(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19 شهریور 1392 - شماره 20587

رئیس جدید بنیاد شهید در مراسم تودیع رئیس سابق: پرداخت معوقات ایثارگران اولویت کاری من است
هشدار وزارت بهداشت پروانه تولید داروهای بی‌کیفیت باطل می‌شود
سرقت سارقان مسلح از طلافروشی اصفهان ناکام ماند
رئیس انجمن ارتوپدی خبر داد
مصدومیت سالانه 100 هزار نفر در تصادفات
خودروها به مراکز معاینه ‌فنی مراجعه نمی‌کنند
آلودگی محصولات لبنی در صدر شکایات مردمی
 حوادث کوتاه از کشور
کاهش دمای هوا در پایتخت
تأسیس نخستین مرکز بازتوانی عصبی در تهران
اهدای اعضای کودک مرگ مغزی به 7 بیمار نیازمند
راه‌اندازی بیمارستان صحرایی شهید محمد عبدالحسینی
استقبال شهروندان از بزرگترین سورتمه تهران
مرگ 11رومانیایی در تصادف
کودک 60 کیلویی!
شکار شیر در پیاده‌رو!
قتل پیرمرد آمریکایی
انفجار مرگبار در جنوب چین
   


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی به معوقات ایثارگران و آزادگان و چگونگی پرداخت آن را از اولویت‌های کاری خود در این نهاد عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی روز دوشنبه در مراسم تودیع رئیس سابق بنیاد شهید گفت: مسئولیت در این نهاد و رسیدگی به امور خانواده شهدا و ایثارگران عبادت است لذا خدا را به خاطر افتخار خدمت به این عزیزان شاکر هستم.
وی با اشاره به اینکه خدمت در بنیاد شهید بار سنگینی است، ابراز امیدواری کرد که با استعانت از خداوند، رهنمودهای مقام معظم رهبری و سایر مسئولان بتواند این بار را به مقصد برساند.
رئیس بنیاد شهید با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت معوقات ایثارگران و آزادگان، تصریح کرد: پس از تشکیل نشست با مدیران و مسئولان و آشنایی با نارسایی‌ها و کمبودهای موجود در این نهاد، اولویت‌های بعدی مشخص و نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد.
شهیدی با بیان آنکه قصد دارد آرامش خانواده شهدا و ایثارگران را فراهم آورد، گفت: در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور داشتم نخستین موضوع پیگیری امور مربوط به معوقات ایثارگران بود که دکتر روحانی تاکید کردند این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.
شهیدی درباره ادغام پست نمایندگی ولی فقیه و ریاست بنیاد شهید نیز گفت:‌ این پیشنهاد را نماینده ولی فقیه در این نهاد به رهبر معظم انقلاب داده بود زیرا تصمیم‌گیری نهایی با ایشان است.

 


رئیس سازمان غذا و دارو از جمع‌آوری داروهای بی‌کیفیت تولید داخل و باطل کردن پروانه شرکت‌های دارویی تولید کننده خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر رسول دیناروند ضمن هشدار به برخی شرکتهای داروسازی گفت: سلامت محوری، سیاست دولت است و دولت حمایت خود از شرکتهای دارویی و داروهای تولید داخل را تا زمانی انجام می‌دهد که محصولاتشان از استانداردهای لازم برخوردار و کیفیت آنها مورد تأیید باشد و در صورتی که وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و بازوهای کنترلی و نظارتی ما متوجه بی‌کیفیت بودن دارویی شوند حتماً پروانه تولید داروی مورد نظر باطل و از بازار جمع‌آوری می‌شود و این مهم نیست که داروی بی‌کیفیت، تولید داخل است یا وارداتی.
وی در خصوص شایعه‌ای مبنی بر اینکه داروها با توجه به افزایش قیمتها از کیفیت و اثرگذاری کمتری برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: این برای سازمان غذا و دارو قابل پذیرش نیست که در یک دوره‌ای شاهد کاهش کیفیت داروها باشد. شرکتهای داروسازی استانداردهایی دارند که مطابق با آن داروهایشان را تولید می‌کنند البته ممکن است نمونه‌هایی از داروها وجود داشته باشند که کیفیت‌شان پایین باشد و پزشکان و بیماران از آن رضایت نداشته باشند اما در مجموع این برای تمام داروها صادق نیست.
دیناروند با تأکید بر اینکه مسئولیت ما در درجه اول سلامت مردم است نه حمایت از شرکتهای داروسازی افزود: اگر تولید داخل نتواند سلامت مردم را تضمین کند ما حتماً آن را از هر نقطه‌ای از دنیا باشد تأمین می‌کنیم که مردم سلامت‌شان به خطر نیفتد.
رئیس سازمان غذا و دارو در مورد شایعات وجود داروهای تاریخ گذشته در بازار تصریح کرد: نمونه‌هایی از داروهای تاریخ نزدیک را داشتیم که برخی شرکتها از شرایط بحرانی کشور و از دستپاچگی مسئولین وقت سوء استفاده کرده و داروهایی که یک یا دو ماه از تاریخ انقضای آنها مانده بود را مجوز واردات گرفتند و وارد کشور کردند در حالی که این داروها دیگر امکان فروش ندارند و ما در حال جمع‌آوری این داروها و امحای آن با نظارت وزارت بهداشت هستیم.
دیناروند همچنین در خصوص این شایعه که شرکتهای دارویی اقدام به تمدید داروهای تاریخ نزدیک یا تاریخ گذشته نموده و در بازار عرضه کرده‌اند گفت: هیچ داروی تاریخ گذشته‌ای را اجازه نمی‌دهیم تا با بررسی مجدد تاریخش اصلاح شود و شرکتهای دارویی چنین حقی را ندارند اما این در مورد مواد اولیه می‌تواند صورت پذیرد چون مواد اولیه دارای شرایط نگهداری مشخصی است و این شرایط به گونه‌ای است که اگر تاریخ آن هم گذشته باشد می‌توان با آزمایش کنترل کیفیت، ثابت کرد که ماده اولیه مشکلی ندارد.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
ظهر دیروز یک باب طلافروشی در اصفهان مورد هجوم دو سارق مسلح قرار گرفت. یکی از سارقان که در بیرون مغازه در انتظار بود با سر و صدای صاحب مغازه فرار را بر قرار ترجیح داد و از صحنه گریخت.
با اجتماع مردم و درخواست کمک از پلیس، سارق مسلح اقدام به گروگان‌گیری صاحب مغازه کرد تا شاید بتواند از این طریق خود را نجات دهد.
گفته می شود صاحب مغازه مورد اصابت گلوله سارق مسلح قرار گرفت و سارق درخواست کرده بود تا برای رهایی صاحب مغازه فرد دیگری را به جای وی روانه مغازه کنند.
سارق پس از 90 دقیقه یک زن که به‌عنوان مشتری در مغازه بود را آزاد کرد.
سارق که در محاصره پلیس قرار گرفته بود پس از ناکامی در تلاش خود برای فرار از دست ماموران پلیس با شلیک تیر به سر خود اقدام به خودکشی کرد.
امدادگران فوریت‌های پزشکی مستقر در صحنه حادثه بلافاصله صاحب مغازه را که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل کردند. آخرین خبر حاکی است که شلیک گلوله به مرد 45 ساله مغازه‌دار باعث شد وی به دلیل شدت خونریزی در حال انتقال به بیمارستان کاشانی اصفهان جان خود را از دست دهد.

 


رئیس انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه سالانه یکصد هزار مصدوم در پی تصادفات در کشور داریم، گفت: حداقل هزینه درمانی این آسیب‌دیدگان در بخش‌های دولتی رقمی معادل 50 میلیون ریال به ازای هر کدام از این 100 هزار مصدوم است.
به گزارش تسنیم، دکتر سیدتقی نوربخش، در تشریح مسائل و عارضه‌های ارتوپدی در کشور اظهار داشت: عارضه‌های شایع ارتوپدی در کشور به خاط میزان تصادفات کشور که جزو 5 کشور دنیا هستیم، سالانه بیش از 20 هزار فوتی داریم که 4 تا 5 برابر این آمار نیز در حدود 90 تا 100 هزار نفر مجروح و مصدوم بر اثر تصادفات وجود دارد.
وی افزود: بنابراین یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور مبحث تروماها شامل آسیب‌ها و مصدومیت‌های تصادفات است که رقم قابل توجهی از پزشکان نیز برای ارائه خدمات به بیماران و مصدومان باید فعالیت کنند. حال بسیاری از این آسیب‌ها با ایمن سازی جاده‌ها، وسایل نقلیه و رانندگی صحیح قابل پیشگیری است تا باعث نشود هزینه‌های سرسام‌آوری برای نظام سلامت کشور در برداشته باشد.
رئیس انجمن ارتوپدی ایران در پاسخ به این پرسش که آسیب‌های تروما در سال چه هزینه‌هایی را به نظام سلامت کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: البته برآورد دقیقی صورت نپذیرفته ولی اگر این آمار 100 هزار نفر که اگر بیشتر نباشد کمتر نیز نخواهد بود ضرب در 50 میلیون ریال کنید رقم قابل توجهی می‌شود یک آمار حداقلی درباره هزینه‌های این آسیب‌ها در بخش دولتی به دست خواهید آورد زیرا درمان‌های ارتوپدی که به تجهیزات وابسته است و این تجهیزات نیز با ارز آزاد تهیه می‌‌شود. هزینه‌ها بسیار سنگین است.
نوربخش در پاسخ به این پرسش که بیمه‌ها در این مقوله به چه صورت عمل می‌کنند؟ خاطرنشان کرد: طبق قانون توسعه پنجم، هزینه‌های تصادفات را دانشگاه‌های علوم پزشکی متقبل می‌شوند ولی به خاطر مشکل مالی که دانشگاه‌ها دارند یک سیکل معیوبی ایجاد می‌شود که باعث خواهد شد تا مردم از جیب این هزینه‌ها را بپردازند.
رئیس انجمن ارتوپدی ایران در پاسخ به این پرسش که کشورهای دنیا برای این مقوله به چه صورت اقدام کرده‌اند، گفت: کشورهای دنیا برای این مقوله روند پیشگیری را با تمهیداتی پیش گرفته‌اند، البته این مسئله کار یک شب، دو شب نیست و طبیعتا باید با یک برنامه میان مدت صورت پذیرد. به هر حال آسیب‌های تصادفات به جز آسیب‌های جسمی، مشکلات روانی را نیز در بردارد و پول هزینه‌های درمانی به سمت پیشگیری باید سوق پیدا کند.

 


مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون تنها حدود 252 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند گفت: براساس برآورده‌های صورت گرفته
2/5 میلیون خودرو در تهران باید مورد معاینه فنی قرار گیرند اما متاسفانه حدود یک پنجم خودروهای مشمول بیشتر به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی‌کنند.
مهندس رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 252 هزار و 906 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کرده‌اند.
وی همچنین در خصوص میزان مراجعات تاکسی‌ها به مراکز معاینه فنی گفت: تاکسی‌ها هر 3 ماه یکبار باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و از ابتدای سال تاکنون 31 هزار تاکسی مورد معاینه فنی قرار گرفته‌اند که نسبت به سال گذشته میزان مراجعات تاکسی‌ها 33 درصد افزایش داشته است.رضوی با بیان اینکه همچنین با تاکید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مقرر شده، کلیه تاکسی‌هایی که به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می‌کنند تا پیش از مهرماه مورد معاینه فنی قرار گیرند گفت: بررسی وضعیت فنی سرویس به طور ویژه صورت می‌گیرد و از نظر وضعیت فنی و ظاهری، کمربند ایمنی و... این خودروها مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند.

 


مدیر کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: در حال حاضر بیشترین شکایات مردمی درباره مواد غذایی مربوط به فرآورده‌های لبنی است.
مهندس عباس مهدی‌زاده گفت: متأسفانه شیری که باید در سوپرمارکت‌ها در یخچال نگهداری شود، در داخل سبد و بیرون از مغازه قرار می‌گیرد. شیر به قدری حساس است که وقتی در دمای 30 تا 40 درجه نگهداری می‌شود، آلوده می‌شود یا دوغ‌های نایلونی را در هوای داغ نگه می‌دارند. دوغ دارای مخمر است و مخمرها هم موجود زنده‌اند، سریعاً رشد کرده و تولید گاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه اقدام مغازه داروها در نحوه نگهداری از محصولات لبنی از معضلات اساسی ماست، گفت: لازم است در این زمینه آگاهی بیشتری به مردم داده شود تا حتماً شرایط و دمای نگهداری محصولات را از روی برچسب‌های نصب شده بر روی این مواد بخوانند و اگر در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شوند یا به مغازه‌دار تذکر بدهند و یا از وی خرید نکنند. سس مایونز هم همین گونه است و باید حتماً در یخچال نگهداری شود.
مهدی‌زاده ادامه داد: در تمام دنیا مردم اطلاعات مواد غذایی را از طریق برچسب دریافت می‌کنند. مردم باید هوشیار باشند که بر اساس ماده 11 قانون مواد خوراکی و آشامیدنی تولیدکنندگان محصولات خوراکی و آشامیدنی اطلاعاتی شامل نام محصول، شرایط و دمای نگهداری، نحوه مصرف، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و سری ساخت حتماً در برچسب‌ها لحاظ شده باشند تا اگر محصول مشکلی داشت به راحتی قابل ردیابی باشد.
وی با اشاره به اینکه متولی اصلی شیر خام، سازمان دامپزشکی است، گفت: باید شیری که تحویل کارخانه‌ها می‌دهند حد مجاز میکروب در آن رعایت شود، گفت: اکنون طبق استانداردها حد مجاز در شیر، 30 تا 100 هزار توتال کانت میکروبی است ولی متأسفانه به علت عدم برخورداری از دامداری صنعتی، این میزان به خوبی رعایت نمی‌شود و میزان میکروب‌ها در شیر هم به صورت تصاعدی بالا می‌رود و در شیرهای درجه اول گاهی به عدد پنج میلیون هم می‌رسد بویژه در تابستان میزان آلودگی و فساد شیر بالاتر است.

 


دریا قربانی گرفت
رودسر-خبرنگار کیهان: مرد 36 ساله اهل و ساکن شهرستان قزوین هنگام شنا در منطقه حادثه‌خیز «رضا محله» در آب‌های ساحلی رودسر جان خود را از دست داد علت حادثه‌ آشنا نبودن وی به فنون شنا اعلام شد.
مرگ موتورسوار
بابل-خبرنگار کیهان: در اثر تصادف یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودروی پراید در مسیر گنج‌افروز- بابل راکب و سرنشین موتورسیکلت جان خود را از دست دادند و یک سرنشین پراید مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.
انفجار گاز مایع
تربت‌جام- خبرنگار کیهان: انفجار ناشی از نشت گاز مایع زوج جوانی را به شدت مجروح و روانه بیمارستان کرد. در اثر این حادثه منزل مسکونی متعلق به این خانواده تخریب و خسارات جدی متحمل شد.
مبارزه با قاچاق کالا
فارس- یزد: ماموران آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان خاتم استان یزد ضمن بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از بندرعباس به سمت اصفهان در حرکت بود، مشکوک شده و در بازرسی از آن موفق به کشف 740 قلم کالای قاچاق به ارزش 120 میلیون ریال شدند.
در این ارتباط یک نفر متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
رو دست روباه به کشاورز
اردبیل-خبرنگار کیهان: کشاورز سالخورده‌ای که برای به دام انداختن روباه و انتقام از این حیوان اطراف لانه‌اش آتش افروخته بود با سرایت آتش به چراگاه خسارت قابل توجهی به خود،و بیش از 10 هکتار از مراتع روستای طاووس دره‌سی انگوت در شهرستان گرمی واردکرد.
عفو قاتل
اهواز- خبرنگار کیهان: پس از گذشت 15 سال از حادثه قتل «فاطمه.ش» و با تلاش دادستانی و شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب خرمشهر، اولیای مقتول رضایت خود را در مورد عفو قاتل به هویت «ف.ب» اعلام کردند و پرونده مربوطه برای تعیین جنبه عمومی جرم به شعبه صادرکننده حکم ارجاع شد.
کشف کالای احتکاری
اصفهان- خبرنگار کیهان: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی اصفهان یک محتکر اقتصادی دستگیر و از انبار وی محموله بزرگ کود شیمیایی به ارزش 10 میلیارد ریال کشف شد.
در بازرسی از انبار متهم 16 هزار و 365 کیسه انواع کودهای شیمیایی به دست آمد و نامبرده پس از اعتراف به بزه انتسابی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تحویل شد.
توقیف خودروی متخلف
اصفهان- خبرنگار کیهان: یک دستگاه خودروی سواری مزدا 3 که در آزادراه امیرکبیر اصفهان با سرعت غیرمجاز 205 کیلومتر در حرکت بود توسط تیم گشت کنترل سرعت پلیس راه اصفهان متوقف شد.
خودرو متوقف و راننده آن برای شرکت در کلاس آموزشی و سیر مراحل قانونی به پلیس راه استان معرفی شد.
تصادف منجر به فوت
تربت‌جام- خبرنگار کیهان: در اثر تصادف یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه نیسان حامل بار آهن در شهر تربت‌جام 2 نفر کشته و 4 تن مجروح شدند. علت حادثه انحراف به چپ خودروی نیسان و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه اعلام شد.
دستگیری سارق
خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان تربت‌جام از دستگیری پدر و پسری که اقدام به سرقت مصالح ساختمانی و سیم و کابل برق می‌کردند خبر داد. در بازرسی از محل اختفای آنان لوازم و مصالح ساختمانی و سیم و کابل مسروقه کشف شد. متهمان به 6 فقره سرقت اعتراف کردند.

 


کارشناس ارشد هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌ها در سواحل دریای خزر، گفت: پایتخت روز چهارشنبه اوج کاهش دمای هوا را نسبت به روزهای گذشته تجربه می‌کند، ضمن آنکه دمای هوا در کل کشور در این روز حدود 4 درجه کاهش می‌یابد.
محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تداوم بارش‌ها در سواحل دریای خزر طی روزهای آتی، پیش‌بینی کرد تا پنج‌شنبه هفته جاری بارش باران در سواحل شمالی کشور تداوم یابد. کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه بارندگی در سواحل دریای خزر از شدت قابل توجهی برخوردار خواهد بود،‌افزود: اوج بارندگی‌ها در استان گیلان است، به طوری که شاهد آبگرفتگی در معابر عمومی این منطقه خواهیم بود.
وی ادامه داد: تا پنج‌شنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و خراسان شمالی نیز شاهد بارش باران به همراه رگبار و رعد و برق خواهیم بود.وی با اعلام اینکه دمای هوای تهران در روز چهارشنبه به 31 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، اضافه کرد: به طور میانگین از روز چهارشنبه شاهد کاهش 3 تا 4 درجه‌ای دمای هوا در کل کشور خواهیم بود.به گفته وی، خنکی هوا در کل مناطق کشور طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه تداوم خواهد داشت.
اصغری همچنین پیش‌بینی کرد تا روز چهارشنبه باران در برخی مناطق جنوبی کشور از جمله استان‌های هرمزگان، کرمان و شرق فارس تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به وزش باد و بروز پدیده گرد و غبار در شرق کشور، درباره بارش باران در پایتخت خاطرنشان کرد: امروز بارش پراکنده باران در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

 


رئيس دانشگاه صنعتی‌شریف از راه‌اندازی نخستین مرکز بازتوانی عصبی کشور در تهران توسط این دانشگاه خبر داد.
دکتر رضا روستا‌آزاد ایجاد مرکز بازتوانی عصبی دانشگاه صنعتی‌شریف را الهام گرفته از پژوهشگاه رویان دانست و تصریح کرد: این مرکز در بحث بازتوانی بیماران و سیستم‌های عصبی فعالیت دارد و علاوه بر انجام فعالیت‌های پژوهشی نسبت به درمان بیماران نیز اقدام می‌کند.
به گفته وی در حال حاضر پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی‌شریف با همکاری بیمارستان‌های علوم پزشکی بر روی مسائل پژوهشی پزشکی فعالیت دارند که یکی از حوزه‌های کاری آن مربوط به سیگنال‌های عصبی در بدن، پردازش و پیدا کردن بیماری‌های مرتبط با مغز، اعصاب و روان است.
روستا‌آزاد مرکز بازتوانی عصبی دانشگاه صنعتی‌شریف در ایران را منحصر به فرد دانست وگفت: ساختمان این مرکز که توسط یک خیر اعطا شده با عنوان مرکز بازتوانی جواد موفقیان در ضلع شرقی پارک دانشجو واقع شده است.
رئيس دانشگاه صنعتی‌شریف همچنین اعلام کرد: دانشگاه در حال آماده‌سازی فضایی در پردیس کیش دانشگاه صنعتی‌شریف است تا بیماران اعصاب و روان پس از انجام ویزیت در مرکز بازتوانی، برای دوران نقاهت و درمان به این فضا بروند.

 


اهدای اعضای بدن کودک 4 ساله مرگ مغزی به 7 کودک منتظر پیوند عضو
حیات دوباره بخشید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، «آیناز فرنام» دختر بچه 4 ساله اهل و ساکن دهگلان کردستان هنگام بازی در اثر سرگیجه بر زمین افتاد و پس از چند روز به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد.پدر و مادر کودک 4 ساله با آگاهی از وضعیت فرزندشان با اهدای اعضای بدن وی به کودکان نیازمند پیوند موافقت کردند.بر اساس اعلام مرکز تحقیقات و بانک فرآورده‌های پیوندی ایران، چشم‌ها، کلیه‌ها، قلب و پوست کودک مرگ مغزی به 7 کودک زندگی دوباره بخشید.

 


بیمارستان صحرایی شهید دکتر محمد عبدالحسینی 20 تا 21 شهریور ماه در روستای قمصر از توابع بخش کهریزک راه‌اندازی می‌شود.
بنابر گزارش سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ، در این بیمارستان صحرایی خدمات رایگان بهداشتی- درمانی به همت بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با محوریت شبکه بهداشت‌وری و همکاری بیمارستان‌های فارابی، جامع زنان، امیراعلم، رازی، بهرامی، سینا، امام‌خمینی (ره) و ایران در تخصص‌های اطفال، زنان و زایمان، چشم‌پزشکی، گوش و حلق و بینی، پوست، داخلی، دندانپزشکی، روانشناسی، روانپزشکی، قلب و عروق، جراحی عمومی و ارولوژی در روستای قمصر برگزار می‌شود.

 


اولین سورتمه بزرگ تهران در دامنه‌های البرز در اولین فصل کاری خود مورد استقبال شهروندان تهرانی و دیگر گردشگران قرار گرفت.
به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه یک مهندس مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه گفت این وسيله تفریحی و سرگرمی در مجموعه بوستانی و تفریحی گلابدره افتتاح شد تا شهروندان تهرانی به ویژه گردشگران و علاقمندان به تفریحات کوهستانی لحظات خوبی را در این مجموعه سپری کنند.
نوربخش افزود: در حال حاضر این مجموعه در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و روزانه میزبان 150 تا 400 نفر است و با اتمام فصل تابستان نیز به جز روزهای برفی و بارانی برای استفاده شهروندان باز خواهد بود.
وی بوستان گلابدره را یکی از پروژه‌های مهم توسعه فضای سبز در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: فاز اول این بوستان به مساحت 72 هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید و عملیات ساخت فاز دوم به مساحت 85 هزار متر مربع با هدف افزایش مسیر پیاده‌روی با تامین روشنایی آغاز
شده است.
وی همچنین از احداث مسیر دسترسی به بوستان در حاشیه رود دره خبر داد و گفت: برای پارک خودروها با پخش 450 تن آسفالت دسترسی آسانتر گردشگران به بوستان گلابدره مناسب‌سازی شده است.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک با اشاره به مسیر سلامت در این بوستان تصریح کرد: مسیر سلامت کوهستانی برای پیاده‌روی و ارتقای سلامت شهروندان در بوستان مذکور به طول تقریبی 6 کیلومتر در عرض 4 متر طراحی و اجرا شده که فضای مناسبی برای ورزش دوستان است.
مهندس نوربخش تنوع در اجرا را یکی از شاخص‌های این بوستان دانست و گفت: جاذبه دیدنی این بوستان آبشاری به ارتفاع 30 متر و مسیر سورتمه سواری به طول 860 متر است.

 


برخورد یک دستگاه خودروی ون با واگن‌های یک قطار در حال حرکت در شمال شرق رومانی، جان 11 تن را گرفت.
بنابه این گزارش، 9 تن از قربانیان این حادثه از جمله یک پسر 13 ساله در دم جان باختند و دو تن دیگر به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که به‌رغم نزدیک شدن قطار، راننده ون مجبور بوده از روی ریل عبور کند.

 


یک کودک سه ساله چینی 60 کیلوگرم وزن دارد.
این کودک چینی تحت نظر پزشکان است. اما آنان کاهش وزن او را از طریق انجام عمل جراحی به دلیل کم بودن سنش غیرممکن می‌دانند. به همین دلیل رژیم غذایی خاصی پیشنهاد داده‌اند.
این کودک هنگام تولد دو و نیم کیلوگرم وزن داشت اما به تدریج افزایش وزن پیدا کرد. و حالا وزن او به 60 کیلوگرم رسیده است.

 


یک عابر پیاده در کویت موفق شد شیر سرگردانی را که غرش‌کنان در خیابان‌ها پرسه می‌زد در داخل خودرویی به دام بیندازد.
به گزارش ایسنا، این شهروند کویتی توانست شیر سرگردان را داخل خودروی خود به دام انداخته و سپس از پلیس درخواست کمک کند. مشاهده این شیر در خیابان، نگرانی‌ها را بر نگهداری حیوانات وحشی به عنوان حیوان خانگی توسط ثروتمندان این امیرنشین حاشیه خلیج‌فارس افزایش داده است.
برخی تصاویر دریافتی از رسانه‌های کویتی شیر صید شده را در عقب خودروی پلیس نشان دادند. به گفته پلیس این شیر بالغ بوده و کل صندلی عقب را اشغال کرده بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این رهگذر همراه با شیر داخل خودرواش بود اما وقتی موقعیت خطرناک شد، شهروندان با پلیس تماس گرفتند و آنان شیر را به خودروی خودشان منتقل کردند.
پلیس که همچنان به دنبال صاحب این شیر است، اعلام کرد: به احتمال زیاد صاحب این حیوان، آن را غیرقانونی نگهداری می‌کرده زیرا در این کشور نگهداری این‌گونه از حیوانات به نوعی نشان از تمکن مالی است.

 


مرد 107 ساله آمریکایی پس از به دام انداختن و تهدید دو نفر با اسلحه به دست نیروهای پلیس کشته شد.
پلیس محلی ایالت آرکانزاس اعلام کرد: در پی دریافت تماسی مبنی بر اینکه مردی دو نفر را با سلاح گرم تهدید به مرگ کرده، نیروهای پلیس به محل حادثه اعزام شدند.
نیروهای پلیس آرکانزاس با حضور در محل این ساختمان و پیش از اقدام به دستگیری متهم، این دو مرد را نجات داده و به محل امنی منتقل کردند.
پس از آن که نیروهای پلیس درصدد برآمدند تا متهم را دستگیر کنند، وی اقدام به تیراندازی کرد و نیروهای پلیس نیز مجبور به استفاده از اسلحه شدند.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، انگیزه متهم از این اقدام در دست بررسی است.

 


در پی انفجاری در نزدیکی ساختمان یک مدرسه در جنوب چین، 19 نفر کشته و مجروح شدند.
اداره امنیت عمومی شهر «گوانگشی» در گزارشی اعلام کرد: در این حادثه دو تن جان خود را از دست دادند و 17 نفر دیگر از جمله 10 دانش‌آموز به دلیل جراحت به بیمارستان منتقل شدند.
به گفته شاهدان این حادثه صبح دیروز هنگام عبور یک موتورسیکلت از کنار ساختمان این مدرسه ابتدایی رخ داده است.
بنابر این گزارش موتورسیکلت آتش گرفت و سپس منفجر شد که این انفجار با صدای مهیبی همراه بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10