(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 23 شهریور 1392 - شماره 20590

حین کمک به راننده مصدوم رخ داد
برخورد پرشیا با 9 راننده
معاون جدید تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منصوب شد
وزیر بهداشت: تعرفه‌ها تا پایان سال تغییری نمی‌کند
پیشنهاد وزیر کشور: صندوق تولید و سرمایه‌گذاری در شهرها ایجاد شود
آئینه، سارق را به دام انداخت
انتقال برخی از مجروحان ‌حادثه آزادراه قم-تهران به یزد
رئیس پلیس آگاهی اصفهان خبر داد
جزئيات سرقت مسلحانه از طلا فروشی در اصفهان
شهریوری‌ها تا یک هفته دیگر تعیین تکلیف می‌شوند
کتاب تفکر و سبک زندگی وارد کلاس هفتم شد
مرکز پاسخگوی سلامت اعلام کرد
فهرست داروهای کمیاب
آمادگی کمیته امداد برای ایجاد 500 هزار فرصت شغلی
سقوط بالابر در بروجرد 3 کشته و یک مجروح برجای گذاشت
سهم 80 درصدی پزشکان از درآمدهای بیمارستانی
بازگشایی مدارس ایرانی در 112 شهر دنیا همزمان با اول مهر
خلبان 5 ساله در پکن
خروسی که تخم گذاشت
کشیش قرآن‌سوز آزاد شد
اسنودن نامزد جایزه حقوق بشر اروپا
دستگیری کلاهبردار 800 میلیون تومانی در کیاکلا
افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی در خوزستان
   


سازمان آتش‌نشانی تهران از مجروحیت 10 شهروند و برخورد چند خودرو در حین کمک به راننده مصدوم در بزرگراه شهید باکری خبر داد.
بنابر گزارش رسیده ساعت یک بامداد روزجمعه برخورد شدید چند دستگاه خودرو در مسیر شمال به جنوب اتوبان باکری بعد از پل آبشناسان باعث مصدومیت 9 نفر شد.
سازمان آتش‌نشانی تهران در تشریح علت این حادثه گفت: دیروز یک دستگاه خودروی سمند به دلیل نامعلومی به عقب یک کامیون برخورد کرده و راننده سمند در خودروی خود محبوس گردید.
رانندگان خودروهای عبوری که برای کمک به فرد حادثه‌دیده اقدام کرده بودند بر اثر برخورد یک خودروی پرشیا که با سرعت بالا در بزرگراه در حال حرکت بود به شدت مصدوم شدند.
راننده خودروی پرشیا نیز که جزو مجروحان حادثه بود از خودرو خارج و توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل گردید.
سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران برای پیشگیری از اینگونه حوادث بیان داشت: بهتر است در ساعات میانی در صورت بروز حادثه، شهروندان اگر قصد کمک به حادثه‌دیدگان را دارند در محل حادثه علایم هشداردهنده نصب کنند. در ضمن بهترین کمک به حادثه‌دیدگان این است که بلافاصله پس از بروز حادثه با سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی تماس بگیرند.

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی را به سمت معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.
دکتر علی اصغر فانی در حکمی مهرزاد حمیدی را به عنوان معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش معرفی و منصوب کرد.
در این مراسم از زحمات و تلاش‌های کیومرث هاشمی، معاون سابق تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش که هم اینک به عنوان مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت ورزش و جوانان انجام وظیفه می‌کند، تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به وی اهدا شد.
مهرزاد حمیدی با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی در تربیت‌بدنی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های تربیت‌مدرس و تهران می‌باشد.

 


وزیر بهداشت در پاسخ به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال افزایش تعرفه‌های تشخیصی درمانی در نیمه دوم سال، گفت: قرار نیست تغییری در تعرفه‌ها برای امسال ایجاد شود و آنچه که دولت پیش از این برای تعرفه‌های تشخیصی درمانی اعلام کرده، اعمال خواهد شد.
دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به کمبود اعتبارات حوزه سلامت گفت: حوزه سلامت از نظر بودجه و اعتبار بسیار عقب است، از طرف دیگر سهم سلامت از تولید ناخالص ملی در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا بسیار کم است.
وی افزود: به دنبال این کسری اعتبار بیمارستان‌های دولتی با کمبود مالی مواجه هستند و به همین دلیل ممکن است حقوق پرسنل‌شان عقب افتاده و یا با تاخیر پرداخت شود و یا تجهیزات بیمارستان‌ها فرسوده باشد، به همین دلیل لازم است سهم سلامت از تولید ناخالص ملی افزایش یابد.
هاشمی با بیان اینکه کل اعتبارات دولت حداقل با کسری 30 درصدی مواجه است، افزود: امیدواریم این 30 درصد به بخش بهداشت و درمان تعمیم نیابد به طوری که از سایر بخش‌ها بیش از 30 درصد کم کنند و به بخش بهداشت و درمان حداقل 100 درصد اعتبارات را تخصیص دهند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: این موضوع از طرف دیگر اعتبارات در نظر گرفته شده برای بخش سلامت از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز تاکنون محقق نشده است. آرزوی ماست که این 10 درصد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها نیز به حوزه سلامت تخصیص یابد. البته بعید می‌دانم این رقم نیز امسال محقق شود.

 


وزیر کشور گفت: برای رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان باید در شهرهای کشور صندوق تولید و سرمایه‌گذاری ایجاد شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست شورای اداری شهرستان شیروان خراسان شمالی گفت: صندوق تولید و سرمایه‌گذاری در شهرها می‌تواند نقدینگی سرگردان را جمع‌آوری و آن را برای توسعه تولید و اشتغال صرف کند.
وی مهم‌ترین معضل اقتصادی جامعه را نقدینگی سرگردان بازار دانست و اضافه کرد: باید نقدینگی سرگردان در بازار ایران به سمت سرمایه‌گذاری مولد و اشتغال هدایت شود.
وی با اشاره به بیکاری جوانان در جامعه اظهار کرد: برای رفع مشکل بیکاری در جامعه نیازمند عزم ملی و همکاری تمام دستگاه‌های مسئول هستیم.
به گزارش ایرنا رحمانی فضلی تحریم دشمنان بر ضد کشورمان را بی‌اثر دانست و افزود: دشمنان تصور می‌کنند مردم با این گونه کارها تسلیم می‌شوند، در حالی که دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به دنبال توطئه و براندازی نظام بوده‌اند.
وی در ادامه موادمخدر را یک معضل اساسی جامعه دانست و گفت: در این زمینه باید تلاش دوچندانی صورت گیرد تا تبعات ناشی از این معضل را کاهش دهیم.
وزیر کشور با اشاره به توانمندی شهرستان شیروان گفت: این شهرستان زیرساخت‌ها و امکانات خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد.

 


کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ به دنبال شکات پرونده زوج سارقی هستند که از زنان در آرایشگاه سرقت می‌کردند.
به گزارش سرهنگ کارآگاه میرزکی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مرکز فوریت‌های پلیس 110 اقدام به دستگیری زن و شوهری کرده‌اند که با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت کیف و اموال شخصی مشتریان در آرایشگاه‌های زنانه می‌کردند.
بر اساس گزارش‌ کارآگاهان خانمی که پس از ورود به آرایشگاه زنانه اقدام به سرقت کیف یکی از زنان حاضر در آرایشگاه کرده و در حالی که قصد داشته تا پس از سرقت کیف و با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شود، توسط همسایه‌ها و به همراه راننده موتورسیکلت دستگیر شده است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کیف قاپی» و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
صاحب آرایشگاه زنانه واقع در خیابان کمالی در طرح شکایت خود از متهم اصلی پرونده به نام «زهره» به کارآگاهان گفت: زنی حدودا 35 ساله تحت عنوان مشتری وارد آرایشگاه شد و در یک لحظه با استفاده از غفلت یکی از زنان حاضر در آرایشگاه اقدام به کیف قاپی کرد.
زن جوانی که متهمه قصد سرقت کیف او را داشت نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: داخل آرایشگاه بودم که خانمی وارد آرایشگاه شد و گرم صحبت شد؛ کارم تمام شد و با صاحب آرایشگاه در حال صحبت بودم که ناگهان این زن کیف مرا که روی صندلی بود برداشت و در حال خارج شدن از آرایشگاه بود که از داخل آئینه متوجه سرقت کیف خود توسط او شدم اما با وجود فریادهای من، وی از آرایشگاه‌ خارج شد که همسایه‌ها با اطلاع از موضوع به کمک ما آمدند و در حالی که این خانم قصد داشت تا با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شود، او را به همراه همسر همدستش دستگیر کردند.
همسر متهمه به نام «محمد» (25 ساله) نیز که به عنوان همدست همسرش دستگیر شده بود ضمن تایید اظهارات همسرش، در مورد ارتکاب سرقت‌های مشابه به کارآگاهان گفت: از حدود یک سال پیش و بدین شیوه و شگرد سرقت‌های خود از آرایشگاه‌های مختلف زنانه و در مناطق مختلف تهران آغاز کردیم که با توجه به اعترافات متهمان، کارآگاهان به مخفیگاه متهمان در مسافرخانه‌ای در محدوده میدان شوش مراجعه و در بازرسی از محل موفق به کشف ده‌ها کیف زنانه و مدارک شناسایی، عابر بانک، گوشی‌های تلفن‌همراه و... متعلق به افراد غیر شدند که متهمان صراحتا عنوان کردند که تمامی اموال کشف شده قسمتی از اموال مسروقه‌ای است که در مخفیگاهشان نگهداری کرده‌اند.
با توجه به کشف اسناد و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از مالباختگان و همچنین بررسی و تجمیع پرونده‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که همگی آنها به همین شیوه و شگرد مورد سرقت اموال و کیف قرار گرفته اما در لحظه سرقت متوجه سرقت اموال خود نشده بودند.سرهنگ کارآگاه میرزکی از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند خواست که برای شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر مراجعه کنند.

 


با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی قم و یزد مجروحان یزدی حادثه اتوبان قم-تهران به شهرشان منتقل می‌شوند.
با توجه به گذشت چند روز از این حادثه و تثبیت شدن وضعیت مجروحان قرار است که به دلیل کاسته شدن از مشکلات بستگان و همراهان در زمینه تردد به قم مجروحان یزدی به شهرشان منتقل شوند.
به گزارش فارس، قرار است کار انتقال مجروحان یزدی این حادثه به یزد به وسیله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس انجام شود.
در حادثه خونین اتوبان قم-تهران که دوشنبه شب به وقوع پیوست یک دستگاه اتوبوس که از مسیر تهران به اصفهان در حرکت بود در کیلومتر 28 اتوبان با یک دستگاه اتوبوس که در مسیر تهران به یزد در حرکت بود برخورد کرد و این حادثه 44 کشته و 44 مجروح برجای گذاشت.

 


اصفهان-خبرنگار کیهان:
سارق طلا فروشی پس از کشتن مغازه‌دار اقدام به خودکشی می‌کند.
رئيس پلیس آگاهی استان اصفهان از جزئیات این حادثه خبر داد و گفت: این سارق 28 ساله روز 18 شهریور ماه ساعت 11:23 به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت به قصد سرقت به محل وقوع حادثه رفت.
سرهنگ ستار خسروی در نشستی با خبرنگاران با اعلام اینکه تمام صحنه‌های جرم به وسیله دوربین طلافروشی ضبط شده است. افزود: سارق به درب مغازه طلا فروشی مراجعه می‌کند که صاحب مغازه با زدن کلید، درب را به روی سارق باز می‌کند.
وی با بیان اینکه سارق چهره مخدوش داشته است و مغازه‌دار به این مسئله بی‌دقتی می‌کند ادامه داد: سارق به محض ورود به مغازه درب کیف خود را باز می‌کند و به وسیله اسلحه گرم مغازه‌دار را وادار به تخلیه طلاها به داخل کیف می‌کند و پس از آن هنگامی که قصد خروج از مغازه را داشته است، مغازه‌دار با زدن کلید ریموت اقدام به بستن درب اصلی مغازه می‌کند.رئیس پلیس آگاهی اصفهان اضافه کرد: سارق وقتی متوجه بسته شدن درب می‌شود با اسلحه به سینه مغازه‌دار شلیک می‌کند و پس از آن به دنبال ریموت می‌گردد اما موفق به پیدا کردن ریموت نمی‌شود چرا که ریموت در جیب مقتول بوده است.سرهنگ خسروی از خودکشی سارق پس از ناامیدی از یافتن ریموت خبر داد و گفت: ساعت 11:36 سرقت مسلحانه با 4 تماس به پلیس 110 گزارش می‌شود که 8 دقیقه پس از تماس نخست نیروهای پلیس در محل حادثه حاضر می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد:‌ در این عملیات امدادگران آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی نیز وارد صحنه شدند اما چون درب به وسیله ریموت بسته شده بود با اطلاع‌رسانی به خانواده مغازه‌ار ریموت دوم توسط همسر مقتول رسید که با زدن آن متوجه شدیم سارق اقدام به خودکشی کرده است.
در این شرایط امدادگران تلاش کردند تا با اعزام مغازه‌دار به بیمارستان کاشانی از فوت او جلوگیری کنند که تلاش آنان بی‌حاصل ماند و در بین راه جان باخت.

 


رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی نوبت شهریور، هجدهم ماه جاری به اتمام رسیده و تا پایان این ماه نتایج در سراسر کشور اعلام می‌شود.
عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس برنامه‌ریزی که مرکزی سنجش آموزش و پرورش انجام می‌دهد، نتایج امتحانات تا دو هفته پس از آخرین امتحان اعلام می‌شود، اما با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم، تصحیح اوراق امتحانی زودتر آغاز شده است.
وی با بیان اینکه نتایج تمامی امتحانات جبرانی دانش‌آموزان متوسطه نظری پایه سوم تا پایان شهریور اعلام می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه پیش‌دانشگاهی و فنی حرفه‌ای کم بود، نتایج امتحانات این دو گروه زودتر از دانش‌آموزان متوسط اعلام خواهد شد.

 


کتاب تفکر و سبک زندگی در دو جلد عمومی و ویژه دختران وارد کتاب‌های درسی آموزش و پرورش شد.
محمود معافی مولف کتاب تفکر و سبک زندگی گفت: این کتاب با دو محتوای جداگانه برای دانش‌آموزان دختر و پسر تالیف شد که سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مسائل مربوط به آن از جمله آداب برقراری ارتباط با دیگران و مهارت‌های زندگی در آن گنجانده شده است.
وی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تالیف کتاب جدید تفکر و سبک زندگی برای دانش‌آموزان کلاس هفتم گفت: کتاب تفکر و سبک زندگی با هدف آشنا کردن دانش‌آموزان با سبک زندگی ایرانی و اسلامی تالیف شد.
وی افزود: معتقدیم که سبک زندگی راهی برای ورود به بحث هویت ایرانی و اسلامی است یعنی وقتی می‌گوییم سبک زندگی اسلامی به هویت اسلامی فکر می‌کنیم و وقتی صحبت از سبک زندگی ایرانی می‌شود به هویت ملی فکر می‌کنیم.
معافی تاکید کرد: در کتاب تفکر و سبک زندگی هنگامی که از موضوع آداب زندگی صحبت می‌شود منظورمان آداب ارتباط با دیگران از جمله خدا، والدین، معلمان و سایر دوستان است اما مطالباتی را نیز از سایر حوزه‌های یادگیری داریم که به این موضوع توجه کنند مثلا در رابطه با موضوع آداب پوشش و حجاب علاوه بر کتاب دینی باید از طریق سایر دروس نیز این موضوع برای دانش‌آموز تفهیم شود.
مولف کتاب تفکر و سبک زندگی گفت: در زمینه مهارت‌های زندگی منظور ما توانمندی‌هایی است که فرد برای برخورد عاقلانه با چالش‌های فردی و بین‌فردی باید کسب کند تا یک زندگی سالم و موفقی داشته باشد قلمروی این مهارت‌ها بسیار وسیع و گسترده است و تلاش شده است تا در کتاب تفکر و سبک زندگی به برخی از این مهارت‌ها مانند مهارت ارتباط با دیگران توجه کرد.
وی گفت: پایه هفتم دارای 13 عنوان کتاب است که تمام آنها جدید التالیف است و برای درس تفکر و سبک زندگی یک کتاب عمومی برای دختران و پسران داریم و یک کتاب مخصوص دختران که از طریق کتاب فروشی‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 


مرکز پاسخگوی سلامت 1490، فهرست 33 قلم داروی کمیاب موجود در داروخانه‌های تهران را اعلام کرد.
این فهرست در برگیرنده 33 قلم دارو شامل داروی زیفرون ZIFERON (داروی ضد ام.اس) مادوپار 125 و 250 MADOPAR (داروی پارکینسون) و مبترا Mabthera (داروی مورد استفاده در شیمی درمانی) است.
همچنین سیکلوژست cyclogest (داروی مورد استفاده در بارداری)، سرترالین sertraline (نوعی داروی ضد افسردگی)، وارفارین سدیم Warfarin Sodium (داروی آمبولی یا لخته خون) و سدیم والپرات Sodium Valproate (داروی صرع) از جمله داروهای کمیاب این داروخانه‌ها است.
مولتی پریناتال multi prenatal (داروی مورد استفاده در بارداری)، زلودا Xeloda (داروی سرطان)، بیوگایا biogaia ( داروی تقویت سیستم ایمنی)، لیزینوپریل Lisinopril (داروی فشار خون)، مودافینیل modafinil (داروی بیماری‌های مغزی)، سرتاید seretide( داروی آسم) و سیمبیکورت SYMBICORT (دارویی برای حملات آسم) نیز در این داروخانه‌ها موجود است.
ژنریک 300 TENOFOVIR (داروی ضد ویروس‌ها)، داروی 150، 100 TARCEVA، ایزیکامISICOM (داروی روان)، اچ.سی.جی 5000 HCG (داروی هورمونی باروری)، داروی 250 SINEMET و سرتاید 500 seretide (داروی آسم) و داروی ستروتاید Cetrotide (برای درمان ناباروری) از داروهای موجود در این داروخانه‌ها است.
همچنین داروهای Cetrotide، Sandostatin LAR، داروی کلاسید KLACID (ضدباکتری)، داروی LIVERGOL (موثر در رفع عارضه کبد چرب) و داروی GLUCOPHAGE از داروهای موجود در این داروخانه‌ها است.
همچنین داروی ZADITEN ( ضد آسم)، داروی Amp THROMBOUAR یک درصد و سه درصد، داروی زانتیک (Syrap ZANTAC)، داروی منیزیم (Tab madopar 250 mg) ، داروی Tab CELLCEPT500، داروی (TYSABRI(NATALIZUMAB Amp)، داروی (Tab TYKERB (LAPATINIB250mgو داروی 400) TEGRETOL crاز داروهای موجود در این داروخانه‌‌ها است.
مرکز پاسخگویی سلامت، اسامی و آدرس داروخانه‌‌های دارنده این داروها را در سایت اینترنتی به نشانی http://1490.behdasht.gov.ir/uploads، اعلام کرده است.

 


سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) از آمادگی این نهاد برای ایجاد 500 هزار فرصت شغلی تا پایان امسال در صورت تأمین منابع بانکی خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) حسین انواری در اولین همایش کاریابی و توانمندسازی کمیته امداد امام (ره) استان تهران که در سالن امام علی این نهاد با حضور 2 هزار نفر از کارآموزان، کارآفرینان و صاحبان مؤسسات تولیدی و خدماتی برگزار شد، با بیان اینکه طی دو سال گذشته 180 هزار خانوار خودکفا شده‌اند، گفت: این افراد با بهره‌مندی از حمایتها، آموزش‌ها و تسهیلات این نهاد کار تولیدی خود را آغاز و از چرخه مستمری این نهاد خارج شده‌اند.
وی با بیان اینکه امسال 500 هزار فرصت شغلی از طریق تأمین منابع بانکی در دستور کار این نهاد قرار دارد، ‌افزود: پرونده‌های مددجویی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال آماده شده است و افراد از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند و آماده دریافت اعتبار برای راه‌اندازی کار هستند که به علت نوساناتی که در 6 ماهه نخست امسال وجود داشته است؛ روند آن کند بوده است؛ اما مشاغل روستایی و شهری ایجاد شده و در 6 ماهه دوم با مساعدت بانکها با سرعت بیشتری این امر تحقق خواهد یافت.
وی سقف وامهای خود اشتغالی به مددجویان را 15 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم با توجه به نوع طرح و اشتغال متفاوت است و با تمامی بانکهای عامل امداد همکاری دارد.

 


بروجرد - خبرنگار کیهان:
در یک حادثه سقوط بالابر در بروجرد 3 نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.
این 4 نفر به قصد دیدن یکی از واحدهای یک ساختمان 5 طبقه در حال ساخت وارد ساختمان شدند و پس از بازدید هنگامی که با بالابر قصد برگشت داشتند، بالابر از ارتفاع 20 متری رها شده و با زمین برخورد می‌کند که طی این حادثه مالک ساختمان و 2 نفر دیگر در دم جان سپردند و یک نفر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن عیادت از مجروح این حادثه با خانواده‌های داغدار همدردی کرد.

 


عضو شورای عالی نظام پرستاری از اختصاص 80 درصد از درآمدهای بیمارستانی به پزشکان گلایه کرد و گفت: مابقی سهم سایر کارکنان فعال در سیستم دانشگاه علوم پزشکی می‌شود که در این بین سهم پرستاران فقط 5 درصد است.
جعفر مهرآمیز، تفاوت کارانه‌های پزشکان و پرستاران را براساس مطالعات انجام شده حدود 300 برابر خوانده و افزود: این اصلاً عادلانه نیست. در حالی که بار اصلی بخش درمان را پرستاران به دوش می‌کشند در زمان تقسیم کارانه‌ها و پرداختی‌ها، کسان دیگری با اختلاف چند صد برابری سهم ببرند.
وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر 80 درصد از درآمدهای بیمارستانی سهم پزشکان می‌شود و 20 درصد باقی به سایر صنوف فعال در سیستم دانشگاه علوم‌پزشکی، از نگهبان و خدمات تا سایر رده‌های همانند پرستاران، تعلق می‌گیرد. به طوری که شاید سهم پرستاری از آن فقط 5 درصد باشد.
عضو شورای عالی نظام پرستاری اضافه کرد: به اعتقاد بنده در بحث کارانه های تیم سلامت، بسیار تبعیض روا داشته می‌شود. پزشکان بالاترین کارانه را می‌گیرند و به باقی جامعه درمانی واقعاً ظلم می‌شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که یک پزشک شاید 5 دقیقه هم با یک بیمار درگیر نباشد ولی پرستاران 24 ساعته در حال خدمات‌رسانی به بیماران و مددجویان هستند و بیشترین بار سلامت روی دوش کادر پرستاری است.مهرآمیز از مسئولان وزارت بهداشت خواست که نسبت به رفع این دغدغه فراگیر در جامعه پرستاری اقدام کنند وگفت: حداقل انتظاری که وجود دارد، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است که سالها از تصویب آن می‌گذرد و بارها نیز قول اجرای آن به پرستاران داده شده است اما تا امروز اجرایی نشده است.
وی افزود: اگر قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به صورت کامل اجرایی شود می‌تواند 50 درصد از مشکلات مذکور را مرتفع کند ضمن اینکه قطعاً در کاهش هزینه‌های درمانی مردم نیز مؤثر خواهد بود و علاوه بر پرستاران مردم نیز از آن منتفع خواهند شد.

 


رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، از بازگشایی مدارس ایرانی در 112 شهر دنیا همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از مهرماه خبر داد.
علی‌اصغر یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برنامه‌های مدارس خارج از کشور همانند برنامه‌های مدارس سراسر کشور است، گفت: برای مهر امسال فعالیت148 آموزشگاه در 83 کشور و 112 شهر دنیا آغاز می‌شود.وی گفت: در 83 کشور دنیا که مدارس ایرانی فعالیت می‌کنند، 17 هزار دانش‌آموز در پایه‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و هنرستان در حال تحصیل هستند و 2000 نیروی انسانی نیز اعم از مدیر و معاون و فرهنگی ایرانی در این مدارس مشغول فعالیت هستند.
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره میزان افزایش تعداد دانش‌آموزان خارج از کشور در سال تحصیلی جدید، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، اخذ ویزا و مشکلات ارزی، تعداد دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته، اما توانسته آمار سال تحصیلی گذشته را حفظ کند.یزدانی گفت: در تلاش هستیم تا اول مهر مدارس شهرهای اربیل و سلیمانیه را نیز در عراق راه‌اندازی کنیم.

 


کودکی 5 ساله موفق شد به مدت 35 دقیقه یک هواپیما را در پکن هدایت کند.
این کودک با نام مستعار «دودو» در 31 ماه اوت به مدت 35 دقیقه با یک فروند هواپیمای فوق سبک بر فراز پکن پرواز کرد.
«دودو» اولین کودکی است که به تنهایی پرواز را تجربه کرده است.

 


یک خروس در دبی تخم گذاشت.
به گزارش العربیه آغاز ماجرا آن جا بود که یکی از شهروندان اماراتی در دبی با یکی از شبکه‌های تلویزیونی تماس گرفت و مدعی شد که خروسی دارد که تخم می‌گذارد.
ابتدا سخنان این شهروند جدی گرفته نشد، اما اصرار او و تماس‌های مکررش باعث شد که تیمی از تلویزیون «سما دبی»، به منزل این شهروند اماراتی بروند.
تیم تلویزیونی تخم خروس را مشاهده کردند اما تشکیک آنها اصرار بیشتر صاحب خروس را در پی داشت. برای اطمینان بیشتر، تیم تلویزیونی از یک دامپزشک کمک گرفت. او خروس و تخمش را معاینه کرد و در این باره گفت: «این پدیده‌ای بسیار نادر است که در آن، اندام‌های مذکر و مونث به طور همزمان در بدن خروس یا برخی حیوانات دیگر وجود دارد.»
وی افزود: این خروس شبیه خروس‌های دیگر نیست، جثه‌اش کوچکتر است و صدایش هم تفاوت دارد.

 


کشیش اسلام‌ستیز آمریکایی که قبل از سوزاندن 2000 نسخه از قرآن کریم دستگیر شده بود، دوباره آزاد شد.
به گزارش رویتر مقامات پلیس آمریکا دستور دادند «تری جونز» 61 ساله را که قصد به آتش کشیدن 2000 نسخه از قرآن را در یکی از مناطق آمریکا داشت و از سوی پلیس پیش از این اقدام دستگیر شده بود را آزاد کنند.
گفته می‌شود «جونز» از زندانی در ایالت فلوریدا آزاد شد، وی در حالی که در دوازدهمین سالگرد حوادث 11 سپتامبر قصد داشت نسخه‌هایی از قرآن کریم را بسوزاند از سوی پلیس این ایالت دستگیر شده بود.
گفتنی است پلیس آمریکا «تری جونز» و دستیارش «مارفین واینی ساب» را نه به جرم تلاش برای به آتش کشیدن نسخه‌هایی از قرآ‌ن کریم بلکه به دلیل حمل ماده‌ای آتش‌زا و بسیار خطرناک با خودروی نامناسب بازداشت کردند.
براساس گفته‌های رئیس پلیس ایالت فلوریدا حمل ماده‌آتش‌زای بسیار خطرناکی که به همراه «تری» بوده جرم درجه 3 تلقی می‌شود و یک روز بازداشت و پرداخت 2500 دلار غرامت در پی دارد.
به گفته مقامات پلیس محلی «تری جونز» و دستیارش حین بازداشت، کنار منقلی بزرگ بودند و در کنار آنان 2000 نسخه از قرآن کریم بود که به ماده کروکسین آغشته شده بودند پلیس افزود: ظرف حاوی ماده آتش‌زای «کروکسین» در صندوق عقب خودروی جونز در شرایطی نامناسب حمل شده بود.

 


افشاگر اطلاعات جاسوسی آمریکا، از سوی احزاب چپ و سبز پارلمان اروپا، نامزد دریافت جایزه حقوق بشر این اتحادیه موسوم به «ساخاروف» شد.
به گزارش روزنامه آلمانی «هامبورگر ابند بلات»، این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، توسط فراکسیون چپ‌ها و سبزها در پارلمان اروپا نامزد دریافت این جایزه شد.
این جایزه که 50 هزار یورو است، به نام مخالف روسی و برنده جایزه نوبل صلح (آندره ساخاروف)، نامگذاری شده است.
«ربکا هارمس» از روسای فراکسیون سبزها در پارلمان اروپا در این باره گفت که «ادوارد اسنودن» زندگی خود را به خطر انداخت تا از ما حمایت کند. این یک رسوایی است که کشورهای اروپایی هیچ حمایتی از وی به عمل نیاوردند و اجازه دهند او در پناهندگی اجباری و غیر ارادی در روسیه باقی بماند.
«مارین کریستین ورگیت» از سیاستمداران چپ فرانسوی در پارلمان اروپا نیز دراین باره اظهار داشته است که با اسنودن نباید مانند جنایتکاران رفتار شود بلکه به حمایت‌های ویژه نیاز دارد. وی نقض حقوق اطلاعاتی و حقوق اساسی اروپا را آشکار کرد.
گفتنی است، تصمیم نهایی در این باره را قرار است پارلمان اروپا در ماه اکتبر بگیرد.

 


قائمشهر - خبرنگار کیهان:
با تلاش ماموران کلانتری 15 کیاکلا در شهرستان سیمرغ کلاهبردار 800 میلیون تومانی شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی قائمشهر گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر کلاهبرداری 800 میلیون تومانی فردی با هویت «الف-ح» اهل و ساکن کیاکلا، موضوع با دستور قضایی در دستور کار ویژه پلیس منطقه قرار گرفت و پس از اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی، متهم توسط ماموران انتظامی کلانتری 15 کیاکلا شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ محمدرضا قدمی افزود، متهم که در کار خرید و فروش محصولات کشاورزی بود از چهار نفر از شهروندان در قبال خرید برنج و مرکبات با صدور چک‌های بلامحل 800 میلیون تومان کلاهبرداری کرده و مدت یکسال متواری بوده است.
وی تصریح کرد کلاهبردار در حین دستگیری با پیشنهاد رشوه 20 میلیون ریالی و دو قطعه طلا قصد تطمیع ماموران را داشت که با رد رشوه توسط ماموران متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

 


اهواز-خبرنگار کیهان:
مصرف بالای فست‌فود و تغذیه نادرست در استان خوزستان آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی دراین استان را افزایش داده است.
استاندار خوزستان با بیان این مطلب اظهار کرد: مصرف بالای روغن و غذاهای سرخ‌کردنی فست‌فود در میان مردم خوزستان خصوصا در سطح شهر با وجود مراکز تهیه غذاهای آماده بسیار زیاد شده که این امر نگران‌کننده است.
سیدجعفر حجازی گفت: با توجه به گرمای هوا، در استان خوزستان مردم بیشتر ترجیح می‌دهند در خانه و زیر کولر باشند و کمتر به فعالیت‌های بدنی بپردازند بنابراین به دلیل این کم‌تحرکی، بیماری‌های قلبی در حال افزایش است.وی بااشاره به اینکه بهداشت و سلامت فردی در استان خوزستان در وضعیت خوبی قرار ندارد اظهار کرد: با وجودی که امید به زندگی در استان رو به بهبود است اما مسایل سلامت فردی همچنان یکی از مشکلات مردم این استان است.وی بروز بیماری‌های قلبی را ناشی از تغذیه نادرست دانست و اظهار داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح استان باید در راستای فرهنگ‌سازی بهبود تغذیه مردم حرکت کنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10