(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 18 شهریور 1392 - شماره 20586

حدیث دشت عشق
رئیس کمیته ملی المپیک در تازه‌ترین صحبت‌های خود مدعی شد
توانایی ایران برای میزبانی بازی‌های آسیایی تا 8 سال آینده
اخبار کوتاه از فوتبال
مخالفت با اعزام 3 رشته ورزشی
تمایل احسان حدادی برای بازگشت به تیم ملی دوومیدانی
انتخاب توکیو به عنوان میزبان المپیک 2020
خواندنی از ورزش ایران
تجمع اعتراض‌آمیز کارمندان فدراسیون کشتی
واکنش فدراسیون به تلاش 2 جودوکار برای تغییر تابعیت
پلمب 80 باشگاه متخلف ورزشی
توسط ورزشکاران استان البرز انجام شد
کسب 3 مدال مسابقات جهانی تکواندو در کره‌جنوبی
   


به یاد پاسدار شهید «عباسعلی خادمی»
باید در این مسیر به تو اقتدا کنیم
شهید «عباسعلی خادمی» در سال 1338 در خانواده‌ای متدین و مذهبی در شهرستان اقلید متولد شد. با پشت سر گذاشتن دوران کودکی برای تحصیل وارد مدرسه ابتدایی فروتن و سپس مدرسه راهنمایی وصال گردید. پس از آن برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان امام خمینی شد و دوران دبیرستان ایشان مقارن با پیروزی انقلاب بود که او نیز فعالانه در تمامی صحنه‌ها حضور داشت. همزمان با پیروزی انقلاب دیپلم خود را گرفت و به خدمت مقدس سربازی رفت و تقریباً نیمی از خدمت خود را در جبهه‌ها گذراند. با اتمام دوران سربازی نتوانست آرام بنشیند و برای دفاع از مرز و بوم اسلامی به عضویت سپاه درآمد. مدتی را در واحد عملیات سپاه مشغول خدمت شد سپس به جبهه اعزام و در آنجا به عنوان معاونت ادوات تیپ امام سجاد مشغول خدمت شد. درعملیات مختلفی شرکت داشت و در جبهه‌ها مسئولیت‌های مختلفی از جمله معاونت دوم ادوات لشگر 19 فجر و معاونت اول لشگر. این شهید بزرگوار به عنوان یکی از فرماندهان دلیر جبهه‌ها در منطقه شلمچه هنگام سرکشی به خطوط مقدم به آرزوی دیرین خود رسید.
ستاد یادواره شهدای ادوات و ضد زره فارس

 


رئیس کمیته ملی المپیک مدعی شد حداکثر تا هشت سال دیگر ایران می‌تواند آمادگی صد در صد برای میزبانی بازی‌های آسیایی را داشته باشد.
محمد علی آبادی با اشاره به انتخاب ژاپن به عنوان میزبان بازی‎های المپیک 2020 اعلام کرد ایران هم حداکثر تا هشت سال دیگر می‌تواند شرایط لازم برای برگزاری بازی‌های آسیایی را کسب کند اما در مورد المپیک به جهت سطح بالاتر بازی‌ها، زمان بیشتری برای کسب آمادگی میزبانی آن لازم است. وی همچنین تاکید کرد موانع موجود سر راه برگزاری انتخابات را با سرپرست ورزش و جوانان در میان گذاشته‌‍ است. گزیده ای از تازه ترین صحبت های رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه می آید:
* کشورهای میزبان المپیک مانند ژاپن به جهت زیرساخت‌هایی خوبی که دارد، برای برگزاری این رویداد از کشور دیگری کمک نمی‌گیرد اما با این اوصاف طبق روال همیشه ضمن اعلام تبریک رسمی به ژاپنی‌ها، آمادگی‌مان را برای کمک به این کشور در هر زمینه‌ای که تمایل داشته باشد، اعلام می‌کنیم.
* ایران هم می تواند میزبان المپیک شود، اگر پروژه‌هایی که در دست ساخت است، به اتمام برسد و زیرساخت‌های لازم فراهم شود ما هم می‌توانیم میزبان المپیک شویم. البته نمی‌توان سال مشخصی را برای میزبانی المپیک تعیین کرد زیرا عواملی مانند اینکه منابع مالی مورد نیاز چگونه و به چه صورت تامین شود هم در این زمینه نقشی تاثیرگذار دارند.
* اگر پروژه‌های در دست ساخت به مرحله اتمام برسد و زیرساخت‌‎های لازم تامین شود، حداکثر تا هشت سال دیگر ایران می‌تواند آمادگی صد در صد برای میزبانی بازی‌های آسیایی را داشته باشد. اگرچه یکسری مسائل هست که تامین آنها از عهده کمیته ملی المپیک خارج است.
* اگر اشتباه نکنم، در دوره گذشته مسابقات کشورهای اسلامی نایب قهرمان شدیم اما از آنجا که هنوز بررسی‎های لازم در مورد نتیجه‌گیری به پایان نرسیده نمی‌توانم به طور دقیق بگویم که این عنوان را حفظ می‌کنیم یا نتیجه دیگری رقم خواهد خورد.
* طبق آنچه IOC از ما خواسته، باید مسائل مربوط به اساسنامه فدراسیون‌ها و بازگشت روسای برکنار شده را حل کنیم تا بتوانیم زمینه انتخابات کمیته ملی المپیک را فراهم کنیم. آنچه مسلم است کمیته ملی المپیک خواستار تسریع روند برگزاری این انتخابات است. این دو موضوع را با سرپرست وزارت ورزش هم مطرح کرده‌ام تا کمک کند به آنها رسیدگی کنیم.
سرویس ورزشی کیهان: میزبانی از رویدادهای بزرگی چون بازی‌های آسیایی و جام ملتهای آسیا بهترین اتفاق برای ورزش ایران است اما آیا به واقع تنها با دلخوش کردن به چنین وعده‌هایی این مهم محقق می شود؟! اهالی ورزش چندین و چند سال است که انتظار بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان اصفهان را می‌کشند ولی با گذشت 10 سال هنوز درهای این ورزشگاه به روی علاقه‌مندان به فوتبال بسته است. با چنین رویکردی- که تعمیرات تنها یک ورزشگاه 10 سال به طول می‌انجامد- قطعا پروژه‌های نیمه تمام تا 8 سال آینده به اتمام نمی رسد. در پایان بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که در زمان ریاست علی‌آبادی بر سازمان تربیت بدنی، ایران میزبان بازی‌های کشورهای اسلامی شد اما در فاصله چند ماه تا آغاز مسابقات وی و همکارانش انصراف رسمی کشورمان را از میزبانی اعلام کردند!

 


کی روش در ایران می ماند
نبی دبیر فدراسیون فوتبال در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر ترک دایمی ایران توسط کی روش گفت: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد و به هیچ عنوان در فدراسیون فوتبال این مباحث مطرح نبوده است. اساسا سرمربی تیم ملی و دستیاران وی مسئولیت تیم ملی را بر عهده دارند و تا پایان جام جهانی نیز قرار داشته و خوشبختانه در جلسه ای که پنجشنبه هفته گذشته رئیس فدراسیون با صالحی امیری-سرپرست وزارت ورزش و جوانان و کیومرث هاشمی- مدیر کل حوزه وزارتی معاونت وزارت ورزش و جوانان داشتند، مباحث بسیار خوبی مطرح شد.در این نشست به جمع بندی مناسبی رسیدیم و وزارت ورزش و جوانان حمایت خود را از فدراسیون و تیم ملی اعلام کردند.
دایی در رده نهم بهترین گلزنان ملی از نظر میانگین گل
مهاجم پیشین تیم ملی ایران از نظر میانگین گل در رده نهم بهترین گلزنان ملی قرار گرفته است. نشریه دیلی میل انگلیس نگاهی به بهترین میانگین‌های گلزنی در تیم‌های ملی انداخته که در آن نام علی دایی، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران نیز دیده می‌شود. دایی که 149 بازی ملی در کارنامه دارد با 109 گل نیز به عنوان بهترین گلزن ملی در جهان شناخته می‌شود. میانگین گلزنی او 0.61 است که در این فهرست در رتبه نهم قرار گرفته است.
می خواهند استقلال از آسیا حذف شود
مدیرعامل استقلال گفت: به نظر می‌رسد در فوتبال ایران هرکس صدایش بلندتر باشد و داد بزند، بیشتر موفق است. جوری با ما رفتار می‌شود که آدم به این نتیجه می‌رسد عده‌ای می‌خواهند استقلال هرچه زودتر در لیگ قهرمانان آسیا حذف شود و خیال عده‌ای راحت شود.
توقف بدون حضور شجاعی
لاس‌پالماس که مسعود شجاعی بازیکن ایرانی را در اختیار گرفته است، در هفته چهارم لیگ اسپانیا برابر نومانسیا به میدان رفت و در پایان در حالی که مسعود شجاعی را در بین 18 بازیکن خود نداشت به تساوی یک بر یک رسید.
کلانتری سرمربی جدید فجر
علی اصغر کلانتری برای قبول هدایت باشگاه فجرسپاسی شیراز با مسئولان این باشگاه به توافق رسید. جعفر جعفری، مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی در این خصوص گفت: گزینه اول ما آقای کلانتری است. با ایشان به توافقات اولیه رسیده ایم و در صورت توافق نهایی او هدایت تیم را برعهده می گیرد.
انتخاب اسپانسر تیم ملی
ترابیان دبير كميته بازاريابي فدراسيون فوتبال درباره انتخاب اسپانسر تيم ملي گفت: با يك شركت خصوصي كه در حوزه صنعت فعاليت مي كند، به توافق رسيديم و ظرف چند روز آينده با اين شركت قرارداد همكاري امضا خواهيم كرد.
نتایج خوب تیم هاشمیان
بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس که امسال هدایت تیم نیندورف در لیگ منطقه هامبورگ را به عهده گرفته، توانسته سه بازی آخر خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. نکته قابل توجه در این نتایج، دو پیروزی خارج از خانه شاگردان وحید هاشمیان بوده است.
تشکیل جلسه هیات مدیره پرسپولیس
به منظور بررسی آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس و در صورتی که همه اعضا حضور داشته باشند چهارشنبه جلسه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس برگزار خواهد شد.
سقوط استقلال به رده 112 جهان
در تازه‌ترین رده‌بندی سایت اطلاعات باشگاه‌های جهان
(FOOTBALL DATABASE) تا تاریخ 17 شهریور 92 تیم فوتبال استقلال که در اعلام قبلی از سوی این سایت تا رتبه 85 جهان صعود کرده و به بالاترین سطح پیشرفت در بین تیم‌های ایرانی دست یافته بود در رده‌بندی جدید تا رتبه 112 جهان سقوط کرد. در رده‌بندی جدید پس از استقلال و در بین تیم‌های ایرانی مانند اعلام قبلی همچنان تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی، فولاد و پرسپولیس قرار گرفتند.
تسلیم استعفای کتبی
محمود یاوری دیروز در کرمان به باشگاه مس رفت و استعفای خود را به طور کتبی به مدیرعامل باشگاه ارائه کرد.
پاداش آمدن اوزیل به آرسنال
قرار است سران آرسنال به خاطر نقشی که ونگر در آوردن اوزیل به این تیم داشته قرارداد او را تمدید کرده و حقوقش را افزایش دهند.

 


دبیر شورای برون مرزی گفت: در نشست اخیر شورای برون مرزی با اعزام سه رشته ورزشی به دلیل عدم حضور نمایندگان فدراسیون‌های مربوطه در شورا مخالفت کردیم.
گواری درباره نشست اخیر شورای برون مرزی، اظهار کرد: 80 مورد تقاضا برای دریافت مجوز به شورا ارجاع داده شده بود که در این میان 30 مورد به سفرهای تیم‌های فوتبال به رقابت‌های باشگاه‌های آسیا، داوران و ناظران بود که همگی مصوب شد. از میان 50 مورد باقی مانده هم دو، سه مورد مجوز نگرفتند، چرا که صدور مجوز نیازمند ارائه توضیحات از سوی نمایندگان تیم‌ها است. نماینده این فدراسیون‌ها در نشست شورا حضور نداشتند و به همین دلیل بررسی این موارد به جلسه آتی در تاریخ 24 شهریور ماه موکول شد. وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به صادر نشدن مجوز برای موارد فوق، فرصت کافی برای دریافت روادید وجود دارد؟ تصریح کرد: این اعزام‌ها مربوط به ماه‌های آبان و آذر است. اگر اعزام‌ها فوری بود با فدراسیون‌های مربوطه تماس تلفنی می‌گرفتیم و اطلاعات مورد نظر کسب می‌شد. خوشبختانه موردی که غیر قابل حل باشد و یا ایراد فنی داشته باشد نداشتیم.

 


نایب قهرمان المپیک لندن از تمایلش برای بازگشت به تیم ملی دوومیدانی سخن گفت.
احسان حدادی در این باره گفت: گفته اند در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت کنم و من هم دوست دارم که در این رقابت ها حضور داشته باشم. همانطور که دوست داشتم حتی به رقابت های قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی بروم اما چون این وضعیت برایم به وجود آمد گفتم شرکت نمی کنم. امیدوارم در روزهای باقی مانده مشکلاتم برطرف شود و در رقابت های اسلامی شرکت کنم. من با داوری و افشارزاده صحبت کرده ام و اگر مشکلاتم برطرف شود در این مسابقات حضور خواهم داشت. نایب قهرمان المپیک لندن درباره شایعه اختلافاتی که بین او و ستاره سابق دوومیدانی وجود دارد، گفت: آقای سجادی هم در ورزش دوومیدانی بودند و ما بیشتر از ایشان توقع داشتیم که برای دوومیدانی کار کنند که اینگونه نشد. وی در پاسخ به این که آیا جلسه ای با سرپرست وزارت ورزش برای حل مشکلاتش خواهد داشت، گفت: احتمال دارد که پیش آقای صالحی بروم و امیدوارم چنین شرایطی ایجاد شود. حدادی همچنین در خصوص عملکردش در لیگ الماس گفت: لیگ الماس خوب بود و من در 6 مرحله از لیگ شرکت کردم که پیش از این چنین چیزی سابقه نداشته است. دوست داشتم جزو سه نفر باشم اما با دو امتیاز به هارتینگ باختم و نتوانستم بین سه نفر قرار بگیرم در حالی که اگر در یکی دو مرحله از لیگ می توانستم اول شوم شانس بیشتری برای کسب عنوانی بهتر داشتم، اما بدشانسی آوردم.

 


شهر توکیو با سبقت از استانبول و مادرید به عنوان میزبان المپیک 2020 انتخاب شد.
در رای گیری صورت گرفته برای انتخاب میزبان المپیک 2020 که در بوئنوس‌آیرس آرژانتین برگزار شد، شهر توکیوی ژاپن موفق شد به عنوان میزبان این بازی‌ها انتخاب شود.در این رقابت که بین 3 شهر صورت گرفت ابتدا مادرید با کمترین رای نسبت به استانبول و توکیو حذف شد و سپس توکیو موفق شد با سبقت از استانبول میزبان بزرگترین رویداد ورزشی جهان در سال 2020 شود.توکیو در این رای گیری صاحب 60 رای شد و استانبول تنها توانست 36 رای را کسب کند.توکیو در سال 1964 موفق شده بود به عنوان نخستین شهر آسیایی المپیک را برگزار کند. با وجود اینکه زمان اعلام نام میزبان المپیک 2020 در توکیو ساعت 5 بامداد بود، اما هزاران ژاپنی که از ساعتها قبل در سالن ژیمناسیوم ورزشگاه توکیو مستقر شده بودند پس از میزبانی کشورشان به جشن و پایکوبی پرداختند.
غم و اندوه در مادرید
انتخاب توکیو در شرایطی بود که اسپانیایی‌ها امید زیادی داشتند تا گوی سبقت را از ژاپن و ترکیه بربایند و حتی دست به دامن لیونل مسی و رافائل نادال هم شدند اما تلاش آنها راه به جایی نبرد و در نهایت این چشم بادامی‌ها بودند که به عنوان میزبان انتخاب شدند.خبرگزاری آلمان از حزن و اندوه بی‌اندازه اسپانیایی‌ها نوشت که در مادرید جمع شده بودند تا شاهد جشن ملی در کشور خود باشند. آنها امیدوار بودند که ژاک روگ نام کشور آنها را اعلام کند اما امیدشان به ناامیدی تبدیل شد. یکی از شهروندان اسپانیایی این گونه به انتخاب توکیو واکنش نشان داد: «این ظلم و فریبی بیش نیست. کمیته بین‌المللی المپیک یک مافیا است.» بسیاری دیگر از اسپانیایی‌ها که در خیابان‌های مادرید جمع شده بودند با ریختن اشک ناراحتی خود را از ناکامی کشورشان در انتخاب به عنوان میزبان بازی‌های المپیک نشان دادند. این برای سومین بار است که مادرید رقابت را در انتخابی بازی‌های المپیک به دیگر کشورها واگذار می کند.به نوشته خبرگزاری آلمان بسیاری از ورزشکاران و مسئولان اسپانیایی از انتخاب توکیو به عنوان میزبان ابراز ناامیدی و ناراحتی کردند.اما برعکس اسپانیا چشم بادامی‌ها شب باشکوهی را در توکیو و دیگر شهرها پشت سرگذاشتند. هزاران ژاپنی که در توکیو جمع شده بودند پس از اعلام میزبانی این کشور به شادی و پایکوبی پرداختند. پیش از این ژاپن برای میزبانی 2016 نامزد شده بود اما رقابت را به برزیل واگذار کردند.

 


* مرحله سوم رقابتهای لیگ دوومیدانی ایران در حالی برگزار شد که برخی اتفاقات آن جالب توجه بود. از جمله این که سجاد مرادی در ماده 1500 متر خیلی تلاش کرد تا عنوان نخست این ماده به برادر و هم تیمی‌اش برسد که این اتفاق رخ داد. در پرتاب دیسک محمود صمیمی طبق معمول با محمد صمیمی رقابت کرد و او را پشت سر گذاشت. در 400 متر سوم شدن سجاد هاشمی، دونده المپیکی ایران نیز جالب توجه بود.
* تیم ملی هندبال دختران ایران در دومین دیدار در رقابت‌های قهرمانی آسیا با نتیجه 38 بر 27 مقابل چین مغلوب شد. دختران هندبالیست دوشنبه و سه‌شنبه استراحت دارند و چهارشنبه در سومین دیدار مقابل ازبکستان قرار می‌گیرند.
* دیدارهای هفته اول از نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ تکواندوی دسته یک باشگاه‌های کشور تحت عنوان جام نقش جهان،‌ نوزدهم شهریورماه برگزار می‌شود.

 


کارمندان فدراسیون کشتی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان مقابل دفتر سرپرست این فدراسیون تحصن کرده و تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند.
چندی پیش بود که کارمندان فدراسیون کشتی در اعتراض به عدم پرداخت حقوق‌ و حق بیمه‌هایشان خواستار ملاقات با خطیب، سرپرست این فدراسیون شدند که وی با وساطت حسن رنگرز و دادن وعده‌های بی سرانجام، سرپرست فدراسیون کشتی آنها را آرام کرد.اما حالا بعد از گذشت چند هفته و پس از اینکه وعده‌های جناب خطیب عملی نشد، کارمندان فدراسیون در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان مقابل دفتر سرپرست این فدراسیون اعتصاب و تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.البته گفته می‌شود خطیب اجازه حضور کارمندان فدراسیون را به دفترش نداد و از توپچی دبیر فدراسیون خواست تا آنها را آرام کند. بر اساس گفته یکی از کارمندان فدراسیون کشتی، آنها 5 ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند و 9 ماه است که فدراسیون حق بیمه‌های آنها را پرداخت نکرده است.

 


دو جودوکار ایران به لبنان رفته‌اند تا تبعه این کشور شوند.
گفته می‌شود سبحان رسولی ملی پوش وزن 73 - کیلوگرم و کاپیتان تیم ملی نوجوانان که در مسابقه‌های قهرمانی جهان در آمریکا (یک ماه قبل) به مقام هفتم رسید به همراه حسن خدامرادی ملی‌پوش وزن 81- کیلوگرم تیم ملی جوانان هم‌اکنون در لبنان حضور دارند و در تلاش هستند که تابعیت این کشور را بگیرند. محمد منصوری از مربیان جودوی ایران و سرمربی اسبق تیم جودوی استقلال نیز همراه این دو جودوکار است و کارهای مربوط به هماهنگی با فدراسیون جودوی لبنان و اقامت این جودوکاران را انجام می‌دهد. این در حالی است که آذرماه مسابقه‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در چین برگزار می‌شود که گویا این جودوکاران قصد دارند برای آن رقابت‌ها در قالب تیم لبنان در مسابقه‌ها شرکت کنند.آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو دراین باره گفت: بنده قول می‌دهم که اگر آنها به ایران بازگردند به شدت آنها را حمایت کنم تا به کار خود در تیم ملی ادامه بدهند، چرا که هر دو جودوکار آینده درخشانی دارند و قطعا می‌توانند در آینده موفق باشند. وی ادامه داد: شنیده‌ام که آنها با این کار تصمیم دارند تا در مسابقات قهرمانی آسیا که آذرماه برگزار می‌شود در ترکیب تیم ملی لبنان وارد تاتامی شوند، اما ما مخالف هستم و امیدواریم آنها را باز گردانیم. البته به هیچ عنوان حق نداریم با درخواستی که آنها داده‌اند موافقت کنیم.

 


رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی آخرین وضعیت برخورد با عاملان توزیع«شیشه» در باشگاه‌های ورزشی را تشریح کرد.
دکتر لطفعلی‌ پورکاظمی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر فریب جوانان در باشگاه‌های ورزشی و توزیع مواد مخدر از جمله شیشه در میان آنها، گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته این روند در باشگاه‌های ورزشی سیر نزولی به خود گرفته است. رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در توضیح چگونگی برخورد با عاملان توزیع «شیشه» در باشگاه‌های ورزشی عنوان کرد: سال گذشته 80‌باشگاه ورزشی به دلیل تجویز مکمل‌ها یا مشکلات سلامتی و بهداشتی باشگاه‌ها پلمب شدند. پورکاظمی ادامه داد: 7000 باشگاه ورزشی در سال 91، مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد 2000 باشگاه تشویق شدند، تعدادی تذکر گرفتند و 80 باشگاه هم پلمب شد. امسال هم بر میزان بازدیدها افزوده شده است و از ابتدای سال تاکنون بیش از 5500 باشگاه مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

 


کرج-خبرنگار کیهان:
تکواندوکاران استان البرز در مسابقات جهانی «هان مادانگ» کره‌جنوبی موفق به کسب سه مدال رنگارنگ شدند.
مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با بیان این خبر گفت: بیست و‌دومین دوره مسابقات جهانی «هان مادانگ» با حضور سه هزار و 500 تکواندوکار از 46 کشور جهان در کره‌جنوبی برگزار شد.
رضایی افزود: در این رقابت‌ها دو نفر از نمایندگان استان البرز در قالب تیم تکاوران حضور داشتند که در نهایت موفق به کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و مدال برنز شدند.
وی اظهار داشت: در این رقابت‌ها مجتبی نظم‌ده مدال برنز جوموک کیوکپا و مدال نقره پومسه انفرادی و اکبر غفاری مدال طلا در بخش پال کیوکپا در گروه سنی جوانان را به دست آوردند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10