(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26 شهریور 1392 - شماره 20592

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرهاد دانشجو: برخی از من خواسته‌اند که استعفا بدهم
حداد عادل: عزل و نصب‌ها در دوران سرپرست تحمیل به وزیر بعدی است
درمکتب امام
سرپرست وزارت آموزش و پرورش: همه امکانات باید برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس بسیج شود
نیویورک تایمز : تبادل نامه بین اوباما و روحانی می‌تواند زمینه دیدار باشد!
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات اوباما
فردا نتایج المپیادهای علمی کشور اعلام می‌شود
پورفاطمی: موضوع اسناد مفقودی در سازمان تامین‌اجتماعی را پیگیری می‌کنیم
صالحي در آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح كرد
برای بستن پرونده هسته‌ای به وین آمده ام
حیدرپور خبر داد
بررسی 33 پرونده در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با دانشمند اتریشی: شناخت دین و علم به طور صحیح راه درمان مشکل بشر امروز
30 شهریور؛ ثبت‌نام پذیرفته شدگان کاردانی فنی وحرفه‌ای
انتشار شماره جدید کیهان فرهنگی
مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز شد
انحلال معاونت بین‌الملل ریاست‌جمهوری
جوان زاهدانی رتبه اول شرکت‌‌های دانش‌بنیان کشور را کسب کرد
   


رئیس دانشگاه آزاد درباره برخی تحرکات برای تغییر ریاست این دانشگاه گفت: برخی از من خواسته‌اند که استعفا بدهم.
فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با دلایل برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: نامه‌ای را که به امضای 4 نفر از اعضای هیئت امنا رسیده و درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده در ان مطرح شده، علت برگزاری این جلسه است.
رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: از جمله مواردی که مطرح است، نامه‌ای است که از بازرسی ویژه دفتر رئیس جمهور سابق در روز آخر کاری دولت یعنی در تاریخ 12/5/1392 نوشته شده است.
دانشجو گفت: یکی از سوالاتی که در این نامه مطرح شده، به کارگیری دیتاسندر دانشگاه آزاد در ستاد برادرم در انتخابات شورای شهر بوده است، در حالی که وی در شورای شهر ستادی نداشت و با استعلام از مخابرات نیز می‌توان محتوای پیامک‌هایی که از دیتاسندر دانشگاه ارسال شده را استخراج کرد و اگر هم چنین مسئله‌ای صورت گرفته باشد، جرم آن توبیخ و تعهد برای انجام نشدن این مسئله است نه اینکه رئیس دانشگاه را برای آن استیضاح کرد.
دانشجو همچنین خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه به تشکل‌های دانشجویی برای فعالیت آنها در زمینه انتخابات برای افراد خاص هم در نامه مطرح شده که این مسئله نیز صحت ندارد. البته یکی از تشکل‌ها برای ستاد آقای روحانی فعالیت داشته ولی اگر 462 واحد دانشگاه آزاد خلافی انجام داده باشند، قطعا ما متوجه می‌شدیم و یا اگر پولی هم جابه‌جا شده باشد، ما از آن باخبر بودیم.
وی با بیان اینکه ما به روسای دانشگاه‌های خود اعلام کرده‌ایم که در هیچ ستادی در ایام انتخابات همکاری نداشته باشند، گفت: 95 درصد آنها به این دستور گوش کردند و برخی نیز اجرا نکرده و در ستاد آقای روحانی و ... فعالیت کردند.
رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه در صورتجلسه روز چهارشنبه بحثی در مورد عزل شما نیز در این جلسه مطرح شده یا خبر، اظهار داشت: برخی از اعضای هیئت امنا به خود من گفتند که مایلند این اتفاق بیفتد و حتی از بیرون هیئت امنا نیز برخی این مسئله را عنوان کردند که شما استعفا بدهید.
وی افزود:‌ البته این حق هیئت امنا است که از رئیس دانشگاه سوال کند و او جواب دهد و اگر قانع نشدند، عزل کنند؛ این روال در پیش گرفته شده، خلاف عدالت و انصاف به نظر می‌رسد.
دانشجو تاکید کرد: استیضاح و عزل رئیس دانشگاه آزاد با اقدامات صورت گرفته که توضیح دادم، فقط می‌تواند برداشت سیاسی باشد.
دانشجو در پاسخ به سوال دیگری درباره مباحثی که در جلسه‌ای چند روز گذشته خود با رئیس هیئت امنا داشته و اینکه آیا در بحث وی در این جلسه مطرح است یا خیر، گفت:‌ در صورتجلسه‌ای که مطرح شده، بحث عزل مطرح نیست اما برخی از اعضای هیئت امنا گفته‌اند که این بحث نیز ممکن است مطرح شود

 


در حالی فیلم سخنرانی توفیقی در جمع تحصن‌کنندگان فتنه 88 درکمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس پخش شد که برخی نمایندگان عملکرد سرپرست وزارت علوم در جریان فتنه و عزل و نصب‌های وی را در وزارتخانه متبوعش از دلایل خود برای رای ندادن به توفیقی اعلام کردند و با انتقاد از اقدامات سرپرست این وزارتخانه تاکید کردند، توفیقی به نوعی جاده‌ صاف‌کن وزیر بعدی شده است.
در همین رابطه، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس با اشاره به پخش فیلم سخنرانی جعفر توفیقی در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: آقای توفیقی در این سخنرانی که در ایام فتنه 88 در محل دانشگاه تهران انجام شده بود، با مطرح کردن دروغ بزرگ تقلب، نظام را به تقلب در انتخابات متهم کرده است؛ نمایندگان به همین دلیل نظر مساعدی روی آقای توفیقی ندارند.
همچنین عطاءالله سلطانی نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه قطعاً اگر آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی شود، نمایندگان به وی رای نخواهند داد، اظهار داشت: مشخص است برخی از اقدامات آقای توفیقی در واقع برای وزیر بعدی انجام می‌شود، توفیقی به نوعی جاده صاف‌کن وزیر بعدی شده است.
غلامعلی حدادعادل رئيس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با انتقاد از عزل و نصب‌های اخیر اظهار داشت: سرپرستان وزارتخانه‌ها اگر عزل و نصب کنند و بعداً خودشان رای نیاورند، کسانی را به وزیر آینده تحمیل کرده‌اند.
وی تصریح کرد: در این صورت وزیر آینده یا باید این افراد را عزل کند یا برخلاف انتخاب خودش با این انتخاب ادامه دهد.
همچنین اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس نیز با بیان اینکه نقش نداشتن وزرای پیشنهادی دولت در فتنه 88 همچنان به‌عنوان خط قرمز مجلس در دادن رای اعتماد به وزرا مطرح است، گفت: چنانچه توفیقی به‌عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شود، مجلس به وی رای اعتماد نخواهد داد. چرا که علاوه بر نقش داشتن در فتنه 88 با اقدامات اخیر وی در عزل و نصب رؤسای دانشگاه‌ها در عدم رای اعتماد مجلس به توفیقی تاثیرگذار است.
حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان دیگر نماینده مردم تهران در مجلس بود که در واکنش به عملکرد توفیقی در مدت سرپرستی وزارت علوم به فارس گفت: توفیقی نه تنها آنگونه که رئيس جمهور قول داد داس برندارد عمل نکرد، بلکه تیشه برداشت و ریشه نیروهای مذهبی را در دانشگاه‌ها قطع می‌کند و هر کدام از شخصیت‌هایی که اعتبار دانشگاه به وجود آنها بستگی داشت و برای دانشگاه‌ها راهگشا بودند قلع و قمع کرد از این رو به نظر می‌رسد مجلس به آقای توفیقی رای اعتماد ندهد.
همچنین منصور حقیقت‌پور عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از رئیس‌جمهور خواست در انتخاب وزرای باقی مانده با کمیسیون‌های تخصصی مجلس مشورت کند.
وی تاکید کرد: این مجلس اصولگراست و خطوط قرمز نظام برای نمایندگان بسیار مهم است که در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حساسیت خود را نیز نسبت به موضع‌گیری آنها در قبال فتنه 88 نشان دادند.
حقیقت‌پور با اشاره به مخالفت مجلسی‌ها با جعفر توفیقی برای تصدی وزارت علوم، گفت: با توجه به وضعیت کنونی نمایندگان به آقای توفیقی برای وزارت رای نخواهند داد.

 


مطبوعات باید حامل پیام ملت و اسلام باشد
مطبوعات حامل پیام ملت (به مسئولین) و حامل پیام اسلام (به مردم) باید باشد و مبلغ احکام اسلام و مجری احکام اسلام و مهذب (کننده) جامعه باید باشد و اخلاق را در جامعه باید پخش بدهد.
اخلاق الهی را.
آئین انقلاب اسلامی - ص 237

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ دستورالعملی به سراسر کشور خواستار بسیج همه امکانات کشور برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس شد.
دکتر علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با شبستان گفت: طبق دستورالعملی که به مدارس ابلاغ می‌شود بر لزوم بهره‌مندی از فضای مساجد برای اقامه نماز جماعت دانش‌آموزان تاکید شده است.
وی تاکید کرد: براساس این دستورالعمل مدارس موظف هستند تا زمینه حضور دانش‌آموزان را در نماز جماعت مساجد نیز فراهم کنند.
علی اصغر فانی در این دستورالعمل تصریح کرده است، در صورتی که مدرسه به مسجد نزدیک نباشد، حداقل هفته‌ای یک بار دانش‌آموزان در نماز جماعت نزدیک‌ترین مسجد منطقه حضور پیدا می‌کنند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده است: همه امکانات کشور باید برای ترویج فرهنگ نماز به کار گرفته شود.
نمازهای جماعت به امامت هزاران روحانی در مدارس
محمد بنیادی مدیر کل قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تعداد نمازخانه‌ها در مدارس گفت: در حال حاضر 60 تا 70 درصد مدارس کشور دارای نمازخانه هستند که از قبل وجود داشته یا در آن‌‌ها ایجاد شده است.
وی با اشاره به اقامه نماز جماعت در مدارس کشور، تصریح کرد: در بخش نماز، 21 هزار روحانی برای اقامه نماز در مدارس شرکت می‌کنند و 35 هزار فرهنگی هم در مدارس نماز را اقامه می‌کنند.
بنیادی اضافه کرد: مجموعا 51 هزار روحانی و غیرروحانی در مدارس اقامه نماز می‌کنند؛ این تعداد روحانی و غیر روحانی در بیش از 50 درصد مدارس کشور اقامه نماز انجام می‌دهند و می‌توان گفت که حداقل دو‌سوم دانش‌آموزان در مدارس به اقامه نماز می‌پردازند.

 


برخی رسانه های غربی پس از آن که اوباما در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس تائید کرد که بین او و روحانی نامه‌هایی رد و بدل شده است در یک فضاسازی جدید از احتمال دیدار روحانی و اوباما در حاشیه اجلاس مجمع عمومی در نیویورک خبر دادند.
رئیس‌جمهور آمریکا یک‌شنبه‌شب در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا شما برای برقراری ارتباط با رئیس‌جمهور جدید ایران تلاش کرده‌اید یا نه صراحتا تائید کرد که نامه‌‌هایی بین دو طرف رد و بدل شده است ولی با روحانی مستقیم صحبت نکرده است.
وی در این مصاحبه با تائید برخی گزارشات مبنی بر تبادل نامه با روحانی گفت که یک پنجره دیپلماتیک با ایران نه تنها در زمینه برنامه هسته‌ای بلکه در زمینه سوریه به وجود آمده است.
اوباما در همان گفت‌وگو از دولت ایران خواست از تصمیم وی برای عقب‌نشینی از حملات هوایی به سوریه و روی آوردن به یک راه حل دیپلماتیک درس اشتباهی نگیرد.
وی گفت که این نشان‌ می‌دهد حل صلح‌آمیز مسئله هسته‌ای ایران امکان‌پذیر است. ولی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد که این نشان‌دهنده تضعیف عزم آمریکا برای جلوگیری از تسلیحات کشتار جمعی نیست.
وی در پایان مصاحبه خود با سی‌بی‌اس گفت: گفت‌وگو با ایرانیان همیشه دشوار است.
همزمان با موضع‌گیری اوباما درباره تحولات سوریه و رابطه آن با ایران، جان‌کری وزیر خارجه آمریکا نیز در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: توافقی که در زمینه تسلیحات شیمیایی سوریه حاصل شد نشانه تضعیف موضع دولت آمریکا در مقابل ایران نیست.
بلافاصله پس از مصاحبه اوباما، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که تبادل نامه بین باراک اوباما و حسن روحانی زمینه را برای دیدار احتمالی بین آن دو در نشست سازمان ملل فراهم کرده است، دیداری که می‌تواند اولین ملاقات رودررو بین سران آمریکا و ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران باشد.
روزنامه نیویورک تایمز در ادامه گزارشش نوشت: ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز قرار است در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش دیدار کند. این باعث شده است که خوش‌بینی محتاطانه درباره اینکه انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران و انتصاب افرادی که عموما عمل‌گرا و منطقی در کابینه‌اش در را برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران باز کرده است، افزایش یابد.
این روزنامه در ادامه با اشاره به ابراز آمادگی روحانی برای ملاقات با هیگ در صفحه توییترش نوشت: یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در این باره گفت که «ما از چنین ملاقاتی خوشحال خواهیم شد، ولی هیچ چیز رسمی درباره آن از جانب تهران دریافت نکرده‌ایم.»
ادعای نیویورک تایمز درباره ابراز آمادگی روحانی با هیگ در صفحه توییتر در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش حضور روحانی در توییتر تکذیب شده بود.
تریتا پارسی، رئیس شورای ملی آمریکایی ایرانی نیز در این باره مدعی شد: من فکر می‌کنم احتمال ملاقات وجود دارد. این یک فشار سیاسی محکم برای پیشرفت خواهد بود اگر اوباما در آن دخیل شود اراده سیاسی برای رسیدن به یک توافق به دست می‌آید
به دنبال نیویورک‌تایمز، روزنامه گاردین نیز در ادامه فضاسازی‌های رسانه‌ای با اشاره به مصاحبه اوباما با سی بی‌اس از احتمال انجام دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا در نیویورک خبر داد.
گاردین در این مورد نوشت: رد و بدل شدن نامه بین «باراک اوباما» و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور جدید ایران، زمینه را برای ملاقات احتمالی این دو نفر در حاشیه نشست سازمان ملل که هفته آینده برگزار می شود، ایجاد کرده است. این دیدار در صورت تحقق اولین ملاقات رو در روی سران دو کشور بعد از انقلاب سال 1357 خواهد بود.
البته روزنامه گاردین برای این ادعای خود به هیچ منبعی استناد نکرده و به نظر می‌رسد بیشتر براساس گمانه‌زنی‌های خبرنگار خود «جولیان بورگر» این گزارش را منتشر کرده است.
به نوشته گاردین، مقامات آمریکایی هم تردید دارند که دیداری بین روحانی و اوباما صورت گیرد، با این حال توافق اخیر در مورد سوریه فضای جدیدی برای دیپلماسی جهانی به وجود آورده است.
در همین رابطه وزارت خارجه انگلیس نیز تایید کرد که وزرای خارجه ایران و انگلیس در نیویورک با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با بیان اینکه «آنها با یکدیگر ملاقات خواهند کرد، ولی ما در مرحله فعلی جزییات بیشتری در اختیار نداریم» افزود که این مذاکرات در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد.
شبکه خبری «المیادین»، نیز در همین رابطه و به نقل از «رمزی کلارک» دادستان پیشین و فعال سیاسی و حقوقی حزب دموکرات آمریکا در اشاره به اظهارات اخیر «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا درباره رد و بدل شدن پیام میان او و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران نوشت: که ایجاد ارتباط میان اوباما و روحانی بسیار مهم است و امیدواریم که این مسئله تفاهم و صلحی دوجانبه ایجاد کند.
وی در عین حال تاکید کرد که ایران حق دارد نگران سیاست‌های آمریکا در منطقه باشد.

 


سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ای بی سی را پافشاری کاخ سفید بر گزینه غیرمنطقی و غیر قانونی جنگ توصیف کرد.
مرضیه افخم تاکید کرد: گروگان‌گیری سیاست خارجی آمریکا توسط لابی‌های با نفوذ یک باور تثبیت شده در کانون‌های فکری آمریکاست اما توسل به گزینه نظامی صرفا به‌منظور تامین منافع این لابی‌ها به بهای نقض اصول حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و مقابله با افکار عمومی امر قابل توجیهی نخواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار امیدواری کرد دولت اوباما با درس گرفتن از تجربه ناموفق تقابل دولت‌های قبلی آمریکا با ملت ایران، بپذیرد که استفاده از ادبیات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران کم‌ترین تاثیری در اراده دولت و ملت ایران برای احقاق حقوق مسلم هسته‌ای خود از جمله غنی‌سازی در داخل ایران نخواهد داشت و تنها با زبان تکریم و احترام است که می‌توان با ایران وارد تعامل شد.
افخم اضافه کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها بر نبود هرگونه انحراف در برنامه هسته‌یی ایران تاکید کرده است و همان‌گونه که جناب دکتر روحانی، رییس‌جمهور اخیرا اعلام کرده‌اند ما با طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای مخالفیم و معتقدیم در صورت وجود اراده لازم در طرف مقابل، به سرعت می‌توان راه‌حل مناسبی برای این موضوع پیدا کرد.

 


معاون باشگاه دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، گفت: نتایج نهایی المپیادهای علمی دانش‌آموزان کشور در روز چهارشنبه 27 شهریورماه اعلام می‌شود.
حسن ساعی دهقان، معاون باشگاه دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعلام نتایج نهایی المپیادهای علمی کشور، گفت: در مجموع 291 دانش‌آموز در دوره تابستانی المپیادهای علمی کشور حاضر بودند.
وی افزود: نتایج نهایی المپیادهای علمی دانش‌آموزان کشور تا پایان روز سه‌شنبه مشخص و در روز چهارشنبه 27 شهریورماه، نتایج نهایی آن توسط کمیته‌های علمی مشخص و اعلام می‌شود.
ساعی دهقان با بیان اینکه تاکنون فقط نتایج 2 گروه المپیادی، مشخص شده است، خاطرنشان کرد: نتایج گروه «ادبیات و علوم انسانی» و «فیزیک» مشخص شده است.
وی با اشاره به انتخاب نفرات طلایی گروه‌های مختلف المپیادی، تصریح کرد: در گروه «فیزیک» 10 نفر و در گروه «ادبیات و علوم انسانی» 12 نفر مدال طلا دریافت می‌کنند که اگر دانش‌آموزان رشته‌های تجربی و ریاضی نیز در بین آنها باشند، این گروه 18 نفر مدال طلا خواهد داشت.
ساعی دهقان افزود: در گروه «نجوم و اختر فیزیک» 10 نفر در گروه «شیمی» 8 نفر، در گروه «کامپیوتر» 8 نفر، در گروه «زیست شناسی» 8 نفر و در گروه «ریاضی» 12نفر مدال طلا کسب خواهند کرد.
وی ادامه داد: رقابت المپیادهای علمی جهان از اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد و در نهایت از میان نفرات طلایی المپیادهای علمی کشور، نیمی از آنها به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

 


عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی با ابراز بی‌اطلاعی از اظهارات عضو دیگر این هیئت درباره مفقود شدن 20هزار صفحه گزارش از تحقیق و تفحص گفت که این موضوع بعد از تعطیلات مجلس پیگیری خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌سیدمحمد مهدی پورفاطمی نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه اطلاعی از اظهارات محجوب درباره مفقود شدن 20 هزار صفحه از گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی ندارد، گفت: این موضوع را باید به صورت دقیق بررسی کنیم تا به طور کامل، شفاف شود.
وی افزود: موضوع مفقود شدن 20 هزار صفحه از گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی را از رسانه‌ها شنیده‌ام و انشا‌الله بعد از تعطیلات مجلس، موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
همچنین نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه خبر مفقود شدن 20 هزار صفحه گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی صحت دارد، گفت: متاسفانه در حالی که هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی فعالیتش را تمام نکرده، پرونده‌های مرتبط با این سازمان به طور مشکوک مفقود شده است.
وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی در مجلس هشتم کلید زده شده بود، تصریح کرد: اصل تحقیق و تفحص در مجلس هشتم تصویب شد و اعضا نیز مشخص شدند؛ تحقیق و تفحص مراحل نهایی خود را طی می‌کند و بعد از جمع‌بندی، گزارش هیئت تحقیق و تفحص به کمیسیون مربوطه ارائه خواهد شد.
عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه خلاصه‌ای از گزارش تحقیق و تفحص سازمان تامین‌اجتماعی را در اختیار داریم، افزود: 20 هزار صفحه‌ای که مفقود شده است در طبقه اول ساختمان شماره 2 سازمان تامین‌اجتماعی بود.
گفتنی است، پیش از این علیرضا محجوب عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی از مفقود شدن 20 هزار صفحه از گزارش این هیئت درباره تامین‌اجتماعی خبر داده بود.

 


علي اكبر صالحي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان انرژي اتمي گفت برای بستن پرونده اتمی ایران به وین آمده است.
صالحي كه در حاشيه پنجاه و هفتمين نشست سالانه كشورهاي عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين با خبرنگاران سخن مي گفت، تصريح كرد: ايران آماده است كه تعاملات خود با آژانس را گسترش داده و تقويت كند.
رييس سازمان انرژي اتمي با اشاره به اظهارات حسن روحاني رييس جمهوري مبني بر اينكه راه حل موضوع هسته اي در بازي برد - برد نهفته است، گفت: من به حل موضوع هسته اي خوشبينم.
صالحي در عين حال به طرف مقابل توصيه كرد كه از فرصت فراهم شده استفاده كند و حسن نيت خود را در مذاكرات نشان دهد.
وي ابراز اميدواري كرد كه با آغاز مذاكرات آتي ايران و گروه ۱+۵ شاهد برون رفت در اين زمينه باشيم.
صالحي در ادامه گفت و گو با خبرنگاران ضمن انتقاد از برخورد دوگانه برخي كشورهاي غربي، يادآور شد كه رژيم صهيونيستي عضو ان پي تي نيست و تاسيسات هسته اي اش تحت نظارت پادمان نمي باشد و به رغم اينكه اعضاي آژانس در كنفرانس بازنگري ان پي تي در سال ۲۰۱۰ در زمينه برگزاري نشستي براي خاورميانه عاري از سلاح هسته اي به توافق رسيدند ولي به دليل مخالفت آمريكا اين نشست تاكنون برگزار نشده است.
رييس سازمان انرژي اتمي خاطرنشان كرد: اين درحالي است كه به بهانه هاي مختلف موضوع ايران را مطرح مي كنند و حال آنكه بيش از هشت هزار نفر-روز بازرسي از تاسيسات هسته اي ايران انجام گرفته و بيش از ۱۰۰ مورد بازرسي ها سر زده بوده است.
پنجاه و هفتمين نشست سالانه كشورهاي عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي صبح دوشنبه در وين آغاز شد.
همچنین فارس به نقل از رویترز گزارش داد، صالحی در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: «من با پیام رئیس‌جمهور تازه انتخاب شده ایران مبنی بر افزایش و گسترش همکاری با آژانس به اینجا آمده‌ام.» 
صالحی افزود که هدف از افزایش همکاری‌ها با آژانس بستن پرونده هسته‌ای ایران خواهد بود.
در پنجاه و هفتمين كنفرانس عمومي آژانس كه با حضور وزرا و نمايندگان ارشد كشورهاي عضو تا روز جمعه در مقر اين نهاد بين المللي ادامه دارد، برنامه ها، فعاليت ها و همچنين بودجه آژانس براي سال آينده تصويب خواهد شد.
قرار است صالحي در حاشيه برگزاري اين نشست با يوكيا آمانو مديركل آژانس نيز ديدار و گفت وگو كند.

 


عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با بیان اینکه این هیئت جلسات مرتبی برای رسیدگی به رفتار نمایندگان دارد، گفت: تاکنون 33 مورد پرونده در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته است.
عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس با اشاره به مطلب فوق افزود: جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، بعد از آغاز فعالیت مجلس مجددا برگزار خواهد شد و مواردی که در دست بررسی است، پیگیری خواهد شد.
عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به سوالی درباره محتوای پرونده‌هایی که در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرارگرفته است، گفت: این موارد محرمانه است و باید اطلاعات مربوط به آن را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهیم تا موضوعات به صورت دقیق روشن شود.

 


دکتر فاسلابند دانشمند برجسته کشور اتریش و پروفسور مسعود مصاحب به همراه جمعی از اساتید فرهیخته حوزه و دانشگاه با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کردند.
به گزارش اسراء آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به جنگ جهانی اول و دوم با اشاره به خطر دین منهای عقلانیت و علم منهای دین اظهار داشت: کشتار چند میلیونی در دو جنگ جهانی اول و دوم تنها محصول علم بی دین نیست، بلکه دین بدون عقل هم خطرناک است،مانند کلیسا که دیروز گالیله را و امروز قرآن را می‌سوزاند، این امر، محصول دین بدون عقل است.
این مرجع تقلید با بیان این مطلب که تا وقتی دین محصور در کلیسا و علم محصور در دانشگاه باشد، کارا نیست افزود: انجام دو امر ضروری است، اول باید علم و دین و همچنین دین و علم را با یکدیگر هماهنگ کرد و دوم اینکه این هماهنگی را گسترش داد و به سطح جامعه کشاند.دین و علم شمشیر خوبی علیه باطل است اما این شمشیر باید در دست توانمند عقل باشد تا در مسیر صحیح خود استفاده گردد. وی در ادامه ابراز داشت :غرب نظام برده داری را به صورت مدرن حفظ کرده است و کارخانه‌های اسلحه سازی در حال گسترش و کار است و بودجه‌های عظیمی صرف آدم کشی می‌شود،بنابراین، این مشکل امروز جامعه بشری است و بر عالمان و دانشمندان لازم است تا این غده را درمان کنند.
این مرجع تقلید راهکار درمان مشکل بشر امروز را شناخت دین و علم به طور صحیح و هماهنگ کردن آن‌ها با هم و نشر این هماهنگی در سطح جامعه دانست و تصیح کرد: راه انجام این امور این است که انسان با پرداختن به معرفت شناسی،نیروی انگیزه و اندیشه را در درون خود هماهنگ کند.
آیت‌الله جوادی آملی عالمان هر سرزمین را شناسنامه آن سرزمین خواند و ابراز داشت: هر کشور یا قاره‌ای شناسنامه‌ای دارد و شناسنامه هر کشور اندیشوران آن کشورند.ارسطو، افلاطون و سقراط شناسنامه‌های علمی غرب هستند و امثال فارابی ‌ها و بیرونی ‌ها شناسنامه‌های علمی شرق اند. ما فرزندان آنهاییم و هر فرزندی باید راه پدر را ادامه دهد و ما این توانایی را داریم. امیدواریم روزی غرب و شرق دوباره شناسنامه علمی و وحدت وجودی خود را بازیابند.

 


ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره کاردانی فنی وکاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی از 30 شهریور ماه آغاز می‌شود و تا دوم مهر ادامه دارد.
دانشگاه جامع علمی کاربردی در پذیرش دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی مهر ماه سال 1392، از بین داوطلبانی که حد نصاب لازم را احراز کرده‌اند، بر اساس اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت‌های تخصیص داده شده به هر سهمیه، گزینش کرده و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان در هر کد رشته محل استخراج کرده است.
بنابراین گزارش، پذیرفته‌شدگان این دوره ها لازم است در یکی از روزهای شنبه 30 شهریور ماه تا سه‌شنبه دوم مهر ماه با در دست داشتن مدارک مندرج در بند «ج» این اطلاعیه و با توجه به کد رشته محل قبولی به نشانی تعیین شده در جدول شماره (3) دفترچه راهنمای پذیرش دوره‌های مذکور مراجعه کنند.
شایان ذکر است؛ همچنین براساس ضوابط مربوط به گزینش رشته‌های نیمه‌متمرکز برای رشته‌هایی که نیاز به اقداماتی نظیر مصاحبه یا آزمون علمی دارند، لازم است برای شرکت در مراحل مذکور در یکی از روزهای شنبه 30 شهریور ماه تا سه‌شنبه 2 مهر ماه با در دست داشتن مدارک مورد نیاز که در بند «ج» این اطلاعیه درج شده است به مرکز آموزشی ذیربط به نشانی تعیین شده در جدول شماره (3) دفترچه راهنمای پذیرش دوره‌های مذکور مراجعه کنند.
بدیهی است عدم مراجعه داوطلبان در روزهای تعیین شده برای انجام مراحل نهایی گزینش به منزله انصراف قطعی از پذیرش در رشته ذیربط تلقی خواهد شد.
ضمناً فهرست اسامی قبول‌شدگان نهایی پس از مراحل مصاحبه یا آزمون عملی و گزینش نهایی متعاقباً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس
sanjesh. org www. منتشر خواهد شد.

 


جدیدترین شماره کیهان فرهنگی متضمن گفت‌وگوهای اختصاصی، مقالات و آثار متنوع فرهنگی و سیاسی چاپ و در پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت.
«تشکیل رصدخانه فرهنگی» عنوان طلیعه این شماره کیهان فرهنگی است که مدیر مسئول در آن با اشاره به ضرورت تشکیل چنین مرکزی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور نوشته است؛ تشکیل مرکز راهبردی تحت عنوان «رصدخانه فرهنگی» متشکل از صاحب‌نظران دانشگاهی و حوزوی، حقوقدانان و متخصصان عرصه رسانه در دستور کار وزارت ارشاد قرار گیرد تا به عنوان بازوی فکری و مشورتی وزیر محترم، ضمن بررسی مشکلات و خلأهای قانونی و اجرایی، از موازی‌کاریها جلوگیری کند، پیشنهادات و راه‌حل‌های کاربردی را دریافت، بررسی و ارائه نماید. افکار و نظریات را جهت پیشبرد سیاست‌های کلان نظام در حوزه فرهنگی بررسی و هماهنگ سازد، حوادث نوپدید فرهنگی را شناسایی کرده، راه‌های برخورد منطقی و حساب شده با آن را بررسی و پیشنهاد دهد.
وی در ادامه افزوده است: این رصد‌خانه فرهنگی برای وزارتخانه این امکان را فراهم می‌سازد که از ظرفیت‌های فکری بسیار خوب اندیشمندان و صاحبنظران دلسوز کشور استفاده بهینه و به هنگام به عمل آورد، حتی به‌گونه‌ای زمینه‌ساز ارائه پیشنهادات مطلوب به شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام شود و امور به نحوی خداپسندانه رقم خورد که از وزارتخانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی انتظار می‌رود.
دکتر عبدالرضا سیف در بخشی از گفت‌وگوی اختصاصی با کیهان فرهنگی این‌گونه گفته است: دنیا هم خود را به تحریم علمی ایران هم گذارده است و می‌خواهند علم را در انحصار خودشان داشته باشند. اگر ما علم را به زبان جدید فارسی، ارائه کنیم آنها در تحریم خواهند بود. ما تهدید آنها را فرصتی برای ارائه فرهنگ ایران بر مبنای ارزش‌های اسلامی می‌دانیم.
وی در ادامه تاکید کرده است: برخی کج فهم هستند و فکر می‌کنند که احیای زبان و فرهنگ‌ فارسی یک نوع مقابله با فرهنگ دینی یا قرآنی است. در حالی که چنین نیست؛
اتفاقا اگر دقت کنید اصل احیای زبان و فرهنگ فارسی، احیای قرآن و اندیشه‌های اسلامی است.
«فراز و فرود مرسی و اخوانی‌ها در مصر» عنوان مصاحبه دوم با دکتر احمد بخشایش اردستانی است که در این باره این‌گونه تحلیل دارد: مرسی به عوض این که روابط خود با آمریکا و اسرائیل را نسبت به دوره حسنی مبارک کاهش دهد، از «مبارک» مبارک‌تر! عمل کرد و رفت در دل آمریکاییها. در ارتباط با اسرائیل هم همین گونه رفتار کرده است.
وی در ادامه افزوده است: انقلابی که در مصر به وقوع پیوست همچون انقلاب ایران به طور کامل دنبال نشد. در ایران این فرآیند به سبب وجود رهبری آگاه و تیزبین که توانست انقلاب را به درستی رهبری کند، به خوبی دنبال شد. اما در مصر فرآیند انقلاب ناقص ماند و به طور کامل اجرایی نشد.
همچنین «حامد زمانی» در گفت‌وگوی اختصاصی با کیهان فرهنگی گفته است: بعد از سی سال چه کسی جرأت می‌کرد در برج میلاد عکس آقا و لبیک یا خامنه‌ای بر دیوار محل کنسرتش بزند؟ کاری که من و یکی از دوستانم انجام دادیم؛ کجا زیبایی این کار را نشان دادند؟ کجا حمایت کردند؟
وی در ادامه افزوده است: در همین جشنواره مقاومت مردم به محض این که این خواننده‌ها می‌آمدند از مقاومت می‌خواندند آنها را هو می‌کردند و می‌گفتند نخوان! از شهدا نخوان! شاد بخوان، می‌خواهیم برقصیم. این شده است موسیقی ما، این شده است جو موسیقی ما، خودمان درست کردیم حواسمان هم نیست.
همچنین در این شماره می‌خوانیم. «نگاهی به گسترش زبان فارسی» به قلم دکتر یحیی طالبیان/ «رابطه نسیان حق با از خود بیگانگی با رویکردی قرآنی» از سپیده صادقی / «کارآمدی و پیشرفت در پرتو ولایت فقیه» نوشته دکتر محمدرضا باقرزاده / «مقایسه مردم‌سالاری دینی و دموکراسی لیبرال در یک نگاه» از اقبال اصلانی / «اعتدال، زمینه‌ساز اقتدار یا افراط؟» به قلم قاسم غلامرضایی / «دلایل 10 گانه تجاوز 200 ساله اروپاییان به جهان اسلام» از اصغر کشوری و ...

 


حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز منصوب شد.
یک عضو جامعه روحانیت در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با رای همه اعضاء جامعه روحانیت مبارز حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز منصوب شد.

 


معاونت بین‌الملل ریاست‌جمهوری با موافقت حجت‌الاسلام حسن روحانی منحل شد.
به گزارش سایت‌های خبری، این معاونت در زمان دولت دهم و به دستور محمود احمدی‌نژاد تشکیل شد و با اصرار او تا پایان دولت دهم به فعالیت خود ادامه داد.
علی سعیدلو مسئولیت این معاونت را بر عهده داشت.
کارشناسان فعالیت این معاونت را به نوعی موازی‌کاری با وزارت امور خارجه ارزیابی می‌کردند.

 


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان گفت: فرهنگی جوان و نخبه آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان رتبه اول شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را به خود اختصاص داد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حامد غلامی دبیر دبیرستان‌های دوره اول ناحیه یک زاهدان موفق به کسب رتبه اول در بین 380 شرکت دانش‌بنیان کشور شد.
وی افزود: شناسایی و ساماندهی مخترعین استان، چاپ کتابچه معرفی نخبگان جوان استان، حضور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری از اهم فعالیت‌های این دبیر بوده است که به مناسبت گرامیداشت هفته ملی تعاون موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس از سوی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10