(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 20  شهریور 1392 - شماره 20588

وزیر بهداشت: دستیاران پزشکی برای مشکلات پیش رو آماده شوند
در آزادراه قم- تهران رخ داد
فاجعه در برخورد 2 دستگاه اتوبوس 43مسافر جان باختند
ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست شد
نرخ غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید
تقویت دفاعی جامعه و مقتدرسازی نوجوانان برای مقابله با توطئه استکبار در ترویج مواد مخدر
ورود مواد مخدر از مرزهای خشکی به صفر رسید
ترک اعتیاد مواد مخدر صنعتی روش علمی ندارد
افزایش آسیب‌های اجتماعی در هفته‌های اخیر نگران‌کننده است
کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در فارس
نایب رئیس سردفترداران: نقل و انتقال خودرو فقط با سند رسمی رسمیت دارد
ازدواج اجباری در یکسالگی
تابلوی جدید ونگوگ در اتاق زیرشیروانی
مرگ کودک 3 ساله بر اثر گرسنگی
حراج تفنگ صدام و اسلحه هیتلر
   


وزیر بهداشت با تأکید بر حمایت از نخبگان و نفرات برتر آزمون دانشنامه بورد تخصصی و فوق تخصصی گفت: این دانشجویان مشکلاتی در آینده خواهند داشت و باید خود را برای نه شنیدن در قبال انتظاراتی که دارند، آماده کنند.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست و هفتمین آزمون دانشنامه بورد فوق تخصصی و شصتمین آزمون دانشنامه بورد تخصصی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: تلاش این افراد از همین لحظه آغاز شده است و باید این را بدانند که پس از چند سال تلاش و تحمل مشکلات و سختی‌هایی که در این زمینه متحمل شدند، آرامش به آنها برمی‌گردد.
وی ادامه داد: این دسته از دانشجویان با وجود مشکلاتی که در آینده خواهند داشت باید خود را برای این مسیر پرتلاطم آماده کنند و خود را برای نه شنیدن در قبال انتظاراتی که دارند، آماده کنند و صبر پیشه کنند که این صبر برای آن‌ها سودمند خواهد بود.
وی با اشاره به مشکلاتی بر سر راه دستیاران تصریح کرد: اساتید بسیاری برای برگزاری آزمون‌های بورد تلاش کردند و برای گروه‌هایی که هیچ قبولی را نداشته‌اند و با ارائه سؤالات اشتباه باعث اعتراض دانشجویان شدند و برای رشته‌هایی که حتی موفق به کسب یک قبولی هم نشده‌اند، متأسفم.
انتصاب در وزارت بهداشت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور حکمی، دکتر ایرج حریرچی را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه منصوب کرد.
نامبرده دارای سوابق اجرایی زیر می‌باشد:
1- معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالهای 1377 تا 1384
2- نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پزشکی
3- عضویت در جهاد دانشگاهی به مدت 12 سال
4- ریاست جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 1370 تا 1377
5- شرکت در 11 عملیات دفاع مقدس و عضویت دراز مدت در تیم‌های اضطراری پزشکی در طول جنگ تحمیلی.

 


بر اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم-تهران و آتش‌سوزی ناشی از این سانحه، 43 نفر کشته و 44 نفر از مسافران نیز زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، این حادثه ساعت 22 و 49 دقیقه دوشنبه شب گذشته در کیلومتر 23 آزادراه قم- تهران به وقوع پیوست و بر اثر آن هر دو دستگاه اتوبوس دچار آتش‌سوزی شدید شدند.
بر اساس این گزارش، اتوبوسی که از مسیر کاشان به سمت تهران درحال تردد بود بر اثر ترکیدگی لاستیک و انحراف از جاده و رد شدن از گارد ریل وسط آزادراه به سمت مخالف منحرف شد که با یک دستگاه اتوبوس دیگر که از تهران راهی یزد بود، برخورد کرد.
بر اثر این حادثه، هر دو اتوبوس دچار آتش‌سوزی شدید شدند که عوامل راهداری،‌آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در محل حادثه حاضر شدند و عوامل آتش‌نشانی آتش‌سوزی را مهار کردند.
بر اساس این گزارش، مسیر تهران- قم بر اثر این سانحه برای ساعاتی مسدود شد که با تلاش عوامل راهداری و نیروی انتظامی جاده بازگشایی شد. بسته شدن این مسیر موجب ترافیک و ازدحام صدها خودرو در این مسیر شد.به محض وقوع حادثه با حضور استاندار قم و عده‌ای از مسئولان جلسه «ستاد مدیریت بحران» در محل وقوع حادثه تشکیل و تصمیمات لازم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اتخاذ شد.
مجروحان این حادثه با تلاش دستگاه‌های امدادی به سه بیمارستان شهید بهشتی، نکویی و علی‌ابن ابی‌طالب(ع) منتقل شدند که وضعیت عمومی همه آنها مطلوب اعلام شده است.
کشته‌شدگان این حادثه نیز به آرامستان بهشت معصومه(س) منتقل شده‌اند تا اقدامات لازم برای شناسایی اجساد انجام شود. کرم رضا پیریایی استاندار قم با حضور در صحنه تصادف دستورات لازم برای رسیدگی فوری دستگاه‌های امدادی به حادثه‌دیدگان را صادر کرده و فرماندار قم را به‌عنوان نماینده ویژه خود تا پایان عملیات امداد و نجات مامور رسیدگی به وضعیت مصدومین و حادثه‌دیدگان کرد.
همچنین جلسه اضطراری مدیریت بحران استان صبح دیروز با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان در محل استانداری قم برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد. نمایندگان استاندار قم نیز در سه بیمارستانی که مصدومان منتقل شده‌اند مستقر هستند تا امور مربوط به حادثه‌دیدگان را پیگیری کنند.
اسامی مجروحان
فاطمه قربانزاده 34 ساله، محمد اعرابی23 ساله، محمد اکبری 34 ساله، سمانه بورقی 25ساله، زهرا بورقی2ساله، فاطمه رمضانی 58ساله، سیدحسین حسینی 27ساله، علی پورمصطفوی 30ساله، مریم تقی‌نژاد 34ساله، نرگس عرب‌زاده 9ساله، نسرین عرب‌زاده 2ساله، بناپور 61ساله و محمدعلی فروزان 78ساله، از مجروحان این حادثه هستند که در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شدند.
همچنین سیدحسین روحانی 34ساله، علی موسی‌زاده21ساله، زهره خان‌محمدی 46ساله، محمدحسین احمدی 50ساله و محمد کریم‌زاده‌اردکانی 27ساله در بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) این شهر تحت درمان قرار گرفتند و مریم بلوری 35 ساله، عبدالله کاظم‌محمد یاسین 53ساله، نازنین زهرا رحیمی 3ساله، حامد طاوسی 30ساله، محمد طحان 52ساله، علی بورقی 55 ساله، رضا نجف‌پور 27ساله، معصومه بورقی 50ساله، سیدمحمدجواد حسنی 32ساله، مریم کریمی 30 ساله، حسن یوسفی 29ساله، حسن پورمعصومی 27ساله، حسن مروتی 43ساله، هوشنگ عربی 23ساله، پرنیاز پورسعید 26ساله و آرزو بلوری 3ساله نیز در بیمارستان نکویی این شهر بستری شدند.
پیام همدردی رئيس‌مجلس
علی لاریجانی رئيس و نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در پی سانحه رانندگی در آزادراه تهران-قم با صدور پیامی وقوع سانحه دلخراش تصادف رانندگی در این آزادراه را که سبب کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان شد، موجب تاسف و تاثر دانست و ضمن عرض تسلیت این مصیبت به خانواده‌های داغدار، برای درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای مجروحان و مصدومان شفای عاجل مسئلت کرد.
وی از وزارت کشور و نیروی انتظامی خواست تا نسبت به رسیدگی به عوامل و دلایل وقوع این حادثه اقدامات فوری را انجام دهند و تاکید کرد تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث دلخراش که برای افکار عمومی و جامعه قابل قبول نیست، فراهم شود.
همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس از تشکیل جلسه ویژه مجلس برای بررسی حادثه آزادراه قم- تهران خبر داد.
سیدبهلول حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در ارتباط با این حادثه جلسه ویژه‌ای تشکیل می‌دهد و در این باره از وزیر راه و شهرسازی توضیح خواهد خواست.رئيس کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: قرار است گزارشی از حادثه تصادف در آزادراه تهران- قم تهیه شود که پس از بررسی در کمیسیون، این گزارش به صحن علنی ارسال می‌شود.
سیدمهدی هاشمی افزود: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است و این کارگروه به محل حادثه اعزام شده و از وضعیت و میزان خسارت وارده و بررسی علل آن گزارشی تهیه و برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارائه می‌دهند.

 


معصومه ابتکار با حکم حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به سمت ریاست سازمان محیط‌زیست منصوب شد.
ابتکار در دولت هفتم و هشتم نیز ریاست سازمان محیط‌زیست را برعهده داشته است و نخستین زنی است که به عضویت کابینه دولت در آمده است.پیش از این محمدجواد محمدی‌زاده ریاست سازمان محیط زیست را برعهده داشت.

 


صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، نرخ غذای دانشجویی را در سال تحصیلی جدید اعلام کرد. بر این اساس گرانترین ناهار و شام برای دانشجویان 770 تومان محاسبه شده است.
بنا به این گزارش، قیمت ژتون غذای دانشجویی با توجه به پیشنهاد معاونان دانشجویی دانشگاه‌های منتخب و دبیران مناطق دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور و با تایید و تصویب هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان به شرح زیر جهت اطلاع و اجرا ابلاغ شد:
غذاهای کم‌هزینه (ناهار- شام) 450 تومان، غذاهای متوسط هزینه (ناهار- شام) 630 تومان، غذاهای پرهزینه (ناهار- شام) 770 تومان و صبحانه 400 تومان.با توجه به تقاضای مکرر دانشگاه‌ها، قیمت ژتون غذای دانشجویان سنوات غیرمجاز براساس میزان هزینه بین هزار تا 1400 تومان تعیین شده است.گفتنی است، سال گذشته نرخ غذای کم‌هزینه 350 تومان، متوسط 485 تومان و پرهزینه 590 تومان و صبحانه نیز 300 تومان بود.

 


مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش سطح آگاهی بالاخص نوجوانان و جوانان یکی از راه‌های مبارزه با توطئه استکبار جهانی در ترویج مواد مخدر است، مشروط به آنکه با انجام کارزار رسانه‌ای مناسب، برای ضربه زدن به سیستم مواد مخدر و روان‌گردان‌ها اقدام شود.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ حمید صرامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد با بیان اینکه رسانه‌ها در عصر حاضر، بخش عظیمی از دنیای جدید را به خود اختصاص داده‌اند و در ایجاد جهش اجتماعی بسیار مؤثرند، گفت: آنها به عنوان امپراطوران مجازی قرن 21 قادرند از طریق سیطره امواج تلویزیونی، رادیویی و ماهواره، خانواده و سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی جوامع را مغلوب خود کرده و به عنوان مهمترین اهرم تأثیرگذار،‌افکار عمومی را براساس انتقال اطلاعات و آگاهی شکل داده و بسازند.
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد افزود: متأسفانه در عصر حاضر شاهد آن هستیم که برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی با ترویج باورها و نگرش‌های غلط نسبت به جذب مشتری برای مصرف مواد روان‌گردان مبادرت کرده‌اند تا ضمن کسب درآمد و فلج کردن جوامع در حال توسعه از طریق قتل عام نوجوانان و جوانان، به اهداف شوم خود دست یابند.صرامی اظهار داشت: یکی از راه‌های مبارزه با این توطئه استکبار جهانی، افزایش سطح آگاهی و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی آحاد جامعه بالاخص نوجوانان و جوانان می‌باشد مشروط به آنکه با انجام کارزار رسانه‌ای مناسب و مبتنی بر شواهد، برای ضربه‌زدن به سیستم مواد مخدر و روان‌گردان‌ها اقدام شود.
وی تأکید کرد: برای تقویت دفاعی جامعه و مقتدرسازی نوجوانان، کلیه عواملی که در تولید برنامه‌های رسانه‌ای علیه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها اقدام می‌کنند باید ضمن شناخت دقیق و عمیق از علل و عوامل مؤثر اعتیاد، همزمان نیز از اطلاعات تخصصی، نوآوری، خلاقیت، جسارت و ذوق کافی بهره‌مند باشند تا با بهره‌گیری از تکنیک‌های کاربردی، شاهد اثربخشی برنامه‌ها در مخاطبین باشیم. وی افزود: برنامه‌های تولیدی باید واضح، روشن، دارای زبان ساده و قابل فهم، صریح و با درک نیاز مخاطبین باشد و از طریق بازاریابی اجتماعی انجام شود و همزمان ضمن دوری از ناپیوستگی برنامه‌ها و پرهیز از ارائه اطلاعات بهمنی و جویباری، از هدفمندی کافی و استمرار برخوردار باشد تا شاهد نهادینه شدن برنامه‌ها و در نتیجه تغییر نگرش نسبت به عوارض و پیامدهای فردی، خانوادگی، بهداشتی و اجتماعی مواد باشیم.

 


فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ورود مواد مخدر از مرزهای خشکی کشور به حد صفر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرتیپ حسین ذوالفقاری در آیین اعطای درجه دانش‌آموختگی دانشجویان رسته مرزبانی و دریابانی دانشگاه علوم انتظامی در اصلاندوز اردبیل اظهار داشت: با مجاهدت مرزبانان غیرتمند و آگاهی و بصیرت آنها مرزهای کشور امروز در آرام‌ترین شرایط قرار دارد به طوری که آسیب‌پذیری در مرزها به حداقل رسیده است.وی خاطرنشان کرد: مرزداران کشور ما اعم از خود مرزنشینان و نیروهای فداکار مرزبانی نسبت به موضوع امنیت پایدار در این مناطق حساس شده‌اند به طوری که با مراقبت‌های لازم اجازه داده نمی‌شود مرزهای کشورمان به میدان تاخت و تاز و ایجاد ناامنی‌های احتمالی تبدیل شود.
ذوالفقاری یادآور شد: مرزبانی امروز افتخار می‌کند که به برکت سرمایه عظیم ولایت فقیه در رأس حکومت و فرماندهی نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم و تکیه بر نیروهای مخلص سعی کرده است امنیت پایدار را در تمام نقاط کشور به ویژه مناطق مرزی برقرار کند.این مسئول با بیان اینکه در طی 6 ماه امسال میزان ناامنی‌ها در مناطق مرزی به حداقل ممکن رسیده است، افزود: با اطمینان باید گفت که ورود مواد مخدر از مرزهای خشکی در حال حاضر در حد صفر است.وی ضرورت ارتقای توان جسمی،‌ علمی، رزمی و معنوی نیروها را یادآور شد و ادامه داد: ما امروز در سایه تعامل سازنده و اصولی همراه با حفظ عزت و اقتدار با کشورهای همسایه سعی داریم امنیت پایدار به همت خود مرزنشینان را تأمین کنیم.فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما بیش از 8 هزار کیلومتر مرز مشترک آبی و خشکی با 15 کشور همسایه داریم و به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی و کریدور تولید و انتقال انرژی مرزهای کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

 


رئیس دانشکده فناوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به کارایی درمان‌های دارویی ترک اعتیاد از نبود روش قطعی درمان اعتیاد بویژه مواد مخدر صنعتی خبر داد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر در جریان مطالعات علمی به راهی برای درمان اعتیاد دست یابیم.
دکتر محمدرضا زرین‌دست با اشاره به ضرورت پرداختن به مسئله اعتیاد از ابعاد گوناگون عنوان کرد: اعتیاد تنها منحصر به کشورهای در حال توسعه نیست و مبتلا به بسیاری از کشورهای دنیاست.
وی به برگزاری هفتمین همایش دانش اعتیاد در تاریخ بیستم شهریورماه اشاره کرد و افزود: اعتیاد می‌تواند هم از لحاظ اقتصادی دولت‌ها را متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین کند و هم روز به روز با شیوعی که با آن مواجه‌ایم خانواده‌های بیشتری را گرفتار کند.
دبیر علمی بخش علوم پایه هفتمین همایش دانش اعتیاد با بیان اینکه تشخیص و درمان عوارض بالینی مواد مخدر، مداخلات غیردارویی درمان، روش‌های تشخیص اعتیاد به مواد مخدر، ارتباط میان روابط جنسی و اعتیاد و رویکردهای زیستی از جمله محورهای موضوعی برگزاری این همایش هستند، تاکید کرد: موارد یاد شده پژوهش‌های پایه هستند که به ما کمک می‌کنند تا مکانیسم‌های اعتیاد را بهتر بشناسیم.وی درباره کارایی درمان‌های دارویی اعتیاد گفت: داروهایی چون متادون، درمان‌کننده نیستند، بلکه جایگزین مواد مخدر می‌شوند. حال ممکن است برخی معتادان بتوانند با متادون ترک کنند ولی برای برخی دیگر تاثیر ترک اعتیاد نداشته باشد.این فارماکولوژیست ادامه داد: اما باید در نظر داشت که عوارض مصرف متادون نسبت به مواد مخدری چون هروئین، تریاک و... کمتر است و مشکلات همراه آن از جمله استفاده از سرنگ‌ها، بروز ایدز و سایر بیماری‌های عفونی خطرناک را به همراه ندارد.رئیس دانشکده فناوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که متادون عوارض اعتیاد را می‌کاهد، اظهار کرد: اما در بسیاری از موارد چون اعتیاد به مشتقات آمفتامین و مواد مخدر صنعتی هنوز هم درمان بخصوصی وجود ندارد.

 


نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به کاهش نگران‌کننده عفت و حیای عمومی در جامعه خواستار برخورد جدی با این معضل اجتماعی شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌ اکبری دیروز در یازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تاکید کرد: بعد از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری برخی آسیب‌ اجتماعی جدی و بیشتر شده است و اتحادیه نسبت به این موضوع به شدت نگران است.
وی تاکید کرد:‌ ما معتقدیم عدم برخورد جدی با این مسايل با موازین اسلامی و آرمان‌های واقعی انقلاب منافات دارد و دولت و مجلس با مسئولیت‌شناسی نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.حاج‌علی اکبری با اشاره به رسالت واقعی اتحادیه در پرچمداری جنبش‌های دانش‌آموزی و وقایع گوناگون تصریح کرد: متاسفانه فاصله زیادی با این هدف داریم.
فانی: با تمام وجود در خدمت اتحادیه هستیم
دکتر علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت سند تحول نظام آموزشی کشور به عنوان برترین سند بالادستی کشور پرسشگری، آرمان‌گرایی و خودانگیختگی را از ویژگی‌های برجسته اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دانست و گفت: این انجمن بایدولایی و در برقراری ارتباط تشکیلاتی تلاش کند.
وی نماز اول وقت و احترام به بزرگترها بویژه پدر و مادر و اساتید را لازمه جلب اعتماد دانست وگفت: ضمن آنکه در این راستا با تمام توان در خدمت اتحادیه هستیم از معاونت پرورشی نیز خواسته‌ایم که در این رابطه کمال همکاری را داشته باشد.
فانی افزود: در جریان‌سازی، رفتارسازی و نیروسازی نباید خود را محدود به تغییر در دانش کنیم و باید بینش، ‌رفتار فردی، و رفتار گروهی را مدنظر قرار دهیم.

 


جانشین رئيس پلیس آگاهی استان فارس از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ محمد پناهی در این باره گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان فارس هنگام گشت‌زنی در جاده بوشهر به شیراز و کنترل خودروهای عبوری به یک کامیونت مظنون شدند و خودرو را متوقف کردند.وی افزود: پس از متوقف کردن خودرو، آن را به مقر اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتقل کردند و در بازرسی از خودرو 2 هزار فلاسک و 50 تلفن رومیزی خارجی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف شد.به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، این کالاها که فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بوده است برای ارزیابی به اداره گمرکات استان فارس ارسال شد و تحقیقات پیرامون این موضوع همچنان ادامه دارد.

 


نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: نقل و انتقال خودرو با شناسنامه صادره از مراکز تعویض پلاک رسمیت ندارد و مالکیتی ایجاد نمی‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، احمدعلی سیروس با تاکید بر اینکه با توجه به ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نقل و انتقال خودرو فقط به موجب سند رسمی است، گفت: هیچ انتقالی بدون سند رسمی اعتبار ندارد، بنابراین به صرف شناسنامه خودرو که در مراکز تعویض پلاک صادر می‌شود این انتقال رسمیت ندارد و مالکیتی ایجاد نمی‌کند.
نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: این امر با عدم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی صورت نمی‌گیرد و در نهایت خریدار متضرر می‌شود.
وی افزود: این قضیه تنها به صرفه دلال‌هایی می‌باشد که می‌خواهند مالیات پرداخت نکنند و در کنار آن چندین معامله انجام دهند، چون با این روش مالیات‌ها برعهده خریدار نهایی قرار می‌گیرد.
سیروس با بیان اینکه اگر با بی‌توجهی برخی دفاتر اسناد رسمی نقل و انتقال خودرو تنها با شناسنامه خودرو صورت گیرد، تخلف صورت گرفته است، تصریح کرد: در صورتی که فروشنده اول با خریدار آخر اقدام به تنظیم سند کنند، خود سردفتر متخلف خواهد بود و تحت تعقیب قرار می‌گیرد و حتی می‌توان برای آن سردفتر درخواست سلب صلاحیت کرد.
وی خاطرنشان کرد: طبق مواد 42 و 66 قانون دفاتر اسناد رسمی، برای سردفترانی که به قانون توجه نمی‌کنند و به حقوق دولتی لطمه وارد می‌کنند و اعتبار سند رسمی را زیر سوال می‌برند می‌توان درخواست سلب صلاحیت کرد.
نائب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تاکید کرد: دادگاه‌ها در بسیاری از موارد اگر شکایت یا دادخواستی تنظیم شود، بدون سند بنچاق دفاتر اسناد رسمی نمی‌پذیرند، و اگر نیروی انتظامی نام مالک را اعلام کند به دلیل اینکه قانونگذار اجازه صدور سند مالکیت را به نیروی انتظامی نداده، مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد، بنابراین آن سند اعتبار سند رسمی را ندارد و سند عادی محسوب می‌شود.وی تاکید کرد: با توجه به نظریه وزیر دادگستری در رابطه با آیین‌نامه ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در مجلس که صراحتا اعلام کرد، نقل و انتقال خودرو باید به موجب سند رسمی و در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود، نیروی انتظامی حق صدور سند مالکیت را ندارد و این مهم، مورد تصویب کمیسیون تطبیق مصوبات مجلس نیز قرار گرفته است.

 


«لاکسمی سارگارا» یک دختر هندی است که در یکسالگی توسط والدین خود به همسری پسری 3 ساله در آمده بود.
او اکنون 18 ساله است و وقتی چند روز قبل به او گفته شد باید برای زندگی به خانه شوهرش برود فهمید که ازدواج کرده است. وی از این امر راضی نبود و با کمک یک فعال حقوق کودکان توانست این ازدواج اجباری را لغو کند.
این خانم فعال در زمینه حقوق کودکان با همسر این دختر که او هم چندان به این ازدواج راضی نبود، صحبت کرد و برای اولین بار در این منطقه یک ازدواج اجباری با رضایت هر دو طرف لغو شد.گفته می‌شود از سال 1929 ازدواج کودکان در هندوستان آزاد اعلام شد و هنوز هم در بعضی مناطق و بخصوص در روستاهای فقیرنشین این موضوع همچنان رواج دارد.

 


یک نقاشی متعلق به ونسان ون گوگ نقاش شهیر هلندی به تازگی در نروژ در یک اتاق زیرشیروانی پیدا شد.
به گزارش تلگراف، این نقاشی پس از این که به آمستردام منتقل شد مورد تایید قرار گرفت.
«آلکس روجر» مدیر موزه ون گوگ در آمستردام اعلام کرد که این نقاشی به ون گوگ تعلق دارد.
نقاشی «غروب در مونتماژور» چشم‌اندازی از درختان و آسمان را در جنوب فرانسه نشان می‌دهد و در سال 1888 کشیده شده است. این تابلو که روی بوم کشیده شده مدتها در اتاق زیرشیروانی یک مجموعه‌دار نروژی به تصور این که یک کار کپی است، به دست فراموشی سپرده شده بود. او این تابلو را در سال 1908 خریده بود.
این تابلو دوشنبه در موزه ون گوگ در آمستردام به نمایش درآمد.
اصالت این نقاشی با توجه به سبک کار آن و نیز توصیفات ون گوگ از آن در نامه‌هایی که به برادرش «تئو» نوشته بود، تایید شد.
گفته می‌شود حتی تعیین شده این تابلو در چه روزی کشیده شده زیرا ونسان در نامه‌ای به تاریج چهارم جولای 1888 که برای برادرش نوشته بود، آن را توصیف کرده بود.به گفته یک محقق بیش از 100 سال از این تابلو اطلاعی در دست نبود.«غروب در مونتماژور» که در فهرست آثار ون گوگ در ردیف 180 جای گرفته و شماره آن هنوز پشت تابلو دیده می‌شود، در سال 1901 به فروش رسید.
با این حال این تابلو در دهه 90 هم به موزه ارسال شده بود اما از آنجا که دارای امضا نبود، مسئولان موزه آن را تایید نکرده بودند اما تحقیقات جدید ثابت کرده که باید اثری از ون گوگ باشد.«غروب در مونتماژور» مربوط به دوره‌ای است که «گل‌های آفتابگردان» و «اتاق خواب» از مشهورترین تابلوهای ون گوگ خلق شدند.

 


پلیس محلی آمریکا در پی مرگ یک دختربچه سه ساله به دلیل گرسنگی شدید در ایالت فیلادلفیا، جستجو برای یافتن پدر متواری این کودک را آغاز کرد.
بنابر اعلام پلیس پدر این کودک که صاحب چهار فرزند دیگر است به دلیل گرسنگی دادن به فرزندش و سوءرفتار با او، تحت تعقیب است.
پلیس فیلادلفیا با حضور در محل سکونت این کودک که «ناتالیز ریورا» نام دارد، اعلام کرد: وضعیت داخلی خانه مناسب نبوده و همسر این مرد نیز جدا از او زندگی می‌کرد و فرزندانش را رها کرده بود.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، در گزارش پزشکی قانونی آمده است: مرگ این کودک ناشی از گرسنگی شدید بوده است.همچنین این دختربچه سه ساله از معلولیت شدید رنج می‌برده و بیش از یک سال تحت نظر هیچ پزشکی نبوده است.

 


مرکز حراجی در ایالت ایلینوی آمریکا قرار است که از 13 سپتامبر سلاح‌های دو دیکتاتور معروف دنیا را به فروش بگذارد؛ یکی تفنگ صدام، دیکتاتور عراق و دیگری اسلحه‌ای که ظاهرا متعلق به آدولف هیتلر، رهبر نازی‌های آلمان است.
مسئولان حراج اعلام کرده‌اند تفنگی که در این مرکز حراج به نمایش گذاشته می‌شود، قطعا متعلق به صدام حسین بوده است. صدام حسین در سخنرانی‌هایش زیاد شلیک می‌کرد؛ با این هدف که بر روی «استدلال‌های خود تاکید» کند.
پس از سرنگونی صدام حسین در دومین جنگ عراق در سال 2003، سازمان سیا این تفنگ را که نام صدام بر روی آن حک شده به دست آورد. پس از آن، یک افسر سیا این تفنگ را به عنوان هدیه برای سابقه کاری 29 ساله‌اش دریافت کرد. این تفنگ که از نوع Ruger M77 Bolt Action است، قرار است حداقل 7500دلار به فروش برسد.قیمت این اسلحه تنها نصف قیمت تفنگی است که ظاهرا متعلق به آدولف هیتلر، رهبر حزب نازی است. تفنگی که از هیتلر به حراج می‌رسد از نوع والتر مدل 9 است که دستگیره‌اش از عاج فیل است. هنوز کارشناسان نتوانسته‌اند به طور کامل اثبات کنند که این اسلحه متعلق به هیتلر بوده، اما امری که اثبات شده این است که این اسلحه قسمتی از غنیمت جنگی بوده که آمریکایی‌ها از آن سوی اقیانوس اطلس با خود آورده‌اند. در نامه‌ای که یک کارشناس اسلحه مدل «والتر» نوشته است، آمده است که این اسلحه متعلق به استراحتگاه اختصاصی هیتلر در «اوبرزالتس بورگ» بوده است.
گفتنی است، این دو قطعه نسبت به سلاح‌های دیگری که در این مرکز به حراج گذاشته می‌شوند، قیمت‌های مناسب‌تری دارند. در این مرکز حراج حدود 400 شیی دیگر نیز به فروش گذاشته می‌شوند.
گرانقیمت‌ترین شیئی که تاکنون به حراج رسیده است، شمشیر یک لبه ناپلئون از نبرد «مارنگو» است. این شمشیر که از فولاد آبی بوده، در سال 2007 به قیمت چهار میلیون و 800 هزار یورو به یک خریدار گمنام فروخته شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10