(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19 شهریور 1392 - شماره 20587

حدیث دشت عشق
کشتی تا المپیک 2024 ماندگار شد
بهترین خبر برای ورزش ایران
موانع پیش رو در میزبانی از رویدادهای بزرگ ورزشی
تشکیل کمیته انتصاب مدیران ورزشی
نخستین اظهارنظر سرمربی تیم ملی پس از شایعه استعفایش
کی روش: مجبور شدم ایران را ترک کنم
بازتاب غیبت المپیکی‌های وزنه‌برداری ایران
واکنش ساعی به غیبت کرمی در اردوی تیم ملی تکواندو
پایان قرارداد سرمربی تیم ملی بسکتبال
خواندنی از ورزش ایران
اخبار کوتاه از فوتبال
ساماندهی 3 هزار نوجوان بسیجی ورزشکار در کشور
   


به یاد شهید «سیدمحسن صانعی مهری»
ای مردم! سعادت در پیروی از امام است
شهید سید «محسن صانعی مهری» در ماه رمضان سال 1343 در تهران متولد شد. دوره پنج ساله ابتدایی را در دبستان فضیلت نارمک تهران گذراند.
در سال 1350 به علت ماموریت پدر، به کشور عراق مسافرت نمود و تحصیلات راهنمایی و سال اول دبیرستان را در مدرسه علوی ایرانیان در نجف گذراند. این مسافرت مقارن با ایام تبعید حضرت امام در نجف بود و با ایجاد علاقه شدید در وی نسبت به امام خمینی، هر شب افتخار دست‌بوسی و همراهی امام را در مرقد مولی‌الموحدین(ع) می‌یافت.
بعد از بازگشت از سفر عراق دوره دبیرستان را در دبیرستان کمال (احمدیه) تهران به پایان رساند و در سال 62 موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید و بعد از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه در رشته آبیاری پذیرفته شد. اما به دلیل عدم علاقه به رشته مورد نظر در سال 63 مجددا در کنکور شرکت کرده و در رشته فنی مهندسی دانشگاه تهران قبول شد.از این زمان به بعد، حضور در جبهه و کلاس‌های درس دو کار توأمان وی شده بود. تا اینکه سرانجام در 27 اسفند 1365 در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.در قسمتی از وصیت‌نامه این شهید آمده است:خدایا! بیشترین و بزرگترین کاری که می‌توانستم بکنم همین بود که به جبهه بیایم به امید هجرت به سوی تو. خدایا اگر خواسته باشی با عدل خود اعمال مرا محاسبه کنی در عاقبت خود بیمناکم.ای مردم! سعادت در جبهه است. سعادت در پیروی از امام است. امام را تنها نگذارید.

 


سرویس ورزشی-
بدون تردید باقی ماندن کشتی در المپیک بهترین خبر برای ورزش ایران بود، زیرا کشتی پرمدال آورترین رشته ورزشی کشورمان در المپیک به حساب می آید و به نوعی جورکش تمام رشته های دیگر در تمام ادوار المپیک بوده است.
در جریان برگزاری نشست اعضای کمیته بین المللی المپیک که در بوینوس آیرس آرژانتین برگزار می شود، اعضا رای به بقای کشتی در المپیک دادند. کشتی روز گذشته با 49 رای از 95‌رای اعضای کمیته بین المللی المپیک موفق شد در بازی‌های المپیک باقی بماند اما کشتی که پیشینه‌اش به 3 هزار سال قبل و همچنین المپیک باستان برمی‌گردد حضورش تنها تا پایان سال 2024 قطعی است. احتمالا برای المپیک 2028 کمیته اجرایی IOC بررسی های مجددی انجام می‌دهد تا ورزشهای اصلی را مشخص کرده و اگر رشته ای ضعیف عمل کرد، آن را به رقابت با سایر رشته ها بفرستد؛ اتفاقی که برای کشتی افتاد اما در مبارزه با هفت رشته دیگر پیروز شد و به المپیک برگشت. ژاک روگ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک پس از بازگشت کشتی به بازی‌های المپیک گفت: می‌خواهم از همین جا تبریک خود را به فدراسیون جهانی کشتی اعلام کنم. کشتی در ماه‌های اخیر شور و شوق و تلاش زیادی از خود نشان داد و شایسته ماندن در بازی‌های المپیک بود. کشتی در ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای مدرنیزه کردن و پیشرفت انجام داد که این مدرنیزه کردن شامل اضافه کردن زنان به این ورزش بود. تغییر قوانین در ورزش کشتی باعث شد کشتی بیشتر برای مردم قابل فهم شود.
کشتی باید دستخوش تغییرات اساسی شود
افشارزاده یکی از مقامات بلند پایه کمیته ملی المپیک بود که نسبت به بازگشت کشتی به المپیک واکنش مثبت نشان داد و گفت: ما نامه کاملی را از طرف کمیته المپیک به ژاک روگ و هیات اجرایی و توماس باخ نایب رئیس IOC نوشتیم. خوشبختانه کشتی در المپیک ماند. امیدوارم در بازی‌های آینده بتوانیم با اعضای کامل در رقابت‌های این رشته حضور پیدا کنیم. کشتی باید در فنون، اجرا، زمان و داوری دستخوش تغییرات اساسی شود تا بتواند تماشاگر جذب کند در غیر این صورت ممکن است لطمه بخورد. فدراسیون جهانی باید برنامه کاملی داشته باشد که به شکل مطلوب و شایسته‌ای کشتی در بازی‌های المپیک بماند.
اظهار نظر قهرمان پرآوازه کشتی فرنگی
بسیاری دیگر از چهره های سرشناس کشتی از جمله الکساندر کارلین نیز روز گذشته به اظهار نظر در خصوص بازگشت این رشته ورزشی به المپیک پرداختند. قهرمان پرآوازه کشتی فرنگی جهان در این باره گفت: نتیجه بزرگی کسب کردیم هم برای ما و هم برای جوانانی که تازه می‌خواهند وارد دنیای کشتی شوند. کشتی تاریخچه غنی دارد و همیشه در بازی‌های المپیک حضور داشته است.
خبر خوشحال کننده برای ورزش
اما بدون تردید باقی ماندن کشتی در المپیک، بهترین خبر برای ورزش ایران بود. زیرا کشتی پرمدال آورترین رشته ورزشی کشورمان در المپیک به حساب می آید و به نوع جور‌کش ورزش در تمام ادوار المپیک بوده است. از زمانی که کمیته المپیک تشکیل شده ما یکی از شرکت کنندگان در مسابقات بوده ایم و بیشتر مدال ها را از طریق همین رشته ورزشی درو کرده‌ایم. درست است که می‌گوییم دوومیدانی، ژیمناستیک و شنا ورزش‌های مادر هستند اما کشتی عمومی‌ترین ورزش کشور ماست.

 


سرویس ورزشی-
صحبت های تازه رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص آمادگی ایران برای میزبانی از مسابقاتی چون بازی های آسیا توجه اهالی ورزش را به خود جلب کرد به خصوص آنجایی که علی آبادی مدعی شده بود : «اگر پروژه‌های در دست ساخت به مرحله اتمام برسد و زیرساخت‌‎های لازم تامین شود، حداکثر تا هشت سال دیگر ایران می‌تواند آمادگی صد در صد برای میزبانی بازی‌های آسیایی را داشته باشد.»
اما واکنش ها نسبت به این صحبت ها متفاوت بود که در یکی از آنها می توان به مطلب کوتاه روزنامه کیهان در شماره 20586 دوشنبه اشاره کرد که عنوان شده بود «میزبانی از رویدادهای بزرگی چون بازی‌های آسیایی و جام ملتهای آسیا بهترین اتفاق برای ورزش ایران است اما آیا به واقع تنها با دلخوش کردن به چنین وعده‌هایی، این مهم محقق می شود؟! اهالی ورزش چندین و چند سال است که انتظار بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان اصفهان را می‌کشند ولی با گذشت 10 سال هنوز درهای این ورزشگاه به روی علاقه‌مندان به فوتبال بسته است. با چنین رویکردی- که تعمیرات تنها یک ورزشگاه 10 سال به طول می‌انجامد- قطعا پروژه‌های نیمه تمام تا 8 سال آینده به اتمام نمی رسد. در پایان بد نیست به این نکته هم اشاره داشته باشیم که در زمان ریاست علی‌آبادی بر سازمان تربیت بدنی، ایران میزبان بازی‌های کشورهای اسلامی شد اما در فاصله چند ماه تا آغاز مسابقات وی و همکارانش انصراف رسمی کشورمان را از میزبانی اعلام کردند.» نگارش این مطلب کوتاه سوء تفاهماتی را برای دوستان عزیز ما در کمیته ملی المپیک بوجود آورده بود که لازم است توضیحاتی کوتاه ارایه شود.
اول اینکه انتقاد از وضعیت نابسامان برخی اماکن ورزشی ، انکار فعالیت های بیشمار صورت پذیرفته در بخش زیربنایی نیست. در چند سال اخیر علی الخصوص در دوران ریاست علی آبادی بر سازمان تربیت بدنی فعالیت های گسترده ای در زمینه ساخت و ساز صورت پذیرفت که از جمله آن می توان به بهره برداری از چندین و چند ورزشگاه 15 هزار نفری در اقصی نقاط کشور اشاره کرد. اما با این حال نمی توان چشم ها را هم بر روی برخی نقاط ضعف که پروژه ملی نقش جهان اصفهان یکی از آنهاست، بست.
موضوع دوم اینکه لزوم آن می رود درتکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله ورزشگاه نقش جهان، یادگار امام تبریز و ورزشگاه 50 هزار نفری شیراز و بسیاری دیگر از اماکن ورزشی ، اهتمام بیشتری ورزید که در این میان نقش دستگاه ورزش و در راس آن شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی بیشتر از سایر ارگان هاست و مسئولیت چندانی متوجه کمیته ملی المپیک نیست.
مورد سوم هم اشاره به برخی شرایط خاص برای گرفتن میزبانی بازی های آسیایی است، مسئولان کمیته ملی المپیک به خوبی بر این موضوع واقف هستند که در بحث میزبانی، داشتن زیرساخت های مناسب تنها یک بخش ماجراست، ما در موارد دیگر از جمله چگونگی برگزاری رقابت های بانوان به دلیل پایبندی به مباحث اخلاقی با موانعی روبرو هستیم. تایید کننده این موضوع نیز صحبت های روز گذشته بهرام افشارزاده با خبرگزاری مهر است که گفته : در بازی‌های آسیایی و المپیک حضور بانوان قطعی است و برای ما فعلا امکان برگزاری همزمان مسابقات آقایان و بانوان امکان پذیر نیست. برگزاری چنین رقابتهایی امکانات و شرایط ویژه‌ای می‌خواهد که با معیارهای دینی و فرهنگی ما مغایرت دارد.
و اما مورد چهارم اینکه در موضوع برگزار نشدن بازی های کشورهای اسلامی در تهران، مهندس علی آبادی و همکارانش اعتقاد داشتند برای حفط تمامیت ارضی ایران اسلامی و در اعتراض به درج نشدن نام «خلیج فارس» بر روی مدال های اقدام به لغو مسابقات کردند. هرچند که این دلیل به خودی خود پسندیده و موجب غرور جامعه ورزش بود اما نباید این نکته را از یاد ببریم خود ما هم در راه برگزاری مسابقات با مشکلاتی روبرو بودیم که مشکلات در امضای قرارداد با پیمانکار برگزار کننده مراسم افتتاحیه تنها یکی از آنها بود.
با تمام مسائل مطرح شده در پایان بر این نکته تاکید داریم که میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی بر رشد ورزش کشورمان تاثیر شگرفی دارد و امیدواریم شرایطی فراهم آید که در آینده ای نزدیک، ایران همانند گفته های رئیس کمیته ملی المپیک میزبان رویدادهای مهم ورزشی باشد.

 


کمیته تعیین و انتصاب مدیران ورزشی استان‌ها در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد.
با دستور صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان، کمیته‌ای برای بررسی انتصاب‌های جدید در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های کشور در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد. کیومرث هاشمی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان، احمد رسولی نژاد معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌ها، صاحب حجتی مدیرکل امور استان‌ها و محمد رمضان‌پور مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان اعضای این کمیته هستند. با این تصمیم از این پس تمامی تغییرات در سطح مدیریت ورزش استان‌ها ابتدا در این کمیته بررسی می‌شود و سپس گزینه مورد نظر برای گرفتن تاییدیه به وزیر معرفی خواهد شد.

 


سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان می گوید که مجبور شد در این مقطع زمانی ایران را ترک کند.
پس از مشکلاتی که برای آماده‌سازی تیم ملی در راه حضور در جام جهانی پیش آمد، کارلوس کی‌روش هم ایران را ترک کرد تا بر نگرانی‌ها افزوده شود. حدس و گمان‌های زیادی درباره علت ترک ایران از سوی سرمربی تیم ملی وجود دارد، موضوعی که کی‌روش ترجیح می‌دهد به طور شفاف درباره آن صحبت نکند و مسئولیتش را بر عهده کفاشیان و تاج می‌گذارد. سرمربی تیم ملی فوتبال درباره علت خروجش از ایران و حرف و حدیث هایی که در این رابطه به وجود آمده صحبت کرد که گزیده ای از مصاحبه‌اش در ادامه می آید:
* شما باید درباره خروج از ایران با کفاشیان صحبت کنید. او کاملا می‌داند که چرا مجبور شدم از ایران بروم. مسئولیت پاسخگویی به این سوال که چرا من از ایران رفته‌ام را به کفاشیان ارجاع می‌دهم. فعلا نمی‌خواهم صحبتی انجام دهم. همه مردم ایران می‌دانند، من به کفاشیان نامه‌ای فرستادم. لطفا از رئیس فدراسیون در این رابطه سوال کنید.
* همه شما می‌دانید که نحوه حمایت از تیم ملی و وضعیت مالی در فدراسیون چگونه است. همین طور می‌دانید که نظر تاج درباره لیگ چیست و او درباره برگزاری بازی‌های لیگ چطور فکر می‌کند. تنها نظر من این است که هیچ نظری ندارم! ترجیح می‌دهم هیچ اظهار نظری نکنم. صحبت کردن من در این مقطع درست و مناسب نیست، بویژه بعد از نشستی که با سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشتیم.
* کاملا اشتباه است که فکر کنیم من به فکر خودم هستم. همه نگرانی‌ها برای تیم ملی است. کفاشیان و تاج همه جواب‌ها را می‌دانند.

 


در حالی که مدت زمان زیادی تا آغاز مسابقه‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان باقی نمانده، عدم حضور ملی‌پوشان المپیکی در این رقابت‌ها مورد توجه برگزار کننده مسابقه‌ها قرار گرفته است.
پس از اتفاق‌های رخ داده بین وزنه‌برداران المپیکی با کادر فنی تیم ملی، مدال‌آوران ایران در بازی‌های المپیک لندن دیگر در تیم ملی حضور ندارند، تا پولادمردان با ترکیب جدیدی در مسابقات جهانی 2014 حاضر شوند. اتفاقی که از دید مسئولان برگزاری رقابت‌ها نیز پنهان نمانده است. سایت مسابقه‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان وروکلاو 2013، در مورد تیم ملی ایران با تیتر «تیم ایران بدون مدال‌آوران لندن؟» نوشت: تیم وزنه‌برداری مردان ایران در بازی‌های المپیک لندن چهار مدال (یک طلا، 2 نقره و یک برنز) به دست آورد. اکنون تیم ایران برای مسابقه‌های قهرمانی جهان در وروکلاو، کیانوش رستمی دارنده مدال برنز دسته 85 کیلوگرم، نواب نصیرشلال دارنده مدال نقره المپیک در دسته 105 کیلوگرم و بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی دارنده مدال طلا و نقره فوق سنگین (دسته 105+ کیلوگرم) را در اختیار ندارد.

 


یوسف کرمی پس از 5 ماه دوری از تیم ملی تکواندو به اردو دعوت شده اما هنوز برای حضور در اردو تصمیمی نگرفته است. هادی ساعی در این مورد گفت: شرایط اردوی تیم ملی این طور نیست که کسی هر زمان خواست به اردو بیاید یا برود.
مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندوی گفت: ما تکواندوکاران را بر اساس شایستگی و لیاقتی که از خود نشان می‌دهند و واجد شرایط هستند به اردو دعوت می‌کنیم اما خودشان هستند که شرایط را می‌سنجند و اگر خواستند به اردو می‌آیند و اگر دیدند شرایط لازم را ندارند، نمی‌آیند. شرایط تیم ملی این طور نیست که هر کس هر زمان که خواست به اردو بیاید و هر زمان که خواست برود. ما این بار هم از او دعوت کردیم که به همه اهالی ورزش و خانواده تکواندو نشان دهیم با هیچ‌کس مشکلی نداریم. باز هم می‌گویم هر کس لیاقت لازم را داشته باشد به اردو دعوت می‌شود و ما با هیچ کس مشکلی نداریم.هادی ساعی با تاکید بر اینکه دلیل غیبت یوسف کرمی را نمی‌داند گفت:‌ این که چرا به اردو نیامده را نمی‌دانم شاید برای خودش دلایل قانع کننده‌ای داشته که به اردو نیامد. شاید شرایط را مناسب ندانسته یا شاید خودش احساس کرده که دیگر نمی‌تواند در اردو باشد. به هر حال اگر به اردو آمد و صحبت کرد شاید دلیلش قانع باشد. باید ببینیم که چه می‌شود.وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط موجود، آیا یوسف کرمی هنوز هم شانس دارد به اردوها بیاید ادامه داد: چند روز است که اردوی تیم ملی شروع شده و نمی‌شود که بی‌خبر بود و در اردو حضور نداشت. باید بررسی کنیم ببینیم که چه می‌شود و بعد تصمیم لازم در این مورد را می‌گیریم.
کرمی: نگفتم که به تیم ملی نمی آیم
اما یوسف کرمی در پاسخ به این پرسش که چرا در اردوی تیم ملی تکواندو حضور پیدا نکرده، گفت: من با ذوالقدر صحبت کردم و قرار است امروز جلسه‌ای حضوری با هم داشته باشیم. من نگفتم که به اردوی تیم ملی نمی‌روم. متاسفانه شنبه گفته‌اند که من به اردوها نمی‌روم، این حرف از زبان من نبوده است، برخی کم‌لطفی می‌کنند. تمام مسائل پس از جلسه‌ سه شنبه با ذوالقدر مشخص می‌شود.قهرمان سابق تکواندوی جهان و آسیا در پاسخ به این سوال که چه مشکلی دارد که در اردوهای تیم ملی حضور پیدا نکرده است، تاکید کرد: من مشکلی ندارم. ملی‌پوش تکواندوی ایران در واکنش به اظهارنظر هادی ساعی مبنی بر این‌که کرمی دلیلی برای غیبتش در اردوهای تیم ملی نیاورده است، تصریح کرد: من با آقای ساعی حرف نزدم و جلسه‌ای با ایشان نداشتم. سه‌شنبه بعد از جلسه با دبیر فدراسیون همه چیز مشخص می‌شود.

 


رئیس سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با اشاره به اردوی تیم ملی در مورد وضعیت قرارداد بچیروویچ اظهار نظر کرد.
محمدرضا مشحون با اشاره به بازگشت مهمد بچیروویچ به ایران و تمرین‌های تیم ملی برای اعزام به تورنمنت چین گفت: اردوی تیم ملی ایران با حضور بازیکنان، زیر نظر بچیروویچ آغاز شده است. 15 بازیکن در این اردو هستند که ترکیبی از باتجربه‌ها و جوانان محسوب می‌شوند و طبق نظر کادرفنی و سازمان تیم های ملی به تمرین‌ها دعوت شده‌اند. از این لیست نیز بهترین نفرات انتخاب خواهند شد تا تیمی شایسته در تورنمنت چین حاضر شود و به میدان برود. تمام تلاش ما این است که ترکیب تیم به گونه‌ای باشد که هم جوانان فرصت خوبی بدست بیاورند تا بازی کنند و هم بازهم از نام بسکتبال ایران دفاع کنیم و نمایش قابل قبولی در پکن داشته باشیم. مشحون در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت قرارداد بچیروویچ چگونه است؟گفت: قرارداد بچیروویچ تمام شده و ما باید با او قرارداد جدید امضا کنیم. با این حال او به طور قطع تا پایان جام جهانی اسپانیا در ایران خواهد ماند اما برای المپیک ریو باید شرایط را بسنجیم چون وضعیت مالی و امکانات مورد نیازمان باید مهیا باشد تا با برنامه‌ریزی بلند مدت با بچیروویچ قرارداد ببندیم. در هر حال او مربی بزرگی است و در این مدت سه مدال طلا و یک نقره برای ما بدست آورده که کارنامه خوبی است. ما اهداف والاتری داریم و با تمام توان کار می‌کنیم و بهترین تصمیم را می‌گیریم.

 


*در شرایطی که قرار بود از دیروز اردوی آماده‌سازی تیم ملی بوکس برای اعزام به اردوی مشترک درارمنستان آغاز شود و در حالی که 6 - 5 نفر از بوکسورها هم به اردو آمده بودند، مسئولان فدراسیون بوکس اعلام کردند به دلیل بی‌پولی و نداشتن توان مالی لازم این اردو لغو شده است! بعد از این مسئله با بوکسور‌هایی که قرار بود به این اردو بیایند تماس گرفته و به آنها گفته شد که فعلا به اردو نیایند!
*برای اولین بار رقابت‌های لیگ باشگاهی دو و میدانی در مواد تخصصی پرتاب‌ها و با نام جام «حسین آقابرقچی»، پیشکسوت رشته دو و میدانی در تهران انجام می‌شود.علی‌اصغر هادی‌زاده، سرپرست انجمن دو‌و‌میدانی جانبازان و معلولین در خصوص این رقابت‌ها گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این مسابقات شده و 175 ورزشکار از 18 استان کشور در قالب 20 تیم در این مسابقات یک روزه شرکت می‌کنند.

 


اعزام قطعی تیم ملی فوتسال به برزیل
سرپرست کمیته فوتسال معتقد است تیم ملی فوتسال ایران با وجود مشکلات مالی به مسابقات گرند پریکس برزیل اعزام می‌شود.
بازگشت یک امتیاز داماش
رئیس کمیته انضباطی در نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کرد یک امتیاز داماش گیلان تا بررسی پرونده از سوی کمیته استیناف لغو شود.

 


رشت-خبرنگار کیهان:
رئیس سازمان ورزش بسیج کشور از شناسایی و ساماندهی 3 هزار نونهال و نوجوان بسیجی ورزشکار کشور خبر داد.
سرتیپ کاظم یزدانی که در مراسم افتتاحیه پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاههای استعدادیابی سازمان بسیج کشور در رشت سخن می‌گفت اظهار داشت: با اجرای طرح استعدادیابی سازمان بسیج که از 3 سال پیش آغاز شده است،‌تاکنون 3 هزار نفر از ورزشکاران بسیجی نونهال و نوجوان کشور شناسایی و ساماندهی شده‌اند و امیدواریم در مدت 3 تا 7 سال آینده نخبگان ورزشکار بسیجی که در این پایگاهها در حال تعلیم هستند به تیمهای ملی کشورمان راه یابند.
وی در ادامه به اجرای طرح ساخت سالن ورزشی صالحین سپاه اشاره کرد و افزود: قرار بود در مدت 5 سال 3 هزار و 400 سالن ورزشی ساخته شود که تاکنون یکهزار و 200 سالن به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 600 سالن دیگر نیز ساخته شود.
رئیس سازمان بسیج کشور خاطرنشان ساخت: تاکنون 17 هزار مربی و داور ورزشی آموزش و تعلیم دیده‌اند تا بتوانند ورزشکاران بسیجی را در رشته‌های مختلف قهرمانی و همگانی آموزش بدهند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10