(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26 شهریور 1392 - شماره 20592

حدیث دشت عشق
روز نخست مسابقات کشتی آزاد جهان در بوداپست به پایان رسید
توفان ایرانی با درخشش رحیمی و یزدانی
تمام اتفاقات عجیبی که این روزها شاهد آن هستیم
تبلیغ امارات و موتورسواری بانوان در رسانه ملی!
پیروزی قاطع نماینده بسکتبال ایران برابر الهلا بحرین
آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا
برگزاری انتخابات پس از موافقت کمیته بین المللی المپیک
اخبار کوتاه از فوتبال
سفر فرنگی‌کاران به بوداپست
خواندنی از ورزش ایران
وعده های تازه رئیس فیلا
پیروزی مردان والیبال ایران مقابل ترکیه
   


از نوشته بسیجی شهید «حسین عابدی»
راه بی‌نهایت و جهت الی‌ا...
خدایا! تو آگاه باش که من و برادران من آگاهانه راه تو را پیمودیم و تحت هیچ شرایطی به این امر مبادرت نکردیم جز آگاهی که از تو پیدا کردیم که موجب شد جان را بر کف اخلاص گذاشته و به سوی تو آئیم.
پس ای خدا! حال که پیش تو می‌آئیم ببخش گناهان ما را و ما را در صف شهدای فی‌سبیل‌ا... قرار ده. خدایا! پیروز کن ما را در جهاد اکبر که در همه حال پیروز باشیم. خدایا! کمک کن امام امت و امت امام را که در راه حسین(ع) که پیاده کردن دین مبین اسلام است موفق باشند. برادران! راهی که ما در پیش گرفته‌ایم بی نهایت است و جهت الی‌ا... است و برای پیمودن این راه به ایمان و تقوای زیادی محتاجیم. برادران! من شما را وصیت می‌کنم به تقوا، چیزی که موجب برتری انسانها در پیش حق تعالی است که خود کمتر موفق به آن شده‌ام و برای رسیدن به آن رنجها و زحمتهای زیادی را باید به جان خرید. برادران! اطاعت از رهبری را از مهمترین وظائف خود در زندگی قرار دهید که ما نه هنوز توانسته‌ایم قدر این نعمت را شکرگزاری کنیم و نه توانسته‌ایم ایشان را بشناسیم. از روحانیت مبارز در همه حال حمایت و پشتیبانی کنید. در مشکلات و نابسامانیها مثل کوه استوار و مقاوم باشید. از خواندن دعا غفلت نورزید که دعا موجب صفای قلب می‌شود جلسات مذهبی خود را زیاد کنید و سعی کنید در آن شرکت کنید.

 


سرویس ورزشی –
مدال باارزش رضا یزدانی در وزن 96 کیلوگرم و شکست ناباورانه مهدی تقوی برابر حریف بلاروسی مهمترین اتفاقات شب نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان بود.
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان از روز گذشته در بوداپست مجارستان آغاز شد و سه کشتی گیر ایران به نام های حسن رحیمی، مهدی تقوی و رضا یزدانی برابر حریفان خود به روی تشک رفتند. در وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی به مصاف رسول کالیف از قزاقستان رفت که با زیرگیری های پیاپی هفت امتیاز گرفت و در نهایت روی اجرای فن حریف، به پیروزی با ضربه فنی دست یافت. حسن رحیمی در مسابقه دوم خود برابر کیم سونگ وون از کره جنوبی قرار گرفت و به پیروزی 9 بر 2 دست یافت تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. رحیمی وقت اول را 4 بر صفر برد و در وقت دوم هم حساب کار را 9 بر 2 کرد. در مرحله یک چهارم نهایی حسن رحیمی به مصاف آرمن آراکلیان از اوکراین رفت و با پیروزی 7 بر صفر مقابل این کشتی‌گیر، به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.حسن رحیمی در نیمه نهایی موفق شد نریمان اسرافیلوف از روسیه را 9 بر صفر شکست دهد و با یک نمایش توفانی به فینال مسابقات جهانی راه یابد. رحیمی در دیدار نهایی به مصاف آمیت کومار قهرمان امسال آسیا از هند رفت تا در سبک وزن یک فینال آسیایی برگزار شود.
شکست ناباورانه تقوی
در وزن 66 کیلوگرم مهدی تقوی در دور اول موفق شد با نتیجه 5 بر 2 برنت متکالف از آمریکا را شکست دهد و به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابد. تقوی در این کشتی ابتدا با یک زیر دو خم و درو کردن حریف سه امتیاز کسب کرد و تایم اول را 3 بر صفر برد. اما در تایم دوم با بیرون رفتن پای تقوی از تشک یک امتیاز به متکالف رسید ولی پس از آن تقوی با خاک کردن 5 بر یک پیش افتاد. در ثانیه های پایانی هم داوران به خاطر کم کاری تقوی یک امتیاز به حریفش دادند و کشتی با نتیجه 5 بر 2 به سود تقوی به پایان رسید. مهدی تقوی در کشتی دوم خود در مصاف با الکساندر کونتویف کشتی‌گیر کهنه کار بلاروس که 12 سال قبل برنز جهان را گرفته بود، با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و از راه یابی به مرحله بعد بازماند.
مدال باارزش یزدانی
اما در وزن 96 کیلوگرم ، رضا یزدانی پس از استراحت در دور اول، موفق شد در دور دوم ایوان یانکوفسکی از بلاروس را با نتیجه 7 بر 3 شکست دهد و به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابد. در کشتی بعدی رضا یزدانی کار سختی مقابل مانجوت‌ساندو از کانادا نداشت و با برتری 7 بر صفر مقابل این کشتی‌گیر به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. رضا یزدانی در سومین مبارزه خود داتو کراشویلی از گرجستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی وزن 96 کیلوگرم رسید. یزدانی در سه دقیقه اول یک بار حریفش را از تشک بیرون برد و سپس با یک سر زیر بغل و خاک دو امتیاز دیگر گرفت تا نتیجه کشتی در تایم اول 3 بر صفر به سود یزدانی شود. در سه دقیقه دوم هم یزدانی یک بار حریفش را به بیرون از تشک برد و با یک خاک دیگر هم امتیازات خود را به 6 رساند. در ادامه امتیازاتی بین دو کشتی‌گیر رد و بدل شد و یزدانی این کشتی را 8 بر 2 به سود خود به پایان رساند. در مرحله نیمه نهایی وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در بوداپست، رضا یزدانی در مصاف با پاولو اولینیک قهرمان امسال اروپا از اوکراین 8 بر یک به پیروزی رسید و به فینال مسابقات جهانی رسید. یزدانی سه دقیقه اول این کشتی را 3 بر یک برد و در تایم دوم با یک نمایش طوفانی 8 بر یک به پیروزی رسید و فینالیست شد. حریف یزدانی در فینال ختاگ گازیموف قهرمان سال 2010 جهان و برنده مدال برنز المپیک لندن از آذربایجان بود. گازیموف در نیمه نهایی موفق شد 4 بر 2 آنزور بولتوکایف از روسیه را شکست دهد.یزدانی و گازیموف پیش از این دوبار به مصاف یکدیگر رفته بودند که هر کدام موفق به کسب یک پیروزی شده بودند.
لازم به یادآوری است که به دلیل کمبود وقت و به زیر چاپ رفتن روزنامه موفق به درج نتایج نهایی اوزان 55، 66 و 96 کیلوگرم نشدیم. اما بدون تردید باید عنوان داشت رضا یزدانی در زون 96 کیلوگرم پس از طی کردن آن مصدومیت دشوار در المپیک لندن ، بازگشت پرفروغی به کشتی داشت و توانست درشب اول مسابقات یک مدال باارزش را برای ایران کسب کند.

 


سرویس ورزشی-
درست در روزهایی که اختلافات ورزشی میان ایران و امارات به واسطه اقدام سیاسی این کشور کوچک مبني بر نامگذاري ليگشان به واژه مجعول «خليج ع رب ي» بالا گرفته است، صدا و سیما در اقدامی عجیب یک ساعت از زمان خود را صرف پخش برنامه ای در تمجید و تجلیل از فوتبال امارات کرد! در این برنامه تلاش شد شکل باشگاهداری دراین کشور فاقد فوتبال، از ایران برتر نشان داده شود. اجرای این برنامه مسئله دار نیز با فردی بود که اقامت آمریکا را دارد و هر از چندگاهی به عنوان کارشناس ورزشی به گفت و گو با شبکه صدای آمریکا می پردازد. ماجرای این برنامه تلویزیونی زمانی جالب تر می شود که بدانیم برای تولید آن با هزینه های چند میلیونی گزارشگر و تصویربردار به امارات اعزام می شود تا شکوه و جلال باشگاه های ورزشی این کشور به تصویر کشیده شود. پخش چنین برنامه هایی از رسانه ملی و تبلیغ برای کشور کوچک امارات بار دیگر این موضوع را نشان داد که نظارت چندانی روی برنامه های ورزشی نمی شود.
اما این همه اتفاقات عجیب صدا و سیما نبود. چندی قبل هم برنامه ای به روی آنتن شبکه جهانی جام جم رفت که اختصاص داشت به معرفی یکی از خانواده های موتورسوار در ایران. دراین برنامه چنان توصیف اغراق آمیزی از موتورسواری بانوان صورت گرفت که فراموش شد بانوان کشورمان فعالیت رسمی در رشته موتورسواری ندارند. در خصوص فعالیت ها و دیدگاه های مذهبی میهمانان این برنامه ورزشی نیز، برخی کارشناسان رشته ورزشی موتورسواری در تماس با کیهان مطالبی را عنوان داشتند که در این مقال فعلا اشاره ای به آن نمی شود. تنها پرسشی که حالا مطرح است این بوده که به چه دلیل باید در رسانه ملی تبلیغ رشته موتورسواری برای بانوان صورت پذیرد، آن هم در شرایطی که همگان از ممنوعیت آن مطلع هستند؟!

 


نماینده ایران در مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا دومین دیدار خود در این رقابت‌ها را با پیروزی برابر الهلا بحرین صدرنشین به پایان رساند.
دیدار تیم‌های ماهان و الهلا بحرین در چهارمین روز مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا دیروز در امان اردن برگزار شد که طی آن نماینده ایران با نتیجه 142 بر 100 حریف خود را شکست داد. تیم ماهان که تا پیش از دیدار دیروز مقابل الهلا بحرین صدرنشین، در رده دوم گروه A قرار داشت با کسب این پیروزی به رده نخست صعود کرد. نماینده ایران در بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا امروز آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها را برابر ASU اردن برگزار می‌کند.

 


فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از امشب با هشت دیدار آغاز می‌شود.
بیست و دومین دوره رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه(امشب) و چهارشنبه با برگزاری 16 دیدار در نقاط مختلف اروپا برگزار خواهد شد. بایرن مونیخ آلمان به عنوان دارنده عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی آلیانتس آرنا میزبان زسکای مسکو روسیه خواهد بود.بایرن مونیخ با رهبری «پپ گواردیولا» می‌خواهد نخستین تیمی باشد که دو بار پیاپی به عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا می‌کند. از سویی رئال مادرید با مربیگری کارلو آنچلوتی درصدد است به ناکامی چندین ساله خود در کسب جام پایان دهد. رئال مدت‌هاست که در انتظار بالا بردن این جام برای دهمین بار است تا از این حیث به تیمی دست نیافتنی در فوتبال اروپا تبدیل شود. کارلتو دو بار پیش از این با میلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.رقابتهای چلسی هم در این فصل با حضور ژوزه مورینیو دیدنی می‌شود. مربی پرتغالی این تیم پیش از این با پورتو و اینتر به عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کرده و می‌خواهد با قهرمانی در سومین تیم، نام خود را در تاریخ فوتبال جهان ماندگار کند.اما در این فصل از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا جای یک مربی خالی است و بیش از اندازه به چشم می آید. سرآلکس فرگوسن جای خود را به دیوید مویس داده و من یونایتد بدون این مربی نامدار کار خود را در این رقابتها آغاز می‌کند. اکنون همه نگاه‌ها به شیاطین سرخ است که این امر کار مردان مویس را دشوار می‌کند.برنامه کامل بازی‌های امشب به این شرح است:
سه‌شنبه 26 شهریور:
گروه A:* منچستریونایتد - بایرلورکوزن * رئال سوسیه داد - شاختار دونتسک
گروه B:* کپنهاگن - یوونتوس * گالاتاسرای - رئال مادرید
گروه C:* بنفیکا - اندرلشت* المپیاکوس - پاریسن ژرمن
گروه D:* بایرن مونیخ - زسکا * ویکتوریا پلژن - منچسترسیتی

 


دبیرکل کمیته ملی المپیک می گوید انتخابات زمانی برگزار می شود که مجوز آن از سوی IOC صادر شود.
مدت هاست که از زمان قانونی برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک می گذرد. تا چندی قبل وزیر سابق ورزش و جوانان تلاش می کرد که تا پیش از پایان دوران وزارتش، این انتخابات را برگزار کند اما تلاش هایش بی فایده بود و انتخابات به دلیل تایید نشدن اساسنامه کمیته ملی المپیک برگزار نشد. پس از تغییراتی که در دستگاه ورزش صورت پذیرفت ، کمیته ملی المپیک اعلام کرد که اساسنامه فدراسیون های ورزشی به تایید IOC رسیده و مانعی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد. پس از انتشار این خبر انتظار می رفت که انتخابات در اسرع وقت برگزار شود اما بازهم خبری نشد. حالا بهرام افشارزاده درتازه ترین صحبت های خود به تشریح دلایل برگزار نشدن انتخابات کمیته ملی المپیک پرداخت و به خبرگزاری ایسنا گفت: ما منتظر پاسخ IOC هستیم. همه اعضای IOC در بوئنوس آیرس بودند. با تغییراتی هم که در کمیته بین‌المللی المپیک رخ داده، دیرتر جواب نامه را می‌دهند. با توجه به حضور باخ در راس IOC خوشبینم که اجازه برگزاری انتخابات به ایران داده شود. افشارزاده در شرایطی نسبت به حضور باخ آلمانی در سمت ریاست کمیته ملی المپیک خوش بین است که ایران در جمع آوری رای برای قهرمان سابق المپیک نقش داشت. بنا به پیشنهاد شیخ احمد کویتی، ایران درانتخابات کمیته ملی المپیک به حمایت از توماس باخ پرداخت و حالا نیز انتظار می رود وی بر سر برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک همکاری لازم را با مدیران ورزش کشورمان داشته باشد.
تاثیر مشکلات مالی در بازی های آسیایی
موضوع دیگری که این روزها تبدیل به دغدغه اصلی کمیته ملی المپیک شده، مشکلات مالی ورزش است. دبیر کمیته ملی المپیک دراین باره نیز گفت: مکاتبات لازم برای گرفتن بخشی از بودجه با خزانه کشور صورت گرفته است. درخواست کمیته برای گرفتن بودجه زیاد است. ما 6 میلیارد تومان از محل اعتبار جاری و بودجه شرکت در بازی‌ها تقاضا کرده‌ایم اما معلوم نیست که چه مبلغی به کمیته داده می‌شود. قرار شده تا پایان هفته به ما پول بدهند. او با بیان اینکه اگر بودجه نگیریم برای بازی‌های اینچئون به مشکل می‌خوریم، اضافه کرد: ما مشکلات مالی داریم. سعی کردیم مشکلات تاثیری روی بازی‌های اندونزی نداشته باشد اما برای بازی‌های آسیایی سال آینده مطمئنا به مشکل می‌خوریم چون باید تیم‌ها را آماده کنیم. اوج کار ما آماده‌سازی تیم‌ها برای بازی‌های اینچئون است که در این زمینه هم مشکل داریم.

 


بازگشت آذری به ذوب آهن
سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن گفت: سعید آذری به عنوان مدیرعامل جدید ذوب‌آهن انتخاب شد و مراسم تودیع و معارفه او شب گذشته در سالن ورزشگاه ملت اصفهان برگزار شد. سعید آذری پیش از این سابقه مدیریت در باشگاه ذوب‌آهن را داشت.
جدایی قطعی رحیمی و جباری از سپاهان
رئیس هیات مدیره باشگاه سپاهان گفت: جدایی مجتبی جباری از سپاهان قطعی شده و این بازیکن دیگر فعالیتی در سپاهان ندارد. وی در خصوص استعفای علیرضا رحیمی از مدیرعاملی باشگاه سپاهان اصفهان هم گفت: ایشان دو سال برای باشگاه سپاهان زحمت کشیدند و به خاطر خستگی و فشار کار چندین بار استعفا دادند که در نهایت در نشست هیات مدیره اعضا با این استعفا موافقت کردند.
پیروزی لاس پالماس با گلزنی شجاعی
تیم فوتبال لاس پالماس در چارچوب هفته پنجم رقابتهای دسته دوم لالیگا یکشنبه شب در دیدار با رئال خائن با گلزنی مسعود شجاعی به برتری رسید.
لغو دیدار دوستانه پرسپولیس - هامبورگ
مهدوی‌کیا بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در نشست با مدیرعامل این باشگاه درخواست کرد دیدار دوستانه سرخپوشان مقابل هامبورگ لغو شود.
انتخاب سرمربی مس تا سه‌شنبه
مدیرعامل باشگاه مس کرمان می‌گوید سرمربی این تیم ظرف یکی، دو روز آینده انتخاب می‌شود.
حضور مهدوی کیا و فغانی در تمرینات تیم‌ نوجوانان
مهدی مهدوی‌کیا بازیکن و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران صبح دیروزبه آکادمی ملی فوتبال رفت و در محل تمرینات تیم‌های فوتبال زیر 16، زیر 19 و زیر 17 سال حاضر شد و از بازیکنان خواست تا در رقابتهای پیش رو با دل و جان بازی کرده و برای ایران افتخار آفرین باشند.همچنین علیرضا فغانی داور بین‌المللی ایران برای تیم فوتبال زیر 17 سال یک دوره داوری در مورد خطاهایی که از سوی بازیکنان صورت می‌گیرد، نکاتی را به ملی‌پوشان گوشزد کرد تا در رقابتهای جام جهانی امارات با مشکلی مواجه نشوند.

 


اعضای تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان برای شرکت در رقابت‌های جهانی سال 2013 میلادی بامداد امروز راهی مجارستان شدند.
فرنگی‌کاران بامداد امروز ابتدا راهی استانبول شده و پس از توقفی کوتاه راهی بوداپست شدند.ترکیب فرنگی‌کاران ایران در این رقابت‌ها به این شرح است:*55 کیلو: مهدی فقیری*60 کیلو: محمد نوربخش*66 کیلو: افشین بیابانگرد*74 کیلو: هادی علیزاده پورنیا*84 کیلو: طالب نعمت‌پور، حسین نوری (ذخیره)*96 کیلو: مهدی علیاری*120 کیلو: امیر علی‌اکبری

 


*تیم ملی «ب» بسکتبال دیشب برای حضور در تونمنت بین‌المللی چین تهران را به مقصد این کشور ترک ‌کرد.سعید داورپناه، سجاد مشایخی اصغر کاردوست، بهنام یخچالی، یونس لاله‌زاده، صالح فروتن نیک، محمد حسن‌زاده، امیر صدیقی، روزبه ارغوان،‌ وحید دلیرزهان، حامد حسین‌زاده، محمد اوجاقی 12 بازیکنی هستند که در این مسابقات حضور خواهند داشت.این مسابقات با حضور تیم‌هایی از چین و کره‌جنوبی از 27 شهریور آغاز می‌شود.
*مسئول انجمن تیروکمان معلولان می‌گوید به دلیل بی‌پولی فدراسیون تلاش می‌کند تعداد ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی را کم کند.
* طی حکمی از سوی سرپرست وزارت ورزش و جوانان ، حسین نوروزی بعنوان مشاور وزیر در امور جوانان و مدیر کل حراست این وزارتخانه منصوب و مشغول به کار شد.
*برنامه ريزي براي آغاز رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد در حالي صورت مي گيرد كه تاكنون دو تيم تهراني(استيل آذين ايرانيان و شركت ملي گاز ايران )و سه تيم شهرستاني (شهداي ساري، خونه به خونه بابل و هيات كشتي زنجان) براي حضور در اين پيكارها اعلام آمادگي كرده اند.

 


رئیس فدراسیون بین‌المللی کشتی اعلام کرد با ماندن کشتی در المپیک به هدف نخست خود دست یافته است.
پس از آنکه در نشست کمیته بین المللی المپیک، رای به ماندن ورزش کشتی در المپیک‌های 2020 و 2024 داده شد، نناد لالوویچ در این زمینه گفت: از نظر تکنیکی 71 درصد رشد داشته‌ایم. برگزاری مسابقه‌های کشتی دانشجویان و مسابقه‌های جهانی نشان داد که ما در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم.‌ کشتی به عنوان یک ورزش مشروط در این دو المپیک انتخاب شده است. هدف ما تبدیل کردن کشتی به یک ورزش اصلی در این مسابقه‌ها است. لالوویچ همچنین اعلام کرد کشتی در سال 2017 شاهد یک انقلاب خواهد بود.رئیس فيلا در ادامه با بیان اینکه اوزان جدید کشتی به احتمال فراوان از مسابقات جهانی سال 2015 لاس وگاس آمریکا اجرایی می شود افزود: البته مسئولان کشتی ازبکستان در حال مشورت با مقامات فیلا هستند تا این اوزان جدید را از رقابتهای جهانی سال 2014 در تاشکند ازبکستان برگزار کنند.فیلا برای کشتی آزاد، اوزان 55، 65، 75، 85، 95 و 125 کیلوگرم و کشتی فرنگی اوزان 57، 67، 77، 87، 97 و 130 کیلوگرم در نظر گرفته است.

 


مردان والیبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود در استانبول مقابل ترکیه پیروز شدند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی در شهر استانبول برابر تیم ملی این کشور با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید.شاگردان خولیو ولاسکو با ترکیب ظریف، مهدوی، غلامی، موسوی، محمودی، زرینی و قائمی مسابقه را آغاز کردند و ست‌های اول، دوم و پنجم را با نتایج 25 بر 19، 25 بر 21 و 15 بر 12 از آن خود و ست‌های سوم و چهارم را 25 بر 19 و 25 بر 22 به حریف خود واگذار کردند.ملی پوشان والیبال ایران دیشب در دومین دیدار تدارکاتی خود به مصاف تیم ملی بلغارستان رفتند.هدف از اردوی ترکیه آمادگی جهت شرکت در مسابقات قهرمانی مردان آسیا دبی است که در تاریخ 9 تا 19 مهرماه برگزار می شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10