم‌های تخصصی، تک تخصصی و ویزیت رایگان در مناطق محروم است .
دکتر محمد رئیس‌زاده افزود: یکی از مشکلات اصلی جامعه، بحث بهداشت و درمان است. بالا رفتن هزینه بهداشت و درمان به خاطر شرایط جهانی و کشوری و نیز گرانی دارو و تجهیزات پزشکی هزینه‌های بهداشت و درمان را سنگین کرده است.
وی ادامه داد: کمبود متخصص در مناطق محروم و عدم دسترسی راحت به متخصص در این مناطق باعث به وجود آمدن معضلات بسیاری برای مردم شده است.
وی اظهار کرد: قشر زیادی از جامعه پزشکی کشور شامل فوق‌تخصص، پزشک و پیراپزشک وجود دارد که مایل هستند چند روزی از سال را به صورت رایگان به مردم خدمت کنند و از طرفی تعداد زیادی از مردم نیز هستند که به خدمات پزشکی دسترسی ندارند و در مناطق محروم و دور افتاده زندگی می‌کنند؛ بنابراین بسیج جامعه پزشکی نقش یک پل را در این میان بازی می‌کند و با اعزام تیم به مناطق محروم و برپایی بیمارستان‌های ثابت و صحرایی در عرصه خدمت‌رسانی به مناطق محروم گامی موثر برمی‌دارد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های نیمه دوم سال جاری اظهار داشت: در نیمه دوم امسال محوری‌ترین برنامه بسیج جامعه پزشکی برپایی بیمارستان‌های ثابت و صحرایی،‌ اعزام تیم‌های تخصصی و تک تخصصی و ویزیت رایگان در مناطق محروم است که تا پایان سال جاری 70 بیمارستان صحرایی و ثابت برگزار خواهد شد.به گفته وی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در سال جاری همکاری خوبی در رفع محرومیت حوزه بهداشت و درمان با بسیج جامعه پزشکی کشور داشته است و این قرارگاه آمادگی خود را برای همکاری بیشتر اعلام کرده است.

 


وزیر دادگستری تقویت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان زندان‌ها را از اولویت‌های کاری خود در وزارت دادگستری اعلام کرد.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی با اعلام این خبر گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سالانه یکصد میلیون مراجعه‌‌کننده دارد و بیش از 36 میلیون خدمت ارائه داده اما حدود 200 ساختمان آن استیجاری است و با کمبود بودجه مواجه است.
وی افزود: طرح‌هایی مثل کاداستر نیاز به بودجه دارد البته سازمان ثبت طی دو تا سه سال گذشته فعالیت خوبی داشته و اخیرا کاداستر به اراضی خارج از شهر اجرا شده اما بخش مربوط به جنگل‌ها، محیط زیست، حریم راه‌ها و رودخانه‌ها باقی مانده که این موضوع هم نیاز به بودجه و هم نیاز به هماهنگی فی‌مابین دارد.
حجت‌الاسلام پورمحمدی در رابطه با سازمان زندان‌ها نیز اظهار کرد: متاسفانه زندان‌ها وضعیت خوبی ندارند، زندانی‌ها طبقه‌بندی نشده‌اند و نباید هر زندانی در هر سنی و هر طیفی یک جا نگهداری شود در غیر این صورت زندان به دانشگاه تبهکاری تبدیل خواهد شد.
وزیر دادگستری درخصوص وضعیت خروج زندان‌ها از شهر گفت: به دلیل کمبود بودجه باید زندان‌های فعلی را بفروشیم و با پول آن زندان بزرگ و وسیع را در خارج از شهر تهیه کنیم.
خوشبختانه یکسری از زندان‌ها و اردوگاه‌های معتادان مواد مخدر ساخته شده و یک اردوگاه 10 هزار نفری نیز در حال تهیه است و ما هم روند آن را پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: امسال همه دولت با کمبود بودجه مواجه شده‌اند اما ما تلاش داریم روند جابه‌جایی و خروج زندان‌ها از شهر را گسترش دهیم.حجت‌الاسلام پورمحمدی در خصوص وضعیت ساختمان وزارت دادگستری گفت: متاسفانه ساختمان این وزارتخانه در جای مناسبی نیست و موقعیت فعلی آن بیشتر تجاری است از سوی دیگر جای ما محدود است و از گذشته هم وزرای سابق بر این نکته تاکید داشتند.
وزیر دادگستری تاکید کرد: دولت با تعاملی که با ما داشته یکی از ساختمان‌های خود را معرفی کرده این موضوع مصوب شده و تصمیمات آن نیز اتخاذ شده و به زودی جابه‌جایی صورت می‌گیرد.
وی افزود: البته ما ساختمان ولیعصر را نمی‌فروشیم چرا که همه آن به ما تعلق ندارد و بخشی از آن مربوط به بدهکاری وزارت دادگستری می‌شود، جالب اینجا است که تعزیرات هم با مشکل مکانی رو‌به‌رو است و این در صورتی است که محیط‌های قضایی پر مراجعه است.

 


برخورد با بدپوششان در پایتخت همچنان ادامه دارد.
عصر شنبه ماموران پلیس با حضور در برج میلاد ضمن جلوگیری از ورود افراد بدپوشش به کنسرت،‌ با افراد متخلف برخورد کرده و تعدادی از افراد بدحجاب را نیز دستگیر کردند.
همچنین ماموران پلیس تهران ضمن برخورد با آقایانی که با پوشش نامناسب به محل کنسرت آمده بودند از ورود آنها جلوگیری و آنان را به پلیس امنیت اخلاقی منتقل کردند.
گفتنی است هفته گذشته سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: وظیفه ناجا اجرای مقررات است و تلاش داریم در اجرای طرح «امنیت اخلاقی» با شیوه‌های جدید و روش‌های نو وارد عمل شده و کسانی را که قانون را رعایت نکرده و بر تخلف خود مبنی بر بدپوششی اصرار ورزند، برخورد نماییم.

 


دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اعلام برگزاری یازدهمین کنگره این اتحادیه از برپایی نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی خبر داد.
حامد علامتی دیروز در نشست خبری یازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان این مطلب گفت: این کنگره از 19 تا 21 شهریور بر اساس اساسنامه اتحادیه برگزار می‌شود.
وی با بیان این که تمهیدات لازم برای برگزاری این کنگره از دو ماه گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: کنگره در روز 19 شهریورماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و معاونین استانی در تالار وزارت کشور با شعار «بر قله‌های باور» آغاز می‌شود.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه این کنگره هر سه سال یکبار برگزار می‌شود درخصوص اهداف کنگره توضیح داد: ارائه گزارش عملکرد، تبیین سیاست‌های جدید، انتخاب اعضای شورای مرکزی از اهداف اصلی این کنگره است.وی ادامه داد: بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه انتخابات کنگره در عصر 19 شهریور برگزار و دو دانش‌آموز از بین 9 کاندیدا و دو غیر دانش‌آموز از بین 7 کاندیدا به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب می‌شوند.وی به تشکیل کمپین جهانی جهان بدون صهیونیست اشاره کرد و گفت: در حاشیه این کنگره دانش‌آموزان کمپین جهانی جهان بدون صهیونیست را تشکیل داده که در این کمپین مسائل روز سیاسی داخلی و خارجی تحلیل می‌شود.وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه نیز بیانات مقام معظم رهبری درباره آموزش و پرورش و بیانیه کنگره قرائت خواهد شد.
علامتی به برپایی نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف حمایت از تولید ملی برگزار می‌شود. همچنین دستاوردهای اعضای اتحادیه در حوزه فناوری اطلاعات برپا خواهد شد. ضمن آنکه قرار است از محصولات فرهنگی اتحادیه رونمایی شود.
دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان اعلام کرد: قرار است در مراسم اختتامیه کنگره از 200 دانش‌آموز برگزیده جشنواره‌های مداد کم‌رنگ، انجمن اسلامی برتر و نمایشگاه مدرسه تجلیل شود.

 


مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر از ممنوعیت همراه داشتن هرگونه ماده مخدر یا داروی مخدر مثل قرص و شربت متادون و قرص‌های حاوی کدئین در کشور عربستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ دکتر محمدباقر صابری زفرقندی درگفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد ضمن بیان این مطلب و با توجه به فرا رسیدن ایام حج به زائران خانه خدا توصیه کرد: ممکن است برخی از داروها مثل قرص یا شربت متادون، قرص‌های ریتالین و موارد مشابه در ایران برای افرادی که با مجوز پزشک تحت درمان هستند مجاز باشد لیکن قوانین کشور میزبان یعنی عربستان اجازه همراه داشتن داروهای فوق حتی با گواهی پزشک ایرانی را نمی‌دهد.
وی اظهار داشت: افرادی که به هر دلیل اعتیاد به موادمخدر داشته و عازم سفر حج هستند، لازم است قبل از عزیمت تحت نظارت پزشک بوده و در مراکز مجاز درمان اعتیاد نسبت به ترک کامل خود اقدام کنند تا در کشور عربستان برای انجام فرائض دینی دچار مشکل نشوند.
صابری با تاکید بر اینکه زائرین از تهیه هرگونه دارو خارج از نظام بهداشتی و درمانی حج و زیارت به شدت اجتناب کنند، گفت: بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی که عازم حج هستند، مطلقا از قطع داروی خود پرهیز کنند، قطع داروهای روانپزشکی از عوامل عمده و فوری عود بیماری‌های روانپزشکی است و عود بیماری‌های روانپزشکی تحقیقا موجب اختلال در اجرای مناسک حج خواهد شد، همچنین پزشکان کاروان‌ها و همراهان بیماران مراقبت لازم را در مورد مصرف به موقع و میزان مناسب داروهای روانپزشکی داشته باشند.گفتنی است براساس قوانین کشور عربستان مجازات‌های شدید از جمله زندان یا محرومیت از سفر حج در انتظار کسانی خواهد بود که به همراه خود ماده یا داروی مخدر داشته باشند.


 


امام‌خمینی فرموده بود در حکومت اسلامی عبور کردن از چراغ قرمز هم حرام و خلاف شرع است. اگر این حکم امام را تعمیم بدهیم، همه مایی که ادعای دینداری داریم موظفیم قانون را در همه عرصه‌ها و در همه رده‌ها رعایت کنیم از این خانم چادری و این آقای مذهبی که طبق قانون برای تک تک سرنشینان موتورسیکلت کلاه ایمنی تهیه کرده تا بالاترین مقامهای اجرایی و سیاسی کشور.
قانون و رعایت قانون هم امنیت می‌آورد و هم آرامش!

 


مهار آتش‌سوزی در جنگل
فارس- قزوین: مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین از مهار آتش‌سوزی در 30 هکتار از مراتع و جنگل‌های حسین‌آباد طارم سفلی در این استان خبر داد.
ماموران محیط‌بانی طارم سفلی پس از وصول گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی بلافاصله به این منطقه اعزام شده و شروع به مهار آتش کردند.
در این آتش‌سوزی که 8 ساعت به طول انجامید 10 هکتار جنگل از گونه شیرخشت و درختچه‌ای و 20 هکتار مرتع با پوشش گیاهی طعمه حریق شد.
درگیری با قاچاقچیان
مهر- کرمان: ماموران پلیس کرمان و مرزبانان سیستان و بلوچستان طی دو عملیات جداگانه و درگیری با قاچاقچیان مسلح 2 تن از آنان را دستگیر کردند. از خودروی سواری و تریلر متعلق به سوداگران مرگ مقدار 5 تن مواد مخدر کشف و ضبط شد.
اعدام قاچاقچی
ایرنا- رشت: رئیس روابط عمومی دادگستری کل گیلان از به دار آویخته شدن 2 سوداگر مرگ در زندان مرکزی رشت خبر داد این 2 نفر در امر حمل، نگهداری و فروش مواد مخدر فعالیت داشتند.
یکی از محکومان به اتهام خرید و نگهداری 15 کیلو و 329 گرم کراک و فروش 5 کیلوگرم از آن و دیگری به اتهام نگهداری و فروش 15 کیلو و 209 گرم کراک به اعدام محکوم شده بودند.
شناسایی زن رمال
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان مهدیشهر از دستگیری یک زن رمال در شهمیرزاد در حال دعانویسی برای 2 تبعه افغان خبر داد و گفت: در بازرسی از منزل این فرد علاوه بر آلات و ادوات رمالی، مقادیری مواد مخدر و مشروب نیز کشف شد.
کشف کود شیمیایی قاچاق
* فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف 28 تن کود شیمیایی در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت نیروهای پلیس شاهرود پس از مظنون شدن به یک دستگاه کامیون آن را متوقف کردند و در تحقیقات مشخص شد حامل 28 تن کود شیمیایی قاچاق است.
کودهای قاچاق به همراه قاچاقچیان تحویل مراجع قضایی شدند.
مجازات قاتل
فارس- گچساران: مردی که در سال 88 جوانی به هویت «ر.ع» را به قتل رسانده بود، براساس دادنامه صادره از دادگاه کیفری و تایید دیوان عالی کشور به جرم ارتکاب قتل عمد در گچساران به دار مجازات آویخته شد. قاتل و مقتول هر دو اهل دهدشت بودند.

 


مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 102 مرکز فرهنگی در سطح کشور به عنوان کانونهای فرهنگ دائم پذیرای سالانه بیش از 50 هزار نفر از خواهران و دختران مددجو هستند.
بهروز مهربانیان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های ورزشی و هنری جهت خواهران در سطح کشور، یادآور شد:10 اردوگاه کشوری امداد امام (ره) با عنوان اردوهای پیروان فاطمی جهت استفاده خواهران و دختران در طول سال به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اختصاص دارد.
مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری، 30 هزار نفر از دختران از برنامه‌های این 10 اردوگاه استفاده کنند. این اردو در یک دوره 5 روزه با برنامه‌های متنوع شامل: بازدید از اماکن مذهبی و فرهنگی، مسابقات ورزشی و فرهنگی و برگزاری کارگاههای آموزشی و نمایشگاهی همراه است.

 


در مورخه 1392/5/1 و با طرح شکایت اعضای یکی از تعاونی‌های فروش مسکن مهر، پرونده‌ای با موضوع «کلاهبرداری» تشکیل و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
در تحقیقات انجام شده مالباختگان اظهار داشتند که از سال 87 به عضویت یکی از تعاونی‌های فروش مسکن مهر درآمده و در طول مدت 5 سال هر یک از اعضا مبالغی از 10 تا 20 میلیون تومان جهت خرید مسکن به حساب تعاونی واریز اما با گذشت این مدت زمان و در مراجعه به دفتر مرکزی متوجه می‌شوند که پول‌های آنها به حساب تعاونی واریز نشده!
با آغاز رسیدگی به پرونده کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مسئول یکی از شعبات تعاونی به نام «مهدی. ج» با همدستی زن جوانی با توسل به روش‌های متقلبانه اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان کرده است.
با پیگیری کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی مشخص شد، متهم اصلی پرونده (مهدی.ج) با همدست و منشی سابق خود ازدواج کرده و در حال حاضر با خودروهای مدل بالا و تحت عنوان سازنده و فروشنده ساختمان، در منطقه بلوار فردوس تردد می‌کنند؛‌ لذا مراقبت‌های نامحسوس جهت شناسایی متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام هر دو متهم در مورخه 1392/5/24 و با وجود تمامی اقدامات روانی جهت متواری شدن از محل، دستگیر و پس از انتقال به پایگاه پنجم صراحتا به کلاهبرداری اعتراف کردند.
سرهنگ گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با اعترافات صریح متهمان به کلاهبرداری از دهها مالباخته، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان پس از تکمیل تحقیقات و شناسایی تمامی شکات روانه زندان شدند.»

 


مرد جنایتکار که پس از قتل راننده‌ای جسد او را به آتش کشیده بود صبح شنبه در زندان به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش مهر معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در این باره گفت: مرد اعدام شده به نام نبی چندی قبل همراه همدستش با انگیزه سرقت سوار یک خودروی مسافربری شدند. آنها پس از رسیدن به اطراف اندیمشک با تهدید اسلحه کلاشینکف قصد سرقت خودرو را داشتند که پس از روبرو شدن با مقاومت راننده وی را به قتل رساندند.
علی افتخاری افزود: سارقان پس از قتل برای اینکه ردی از خود باقی نگذارند خودرو و جسد مقتول را به آتش کشیدند. مدتی پس از این جنایت همدست قاتل در پرونده دیگری دستگیر و راز این جنایت را فاش کرد. مأموران نیز نبی را به اتهام قتل دستگیر کردند.

 


دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی سوادآموزی گفت: 250 میلیون کودک واجد شرایط برای تحصیل در جهان از نعمت خواندن، نوشتن و حساب کردن محروم هستند.
بان‌کی‌مون در پیام خود اظهار کرد: نیمی از این دختران و پسران هرگز به مدرسه نمی‌روند یا قبل از رسیدن به کلاس چهارم مجبور به ترک‌تحصیل می‌شوند.
در این پیام آمده است بیش از 733میلیون جوان و بزرگسال در جهان از نعمت سواد بی‌بهره‌اند و 200 میلیون بزرگسال شامل آنانی که دوره راهنمایی را تکمیل کرده‌اند مهارت کافی با سوادی ندارند.
وی در خاتمه پیام خود تمامی کشورها را ترغیب نمود آموزش و سوادآموزی را در اولویت‌های ملی خود قرار داده و با همکاری شرکا در اجتماع این اهداف را به پیش ببرند.
به گفته دبیرکل با ترویج سواد می‌توانیم به میلیون‌ها انسان کمک کنیم تا خود فصل فرصت در زندگی و آینده مشترک‌مان را به رشته تحریر درآورند.

 


بابل- خبرنگار کیهان:
اعضای بدن یک نوجوان بابلی که دچار مرگ‌مغزی شده بود به 4 بیمار نیازمند اهداء شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: امیرحسین حسینی نوجوان 12 ساله ساکن روستای کفشگر کلای بابل در اثر تصادف در جاده شهید صالحی این روستا دچار مرگ مغزی شد. دکتر ابراهیم مکانیکی افزود: پس از موافقت خانواده حسینی با عمل اهدای اعضای بدن فرزند خود امیرحسین به تهران انتقال یافت تا عمل اهدای عضو صورت بگیرد.وی تصریح کرد: دو کلیه، قلب و کبد مرحوم امیرحسین حسینی به 4 نیازمند اهدا شد.

 


رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری یکی از اراذل و اوباش سطح یک منطقه مهرآباد جنوبی خبر داد که به هواخواهی یکی دیگر از اراذل و اوباش، اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرده بود.
سرهنگ علیرضا محرابی در تشریح خبر دستگیری یکی از اراذل و اوباش منطقه مهرآباد، گفت: «محمد» که حین دستگیری «سجاد» یکی دیگر از اوباشان این منطقه اقدام به تیراندازی با سلاح گرم کرده بود، در دستور کار قرار گرفت و ماموران با بکارگیری شیوه‌های خاص دریافتند «محمد» به صورت کاملانه محرمانه و ناشناس اقدام به تردد در مهرآباد جنوبی می‌کند و حتی برای خود پاتوقی نیز تدارک دیده است.
وی با بیان اینکه ماموران حرکات و رفتار «محمد» را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند، گفت: با حضور «محمد» در پاتوقش در ساعت 11 ماموران با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی و دق‌الباب وارد منزل «محمد» شدند، مشاهده کردند زن جوانی که خود را همسر این متهم معرفی می‌کند، عنوان داشت که قبل از ورود ماموران «محمد» به قصد رفتن سر کار از منزل خارج شده است.به گفته وی، این زن با «محمد» تماس گرفته و از او خواست که به منزل بازگردد، پس از حدود نیم ساعت،‌ «محمد» در منزل حاضر و به محض رویت، توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم در هنگام دستگیری قصد مقاومت و درگیری با ماموران را داشت، گفت: متهم به پایگاه هشتم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل و در بازجویی‌ها اقرار کرد که اسلحه مورد استفاده وی در هنگام نزاع در منزل مجردی‌اش در شهریار قرار دارد که ماموران ضمن مراجعت به محل اعلامی، اسلحه متهم را کشف کردند.
سجاد که به اتهام درگیری مسلحانه تحت تعقیب بود سرانجام توسط ماموران پلیس در یک قهوه‌خانه شناسایی و قبل از فرار دستگیر و با دستور قاضی پرونده راهی زندان شد.

 


9 بچه افعی سمی از گونه فوق‌العاده کمیاب «واگنری» در ماه اوت سال جاری میلادی (2013) در باغ وحش «سنت لوئیس» ایالات متحده آمریکا متولد شدند.
زیستگاه اصلی «افعی واگنری» شرق ترکیه و شمال غربی ایران است. کارشناسان حیات وحش حدود 140 سال نسل این گونه افعی را منقرض شده می‌دانستند اما در سال 1983 میلادی بار دیگر نمونه‌ای از این خزنده کمیاب در طبیعت پیدا شد.
در ایالات متحده تنها سه باغ وحش از «افعی واگنری» نگهداری می‌کنند که باغ وحش «سنت لوئیس» با داشتن 23 حلقه از مجموع 28 حلقه مار افعی دارای بیشترین شمار افعی‌های واگنری است. این رقم شامل 9 توله افعی جدید نیز می‌شود که به تازگی در این باغ وحش متولد شده‌اند.مقامات باغ وحش سنت‌ لوئیس مهمترین تهدید برای این خزنده را مجموعه‌داران اروپایی می‌دانند و هشدار دادند که این مجموعه‌داران به محض کشف دوباره «افعی واگنری» به جمع‌آوری و صید آن اقدام کرده‌اند.

 


«دنیل املین جونز» یک جانورشناس 40 ساله است که علاقه خاصی به جیرجیرک‌ها دارد از این رو در خانه‌اش نزدیک هزار جیرجیرک را نگه می‌دارد.
این جیرجیرک‌ها در این مدت زاد و ولد کرده‌اند و هر روز بیشتر می‌شوند. آن‌ها صداهای مختلفی نیز از خود در می‌آورند که به گفته این جانورشناس بسیار آرامش‌بخش است.
این صدای آرامش‌بخش اما برای همسایگان زیاد خوب نیست به همین دلیل از او شکایت کرده‌اند. این جیرجیرک‌ها حامل بیماری‌های مختلفی هستند که تقریبا تا شعاع یک کیلومتری را آلوده می‌کنند.
پلیس در چند هفته گذشته اخطارهایی را به این جانورشناس داده و از او خواسته است تا جیرجیرک‌ها را در طبیعت رها کند. البته این مرد فعلا قصد رها کردن آنها را ندارد و به اخطارهای پلیس نیز توجهی نمی‌کند.

 


مقامات چین به دلیل خون‌ دماغ شدن ناگهانی 20 دانش‌آموز بر اثر آلودگی مشکوک در یکی از مدارس ابتدایی این کشور، مدرسه را تعطیل کردند.
مقامات محلی استان «شی‌جیانگ» گفتند: شیوع نوعی آلودگی مشکوک در میان دانش‌آموزان این مدرسه باعث شد تا 20 نفر از آنها خون دماغ شوند.
این اتفاق از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد در حالی که برخی از این دانش‌آموزان علائم دیگری همچون سردرد، دل درد و حالت تهوع نیز داشتند.
بررسی‌های اولیه مقامات حفاظت از محیط زیست چین حاکی از آن است که بیش از 30 کارخانه و کارگاه صنعتی در یک کیلومتری ساختمان این مدرسه فعالیت می‌کنند.
همچنین گزارش‌ها نشان می‌‌دهد تنها مسئولان دو کارخانه تولید برخی از گازهای صنعتی را در فضای اطراف مدرسه تایید کردند اما میزان این آلودگی بیش از حد استاندارد نبوده است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، مقامات حفاظت از محیط زیست این استان از ادامه بررسی‌ها و آزمایش بر روی هوای داخل و خارج این مدرسه خبر دادند.

 


معمولا ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در آمریکای شمالی مملو از پوسترهای تبلیغاتی رنگارنگ است. اما به‌تازگی یک پوستر به موضوع بحث‌برانگیزی در کشور کانادا تبدیل شده است.
به گزارش شبکه CTV News در کانادا، از چند روز پیش در کنار پوسترهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ در ایستگاه‌های اتوبوس شهر ونکوور، پوستری سیاسی به چشم می‌خورد که در آن روند تدریجی اشغال فلسطین به دست رژیم اسرائیل از سال 1946 تاکنون به تصویر کشیده شده است.
در حالی که در ابتدا بخش اعظم اراضی فلسطین در دست فلسطینیان بوه است، این پوسترها نشان می‌دهند که امروز دیگر خاکی برای فلسطینیان باقی نمانده است.
در بالای این پوستر عنوان «فلسطین در حال زوال» چاپ شده و در پایین پوستر نیز نوشته شده است: «5 میلیون فلسطینی از سوی سازمان ملل متحد به عنوان پناهنده شناخته شده‌اند!»
نصب این پوستر در ایستگاه‌های متعدد اتوبوس در شهر ونکوور خشم گروه‌های حامی رژیم اسرائیل را در کانادا برانگیخته است. در حالی که این گروه‌ها خواستار جمع‌آوری این پوسترها هستند و آن را یک اقدام یهودستیزانه تلقی می‌کنند. «ائتلاف آگاهی درباره فلسطین» - که یک نهاد غیردولتی کانادایی است و این پوسترها را در سطح شهر نصب کرده است - بر آزادی بیان در کانادا و حق خود برای نصب این پوسترها تاکید می‌کند.
شرکت اتوبوسرانی ونکوور نیز با رد درخواست گروه‌های طرفدار رژیم اسرائیل اعلام کرده از آنجا که این پوسترها قوانین تبلیغات در کانادا را نقض نمی‌کنند، برچیده نخواهند شد.
به گزارش نواندیش، قرار است ائتلاف آگاهی درباره فلسطین پوسترهای مشابهی را در دیگر شهرهای کانادا از جمله تورونتو و کلگری نیز منتشر کند.گفتنی است گروه‌های طرفدار رژیم اسرائیل از تمامی یهودیان ونکوور خواسته‌اند تا برچیده شدن این پوسترها اتوبوس و مترو سوار نشوند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10