(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 23 شهریور 1392 - شماره 20590

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دیکتاتورهای کوچولو ! (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
دروغ دیگر ! (گفت و شنود)
صالحی: کلید طلایی منطقه در دست ایران است
منابع غربی: ظریف و اشتون اول مهر دیدار می‌کنند
سفیر کشورمان در آژانس انرژی اتمی: ایران از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد
اصلاح‌طلبان کاری کردند که صفت فاشیست به آنها بچسبد (خبر ویژه)
نیویورک تایمز: حتماً باید سفیر آمریکا در سوریه نیز کشته شود؟! (خبر ویژه)
مافیای اصلاح‌طلب وارد می‌شود! (خبر ویژه)
عماد افروغ: اصلاح‌طلبان حزب را با پادگان اشتباه گرفته‌اند (خبر ویژه)
جاسوسی نیابتی آژانس امنیت ملی آمریکا برای اسرائیل! (خبر ویژه)
روزنامه چاپ ترکیه: تل‌آویو اولین قربانی حمله به سوریه است (خبر ویژه)
تسلیت به همکار
 


شاید در نگاه اول، تعجب‌آور و باور نکردنی باشد اگر گفته شود مدعیان اصلاحات تنها راه باقی‌مانده برای ادامه حیات سیاسی خود را در «دیکتاتوری آشکار» دیده‌اند و در بستر این رویکرد جدید نه‌فقط در پی پنهان کردن خوی دیکتاتورمآبانه پیشین خود نیستند بلکه اصرار دارند به عنوان یک جریان سیاسی «دیکتاتور» معرفی و شناخته شوند. اما چرا؟! و چگونه به این راهبرد رسیده‌اند؟ بخوانید؛
1- برخورد اخیر مدعیان اصلاحات با یکی از اعضای هم‌حزبی خود در شورای شهر تهران و اخراج پرسروصدای او از جبهه موسوم به اصلاحات تنها به این علت بود که عضو یاد شده- خانم الهه راستگو- در جریان انتخاب شهردار تهران حاضر نشده بود «آزادی اندیشه» و «استقلال نظر» خود را پای منافع قبیله‌ای مدعیان اصلاحات قربانی کند. این واقعیتی است که نه فقط هیچیک از اصلاح‌طلبان چه در شورای شهر و چه در سایر گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب آن را انکار نمی‌کنند، بلکه اصرار دارند که اخراج وی از «حزب‌کار» و گروه موسوم به «مجمع زنان اصلاح‌طلب» را تنها به دلیل سرپیچی ایشان از دستورات حزبی و قول و قرارهای قبلی اعلام کنند و سوال این است که چرا؟! آیا مدعیان اصلاحات از درک این نکته بدیهی ناتوانند که اقدام آنها مفهومی جز «دیکتاتوری» ندارد؟! پاسخ این سوال به یقین منفی است و اصلاح‌طلبان از پی‌آمدهای ضدمردمی این حرکت خود باخبرند. بنابراین سوال بعدی آن است که اصرار مدعیان اصلاحات برای معرفی خود به عنوان «دیکتاتور» با چه انگیزه و منظوری صورت پذیرفته و می‌پذیرد؟! مخصوصا آن که اقدام اخیر آنان با شعارهای «زنده باد مخالف من»! «آزادی عقیده»! «رأی هر کس متعلق به خود اوست»! و... در تضاد و تناقض آشکار است و این تناقض بر هیچکس پوشیده نیست، پس ماجرا چیست؟!
2- برخورد دیکتاتورمآبانه با خانم راستگو اگرچه در محدوده و فضای شورای شهر تهران اتفاق افتاده است ولی مدعیان اصلاحات تلاش فراوانی دارند که دامنه این رخداد و برخورد دیکتاتورمآبانه خود را به تمامی سطوح جبهه اصلاحات گسترش دهند و این تلاش با سروصدای فراوان- تاکید می‌شود با سروصدای فراوان و نه مخفیانه و پنهان- نیز صورت پذیرفته و هنوز هم ادامه دارد. بلافاصله بعد از مخالفت خانم راستگو با دستورالعمل دیکته شده جبهه اصلاحات، مخالفت‌های علنی و توأم با اهانت و ناسزاگویی به ایشان آغاز شد و این مخالفت‌ها و اهانت‌ها به گونه‌ای هماهنگ که از برنامه‌ریزی و سازماندهی پشت صحنه آن خبر می‌داد، به تمامی روزنامه‌های زنجیره‌ای، سایت‌های وابسته به اصحاب فتنه، سردمداران شناخته شده جبهه اصلاحات و حتی گروه‌ها و جریانات اپوزیسیون خارج‌نشین نیز کشیده شد و این پرسش را پدید آورد که آیا سرپیچی خانم راستگو از دستورالعمل جبهه اصلاحات تا این اندازه اهمیت داشته و تعیین‌کننده بوده است که درباره آن اینهمه سروصدا کنند و با آنهمه تحلیل و تفسیر پیوند بزنند؟! پاسخ این سوال نیز به یقین منفی است و اقدام سرکار خانم راستگو اگرچه به دلیل آزاداندیشی و استقلال نظری که از خود نشان داده‌اند قابل تقدیر است ولی ماجرا در حد و اندازه‌ای نیست که با حجم انبوه سروصداهای پیرامونی و اصرار و تاکید مدعیان اصلاحات برای گسترش ماجرا و فراگیری آن همخوانی داشته باشد، و با جرأت می‌توان گفت که انتخاب شهردار تهران هر چند برای اصلاح‌طلبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ناکامی آنان در واگذاری مدیریت این کلان‌شهر به آقای محسن هاشمی را شکست بزرگی تلقی می‌کنند اما، داستان مورد بحث در محدوده انتخاب شهردار تهران نیز خلاصه نمی‌شود مخصوصا آن که آقای قالیباف، شهردار منتخب تهران نشانه‌های درخور توجهی از همراهی خود با مدعیان اصلاحات بروز داده است. بنابراین، آقای قالیباف اگرچه شهردار ایده‌آل و مورد انتظار اصلاح‌طلبان نیست ولی انتخاب ایشان نمی‌تواند مدعیان اصلاحات را تا آن اندازه نگران کرده باشد که عنان از کف داده و با اینهمه سروصدا و جاروجنجال دست به اقدامی بزنند که مفهوم روشن آن رویکرد رسمی جبهه اصلاحات به دیکتاتوری آشکار و بی‌پرده است. تمامی این شواهد که هیچ نشانه‌ای برای انکار آن دیده نمی‌شود، حکایت از آن دارند که ماجرای اخیر فراتر از سرپیچی خانم راستگو از دستور‌العمل دیکته شده جبهه اصلاحات و یا انتخاب آقای قالیباف به جای آقای محسن هاشمی است چرا که این دو رخداد با آنهمه سروصدا و جاروجنجال گسترده مدعیان اصلاحات همخوانی و تناسبی ندارد.
3- گفته‌اند «در مَثَل مناقشه نیست» چرا که «تمثیل» مقایسه میان دو موضوع یا دو پدیده شبیه به یکدیگر است بی‌آن که این دو پدیده در تمامی ابعاد و مختصات، مانند هم باشند. به عنوان مثال، شخص سنگدل و بی‌رحم را به شمر تشبیه می‌کنند در این تشبیه، سنگدلی و بی‌رحمی شخص تشبیه شده مورد نظر است و نه آن که او را نیز مانند شمر بن ذی‌الجوشن، قاتل حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بدانند. با این توضیح ضروری که می‌تواند از برخی قضاوت‌های احتمالی و غلط پیشگیری کند، باید گفت رویکرد جدید مدعیان اصلاحات در اعلام دیکتاتوری آشکار و اصرار بر آن- با عرض پوزش- عمدی است و در مواردی با عملکرد برخی از گروه‌ها و جریانات وابسته نظیر طالبان، تکفیری‌ها، منافقین و... بی‌شباهت نیست- در مثل که مناقشه نیست- و اما، گروه‌های یاد شده که در میان ملت‌های خود جایگاه و پایگاهی نداشتند، رسیدن به قدرت را در حمایت دشمنان بیرونی مردم وطن خویش جستجو می‌کردند و برای جلب اعتماد قدرت‌های بیگانه به دیکتاتوری آشکار در میان اعضای تشکیلات خود روی می‌آوردند و از این طریق برای حامیان بیرونی خود پیام می‌فرستادند که در تشکیلات و سازمان تحت مدیریت آنان کمترین سرپیچی یک عضو از دستورات دیکته شده تحمل نمی‌شود بنابراین، قدرت بیرونی می‌تواند روی قول و قرارهایی که از سوی سردمداران گروه داده می‌شود، حساب کند و مطمئن باشد که در صورت زد و بند هیچیک از اعضای گروه اختیاری برای مخالفت نخواهند داشت. سازمان‌های مورد اشاره همراه و در کنار ارسال پیام تسلیم به دشمنان بیرونی، پیام مشابهی نیز برای اعضاء و هواداران خود ارسال می‌کردند و آن، این که هر یک از اعضاء بلافاصله بعد از مخالفت با دستورالعمل‌های دیکته‌شده به شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن تنبیه خواهند شد، سازمان‌هایی نظیر منافقین، القاعده،‌ سلفی‌ها و تکفیری‌ها با کشتن اعضایی که از دستورالعمل‌های دیکته شده سرپیچی کرده بودند، آنها را تنبیه می‌کردند! و جریانات مشابه دیگر که سمت و سوی سیاسی داشتند برای انجام این مأموریت به تخریب شخصیت عضو مخالفت‌کننده با سرازیر کردن انبوهی از تهمت‌ها و ناسزاها به سوی او، اخراج پرسروصدا از تشکیلات و... روی می‌آورند و اصرار دارند که تمامی این اقدامات علنی و آشکار باشد تا تصور هزینه سرپیچی از دستورالعمل‌های دیکته شده مانع مخالفت سایر اعضاء با این دستورات باشد.
4- سابقه سیاه برخی از مدعیان اصلاحات در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و همراهی آشکار و برملا شده آنان با دشمنان بیرونی، که نفرت و انزجار مردم از وطن‌فروشی و خیانت آنها را در پی داشته است، این احتمال را قوت می‌بخشد که برخی از این«دیکتاتورهای کوچولو» با ناامیدی از کسب پایگاه مردمی، در پی رد و بدل کردن پیام‌ به آن سوی مرزها هستند و اگر چنین نیست - که امید است نباشد!- چه اصراری دارند که با این همه سروصدا و هیاهو و به طور رسمی و بی‌پرده خود را دیکتاتور معرفی کنند؟!

حسین شریعتمداری

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* چرا آمریکا نسبت به کشتار و فجایعی که تروریست‌ها در به قتل رساندن مردم سوریه راه انداخته واکنش نشان نمی‌دهد؟ چطور از دید آمریکایی‌ها این جنایت‌ها که از سوی تروریست‌های وهابی صورت گرفته هیچ کدام نقض حقوق بین‌الملل محسوب نمی‌شود و آمریکا برای تنبیه این جنایتکاران اقدام نمی‌کند؟
3419---0935
* مسئولین کشورمان باید آنچه را که امروز سر اخوان‌المسلمین در مصر سرشان آمده یا بهتر بگوییم آمریکا سرشان آورده نصب‌العین خویش قرار بدهند و بدانند کوچک‌ترین انفعال در مقابل غرب و صهیونیسم آن عواقب دردناک را برای آنان نیز در پی خواهد داشت.
2181--- 0912
* آنچه در شورای شهر تهران از برخی رفتارها و کردارهای ناصواب تنی چند از اعضای آن دیده شد خاطره دور اول شوراها را زنده می‌کند. با این رویه صورت خوشی برای آینده شورا دیده نمی‌شود اخلاق کاسبکارانه و بعضا سیاسی‌کاری‌های چندش‌آور موجود در شورا مردم را رنجیده‌خاطر و امور شهر را مختل می‌کند و با ادامه این روند تا ثریا می‌رود دیوار کج.
طالعی
* مدعیان اعتدال و اصلاح‌طلبی چگونه و چرا خانم راستگو که رای وی مخالف رای هم‌حزبی‌هایش بود را تحت فشار قرار می‌دهند؟ کاش از اصولگرایان می‌آموختند که با اختلاف یک رای در مورد رئیس شورا و دکتر چمران هیچ واکنشی نشان ندادند و جوسازی نکردند.
خانم ایجادی
* از روشنگری‌های روزنامه کیهان درباره مسائل و حوادث جاری کشور مثل آنچه که در شورای شهر تهران گذشت و ماهیت واقعی مدعیان اصلاح‌طلبی برای مردم رو شد تقدیر و تشکر می‌کنیم. اگر روزنامه شما نبود چه کسی باید این آگاهی‌ها را به جامعه می‌داد.
کرمی
* از لحن اعلان نتیجه رای شورای شهر تهران توسط آقای مسجد جامعی پیداست که آقای قالیباف کار سختی در پیش رو دارد.
شادی از تبریز
* آیا نمایندگان مجلس تصمیم ندارند واکنشی در قبال حرف‌های نسنجیده برخی وزرا داشته باشند؟ باید تاسف بخوریم که وزیر محترم خارجه ایران این قدر سطح جایگاه خود را تنزل داد. کار ایشان در مورد هولوکاست توهین به ملت انقلابی ایران بود.
پیرو روحانی از تهران
* با وجودی که بسیاری از دانشمندان اروپایی و آمریکایی مسئله «هولوکاست» را فاقد سند می‌دانند متاسفانه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ضمن توهین به رئیس‌جمهور قبلی از دختر یهودی عذرخواهی می‌کند. این اظهارات یک مقام ارشد جمهوری اسلامی جای بسی تاسف دارد.
بنی هاشمی
* به آقای روحانی ریاست محترم جمهوری عرض می‌کنیم بیان غیرعلمی و غیرمنطقی آقای ظریف وزیر خارجه در رابطه با هولوکاست دولت یازدهم را به چالش خواهد کشید. پس ضرورت دارد از سوی دولت در مواضع ایشان تعدیلی به عمل آید.
9358---0913
* از مظلومیت رهبر معظم انقلاب دل آدمی به درد می‌آید. عده‌ای زیاده‌خواه و قدرت‌طلب در فتنه 88 آن همه اهانت و جسارت به ایشان کردند ولی معظم‌له فقط از آنان عذرخواهی از ملت را مطالبه کرده‌اند.
6730---0917
* آقای هاشمی رفسنجانی گفته است در بیان مصلحت تردید نمی‌کند. لازم است به ایشان یادآوری کنیم بیان مصلحت در نظام برعهده رهبری است و مجمع تشخیص مصلحت در این زمینه تنها صلاحیت مشاوره برای جایگاه رهبری را دارد.
0187---0912
* این چه وضعیتی است که در قیمت اجناس و کالاها در بازار به وجود آمده است. مسئولین مربوطه مطمئن باشند چوب این بی‌توجهی‌های خویش را از مردم خواهند خورد.
3419---0935
* از اینکه کیهان یکه و تنها فقط با اتکال به خداوند در مقابل این همه دشمنان خارجی و داخلی ایستادگی می‌کند و دست از روشنگری برنمی‌دارد به خودم می‌بالم و افتخار می‌کنم. معتقدم جوهر قلم کیهانی‌ها در این شرایط از جنس خون شهدا است.
6732---0912
* صاحب یک کارخانه در کشور هستم. چند سال قبل موفق به ساخت دستگاه برش آهن شدم. قبلاً ورق فولادی این دستگاه از آلمان وارد می‌شد. در حال حاضر چون تحریم هستیم از هیچ راهی اجازه نمی‌دهند این کالا وارد کشور بشود. خطاب به مسئولین کشور عرض می‌کنم حال که کشورهای اروپایی این دشمنی‌ها را با ملت ایران می‌کنند چرا به تجار اجازه می‌دهند انواع اتومبیل‌های لوکس خارجی وارد کشور بکنند و در خیابان‌های شهر مانور تجمل بدهند؟
باروتی
* 18 سال است که ساکن شهرک شهید بروجردی، حمیدیه، سعیدیه هستم. این شهرک بیش از 25 هزار سکنه دارد اما درصدی از منازل آن فاقد سند مالکیت است. علت عدم صدور سند مالکیت اختلافی است که بین شهرداری، بنیاد مستضعفین و بنیاد سپاه وجود دارد از مسئولین این سه دستگاه درخواست حل مشکل سند مالکیت را دارم.
نوروزی
* وقتی شنیدم پلیس نسبت به پدیده بدحجابی در برج میلاد عکس‌العمل نشان داده خوشحال شدم. از اینکه قانون عفاف و حجاب را به اجرا گذاشته و حساسیت نشان می‌دهند تشکر می‌کنم.
6575---0913
* از مطبوعات اصولگرا درخواست می‌شود نسبت به ترویج بدحجابی و گسترش نوع پوشش‌های زننده برخی خانم‌ها (ساپورت) واکنش نشان دهند و مسئولین امر را تحت فشار قرار دهند چرا که به فروپاشی خانواده‌ها منجر می‌شود.
یک خانم هموطن
* از مسئولین امر بویژه رئیس بنیاد شهید و ایثارگران درخواست می‌شود تکلیف برخی از بسیجیانی را که پس از جنگ آثار شیمیایی برآنها مستولی شده و فاقد مدرک هستند روشن نمایند.
6412---0911
* سه ماه است که به دلیل بی‌تعهدی برخی مسئولین آب و فاضلاب روستایی، در شهرک فرهنگیان ساری با قطع آب مواجه هستیم. از مسئولین امر انتظار رسیدگی دارم.
یکی از ساکنان شهرک
پاسخ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ 1392/5/27، با عنوان «تعداد کم اتوبوس‌های میدان ساحل- مترو چیتگر و صادقیه» به آگاهی می‌رساند: در حال حاضر خط 3019 (پایانه دریاچه- پایانه مترو چیتگر) با تعداد 10 دستگاه اتوبوس و خط خصوصی 7801 (پایانه دریاچه- پایانه مترو صادقیه) با تعداد 13 دستگاه اتوبوس فعالیت می‌نمایند که باتوجه به اجرای برنامه زمانبندی خطوط برای سیستم مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی (GPS) سر فاصله حرکتی اتوبوس‌ها و برداشت مسافرین برابر زمانبندی تعیین شده در تمامی ساعات طول روز انجام می‌گردد، لیکن به منظور اجرای دقیق و ارائه سرویس‌رسانی مطلوبتر به شهروندان محترم در خصوص اشتغال حداکثری ناوگان خطوط مذکور و اجرای برنامه منظم حرکتی اتوبوس‌ها (خصوصاً ساعات اولیه صبح) اقدام و توجه لازم به مدیر اتوبوس‌رانی مربوطه داده شد.
پاسخ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ 1392/5/29-28، با عنوان «احداث خط ترمینال خاوران- بزرگراه آزادگان» به آگاهی می‌رساند: با عنایت به این که پلیس راهور با راه‌اندازی خط اتوبوس‌رانی در مسیرهای بزرگراهی به لحاظ تصادفات احتمالی ناشی از سرعت تردد سایر خودروهای متفرقه و همچنین عدم امکان احداث ایستگاه موافق نمی‌باشند لذا از سوی این شرکت راساً اقدامی در این خصوص متصور نیست.
مضافاً به اینکه هرگونه راه‌اندازی خط اتوبوسرانی مستلزم طرح و تصویب موضوع در کمیته حمل و نقل عمومی بوده و در این رابطه نیز شهروندان محترم در صورت نیاز می‌توانند پیشنهادات خود را به حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه محل سکونت ارائه و پیگیر موضوع باشند.
* دولت جدید باز همان حلقه مدیران دوران هاشمی را روی کار آورده. باز خدا پدر آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق را بیامرزدکه حلقه مدیران را از افراد خاص خارج کرد و به مدیران جدید میدان داد.
5587---0912
* چرا سازمان تامین اجتماعی باید هزینه بیمه 2 سال خدمت سربازی را با حقوق فعلی افراد حساب کند. از سازمان تامین اجتماعی درخواست پاسخگویی داریم.
لقمانی
* چرا باید بازیگری که دخترش مرتکب رفتارهای منافی عفت شده حضور خودش وخانواده‌اش در سریال‌های تلویزیونی بیشتر از قبل بشود. در حالی که هنوز این خانواده در برنامه‌های مربوط به فیلم‌های دخترشان شرکت می‌کنند. آیا این رفتار علامت تایید کارهای خلاف عفت عمومی دختر این خانواده و نوعی دهن‌کجی به افراد متشرع جامعه نیست؟
8036---0912
* در تمام عملیات بمب‌گذاری و ایجاد ناامنی در کشورهای مسلمان، ردپای آمریکا، عربستان و اسرائیل کاملا پیداست. عربستان با دادن دلارهای نفتی و حمایت از تروریست‌ها در کشورهای مسلمان خود را بازیچه دست آمریکا و اسرائیل کرده است و حالا نیز اعلام کرده که هزینه حمله نظامی به سوریه را هم می‌پردازد. سعودی‌ها باید بدانند خداوند این ذخایر را در اختیار آنها قرار داده است تا به ترویج دین اسلام بپردازند نه آنکه با پول نفت به کشتار مسلمانان که کمک به آمریکا و اسرائیل است، دست بزنند. خاندان آل‌سعود مورد آزمایش سختی هستند و باید در آزمایش سخت غرامت آن را بپردازند.
یک شهروند
* سخنرانی آقای هاشمی در روز پزشک واقعا تعجب‌برانگیز است. این سخنان را باید برای خانواده خود می‌گفتند چون مردم آگاه هستند و به وظایف خود عمل می‌کنند. این خانواده ایشان بود که به قانون پایبند نبود.
عزیز حسن‌پور
* قبح حضور عروس خانمها در ماشین‌های گل‌زده و خودنمایی در خیابانها بدون رعایت حجاب و شئونات اسلامی ریخته است. از مسئولان انتظامی تقاضا داریم در برخورد با این موارد خیلی جدی عمل کنند.
یک شهروند
* علمای الازهر آگاه باشند هدف از ارتجاع کنونی و بازگشت به گذشته در مصر به چالش کشیدن دین اسلام است نه اخوان‌المسلمین. پس میدانها را نباید خالی کرد.
یک شهروند
* مرگ اطفال و زنان بی‌دفاع سوری با گاز شیمیایی بهای سناریوی جدید مثلث ارتجاع عرب و امپریالیسم برای خلق فشار بر ملت و دولتی بوده که از موجودیت خود با جان و دل دفاع می‌کند.
یک شهروند
* 823 هکتار زمین بنده در علی‌آباد ابهر توسط عده‌ای تصرف شده است. با اینکه رئیس دادگاه زنجان و دادستان ابهر دستور به رفع تصرف این زمین داده‌اند ولی مشکل حل نشده و بنده به حق خودم نرسیده‌ام.
حیدری
* مردم مصر مثل پرندگانی که حدود 40 سال به قفس عادت کرده‌اند نتوانستند فضای خارج از قفس را تحمل کنند و ترجیح دادند دوباره به قفس بازگردند و دیکتاتور را از قفس آزاد کنند!
علوی
* ماموریت ویژه برای شناسایی موانع اقتصادی با دستور رئیس‌جمهور را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که این اقدام لازم و قابل تقدیر انشاءا... روزنه‌ای باشد برای خشکاندن ریشه گرانی و ناکامی دستهای قدرت و زر و سیم.
6263---0938
* از نمایندگان محترم مجلس درخواست می‌شود با دید بازتری نسبت به طرح کاهش خدمت سربازی بنگرند و در صورت امکان باطرح 18 ماه خدمت موافقت کنند.
4141---0936
* جا دارد پخش برنامه «سمت خدا» به بهانه‌های مختلف تکرار شود.
6857---0912
* خوشا به سعادت کسانی که خالصانه و خداپسندانه در عرصه خدمت به اسلام و مسلمین کمر همت بسته و هدفشان هم فقط رضا و تقرب الهی است. حضرت امام‌صادق(ع) در مورد این افراد می‌فرمایند: برخداست که آنان را در روز قیامت از هراس و عذاب ایمن کند و به بهشت در آورد.
6263---0938
* مسلم این است که مردم هنوز به عمق جریان مافیای قدرت و ثروت و نفوذ آن پی نبرده‌اند در نتیجه در شناخت مصادیق امروزی مافیا در کشور مشکل دارند. به همین دلیل است که کار آنها هیچ وقت یکسره نمی‌شود.
9005---0913
* دولتی که خود را معتدل می‌نامد خیلی باید مواظب باشد که در عمل منارش به سمت اصلاح‌طلبان به واقع افراطی کج نشود.
6654---0914
* مرام برخی افراد این‌گونه شده که اگر انتخابات را ببرند می‌گویند دموکراتیک‌ترین انتخابات برگزار شده و اگر مردم به حزب و گروه آنها رای ندهند شعار تقلب سر می‌دهند و آشوب به راه می‌اندازند.
7977---0912
* کانون زبان ایران شعبه تهرانپارس که تحت پوشش آموزش و پرورش است به سالن مد و آرایش زنان و دختران جوان و نوجوان تبدیل شده است. چرا هیچ نظارتی بر نیروهای این مرکز دولتی نیست؟ پس وظیفه حکومت چیست؟
یکی از اهالی محل
* بارها سد معبر توسط رستوران درویش واقع در بلوار فرحزاد اول ایثار بالای میدان بوستان روبه روی ساختمان اساتید صدر را به شهرداری منطقه 2 گزارش نموده‌ایم ولی هیچ توجهی نمی‌کنند . واقعا بنده که مقیم آلمان هستم و گاهی به پدر و مادرم سر می‌زنم و این بی‌قانونی‌ها و آزادی‌های بی حد وحصر را می بینم متعجب می‌شوم که چرا حکومت از اعمال حق قانونی خود و حق مردم به راحتی عبور می‌کند.
احسانی مقیم آلمان
* شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری استان همدان نزدیک به 20 سال است که سرمایه مردم را در دست گرفته ولی از پرداخت سود هیچ خبری نیست، لطفا رسیدگی شود.
5980---0918
* از شهرداری محترم منطقه 4 درخواست می‌شود به مشکلات اهالی منطقه خاک سفید (زیرسیم) رسیدگی نمایند.
خانم نوشاهی
*‌ 4 سال است که منازل پشت بیمارستان مهر تخریب شده، ولی از پرداخت وجه آن به مالکین که دارای سند هستند خبری نیست چرا؟ از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
0513---0937
*‌ اگرچه تحمل گرانی و فشار زندگی سخت است ولی سخت‌تر از آن مشاهده انواع ابتذال در پوشش بعضی از خانم‌ها و شبه عریان شدن آنها در معابر سطح شهر است.
1933---0933
*‌ طبق بخشنامه دولت، جانبازان از پرداخت عوارض در آزادراهها معاف هستند ولی در آزادراه تهران - پردیس به بهانه تعلق به شرکت خصوصی از جانبازان مبلغ 1800 تومان دریافت می‌کنند. از مقامات مسئول درخواست رسیدگی داریم.
محمدی
*‌ در شهرک مسعودیه واقع در منطقه 15 شهرداری از چهارراه چهارم به بالا تلفن‌های همراه آنتن نمی‌دهند. موضوع را اطلاع رسانی کرده‌ایم ولی متاسفانه ترتیب اثر نمی‌دهند.
0380---0912
*‌ در شهرستان بروجرد با اینکه رایتل نمایندگی ندارد ولی با آنتن‌هایش کلیه پارک‌های شهر را اشغال کرده است. معنی این کار چیست؟
6574---0937
*بابت ارسال یک نامه از نقده به مقصد تهران از طریق پست سفارشی مبلغ 6هزار تومان هزینه کرده‌ام با این حال این نامه عودت داده شده و دلیل آن معلوم نیست.
7926---0914
*درشبی سرد پادشاهی به نگهبانی برخورد کرد خطاب به او گفت: سردت نیست. جواب داد عادت دارم. شاه گفت می‌گویم برایت لباس گرم بیاورند. شاه رفت و گفته‌اش را فراموش کرد. صبح جنازه نگهبان را پیدا کردند که روی دیوار قصر نوشته بود: پادشاها سال‌ها به سرما عادت داشتم وعده لباس گرمت مرا از پای درآورد.
0811---0911
*بعضی از مدیران یاد گرفته‌اند با نام بردن از امام و رهبری از حاضرین در جلسه صلوات بگیرند ولی در عمل خلاف گفته این بزرگواران عمل بکنند. خداوند عاقبت ما مردم را با این مسئولین ختم به خیر بکند.
0852---0912
*هنوز از آغاز دولت یازدهم نگذشته که به خاطر برگزاری مراسم‌های پرهزینه معارفه وزیران دلم برای ساده‌زیست بودن و انقلابی رفتار کردن دولت نهم و دهم تنگ شده است.
7739---0914
*گناه آقای احمدی‌نژاد این بود که درطول 8سال مسئولیت خویش به اندازه 80 سال کارکرد و دراین مدت هیچ‌گاه در برابر زیاده‌خواهان داخل و خارج کوتاه نیامد. در شأن آقای هاشمی نیست که درکسوت روحانیت انواع تهمت‌ها را به ایشان بزند.
ستاری
*آرم همایش نشان عالی تعاون که قرار است در آینده نزدیک در شهر مقدس مشهد برگزار شود از یک ستاره 6 پر یعنی علامت صهیونیسم روی تابلو و بنرهای تبلیغاتی چاپ شده است. علی‌رغم تذکرهای زیادی که داده‌ایم ولی ترتیب اثر نداده و در صدد اصلاح برنیامده‌اند.
درخواستم از شما مطبوعات این است که دراین مورد کاری انجام بدهید.
رضایی
*حضرت علی(ع) می‌فرمایند: خوش اخلاقی در سه چیز است:
1-دوری کردن از حرام
2-طلب حلال
3- فراهم آوردن آسایش و رفاه برای خانواده
6263-0938
*شرکت ارتباطات سیار اعلام کرده هیچ‌کس حق داشتن بیش از 10 خط (دائمی و اعتباری) به نام خود را ندارد که این امر برای کسانی که شغل‌شان خرید و فروش تلفن همراه است مشکل ایجاد می‌کند و از روی اضطرار هنگام خرید خطوط باید با یک کپی‌کارت ملی به نام دیگران منتقل کند که تبعات زیادی را برای این صنف ایجاد می‌کند از طرفی هر فروشنده تلفن همراه باید یکصد خط تلفن همراه داشته باشد تا کارش رونق داشته باشد لذا از مسئولین امر درخواست می‌شود برای این صنف استثنایی قائل شوند و یا تدبیری نمایند.
م.ص.ج
*از مسئولین صدا و سیما درخواست می‌شود فکری برای مناطق دور افتاده‌ای که از نعمت دیجیتال برخوردار نیستند نمایید تا آنها نیز از این موهبت برخوردار شوند. 4 سال پیش مسئولین رسانه ملی به ما قول مساعد دادند که این مشکل را برطرف نمایند ولی عملی نشد.
8186-0936
*اوضاع خاورمیانه با کارگردانی آمریکای جنایتکار روز به روز بدتر می‌شود و با چماق اسلام، اسلام را سرکوب می‌کند مسئله دردآوری که دل انسان را خون می‌کند این است که چقدر مسلمین و برخی مدعیان علم دین هنوز این سناریوی استکبار را درک نمی‌کنند و به جای وحدت با یکدیگر به تخریب یکدیگر مشغولند و به نفع دشمن موضع می‌گیرند.
9458---0914
*هرچقدر از پایان دولت دهم و ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد می‌گذرد بیشتر قدردان زحمت‌های این دولت می‌شویم. بابت عضویت ایشان هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبری تشکر می‌کنیم. هرکجا که هست خدایا به سلامت دارش.
5327---0936
*آلودگی شدید صوتی ناشی از صدای بلند شدن هواپیما در آسمان مشهد مقدس سالیان سال است که دغدغه شهروندان شده. درخواست رسیدگی داریم.
8166-0915
*این جفا به حیوانات درنده می‌باشد که دولتمردان غربی را حیوان وحشی می‌نامیم. چرا که غربی‌ها در ظاهر چهره انسان را دارند ولی درنده‌خو هستند.
6858---0919
* شنیدیم که وزیر جدید اطلاعات بازگرداندن فتنه‌گران فراری به خارج را در اولویت کاری خود قرار داده است. عرض بنده این است در فتنه حق‌الناس ضایع شده فلذا صاحب حق یعنی مردم تصمیم‌گیر هستند و مردم اجازه نمی‌دهند این افراد بدون توبه و عذرخواهی به کشور برگردند و به حساب آن‌ها رسیدگی نشود.
نظری
* متأسفانه وضعیت بدحجابی درجامعه گاهی به بی‌حجابی تبدیل شده است و این امر در خودروها بسیار دیده می‌شود. تو رو به خدا جلوی این وضعیت نابهنجار را بگیرید. وقتی که ما هم امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم گستاخانه جلوی ما می‌ایستند و می‌گویند به خاطر این قضیه به آقای روحانی رای دادیم.
یک شهروند
*2 ماه است که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) ثبت‌نام کرده‌ام ولی متاسفانه پاسخی داده نشده است تا کی باید منتظر باشم؟
بهرامی
* محمد خاتمی در موضع‌گیری اخیر خویش گفته است در انتخابات اصلاح‌طلبی رأی آورده است. در جواب ایشان بنویسید اگر چنین است چرا نامزد اصلاح‌طلب خود را از میدان رقابت خارج کردند و امروز به مرده‌خوری روی آورده‌اند و آراء مردم را مصادره به مطلوب می‌کنند.
یاراحمدی
* در تایید هشدار روزنامه کیهان به نمایندگان مجلس که مراقب دلالان رای باشید، باید متذکر شد که تجربه 34 ساله انقلاب نشان داده بزرگ‌ترین چالش پیش روی قوای کشور، و به خصوص بزرگان و نخبگان انقلاب عدم آسیب‌شناسی انحرافاتی است که تاکنون توسط طراحان، دلالان، پیمانکاران، مجریان و عناصر فتنه‌های داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف و به خصوص سیاسی به وجود آمده و لیکن به واسطه فشارهای پیوسته کارفرمایان بزرگ فتنه و سرویسهای خارجی، به فراموشی سپرده شده است.
یک شهروند
* در دنیای صهیونیسم همه چیز با دستگاه فشار و تهدید درجه‌بندی شده است و هر کشوری در لیست آنها دارای درجه فشار وتهدید خاصی است که به همان اندازه حق حیات دارد.
یک شهروند
* برای تعویض کارت پایان خدمت 25 هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند. آیا 2 سال خدمت بی‌منت رایگان در مناطق عملیاتی ارزش صدور کارت پایان خدمت هوشمند را ندارد؟
5438---0937
* پس از گذشت 6 سال هنوز پروژه ساختمان مرکزی اداره پست ماهشهر به سرانجام نرسیده است و حتی یک تابلو هم نتوانسته‌اند برای اداره بگذارند که رهگذران متوجه اداره پست شوند.
3098---0916
* مهمانان خارجی که به کشورمان می‌آیند به سرعت مجذوب اخلاق مردم ما می‌شوند اما اگر مقالات آقای سریع القلم را بخوانید متوجه کج‌اندیشی وی راجع به انقلاب اسلامی ملت ایران می‌شوید. واقعا جای تعجب دارد.
4165---0912
* به اتفاق خانواده سری به دریاچه خلیج‌فارس در منطقه 22 تهران زدیم. از وضع بسیار بد پوشش بعضی از خانم‌ها بسیار متعجب شدم. در کنار دو جوان پسر نجات غریق که یک دختر خانم با لباس شنا گذاشته بودند که جلب توجه می‌کرد. خطاب به مسئولان بنویسید ما را به کجا می‌برند؟
مرشدی
* چرا جمهوری اسلامی ایران اقدام به اعزام داوطلب برای کمک به برادران و خواهران سوری و مقابله با تروریست‌ها و مزدوران آمریکا و صهیونیسم نمی‌کند؟
8847---0919
* در خیابان هفدهم ولنجک کامیون‌ها آسفالت‌های کنده شده از خیابان را که باید به خارج از شهر می‌بردند هم در دو زمین تخلیه کرده‌اند لذا این محل حالت زننده‌ای پیدا کرده است و مکان تجمع زباله‌ها شده است. از شهرداری منطقه یک تقاضای رسیدگی داریم.
یکی از اهالی
* مایع ضدعفونی اتک را که یک ماه قبل ساخته شده است با مایع‌های قبلی مقایسه کنید یک سوم آن خالی است. این کم‌فروشی در موارد لبنی هم بسیار دیده می‌شود.
پیکر
* در برخی از داروخانه‌ها در سطح شهر تهران اجناس با برچسبی که خود داروخانه روی آنها چسبانده است چند برابر قیمت فروخته می‌شود. آیا نظارتی بر این موارد نیست؟!
یک شهروند
*با جرأت می‌گویم اگر مردانی مثل مردان دوران دفاع مقدس پیدا شود دولتی هم به شجاعت دولت آقای احمدی‌نژاد پیدا می‌شود.
7154-0913
*ضرری که از تشتت آرای اصولگرایان در انتخابات دیدیم همان ضرر را متاسفانه از نمایندگان اصولگرای مجلس در رأی اعتماد به وزرا را هم ملاحظه کردیم و گویا این قصه سر دراز دارد. خدا نکند دوباره اباحی‌گریها و ناهنجاری‌های فرهنگی دوران اصلاحات را نظاره‌گر باشیم.
استادآقا
*به منزل یکی از خانواده‌های شهدای فتنه 88 رفته بودیم. خانواده شهید از سماجت سه تن از حامیان فتنه در شورای شهر تهران برای دیدار با این خانواده سخن می‌گفتند که به عنوان نمایندگان موسوی وکروبی به منزلشان آمده بودند.
از جمله اینکه گفته بودند اگر شما شکایتی دارید ارائه دهید تا ما پیگیری کنیم. آن‌ها طوری وانمود می‌کردند که مقصر این خونها و کشته‌ها رهبری هستند! واقعا هم مایه تعجب است و هم مایه تاسف که دکتر روحانی به چنین فتنه‌گران اعتماد می‌کند.
شعبانی
* آمریکا باید بداند ما بچه‌های بسیجی تا آخرین قطره خون‌مان از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها دفاع می‌کنیم و اگر جرأت داری حمله کن.
2922-0911
*از مسئولان و دولتمردان تقاضا داریم تمام هم و غم خود را در رفع مشکلات زندگی مردم بگذارند و توجه بیشتری برتوسعه کارخانه‌ها و صنایع تولیدی و اشتغال جوانان داشته باشند.
یک شهروند
*مهدی جان؛ چرا ز کوی عاشقان دگرگذر نمی‌کنی
چه شدکه هرچه خوانمت به من نظر نمی‌کنی
اللهم عجل لولیک الفرج
رحیم نجفی از روستای خضرلو

 


گفت: مدعیان اصلاحات بدجوری به خانم الهه راستگو حمله کرده و به ایشان اهانت می‌کنند.
گفتم: خب! خانم راستگو مرتکب خطای بزرگی شده و کاسه‌کوزه اصلاح‌طلبان را شکسته است.
گفت: جرم ایشان فقط این است که حاضر نشده از استقلال نظر و آزادی اندیشه خود دست بکشد و به همین علت او را از جبهه اصلاحات اخراج کرده‌اند.
گفتم: ایشان دو گناه بزرگ مرتکب شده است. اول آن که در جبهه اصلاحات دنبال آزادی اندیشه و استقلال رأی بوده است و دوم این که نام او «راستگو» است.
گفت: یعنی مدعیان اصلاحات همین یک «راستگو» را هم که در میان خود داشتند، اخراج کرده‌اند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! از دروغگویی پرسیدند آیا در تمام طول عمر خود یک حرف راست زده‌ای؟ فکری کرد و گفت؛ اگر بگویم آری، یک دروغ دیگر گفته‌ام!

 


رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان اینکه ایران با توجه به تحولات منطقه در موضع بسیار بالایی قرار دارد، تاکید کرد: الان کلید طلایی منطقه در دست جمهوری اسلامی ایران است.
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان شامگاه پنجشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت فعالیت‌های هسته‌ای کشور به اهداف این سازمان اشاره کرد و گفت:‌ اولین هدف سازمان انرژی اتمی تولید برق یعنی انرژی پاک از توان و قدرت هسته‌ای است که به نحوی از امدادرسانی سوخت نیروگاه اطمینان حاصل کنیم. بنابراین اگر چرخه سوخت نداشته باشیم با یک سرمایه‌گذاری عظیم همیشه با یک خطر روبه‌رو خواهیم بود.
وی هدف دوم که از اولویت‌های سازمان انرژی اتمی شمرده می‌شود را سیکل سوخت نام برد و افزود: هدف دیگر این است که استفاده از این فناوری در بخش‌هایی مثل صنعت، کشاورزی، پزشکی و... استفاده شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی به تولید 15 رادیو دارو اشاره کرد و گفت : نزدیک به یک میلیون‌نفر در کشورمان از این رادیو داروها استفاده می‌کنند و تولید این رادیو داروها براساس سفارش بیمارستان‌ است و اینگونه نیست که به طور دائم تولید شود.
معاون رئیس‌جمهور آخرین هدف سازمان متبوع خود را ارتقای کیفیت صنعت و فناوری برشمرد و افزود: این صنعت میعادگاه صنایع است و از تمامی متخصصین در این صنعت استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه نیروگاه بوشهر هزار مگاوات برق تولید می‌کند، اظهار داشت: ما تنها کشور اسلامی هستیم که این حجم برق تولید می‌کنیم، کشور دیگر پاکستان است که یک پنجم تولید ما را دارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت‌وگوی خود با اشاره به کارشکنی غرب در تولید سوخت 20 درصد ایران گفت: خارجی‌ها دهها شرط برای تولید سوخت 20 درصد گذاشتند، بسیاری شرط‌ها به حاکمیت ما لطمه می‌زد ضمن اینکه مبلغ قابل توجهی در ازای آن باید پرداخت می‌شد. آنها گفتند که تولید این سوخت دو سال و نیم زمان می‌برد اما جوانان بی‌بدیل ما در طی 18 ماه آن را طراحی کردند و صفحه سوخت ساختند.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال رویه و رویکرد برد-برد در مذاکرات است علی‌رغم اینکه می‌داند که این پرونده ساختگی است و از صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش مطمئن است. موضوع هسته‌ای ایران زمانی که در بُعد فنی مطرح می‌شود خیلی سریع به نتیجه می‌رسد اما در بُعد حقوقی کمی سخت و در بُعد سیاسی سخت‌تر به نتیجه می‌رسد.
صالحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحولات منطقه در موضع بسیار بالایی قرار دارد، اظهار داشت: الان کلید طلایی منطقه در دست جمهوری اسلامی ایران است. آنها هم با پیام‌های مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع اذعان کرده‌اند.
رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص اینکه فاز اول نیروگاه بوشهر چه زمانی به ایران تحویل داده می‌شود، گفت: نیروگاه بوشهر از 3 سال پیش تاکنون سوخت‌گذاری شده است و از زمان سوخت‌گذاری عملاً‌ رآکتور وارد فعالیت تولید انرژی شده و اکنون هم هزار مگاوات برق تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه اکنون در دنیا یک سال تا یک سال و نیم زمان می‌برد تا رآکتوری به کارفرما تحویل داده شود، افزود: رآکتور بوشهر بیش از یک سال برای تحویل به کارفرما زمان برد چرا که این رآکتور با طراحی روسی و اروپایی بود و ما سعی کردیم با بالاترین سطح ایمنی بر روی آن کار کنیم. کارشناسان ما با کلیه معایب احتمالی آشنا هستند و احتمالاً همان تاریخی که طرف روس اعلام کرده یعنی دوم مهر به طرف ایرانی یعنی کارفرما تحویل داده می‌شود. اما باید یادآور شوم که اگر مشکلی پیش بیاید شامل 2 سال گارانتی می‌شود و آنها مجبورند که در صورت وجود تجهیزات معیوب آن را به ایران تحویل دهند ضمناً این رآکتور 14 روز بایستی کار کند که 10 روز آن به طور پیوسته است و اگر اتفاقی بیفتد تحویل گرفته نمی‌شود و این به معنای آن است که 24 سپتامبر زمان بهره‌برداری آزمایشی نیروگاه از سوی کارفرما است.
صالحی درباره فعالیت آب سنگین اراک نیز اظهار داشت: پیش‌بینی دوستان ما این است که در سه ماهه اول سال 2014 برای سوخت‌گذاری آماده خواهد بود و ما بایستی طبق تعهدات 6 ماه قبل به آژانس نامه اعلام سوخت‌گذاری را ارسال کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا جای خالی دانشمندان هسته‌ای پر شده است، گفت: خوشبختانه ما دانشجویان بسیار زبده‌ای داریم و از این حیث نگرانی ندارم.

 


منابع غربی اعلام کردند که انتظار می‌رود وزیر امور خارجه جدید ایران احتمالاً در تاریخ اول مهر، 23 سپتامبر با کاترین اشتون در نیویورک دیدار کند، گرچه سخنگوی اشتون گفت که تاریخ این ملاقات هنوز تأیید نشده است.
المانیتور با اعلام این خبر گزارش داد: مقامات غربی امیدوارند که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بتوانند در این دیدار درباره تاریخ جدید و مکان از سرگیری مذاکرات گروه 5+1 با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش که احتمالاً در ماه اکتبر خواهد بود، به توافق دست یابند.
یک مقام غربی که خواست نامش فاش نشود روز پنج‌شنبه گفت که در این میان وزیران امور خارجه کشورهای عضو 5+1 (آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان) قرار است احتمالاً در تاریخ 4 مهر ماه، 26سپتامبر در نیویورک درباره ایران گفت‌وگو کنند، گرچه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هنوز تاریخ این مذاکرات تأیید نشده است.
درحال حاضر انتظار نمی‌رود وزیر خارجه ایران در این نشست شرکت کند،‌ ولی یکی از مقامات غربی این احتمال را مطرح کرد که بسته به تصمیم ظریف و اشتون، این امر تغییر کند.
اگرچه انتظار می‌رود وزیر امور خارجه ایران به طور جداگانه با ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس و سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه دیدار کند، اما ملاقاتی با مقامات آمریکا برنامه‌ریزی نشده است.
یک منبع غربی نیز گفت که احتمال یک دیدار بدون برنامه مثلاً در «راهروی ورودی» بین ظریف و جان کری،‌وزیر امور خارجه آمریکا وجود دارد، ولی چیزی برنامه‌ریزی نشده است.
کاخ سفید گزارشات متعدد درباره این که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به دنبال آغاز کارش نامه‌ای برای باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش ارسال کرده است را نه تأیید کرده است و نه تکذیب. یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که آن‌ها درباره نامه‌نگاری‌های خصوصی اظهار نظر نمی‌کنند، ولی مقامات آمریکایی فعلی و پیشین مدعی‌اند که چنین نامه‌ای از طریق سلطان قابوس، پادشاه عمان که ماه گذشته به تهران سفر کرد، ارسال شده است.
کاخ سفید گزارشات متعدد درباره این که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به دنبال آغاز کارش نامه‌ای برای باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش ارسال کرده است را نه تأیید کرده است و نه تکذیب. یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که آن‌ها درباره نامه‌نگاری‌های خصوصی اظهار نظر نمی‌کنند، ولی مقامات آمریکایی فعلی و پیشین مدعی‌اند که چنین نامه‌ای از طریق سلطان قابوس، پادشاه عمان که ماه گذشته به تهران سفر کرد، ارسال شده است.

 


سفیر و نماینده جدید کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از حقوق حقه ملت در خصوص استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای براساس «ان.‌پی.‌تی» کوتاه نخواهد آمد.
رضا نجفی افزود: در نشست اجلاس شورای حکام در خصوص موضوع هسته‌ای ایران بیانیه‌های متعددی قرائت شد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جنبش غیرمتعهدها نیز در بیانیه‌ای که در این نشست شورای حکام قرائت شد تأکید کرد غیرمتعهدها مانند گذشته از جمهوری اسلامی ایران در خصوص استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت کرد و به این حمایتش ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به این که «جمهوری اسلامی ایران بیانیه دیگری را به عنوان موضع ملی خود قرائت کرد» افزود: در این بیانیه اشاره کردیم که اراده قوی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع هسته‌ای وجود دارد و امیدواریم طرف‌های مقابل هم این اراده سیاسی را از خود نشان بدهند.
سفیر و نماینده کشورمان در آژانس افزود: در عین حال در بیانیه خودمان اشاره کردیم که جمهوری اسلامی ایران و مقامات جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از حقوق حقه ملت در خصوص استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای براساس «ان.پی.تی» کوتاه نخواهند آمد و طرف‌های مقابل اگر ما اعلام کردیم که حاضر به همکاری و تعامل هستیم این سوء برداشت برای‌شان پیش نیاید که جمهوری اسلامی ایران ممکن است از حقوق حقه خود کوتاه بیاید به هیچ وجه این طور نیست.
از سوی دیگر، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که واشنگتن آماده همکاری با دولت جدید ایران است.
ژوزف مک‌منوس اعلام کرد که واشنگتن آماده همکاری با دولت جدید ایران برای رسیدن به راه‌حلی دیپلماتیک است تا همه «نگرانی‌های جامعه جهانی» را در خصوص برنامه هسته‌ای تهران برطرف کند.
بنابر گزارش الاهرام، وی گفت که امیدوار است تهران در ماه‌های آینده با در پیش گرفتن گام‌های ملموس، به تعهداتش در خصوص شفاف‌سازی و همکاری عمل کند.
نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در عین حال با تهدید ایران مدعی شد که اگر ایران به آن چه او «لجاجت» خوانده ادامه دهد، به همراه دوستان در شورای حکام در جلسه این شورا در نوامبر آینده «به شکل مناسبی» ایران را مجازات خواهد کرد.

 


«داستان پیش آمده در شورای شهر و انتخاب شهردار تهران می‌تواند درس عبرتی برای اصلاح‌طلبان و هاشمی باشد.»
وبسایت رادیو زمانه که از هلند بارگذاری می‌شود در تحلیلی به قلم یکی از اصلاح‌طلبان فراری نوشت: انتخاب محسن هاشمی به عنوان نامزد شهرداری تهران از سوی اصلاح‌طلبان نه‌تنها هیچ نشانی از عقلانیت به همراه نداشت، بلکه نشان‌دهنده پیروی کورکورانه از هاشمی بود که نتایج بدی به بار آورد و می‌تواند باز هم به اشکال متفاوتی تکرار شود. هاشمی رفسنجانی از خاتمی و اصلاح‌طلبان خواسته بود که حتما محسن هاشمی را به عنوان شهردار انتخاب کنند اما او حتی واجد 10 درصد خوشنامی مسجد جامعی نبود و نیست و درست یا نادرست، پیرامون وی حرف و حدیث فراوانی وجود دارد.
این تحلیل با بیان اینکه نامزدی هاشمی باعث انسجام اصولگرایان با وجود انتقادهایی به قالیباف شد، می‌نویسد: جنجال بزرگی که حول رای الهه راستگو برپا شد و بهترین خوراک را به سیمای جمهوری اسلامی و اصول‌گرایان داد تا اصلاح‌طلبان را جماعتی فاشیست قلمداد کنند، بخشی از دنباله‌روی کورکورانه است. پرویز سروری گفت: برخوردهای فاشیستی به نفع اصلاح‌طلبان نیست http://jahannews.com/vdcfjodmjw6dyja.igiw.html) )دو سایت طرفدار تمام عیار هاشمی نیز آتش به پا کن و بنزین‌پاش بر آن بودند اما هزینه اعتباری‌اش را اصلاح‌طلبان پرداخت کردند.
رادیو زمانه با بیان اینکه مشکل مخالفان اکنون پیدا کردن پست برای محسن هاشمی نیست نوشت: ائتلاف اصلاح‌طلبان با هاشمی یک امر است و دنباله‌روی از او، امری دیگر.

 


روزنامه نیویورک‌تایمز هشدار داد آمریکا از مداخله نظامی در لیبی نتیجه‌ای نگرفته که بخواهد کار دشوارتر از آن را در سوریه انجام دهد.
توماس فریدمن در این تحلیل خاطرنشان کرد: لیبی آخرین کشوری است که در سال 2011 به جرم آنکه «معمر قذافی» از خط قرمز تعیین شده غرب تجاوز کرده بود، هدف بمباران و مداخله نظامی «ناتو» قرار گرفت. در آن برهه، مدعای غرب و کشورهای اصلی شرکت کننده در مداخله نظامی اعم از آمریکا، انگلیس و فرانسه این بود که مداخله «ناتو» در لیبی نمونه موفق یک مداخله نظامی خارجی است اما واقعیتهای میدانی، حقیقتی متفاوت را گواه می‌دهد.
وی می‌افزاید: از لحظه حمله ناتو در تاریخ سوم سپتامبر 2011 تاکنون، کشور لیبی نه تنها شاهد رشد و پیشرفت نبوده، بلکه تا عمق درون بدترین بحران‌های سیاسی و اقتصادی غوطه‌ور شده و حاکمیت دولت مرکزی در اقصی نقاط کشور از هم پاشیده و متلاشی شده است. دیگر چه جای تردیدی بر کذب بودن صحت مدعای غرب در مورد موفق بودن حمله نظامی به لیبی وجود دارد. نیویورک تایمز تأکید کرد: دستاورد حمله غرب به لیبی را باید در تولید نفت این کشور که مرغوب‌ترین نفت جهان است مشاهده کرد. نفتی که تا قبل از حمله روزانه 1/4 میلیون بشکه تولید می‌شد امروز سطح تولید آن تنها به 160 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است. اینک غرب مترصد است همان تجربه ناموفق را در مورد سوریه به جریان اندازد. داستان همه جنگ‌های اخیر ما یکی است. یک کشور عربی-اسلامی که باید مورد حمله قرار گیرد!
فریدمن هشدار داده که اگر روزی سفیر آمریکا در دمشق نیز کشته شود، نباید تعجب کرد.
پیش از این سفیر آمریکا در لیبی در حمله معترضان به کنسولگری بنغازی به هلاکت رسید.

 


عضو فراکسیون تندروها در مجلس ششم، الهه راستگو عضو شورای شهر تهران را به خاطر رأی دادن به شهرداری قالیباف، انواع اهانت‌ها و اتهام‌ها را نثار وی کرد.
ولی‌ا... شجاع‌پوریان که اکنون عضو شورای شهر است در مصاحبه با سایت «خرداد»، راستگو را صرفا به این خاطر که قالیباف را شایسته‌تر از محسن هاشمی برای شهرداری تشخیص داده، «جاسوس»، «دورو»، «بی‌صداقت»، «منافق» و... خواند! او مدعی شده الهه راستگو در جلسات اصلاح‌طلبان نقش جاسوس را داشته و خود را به پول فروخته است!
به کارگیری چنین ادبیاتی درباره یک عضو شورای شهر صرفا به خاطر رأی و انتخابی متفاوت در حالی است که فراکسیون متبوع آقای شجاع‌ پوریان در مجلس ششم-فراکسیون مشارکت- به معنای واقعی کلمه پر از عناصر دورو، بی‌صداقت، منافق و جاسوس بود؛ چندان که شماری از این افراد به اروپا و آمریکا پناهنده شده، سرّی‌ترین اطلاعات مجلس و نظام را به مراکز اطلاعاتی غرب فروخته و به ملت و کشور خود خیانت کردند بدون اینکه با کمترین اعتراض عناصر غیرتمندی(!؟) نظیر شجاع‌ پوریان مواجه شوند. امثال فاطمه حقیقت‌جو، اکبر موسوی‌خوئینی، رجب مزروعی، شیرزاد و... از شبه اصلاح‌طلبان مجلس ششم بودند که رسوایی‌های بی‌سابقه و غیرقابل قیاس با یک رأی خانم راستگو به بار آوردند اما غیرت مدعیان اصلاح‌طلبی و صداقت‌ هرگز به جوش نیامد. ظاهرا آقای شجاع پوریان تمام آنچه را که درباره عملکرد طیف متبوع خویش در 12-10 سال گذشته باید به زبان می‌آورد، ذخیره کرده و نثار یک عضو شورای شهرکه نمی‌دانسته با «مافیا» طرف است، کرده است.
گفته می‌شود حملات کم‌سابقه و پرحجم به خانم راستگو یک مصوبه درون حلقه‌ای در میان اصلاح‌طلبان بوده تا ضمن ارعاب و بالا بردن هزینه استقلال رأی، از تکرار اتفاق مشابه توسط دیگر اصلاح‌طلبان جلوگیری شود.

 


یک جامعه‌شناس و استاد دانشگاه رفتار اصلاح‌طلبان در مواجهه با رأی خانم راستگو در انتخاب شهردار تهران را مورد نقد آسیب‌شناسی قرار داد.
عماد افروغ در این باره نوشت: بعد از انتخاب شهردار تهران شاهد حملات شدیدی به یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر، توسط برخی دیگر از اعضای اصلاح‌طلب این شورا بودیم. نمی‌دانم اسم این حمله و هجمه را چه باید گذاشت، صرف اینکه یک اصلاح‌طلب در جایگاهی عمومی و مدنی و نه حزبی، رأیی بر اساس تشخیص خود، آن هم پس از طرح مصوب استماع برنامه‌های رقیبان اصلی بدهد چه اشکالی دارد و چرا باید با این هجمه‌ها رو‌به‌رو شود؟ مگر در همین دولت گذشته نبودند افرادی از اصول‌گرایان که به شدت در برابر تصمیمات غیر اصولی دولت مستقر ایستادند و از عدم رای اعتماد تا استیضاح وزیر و حتی سوال از رئیس‌جمهور پیش رفتند؟
وی تصریح کرد: این جماعت اگر اعتدال‌گرا هستند و به نام دفاع از اعتدال‌گرایی با اقبالی رو‌به‌رو شده‌اند که علی‌القاعده این کار و تصمیم عین اعتدال است و با آن منافاتی ندارد و اگر اصلاح‌طلب غیر متعادل هستند بگویند بر اساس کدام مرامنامه قابل دسترس تشکیلاتی، به کدام شاخه از اردوگاه اصلاح‌طلبی تعلق دارند و اصولا نسبت این شاخه با کارگزاران چیست؟
نماینده سابق مجلس در این تحلیل آسیب‌شناسانه می‌نویسد: اما قطع نظر از این رخداد، سوالی اساسی وجود دارد که با فرض مستحکم و مدون بودن مواضع و با فرض موقعیت حزبی، در مواقعی که افراد احساس می‌کنند حقی پایمال می‌شود یا حقی به حق‌دار نمی‌رسد یا اصل شایستگی رعایت نمی‌شود و قس‌ علی هذا، چه موضعی باید بگیرند. اصولا قدرت مانور افراد در درون تشکیلات مختلف از جمله تشکیلات حزبی چیست؟ آیا در کل مواضع بر پایه تعامل و اجماع نظر تعیین می‌شود و یا صرفا دستور تشکیلاتی از بالا و تبعیت از آن مراد است. در این بین اصل شایستگی چه می‌شود؟
وی با بیان اینکه بعضی‌ها حزب و کار حزبی را با پادگان و از جلو نظام و پا جفت کردن و احترام به مافوق اشتباه گرفته‌اند، می‌نویسد: در شرایطی که گروه‌بندی‌های شفاف و مواضع مدون در اختیار نیست و تنها عده‌ای خاص برای یک تشکیلات تصمیمات روزمره و معمولا متغیر و متلون می‌گیرند و هر روز با لابی‌های خود به رنگ و لعابی در می‌آیند، تکلیف بنده خدایی که با گرایش به برخی شعارها و با اعتماد به التزام گردانندگان یک تشکیلات به این شعارها، به این گروه‌‌ها می‌پیوندد چیست؟ آیا اعضای تشکیلات مختلف حکم سربازان صفر دارند؟ آیا اصول و قواعد و شعارها و ارزش‌های حزب و تشکیلات مهم‌اند، یا رفتارها و مواضع سران و مدیران یک تشکیلات، ولو ناسازگار با این اصول؟ گیریم که تمام این مراحل نیز پشت سر گذاشته شده باشد، مواضع معلوم، تصمیمات جمعی، آیا مواجهه با ناقضان باید از روی قاعده باشد و یا طرد و لعن و هتاکی و تهدید؟

 


«آمریکا اطلاعات شهروندان خود را به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل می‌دهد.»
روزنامه گاردین این خبر را به نقل از ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد. بر اساس اسناد جدید افشا شده از سوی اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا، داده‌های اطلاعاتی خود از جمله اطلاعات درباره شهروندان آمریکا را با دولت اسرائیل به اشتراک می‌گذارد.
به گزارش دویچه وله ادوارد اسنودن از اوایل ژوئن سال جاری (2013) افشای گسترده برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را آغاز کرد. برملا ساختن جاسوسی آمریکا در جهان، از جمله در اروپا و آلمان، وجهه ایالات متحده را در سطح بین‌المللی خدشه‌دار کرده است.
بر اساس یک تفاهم‌نامه که متن آن توسط روزنامه «گاردین» در لندن منتشر شد مشخص می‌شود که آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها اطلاعات خود را با نهاد مشابه خود در اسرائیل به اشتراک می‌گذارد بلکه حدی قانونی ندارد تا معین باشد چه چیزهایی می‌تواند به اشتراک گذاشته شود.
هیچ سازوکار نظارتی‌ای برای این امر درنظر گرفته نشده و اطلاعات به صورت «خام» به اشتراک گذاشته شده‌اند؛ به این معنا که این اطلاعات بدون هیچ گونه «تصفیه» یا اقدام برای ناشناس کردن افراد به اشتراک گذاشته شده‌اند.
به گزارش «گاردین» تفاهم‌نامه بین اسرائیل و آمریکا در سال 2009 امضا شده است و بر اساس آن اسرائیل مجاز است تا یک سال هر فایلی شامل اطلاعات هویتی مردم آمریکا را حفظ کند.
این موضوع فایل‌هایی درباره مقامات کاخ سفید، بخش‌های مختلف کابینه، و همچنین سنا، مجلس نمایندگان و سیستم دادگاه فدرال ایالات متحده را در برمی‌گیرد.
بر اساس سند منتشر شده، اسرائیل مجاز است داده‌های اطلاعاتی خارجی را منتشر کند به شرط این که اطلاعات شهروندان آمریکا از آن به گونه‌ای حذف شود که افراد قابل شناسایی نباشند.

 


آمریکا جنگ‌های منطقه‌ را به پیمانکاران واگذار کرده و به علت شرایط وخیم اقتصادی قادر به مداخله نظامی طولانی‌مدت در سوریه نیست.
این تحلیل را روزنامه آیندینلیک چاپ ترکیه منتشر کرد و در پاسخ این مسئولان که چرا آمریکا برخلاف تبلیغات انجام گرفته به سوریه حمله نکرد، نوشت: آمریکا بودجه لازم برای اشغال یک کشور جدید را ندارد و حتی وزیر خزانه‌داری آمریکا عنوان کرده بود که خزانه این کشور خالی است.
محمدعلی گوللر در این تحلیل می‌نویسد: حزب کمونیست چین در آخرین کنگره خود تصمیمی مبنی بر اینکه منابع مالی چین در داخل این کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد اتخاذ کرده بود و این مسئله آمریکا را در تنگنا قرار داد و اکنون واشنگتن قادر به استقراض از چین نمی‌باشد. اکنون واشنگتن درصدد بازگرداندن منابع مالی خود از خارج به داخل کشور است و تصمیمات خزانه‌داری آمریکا را باید در این راستا ارزیابی کرد و این وضعیت و افزایش قدرت چین در اقتصاد جهانی نمایانگر آن است که اقتصاد آمریکا حتی با یک جنگ جدید نیز نمی‌تواند بهبود یابد.
به نوشته گوللر، آمریکا با لحاظ این واقعیت استراتژی جدید دفاعی خود را به اجرا گذاشته است و در این استراتژی واشنگتن در منطقه آسیا ـ پاسفیک راسا عمل می‌کند و اداره امنیت در خاورمیانه را نیز به پیمانکاران خود واگذار کرده و مجبور به ادامه این روند است.
آیندینلیک معتقد است: فکر و ایده مداخله نظامی در سوریه از آن «باراک اوباما» و گروهی که وی نماینده آنان است، نمی‌باشد. اوباما خواستار تداوم سیاست آمریکا در سوریه از طریق ترکیه، عربستان و قطر است که این مسئله ایران و ترکیه را نیز رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد و این نیز به نفع آمریکاست.
به نوشته گوللر، اگر مداخله و اشغال نظامی آمریکا در سوریه نتیجه‌بخش نباشد و منوط به یک عملیات محدود هوایی باشد اولین قربانی این مسئله تل‌آویو خواهد بود و اسرائیل با لحاظ این مسئله نگرانی خود را از عملیات محدود نظامی اعلام کرد. با بمباران سوریه توسط موشکهای تام هاوک آمریکا، گروه‌های حماس و حزب‌الله به اسرائیل حمله خواهند کرد و گروههای تاثیرگذار در آمریکا با لحاظ این مسئله به حمله‌ای که امنیت اسرائیل را تضمین نکند و حتی آن را به مخاطره اندازد مخالفت می‌کنند.

 


با نهایت تأسف اطلاع یافتیم همکارمان آقای حمید داورزنی در غم از دست دادن مادر گرامی‌اش به سوگ نشسته است. ضمن تسلیت به ایشان و دیگر خانواده‌های معزا برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی خواستاریم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10