(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26 شهریور 1392 - شماره 20592

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حکم دادگاه اروپا تحریم‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و 17 شرکت دیگر لغو شد
اشک تمساح برای قاعده بازی (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
مسئولیت (گفت و شنود)
35 مصوبه دولت برای شکوفایی بخش تولید
لاوروف: تحریم‌های یکجانبه علیه ایران باید برداشته شود
در جلسه هیئت دولت مصوب شد
تشکیل کارگروه تصمیم‌گیری نحوه اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها
وضعیت ملوک الطوایفی اصلاح‌طلبان زیر سر پدرخوانده‌هاست (خبر ویژه)
آقای اوباما! تسلیحات کشتارجمعی اسرائیل چه می‌شود؟ (خبر ویژه)
سینه‌خیز رفیق فابریک آقا شهرام! (خبر ویژه)
واکنش شجاع‌پوریان به یک خبر و توضیح کیهان (خبر ویژه)
اصلاح‌طلبان همه راستگو هستند! (خبر ویژه)
نگرانی آل‌ ‌سعود از مغلوبه شدن جنگ سوریه (خبر ویژه)
تسلیت به همکار
 


با حکم دیوان دادگستری اروپا تحریم‌های یک جانبه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و 17 شرکت دیگر ابطال شد.
محمد حسین داجمر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با مانا با اعلام این مطلب یادآور شد: به دنبال وضع تحریم‌های یک جانبه و بی‌اساس اتحادیه اروپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با پیگیری و استفاده از وکلای مجرب، ابطال تصمیمات غیرقانونی اتحادیه اروپا را در دستور کار خود قرار داد که در نهایت پس از ماه‌ها تلاش، پیگیری و برگزاری جلسات رسیدگی، دادگاه اروپا صبح دیروز دوشنبه 25 شهریور ماه حکم ابطال تحریم‌های اتحادیه اروپا را صادر کرد.
وی در ادامه تأکید کرد: این موفقیت بزرگ بیش از پیش بر حقانیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بی‌اساس بودن اتهامات وارده صحه گذاشت.

 


اصلاح طلبان همیشه مدعی روشنفکری و رعایت قانون و اخلاق و پرنسیپ بوده و رقبای خود را به تصلب و درگیری و مسائلی از این دست متهم کرده‌اند. اما آیا به راستی اینگونه است؟
طرح این ادعاها در انواع و اقسام تریبون‌ها و رسانه‌های مکتوب و مجازی که از قضا از پشتوانه شبکه‌های ماهواره‌ای نیز در پمپاژ این فضا برخوردارند، در ایجاد جنجال و فضاسازی‌های کاذب بدون شک موثر خواهد بود اما نگاهی گذرا و البته منصفانه به صحنه سیاسی یک دهه اخیر کشور، نشان می‌دهد چنین ادعایی نه تنها واقعیت ندارد بلکه مصداق نعل وارونه است.
شعار قانون گرایی و احقاق حقوق مردم در برابر حاکمیت، از کلیدی‌ترین شعارهای دولت اصلاحات بود. در پایان کار این دولت کار به جایی رسید که صحنه شبیه دعوای یک عده آدم در کابین کوچک راننده قطار بود. آدم‌ها توی سر و کله هم می‌زدند و تنها در یک چیز اتفاق نظر داشتند؛ اگر راننده یک کلمه دیگر حرف بزند یا حرکتی کند، به بیرون پرتش می‌کنند. حالا شما تصور کنید حال مسافران این قطار-مردم- را!
تراژدی شورای شهر اول پایتخت نیز چیزی شبیه این ماجرا بود. در آن هر چیزی بود جز سخن از درد مردم. همه اصلاح طلب بودند اما حتی تحمل خود را هم نداشتند و فقط کار به درگیری فیزیکی نکشید. آبستراکسیون و استیضاح شهرداری که خودشان انتخاب کرده بودند و مصاحبه پشت مصاحبه علیه یکدیگر سرنوشت آن را به انحلال کشاند که البته برای چنین شورایی می‌توان گفت، عاقبت بخیر شد!
نمونه دیگر مجلس ششم؛ که داستان غم‏بارش مثنوی هفتاد من کاغذ است. شروع‌اش با هتک حیثیت هاشمی رفسنجانی –همانکه امروز او را منجی و بزرگ خود می‌دانند- بود و پایانش آن بالماسکه مضحک تحصن و دنباله‌اش فراریانی که پادو سیا و ام آی6 شدند. نگاهی به فهرست نام آنان نشان می‌دهد چه کسانی با ادعای پرزرق و برق - و البته توخالی اصلاحات- در مجلس ششم یعنی خانه ملت جا خوش کرده بودند.
این روزها هم رای یکی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران در انتخاب شهردار پایتخت، به موضوعی برای بگو مگوهای سیاسی تبدیل شده است. البته اصلاح طلب خواندن خانم الهه راستگو در حال حاضر با توجه به نوع برخورد طالبانی اصلاح طلبان با وی، اندکی جای تردید دارد چرا که «استقلال نظر» و «آزاداندیشی» متاعی است که در مغازه مدعیان اصلاحات کمتر یافت می‌شود.
و اما طی چند روز اخیر هر جریان و فردی از منظری به این موضوع پرداخته و این رای جنجالی دستمایه سخنان و مکتوبات فراوانی شده است. بحث‌ها از مرزهای محکومیت یا تایید اقدام راستگو نیز فراتر رفته و در مواردی به مباحث نظری درمورد فلسفه تحزب، نسبت آزادی و حزب، اخلاق سیاسی و مباحثی از این دست نیز کشیده شده است.
عصاره اغلب مباحث اصلاح طلبان در این زمینه را می‌توان این عبارت دانست؛ او یا نباید وارد بازی حزب می‌شد و یا وقتی وارد شد باید قاعده بازی را رعایت می‌کرد.
جان کلام صحیح است؛ قاعده بازی باید رعایت شود. اینکه قاعده این بازی اساساً چه بوده و نسبت قواعد سیاسی با ادعای لزوم مدیریت غیر سیاسی پایتخت از سوی اصلاح طلبان چیست، موضوع این مجال نیست. پرداختن به این موضوع که آیا کنش سیاسی راستگو قاعده بازی را نقض کرده است یا نه هم موضوع مستقلی است که کم درباره آن نگفته و ننوشته‌اند.
موضوع این است؛ اصلاح طلبان که اینچنین با توپ پر و قیافه حق به جانب وارد میدان شده و مدعی لزوم رعایت قاعده بازی هستند و هم کیش خود را با ادعای نقض قاعده، چنین منکوب و لگدمال می‌کنند و اگر می‌توانستند وی را در میدان اعدام به چوبه ‌دار می‌آویختند تا درس عبرتی شود برای سایرین و بقیه حساب کار دستشان بیاید، خود چقدر اهل رعایت قواعد بازی هستند؟
اصلاح طلبان مدعی‌اند هم‏حزبی شان برخلاف قواعد سیاسی عمل کرده و لذا خائن است. باشد قبول! اگر نام این کار خیانت است و مجازاتش اخراج از حزب، پس نام کار شما در انتخابات 88 را چه باید گذاشت و مجازاتش چیست؟
حتی اگر استدلال‌های این جماعت را بپذیریم، ماجرای انتخاب شهردار تهران و آن رای خلاف میل ایشان را حداکثر می‌توان به حرکت اشتباه یک مهره پیاده در شطرنج تشبیه کرد که در بدترین حالت فیلی را سرنگون کرده است اما همین جماعت چهار سال پیش وقتی صحنه را مطابق میل خود ندیدند، در کمال گستاخی زیر صفحه زدند و اصل بازی را هم زیر سوال بردند و رسما اعلام کردند ما اصلاً این بازی را قبول نداریم تا چه رسد به قواعدش، همراهی آشکار آنان با دشمنان بیرونی که اسناد فراوانی از آن حکایت می‌کند، بماند!
گلو پاره کردن و سینه چاک کردن درباره لزوم رعایت قواعد بازی و مرثیه‌خوانی برای مخدوش شدن اخلاق سیاسی از سوی این قماش افراد، بیش و پیش از آنکه گامی رو به جلو در رشد و نهادینه کردن هنجارهای سیاسی در جامعه باشد، مصداق بارز ماکیاولیسم و تذبذب است که عوام الناس هم فریب آن را نمی‌خورند و با عبارت ساده اما گویای «سیاست پدر و مادر ندارد»! چنین نمایش‌هایی را در شب نشینی‌های خانوادگی و بحث‌های سیاسی درون اتوبوسی تحلیل می‌کنند.
شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که تا عبارت فتنه88 به گوشتان می‌خورد در دلتان یا با صدای بلند بگویید؛ ای آقا! بس کنید دیگر! چرا اینقدر نبش قبر می‌کنید؟ یک مسئله‌ای بود و گذشت.
آنان که قصد بایگانی کردن پرونده فتنه را دارند دو دسته بیشتر نیستند؛ یا کسانی که به قول معروف پایشان گیر است و باید جواب پس بدهند و یا فکر می‌کنند بازخوانی و یادآوری آن ماجرای تلخ، حاصلی جز کدورت و دشمنی و دعوا و جنجال ندارد. تکلیف دسته اول که روشن است اما دسته دوم را باید خیرخواهانی ساده‌لوح خواند. اگر قائله کوی دانشگاه درست تبیین و تشریح و مورد پیگرد قرار می‌گرفت و جوانب گوناگون و زمینه‌های آن موشکافی می‌شد، یک دهه بعد کشور به ورطه فتنه 88 نمی‌افتاد. بایگانی ساده‌لوحانه پرونده 88 با آرزوی اینکه ان‌شاءالله گربه بود، کشت ویروس خطرناکی است که سال‌ها بعد به محض آماده بودن محیط و شرایط، تبدیل به طاعونی کشنده و فراگیر می‌شود.
سابقه سیاسی مدعیان اصلاحات از دولت دوم خردادی تا شورای شهر اول و مجلس ششم و انتخابات 88 اینگونه است. لبخند بر لب و کارد در آستین آماده دعوا و درگیری حتی با خودشان.
این روزها آنهایی که خود جزو میدان‌داران و سینه‌زنان بیرق تقلب بودند، در هر محفل و مجلسی رای غیر حزبی یک عضو شورای شهر، را برهم زننده قاعده بازی تفسیر می‌کنند و مجازاتش دریافت کارت قرمز از اصلاح طلبان و اخراج از زمین بازی. این حرکت اگر خلاف قاعده هم باشد، خون کسی را نریخت و آبرویی را نبرد و هرج و مرجی نساخت. با این حساب آیا سنگین‌ترین مجازات‌ها برای حرکت خلاف قاعده آنانی که موجب ریخته شدن خون‌ها و هتک حیثیت نظام جمهوری اسلامی و ده‌ها و صدها ظلم دیگر شدند، سبکترین مجازات نیست؟
محمد صرفی

 


سامانه پیام کوتاه 30002323
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* در کربلا، ماجرای امان‌نامه ثابت کرد، عباس(ع) هم که باشی، دشمن برای جدا کردن تو از ولایت طمع می‌کند، سلام بر پیروان ولایت.
0824---0917
* در قضیه حادثه دلخراش بزرگراه قم- تهران در کنار توجه به مسائل فنی خودرو باید از خود مرگ ناگهانی غافل نبود به این معنا که مرگ خبر نمی‌کند و همه باید برای آن آمادگی داشته باشیم خلاصه از این حوادث باید برای سفر آخرت خویش عبرت بگیریم.
9030---0915
* آیا رسانه‌ها و سینماگران جهان به صلح جهانی کمک و در راه آن تلاش می‌کنند؟! بهتر است روزی به نام صلح جهانی و برای مردم در سازمان ملل ثبت شود و مردم سراسر جهان در این روز به نفع آن راهپیمایی کنند؟
علی ولایتی
* با توجه به مواضع و عملکرد آقای توفیقی در فتنه 88 چرا منتخبین ملت از سوی ملت هیچ اقدامی برای عزل او نمی‌کنند؟ حتما باید ملت راسا اقدام نمایند. ما به نمایندگان رای داده‌ایم تا آنها در چنین مواردی وارد عمل شوند. نگذارید به قلع و قمع نیروهای اصولگرا در دانشگاه‌ها بپردازد و اقدام به جذب اخراجی‌ها نماید.
میرک از تبریز
* این جابجایی‌های گسترده مدیران و تسویه‌حساب‌های سیاسی که در ابتدای دولت آقای روحانی راه افتاده نشان از داس به دست گرفتن دارد نه کلید.
7562---0912
* از این که کیهان در هر زمان که حوادثی روی می‌دهد فقط با ملاحظه رضای الهی ورود پیدا می‌کند و موضع می‌گیرد و کاری به رضایت و عدم رضایت جریان‌های سیاسی ندارد تشکر می‌کنم. امیدوارم در این راه ثابت‌قدم باشید.
4913---0913
* اقدامات خودسرانه سرپرست وزارت علوم اصلا قابل دفاع نیست.
5162---0939
* قضیه انتخاب شهردار و تهدید عضو اصلاح‌طلب به خاطر رای به آقای قالیباف نشان داد اینها تحمل مخالف که پیشکش، تحمل کوچکترین نظر آزاد یک عضو در بین خود را ندارند.
2059---0919
* چند ماه است که ماهواره‌ها و نشریات زنجیره‌ای بویژه روزنامه دولت موضوع بازگشایی خانه سینما را مسئله اول و مهم کشور کرده‌اند تا مردم از گرفتاری‌های زندگی خویش مثل گرانی و تورم غافل باشند. چرا اجازه داده می‌شود که مسائل مربوط به مرفهین بی‌درد جامعه مسئله اول کشور و دولت بشود.
5240---0911
* از شجاعت قابل ستایش خانم الهه راستگو در راه حق تشکر کرده و عرض می‌کنم اصلاً غم به دل راه ندهید چرا که خداوند با شماست.
4926---0912
* اکثر روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب پوشش دادن مشکلات جامعه مثل گرانی و تورم را کنار گذاشته‌اند و چیزی نمی‌نویسند درخواست ما این است که روزنامه کیهان ناراحتی مردم از این وضع را به گوش مسئولین برساند و سکوت نکند.
حبیبی از اراک
* کار اصلاح‌طلبان به کجا رسیده که به خاطر خشم و ناراحتی از رای نیاوردن فرزند هاشمی در انتخابات شهرداری تهران دیکتاتوری راه انداخته‌اند. البته برای خیلی‌ها مشت آهنین این جماعت که زیر مخمل پنهان کرده بودند پیدا بود.
4587---0912
* آیا سزاوار است که چون مردم در 8 سال گذشته به اصلاح‌طلبان و آقای هاشمی رای نداده‌اند امروز با روی کار آمدن دولت آقای روحانی اینگونه از آنان انتقام‌گیری بشود و با به دست گرفتن داس همه را قلع و قمع کنند حداقل به اندازه‌ای هر چند ناچیز به فکر منافع و مصالح ملی کشور باشند و دیکتاتوری راه نیندازند.
رضوی
* به آقای مختاباد از اعضای شورای شهر تهران بفرمایید مگر جلسه شورای شهر جلسه کنسرت موسیقی است که اگر از صدای مخالف خود خوشتان نیامد آنجا را ترک بکنید.
0081---0912
* مردم فتنه‌گران و حامیان فتنه سال 88 را به خوبی می‌شناسند و با شناختی که از این جماعت دارند می‌دانند که آنان نمی‌توانند خادم نظام و جامعه باشند.
3148---0919
* خدا شاهد است کیهان را به خاطر این که مدافع نظام اسلامی و ولایت فقیه است دوست می‌دارم و برای موفقیت روزافزونش دعا می‌کنم.
9438---0916
* رئيس جمهور، نمایندگان و اعضای شورای شهر با رای مردم انتخاب شده‌اند و منتخب مردم‌اند و باید مصالح مردم را در نظر بگیرند. دنبال منافع حزبی بودن، پایمال کردن حقوق مردم است و این عمل خیانت به خون شهداست. خداوند به خانم راستگو خیر دهد.
حاج حمزه
* با خروج اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در هنگام سخنرانی خانم الهه راستگو از محل جلسه بی‌اختیار به یاد خروج نمایندگان چند کشور غربی از اجلاس سازمان ملل در هنگام سخنرانی رئيس جمهور سابق افتادم. بعضی‌ها شعار زنده باد مخالف می زنند ولی تحمل شنیدن چند دقیقه حرف حق را ندارند.
1248---0912
* مترو تجریش 5 پله برقی دارد ولی ایستگاه شیخ‌الرئیس هنوز از یک پله برقی محروم است. خدا رحمت کند امام راحل (ره) که فرمود «من یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم» .
محمدمهدی رحمانی
* برخی آهنگ‌های پیشواز هیچ سنخیتی با فرهنگ دینی و معارف اسلامی ما ندارد شایسته است کیهان به این مطلب بپردازد.
یک هموطن از استان فارس
* چرا مطالبات فرهنگیان را پرداخت نمی‌کنند؟ هنوز حق‌التدریس خردادماه ما را پرداخت نکرده‌اند. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
2306---0919
*چرا شیشه‌های اتوبوس‌های جدید به گونه‌ای ساخته می‌شود که قابلیت باز شدن ندارند که در حوادث آتش‌سوزی که معمولا درها قفل می‌شوند بتوان به بیرون فرار کرد!
0996---0919
* چگونه است که گوشت قرمز کشور خودمان سر از عراق و دیگر کشورهای همسایه درمی‌آورد و بعد از کشور ارمنستان گوشت کیلویی 16 هزار تومان وارد بازار داخل می‌کنند و مشتری نیز زیاد ندارد.
خانم اسکویی
* حضرت علی(ع) در خطبه‌ای می‌فرمایند: بعد از من فتنه بنی‌امیه خیلی هولناک است و اشک دو گروه درمی‌آید، عده‌ای برای از دست رفتن دین‌شان گریه می‌کنند و عده‌ای دیگر به‌خاطر آنکه به دنیا نرسیدند. حکایت مردم مصر شبیه این صحنه است- مردم مصر اکنون دین و دنیا را از دست داده‌اند. بخشی به تخریب اموال عمومی و بخشی دیگر به کشتار مردم پرداخته‌اند. به نظرم ظهور این فتنه دو علت دارد: 1-فقدان یک رهبر علوی‌مرام 2-تقاص خون مطهر شیخ شحاته. شوخی نیست که یک شیعه امیرالمؤمنین را بی‌خود به شهادت برسانند.
یک شهروند
* رأی شماره 300 سال 91 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری برای کلیه دستگاه‌ها لازم‌الاتباع است. لیکن در شرکتهای غله ساری و سمنان در مورد مدیران و شاغلان، آن را وحی منزل قلمداد و مبالغ را پرداخت کردند، در حالی که برای بازنشستگان ذی‌نفع پس از گذشت یک سال با دلایلی همچون نداشتن بودجه، آن را اجرا نمی‌کنند. قانون‌گریزی مسئولان و اتلاف وقت و این حیف و میل حقوق ما را چه کسی باید پاسخگو باشد.
بازنشسته از سمنان
* درود و سلام خدا و بندگان صالح به شما کیهانیان عزیز بویژه سردار قلم و جنگ نرم حاج حسین شریعتمداری باد.
من عاشق این مرد صبور و شجاع و باهوش هستم. بی‌صبرانه منتظر افتتاح خبرگزاری کیهان هستیم.
6774---0913
* خطای واقعه کهریزک چگونه در ردیف فتنه آمریکایی و اسرائیلی که نظام را تا لبه پرتگاه برد، قرار گرفت؟ آیا این قضاوت از مصادیق اعتدال است؟
نیکنام
* از صدا و سیما و مطبوعات درخواست می‌شود ضمن ترتیب دادن مصاحبه با علما و دانشمندان و قاریان معروف قرآن در امر ترویج سبک زندگی اسلامی که مطالبه رهبر معظم انقلاب است اهتمام جدی داشته باشند.
4403-0919
* زحمت‌هایی را که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان برای اعتلای میهن متحمل شدند را هرگز فراموش نخواهیم کرد و همیشه دعاگوی ایشان هستیم.
2684---0913
* محمد خاتمی یکی از سران فتنه چه سمت رسمی در کشور دارد که از پشت صحنه ساخت یک سریال بازدید کرده است؟
8516---0919
* می‌خواستم از طریق این ستون خطاب به آقای روحانی ریاست محترم جمهوری عرض بکنم که مردم خیلی خوب فرق بین شعار و عمل را متوجه می‌شوند و به موقع نیز پاسخ می‌دهند.
4789---0912
* علی‌رغم همه هشدارها تعدادی از عوامل فتنه به دولت راه پیدا کرده‌اند بنابراین باید منتظر عواقب کوتاهی نمایندگان مجلس بود. دود این کار به چشم همه خواهد رفت.
8539---0912
* مسافرت به کشورهای سوریه و عراق به بهانه زیارت یکی از راههای نفوذ گروههای تروریستی است. بنابراین باید به گونه‌ای عمل شود که تمام راههای نفوذ و ورود گروههای تکفیری به این کشورها مسدود شود.
6263---0938
* از وقتی نوجوانی 13 ساله بودم آرزو داشتم روزی مقام معظم رهبری را از نزدیک زیارت بکنم ولی تا حال حاضر که به سن جوانی رسیده‌ام این دیدار حاصل نشده است. دعا کنید به این آرزوی خودم برسم.
7373---0933
* ما ملت ایران هیچ‌گاه خدمات صادقانه و ساده‌زیستی آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان را از یاد نخواهیم برد و از خداوند می‌خواهیم به ایشان عمر با عزت بدهد.
3870---0914
* تمام بانک‌ها در پایان هر سال سود قطعی را محاسبه کرده و مابه‌التفاوت آن را به حساب صاحبان حساب برمی‌گردانند. در این میان معلوم نیست چرا بانک ملی این کار را نمی‌کند. روشن کنند دلیل آن چیست؟
حسنی
* اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند اثر تحریم‌ها را روی ایران و ایرانیان بدانند نگاهی به داخل کشور بیندازند و بگویند کدام پروژه روی زمین مانده است.
8847---0919
* اگر مسئولین دستگاه قضایی از عهده برخورد با رانندگانی که با بلند کردن صدای ضبط اتومبیل خود آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند برنمی‌آیند حداقل سهم سوخت این عده متخلف را قطع نمایند تا احساس کنند زیر پا گذاشتن قانون هزینه دارد.
1275---0913
* فرق دولت‌های هاشمی و خاتمی با دولت احمدی‌نژاد در این بود که ضعف‌های دو دولت قبل خیلی راحت ماست‌مالی می‌شد ولی در دولت احمدی‌نژاد تا توانستند در خصوص ضعف‌ها و کاستی‌های این دولت بزرگنمایی کردند و سیاه‌نمایی را به حد اعلای خود رساندند.
2788---0937
* با دیدن مراسم تودیع برادر بزرگوار نیکزاد وزیر راه و شهرسازی خدا را شکر کردم زیرا وزیری که به پر کاری و پاکدستی معروف است وقتی با لبخند و شکر خدا وزارتخانه را تحویل داد نشان می‌دهد که روح بلندی دارد. ان شاءالله هر کجا مشغول کار می‌شود موفق باشد.
وحیدی از گرمسار
* دست‌اندرکاران امور کشاورزی می‌گویند شواهد و قرائن نشان می‌دهد دلالان محصولات کشاورزی چندین برابر خود کشاورزان سود می‌برند. عرض می‌کنیم سالیان سال است که ما کشاورزان این حقیقت را متذکر می‌شویم ولی کو گوش شنوا؟
0919-7902
* از زحمات و تلاش پرسنل بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر رودبار کمال تشکر را دارم. این پرسنل خیلی برای نجات جان بیماران زحمت می‌کشند.
تعدادی از بیماران دیالیزی رودبار
* در ابتدای بن‌بست بانک تجارت واقع در تقاطع مخبرالدوله نیاز به دو پایه برق روشنایی می‌باشد. امیدواریم مسئولین اداره برق خیام در این مورد مساعدت داشته باشند.
شمسایی
* 6ماه از اعلام قرعه‌کشی بانک کشاورزی در سال 92 می‌گذرد با این حال خبری نشده است. آیا این حق‌الناس نیست که از مردم ضایع می‌شود و هیچ نهادی خود را پاسخگو نمی‌داند.
0913-3675
* دستان ناپاکی در جامعه مشغول ترویج بدحجابی هستند اگر دستشان برسد بی‌حجابی را هم رواج می‌دهند. وقت آن رسیده که خطاب به بزرگان حوزه قم گفته شود ای علما و ای مراجع به داد اسلام برسید که فردا خیلی دیر است.
عباس بی‌خبران
* از ثبت نام‌کنندگان مسکن مهر شهر پرند هستم که تاکنون مبلغ 18میلیون پرداخت کرده‌ام. قرار است در موقع تحویل مبلغ 6میلیون تومان دیگر دریافت کنند. ولی مشکل این است که خانه‌ها را بدون کابینت و پکیچ تحویل می‌دهند.
یک شهروند تهرانی
* در شرایطی که منطقه و سوریه در تهدید حملات صهیونیستی قرار دارد وزیر دفاع باید با لباس رسمی و نظامی در رسانه ملی حضور پیدا کند. ایشان باید پرستیژ خود را در هر شرایطی به خصوص این شرایط حساس منطقه حفظ کند.
محسنی
* حدود 160 خانوار در شهرک فردوس درجاده ساحلی در سنندج زندگی می‌کنیم که مخابرات برای ما مردم این منطقه تلفن و اینترنت نمی‌دهد. از مسئولان تقاضای رسیدگی داریم.
یکی از اهالی
* از شرکت مترو تقاضا داریم صدور کارتهای اعتباری یک ساله را برای دانش‌آموزان و دانشجویان از سرگیرند. پرداخت هزینه اتوبوس برای خانواده‌ها مشکل‌ساز است ولی استفاده از این کارتهای اعتباری دراتوبوس‌ها خیلی مقرون به صرفه است.
فواد کاسب
* از روزنامه کیهان و به خصوص مقالات و یادداشت‌های آقای شریعتمداری و موضع قاطعانه آن در مورد اعترافات و کج فکری و کج رفتاری‌های جناح‌ها و شخصیت‌ها تشکر می‌کنم.
یک شهروند
* ایستگاه‌ قطار خاتون‌آباد از توابع شهرستان شهر بابک استان کرمان به مدت چند سال ساخته شده است ولی جاده آن خاکی است و تابلویی هم در این منطقه متاسفانه نصب نشده است. هزینه بیت‌المال سالهاست که در این منطقه هدر رفته است.
یکی از اهالی
* در سالهای اخیر به غیر از سال 88 دانشگاه‌ها جوی آرام داشت. اما الان ظاهرا دست‌هایی برای ایجاد ناآرامی در فضای دانشگاه‌ها پس از آغاز سال تحصیلی مشاهده می‌شود.
0912-5298
* متاسفانه مشاهده می‌شود در برخی برنامه‌های مناسبتی برخی از شبکه‌های آنالوگ سیما، مناسبت‌های این روزها را کم رنگ پخش می‌کنند مثلا در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) این شبکه‌ها خیلی ضعیف وارد شدند.
یک شهروند
* از مسئولان وزارت رفاه می‌خواهیم به وضعیت ما بیمه‌شدگان تامین اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
یک بازنشسته
* در تاریخ 92/5/26 خودروی سواری رانا (خودروی ملی) را برای تعمیر به نمایندگی مرکزی شماره یک ایران خودرو تحویل دادم با کمال تعجب پاسخ دادند چون خودرو جدید است دو قطعه آن را نداریم باید صبر کنید. این است مشتری‌مداری از دولت پاسخگو درخواست رسیدگی دارم.
3765---0912
* شورای شهر و شهرداری تهران در خصوص متوقف کردن صدور کارت بلیط مدت‌دار یکساله برای مردم توضیح بدهند؟
9678---0912
* فاز اول پروژه 80 واحدی مسکن مهر شهر فریدونکنار در استان مازندران سال 86 آغاز به فعالیت کرد و قرار بود در سال 89 با آورده 7 میلیون تومان از طرف اعضا، واحدها تحویل شود ولی از آن سال تا الان که در سال 92 هستیم به تعویق افتاده و مبلغ آورده را نیز به 15 میلیون تومان افزایش داده‌اند. لطفاً بنویسید هیچ یک از پیگیری‌هایی که کرده‌ایم تاکنون نتیجه نداده است.
محسن‌پور
* در استان چهارمحال و بختیاری کمبود و گرانی دارو واقعاً مشکل‌ساز شده است. چه کسی باید جواب بدهد؟
8938---0913
* پزشکان در مراجعه‌ای که به آنها می‌کنیم مرتب سفارش به خوردن تخم‌مرغ و لبنیات می‌کنند ولی کسی نیست بگوید عموم مردم که حقوق‌بگیر معمولی هستند چگونه می‌توانند تخم‌مرغ و لبنیات را که هر روز قیمت آنها بالا می‌رود وارد سبد مصرف روزمره خودشان بکنند.
4419---0930
* همسایه بنده در منطقه لویزان خانه‌اش را تخریب و به ارتفاع 8 متر گودبرداری کرده است. به دادسرا شکایت کرده‌ایم در کمال تعجب می‌گویند تا زمانی که جرمی صورت نگرفته باشد نمی‌توانیم اقدامی بکنیم. تو را به خدا این حرف برای مردم جواب می‌شود؟ حتماً باید چند ساختمان فرو بریزد و چند نفر کشته بشوند تا دستگاههای قانونی ورود پیدا کنند.
باروتیان
* دو مطلب اساسی در سیاست خارجی را به وزیر محترم خارجه هدیه می‌کنم که: 1- آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند 2- اسرائیل باید از بین برود. اگر این دو مطلب درک و عملی شود، جهان روز آرامش را خواهد دید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه و قتل و جنایت و کشتار بود.
4771---0915
* گویا در نظام ما پست وزارت ارث برخی‌ها شده است که فقط در دوره دولت اصولگراها حق آنها غصب شد و نتوانستند وزیر شوند ، هرچند در فتنه 88 نیز نقش داشته و اسناد معتبر گویای این واقعیت است. متاسفم که با شعار شایسته‌سالاری به دهن کجی به نظام و ارزشها و مردم روی آورده‌اند یکی باید 25 سال وزیر باشد و یکی تمام عمر معاون وزیر و...!
0326---0912
* اصلاح‌طلبان آن مقدار که با دولت گذشته بد هستند با آمریکا و اسرائیل بد نیستند. مرتب اختلاس 3 هزار میلیاردی را مطرح می‌کنند ما هم عوامل و مسببان این فساد مالی را محکوم می کنیم ولی آیا این فسادها در دولت آقای هاشمی و خاتمی وجود نداشت؟ احمدی‌نژاد با همه ضعف هایش حداقل این غیرت را داشت که علیه اسرائیل و آمریکا ایستاد و موضع انقلابی گرفت، نه مثل بعضی‌ که با یک اشتلم آمریکا جا زده بودند.
0326---0912
* آقای کواکبیان در مناظره تلویزیونی جمعه 8/6/92 متاسفانه در اثر غلبه احساسات سنگ نشریات و روزی نامه‌هایی را به سینه زد که بیشتر تیتر صفحات آنها تنش‌زاست و همیشه با هدف ایجاد یاس و ناامیدی در مبارزه با دشمنان تبلیغ می‌کنند و قدرت پوشالی آمریکا و اسرائیل را به رخ می‌کشند. دفاع از چنین نشریات نه تنها افتخار ندارد بلکه موجب شرمندگی است.
علیمردانی
* آقای محمد خاتمی شما راجع به شعور مردم چه فکر می‌کنید مردم به بلوغ سیاسی رسیده‌اند، زمانی که عکس امام را در دانشگاه‌ها پاره کردند شما مدعی خط امام چرا سکوت کرده بودید و حتی به مطلع شدن مردم از این خبر معترض بودید!
نیری-تهران
* به عنوان دانشجویی که در مقطع دکترا با بورسیه وزارت علوم در حال تحصیل هستم باید به اطلاع شما برسانم تاکنون و طی این 2 سال هیچ حقوقی به ما تعلق نگرفته است و الان احکام ما در دستور صدور بود. اما آقای وزیر گفته‌اند جلوی صدور احکام را بگیرند. امثال من به عنوان یک دانشجوی فرزند جانباز شیمیایی چه گناهی داریم که باید جلوی حقوق ما گرفته شود؟ اگر حقوق هزار دانشجوی بورسیه قطع شود چگونه باید ادامه تحصیل دهیم. آیا درست است که با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، حقوق ما ضایع شود.
یک دانشجوی بورسیه
* علی‌رغم اینکه تعداد قابل توجهی از ساکنین و زائران شهر مقدس مشهد عرب‌زبان هستند در اثر سوءمدیریت مسئولین رسانه ملی واحد مشهد شبکه العالم، از روی گیرنده‌های دیجیتال حذف شده در نتیجه مردم عرب‌زبان برای مطلع شدن از اخبار به دیدن شبکه‌های خبری مرتجعین منطقه روی آورده‌اند.
حسینی
* سوال بنده این است که چرا به مطالبی که در مورد عملکرد وزیر نفت در دولت آقای خاتمی گفته شده به‌ویژه مسائل مربوط به قرارداد نفتی کرسنت در دادگاه مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد و همه چیز در حالت شبهه برای مردم باقی مانده است.
راستگو
* صحبت‌های وزیر مسکن در گفت‌وگوی ویژه خبری 92/6/3 بسیار غیرتخصصی، مغرضانه و افراطی بود و هیچ نسبتی با مفهومی به نام «اعتدال» نداشت.
6038---0912
* آقای هاشمی وقتی در دفاع از حقوق مردم متعرض فرزندان و همسر خطاکارش نمی‌شود چگونه می‌توانیم به او اعتماد کنیم؟
1177---0935
* فرزندم را در دبستان دولتی مصطفی خمینی واقع در منطقه 6 آموزش و پرورش ثبت‌نام کرده‌ام. مبلغ 400 هزار تومان برای شهریه و 700 هزار تومان پول سرویس خواسته‌اند. چرا از طریق رسانه‌های گروهی اعلام می‌کنند ثبت‌نام رایگان است؟
4251---0912
* مکر خدا بر یزید شهادت مظلومانه امام حسین(ع) بود که بعدها آن انرژی را در جهان آزاد کرد. امروز هم مکر خداوند بر اصحاب فتنه مظلومیت دولت عدالت‌محور آقای احمدی‌نژاد است در دشمنی با این دولت همین بس که فردی در سطح وزیر با شعار اعتدال مشکل مسکن مهر را در عدم انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه از سوی سپرده گذار متقاضی مسکن می‌داند.
0299---0912
* یک فرهنگی بازنشسته هستم که بدون برخورداری از بیمه طلایی حق بیمه آن از حقوقم کسر گردیده است. عرض می‌کنم با چه مجوزی اقدام به این کار کرده‌اند؟ درخواست پیگیری این بی‌عدالتی را دارم و امیدوارم بی‌توجهی نشود.
1440---0939
* اگر زنان شیعه هر کدام یک النگوی طلای خویش را نذر نیروهای حافظ حرم حضرت زینب(س) در سوریه بکنند بسیاری از مشکلات این کشور در دفاع و دفع تجاوز دشمنان حل خواهد شد.
9921---0916
* اعلام کرده‌اند تعویض کارت پایان خدمت و تبدیل آن به کارت هوشمند مبلغ 25هزار تومان هزینه دارد لطفا از قول ما خدمت کرده‌ها بنویسید آیا دو سال خدمت زیر پرچم امثال ما ارزش صدور کارت هوشمند رایگان را ندارد؟
جعفری
* به دولت و مسئولینی که روی کار آمده‌اند نصیحت می‌کنم در اداره امور کشور به حدی نسنجیده و غرض‌ورزانه عمل نکنند که راه بازگشتی برای آنان باقی نماند. مردم روی ارزشها و مقدسات هرگز با کسی معامله نمی‌کنند.
7941---0912
* تلاش برای خشنودسازی همه آدم‌ها کلید شکست‌هاست.
3899---0937
* نمایندگان مجلس که به وزیران دخیل در فتنه سال88 رأی دادند مطمئن باشند که نزد خداوند جواب ندارند.
0326---0912
* در ویژه‌نامه‌ای که روزنامه همشهری با عنوان کارگزاران وحشت تهیه و منتشر کرده به بسیاری از فجایع و حوادث جهان اشاره شده ولی به فجایعی مثل کشتار مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها و یا به موشک بستن هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی اصلا نپرداخته است. دست‌اندرکاران این روزنامه بررسی کنند که این کار به عمد صورت گرفته یا از روی کج‌سلیقگی بوده است؟
موسوی از لاهیجان

 


گفت: این اصلاح‌طلب‌ها یادشون رفته که در شورای شهر اول و دولت اصلاحات و مجلس ششم به جای کار برای مردم، چه درگیری‌ها و آشوب‌هایی به پا کرده بودند.
گفتم: مردم که یادشون نرفته و به همین علت هم طردشون کردند.
گفت: ولی حالا دارند یواش یواش زیر چتر اعتدال پست و مسئولیت می‌گیرند. انگار نه انگار که چه سابقه‌ای داشته‌اند.
گفتم: یکی می‌گفت؛ بچه که بودم همه فامیل می‌گفتند «تو، به ما رفتی» ولی حالا هیچکدوم حاضر نیستند مسئولیت حرفی رو که زده بودند به عهده بگیرند!

 


محمدباقر نوبخت تاکید کرد: جلسات ستاد تدابیر ویژه مقابله با تحریم به طور منظم تحت نظر معاون اول رئیس‌جمهور در حال برگزاری است.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاری اعلام کرد: تشکیل ستاد تدابیر ویژه مقابله با تحریم براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است.
نوبخت با رد هرگونه انحلال این ستاد یا تفویض مسئولیت آن به دستگاه‌ها تأکید کرد: جلسات ستاد به طور منظم زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهور در حال برگزاری است.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه فعالیت کارگروه تصمیم‌گیری درباره هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: در دولت کارگروه‌های متعددی برای بررسی و پیگیری هدفمندی یارانه‌ها سازماندهی شده است.
نوبخت در ادامه گفت: سرفصل کلی مطالبات مردم در حوزه اقتصادی بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی آنهاست که تعیین آن در شرایط حاضر حداقل خود را در دو شاخص تورم و بیکاری نشان می‌دهد.
وی افزود: دولت برای تحقق اهداف اقتصادی خود و مهار تورم و افزایش سطح اشتغال برنامه‌هایی در سه سر فصل کوتاه‌مدت، یکساله و بلندمدت طراحی کرده است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: در حال حاضر جلسات مستمر تیم اقتصادی دولت با حضور رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود که تمام مباحث اصلی مربوط به ارز، هدفمندی یارانه‌ها، مسکن مهر و موارد مشابه را برای سال 93 طراحی می‌کند.
نوبخت گفت: بهبود معیشت مردم و وضعیت اقتصادی و توسعه نیز برنامه بلندمدت دولت است که در قالب اجرای دقیق قانون برنامه پنجم توسعه و طراحی برنامه ششم که از سال آینده آغاز می‌شود، تحقق می‌یابد.
وی افزود: دولت به دنبال بسترسازی حضور اقتصاد و عرصه اقتصاد جهانی است تا چرخ اقتصاد کشور روان‌تر حرکت کند.
سخنگوی دولت در ادامه به تشریح 35 مصوبه جلسه 17 شهریور هیئت وزیران پرداخت و گفت: صندوق توسعه ملی موظف شد حداکثر ظرف مدت دو ماه، علاوه بر بهبود روش‌های اجرایی منابع مورد نیاز سرمایه‌گذاری را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.
نوبخت افزود: این صندوق در صورتی که سرمایه‌گذاری مشترکی بین طرف ایرانی و خارجی در حال انجام است که حداقل 40 درصد منابع لازم از سوی طرف خارجی تامین شده، ظرف یک ماه با شرط تائید صحت و توجیه اقتصادی نسبت به تامین منابع مورد نیاز طرف ایرانی اقدام کند.
وی همچنین اعلام کرد: بانک مرکزی موظف به افزایش دو برابری بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره‌ ارزی شد.
نوبخت افزود: بانک مرکزی همچنین موظف شد تا پایان مهرماه مقررات مربوط به اعتبار اسنادی ارزی (LC) را بازنگری و اصلاح کند و آئین‌نامه مربوطه را با رویکرد تسهیل در تسویه بدهی‌های معوق اصلاح نماید.
وی همچنین بر لزوم شناسایی موانع افزایش سپرده‌های ارزی و جلب اعتماد سپرده‌گذاران و اصلاح مقررات مربوطه تا پایان مهرماه سال جاری تاکید کرد.
نوبخت در ادامه و با اشاره به نکته دیگری در بودجه امسال گفت: در لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی ماده‌ای قرار داده است که از درآمدهای نفتی باید 20 درصد آن به صندوق ذخیره‌ ارزی اختصاص پیدا کند.
وی افزود: ما این مسئله را قبول می‌کنیم که چنین مبالغی به صندوق توسعه ملی واریز شود اما بند دیگری در همان قانون است که سالانه سه درصد به این میزان اضافه شود که این به معنای این است که امسال 26 درصد درآمدها باید به صندوق ملی توسعه واریز شود.
سخنگوی دولت ادامه داد: این مصوبه برای زمانی است که درآمد دولت از صادرات فرآوردهای نفتی به یکصد و بیست میلیارد دلار می‌رسید در حالی که هم‌اکنون این درآمد به 35 تا 38 میلیارد دلار بالغ می‌شود.
نوبخت گفت: ما به دوستان مجلس می‌گوییم که اجازه دهید ما همان 20 درصد را به صندوق توسعه ملی واریز کنیم و 6 درصد بقیه را نیز تنها صرف‌کارهای تولیدی خواهیم کرد.
سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگاری دلیل تبیین شرایط کشور را آگاهی مردم از وضع موجود عنوان کرد و گفت: قصد نداریم از بیان شرایط کشور و اینکه بگوییم نقطه عزیمت ما چه شرایطی دارد، سیاه‌نمایی و مسئولان دولت قبل را تخطئه کنیم بلکه از آنها تشکر می‌کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا سفرهای استانی دولت به همان شیوه سابق خواهد بود یا خیر؟ افزود: قطعا این سفرها آغاز خواهد شد، اما به شکل سابق نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری‌ها، سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که فرمانده ناجا اعلام کرده برای تصمیم‌گیری درباره گشت ارشاد منتظر مصوبه دولت هستیم؛ آیا دولت در این زمینه مصوبه‌ای داشته است، گفت: هنوز مصوبه‌ای در این زمینه در هیئت وزیران به تصویب نرسیده است.

 


وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر حق ایران برای دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید کرد تحریم‌های یکجانبه علیه ایران باید برداشته شود.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای مصری خود در مسکو، در پاسخ به سوالی درباره زمان مناسب برای بررسی پرونده‌ هسته‌ای ایران گفت: با توجه به اینکه مشکلات زیادی در جهان وجود دارد هر زمانی برای بررسی این مسائل مناسب است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «المیادین»،وی افزود: برنامه هسته‌ای ایران یکی از مهمترین مسائلی است که در سطح بین‌المللی مطرح است و تأکید می‌کنیم که ایران حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد و باید بر اساس اصول سازمان انرژی اتمی با این کشور برخورد شود.
لاوروف گفت: در تماس‌های خود با طرف‌های ایرانی به این نتیجه رسیده‌ایم که در صورت برخورد مجموعه جهانی بر همین اساس با ایران نتایج مثبتی را در آینده شاهد خواهیم بود و به این ترتیب در نیمه سال گذشته اساس و بنیان خوبی ایجاد شده است و با توجه به اینکه ایرانی ها آماده گفت‌وگو با 1+5 هستند، 1+5 نیز باید بر اساس این پیشنهاد با ایران همکاری کند و نباید این طرح به صورت یکطرفه باقی بماند و باید تحریم‌های یکجانبه علیه ایران برداشته شود.
به گفته لاوروف ایران اعلام آمادگی کرده است که مسئله توقف غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد را بررسی کند.
وزیر خارجه روسیه در ارتباط با تحولات و پرونده بحران سوریه گفت: کشورهایی چون ایران، ترکیه، مصر و عربستان به عنوان کشورهای اسلامی و مهم در منطقه باید در ژنو 2 حضور داشته باشند اما پیش از هرچیزی باید معارضان سوری را نیز وادار کرد که در ژنو2 حضور داشته باشند.
لاوروف گفت: در دیدار اخیر با کری و ابراهیمی هر دو اعتقاد داشتند که باید زمان برگزاری نشست ژنو 2 در ماه اکتبر انتخاب شود و بر اجرای همه بندهای ژنو 1 تأکید شده بود.

 


هیئت‌وزیران مصوب کرد کارگروهی برای تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها تشکیل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت وزیران در جلسه اخیر خود به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی تشکیل جلسه داد و مصوب کرد کارگروهی برای تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها تشکیل شود. در ابتدای این جلسه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گزارشی از نحوه اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به هیات وزیران ارائه کرد و مقرر شد کارگروهی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و وزیران ذی‌ربط نسبت به بررسی و آسیب‌شناسی اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها، طراحی و پیش‌بینی سازوکارهای اجرای مرحله دوم و تصمیم‌گیری و نظارت درباره حسن اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اقدام کند. در ادامه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی مطرح و به تصویب رسید. بررسی و تصویب برخی از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال جاری در خصوص استفاده از مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی و کمک‌های دولت برای احداث، تکمیل و تجهیز شبکه‌های آبیاری و زهکشی از جمله این مصوبات است. در پایان جلسه، سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز گزارشی از آمادگی این وزارتخانه در آستانه بازگشایی مدارس، شروع سال تحصیلی جدید، چاپ و توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان و اختصاص سرانه واحدهای آموزشی ارائه کرد.

 


عضو مرکزیت سازمان (منحله) مجاهدین انقلاب، اصلاح طلبان را متهم کرد که در ماجرای معرفی نامزد برای شهرداری تهران برخلاف ادعاهای همیشگی ملاحظه پدرخوانده‌ها را کرده‌اند.
به گزارش «فردا» جواد امام در فیس‌بوک و در پاسخ به نوشته‌ای از جهانبخش خانجانی (وابسته به حزب کارگزاران) نوشت: قطعا انشقاق به نفع اصلاح‌طلبان نیست اما آیا اصلاح‌طلبان برای صدرات شهرداری تهران از آقای محسن هاشمی دعوت بعمل آورده و ایشان در پاسخ به این اجماع لبیک گفته؟ با ایشان از ابتدا و بدون هماهنگی با اصلاح‌طلبان خود را شایسته این سمت فرض نموده و پیشقدم شده و خود را عرضه و انتظار حمایت و اخذ آرای بی‌چون چرای اصلاح‌طلبان را نموده است؟
وی اضافه می‌کند: واقعا اصلاح طلبان هیچ گزینه دیگری به جز محسن هاشمی برای عرضه نداشتند که باعث اجماع و رای‌آوری بیشتری بشوند و به دنبال آن حاشیه جدیدی درست شود و این ناکامی به پای اصلاحات نوشته شود؟ واقعا اگر به دنبال شایسته سالاری باشیم به نظر میرسد فارغ از این مسیر و ملاحظات اشخاص ولو شخصیتهای ذی‌نفوذ می‌بایست حرکت نمائیم تا این گونه دچار خسارت نشویم واقعا آقای مهندس بیطرف، خرم، صفائی فراهانی و... گزینه‌های بهتر و کم حاشیه‌تری نبودند؟ چرا اعضای شورای شهر و بزرگان اصلاحات تلاش نکردند سایر مدیران موفق و صاحب نام در عرصه عمرانی و مدیریت در این امر مشارکت داده شوند و شاهد این ناکامی نباشیم؟
وی می‌نویسد: اعضای شورای شهر می‌بایست پاسخگوی این محدودیت ایجاد شده باشند و یا افرادی که بواسطه تحت فشار قرار دادن اعضای شورا و حتی سایر کاندیداها و خارج کردن سایر گزینه‌ها و اجازه ندادن برای طرح سایر گزینه‌های مناسب برای شهردار شدن را به مردم معرفی کنند. دم از اصلاحات و دموکراسی می‌زنیم ولیکن بجای نظام شایسته سالاری از نظام ملوک الطوایفی تبعیت می‌کنیم به طرف مقابل ایراد می‌کنیم ولی خودمان تن به ملاحظات پدرخوانده‌ها باید بدهیم.
محمد آزاد جلالی‌زاده نیز در «بهار» تصریح کرده «از ماست که بر ماست ... چه بخواهیم و چه نخواهیم، بودند و هستند کسانی که در دوران هشت ساله دولت اصلاحات، حتی در سلول‌های خاکستری و اندرونی مغزشان اعتقادی به مردم‌سالاری و دموکراسی و آزادی نداشتند، ولی به دروغ نام و نشان اصلاحات به خود آویختند و استفاده و سوءاستفاده‌ها نمودند و همین که زیر پای اصلاح‌طلبان و اصلاحات خالی شد با چرخشی کاملا معکوس مهرورز و عدالت‌خواه شدند و اکنون هم‌ های و هوی اعتدال‌طلبیشان گوش فلک را کر کرده است! متاسفانه عده‌ای از اینانند که تا پشت خطوط اصلاح‌طلبان نفوذ کرده و در مواقع حساس ضربات خود را وارد می‌کنند و افکار عمومی را نسبت به توانایی کار جمعی و حزبی و گروهی اصلاح‌طلبانه دچار شک و تردید می‌کنند.»

 


آمریکا همچنان در قبال تسلیحات کشتارجمعی و هسته‌ای رژیم صهیونیستی ساکت است. بر اساس آمار آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، اسرائیل دارای دست‌کم 80 کلاهک هسته‌ای است.
به گزارش بولتن دانشمندان اتمی آمریکا که به اطلاعات آژانس مورد اشاره استناد کرده، سایت «تایمز اسرائیل» با اشاره به این گزارش نوشت: این رژیم از سال 1967 تولید تسلیحات اتمی خود را آغاز کرده است و به صورت مداوم زرادخانه هسته‌ای خود را توسعه داده است و تا سال 2004 هر سال 2 تا 3 کلاهک ساخته است. در این گزارش خاطرنشان شده که در حال حاضر این رژیم مواد هسته‌ای لازم برای 115 تا 190 کلاهک را در اختیار دارد.
رژیم صهیونیستی توانسته در این سالها با خودداری از پیوستن به معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای موسوم به «ان‌پی‌تی» و ابهام‌آفرینی درباره فعالیت هسته‌ای خود، و همچنین در سایه حمایت‌های گسترده غرب و به ویژه آمریکا حاشیه امنی برای زرادخانه هسته‌ای خود فراهم کند.
برخی کارشناسان بین‌المللی تعداد کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی را 400 عدد ذکر کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود این رژیم می‌تواند کلاهک‌های هسته‌ای خود را با استفاده از موشک‌های بالستیک، هواپیما، زیردریایی و موشک‌های کروز شلیک کند.
پیش از این نیز در سال 1986 بر اساس اطلاعات مردخای ونونو دانشمند هسته‌ای پیشین رژیم صهیونیستی که به اتهام خیانت به این رژیم محاکمه شده و به زندان افتاده است، این رژیم بیش از 100 کلاهک هسته‌ای تولید کرده است.
اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و جان کری وزیر خارجه این کشور اکنون مدعی‌اند نگران تسلیحات شیمیایی دولت سوریه هستند اما درباره تسلیحات کشتارجمعی صهیونیست‌ها سکوت مطلق اختیار کرده‌اند.
اکنون که ادعای مقابله آمریکا با سلاح‌های شیمیایی سوریه در فضای افکار عمومی مطرح است باید این موضوع را به سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و خلع سلاح این رژیم ارتباط داد.

 


یک سایت کاسبکار مدعی شد مدیر مسئول کیهان یادداشت‌های خود را با اسم مستعار منتشر می‌کند.
سایت انتخاب مدعی شده یادداشت روز گذشته کیهان توسط حسین شریعتمداری نوشته شده اما با اسم مستعار حسین شمسیان منتشر شده است.
ظاهرا مدیر نشاندار! سایت مورد اشاره و همکاران وی سرشان خیلی شلوغ بوده که فرصت نکرده‌اند لااقل پرس‌وجوی اندکی در این ‌باره بکنند و مطلع شوند حسین شمسیان دبیر سرویس علمی آموزشی کیهان است. اما بر فرض هم که این نام، نام مستعار بود، جا داشت به مدیر سایت مورد اشاره خاطرنشان شود که حتی با اسم مستعار مطلب نوشتن، هزاران بار به فروختن حیثیت خود به نوکیسگان تازه به دوران رسیده‌ای چون شهرام جزایری شرف دارد.

 


ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو شورای شهر تهران اظهارات مندرج به نام وی به نقل از یکی از سایت‌ها را تکذیب کرد.
در توضیح وی خطاب به مدیرمسئول کیهان آمده است: «احتراما در روزنامه منتشره کیهان مورخ 23/6/92، مطلبی به نقل از مصاحبه با بنده با یکی از سایت‌ها منتشر گردیده است که خلاف واقع است و بار حقوقی دارد حال آنکه این مصاحبه متعلق به حقیر نمی‌باشد و این ادبیات متناسب با مشی سیاسی بنده در طول سالیان فعالیت اجتماعی - سیاسی بنده نمی‌باشد. بدینوسیله مصاحبه منتشره را تکذیب می‌کنم امید است این اشتباه رسانه‌ای تکرار نشود. با آنکه انتقاداتی به دوستان داریم اما تا لحظه‌ نگارش این تکذیبیه مصاحبه‌ای با این مضامین صورت نگرفته است. لذا این حق را برای خویش مغتنم می‌دانم که طبق قانون مطبوعات این تکذیبیه در روزنامه محترم کیهان منتشر شود».
یادآور می‌شود خبر مورد اشاره به نقل از سایت اصلاح‌طلب خرداد درج شده بود و در اصل مصاحبه سایت «سلام نو» با شجاع‌پوریان است که 2 روز قبل از انتشار در کیهان در بسیاری از رسانه‌های اصلاح‌طلب از جمله سحام‌نیوز (ارگان حزب اعتماد ملی)، بهار نیوز، روزنو، اصلاحات 76 و... منتشر شده است.

 


مشاور سابق کروبی می‌گوید اصلاح‌طلبان ثبات فکری ندارند و نوع برخورد آنها با یک عضو شورای شهر بر سر رأی ندادن به محسن هاشمی سوال‌برانگیز است.
مجتبی واحدی با بیان اینکه «ابقای قالیباف در مسند شهرداری تهران موجب برانگیختن دعوا میان گروهی از اصلاح‌طلبان شد که اغلب آنها تا چند ماه قبل از قالیباف حمایت می‌کردند و مجیزگویی او را می‌کردند»، نوشت: نزاع در داخل و خارج از شورا ظاهرا از زمانی آغاز شد که شادمانی زودهنگام اصلاح‌طلبان و ابراز اطمینان ایشان به انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار پایتخت، با رای الهه راستگو و احمد دنیامالی به قالیباف، به خشم و ناامیدی گرائید. اما مشکل واقعی این طیف از اصلاح‌طلبان در واقع به زمانی باز می‌گشت که آنان با ناامیدی از بازگشت واقعی به حاکمیت، به دنبال یارگیری از میان کسانی بودند که هنوز شانس سهم‌گیری از قدرت را داشتند.
وی در وبسایت بی‌بی‌سی می‌نویسد: در واقع، این بخش از اصلاح‌طلبان با ارائه تعریفی خاص از «اصلاح‌طلبی حداقلی» گاه تا مرز حمایت از کاندیداتوری کسانی همچون قالیباف در برابر کاندیدای افراطی اصولگرایان پیش رفتند و گاه در تعیین نامزدهای خود برای تهیه لیست‌های انتخاباتی با کنار گذاشتن برخی اصلاح‌طلبان تسلیم‌ناپذیر، به سراغ کسانی رفتند که در اصالت اصلاح‌طلبی‌ آن‌ها، تردید اساسی وجود داشت. آنها دو عضو شورای شهر تهران را به خاطر نقض یک پیمان درون جناحی که قدمتی بیش از سه ماه ندارد محکوم می‌کنند اما برای مردم توضیح نمی‌دهند که معیار قرار گرفتن نام آن دو در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان چه بوده است؟
واحدی می‌افزاید: جبهه اصلاحات فاقد استراتژی است. برخی از اصلاح‌طلبان تا حدود چهارماه قبل تنها به یافتن راهی برای عدم قطع کامل ارتباط خود با حاکمیت می‌اندیشیدند. دل بستن به اصلاح‌طلبان حداقلی و حتی تن دادن به همکاری با کسانی که تنها مزیت آنان «دشمنی کمتر با اصلاح‌طلبان» بود از همین اراده، سرچشمه می‌گرفت.
وی تصریح کرد: «همان کسانی که در ماههای منتهی به انتخابات به بهانه جلوگیری از تسلط افراطیون بر دولت، به کاندیداها و شعارهای حداقلی تن داده بودند به محض تسلط بر شورای شهر تهران، خواسته‌ای حداکثری را مطرح کردند. آنها سپردن وزارت کشور به یکی از سیاسیون علیرغم سوابق ضد اصلاحات او را توجیه‌پذیر دانستند زیرا به ادعای ایشان، این تمکین، راه را برای همکاری با علی لاریجانی و اصولگرایان معتدل‌تر، هموار می‌ساخت. اما آنگاه که نوبت به شهردار تهران رسید همه کسانی که تا چند ماه قبل از مدیریت قالیباف تمجید یا در برابر عملکرد او سکوت می‌کردند به ناگاه شمشیرهای خود را از رو بستند و روابط حسنه قالیباف با علی لاریجانی و بسیاری از اصولگرایان معتدل، را نادیده گرفتند. این دوگانگی آشکار، نشان داد بیش از آنکه استراتژی قابل دفاع، بر رفتار بخشی از اصلاح‌طلبان باشد کسب رضایت تعدادی از سران آن جبهه مدنظر ایشان قرار دارد.»
مشاور سابق کروبی معتقد است: پافشاری بر انتخاب محسن هاشمی علیرغم حساسیتی که نسبت به او وجود دارد ثابت کرد شعارهای سه ماه گذشته برای توجیه عقب‌نشینی‌های غیرموجه، از مبنای استراتژیک برخوردار نیست. این دستور یک روز می‌تواند در قالب پذیرش افرادی همچون الهه راستگو در لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران باشد، یک روز سکوت در برابر انتخاب رحمانی فضلی و پورمحمدی به عنوان اعضای کابینه و روز دیگر تحریک بخش عمده‌ای از حاکمیت به قیمت پافشاری بر شهردار شدن کسی که حساسیت اصولگرایان نسبت به او غیرقابل تردید است.

 


رژیم عربستان همچنان تحت نظارت سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس به ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه ادامه می‌دهد.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: عربستان که منافعش را در تشدید بحران سوریه با هدف ضعیف ساختن ایران دنبال می‌کند، در عرض یک ماه گذشته که غرب سرگرم چالش با موضوع حمله شیمیایی سوریه بوده و غائله در شرف فیصله یافتن با طرح پیشنهادی روسیه است، کار ارسال سلاح برای شورشیان جنوب سوریه از طریق مرزهای اردن را شتاب بخشیده است.
به نوشته این روزنامه از ماه گذشته که سوریه شاهد حمله شیمیایی بوده است عربستان کار ارسال سلاح‌های سبک و موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک برای شورشیان جنوب‌سوریه که عمدتا متشکل از گروه‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» هستند را شتاب بخشیده است. هدف از ارسال این محموله‌ها تقویت بنیه نظامی شورشیان است تا چنانچه سوریه هدف حمله آمریکا قرار گرفت؛ آنها بتوانند با این سلاح‌ها به پایگاه‌های نظامی بمباران شده و بی‌دفاع یورش آورند.
نیویورک تایمز می‌افزاید: عربستان که از مشتاقان حمله آمریکا به سوریه بود در قبال موضوع طرح روسیه برای تسلیحات شیمیایی سوریه در ظاهر با این موضوع کنار می‌آید اما روزنامه‌های دولتی عربستان به تازگی زمزمه می‌کنند که «طرح روسیه به ظن قوی منتهی به شکست خواهد بود و سرانجام حمله آمریکا به سوریه دیر یا زود انجام خواهد گرفت».
این روزنامه می‌نویسد: برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه عربستان و قطر، بازیگران مهم در سوریه‌اند و از نزدیک با آمریکا بر روی این محور کار می‌کردند اما آنها می‌بینند که به یک باره همه کانون توجه از روی این کشورها برگردانده شد. بر این اساس آنان نگرانند که روند اوضاع به مسیری دیگر جریان پیدا کند.
از سویی دیگر، «اوباما» بر آن است تا فشار نظامی بر بشار اسد را همچنان حفظ کند و سخت مراقب است موجبات نارضایتی عربستان و سایر متحدان خلیج‌فارس، آمریکا که واشنگتن برای کار کردن با شورشیان سخت به آنها متکی است را به بار نیاورد.

 


با خبر شدیم همکارمان خانم مهتاب عیاشی خبرنگار کیهان در اهواز در غم فقدان یکی از نزدیکان خود به سوگ نشسته است این مصیبت را به وی و بازماندگان آن مرحومه تسلیت می‌گوییم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10