(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 23 شهریور 1392 - شماره 20590

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
علی‌رغم عملکرد موفق صورت می گیرد
ادامه تلاش‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه آزاد!
با اعتراض به قدرت‌های غربی در اجلاس شانگهای
روحانی: تکفیری‌ها با سلاح شیمیایی امنیت منطقه را به خطر انداخته‌اند
درمکتب امام
نماینده ویژه ایران در امور دریای خزر:
مبنای حقوقی فعالیت در خزر تا زمان تعیین رژیم حقوقی آن معاهدات ایران و شوروی است
بازدید هاشمی رفسنجانی از مرکز همکاری‌‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری
سفیر ایران در دیدار دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان:
صلابت جبهه مقاومت موجب عقب‌نشینی جنگ‌افروزان از حمله به سوریه شد
سخنگوی کاخ کرملین: پوتین به دعوت روحانی به تهران سفر می‌کند
دریادار بی‌غم: خلیج فارس را مانند قسمتی از خاک خود می‌دانیم
ظریف: مذاکرات هسته‌ای باید ضرب‌الاجل داشته باشد
سفر معاون دبير کل سازمان ملل در امور بشردوستانه به ايران
پایان سه دهه جنایت اخراج گروهک منافقین از پادگان اشرف
انتصاب‌های جدید در وزارت بهداشت
   


رئیس دانشگاه آزاد گفت: در جلسه اخیری که با هاشمی رفسنجانی داشتم موضوعات مختلف از جمله عزل احتمالی اینجانب و بررسی آن در جلسه هیئت امنا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
فرهاد دانشجو در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسه اخیر خود در روز چهارشنبه 20 شهریورماه با هاشمی رفسنجانی موضوع استعفا یا عزل شما و طرح احتمالی آن در جلسه آتی هیئت امنای دانشگاه که قرار است در روز چهارشنبه 27 شهریورماه در محل مجمع تشخیص مصلحت‌نظام برگزار شود، طرح شد؟ گفت: رئیس هیئت امنا از فعالیت‌های انجام شده در یک سال و نیم اخیر رضایت بالایی دارند و اگر تغییری هم مطرح باشد دلایل دیگری خواهد داشت.
وی افزود: رئیس هیئت امنا از ابتدا نسبت به روال و روش انتخاب رئیس جدید ایراداتی را داشت ولی حسن نیت هیئت رئیسه جدید و فعالیت‌های موثر و مفید علمی و اعمال مدیریت علمی و آکادمیک در دانشگاه و اقدامات بی‌نظیر و مفید مدیران و معاونین دانشگاه و روسای واحد‌ها و علاقه رئیس هیئت امنا به دانشگاه و تسلط وی به همه امور دانشگاه که در اثر گزارش‌های متعدد خود اینجانب و معاونینم حاصل شده بود، باعث شد که رابطه بسیار خوب و مفیدی بین هیئت رئیسه و هیئت امنا از یک طرف و بین رئیس دانشگاه و رئیس هیئت امنا از طرف دیگر ایجاد شود.
به گفته وی در جلسه روز چهارشنبه موضوعات مختلف از جمله موضوع تغییر احتمالی رئیس دانشگاه و احتمال بررسی این موضوع در جلسه هیئت امنا نیز طرح شد.
رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که نظر هاشمی رفسنجانی درباره عزل یا تغییر رئیس دانشگاه چیست؟ گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نظر خودشان را واضح به من گفتند ولی اینجانب صلاح نمی‌دانم آن را بیان کنم و بهتر است نظر ایشان توسط خود رئیس هیئت امنا بیان شود. آنچه من می‌توانم بیان کنم این است که وی از کارهای آموزشی و پژوهشی و فرهنگی رضایت بالایی دارند و به صورت کلی به نظرم نمره بسیار خوبی به عملکرد مدیریت جدید دانشگاه می‌دهند. لذا اگر بحث تغییر مطرح باشد باید دلایل دیگر غیر عملکردی داشته باشد.
دانشجو تأکید کرد: رئیس هیئت امنا هیچ دلیلی را برای عزل یا تغییر رئیس دانشگاه مطرح نکرد و از عملکرد مدیریت جدید دانشگاه راضی بود.
وی گفت: اگر عزل شوم از همه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بابت اینکه نگذاشتند مدت بیشتری را در خدمتشان باشم، عذرخواهی خواهم کرد. البته فکر نکنم که چنین اتفاقی تا قبل از اتمام دوره چهار ساله ریاست دانشگاه بیفتد ولی به هر صورت راضی به رضای خدا و آماده برای ادامه کار با تمام توان و عشق و آماده رفتن نیز هستم.

 


رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود در نشست سران سازمان شانگهای با انتقاد از عملکرد کشورهای غربی در زمینه اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی گفت: مجهز شدن گروه‌های تکفیری به سلاح شیمیایی بزرگترین خطر برای منطقه است.
سیزدهمین نشست رهبران عضو سازمان شانگهای دیروز با هدف تقویت روابط میان کشورهای عضو و هماهنگی مواضع در زمینه موضوعات مهم جهانی و منطقه‌ای آغاز به کار کرد.
رئیس جمهور که روز پنج‌شنبه در رأس یک هیئت عالی‌رتبه برای شرکت در این اجلاس 2 روزه عازم بیشکک پایتخت قرقیزستان شده بود، در نشست دیروز به تشریح مواضع ایران در مورد مسائل مهم جهانی و منطقه‌ای پرداخت.
روحانی در این نشست که در بیشکک و با حضور رؤسای کشورهای عضو از جمله روسیه و چین و همچنین رؤسای کشورهای ناظر و هیأت‌های بلندپایه برگزار شد، اظهار داشت: در کنار فرصت‌ها، کشورهای منطقه با تهدیدهای مشترک روبرو هستند، «افراط‌گرایی»، «قاچاق مواد مخدر»، «تروریزم» و «حضور نیروهای فرامنطقه‌ای»، از چالش‌های اصلی در عرصه امنیت منطقه بشمار می‌روند که همکاری فزاینده اعضای سازمان را ضروری می‌سازد.
رئیس جمهور در سخنرانی خود در نشست رهبران سازمان همکاری شانگهای همچنین از پیوستن دمشق به معاهده منع گسترش سلاح‌های شیمیایی حمایت کرد و گفت: فاجعه انسانی سوریه تنها از مسیر سیاسی و گفت‌وگو بین دولت سوریه و مخالفان سوری آن و بدون دخالت نظامی خارجی قابل حل است. همه طرف‌های ذی‌نفوذ باید مانند ایران برای تحقق چنین گفتگوی سازنده‌ای کمک کنند.
روحانی با انتقاد از عملکرد قدرت‌های غربی در زمینه اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی گفت: ایران که خود بزرگترین قربانی استفاده سلاح‌های شیمیایی است، مخالف هرگونه تولید، نگهداری و بکارگیری این سلاح‌ها بوده،‌خواهان برچیده شدن کلیه سلاح‌های کشتار جمعی از منطقه است و لذا ابتکار روسیه را شروع مناسبی برای این هدف می‌داند. ما همچنین معتقدیم که تسلیح گروه‌های افراطی و تکفیری و بویژه دستیابی این گروه‌ها به سلاح‌های شیمیایی بزرگترین خطر برای صلح و امنیت منطقه است و باید در تمامی طرح‌ها مورد توجه قرار گیرد. همچنین همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی می‌بایست هرگونه تهدید و توسل به زور را محکوم و منتفی نماید.
رئیس جمهور تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح هسته‌ای را برای صلح و ثبات بین‌المللی ضروری می‌داند و براساس تعهدات حقوقی، آموزه‌های دینی و اخلاقی و ملاحظات راهبردی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای پایبند است و بر حق انکارناپذیر همه اعضای معاهده برای برخورداری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید و اصرار دارد.
وی در پایان گفت: من اعلام می‌کنم که با عزم سیاسی، ‌احترام متقابل و تأمین منافع مشترک و تنها از طریق تحقق عینی حقوق مردم ایران می‌توان صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تضمین نمود. با اعتمادسازی متقابل می‌توان در یک دوره زمانی کوتاه به این تضمین متقابل دست یافت.
دیدار روحانی و پوتین
حسن روحانی رئيس‌جمهور کشورمان و ولادیمیر پوتین رئيس جمهوری روسیه عصر دیروز در پایان سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.
روحانی در این دیدار گفت:‌امروز فرصت مناسبی ایجاد شده است که ایران و روسیه در مورد مسائل دوجانبه و مسائل حساس منطقه‌ای و بین‌المللی با هم تبادل‌نظر کنند و قطعاً این تبادل نظر در حل مسائل و مشکلات مؤثر خواهد بود.
روحانی افزود: هر چه مشورت‌ها و تبادل‌نظرها بیشتر باشد به حل مشکلات و بحران‌های منطقه خاورمیانه کمک بیشتری خواهد کرد.
رئيس‌جمهور تصریح کرد: ابتکار مسکو در زمینه حل بحران سوریه و نیز قدم‌هایی که دولت روسیه در این زمینه برداشته امیدی را به وجود آورد که از یک جنگ جدید جلوگیری شود.
روحانی با اشاره به فعالیت‌های مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: ما خواهان حل و فصل سریع این مسئله در چارچوب مقررات بین‌المللی هستیم.
رئيس‌جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب که روسیه در زمینه حل مسئله هسته‌ای ایران قدم‌های مهمی را در گذشته برداشته است، افزود: امروز فرصت بهتری فراهم شده تا در این زمینه بتوان با همکاری و تبادل نظر مسائل هسته‌ای ایران را حل و فصل کرد.
رئيس‌جمهوری روسیه نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را برای روسیه همسایه‌ای بسیار خوب و مهم توصیف کرد و گفت: تهران و مسکو می‌توانند در زمینه های مختلف و در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای، دو جانبه و بین‌المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای فعالیت‌های مشترک بیشتری انجام دهند.
پوتین افزود: روسیه همکاری‌های مشترک وسیعی را با ایران دنبال می‌کند و خواستار گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌ها هستیم.
آمادگی ایران برای همکاری با چین
در حل بحران سوریه
رئيس‌جمهور عصر پنجشنبه در بیشکک با «شی جین پینگ» رئیس‌ جمهور چین دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئيس‌جمهور در این دیدار با بیان این مطلب که ایران و چین در زمینه مسائل منطقه‌ای اشتراک نظر دارند، به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ‌‌آمادگی دارد تا با چین در زمینه مسائل منطقه‌ای به ویژه حل و فصل بحران سوریه همکاری‌ها و فعالیت‌های مؤثر و سازنده‌ای را آغاز کند.
روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که به دنبال فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز است، تاکید کرد: دولت و ملت ایران خواستار اعمال حقوق قانونی خود در چارچوب معاهدات NPT هستند.
رئيس‌جمهور چین نیز در این دیدار با حمایت ازحقوق حقه ایران در زمینه دستیابی به انرژي صلح‌آمیز هسته‌ای خواستار تداوم همکاری‌های دو جانبه در زمینه حل و فصل سیاسی بحران سوریه شد. وی همچنین از روحانی برای دیدار از چین دعوت کرد.
انتقاد از حضور نیروهای بیگانه در منطقه
رئيس‌جمهور در دیدار با حامد کرزای رئيس‌جمهور افغانستان نیز حضور نیروهای بیگانه در منطقه به ویژه افغانستان را زمینه‌ساز افراط‌گری در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که این حضور پایان یابد و سرنوشت کشورهای منطقه به ویژه افغانستان به دست ملت‌ها و دولت‌های آن سپرده شود
روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای برقراری و حفظ امنیت و صلح در افغانستان بکار خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد تا صلح و ثبات در افغانستان که در آرامش و امنیت منطقه مؤثر است، پایدار و ثابت بماند.
رئيس‌جمهور افغانستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی دولت و ملت ایران که همواره پذیرای مردم افغان بودند تحکیم و توسعه روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌ها را خواستار شد.
دیدار با رئيس‌جمهور قرقیزستان، رئیس‌جمهور قزاقستان، وزیر امور خارجه هند و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم قرقیزستان از دیگر برنامه‌های روز اول سفر رئيس‌جمهور به بیشکک بود.
سازمان همکاری شانگهای، سازمان میان دولتی است که برای همکاری‌های چند جانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است. این سازمان در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد.
سازمان همکاری شانگهای در حقیقت ترکیب جدید سازمان شانگهای 5 است که در سال 1996 تاسیس شد اما نام آن پس از عضویت ازبکستان به سازمان همکاری شانگهای تغییر داده شد.
علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال 20004 و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال 2012 به‌عنوان عضو ناظر به این سازمان ملحق شدند.
نقش این سازمان از زمان تاسیس آن تاکنون در منطقه افزایش یافته است.
رئيس‌جمهور عصر دیروز و پس از سفری دو روزه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به تهران بازگشت.

 


حج کانون معارف الهی است
حج تنها حرکات و اعمال و لفظ‌ها نیست.
و با کلام و لفظ و حرکت خشک (و بی‌روح و فاقد معرفت) انسان به خدا نمی‌رسد.
حج کانون معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید جستجو نمود.
آئین انقلاب اسلامی - ص 123

 


نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور خزر گفت: از نظر ما مبنای حقوقی هرگونه فعالیت در خزر تا زمان تعیین رژیم حقوقی این دریا، معاهدات 1921 و 1940 ایران و شوروی است و این معاهدات تا زمان تعیین رژیم حقوقی آن معتبر هستند.
محمد مهدی آخوندزاده نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور خزر در پایان سی و سومین نشست گروه کاری خزر در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در باکو گفت: در نشست باکو درباره مسائلی که اختلاف نظر داریم مذاکره و سعی کردیم آن‌ها را به حداقل برسانیم و از این جهت این نشست یک گام به جلو بود.
نماینده ویژه ایران در امور خزر افزود: توافق شد سی و چهارمین اجلاس گروه کاری خزر نوامبر آتی در مسکو برگزار شود، پس از آن نیز اجلاس وزیران امور خارجه کشور‌های ساحلی و نهایتاً چهارمین اجلاس سران خزر در سال آینده در مسکو برگزار می‌شود.
آخوندزاده افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران مبنای حقوقی هرگونه فعالیت در خزر تا زمان تعیین رژیم حقوقی این دریا، معاهدات 1921 و 1940 ایران و شوروی است و این معاهدات تا زمان تعیین رژیم حقوقی خزر معتبر هستند.
نماینده ویژه ایران در دریای خزر با تاکید بر اینکه بر اساس حقوق بین‌الملل و همچنین معاهدات مذکور، هرگونه توافق دوجانبه کشور‌های ساحلی فاقد اعتبار حقوقی می‌باشند، افزود: بنابر این تمام تلاش کشور‌های ساحلی برای نهایی کردن کنوانسیون رژیم حقوقی است و در این روند اختلاف نظر در مقایسه با اتفاق نظر‌ها بسیار ناچیز است.
آخوندزاده در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره مسائل امنیتی و نظامی دریای خزر گفت: توافقنامه امنیتی که در سومین نشست سران کشور‌های ساحلی خزر در باکو به تصویب رسیده است، زمینه مناسبی برای همکاری‌های امنیتی، نظامی و انتظامی می‌باشد.
وی با تاکید بر اینکه همکاری‌‌های نظامی کشور‌های ساحلی در تضاد با اصل دوستی و صلح در خزر نیست افزود: در نشست باکو نیز تاکید شد که همکاری‌های انتظامی و نظامی نه تنها تهدید، بلکه باید تکمیل کننده همکاری‌های جمعی باشد، کما اینکه ناو‌های ایران از سواحل روسیه در خزر بازدید کردند و ناوگان روسیه در خلیج فارس مهمان نیروی دریایی ایران بود.

 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در مرکز همکاری‌‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، پس از بازدید سه‌ساعته از نمایشگاه دائمی، با رئیس، معاونان و محققان این مرکز گفت‌وگو کرد.
هاشمی رفسنجانی در این بازدید، با ابراز خرسندی از پیشرفت‌‌های ایران در عرصه علوم و فناوری‌‌های زیستی، صنعتی، انرژی هسته‌ای، هوا و فضا و محصولات نانویی، توجه بیشتر به این دانش و صنعت را مقدمه قرارگرفتن ایران در کنار کشور‌های مطرح صنعتی جهان دانست و گفت: خوشبختانه دانشمندان و نخبگان کشور، از همان دهه اول انقلاب راه مستقلی را در راه سرعت، پیشرفت و توسعه علم و فناوری در پیش گرفتند.
وی افزود: پیشرفت علم و فناوری‌‌های نوین موجب افزایش قدرت در سایر حوزه‌‌ها خواهد شد به طوری که محصولات موجود در این نمایشگاه می‌تواند علاوه بر بازار‌های داخلی، به خارج از کشور نیز صادر شود و جالب اینکه بخشی از محصولات آن به روسیه صادر می‌شود که ما دانش آن را از روس‌‌ها گرفتیم ولی در فناوری جلو افتادیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله راه‌‌های تحقق شعار استقلال و خودکفایی را دستیابی به دانش و تولید فناوری‌‌های روز دنیا و انتقال آن به جهان دانست و اظهار داشت: این مرکز می‌تواند با توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌‌های داخل و خارج با ارائه مدل‌‌های کارآمد و پویای نیاز‌های داخلی را در اسرع وقت تأمین کند.
هاشمی رفسنجانی در بازدید از بخش‌‌های بیوتکنولوژی، دارویی، تجهیزات پزشکی، فناوری‌‌های کشاورزی، آب، نانو فناوری، هوا فضا، ICT، مدیریت بحران و ژئوفیزیک، فناوری‌‌های مرتبط با حوزه‌‌های نفت، گاز و پتروشیمی و برق و نیرو که در هریک از بخش‌‌ها کارشناسان مربوطه گزارشی را ارائه می‌دادند، گفت: دانش بیوتکنولوژی بیانگر سرآغاز این بخش بوده و دستاورد‌های موجود بیانگر مأموریتی است که به تناسب نوع پروژه و شرایط کشور و حساسیت‌‌های آن نقش‌آفرینی داشته است.
وی عبور از تحریم‌‌های بین‌المللی در دستیابی متخصصان ایرانی به دانش فنی طراحی و ساخت آزمایشگاهی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امروز شاهد تحقق آرزوهایم که گام‌‌های ابتدایی آن در دوران سازندگی برداشته شد و پیشرفت‌‌های عظیم علمی و فناوری است، بودم و این امر نیز برای رسیدن به خودکفایی و عدم وابستگی به کشور‌های خارجی با توجه به فضای تحریم بسیار حیاتی است.

 


سفیر ایران در لبنان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن با تصمیمی شتاب زده در نظر داشتند سوریه را به‌عنوان محور مقاومت مورد تهاجم قرار دهند، اما واکنش افکار عمومی و صلابت جبهه مقاومت موجب عقب‌نشینی جنگ افروزان شد.
«شیخ بلال شعبان» دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان با حضور در محل سفارت با غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران ملاقات و در خصوص تحولات لبنان و منطقه گفت‌وگو کرد.
دبیر کل جنبش توحید اسلامی لبنان در این ملاقات اظهار داشت: دشمنان مقاومت تلاش می‌کنند با ایجاد ناامنی و تشدید اختلافات در منطقه و آتش افروزی در سوریه، امنیت رژیم نامشروع صهیونیستی را تامین و تقویت کنند.
شیخ بلال شعبان تاکید کرد: در سایه اتحاد و یکپارچگی همه جریانها و طرفهای سیاسی، تمامی توطئه‌های دشمنان با شکست مواجه خواهد شد.
به گزارش فارس، رکن‌آبادی نیز در این دیدار ضمن تشریح آخرین تحولات منطقه و سوریه، موفقیت‌های اخیر در برابر توطئه‌های اردوگاه غرب به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و بازدارندگی آنان در حمله به سوریه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن با تصمیمی شتاب زده در نظر داشتند سوریه را به‌عنوان محور مقاومت مورد تهاجم قرار دهند، اما واکنش قوی افکار عمومی جهان و کلیه ملتهای آزاده و حق طلب و تعداد زیادی از دولتها و تشکلهای بین‌المللی در کنار صلابت جبهه مقاومت موجب عقب نشینی جنگ افروزان شد.

 


سخنگوی کاخ کرملین از سفر رئیس جمهوری روسیه به تهران به دعوت رئیس جمهوری ایران خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از اینترفکس، دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در دیدار با ولادیمیر پوتین از وی برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد و آقای پوتین با آن موافقت کرد.
هنوز جزئیات دقیق این سفر گزارش نشده است.
روسای جمهور روسیه و ایران درنشست سران عضو سازمان شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

 


جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: تکنولوژی و سیستم دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی آن‌قدر پیشرفت کرده که خلیج فارس را مانند قسمتی از خاک خود می‌دانیم.
امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش طی سخنانی بیان کرد: برای نمره دادن به سیستمی مثل نیروی دریایی در ارتش، عوامل زیادی وجود دارد، چون در بحث دفاع نمی‌توانید این مقایسه‌ها را داشته باشید و دفاع مقوله بسیار وسیعی است که به یک نیروی خاصی منحصر نمی‌شود.
وی افزود: به‌عنوان مثال در جمهوری اسلامی ایران وقتی می‌گوییم استراتژی یا راهبرد ما دفاع همه‌جانبه است، برای رسیدن به آن نقطه باید تمام نیروها مانند یک زنجیره دفاعی با هم باشند. این نیروها شامل نیروی دریایی، نیروی زمینی، نیروی هوایی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که اگر هرکدام به‌نوبه خود کار خود را انجام دهند، می‌توان گفت که ما یک زنجیره دفاعی مستحکم و قوی داریم.
به گزارش تسنیم، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما باید تجهیزات خود را برای رسیدن به یک دفاع مطلوب با توجه به نیازها و شناختی که از منطقه و دشمن داریم و همچنین با استناد به تجربیاتی که در زمان دفاع مقدس کسب کردیم، مهیا سازیم. روحیه‌ای که در نیروی انسانی، دولت و مردم ما وجود دارد سبب شده که ما با استفاده از تجهیزات مناسب به‌نحو احسن در نقاط مختلف از مملکت خود دفاع کنیم. جایگاه ما در منطقه به‌نوعی است که می‌توانیم از منافع خودمان به‌خوبی دفاع کنیم، به‌ویژه نیروی دریایی که با حضور در آب‌های بین‌المللی و دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را به همگان ثابت کرده است.
تکنولوژی و سیستم دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی آن‌قدر پیشرفت کرده که خلیج فارس را مانند قسمتی از خاک خود می‌دانیم، خلیج فارس دیگر مانند سابق نیست، یعنی اینکه ما بخواهیم از منافع خود در خلیج فارس استفاده کنیم نیاز به تکنولوژی بالا و تجهیزات خیلی پیچیده‌ای ندارد. بااین‌حال تجهیزات بسیار خوبی در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و برادران ما در سپاه به‌نحو مطلوب و شایسته‌ای کار خود را در این زمینه انجام می‌دهند، نیروی دریایی هم تجهیزات بسیار خوبی در اختیار دارد که در حال حاضر با حضور در آب‌های جنوب شرق کشور، در ساحل و در آبهای انحصاری و اقتصادی به‌نحو احسن مشغول انجام وظیفه هستند.
دریادار بی‌غم ادامه داد: این نیرو حتی پا را فراتر گذاشته از منافع خود در آب‌های آزاد بین المللی هم دفاع می‌کند و با حضور در فضای بین‌المللی، اقتدار جمهوری اسلامی را حفظ کرده و تکنولوژی دریایی و سطح بالای علمی کارکنان خود را به منصه ظهور رسانده است.
وی درخصوص ارتباط ارتش و سپاه نیز تأکید کرد: الحمدلله ارتباط بسیار خوبی بین ما برقرار است. ما در بحثهای علمی و دفاعی با مراکز، دانشگاه و صنایع مختلف در ارتباط هستیم. نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران کاملاً با هم هماهنگ هستند و در مقابل هر تهدیدی با هم یکی بوده با دشمن مقابله می‌کنیم.

 


وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی گفت: مذاکرات نامحدود نیست و ما معتقدیم باید ضرب‌الاجل داشته باشد.
ظریف تاکید کرد: ما بر این باوریم که مذاکرات نامحدود نیست و این که خود مذاکره فی‌نفسه هدف نیست، ما اعتقاد داریم مذاکرات باید ضرب‌الاجل داشته باشد، نتیجه‌گرایانه باشد و براساس حسن‌نیت، شرایط برابر و احترام متقابل باشد. اکنون ما باید رویکرد این مذاکرات را تغییر دهیم.
وی ادامه داد تنها راه تضمین این که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز باقی بماند این است که اجازه داده شود این برنامه در فضای قابل قبول و صلح‌آمیز بین‌‌المللی ادامه پیدا کند. چرا؟ چون ظرفیت‌های هسته‌ای ایران داخلی هستند؛ برنامه هسته‌ای ایران وابسته به خارج نیست به همین دلیل شما نمی‌توانید ایران را از چیزی که متعلق به خود این کشور است، محروم کنید. ما دانش و فن‌آوری هسته‌ای داریم؛ شما نمی‌توانید ما را از دانشمندان خودمان محروم کنید، نمی‌توانید ما را از زیرساخت‌های فن‌آوری خودمان محروم کنید. این برنامه وجود دارد و شما نمی‌توانید ناپدید شدن و از بین رفتن آن را خواستار شوید.
ظریف در پاسخ به این که «شما در رابطه با مذاکرات هسته‌ای با گروه 5+1 خوش‌بین هستید؟» گفت: من خوش‌بین هستم که ما با عزم حل مشکل وارد مذاکرات خواهیم شد. «رسیدن به پاسخ مثبت» شعار ما برای این مذاکرات است، اما باید دو طرف همکاری داشته باشند. اگر آمریکا و باقی کشورهای عضو گروه 5+1 آماده نیستند که به صورت جدی وارد این فرایند شوند، سناریویی کاملا متفاوت در پیش خواهیم داشت. باید تاکید کنم که نه این دولت و نه هیچ یک از دولت‌های دیگر ایران هرگز تمایل نداشته و ندارند که ذره‌ای از حقوق مردم ایران بگذرند. به نظر من حتی خواستن چنین چیزی از ایران غیرسازنده است زیرا این راهی مناسب برای تضمین این که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز باقی بماند نیست.

 


وزارت امورخارجه از سفر معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه و کمکهای اضطراری به جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص سفر معاون دبیر کل سازمان ملل به تهران اعلام کرد: خانم والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه و کمکهای اضطراری در رأس هیئتی سه نفره بنا به دعوت جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 22 لغایت 25 شهریور امسال به ایران سفر می‌کند.
در این اطلاعیه آمده است: هدف از این سفر، گفت وگو با مقامات کشورمان پیرامون همکاریهای دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در امور بشر دوستانه و کمکهای اضطراری، مقابله با بلایای طبیعی و گسترش سطح موجود همکاریهای فی‌مابین می‌باشد. بازدید از توانمندیهای هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در امر مقابله با بلایای طبیعی و آشنایی با ظرفیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص، از دیگر برنامه‌های معاون دبیر کل سازمان‌ملل است.

 


پس از آنکه تعدادی از اعضای گروهک فاسد منافقین که در سه دهه گذشته مرتکب جنایت‌های متعددی شده بودند در عملیات انتفاضه شعبانیه مردم مجاهد عراق به هلاکت رسیدند، بقایای این گروهک تروریستی توسط ‏ارتش‏ ‏عراق‏ از پادگان اشرف تخلیه شدند تا این خانه فساد رجوی برای همیشه به تاریخ بپیوندد.
در همین رابطه، گیورگی بازتین، نماینده سازمان ملل در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: آخرین عضو گروهک منافقین از اردوگاه اشرف خارج و به اردوگاه لیبرتی در بغداد منتقل شد و افراد این گروهک در آن‌جا منتظر انتقال به خارج از عراق خواهند بود.
همچنین وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای با ابراز خرسندی از بسته شدن اردوگاه نظامی اشرف، از تلاش‌‌های صادقانه دولت عراق در این رابطه تشکر و قدردانی کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران پیش از این در چندین نوبت به نماینده سازمان ملل متحد در عراق نسبت به تداوم حضور اعضای این سازمان تروریستی در اردوگاه اشرف و شرارت‌‌ها و ماجراجویی‌‌های آ‌ن‌‌ها هشدار داده بود. اقدامات این سازمان تروریستی و برخی حامیان شناخته شده آنان در اتهام‌زنی به دیگران از جمله درگیری‌‌های اخیر اردوگاه اشرف نیز نمونه‌ای از توطئه‌‌ها و ماجراجویی آنان است.
از سوی دیگر، مقامات‏ ‏عراقی‏ ‏اعلام‏ ‏کردند‏ ‏که‏ ‏۴۲‏ ‏تن‏ ‏از‏ ‏اعضای‏ ‏این‏ ‏گروهک‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏پادگان‏ ‏باقی‏ ‏مانده‏ ‏بودند‏ ‏که‏ ‏چهارشنبه‌ شب گذشته از‏ ‏این‏ ‏پادگان‏ ‏تخلیه‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏پایگاه‏ ‏لیبرتی‏ ‏منتقل‏ ‏شدند.
به گزارش ایسنا، ‏این‏ ‏پادگان‏ ‏اکنون‏ ‏در‏ ‏اختیار‏ ‏ارتش‏ ‏عراق‏ ‏است.
پیگیری اخراج کامل منافقین از خاک عراق از سوی مجلس
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خبر تخلیه کامل منافقین از اردوگاه اشرف و همچنین جنایت این گروهک در حق ملت ایران و عراق، گفت: این سازمان در ایران و عراق مرتکب جنایات وسیعی شده است. 
وی در گفت و گو با فارس با اشاره به تاکید وزیر امور خارجه عراق بر خروج هرچه سریع‌تر اعضای باقیمانده سازمان منافقین از خاک عراق، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیری و مشورت‌‌های لازم با وزارت امور خارجه کشورمان را در راستای تلاش برای اخراج منافقین از خاک عراق انجام داده است.
همچنین حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه جریان نفاق در خون‌ریزی‌‌ها و شهادت بسیاری از مردم و شیعیان عراق نقش داشتند، گفت:  بخشی‌ از انتفاضه‌هایی که در عراق شکل گرفت، به‌خاطر همین عناصر سرکوب شد و در نهایت مردم مظلوم عراق توانستند بخشی از انتقام خود در طول تاریخ را از عناصر فساد بگیرند و این مجموعه را با یک خسارت قابل توجهی مواجه کنند که به‌تعبیر بعضی از سرداران، نقش این حرکت به‌جهت خسارتی که به جریان نفاق وارد کرد، کمتر از عملیات مرصاد نبود.
وی تصریح کرد: مردم عراق می‌خواهند که این‌ها در سرزمین مقدسشان حضور نداشته باشند و در نهایت با خفت پادگان اشرف را تخلیه کردند و به نقطه‌ای دیگر رفتند و اکنون آمریکا برای این جریان به‌دنبال مأوایی است تا بتوانند از آن‌ها حمایت کنند.
در همین حال، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دولت عراق به جهت تسهیل روند انتقال قدردانی کرده است. وی از گروهک منافقین هم به دلیل همکاری با هیئت ناظران سازمان ملل تشکر کرده است.
وی بار دیگر از گروهک منافقین حمایت کرده و از دولت عراق خواسته است تمام تلاش خود برای تامین امنیت اعضای این گروهک را به خرج دهد.
اظهارات وزیر اطلاعات درباره فریب خوردگان
حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات خطاب به فریب خوردگان گروهک تروریستی منافقین، گفت: مقتضای عقل و اندیشه این است که به آغوش ملت مسلمان ایران بازگردند و اگر دست‌شان به خون انسانی آلوده نشده است، از گذشت و بزرگواری ملت ایران برخوردار شوند، در دامان این ملت زندگی انسانی خود را دنبال کنند و به این در به دری خود پایان دهند. مطمئن باشید جریانی که پشت به ملت خود می‌کند، سرانجامی جز مزدوری و دریوزگی بیگانگان و جز سقوط و فروپاشی ندارد.

 


سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر عباس زارع‌نژاد را به سمت مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد.
همچنین طی حکمی دیگر دکتر ایرج فاضل به عنوان نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی سازمان نظام پزشکی منصوب گردید.
گفتنی است دکتر زارع‌نژاد، پزشک عمومی است که سوابق اجرایی زیر را در کارنامه کاری 11ساله خود دارا می‌باشد.
مشاور رئیس سازمان و عضو شورای سیاست‌گذاری سلامت، مشاور مدیر شبکه 3 و 5 صدا و سیما، عضو کمیته پیگیری سفرهای استانی دولت، عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت، عضو کمیته آزمون استخدامی و رئیس شورای فرهنگی سازمان تامین اجتماعی و غیره.
4 انتصاب در سازمان غذا و دارو
رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو از انتصاب 4 نفر از مدیران خود در این سازمان خبر داد.
بر اساس حکم دیناروند هدایت حسینی به سمت مدیرکل غذای سازمان غذا و دارو، مهدی پیرصالحی به سمت مدیرکل دارو، نقی شهابی مجد به سمت معاون پشتیبانی این سازمان و دکتر چراغعلی به سمت مشاوره دیناروند در امور برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو منصوب شدند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10