(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 23 شهریور 1392 - شماره 20590

حدیث دشت عشق
استقلال هفته نهم لیگ را با یک شکست دیگر به پایان رساند
برتری نمایندگان اصفهان،توقف فولاد صدرنشین
اخبار کوتاه از فوتبال
بزرگان کشتی جهان در راه ایران
تلاش سوریان برای عضویت در کمیسیون قهرمانان فیلا
صعود مقتدرانه تیم ملی والیبال
برگزاری مجامع انتخاباتی ورزش در ماه های آینده
دلایل غیبت نادی در تیم ملی والیبال
حل شدن تمام مشکلات مالی فدراسیون فوتبال
پس دادن مدال المپیک توسط قهرمان دوپینگی
وعده مدیر تیم‌‎های ملی قایقرانی در خصوص موفقیت در آسیا
کمک به فدراسیون کشتی برای تهیه بلیت مجارستان
خواندنی از ورزش ایران
فوتبال ایران، دوم آسیا و چهل‌وهشتم دنیا
   


از نوشته طلبه بسیجی شهید «سید جعفر سجادی»
شهد شیرین شهادت نوش‌باد!
«شب هنگام است و نور ماه تابان و دشمن، زبون شده است. ما رزمندگان هم، در منطقه شلمچه به طرف بصره حمله‌ور شدیم تا قلب امام و امت را شاد کنیم و اکنون شب دوشنبه 1365/10/22 می‌باشد، چقدر شیرین و دلپذیر است لحظه لحظه‌های نزدیک شدن به شهادت!»... در زندگی همیشه در پی آن بود تا یک شیعه راستین برای اهل‌بیت(ع) باشد. همیشه توجه داشت تا عبادتش از سر عادت نباشد و از روی معرفت حقیقی باشد. سعی می‌کرد تمام گفتار و رفتارش منطبق با شریعت اسلام باشد. معتقد بود نگهداری انقلاب از بوجود آمدن انقلاب بسیار مشکل‌تر است و هرگونه کاهلی در راه انقلاب را گناهی بزرگ به شمار می‌آورد و نسبت به آن به دیگران هشدار و آگاهی می‌داد.سیدجعفر با اخذ دیپلم در سال 1361 وارد حوزه علمیه خوانسار شد، مقدمات و قواعد عربی را یاد گرفت و سپس به حوزه علمیه قم راه یافت. در سال 1365 برای ادامه مشق عشق و تکلیف عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد اما دیگر در آنجا سیدجعفر بود و عاشقی و عشق و وفای به آن، تا سرانجام عهدش را وفا کرد و در منطقه شلمچه به لقای خداوند دست یافت.طلبه بسیجی شهید «سیدجعفر سجادی»، سال 1341 در خوانسار متولد شد و در 1365/10/23 در کربلای شلمچه به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
شکست استقلال ، برتری تیم های اصفهانی و توقف فولاد صدرنشین را باید از مهمترین اتفاقات هفته نهم رقابت های لیگ برتر دانست.
روز نخست از هفته نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر پنجشنبه با برگزاری یک دیدار آغاز شد که طی آن دو تیم تراکتورسازی تبریز و ملوان بندرانزلی از ساعت 18 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برابر هم به میدان رفتند که در نهایت این مسابقه درحالی با تساوی 2 - 2 به پایان رسید که شاگردان مجید جلالی تا دقیقه 50 از میهمان خود پیش بودند. در این بازی که قضاوت آن را سیدمهدی سیدعلی برعهده داشت، علی کریمی (21- پنالتی) و کریم انصاریفرد (45) برای تراکتورسازی و مهدی دغاغله (12) و مازیار زارع (50) گل‌های تیم ملوان را به ثمر رساندند تا سومین تساوی خانگی تیم تراکتورسازی در سیزدهمین دوره لیگ برتر رقم بخورد. ضمن اینکه از دست دادن دو امتیاز این مسابقه باعث شد، تراکتورسازی از صعود موقت به صدر جدول ناکام بماند. اما آخرین بازی روز نخست بین تیم های
ذوب آهن و استقلال برگزار شد که در پایان تیم میزبان موفق شد با دوگل آبی پوشان تهرانی را شکست دهد. قضاوت این مسابقه که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، برعهده یدالله جهانبازی بود که مهدی رجب‌زاده (15) و قاسم حدادی‌فر (51) گل‌های تیم ذوب‌آهن را به ثمر رساندند. اشتباهات خط دفاع استقلال و ضد حملات سرعتی یکی از عوامل رسیدن به گل‌های برتری و ایجاد موقعیت‌‎های ذوب‌آهنی‌ها در این بازی بود. استقلال پس از این شکست چند روزی از لیگ فاصله می گیرد تا خود را آماده بازی با بوریرام تایلند کند.
توقف فولاد، برتری سپاهان
اما روز دوم مسابقات هفته نهم لیگ برتر با برگزاری 5 دیدار به پایان رسید. درتهران تیم های راه آهن و فجر سپاسی به مصاف هم رفتند که این بازی بسیار کم برخورد با تساوی صفر- صفر به پایان رسید. درکرمان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر مقابل مس به میدان رفت و در حالی که از حریف پیش افتاده بود، 2 - 2 متوقف شد. در این دیدار ابتدا فولاد در دقیقه 31 بازی توسط لوسیانو پریرا به گل دست یافت اما در ادامه مسی‌ها به دامنه حملات خود افزودند و ادینیو دو بار در دقایق 65 و 69 برای قعرنشین لیگ گلزنی کرد، اما این پایان کار نبود و فولاد در واپسین دقایق توسط رفیعی به گل مساوی دست پیدا کرد. در دیگر دیدار برگزار شده، داماش گیلان و صبای قم در ورزشگاه عضدی رشت به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان داماش با نتیجه 2 بر یک موفق به شکست حریف خود شد. مختاری و متوسل زاده برای داماش و بیات برای صبا گلزنی کردند. در اهواز نیز سپاهان موفق شد با دو گل میزبان خود استقلال خوزستان را شکست دهد. گل های سپاهان را در این بازی محمد غلامی و هادی عقیلی به ثمر رساندند.
در آخرین بازی هفته نهم امروز تیم های سایپا و نفت تهران با هم دیدار می کنند. در پایان ذکر این نکته ضروری است که به دلیل آماده شدن روزنامه برای چاپ، موفق به درج نتیجه بازی پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز نشدیم.

 


اعتراف به اشتباه از سوی داور بازی استقلال- ذو ب آهن
یدالله جهانبازی داور بازی استقلال و ذوب آهن در مورد اینکه این بازی را خوب قضاوت کرد یا نه، گفت: فیلم بازی را دیدم، باید یک پنالتی برای استقلال می‌گرفتم اما کمک داور به من گفت که خطا بیرون از محوطه جریمه رخ داده و به همین خاطر من پنالتی نگرفتم.بنابراین یک پنالتی برای استقلال نگرفتم اما محمد مهدی نظری را هم باید اخراج می‌کردم که بازی را مدیریت کردم و کارت قرمز به او نشان ندادم.جهانبازی تصریح کرد: یک پنالتی هم باید برای ذوب آهن می‌گرفتم که این کار را هم نکردم، البته این مسئله را هم بعد از دیدن فیلم توجه شدم.
جلالی، کلافه‌ترین آدم روی زمین
جلالی در نشست خبری بعد از تساوی مقابل ملوان اظهار داشت: به خاطر موقعیت هایی که از دست دادیم عذاب کشیدم و آزار دهنده تر این است که ما امتیازهای خانگی را به راحتی از دست می دهیم. من اکنون کلافه ترین آدم روی زمین هستم و خدا می داند که چطور خودم را جمع و جور کردم تا در نشست خبری بنشینم. امتیازهایی که در خانه از دست می دهیم واقعا ما را اذیت می کند.
انتقادات تند سرمربی استقلال از یک برنامه تلویزیونی
قلعه نویی سرمربی استقلال در تازه ترین صحبت های خود مجددا انتقادات تندی را متوجه برنامه 90 کرد. وی گفت: مجری این برنامه ادعا دارد که این برنامه ابزاری است برای آنکه مشکلات جامعه را نشان دهد اما این برنامه جامعه ورزش را به حاشیه می‌برد. یقین دارم که بعدها مشخص می‌شود که این برنامه چه خیانت‌هایی به فوتبال ایران کرده است. برنامه 90 افراد را رودرروی یکدیگر قرار می‌دهد. یک بار آقای هاشمی که تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر است، در هتل المپیک قسم خورد و گفت که من تنها مربی هستم که رودرروی 90 ایستاده‌ام. او گفت بعضی از مربیان برای آن که سه دقیقه روی آنتن باشند، به فردوسی‌پور التماس می‌کنند! اگر به جای فتح‌الله‌زاده بودم اجازه نمی‌دادم 90 این طور درباره استقلال حرف بزند. نمی‌توانم به او توصیه‌ای کنم اما نمی‌گذاشتم 90 یک ثانیه راجع به استقلال صحبت کند.
نخستین گل شجاعی برای لاس پالماس
مسعود شجاعی در اولین بازی رسمی اش برای لاس پالماس برای این تیم در رقابتهای جام حذفی گل زد تا لاس پالماس به دور سوم صعود کند.
همگروهی ایران با برزیل در جام جهانی کوچک
مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال کوچک برزیل (گرندپری) دیروز در ایالت ماریگاپانای این کشور برگزار شد و هشت تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفانشان را شناختند.طبق گروه‌بندی انجام شده درگروهA این رقابتها برزیل، ایران، آرژانتین و ژاپن قرار گرفتند و تیم های روسیه، صربستان، پاراگوئه و گواتمالا در گروه b به مصاف هم می روند.این مسابقات از 30 مهر آغاز می‌شود و تا ششم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
عذرخواهی مهاجم استقلال
محمد مهدي نظري مهاجم استقلال در خصوص اتفاقات ديدار تيمش با ذوب آهن گفت:جا دارد از سينا عشوري، خانواده اين بازيکن و گزارشگر شهر اصفهان عذرخواهي کنم. گزارشگر شهر اصفهان من را به عنوان مرد اخلاق
مي شناسد و عشوري از دوستان صميمي من است. متاسفانه فشار زيادي را از لحاظ روحي تحمل کردم و حال چندان مساعدي نداشتم.
مکانی در جلسه کمیته انضباطی نفت
سوشا مکانی به کمیته انضباطی باشگاه نفت احضار شد. گل محمدی سرمربی این تیم در این باره گفت: بحث‌های خانوادگی و تیمی را نمی‌توان باز کرد، ایشان یکشنبه به کمیته‌ انضباطی باشگاه می‌رود و آن کمیته‌ درباره او تصمیم می‌گیرد. من نظراتم را به باشگاه گفته‌ام و امیدواریم با یک تصمیم عقلانی و خوب که به نفع هر دو طرف باشد، این قضیه فیصله پیدا کند.
100 تايي شدن، هدف جديد کاکا در ميلان
ريکاردو کاکا در دوره نخست حضور خود در ترکيب ميلان موفق شد 95 گل در 270 ديدار رسمي براي اين تيم به ثمر برساند. او اکنون بار ديگر به سن سيرو بازگشته تا دوران موفق خود در ترکيب روسونري را تکرار کند. کاکا اعلام کرده نخستين هدفش در ترکيب ميلان در فصل جاري رساندن رکورد گل‌هايش براي ميلان به عدد 100 است.
اينيستا پيشنهاد تمديد قرارداد بارسا را رد کرد
آندرس اينيستا نخستين پيشنهاد تمديد قراردادي را که سران بارسلونا به اين بازيکن ارائه کرده‌اند را رد کرده است.
پایان سلطه بارسلونا از دیدگاه کان
اولیور کان کاپيتان سابق تيم ملي فوتبال آلمان و بايرن مونيخ از پايان سلطه بارسلونا بر فوتبال باشگاهي در اروپا سخن گفت. او معتقد است که در حال حاضر بايرن مونيخ قوي‌ترين تيم اروپاست.

 


سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از دعوت بزرگان کشتی جهان برای حضور در جام جهانی کشتی پهلوانی خبر داد.
محمدرضا طالقانی گفت: از نناد لالویچ، الکساندر مدوید و احمد آئیک دعوت کرده‌ایم تا برای حضور در اولین دوره‌ جام جهانی کشتی پهلوانی به ایران بیایند. ضمن این که در نامه‌هایی به کمیته‌های المپیک دنیا و ننادلالویچ باقی ماندن کشتی در المپیک را تبریک گفته‌ایم. اولین دوره‌ جام جهانی کشتی پهلوانی روزهای 9 و 10 آبان‌ماه در خرم‌آباد برگزار خواهد شد و جوایز 40 هزار دلاری خواهد داشت.

 


حمید سوریان برای عضویت در کمیسیون قهرمانان فیلا راهی مجارستان خواهد شد.
نایب رئیس فدراسیون کشتی با اعلام این خبر، اظهار کرد: کمیسیون قهرمانان ایران هفت عضو خواهد داشت که پنج نفر از آقایان و دو نفر از خانم‌ها به عضویت این کمیسیون در می‌آیند. برای عضویت در این کمیسیون 19 کاندیدا وجود دارد که حمید سوریان هم یکی از این اعضاست و به همین منظور و در حاشیه رقابت‌های جهانی بوداپست بامداد یکشنبه به مجارستان سفر خواهد کرد.

 


تیم والیبال ایران در آخرین دیدار از مرحله انتخابی مردان والیبال جهان در سه ست پیاپی بحرین را شکست داد.
شاگردان ولاسکو در این دیدار همانند دیدارهای قبلی به حریف خود ست ندادند و به ترتیب در ست‌های اول تا سوم با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 17 و 25 بر 14 حریف خود را شکست دادند.به این ترتیب ایران در هر سه بازی خود در این مرحله از مسابقات مقابل تیم های اندونزی و پاکستان و بحرین به پیروزی رسید و از گروه خود به مرحله بعدی مسابقات صعود کرد.ولاسکو در این دوره از رقابت‌ها از پاسور، لیبرو و سرعتی زن جدید استفاده کرد.

 


معاون وزارت ورزش و جوانان پس از وعده سرپرست این وزارتخانه مبنی بر اینکه مجامع فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، تا پایان سال برگزار خواهد شد، تاکید کرد که به جد پیگیر برگزاری این مجامع است.
حمید سجادی در پاسخ به این سؤال که آیا وعده سرپرست وزارت ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری مجامع فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند تا پایان سال محقق خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: برنامه آقای صالحی کاملاً مدون است. ایشان بسیار مصمم است و با فکر و تدبیر دستور داده تا ما برگزاری مجامع را طی ماه‌های آینده پیگیری کنیم و به انجام برسانیم. سجادی در پاسخ به این سؤال که «با وجود اداره شدن وزارت ورزش و جوانان توسط سرپرست آیا امکان برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی وجود دارد؟»، خاطرنشان کرد: بله، برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها از سوی سرپرست وزارت ورزش مشکلی ندارد.

 


سرمربی تیم ملی والیبال در واکنش به غیبت نادی در ترکیب تیم ملی گفت: از حرف‌های نادی خوشم نیامد.
ولاسکو درباره شرایط علیرضا نادی و اینکه آیا ممکن است به تیم ملی دعوت شود یا خیر تصریح کرد: نمی‌دانم. از حرفی که نادی زده است خوشم نیامد. چون وی اعلام کرده بود که اگر در ترکیب تیم ملی حضور داشت ایران می‌توانست به فینال لیگ جهانی برسد. به عقیده من تیم ملی به معنی انتخاب بهترین‌ها نیست. در ایران همه فکر می‌کنند بهترین تیم، تیمی است که بهترین بازیکنان را داشته باشد. اما من فکر می‌کنم بهترین تیم یعنی تیمی که بازیکنانش همکاری خوبی با هم داشته باشند. وی افزود: در ایران همیشه در مورد عملکرد انفرادی بازیکنان صحبت می‌شود و شاید به همین دلیل بوده که پیش از این موفقیت چندانی کسب نمی‌کردند. من هیچ وقت نگفتم سایر بازیکنان بد هستند بلکه معتقدم باید ببینم شرایطشان برای تیم مدنظر من خوب است یا نه.

 


دبیرکل فدراسیون فوتبال از برطرف شدن مشکلات مالی فدراسیون فوتبال خبر داد و گفت: شرایط حضور تیم ملی در اردوی پرتغال فراهم شده است.
مهدی محمد نبی گفت: تمام مشکلات مالی فدراسیون در جلسه‌ای که با وزیر داشتیم حل شد و قرار است وزارتخانه ظرف چند روز آینده مبلغی را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کند. نبی همچنین از آغاز اردوی تیم ملی برای بازی با تایلند از چهاردهم مهر خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است 23 مهر با تایلند بازی داشته باشیم. به همین دلیل اردو از چهاردهم آغاز می‌شود. اردوی خارجی را هم برای ملی‌پوشان پیش‌بینی کرده‌ایم که برنامه تفصیلی این اردوها را اعلام خواهیم کرد. در صورتی که هوا در زمان مورد نظرمان مساعد باشد، تیم ملی به پرتغال می‌رود و در غیر این صورت در اسپانیا اردو خواهد زد. زمان این سفر نیز مشخص شده است.

 


قهرمان ۷ دوره معتبرترین تورنمنت دوچرخه‌سواری جهان، مدالی که در رقابت‌های المپیک سیدنی کسب کرده بود را به کمیته بین‌المللی المپیک پس داد.
لانس آرمسترانگ که با افشای خبر دوپینگی بودن خود در دوران افتخار‌آفرینی‌‌اش در دنیای دوچرخه‌سواری شوک بزرگی به ورزش جهان وارد کرد، مدال برنزی که در رقابت‌های المپیک سال 2000 سیدنی استرالیا کسب کرد را پس داد. آرمسترانگ 9 ماه پیش به دستور کمیته ملی المپیک آمریکا ملزم به پس دادن مدالش شده بود و روز گذشته این مدال را پس داد.

 


مدیرتیم‌های ملی قایقرانی اعتقاد دارد که کاروان 40 نفره قایقرانی ایران کار دشواری در مسابقات آب‌های آرام قهرمانی آسیا خواهد داشت اما این تیم دست پر به ایران بازخواهد گشت.
ایرج اقلیمی گفت: مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود. در دوره گذشته ایران میزبان این پیکارها بود که نتایج خوبی به دست آوردیم اما امسال شرایط دشوارتری نسبت به گذشته پیش رو داریم چرا که برخی از ورزشکاران کشور، حدود یک سال است که در مسابقات برون مرزی شرکت نکرده‌اند اما با تمام این تفاسیر با دست پر به ایران باز خواهیم گشت.

 


کمیته ملی المپیک 220 میلیون تومان برای خرید بلیت کشتی‌گیران به این فدراسیون کمک کرده است.
مسابقات جهانی کشتی در بوداپست مجارستان از 25 شهریور آغاز می‌شود. کمیته ملی المپیک برای اینکه ورزشکاران و مسئولان فدراسیون در آستانه این رقابت‌های مهم دغدغه‌ای نداشته باشند هزینه بلیت رفت و برگشت ورزشکاران و کادر را تقبل کرد.بر این اساس کمیته با پرداخت مبلغ 220 میلیون تومان، هزینه بلیت سفر 43 نفر از ورزشکاران و کادر را پرداخت کرده است.کمیته ملی المپیک پیش از این نیز هزینه بلیت سفر نوجوانان به مغولستان را پرداخت کرده است. در بین نفرات اعزامی 16 ورزشکار و همچنین 16 مربی حضور دارند.

 


* با تصمیم کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی ، محمد محسن ربانی و رضا قاسمی راهی بازی‌های کشورهای اسلامی می‌شوند.
* سرمربی تیم ملی تکواندو پس از تصمیم یوسف کرمی مبنی بر انصراف از حضور در بازیهای المپیک ریو گفت: به تصمیم او احترام می گذارم اما دوست داشتیم او به اردوها می آمد.
* اعضای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان برای شرکت در رقابت های جهانی سال 2013 بامداد دیروز راهی مجارستان شدند.

 


تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال با 633 امتیاز در مکان دوم آسیا و چهل‌وهشتم دنیا قرار گرفت.
بر اساس رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال، تیم ملی ایران در سپتامبر 2013 چهار پله صعود داشته است.در این رده‌بندی ژاپن بالاتر و استرالیا، ازبکستان، کره‌جنوبی، اردن، امارات، عمان، چین و عراق پایین‌تر از تیم ملی فوتبال ایران ایستاده‌اند.در این رده‌بنده اسپانیا همچنان برترین تیم فوتبال دنیاست. آرژانتین پس از راهیابی به جام‌جهانی 2014 برزیل به مکان دوم صعود و جای آلمان را از آن خود کرد. ژرمن‌ها به مکان سوم رفته و بالاتر از ایتالیا، دیگر تیم راه‌یافته به جام‌جهانی بیستم فوتبال ایستاده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10