(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26 شهریور 1392 - شماره 20592

ممنوعیت و محدودیت‌های تردد در روز ارتش
10 مهر، آغاز جشن عاطفه‌ها
وزیر بهداشت خبر داد
افزایش سهم بیمه‌ها از قیمت دارو
دستگیری 3 عضو طالبان در شهرستان صدوق
معوقات ایثارگران واریز شد
94 زورگیر و کیف‌قاپ مسلح دستگیر شدند
انهدام باند جعل کارت پایان خدمت در اراک
تاریکی در ایستگاه مترو ترمینال جنوب
اعتراض شرکت سازنده اتوبوس اسکانیا به اظهارات مسئولان راهنمایی و رانندگی
آتش‌سوزی پارک جنگلی آبیدر سنندج مهار شد
مرگ جوان آملی بر اثر سقوط از داربست
تخلیه هزاران روستا به دلیل فوران آتشفشان
100 سوسمار زنده مهریه عروس عربستانی
زندانی اینترنت!
راه‌اندازی خانه‌های میان راهی ویژه معتادان بهبود یافته
رئیس سازمان غذا و دارو: افزایش 6 برابری بهای تجهیزات پزشکی هرج و مرج جدید بازار
دستگیری رمال و دعانویس کلاهبردار در رامهرمز
   


رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد ویژه رژه روز ارتش در حرم امام راحل را اعلام کرد.
سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد و توقف ویژه مراسم رژه روز ارتش را به شرح زیر اعلام کرد.
محدودیت‌های تردد
تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت یک بامداد روز یکشنبه سی‌و یکم شهریور در معابر زیر ممنوع است:
- بزرگراه صالح‌آباد از شمال به جنوب مسدود و از تردد کلیه وسائل نقلیه به سمت جنوب جلوگیری بعمل خواهد آمد و خودروهایی که قصد دسترسی به بهشت‌زهرا(س) را دارند از طریق خیابان شهید رجایی جاده قدیم قم و از در گلدسته وارد بهشت‌زهرا(س) خواهند شد.
- در لوپ پل شهید صنیع‌خانی به سمت جنوب صالح‌آباد از آزادگان شرق، از تردد کلیه وسائل نقلیه جلوگیری بعمل خواهد آمد.
- در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان ورودی‌ها به سمت صالح‌آباد مسدود و از تردد کلیه وسائل نقلیه تا پایان مراسم رژه جلوگیری بعمل خواهد آمد.
- سه راه باقرشهر به سمت غرب محدودیت اعمال خواهدشد.
- ضلع شمالی بلوار علامه عسگری (بلوار امام) از میدان ساعت به سمت غرب مسدود و از تردد کلیه وسائل نقلیه جلوگیری می‌شود.
- راست گرد جنوب به شرق آزادراه تهران قم به سمت بلوار علامه عسگری (بلوار امام) واقع در ضلع شمالی حرم مطهر تا پایان مراسم رژه مسدود خواهد بود.
- لوپ شمال به شرق پل حرم در آزادراه تهران- قم به سمت بلوار علامه عسگری (بلوار امام) مسدود و از تردد کلیه خودروها بجز خودروهای مدعوین که دارای کارت تردد هستند جلوگیری می‌شود.
- کلیه ورودی‌ها به زیرگذر ضلع شمالی حرم مطهر حضرت امام‌خمینی(ره) در ضلع شمالی مسدود و از تردد کلیه خودروها بجز خودروهای مقامات و مدعوین که دارای کارت تردد هستند جلوگیری می‌شود.
- در بزرگراه امام علی(ع) از تقاطع جاده قدیم قم به سمت غرب مسدود و از تردد کلیه وسائل نقلیه جلوگیری می‌شود.
محدودیت‌های توقف
از ساعت یک بامداد روز یکشنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف در معابر مشروحه ذیل اعمال می‌گردد.
- ضلع شمالی بلوار علامه عسگری (بلوار امام) از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو سمت.
- بزرگراه صالح‌آباد از پل شهید صنیع‌خانی تا میدان ساعت در هر دو سمت.
- آزادراه تهران- قم از پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران- قم در هر دو سمت به جز خودروهایی که جهت جابجایی افراد رژه رونده درنظر گرفته شده است.

 


جشن عاطفه‌ها از 10 مهر به مدت 3 روز در سطح کشور برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود امسال 40 میلیارد تومان برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری شود.
بنابر گزارش رسیده امسال نیز طبق سنوات گذشته جشن عاطفه‌ها در ایام مهرماه برگزار خواهد شد. این جشن با همکاری وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان بسیج مستضعفین و ائمه جماعت برگزار خواهد شد.
جشن عاطفه‌ها امسال از 10 مهر به مدت 3 روز در سطح کشور برگزار می‌شود.
گفتنی است بیش از 15 هزار پایگاه در مساجد و معابر و همچنین بیش از 100 هزار مدرسه آمادگی جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعم از نقدی و غیرنقدی را برای دانش‌آموزان نیازمند دارند.
در ضمن جشن عاطفه‌ها در دهم مهر در مدارس، یازدهم مهرماه در پایگاه‌های بسیج و در دوازدهم مهرماه در مصلی‌ها و مسیرهای منتهی به نمازجمعه در سطح کشور برگزار خواهد شد.
امسال پیش‌بینی می‌شود 40 میلیارد تومان در جشن عاطفه‌ها برای نیازمندان جمع‌آوری شود که این رقم در سال گذشته حدود 25 میلیارد تومان بوده است.

 


وزیر بهداشت گفت: طبق هماهنگی که با بیمه‌ها انجام شده، قرار است سهم بیمه‌ها از قیمت داروها افزایش یابد و وزارت نفت نیز 2/7 میلیارد دلار برای رفع مشکل کمبودهای دارو کمک کرد.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی دیروز در معارفه معاون بهداشتی وزارت بهداشت در مورد نحوه تخصیص مابه‌التفاوت قیمت دارو به بیمه‌ها خاطرنشان کرد: رقم قابل توجهی در آینده نزدیک در اختیار بیمه‌ها قرار می‌گیرد تا از مسیر بیمه‌ها توزیع شود و وقتی همه چیز مهیا شد جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.
وی با تأکید براینکه،‌هماهنگی بین بخشی میان وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و بیمه‌ها لازم است افزود: وزارت بهداشت اعتباراتی را در اختیار بیمه‌ها قرار می‌دهد. بیمه‌ها باید قول دهند با پرداخت این رقم از سوی وزارت بهداشت مبلغ داروهای صعب‌العلاج به قیمت سال گذشته برگردد و در حال محاسبه این موضوع هستیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: نباید هر روز یک حرف جدید بزنیم چرا که بیمه‌ها باید تا آخر خرداد سال آینده آرامش قیمت دارو را در بازار حفظ کنند و قرار است تا فرانشیزی که بیمه‌ها بابت دارو می‌پردازند افزایش یابد.
به گفته قاضی‌زاده هاشمی وزیر نفت در همین مدت کوتاه از دولت یازدهم چیزی حدود 2/7 میلیارد دلار در بحث تأمین دارو کمک کرده که در مرحله اول این امر با دستور رئیس جمهور و همکاری بانک مرکزی توسط وزارت نفت تأمین شد.
وی در مورد تحقق بودجه وزارت بهداشت در سال جاری گفت: از مجموع 13 هزار میلیارد تومان بودجه وزارت بهداشت تاکنون 2 هزار و 600 میلیارد تومان یعنی حدود 19 درصد اعتبارات محقق شده و 200 میلیارد تومان هم اخیراً دکتر نوبخت (معاون نظارت و برنامه‌ریزی رئیس جمهوری) برای وزارت بهداشت محقق کرده است.
وزیر بهداشت همچنین از ابلاغ مصوبه‌ای برای ترخیص داروها از گمرک با حداقل وثیقه خبر داد و افزود: امیدواریم به زودی با ابلاغ این مصوبه تمام داروها از گمرک آزاد شوند.
واگذاری 10 مسئولیت
و تصدی وزارت بهداشت به نظام پرستاری
رئیس سازمان نظام پرستاری با اعلام ابلاغ صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران توسط این سازمان گفت: با توافقاتی که با وزیر بهداشت داشته‌ایم قرار است 10 تا 15 مورد از تصدی‌های وزارت بهداشت را سازمان نظام پرستاری تقبل کند.
محمد میرزابیگی اعلام کرد: خدمات پزشکی تخصصی سامان یافته و میکروتخصص موجود است اما متاسفانه مراقبت‌های متناسب از آن وجود ندارد.
وی ادامه داد: هرجا که بحث از مراقبت‌های درمانی مطرح است ارائه‌کنندگان آن پرستاران هستند. لازمه این مراقبت‌ها داشتن صلاحیت‌های حرفه‌ای در گروه ارائه کننده یعنی داشتن سواد لازم و برخورداری از اخلاق حرفه‌ای متناسب است.
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور افزود: وجود سازمان نظام پرستاری و دانشکده‌های پرستاری لزوم این مراقبت‌ها را نشان می‌دهند اما دو موضوع نبود پروانه صلاحیت حرفه‌ای و نبود آموزش ضمن خدمت از مسائلی است که باید برای این مراقبت‌ها به پرستاران داده شود.
میرزابیگی گفت: آموزش ضمن خدمت به عنوان خدمتی که به صورت بازآموزی باشد وجود نداشته است که اکنون به وجود آمده اما سازمان یافته نیست. پروانه صلاحیت حرفه‌ای نیز باید به دست کسانی که با جان مردم سر و کار دارند داده شود که این پروانه در همه جای دنیا به پرستاران داده می‌شود که تا زمان 2 تا 5 سال تمدید و تجدید می‌شود.
وی افزود: در زمان حاضر 0/4 تا نیم نفر پرستار در 24 ساعت به ازای هر تخت در کشور خدمات می‌دهند که این باعث می‌شود پرستاران چند شیفته کار کنند و هر پرستار با 20 تا 30 بیمار سر و کار داشته باشد.
میرزابیگی افزود: بنابراین اگر بخواهیم مراقبت‌های بیماران علمی و استاندارد باشد باید مدیریت ارشد اجرای مراقبت‌ها که در معاونت پرستاری وزارت بهداشت ایجاد شده با جدیت کارش را آغاز کند.
وی گفت: افرادی که خارج از وزارت بهداشت هستند می‌گویند برای تشکیل معاونت پرستاری از اهرمهایی استفاده کرده‌ایم اما تعداد پرستاران زیاد است و این طور نیست. اگر تشکیل معاونت پرستاری به نفع مردم نبود دنبال تشکیل این معاونت نمی‌رفتیم.
میرزابیگی گفت: اگر 1/8 پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی عملی شود، مردم را نجات خواهیم داد. بیماران ICU از مظلومیت درمی‌آیند. همچنین مطالبات هدفمندتر می‌شود.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
فرمانده انتظامی شهرستان صدوق استان یزد از شناسایی و دستگیری 3 عضو گروه طالبان در یک اقدام اطلاعاتی و پلیسی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «کاظم حسینی فهرجی» اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، 3 عضو گروه طالبان که اقدام به گروگانگیری یکی از اتباع بیگانه کرده بودند را در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.وی افزود: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های بعمل آمده اعتراف کردند که چندین سال است عضو گروه طالبان هستند و آموزش‌های نظامی را برای مقابله با حملات ناتو در افغانستان فرا گرفته‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان صدوق استان یزد خاطرنشان کرد: فرد گروگان بصورت صحیح و سالم آزاد و با هماهنگی مقام قضایی متهمان برای بررسی‌های تکمیلی در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قرار گرفتند.

 


مشاور بنیاد شهید و امور ایثارگران از واریز بخشی از معوقات ایثارگران به حساب آنها خبر داد و گفت: برداشت مبالغ یاد شده از شنبه‌شب آغاز شده و جانبازان و آزادگان می‌توانند با مراجعه به بانک دی، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
عبدالله کریم دیروز در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: پرداخت نشدن بخشی از معوقات ایثارگران و آزادگان که از مدت‌ها پیش خبرساز شده بود، سرانجام با پیگیری‌های متعدد به سرانجام رسید و مبالغ مورد نظر به حساب آنها واریز شد.
وی با بیان اینکه تعدادی از ایثارگران شنبه‌شب موفق به برداشت معوقه خود شدند، ادامه داد: اگر افراد در مراجعه به بانک قادر به برداشت وجه خود نشدند، منتظر بمانند زیرا فرآیند واریز مبالغ یاد شده به تدریج در حال انجام است.
بر اساس این گزارش، پیگیریهای بنیاد شهید و وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره بازگرداندن یک هزار و یکصد میلیارد تومان از خزانه‌داری کل به بار نشست و چندی پیش مراحل اداری خود را آغاز کرد.
سازمان خصوصی‌سازی 32 درصد سهام ایثارگران حاصل از فروش هلدینگ خلیج‌فارس را که واریز آن پیش از این به حساب ایثارگران قطعی شده بود به خزانه واریز کرده بود اما مسئولان طی جلسات متعدد با دیوان محاسبات بازگرداندن آن را خواستار شده بودند.بنیاد شهید به سازمان خصوصی‌سازی وکالت داده بود که سهام ایثارگران را به فروش رسانده و مبلغ مربوطه را به ایثارگران پرداخت کند اما این سازمان به تعهد خود عمل نکرد و مبلغ حاصل از فروش سهام را به خزانه‌داری کل بازگرداند.
در پی این اقدام، ایثارگران و آزادگان هم شکایتی را علیه سازمان خصوصی‌سازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به دیوان عدالت اداری ارسال کرده بودند.
به گفته کریمی، تعداد افرادی که مشمول دریافت این مبلغ می‌شوند 300 هزار نفر است.

 


رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 94 زورگیر و کیف‌قاپ حامل سلاح سرد در 48 ساعت اخیر در پایتخت خبر داد.
سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در حاشیه طرح برخورد با کیف‌قاپان و زورگیران تهرانی گفت: در 48 ساعت گذشته طرح برخورد با کیف‌قاپان و سارقان زورگیر در سطح پایتخت اجرایی شد که در این راستا 94 تن دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه از این افراد انواع سلاح سرد از جمله قمه، ساتور، نیمچه و اموال مسروقه‌ای همچون انواع گوشی همراه و غیره کشف و ضبط شد، گفت: برخی از این سارقان زورگیر اقدام به مجروح کردن مالباختگان نیز می‌کردند که تاکنون 200 مالباخته مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه در بین افراد دستگیر شده بیش از 30 تن از افاغنه نیز حضور دارند گفت: این افراد در شهرک‌های اطراف تهران زندگی کرده و بررسی‌ها نشان داده برای ارتکاب اعمال مجرمانه‌شان به تهران می‌آمدند.
وی با بیان اینکه میزان سابقه این افراد در حال بررسی است گفت: این سارقان بیشتر از محل‌های شمال تهران و مناطق مرکزی و همچنین مناطق جنوبی از جمله شهرری اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه می‌کردند که توسط پلیس دستگیر شدند.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه برخی از این افراد در قالب ایست بازرسی دستگیر شدند، گفت: ایست بازرسی‌های پایتخت در چند روز اخیر در راستای اجرای این طرح بود و ایستگاه‌های بازرسی بر اساس نقاط جرم‌خیز طراحی شده است.وی همچنین با بیان اینکه 37 تن از این زورگیران دستگیر شده در قالب شش باند فعالیت می‌کردند گفت: نکته مهم شناسایی مالباختگان است که از تمامی مالباختگان درخواست می‌شود برای پیگیری پرونده خود به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

 


اعضای باندی که به جعل کارت پایان خدمت اقدام کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش ایسنا ماموران پلیس آگاهی استان مرکزی از طریق منابع اطلاعاتی از فعالیت برخی از افراد در زمینه جعل اسناد و مدارک در اراک مطلع شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
ماموران در تحقیقات خود با پرونده‌ای رو‌به‌رو شدند که جاعلان با جعل کارت پایان خدمت و جعل گواهینامه پایه یک اقدام کرده بودند. ماموران با شناسایی جاعلان آنان را دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند. در تحقیقات پلیس هر 3 متهم به بزه انتسابی اعتراف کردند. به گفته رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی استان مرکزی، این متهمان برای ادامه روند رسیدگی به جرمشان روانه دادسرا شدند.

 


یک ماه است که ساکنان شهر ورامین که از طریق ایستگاه اتوبوس مترو ترمینال جنوب به ورامین عازم خانه‌هایشان می‌شوند به علت نبود روشنایی دچار مشکلات متعددی شده‌اند.
بنابر اظهارات مسافران این ایستگاه چندی پیش به علت وجود باجه مخصوص مسئول کنترل و یک پروژکتور، تردد مسافران به راحتی در ایستگاه انجام می‌شد. متاسفانه با جمع شدن اتاقک کنترل، پروژکتور نیز به دستور مسئولان شهرداری جمع‌آوری گردید و ایستگاه در ظلمات فرو رفت.
روشنایی چراغ‌های کم سوی بزرگراه نیز به علت فاصله‌اش از ایستگاه بسیار کم‌سو بوده و جبران تاریکی منطقه را نمی‌کند.
از طرفی کارگرانی که بعد از انجام کار طاقت‌فرسای روزانه برای رفتن به خانه‌شان به این ایستگاه می‌آیند به علت نبود روشنایی با حوادث متعدد زمین خوردن یا آزار افراد فرصت‌طلب و جیب‌بر مواجه شده‌اند و این خطر برای بانوانی که هرازگاهی در این ساعت مجبور به حضور در ایستگاه هستند به مراتب بیشتر است.
مسافران می‌گویند: متاسفانه علی‌رغم تماس‌های متعدد با شهردار منطقه این معضل همچنان پابرجاست. از طرفی هراس دارند با شروع بارندگی‌های فصل پاییز معضل دیگری نیز بر تاریکی منطقه افزوده شود و حوادث دلخراشی را به دنبال داشته باشد.
حال سوال این است که چرا ایستگاهی که برای جابه‌جایی مسافران درنظر گرفته شده است نباید به روشنایی که حداقل امکانات یک مکان عمومی برای تردد شهروندان است، مجهز شود؟ آیا سلامت شهروندان هیچ گونه ارزشی برای شهردار منطقه ندارد؟ آیا باید حادثه ناگوار دیگری رخ دهد تا مسئولان به خود آیند؟

 


سمنان-خبرنگار کیهان:
مدیر عامل شرکت عقاب گفت: اتوبوس‌های سانحه‌دیده در آزادراه قم- تهران از منابع فنی و نظارتی از جمله نیروی انتظامی مجوز بهره‌برداری و شماره‌گذاری گرفته‌اند.
عبدالله اکبری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به گزارش‌های پخش شده علیه این شرکت و متخلف دانستن آن در وقوع حادثه هفته گذشته در آزادراه قم-تهران که به کشته و مجروح شدن یکصد نفر انجامید افزود: چگونه ممکن است در ظرف چند ساعت عوامل دخیل در این حادثه که مستلزم کار تحقیقاتی و همه جانبه است مشخص و معرفی شوند در حالی که براساس مستندات ساخت اتوبوس‌های مذکور بر اساس آخرین استانداردهای روز و با نظارت و تایید کیفی عوامل ناظر از جمله وزارت صنعت، مؤسسه استاندارد و معاونت فنی راهنمایی و رانندگی تولید شده‌اند.
وی با بیان اینکه تولیدات شرکت عقاب زیر نظر کارشناسان شرکت سوئدی اسکانیا تولید می‌شود اظهار داشت: قطعات استفاده شده در اتوبوس‌ها ازمعتبرترین شرکت‌های دنیا تهیه و استفاده می‌شود و البته این استانداردها برای شرایط ویژه اعمال می‌شود نه اینکه راننده‌ای اتوبوس را در سراشیبی با نهایت سرعت و بدون توجه به هشدارهای سیستم‌های هشداردهنده براند و ما انتظار داشته باشیم هیچ اتفاقی نیفتد.
وی با اشاره به تبرئه شدن شرکت در حادثه واژگونی اتوبوس راهیان نور بروجنی در اهواز گفت: در آن حادثه ثابت شد که سیستم هشدار دهنده 108 بار به راننده هشدار داده است اما راننده بدون توجه به رانندگی ادامه می‌دهد و در نهایت آن حادثه تاسف‌بار را رقم می‌زند.
مدیر عامل شرکت عقاب با بیان اینکه یکی از اتوبوس‌های سانحه دیده در آزادراه قم- تهران در تاریخ 91/2/9 در مسیر فومن به سراوان واژگون شده و برای تعمیر به شرکت سازنده یا نمایندگی‌های تابعه مراجعه نکرده گفت: این اتوبوس در خارج از چرخه تعریف شده تعمیر و 75 میلیون تومان از بیمه خسارت می‌گیرد و طبیعی است که در کمترین حادثه هم خود و هم مردم را دچار این واقعه اسفناک می‌کند.
اکبری در ادامه با اشاره به ترکیدگی لاستیک یکی از اتوبوس‌ها گفت: هر لاستیک برای استفاده در میزان مشخص تولید می‌شود. برخی پس از 500 هزار کیلومتر استفاده باید تعویض شود اما متاسفانه رانندگان برای پایین آوردن هزینه‌ها از لاستیکی استفاده می‌کنند که دو برابر این مقدار استفاده شده است یا به‌عنوان مثال برخی رانندگان به منظورهای خاص سیستم‌های برق خود را برای نصب برخی تزئینات دستکاری می‌کنند حالا شرکت سازنده با چه مکانیسمی جلوی این اقدامات خودسرانه و بدون رعایت نکات ایمنی را بگیرد.

 


سنندج- خبرنگارکیهان:
پارک جنگلی کوه آبیدر سنندج که دچار آتش‌سوزی شده بود پس از 5 ساعت تلاش جمعی مهار شد.
مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه کردستان گفت: ساعت 5 و نیم عصر روز یکشنبه پس از گزارش آتش‌سوزی در مراتع پارک جنگلی، به دنبال بسیج همگانی با همکاری لشکر 28 پیاده کردستان، هلال احمر استان، آتش‌نشانی سنندج، منابع طبیعی، محیط زیست و اقشار مختلف مردم با هماهنگی معاونت‌های عمرانی، سیاسی امنیتی و پشتیبانی استانداری کردستان و گروه‌های مردم نهاد در مجموع با حضور بیش از 200 نفر آتش گسترده در پارک جنگلی آبیدر در ساعت 10شب مهار و کاملا خاموش شد.محمود اسفندیاری افزود: در این آتش‌سوزی درختان پارک جنگلی چندان آسیب ندیده و بیشتر مراتع طعمه این آتش‌سوزی شده است.وی اظهار داشت: علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.گفتنی است در زمان آتش‌سوزی در پارک جنگلی کوه آبیدر دود عظیمی آسمان شهر سنندج را فرا گرفته بود.

 


جوان آملی بر اثر سقوط از داربست جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مصطفی کیانی جوان 18ساله که به روی داربست یک ساختمان سه طبقه مشغول به کار بود به طور ناگهانی سقوط کرد و توسط آمبولانس 115 به بیمارستان 17شهریور منتقل شد.به گفته سوپروایزر بالینی این بیمارستان بیمار فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده پرسنل و پزشکان تلاش زیادی را انجام دادند ولی بیمار فوت کرد.

 


قله آتشفشانی «مونت سینابونگ» در اندونزی فوران کرد.
به گزارش ایسنا، در پی انتشار حجم زیادی خاکستر آتشفشانی در نواحی روستایی و جاده‌های این منطقه، 3700 روستا و مزرعه اطراف این کوه آتشفشان تخلیه شدند.
به گزارش یورونیوز، آتشفشان «مونت سینابونگ» رفیع‌ترین قله کوهستانی در شمال جزیره سوماترا در اندونزی است.

 


نوعروس عربستانی از همسر آینده‌اش خواست 300 سوسمار زنده را به عنوان مهریه برایش از صحرا شکار کند، اما در نهایت به 100 سوسماری که تازه داماد شکار کرده بود، رضایت داد!
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که در عربستان سعودی به طور معمول مهریه‌های به نسبت سنگین (دست کم 100 هزار ریال سعودی معادل حدود 110 میلیون تومان) برای دختران نوعروس در نظر گرفته می‌شود، در برخی موارد، این سنت با تعیین مهریه‌های غیرعادی و عجیب؛ یا مهریه‌های معنوی و اندک، شکسته شده است.
در یکی از عجیب‌ترین این موارد، نوعروسی بعد از آگاهی از ترس همسر آینده‌اش از سوسمار، از وی خواست تا به تنهایی و بدون کمک دیگران، به عنوان مهریه برای او 300 سوسمار زنده از بیابان شکار کند! البته داماد بیچاره موفق شد 100 سوسمار زنده را شکار و به عروس خانم تقدیم کند.
تازه داماد که محسن نام دارد، در حضور بستگان عروس و داماد، دو صندوق بزرگ را که حاوی 100 سوسمار با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف بود، گشود تا شرط عروس خانم برای بله گفتن را به جا آورده باشد!
پدر عروس هم که از این کار دامادش خوشحال به نظر می‌رسید، گفت: از اینکه محسن برای به دست آوردن موافقت دخترم، این ماجراجویی را قبول کرده، خوشحالم و کسی که سختی زندگی در صحرا و شکار سوسمار را به جان خریده،‌برای کسب رضایت همسرش همه کار خواهد کرد.وی ادامه داد: این مهریه بسیار ساده‌تر از مهریه‌های غیرممکن و سنگین است که جوانان توان مهیا کردن آن را ندارند.از سوی دیگر و در اقدامی متفاوت، در طائف عربستان پدر یک عروس در برابرعاقد از داماد خواست تا به عنوان مهریه، به عروس خانم در حفظ سوره مبارکه «ملک» کمک کند و هدف خود را از این کار، شکستن سنت مهریه‌های سنگین و بازگشت به تعالیم دین مبین اسلام در خصوص ازدواج آسان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه از لحاظ مالی در شرایط دشواری هستند؛ ابراز امیدواری کرد که همه پدران هنگام ازدواج دخترشان همین روش را در پیش گیرند.
روزنامه «الانباء» چاپ عربستان با درج این خبر، درباره رواج مهریه‌های سبک و آسان کردن ازدواج نوشت: مردی در منطقه القنفده در حومه مکه مکرمه، مهریه دختر خود را تنها 10 ریال سعودی تعیین کرد که این اقدام بسیار مورد تحسین اطرافیانش قرار گرفت و آنها نیز آرزو کردند که این اقدام، الگوی دیگران در آسان کردن ازدواج قرار گیرد.
در منطقه مدینه منوره نیز پدر یک عروس، هزینه‌های جشن عروسی را که توسط داماد پرداخت می‌شود، به عنوان مهریه پذیرفت و علاوه بر آن یک دستگاه منزل نوساز به نوعروس و تازه داماد هدیه کرد. وی اظهار داشت: تنها موضوع مهم برای من این است که دخترم با همسر آینده خود زندگی سعادتمندانه‌ای داشته باشد.

 


کسی نام واقعی او را نمی‌داند. زنی که 24 ساعت زندگی روزانه‌اش در اینترنت است و هیچ وقت آفلاین نمی‌شود! بعضی‌ها می‌گویند زندانی شده است و برخی حرف‌های او را زیر سؤال می‌برند و می‌گویند ماجرایش حقیقت ندارد. زندگی این زن اما در تمام مدت شبانه‌روز در اینترنت است.
به گزارش مجله مهر، گفته می‌شود اهل کره‌جنوبی است و از مشخصاتش نشان می‌دهد از این کشور به اینترنت وصل می‌شود. در فضای مجازی به نام «چیپ-چان» شناخته می‌شود اما کسی نام این زن را نمی‌داند که همه زندگی‌اش در اینترنت می‌گذرد. هیچ کس نمی‌داند این زن در کجای کره‌جنوبی زندگی می‌کند یا خانواده و بستگانش چه کسانی هستند. او این روزها به یک معما در فضای مجازی تبدیل شده است. سه وب‌کم 24 ساعته محل زندگی او را که اطاقی کوچک است از سه زوایه نشان می‌دهد اما کسی خبری از او ندارد. در ابتدا خیلی‌ها در اینترنت فکر می‌کردند با تصاویر یک جسد روبرو شده‌اند که در گوشه یک اتاق شلوغ افتاده است اما بعد از مدتی تصاویر وب‌کم‌ها نشان داد این زن زنده است. او هیچ وقت این اتاق را ترک نمی‌کند و بیشتر ساعت‌های شبانه‌روز را خواب است. «چیپ-چان» وقتی فهمید تصاویر وب‌کم‌هایش دیده می‌شود به زبان کره‌ای پلاکاردی نوشت و پشت سرش گذاشت.
کاربران کشورهای مختلف بالاخره توانستند نوشته‌های روی پلاکارد را ترجمه کنند. «چیپ-چان» نوشته بود زنده است و نفس می‌کشد اما زندانی شده است. او در نوشته‌های روی پلاکارد نوشته است که به وسیله یک مامور فاسد پلیس که او نامش را گذاشته گرفتار شده و یک چیپ الکترونیکی در نزدیکی قوزک پایش قرار گرفته است. این چیپ به گفته او باعث می‌شود امکان فرار نداشته باشد و علاوه بر این بیشتر ساعات شبانه‌روز را خواب باشد. این زن آنلاین همیشگی فقط از ساعت 7 تا 10 شب بیدار است. معلوم نیست چه کسی وب‌کم‌ها را در اتاق او نصب کرده است. بعضی‌ها می‌گویند کار خود چیپ‌چان است تا بفهمد در زمان‌هایی که خواب است چه اتفاقی می‌افتد و برخی می‌گویند مامور پلیس با این دوربین‌ها او را تحت‌نظر دارد.
بعضی‌ها سعی کرده‌اند به چیپ‌چان ایمیل بزنند اما می‌گویند با پاسخ تهدید‌آمیز همراه با عکسی شطرنجی شده از یک مامور پلیس مواجه شده‌اند! هیچ کس نمی‌داند چه چیز در این ماجرا حقیقت دارد و شاید همه چیز ساختگی باشد اما یک کاربر 24 ساعته آنلاین نظر همه را در دنیا به خود جلب کرده است.

 


مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی خانه‌های میان راهی ویژه معتادان بهبود یافته در اواخر ماه خبر داد.
فرید براتی سده با اشاره به تدوین بسته مددکاری و حمایت‌های اجتماعی از معتادان بهبود یافته و درمان شده اظهار داشت: بسته حمایت‌های اجتماعی از معتادان بهبود یافته شامل مباحث اشتغال، مسکن، بیمه و ... است که با اجرای این بسته بسیاری از مشکلات معتادان بهبود یافته برطرف خواهد شد.
مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: موضوع دیگری که از سوی سازمان بهزیستی کشور در یک سال گذشته به طور ویژه پیگیری شده است تدوین دستورالعمل خانه‌های میان راهی برای معتادانی که از مراکز درمانی پاک شده‌اند است که در این راستا نیز تدابیر خوبی پیش‌بینی شده است.
وی گفت: خانه‌های میان راهی، مکان‌هایی هستند که معتادان پس از ترک اعتیاد در مراکز درمانی می‌توانند در این مکان‌ها حضور پیدا کنند و از خدمات آن استفاده کنند.
براتی بیان داشت: در فاز اول در چند استان از جمله تهران، فارس، اصفهان، مشهد و خراسان شمالی خانه‌های میان راهی راه‌اندازی می‌شود که در فاز بعدی در تمامی استان‌ها خانه‌های میان راهی افتتاح خواهد شد.
وی گفت: برای راه‌اندازی هر خانه میان راهی حداقل 60 الی 70 میلیون تومان نیازمند است که البته این رقم در استان‌ها متفاوت است.

 


رئيس سازمان غذا و دارو افزایش 5-6 برابری قیمت برخی تجهیزات پزشکی طی یکسال گذشته را به هیچ‌وجه قابل قبول ندانست.
رسول دیناروند افزود: در مورد تجهیزات پزشکی به شکلی که در مورد دارو قیمت‌گذاری در وزارت بهداشت انجام می‌شود، قیمت‌گذاری وجود ندارد و قیمت‌گذاری این کالاها بیشتر از طریق سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: با این حال تلاش وزارت بهداشت این است که قیمت این کالاها به نحوی نباشد که به مردم فشار وارد شود. باید به سمت کاهش هزینه‌های مردم حرکت کنیم.
دیناروند گفت: برنامه وزارت بهداشت افزایش نظارت برای کنترل قیمتها و به خصوص جلوگیری از افت کیفیت این اقلام است و مطمئنا به مردم اجحاف نخواهد شد.
وی ادامه داد: نقاط ضعفی در گذشته بوده که حتما جبران می‌شود. در مورد تجهیزات پزشکی گرچه وزارت بهداشت قیمت‌گذاری نمی‌کند اما با توجه افزایش دو برابری نرخ ارز مرجع از 1226 تومان یا 1150 تومان اوایل پارسال به حدود 2470 تومان فعلی افزایش قیمت 100 درصدی اقلامی که با ارز مرجع وارد می شود، قابل قبول است.
دیناروند افزود: البته بسیاری از کالاهای پزشکی اکنون با ارز آزاد وارد می‌شوند و در مورد اینها افزایش 200 درصدی یا 3 برابری قیمت نیز قابل قبول است اما بلبشویی که اکنون در بازار می‌بینیم افزایش 5 تا 6 برابری قیمت برخی تجهیزات پزشکی طی یکسال گذشته است که به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این مسئله در مورد برخی اقلام تولید داخل بیشتر بحث برانگیز است چون سهم افزایش نرخ ارز بری قیمت تمام شده این کالاها قطعا، کمتر از این میزان است و درصدی از افزایش قیمت برای این کالاها قابل قبول است.
وی اضافه کرد: در مورد برخی داروها هم متاسفانه شاهد قیمت‌گذاری اشتباه در گذشته هستیم به طوری که قیمت برخی از این اقلام 150 درصد اضافه شده در حالی که حتی افزایش دو برابری قیمت آنها نیز توجیه ندارد، بنابراین هر جایی که اشتباه صورت گرفته باشد چه در مورد دارو و چه تجهیزات پزشکی قطعا اصلاح می‌شود.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
فردی که با رمالی و سوءاستفاده از اعتقادات مردم از آنان کلاهبرداری می‌کرد در شهرستان رامهرمز دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان رامهرمز با اعلام این خبر گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری ماهرانه فردی دعانویس در سطح گسترده با جلب اعتقادات مردم و به بهانه درمان و شفا و طلب نیاز آنان بلافاصله ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
سرهنگ خسرو باقری افزود: در مراجعه ماموران به محل، مشاهده شد فرد رمال در حالی که صفی طولانی از مردم ساده‌لوح روستایی را پشت در اتاق کارش منتظر گذاشته، از طریق منشی مخصوص آنها را ملاقات می‌کرد و نسخه شفابخش خویش را تحویل نیازمندان می‌داد.
وی تصریح کرد: با حضور ماموران و اجرای عملیات ضربتی برای دستگیری متهم و برچیدن بساط کلاهبرداری فرد رمال که خود را گرفتار و درمانده دیده بود با شیادی و سر و صدا سعی بر جلب عواطف عمومی داشته و حتی ماموران را به نفرین‌های شیطانی‌اش تهدید می‌کرد.
باقری با اشاره به دستگیری و انتقال این کلاهبردار حرفه‌ای به مقر انتظامی گفت: در بازرسی از دفتر کار متهم دستگیر شده، بالغ بر 600 قلم آلات و ادوات و کتاب‌های رمالی و ساحری عجیب کشف و ضبط شد.
وی خاطرنشان کرد: در این باره پرونده تشکیل و متهم و همدستانش به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10