(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 20  شهریور 1392 - شماره 20588

حدیث دشت عشق
از انکار فدراسیون فوتبال تا لابی‌های پشت پرده
تلاش‌های بین‌المللی برای جلب رضایت سرمربی تیم ملی
اخبار کوتاه از فوتبال
شانس‌های کسب مدال برای 3 وزنه‌بردار ایرانی
بازگشت 7میلیارد پول بلوکه شده به وزارت ورزش
پیشنهاد فیلا برای اوزان جدید در کشتی
خداحافظی‌کاپیتان تیم ملی تکواندو از دنیای قهرمانی پس از بازی‌های آسیایی
ابراز تمایل سرمربی تیم ملی بسکتبال برای تمدید قراردادش
بچیروویچ: دوست دارم تا المپیک 2016 در ایران بمانم
قول سرپرست وزارت ورزش برای کمک به کشتی
انتقاد خادم از شرایط حاکم بر کشتی
خواندنی از ورزش ایران
باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «عبدالکریم محمدی»
شکفتن در بهار بیست!
سنش کم، اما اخلاص و صداقتش مثال‌زدنی بود. وقتی از جبهه بازمی‌گشت، مخفیانه از راه‌هایی که کسی او را نبیند وارد می‌شد تا مردم روستا او را نبینند که با لباس خاکی رزم به مرخصی آمده است.
مدتی شاگرد مکتب امام صادق(ع) در حوزه بود و هنگامی که نیاز جبهه را احساس کرد، نیاز خودش را هم به جبهه‌ها دریافت. در کرمان چهار ماه به فراگیری فنون رزمی و آموزشی پرداخت و راهی کردستان شد. و بعد هم به عنوان تکاور به دفاع از حریم جمهوری اسلامی پرداخت و در آن دیار غربت، دور از هیاهوی رنگ و نیرنگ، شاهد شهادت را در آغوش کشید. او از همان کودکی مادرش را از دست داد. عشق به خدا و اهل بیت(ع) در جانش شعله‌ور بود. بیست بهار بیشتر نداشت که به جمع شهیدان میهن پیوست.
طلبه بسیجی شهید «عبدالکریم محمدی»، سال 1344 در روستای دستگرد متولد شد و در 1364/6/3 در کردستان به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
هر چند فدراسیون فوتبال منکر هر گونه اختلاف با کی روش پرتغالی است اما تلاش های بین المللی مسئولان برای برطرف کردن دغدغه های سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان آغاز شده است.
این روزها وضعیت عجیبی بر فدراسیون فوتبال حاکم است، از طرفی کفاشیان و همکارانش تاکید می کنند که کی روش مشکلی برای ادامه فعالیت در تیم ملی ندارد ، اما از سویی دیگر سرمربی پرتغالی تیم ملی در آخرین صحبت‌هایش مدعی می شود که برخی مشکلات او را مجبور به ترک تهران کرده است. کی روش در تازه ترین گفته هایش اشاره ای به مشکلات نکرده اما اهالی فوتبال به خوبی آگاه هستند که وی از تاخیر در پرداخت مبالغ قرارداد خود و همکارانش و همچنین از نوع برنامه ریزی صورت گرفته برای تیم های باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، ناراحت است و تا زمانی که ناراحتی اش نیز برطرف نشود کار خود در تیم ملی را از سر نمی گیرد. او به همین دلیل چند روز قبل تهران را ترک کرد و از دستیارانش نیز خواست دیگر در ایران نمانند. این موضوعی است که البته فدراسیون فوتبال تایید نمی کند اما در پس پرده تلاش‌های بسیاری را برای فراهم کردن خواسته های سرمربی تیم ملی آغاز کرده است.
تزریق پول برای پرداخت حقوق
امضای قرارداد با اسپانسر تیم ملی، شرایط مالی فدراسیون فوتبال را بهتر از گذشته می کند. همین توافق سبب می شود که قسمتی از رقم سنگین قرارداد سرمربی تیم ملی نیز توسط حامی مالی تامین شود تا جایی که آیت اللهی نایب رئیس اول علی کفاشیان در گفت و گویی با خبرگزاری فارس عنوان داشت: « این اسپانسر تا حدی از هزینه‌های فدراسیون مربوط به پرداخت حق و حقوق مربیان را جبران می‌کند، اما برای بقیه هزینه‌های فدراسیون در حال رایزنی هستیم تا از طرق مختلف آنها را تامین کنیم.»
رایزنی با کنفدراسیون فوتبال آسیا
این پایان تحرکات اخیر فدراسیون برای جلب رضایت کی روش نبوده زیرا حالا از سازمان لیگ نیز خبر می رسد که آنها رایزنی های بین المللی خود را آغاز کردند تا بلکه برنامه لیگ قهرمانان آسیا تغییر کند و خواسته‌های کی‌روش محقق شود. پیش از این کارلوس کی‌روش گفته بود که فقط در صورتی می‌پذیرد تیم ملی را در 25 فروردین‌ماه تحویل بگیرد که همه ملی‌پوشان را در اختیار داشته باشد و این یعنی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید در مرحله سوم رقابت‌های فصل آینده این لیگ بدون حضور ملی‌پوشان خود حضور پیدا کنند.از آنجایی که نمایندگان ایران در آسیا به هیچ عنوان راضی نمی‌شوند که خود را از حضور ملی‌پوشان در رقابت‌های آسیایی محروم کنند، سرپرست سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال در سفری که به مالزی داشته تلاش کرده نظر مسوولان AFC را نسبت به تغییر برنامه لیگ قهرمانان آسیا جلب کند.
تاج در این باره گفته که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت خود را با تغییر برنامه مرحله سوم لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده اعلام کرده‌اند، به گونه‌ای که این مرحله از رقابت‌ها به جای اردیبهشت‌ماه 93، پس از جام‌جهانی برگزار شود. مسئولان AFC به تاج گفته‌اند که با این مساله موافق هستند اما نظر مثبت کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این زمینه باید جلب شود. به این ترتیب سازمان لیگ ایران در نامه‌های جداگانه از فدراسیون‌های ژاپن، کره‌جنوبی، ازبکستان و اردن خواسته که موافقت خود را با این تغییر اعلام کنند. تاج حتی گفته که اگر لازم باشد شخصا به ازبکستان سفر می‌کند تا نظر مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور را جلب کند. به نظر می‌رسد کشورهای کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا به دلیل آن که به جام جهانی صعود کرده‌اند با پیشنهاد ایران موافقت کنند اما احتمال اینکه ازبک‌ها نیز با این مساله موافقت کنند،‌ وجود دارد چرا که آنها نیز هنوز شانس حضور در جام جهانی را دارند. با این حال می‌شود با در پیش گرفتن سیاست درست و منطقی این پیشنهاد را در آسیا به کرسی نشاند.
در وضعیت فعلی تیم ملی، هرگونه کمک و مساعدت برای بهبود شرایط ارزشمند است. مسئولان سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال باید تلاش خود را در این زمینه انجام دهند و سایر نهادها و سازمان‌های مربوط باید در این راه همراه و یاورشان باشند. تیم ملی متعلق به همه ایران است و یقینا هرکاری برایش صورت بگیرد به سود همه کشور خواهد بود.

 


کی روش 11 روز دیگر در تهران
کی روش 11 روز دیگر در تهران است. نبی دبیر فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: به هیچ عنوان ماجرای قهر کی روش صحت ندارد. این مربی تا پایان جام جهانی با ما قرارداد دارد و 11 روز دیگر نیز به تهران بازمی گردد. نبی در خصوص مشکلات مالی کی روش گفت: ما هر سه ماه به سه ماه پرداختی داریم. نزدیک به چند ماه است که حقوق این مربی عقب افتاده اما مشکلات مرتفع شده و به زودی قسط دیگری از حقوق سرمربی تیم ملی پرداخت می شود.
انتخاب رئیس سازمان فوتبال ایران
از این به بعد سازمان لیگ برتر بر اساس مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ فوتبال ایران تغییر نام داده و بر اساس مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون، عنوان مهدی تاج به عنوان نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان فوتبال ایران تغییر نام داد.
لغو جلسه هیات مدیره پرسپولیس با وزیر
با نظر وزیر ورزش و جوانان قرار بود پس از جلسه شب گذشته هیئت مدیره باشگاه استقلال، پرسپولیسی‌ها دیداری با وزیر ورزش وجوانان داشته باشند اما به دلیل غیبت برخی از اعضای هیئت مدیره و مخصوصا رویانیان این جلسه لغو شد و به هفته آینده موکول شد.
اقدام جالب توجه بازیکن سابق استقلال
مدافع اسبق تیم استقلال 50 درصد از طلب خود را به این باشگاه بخشید. هادی شکوری که برای دریافت مطالبات گذشته خود به دیدار مدیرعامل رفته بود، با توجه به شرایط خاص باشگاه استقلال و دغدغه‌های این تیم به لحاظ تامین منابع مالی، در اقدامی قابل تحسین، 50 درصد از طلب خود را به باشگاه بخشید.
پنجعلی سرپرستی پرسپولیس را قبول نکرد
پنجعلی حاضر نیست سرپرست پرسپولیس شود. وی در این باره گفت: رویانیان خیلی به من لطف دارد و در این مدت چند بار پیشنهاد داده که سرپرست پرسپولیس شوم اما فکر می کنم از من با این سن و سال این کار گذشته است.
رحیمی و ماجرای تمدید قرارداد
علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: قرارداد من با باشگاه دو ـ سه هفته‌ای است تمام شده و اگر بتوانم خدمت بیشتری کنم، تمدید می‌کنم.
انتقادات تازه مایلی کهن از کی روش
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در تازه ترین صحبت هایش به اظهار نظر در خصوص کی روش پرداخت و گفت: همه اختیارات ما دست کی‌روش است، مطمئن باشید او نه استعفا می‌دهد و نه از ایران می‌رود، او زمانی از اینجا می‌رود که تمام حقوق و مزایایش را بگیرد، ما هم باید مثل همه کشورهای پیشرفته بازی‌های تدارکاتی مان را برگزار کنیم و تعجب است که کی‌روش مدام به سفر می‌رود و فدراسیون هم هزینه‌های آن را می‌پردازد، هیچ‌کجای دنیا سرمربی تیم ملی محل اردو را نمی‌بیند و با این علم پیشرفته و دنیای کوچک می‌توان از طریق سایت‌ها و امور بین‌الملل، محل اردوی تیم ملی را انتخاب کرد، تیم ملی ما نه سرپرست دارد و نه کسی می‌تواند به کی‌روش حرف بزند.
زندی با الاهلی قطر تمدید کرد
فریدون زندی هافبک سابق تیم ملی فوتبال ایران قرارداد خود را با الأهلی قطر تمدید کرد.الأهلی فصل گذشته را در لیگ دسته دو قطر بازی کرد اما موفق شد جواز صعود به لیگ ستارگان قطر را کسب کند.
ترکی دوباره به دایی رسید
اسامی داوران دیدارهای هفته نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر در حالی اعلام شد که قضاوت دیدار ذوب‌آهن با استقلال به یدالله جهانبازی سپرده شده است و بازی پرسپولیس با گسترش فولاد را هم محسن ترکی قضاوت می‌کند.
تقابل سرخپوشان و ستارگان میلان
باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: در 2 ماه آینده با تیم ستارگان میلان در تهران بازی خواهیم کرد.
اعتراف به اشتباه در خصوص دادن میزبانی به قطر
سپ بلاتر رئیس فدراسیون‌بین‌المللی فوتبال (فیفا) درباره میزبانی جام جهانی 2022 گفت:‌ شاید برای دادن میزبانی جام جهانی به قطر اشتباه کردیم. اما شما باید شرایط سیاسی و جغرافیایی-سیاسی را نیز در نظر بگیرید. جام جهانی بزرگترین رویداد فیفاست اما این جام تنها برای 800 میلیون اروپائی نیست بلکه به تمام مردم جهان تعلق دارد. فکر می‌کنم الان زمانی است که اروپایی‌ها بدانند فوتبال فقط در اختیار آنها نیست.

 


بر اساس استارت لیست اولیه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان، نام ۳ وزنه‌بردار ایرانی در میان شانس‌های کسب مدال قرار گرفت.
رسول تقیان در 77 کیلوگرم، بهادر مولایی در 105+ کیلوگرم و جابر بهروزی در 69 کیلوگرم، با توجه به رکوردهای ورودی‌شان به ترتیب در رده‌های اول، دوم و سوم اوزان خود قرار گرفتند تا برای کسب مدال از شانس بیشتری نسبت به دیگر اردونشینان تیم ملی برخوردار باشند. رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان از 28 مهر تا 5 آبان 1392 در وروکلاو لهستان برگزار می شود.

 


هفت میلیارد تومان پول بلوکه شده وزارت ورزش و جوانان تا پایان هفته به حساب این وزارتخانه باز می گردد.
رسولی‌نژاد معاون حقوقی – پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان درباره بلوکه شدن حساب‌های وزارت ورزش به دلیل شکایت یک نفر از وزارتخانه گفت: یک نفر مدارکی بابت مشاوره مهندسی برای ساخت ورزشگاه تختی در سال‌های 54-53 آورده بود. در سال 76-75 که هاشمی‌طبا رئیس سازمان تربیت‌بدنی بود، آن زمان با پرداخت یک رقم جزیی می‌شد مشکل را حل کرد. حتی دو سال پیش هم که او به وزارتخانه مراجعه کرد یک مبلغ جزیی برای حق مشاوره پیشنهاد کرد. من او را به معاون پشتیبانی ارجاع دادم اما مشکل حل نشد تا اینکه با کمال تعجب قاضی دادگستری تهران یک رقم سنگین نزدیک به هفت میلیارد تومان به عنوان حکم برید! او اضافه کرد: این هفت میلیارد به حساب دادگستری واریز شده است. ما از رئیس قوه قضائیه دستور گرفتیم که پرونده برای رسیدگی به شعبه هم ارز برود. اکنون حساب‌های وزارت ورزش باز شده ولی قاضی رای نداده که پول‌ها برگردد. رئیس دادگستری تهران ورود کرده و دستور داده پول‌ها برگردد. پیش‌بینی این است که تا پایان هفته پول‌ها برگردد. این پول در شرایطی بلوکه شد که وزارتخانه وضع مالی خوبی ندارد. این رقم اگرچه زیاد نیست ولی می‌توان بخشی از آن را به فدراسیون‌ها کمک کرد و بخش دیگر را به هیات‌ها.

 


فیلا در ادامه طرح‌های خود به منظور حفظ کشتی در المپیک و جذب مخاطبان بیشتر، قرار است پیشنهاد خود برای اوزان جدید را مطرح کند.
گفته می‌شود فیلا طرحی را آماده کرده است تا در اجلاس بوداپست که پیش از مسابقات جهانی 2013 که ظرف چند روز آینده یعنی اواخر شهریور ماه برگزار می‌شود این تصمیم را به رأی گذاشته و در این زمینه تصمیم‌گیری شود.در طرح پیشنهادی فیلا برای اوزان جدید ترتیب جدید اعلام شده است اوزان پیشنهادی فیلا:کشتی آزاد:(55 - 65 - 75 - 85 - 95 و 125 کیلوگرم) کشتی فرنگی: (57 - 67 - 77 - 87 - 97 و 130 کیلوگرم).

 


سرگروه تیم ملی تکواندو بعد از نشست با دبیر فدراسیون ضمن تاکید بر شرکت نکردن در المپیک 2016 گفت: هدفم حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی است تا با کسب یک مدال دیگر از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.
یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران که حدود 5 ماه از تیم ملی دور بود، هفته گذشته به اردوهای تیم ملی دعوت شد اما به اردوها نیامد تا بحث خداحافظی اش از تیم ملی قوت بگیرد. البته او اعلام کرده بود روزسه‌شنبه پس از جلسه با ذوالقدری دبیر فدراسیون تکواندو در مورد بازگشتش به تیم ملی تصمیم خواهد گرفت.کرمی بعد از این جلسه گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد، نمی‌توانم در مسابقات گرندپری منچستر یا دیگر رقابت‌های گرندپری شرکت کنم. این رقابت‌ها برای حضور در بازی‌های المپیک 2016 است و نزدیک سه سال طول می‌کشد. کسب سهمیه از این طریق به اسم افراد است به همین خاطر ترجیح می‌دهم در این رقابت‌ها شرکت نکنم و این فرصت را در اختیار جوانان دیگر قرار دهم.وی افزود: هدفم شرکت در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره‌جنوبی است و قصد دارم بعد از کسب مدالی خوشرنگ از این رقابت‌ها از تیم ملی خداحافظی کنم. بنابراین قرار شد فعلا در اردوهای تیم ملی نباشم و هر زمان اردوها برای بازی‌های آسیایی شروع شد وارد اردو شوم.

 


سرمربی اسلوونیایی تیم ملی بسکتبال ایران می‌گوید علاقه دارد در ایران بماند و با تیم ملی بسکتبال به کارش ادامه دهد.
مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در گفت و گویی درباره دلیل انتخاب این بازیکنان و برنامه هایش برای ملی پوشان صحبت کرد. او با ابراز تمایل برای حضور در بسکتبال ایران از برنامه های بلند مدتش گفت. گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ذیل می آید:
*با صحبت‌هایی که با سازمان تیم های ملی داشتیم تصمیم گرفتیم با تیم ملی ب راهی چین شویم و بتوانیم به برخی بازیکنان که در رقابت های قهرمانی آسیا با ما نبودند فرصت بازی دهیم. در این میان از بازیکنان جوان و نوجوان نیز استفاده می‌کنیم تا بتوانم شرایط آنها را در اردوی ملی بسنجم.
*من به جوان و پیر کاری ندارم اما می دانم که باید این بازیکنان نیز فرصتی برای خودنمایی داشته باشند. این اردو و تورنمنت فرصتی است که آنها خودشان را نشان دهند. پتانسیل خود را بروز دهند و بازی کنند. مطمئنا با توجه به سن و سال و تجربه ای که دارند سنجیده می شوند و به همین دلیل باید تلاش کنند. از طرف دیگر ما می دانیم نمی توان همیشه از ستاره های تیم ملی استفاده کنیم و این بازیکنان جوان اندک اندک باید کاری کنند که ما آنها را نیز وارد ترکیب کنیم. یعنی تلاش کنند تا به آنها اعتماد کنیم.
* من علاقه دارم در ایران به کارم ادامه دهم. باید برنامه ریزی و مذاکره کنیم و سپس تصمیم نیز بگیریم. یک طرف نظر من است و طرف دیگر فدراسیون قرار دارد و باید نظر بدهد. من آماده ام که با تیم ملی ایران گام بردارم و پیش بروم.
*اگر قرار باشد در ایران بمانم برنامه ای بلند مدت برای المپیک 2016 خواهم داشت.باید با برنامه گام برداریم و به نسل جوان کنونی توجه کنیم. باید در کنار برنامه ریزی های کوتاه مدت به آن بازی ها نیز توجه کنیم.
* امیدوارم اسلوونی بتواند سهمیه جام جهانی بگیرد و با ما همگروه شود. خیلی دوست دارم با اسلوونی در جام جهانی همگروه شویم.این یک شانس بزرگ برای ما است چون تیم کشورم را می شناسم می توانیم برابرشان به پیروزی برسیم. می توانیم در جام جهانی شکستشان دهیم.

 


سرپرست وزارت ورزش و جوانان با حضور در خانه کشتی از تمرینات تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بازدید کرد.
رضا صالحی امیری پیش از اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به رقابت‌های جهانی مجارستان برای دادن روحیه به ملی‌پوشان در خانه کشتی حاضر شد و هدایایی را به آنها اهدا کرد. سرپرست وزارت ورزش و جوانان در این دیدار خطاب به ملی پوشان کشتی گفت: کشتی رشته‌ مورد علاقه‌ ذاتی من است و اولین دیداری هم که داشتم از خانه کشتی بود چون حیفم آمد شما را نبینم. من از مشکلات بی‌اطلاع نیستم و همین امروز از آقایان سجادی، هاشمی و خطیب خواستم که تلاش کنند تا نیازهای حداقلی عزیزان را فراهم کنند. آقا رسول هم همیشه مایه دلگرمی ما و شما بوده و به او قول داده‌ام که نیازهایتان را برطرف کنم. وی افزود: تا زمانی که من هستم نمی‌گذارم کشتی در چم و خم مشکلات گیر بیفتد. حتما با خادم و خطیب جلسه می‌گذارم تا مشکلات مالی را برطرف کنم.

 


مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد به انتقاد از شرایط حاکم بر کشتی پرداخت.
رسول خادم گفت: ما وقتی گرفتار جنگ هم بودیم سابقه نداشته که بدون دیدارهای تدارکاتی به رقابت‌های جهانی اعزام شویم. سال بسیار سختی بود و امسال سال تنگدستی واقعی کشتی به حساب می‌آید. الان در فضایی هستیم که تیم در آستانه‌ اعزام به رقابت‌های جهانی است و امیدواریم با غیرت ایرانی بتوانیم انتظارات را برآورده کنیم. از تلاش‌های کادر فنی و کشتی‌گیران که در این سال سخت زحمات زیادی کشیدند تشکر می‌کنم. خادم هم‌چنین درباره‌ رقابت‌های جهانی گفت: امیدوارم در جهانی با وجود مصدومیت جزئی لشگری و یزدانی، کشتی‌گیرانمان بتوانند نتایج خوبی بگیرند. ضمن این‌که امیدوارم فرنگی‌کارانمان که جوان هم هستند نتیجه بگیرند.

 


*تیم ملی کشتی آزاد ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی مجارستان روز جمعه راهی بوداپست می شود تا در روزهای 24 تا 27 شهریور در هفت وزن به مصاف رقبای خود برود.
*در حاشیه برگزاری اجلاس کمیته پارالمپیک آسیا فاطمه رخشانی، عضو هیئت رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ایران، به عنوان رئیس کمیته ورزش زنان APC انتخاب شد.
*تیم بسکتبال ماهان به منظور حضور در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا امروز راهی اردن، محل برگزاری این رقابت‌ها خواهد شد.

 


توماس باخ آلمانی شب گذشته در انتخابات کمیته بین المللی المپیک به عنوان جانشین ژاک روک، رئیس کمیته بین المللی المپیک انتخاب شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10