(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 20  شهریور 1392 - شماره 20588

شهردار جدید اهواز انتخاب شد
توسط موسسه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع)
200 برنامه ویژه دهه کرامت در 5 استان کشور اجرا می‌شود
کمک 450میلیونی خیر مراغه‌ای به خانواده‌های زندانیان
آزادی 272 تن زندانی در چهارمحال وبختیاری
آغاز برداشت خرما از نخیلات اهواز
تحویل شش دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس
شهردار مشهد: 35هزار تخت اقامتی جهت زائران کم درآمد در مشهد ساخته می‌شود
کسب مقام دومی قبولی کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان سمنان
بخش زیادی از محصول خرمای اوز هر ساله از بین می‌رود
کوتاه از هفته دولت
   


اهواز- خبرنگار کیهان:
شورای چهارم شهر اهواز در نخستین جلسه کاری خود علیرغم اعتراض جمعی از اعضاء، شهردار جدید این شهر را انتخاب کرد.
اولین جلسه علنی شورای شهر اهواز با حضور 21 عضو آن در حالی برگزار شد که رئیس شورا در ابتدا فقط 2 گزینه سیدخلف موسوی و منصور کتانباف را به عنوان شهردار پیشنهادی اعضا معرفی کرد، اما با مخالفت برخی اعضا مواجه شد.
اسکندر زنگنه یکی از مخالفان اظهار کرد: گزینه‌های معرفی‌شده برای سمت شهردار اهواز باید در جلسه حضور داشته باشند و برنامه‌های کاری خود را اعلام کنند.
این عضو شورای شهر معتقداست انتخاب شهردار مراحلی دارد و مراحل آن باید طی شود این در حالی است که اعضاء شورا بدون مشورت و هماهنگی موسوی را به عنوان گزینه شهردار اهواز معرفی کردند.
وی گفت: هیچ نشستی جهت ارزیابی گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری اهواز نداشتیم.
حسین حیدری دیگر مخالف انتخاب شهردار فرآیند انتخاب شهردار را غلط دانست و گفت: برخی از اعضای شورا خارج از صحن شورا برای انتخاب شهردار جدید هماهنگ شده بودند.
گفتنی است، در نخستین جلسه شورای چهارم شهر اهواز که با هدف انتخاب شهردار برگزار شد سیدخلف موسوی مدیرکل فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 14 رأی به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد.

 


طبس- خبرنگار کیهان:
همزمان با دهه کرامت اجرای 200 ویژه برنامه مذهبی و فرهنگی توسط موسسه آستان حضرت حسین بن موسی‌الکاظم(ع) برادر گرامی امام رضا(ع) در 5 استان کشور آغاز شد.
در اولین روز از گرامیداشت دهه کرامت مراسم جشن شکوه کرامت و همایش گوهر علم و عفاف و ویژه برنامه «نسیم ولایت» در شهرستان طبس برگزار شد.
در شب و شامگاه میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) جشن «شکوه کرامت» در صحن آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد. مداحی و مولودی‌خوانی و سخنرانی، در مدح و منقبت حضرت فاطمه معصومه(س) از برنامه‌های این مراسم بود.
همچنین ویژه برنامه نسیم ولایت در نهاد امامت با حضور اعضای ستاد جشن‌های رضوی و مردم طبس برگزار شد.
همایش گوهر علم وعفاف با حضور 300 تن از خواهران بسیجی و طلاب حوزه علمیه خواهران طبس برگزار شد که سخنران جلسه حجت‌الاسلام سیدابوالفضل موسوی مدیر کار گروه تخصصی آموزش خانواده خراسان رضوی پیرامون جایگاه زن در اسلام و خصوصیات و ویژگی‌های زن مومنه مسلمان سخنرانی کرد.

 


مراغه- خبرنگار کیهان:
یک خیر مراغه‌ای مبلغ 450میلیون ریال به خانواده‌های زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان کمک کرد.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه با اعلام این خبر گفت: حاج محسن رحمانی امسال نیز همانند سال‌های پیش به یاری انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان شتافت.
علاءالدین نقیبی مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی این فرد خیر را 456 میلیون و 240هزار ریال اعلام کرد و از شهروندان خیر مراغه‌ای خواست با نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان را فراموش نکنند.

 


شهرکرد-خبرنگار کیهان:
از ابتدای سال جاری تاکنون 272 نفر از زندانیان چهارمحال و بختیاری از عفو رهبر معظم انقلاب بهره‌مند شدند.
مدیرکل زندان‌های استان با اعلام خبر فوق گفت: این عفو موجب کاهش نسبی جمعیت کیفری در زندان‌های استان شد که انتظار می‌رود، رؤسای زندان‌ها و مسئولان قضایی در توسعه آثار و برکات عفو معظم‌له که در کنترل و کاهش هدفمند و اصولی جمعیت کیفری بسیار تاثیرگذار بوده است، تلاش کنند.

 


اهواز ـ خبرنگار کیهان:
با آغاز برداشت محصول خرما 7 هزار تن خرما از سطح باغ‌های نخیلات شهرستان اهواز برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز با اعلام ابن خبر میزان سطح کل باغ‌های نخیلات شهرستان اهواز را 900 هکتار اعلام کرد و گفت: از این سطح 150 هکتار غیر بارور و 750 هکتار مثمر است.
عبدالرضا نیسی با بیان این که برداشت خرما در اهواز از شهریور ماه آغاز می‌شود گفت: نرخ توافقی خرمای استعمران در سال جاری به ازای هر کیلوگرم درجه یک 14 هزار ریال اعلام شده است که با توجه به نرخ مناسب لازم است باغداران در زمینه برداشت بهداشتی محصول دقت کرده و از ایجاد ضرر و زیان‌های احتمالی ناشی از صدمات مکانیکی هنگام برداشت به محصول پیشگیری کنند.
وی استفاده از جعبه‌های پلاستیکی مقاوم، پهن کردن چادرهای برزنتی مخصوص در هنگام برداشت، دقت در حمل‌ونقل محصول از باغ به کارگاه‌های بسته‌بندی خرما را از راههای کاهش صدمات به محصول عنوان کرد.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
از سوی بنیاد بیماریهای خاص کشور 6 دستگاه دیالیز جدید ویژه بیماران خاص کلیوی به بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس تحویل شد.
رئیس بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس با بیان اینکه هزینه هر دستگاه دیالیز حدود 900 میلیون ریال است، افزود: هزینه دو دستگاه توسط مؤسسه خیریه بیماری‌های خاص حضرت رسول(ص) این شهرستان پرداخت شده است.
دکتر بابک عرب افزود: این دستگاه‌های جدید جایگزین دستگاه‌های قدیمی بخش دیالیز این بیمارستان خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 27 دستگاه دیالیز در بیمارستان شهید مطهری موجود می‌باشد، تآکید کرد: این دستگاه‌ها در سه شیف کاری به حدود 170 بیمار دیالیزی منطقه گنبدکاووس خدمات رایگان می‌دهند.
عرب همچنین گفت: بطور میانگین هر بیمار دیالیزی در هفته 3 نوبت دیالیز می‌شود که هر نوبت حداقل 4 ساعت طول می‌کشد.

 


مشهد- خبرنگار کیهان:
شهرداری مشهد گفت: 3هزار میلیارد تومان دارایی شهرداری است که پس از من به مدیریت آینده شهر تحویل خواهد شد.
محمد پژمان در آخرین نشست خبری خود در سمت شهردار مشهد اظهار داشت: در طی مدیریت شهری این دوره سعی شد به دور از نگاه تبعیض‌آمیز و طبقاتی به مناطق مختلف شهر، به توسعه پایدار و متوازن در مشهد دست یابیم.
وی با اشاره به توسعه یافتگی نیروی انسانی شهرداری به عنوان یک سرمایه اجتماعی افزود: افزایش رضایت عمومی و کاهش ضعف‌های ارتباطی با شهروندان مهمترین هدف فعالیت شهرداری مشهد طی سالهای اخیر بوده است.
پژمان با بیان اینکه درحال حاضر 52 درصد فضاهای اقامتی کشور در مشهد است اذعان داشت: 35هزار تخت اقامتی موقت نیز جهت زائرین کم درآمد با کمک شهرداری و دولت به زودی در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

 


سمنان- خبرنگارکیهان:
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: 190نفر از دانش‌آموزان سمنانی با رتبه زیر دو هزار و 15 رتبه زیر 100 مقام دوم قبولی در کنکور سراسری را در میان استانهای کشور از آن خود کردند.
محمد بنائیان سفید افزود: در سال گذشته معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی حدود 5/1 نمره نسبت به سال گذشته رشد داشته و همچنین مدال طلای المپیاد علمی در رشته ادبیات توسط دانش‌آموز سمنانی کسب شده است.
وی با بیان اینکه 99درصد مدارس استان یک نوبته و حدود 50 مدرسه هوشمند شده است با اشاره به ترویج قرآن و آموزش آن گفت: 34هزار نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان در برنامه‌های فراگیری و حفظ قرآن شرکت کرده‌اند که 110نفر از دانش‌آموزان حافظ کل قرآن شده‌اند.
وی همچنین از عرضه تولیدات 21 هنرستان به بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون بسیاری از نیازهای ادارات توسط هنرستانها تأمین می‌شود.

 


اوز- خبرنگار کیهان:
نبود کارخانه بسته‌بندی خرما، نداشتن بازار مستقیم صادرات این محصول به خارج از کشور، کمبود صادر کننده و فقدان اداره جهاد کشاورزی در بخش اوز از مشکلات پیش روی محصول خرما در بخش اوز است که هر سال منجر به از بین رفتن بخش قابل توجهی از این محصول می‌شود.
بخشدار اوز ارزش خرمای صادراتی این بخش را حدود 20 هزار دلار تخمین زد و یادآور شد که خرمای بخش اوز بیشتر به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و مقدار کمی هم به اروپا صادر می‌شود.
محمدحسین آتش‌فراز با اشاره به اینکه سال گذشته حدود یک میلیون تن خرما در کشور تولید شد که سهم استان فارس بین 80 تا 100 هزار تن بوده است، گفت: بیشترین تولید خرما در بخش اوز در روستاهای دهستان بیدشهر است که از نظر کیفیت، خرمای این بخش در سطح بسیار بالا قرار دارد. آتش فراز افزود: متاسفانه در مرکز بخش و بعضا روستا توجه به کاشت و داشت خرما کمتر صورت می‌گیرد. و نگرش کشاورزان نسبت به تولید خرما تغییر کرده است که می‌طلبد در این مورد توجه بیشتر داشت واین موضوع در صورت تاسیس اداره جهاد کشاورزی در بخش امکان‌پذیر است. کارشناس ارشد کشاورزی اوز، نبود بازار فروش داخلی و خارجی مناسب برای خرما را مهم‌ترین مشکل نخلداران و بی‌رغبتی در توسعه نخلستان در بخش اوز دانست. مهندس اردشیر شفایی افزود: نبود بسته‌بندی مناسب خرما موجب شده تا این محصول با قیمت پایین به کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس ارسال شود. وی اضافه کرد: بعضا دیده شده که خرمای فله‌ای از ایران به کشورهای خلیج فارس صادر و در آنجا با بسته‌بندی خوب و به نام کشورهای دیگر بار دیگر به ایران بازمی‌گردد.
وی کمبود آب را یکی از عوامل اصلی خشک شدن نخلستان‌های این بخش در 20 سال گذشته ذکر کرد.
وی با اعلام اینکه بخش اوز به علت داشتن آب و هوای گرم منطقه‌ای مساعد برای تولید خرما در استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: منطقه دامان کهنه پوشیده از نخلستانهای بزرگ است ولی این نخلستانها به دلیل عدم رسیدگی در حال خشک شدن یا دچار کمبود تولید محصول است و تولید سالانه خرما در این بخش کمتر از 30 هزار تن است.

 


سمنان- خبرنگار کیهان: به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار، مسئولان بخش کشاورزی و دیگر مسئولان شهرستان‌های سمنان و سرخه چهار طرح بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها شامل احداث 12 غرفه فروش محصولات کشاورزی و دیگر اقلام مورد نیاز شهروندان در محل مسکن مهر شهرستان سمنان، احداث و بهره‌برداری از شرکت پخش شیمی داروی پارسیان، احداث گاوداری 300 رأسی شیری در سرخه و نیز افتتاح یک واحد مرغداری گوشتی بود.
گنبدکاووس-خبرنگار کیهان: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گنبد کاووس از بهره‌مندی 231 خاندار روستایی یا سی‌تپه بخش مرکزی این شهرستان خبر داد. حسینی گفت: در حال حاضر از مجموع 157 روستا و نقطه جمعیتی شهرستان گنبدکاووس 135 روستا دارای آب شرب لوله‌کشی و 23 روستا نیز به صورت سیار آبرسانی می‌شود.
اهواز- خبرنگار کیهان: در راستای طرح طبیعت‌گردی و توسعه جاذبه‌های گردشگری تالاب شادگان در استان خوزستان، بخشی از طرح‌های جاده کنار گذر روستاهای داخل تالاب افتتاح شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان هدف از اجرای طرح جاده کنارگذر این روستاها را دسترسی آسان بازدیدکنندگان از تالاب بین‌المللی شادگان عنوان کرد.
* همزمان با هفته دولت از 758 طرح تولیدات گیاهی در سطح خوزستان بهره‌برداری شد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این طرح‌ها شامل توسعه باغات در اراضی مستعد کشت نخیلات، اصلاح نخیلات و احداث گلخانه بانک نشاء سبزی و صیفی است.
محمد قاسمی‌نژاد، اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی این طرح‌ها را 135 میلیارد و 433 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: 4 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی و 131 میلیارد و 392 ریال از تسهیلات بانکی طرح توسعه کشاورزی استان تأمین و هزینه شده است.
قوچان- خبرنگار کیهان: به مناسبت هفته دولت 114 پروژه عمرانی، خدماتی، بهداشتی، کشاورزی، مخابراتی و فرهنگی در شهرستان قوچان افتتاح شد. فرماندار قوچان از صرف اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال برای این پروژه‌ها خبر داد.
خرم‌دره- خبرنگار کیهان: به مناسبت هفته دولت پروژه‌های تصفیه‌خانه و فاضلاب و سیستم غبار‌گیری ویژه شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی، همچنین تجهیز اداره بهزیستی خرم دره به خودرو اورژانس اجتماعی، پایگاه بسیج اصناف شهیدعراقی، دفتر بسیج جامعه پزشکی، ساختمان پایگاه روح‌الله و حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و همچنین پایگاه مقاومت شهید بروجردی اصناف خرم‌دره، ساختمان دارالقرآن سپاه ناحیه خرم‌دره، مجموعه ورزشی 400 نفری روستای شویر و همچنین کتابخانه دکتر اصغر عزیزی به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 585 میلیون تومان را به خود اختصاص دادند.
اراک- خبرنگار کیهان: به مناسبت هفته دولت 4 طرح آبزی‌پروری با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 363 میلیون ریال در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.
مدیر شیلات استان مرکزی گفت: این طرح‌ها شامل 3 طرح پرورش ماهی قزل‌آلا به ظرفیت 95 تن و یک استخر دو منظوره پرورش ماهی گرمابی به ظرفیت 6تن است.
*همزمان با هفته دولت 54 پروژه گازرسانی روستائی در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: برای اجرای این طرح‌ها 196 میلیارد و 422میلیون ریال هزینه شده است.
محسن کهوند افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 4هزار و 860 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
شهر کرد- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دولت 11 طرح کشاورزی و دامداری در شهر کرد و اردل به بهره‌برداری رسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: این پروژه‌ها در زمینه پرورش مرغ گوشتی و روغن‌کشی با ظرفیت 1500 تن است. همچنین در شهرستان اردل نیز طرح‌های آبیاری تحت فشار، پرورش ماهیان سودابی، پرورش مرغ گوشتی، احداث گلخانه تزیینی و واحد تولید ترشیجات و شوریجات به بهره‌برداری رسید.
جاسک- خبرنگار کیهان: طی مراسمی با حضور مسئولین شهرستان جاسک 20 پروژه عمرانی در هفته دولت افتتاح شد. فرماندار جاسک در حاشیه مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: 20 پروژه عمرانی در شهرستان جاسک با اعتبار بالغ بر 160میلیارد ریال افتتاح و تحویل مردم شد. نخعی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های برق‌رسانی، آب، راه، آموزش و راه‌اندازی سیستم دیجیتال است.
همدان- خبرنگار کیهان: به مناسبت هفته دولت تعداد 94 کلاس درس از سوی نوسازی مدارس به بهره‌برداری رسید و تحویل آموزش و پرورش شد.
بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، 92 کلاس و اتاق در قالب هفت پروژه آموزشی احداث شده است و این پروژه‌ها که در کلیه سطوح آموزشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته دارای 6679 مترمربع زیربناست که اعتباری معادل 38 میلیارد و 853 میلیون ریال جهت افتتاح آنها هزینه شده است.
بندر انزلی- خبرنگار کیهان: پروژه بزرگ دروازه ماهی بندرانزلی به عنوان یکی از نمادهای اصلی این شهر در آخرین روز از هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
شهردار انزلی گفت: دروازه ماهی انزلی در ورودی شهر نصب شده و دارای بخش‌هایی همچون ایستگاه نشیمن و انتظار با سقف شیشه‌ای، استقرار بیلبوردها، تابلوها و نقش برجسته‌های معرف شهر انزلی است.
* سالن 2 منظوره امدادی- ورزشی جمعیت هلال احمر شهرستان بندرانزلی در آخرین روز هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
گفتنی است برای احداث و راه‌اندازی این سالن 2 منظوره که کار ساخت آن حدود 3 سال طول کشید افزون بر 3میلیارد و 720میلیون ریال اعتبار از محل بودجه ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری گیلان و جمعیت هلال احمر استان هزینه شده است.
بناب- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دولت و در مراسمی با حضور مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان بناب، ساختمان اداره پزشکی قانونی این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
ساختمان اداره پزشکی قانونی بناب در زمینی به مساحت یکهزار و 423 مترمربع و با زیربنای 488 مترمربع که عملیات اجرایی آن از سال 89 آغاز شده بود، توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرارگرفت.
برای اجرای این پروژه افزون بر 4میلیارد و 190 میلیون ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هزینه شده است.
نایین- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دولت کارخانه تولید پودر میکرونیزه نایین افتتاح شد. با بهره‌برداری از این کارخانه نخستین خط تولید نالک 100درصد خالص در کشور راه‌اندازی شد. این کارخانه با مساحت 32هزار مترمربع در مدت دو سال و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث شد.
چناران- خبرنگار کیهان: همزمان با گرامیداشت هفته دولت از 14 طرح تولید کشاورزی با 37 میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد. مدیر جهاد کشاورزی چناران در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: با بهره‌برداری از این طرحها 160 اشتغال مستقیم و 370 غیرمستقیم ایجاد شده است. این طرحها شامل پرورش قارچ، احداث گلخانه، تولید فرآورده‌های غذایی، آبیاری تحت فشار و پرورش پولت جوجه است.
* همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از 8 واحد صنعتی در شهرک صنعتی چناران آغاز شد. مدیر صنعت، معدن و تجارت چناران در مراسم افتتاح این طرحها گفت: برای بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی 60میلیارد ریال از محل هزینه بخش خصوصی و تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاری شده است. دانش افزود: با افتتاح این طرحها برای 70 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
طبس- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دولت پروژه تقاطع طبس- دیهوک در ابتدای منطقه دیهشک طبس که تاکنون مشکلات و سوانح زیادی داشته به بهره‌برداری رسید. شهردار طبس گفت: این تقاطع با صرف هزینه 7میلیارد ریالی اصلاح و بهسازی شد.
پوررنگ افزود: 17 نقطه حادثه‌خیز شهری در طبس شناسایی شده که از این تعداد 5 مرکز آن بهسازی و اصلاح شده است.
فولادشهر- خبرنگار کیهان: 11 پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 45 میلیون ریال در شهر چمگردان با حضور معاون عمرانی استانداری اصفهان افتتاح شد. معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: شهرداری چمگردان با اجرای این پروژه‌ها اقدامات خوبی را در زمینه زیرساخت و درآمد پایدار شهر برداشته است. جمالی‌نژاد افزود: به طور یقین ساخته شدن شهر نتیجه همدلی مردم با مسئولین اجرایی منطقه است.
بندرعباس- خبرنگار کیهان: 7 پروژه شاخص راه‌سازی در هفته دولت افتتاح شد. مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 393 میلیارد و 560 میلیون ریال در پنج شهرستان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.
* همزمان با هفته دولت 7 پروژه گازرسانی با اعتبار 294 میلیارد و 342 میلیون ریال و همچنین 5 پروژه گازرسانی با اعتبار 102 میلیارد و 120 میلیون ریال در شهرها و جزایر استان هرمزگان با حضور مسئولین استان افتتاح شد.
معرفی اولین شهر سبز استان (حاجی‌آباد) با 95درصد جمعیت تحت پوشش گاز شهری گازرسانی به کارخانه سیمان قشم، گازرسانی به نیروگاه 25 مگاواتی مپنا قشم، گازرسانی به شهرک‌های صنعتی طولا و سوزا قشم از پروژه‌های افتتاحی شرکت گاز استان در هفته دولت است.
بندرعباس- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دولت 84 پروژه برق‌رسانی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در سال جاری تعداد 77 پروژه در قالب توسعه و اصلاح شبکه و هفت پروژه برق‌رسانی به روستاهای فاقد شبکه برق با اعتبار 281 میلیارد ریال توسط شرکت توزیع برق در استان به بهره‌برداری رسید.
عبدالصاحب ارجمند افزود: این پروژه‌ها شامل 53 کیلومتر شبکه توزیع فشار ضعیف هوایی، 38 کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، 74 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و یازده کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی است.
* مدیرعامل آبفای هرمزگان از افتتاح شش طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر 222 میلیارد و 500 میلیون ریال در هفته دولت خبر داد.
حسین خادمی گفت: تأمین آب شهرهای فین، زیارتعلی، جناح و روستاهای حومه، توسعه و بازسازی تأسیسات آبرسانی به روستاهای کهورستان بندر خمیر، تأمین آب شهرکهای صنعتی استان و انتقال آب به منطقه فرامرزان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده آبفا در هفته دولت است.
قاین- خبرنگار کیهان: 6 پروژه عمرانی و خدمات شهری با اعتبار 41 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در قاین به بهره‌برداری رسید. همچنین در پایان این مراسم کلنگ ساحت خوابگاه دانش‌آموزی کمیته امداد امام خمینی قاین به ظرفیت 90 دانش‌آموز در زمینی به مساحت 2هزار متر و 300 مترمربع به زمین زده شد.
* عملیات گازرسانی به شهر اسفدن و حاجی‌آباد زیرکوه قاین در هفته دولت آغاز شد. عملیات اجرایی مرحله اول طرح انتقال گاز از قاینات به زیرکوه شامل 91 کیلومتر خط انتقال و احداث 2 ایستگاه تقلیل فشار برون‌شهری خواهد بود و در مرحله دوم طرح گازرسانی به زیرکوه جمعیتی بالغ بر 11هزار و 580 خانوار شهری، روستایی و عشایری منطقه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.
گنبد کاووس- خبرنگار کیهان: از 60 کارمند نمونه معرفی شده از سوی 41 اداره و نهاد دولتی در گنبد کاووس در هفته دولت قدردانی شد.
نوراله نوراللهی فرماندار گنبد کاووس در مراسم تجلیل از 60 کارمند نمونه ادارات و نهادهای این شهرستان، هم چنین با گله‌مندی از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس در عدم معرفی کارمند نمونه، گفت: بی‌تفاوتی مدیر نسبت به کارمندان و عدم تشویق کارکنان نمونه، نشان از کم تدبیری آن مدیر است.
گناباد- خبرنگار کیهان: همزمان باهفته دولت دو پروژه آبرسانی روستایی در گناباد به بهره‌برداری رسید. عمار اسماعیلیان مدیرامور آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی کلاته کلوخ، روستاهای کلاته نو، محمد‌آباد، کلاته ملاعباس، چشم خدر و کلاته کلوخ در شهرستان گناباد از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
خواف- خبرنگار کیهان:همزمان با هفته دولت دبیرستان شبانه‌روزی طالقانی شهر خواف با حضور فرماندار و امام جمعه و مسئولین افتتاح شد. این آموزشگاه در زمینی به مساحت 5هزارمترمربع و با اعتباری معادل یک میلیارد و 200میلیون تومان از اعتبارات تخریب و بازسازی و به همت اداره کل نوسازی خراسان رضوی با زیر بنای 2هزارمترمربع و ساختمان آموزشی با زیربنای یک هزارمتر در سه طبقه به بهره‌برداری رسید.
بردسکن- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دولت 12 پروژه معبر شهری در بردسکن افتتاح شد.
شهردار بردسکن در مراسم افتتاح آسفالت خیابان دکتر معین این شهر گفت: این پروژه‌ها شامل آسفالت خیابان فجر غربی، معابر مسکن مهر، خیابان صدف، خیابان دکتر معین، خیابان علامه طباطبایی، میلان‌های مطهری 16 و 18، پارکینگ بیمارستان، ولی عصر، پارک بانوان و ضلع غربی بوستان صدف است. سلیمانی افزود: در مجموع برای این پروژه‌ها بیش از 25 هزارمترمربع آسفالت به ارزش5 میلیارد ریال هزینه شده است.
* به مناسبت هفته دولت طی مراسمی با حضور مسئولان بردسکن به صورت همزمان 8 طرح مخابراتی در سطح این شهرستان افتتاح شد.
حیدریان مدیر مخابرات بردسکن این پروژه‌ها را شامل افتتاح کابل نوری پروژه مسکن مهر، پورت‌های پرسرعت اینترنت در روستاهای شفیع‌آباد، رکن‌آباد و عظیم‌آباد، بی‌تی‌اس تلفن همراه در اداره مخابرات بردسکن، توسعه پورت‌های اینترنت پرسرعت شهر بردسکن، توسعه سویچ مرکز مخابرات شهرآباد و اجرای 2 کیلومتر فیبر نوری به پروژه مسکن مهر اعلام کرد.
بردسکن- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دولت 5 پروژه برق‌رسانی در بردسکن به بهره‌برداری رسید.
مدیر برق شهرستان بردسکن این طرح‌ها را شامل احداث شبکه روشنایی معابر خیابان کمربندی بردسکن، نصب و اصلاح سرویس تجهیزات مشترکین، ترمیم و اصلاح شبکه‌های برق نقاط مختلف شهرستان بردسکن، احداث شبکه جهت برق‌رسانی به متقاضیان شهری و روستایی و نصب پست و تقویت ترانس در سطح شهرستان بردسکن عنوان کرد. کامران زیبایی افزود: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها بالغ بر 7میلیارد و 206 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت برق خراسان رضوی هزینه شده است.
* در مراسمی به مناسبت هفته دولت 14 طرح کشاورزی و دامی در شهرستان بردسکن افتتاح شد.
مدیر جهاد کشاورزی بردسکن این طرح‌ها را شامل 6 باب استخر ذخیره آب کشاورزی، 3 پروژه آبیاری تحت فشار در سطح 12 هکتار، اجرای 3 پروژه لوله‌گذاری به طول 5 کیلومتر و ایجاد 2 واحد مرغ‌داری گوشتی با ظرفیت 28 هزار و 500 قطعه، اعلام کرد.
حمید حاجی‌نژاد اعتبار صرف شده برای اجرای این تعداد پروژه را بالغ بر 4میلیارد و 140 میلیون ریال عنوان کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10