(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 26 شهریور 1392 - شماره 20592

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هدیه به خوانندگان
روحانی در جمع فرماندهان سپاه پاسداران: سپاه برای مقابله با توطئه‌ها همیشه در خط مقدم است
پای درس علی(ع)
اخبار ادبی و هنری
پاسخ سپاه به مطالبه رئیس‌جمهور درباره کمک به حل مشکلات اقتصادی
نماینده آشوریان در مجلس: حقوق اقلیت‌های دینی در قانون اساسی محفوظ است
رئیس کمیسیون قضایی: نماینده‌ای از مجلس نهم در پرونده فساد بزرگ بانکی محکوم نشده است
پوشش ضریح و پرچم گنبد حرم رضوی تعویض شد
در مصاحبه با المیادین
ظریف: بین ایران و آمریکا دیوار بی‌اعتمادی وجود دارد
با باز شدن دریچه‌های 3 سد رودخانه هلیل‌رود بعد از 16 سال حیات دوباره یافت
وزیر کشور: منابع هر استان بر اساس شاخص توزیع می‌شود
امام‌جمعه اهل‌سنت گنبدکاووس: محبت اهل‌بیت شرط کامل شدن دین است
معرفی حافظان برتر مسابقات قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی
65 درصد از پسته دامغان بر روی شاخه خشکید
بلیت هواپیما به زودی گران می‌شود
شارژ کنترلر خورشیدی در تبریز طراحی و ساخته شد
آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری به کما رفت
امکان دریافت خسارت برای کشاورزان صاحب پروانه مصرف آب فراهم شد
تجمع اعتراضی جمعی از نیروهای اجرائیات شهرداری اهواز
   


آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره): مواظب باشید عاق ‌والدین نشوید و پدر و مادرتان نفرینتان نکنند... خیره خیره به پدر و مادرتان نگاه نکنید. حالا پدرتان سر شما داد زده است، نباید کاری کنید.

 


رئیس‌جمهور در مجمع سالیانه فرماندهان سپاه با رد شایعات اقتصادی درباره این نهاد، سپاه را در خط مقدم مبارزه با توطئه‌ها در منطقه توصیف کرد و خواستار همکاری آن با دولت برای غلبه بر مشکلات اقتصادی شد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در نخستین روز مجمع سالیانه فرماندهان سپاه، این نهاد را دارای دو سرمایه اصلی معنوی و اجتماعی دانست.
روحانی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: سرمایه معنوی همان بود که در شب عملیات پاسداران قبل از آنکه به نقشه نگاه کنند به خطوط زیارت عاشورا نگاه می‌کردند و قبل از آنکه رمز عملیات را در شب عملیات بیاموزند یاحسین و یازهرا را آموخته بودند و به زبان جاری می‌کردند. سرمایه معنوی سپاه به مفهوم ارتش ایدئولوژیک کشورهای شرقی نیست بلکه به معنای انگیزه‌های معنوی و دینی است که عمق آن تا 1400 سال قبل و تا کنار سفره‌ای که یاران پیامبر در آن جای داشتند و تا صحرای نینوای حسین‌بن‌علی(ع) با یاران بی‌نظیرش می‌رود.
وی افزود: سپاه با سرمایه معنوی‌اش که تا امروز حفظ کرده و تا پایان حفظ خواهد کرد یک برتری و امتیاز نسبت به دیگر نیروهای مسلح دارد.
دلیل ترس دشمن از سپاه
رئیس‌جمهور تاکید کرد:‌ آنچه که باعث شده دشمن از سپاه بترسد هواپیما، موشک، زیردریایی، ناوچه، تانک و ادوات سپاه نیست چون اینها را ارتش‌های دیگر هم کم ‌و بیش دارند آنچه که دشمن از آن می‌هراسد انگیزه، معنویت، خلوص و اتصال سپاه با خاندان رسالت و اهل‌بیت(ع) و اتصال جبهه سپاه به جبهه بدر و کربلاست.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه سرمایه ویژه دیگر سپاه سرمایه اجتماعی است، اظهار داشت: یعنی سپاه در دل مردم و در کنار مردم است. سپاه باید دژ مستحکم و پناه همه مردم اعم از مسلمان، غیرمسلمان، شیعه، غیرشیعه و شهری و روستایی باشد. تمام مردم ایران وقتی سپاه پاسداران یا یک پاسدار را می‌بینند باید احساس امنیت و آرامش کنند یعنی تمام شهروندان بقا و استمرار حقوق شهروندی و حقوق مسلم جامعه اسلامی خودشان را در کنار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و به ویژه سپاه می‌بینند.
وی با بیان اینکه سپاه زینت نظام است، تاکید کرد: امنیت توسط سپاه تامین می‌شود و سرمایه اجتماعی سپاه بسیج 20میلیونی و چند ده میلیونی را ایجاد می‌کند.
سپاه مافوق جریانات سیاسی
روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) تاکید کردند که نیروهای مسلح نباید وارد بازی‌های سیاسی شوند، گفت: این یعنی سپاه مافوق جریانات سیاسی است نه در کنار و داخل جریانات سیاسی. پایگاه سپاه جایگاه کل مردم است و این را امام در زمان جنگ و از همان روز اول اعلام کردند که سپاه وارد بازی‌های سیاسی نشود چون سپاه باید متعلق به کل ملت ایران باشد و اگر روزی نیاز به حضور همه مردم داریم آنچه باید همه مردم را به نام بسیج و زیر پرچم اسلام و کشور بیاورد سپاه است.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ‌امروز روز حساس منطقه و ایران است و آن نیرویی که در خط مقدم است و در اولین صف در برابر تمام توطئه‌ها ایستاده و باید بایستد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این حرف دل من است.
مهمان‌‌های ناخوانده از منطقه بروند
رئیس‌جمهور با بیان اینکه سوریه یک مسئله مهم برای کل منطقه است و شاید آثار آن جهانی باشد، گفت: سوریه در نقطه حساسی قرار دارد و دعوا بر سر فرد رئیس‌جمهور و یا طایفه نیست. مسئله بالاتر است و برای همه ما روشن است که غرب برای کل منطقه ما تصمیمی دارد و منطقه ما را به شکل فعلی نمی‌پسندد. این همان است که انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها پس از سال‌‌ها دارند به منطقه برمی‌گردند. مسئله سوریه مسئله سرنوشت یک منطقه بزرگ است نه تنها یک کشور و ممکن است در شرایطی سرنوشت جهانی را هم رقم بزند.
وی افزود: سپاه پاسداران سپاه جنگ در منطقه نیست. سپاه امنیت و آرامش است. اگر تهدیدات نظامی استکبار جهانی در منطقه از بین برود سپاه نمی‌‌خواهد در منطقه سلطه نظامی داشته باشد. گفتمان ما گفتمان مردم‌سالاری، ثبات، وحدت، برادری و مبارزه با تروریسم در کل منطقه است.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی قربانی تروریسم و سلاح کشتار جمعی و شیمیایی است، گفت: سپاه ما سپاه صلح، ثبات و آرامش در کل منطقه است. بهتر است مهمان‌‌های ناخوانده از منطقه بروند و دست از تجاوز و ایران‌هراسی بردارند. فریاد ما فریاد مردم‌سالاری است. اگر مردم مصر به دنبال مردم‌سالاری هستند و غرب از آن ناراحت می‌شود این تصمیم خود مردم مصر است.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: هر کس در هر کجا سلاح شیمیایی استفاده کند برای ما مردود و محکوم است ما اصلا جنگ داخلی و کشتار را هم مردود می‌دانیم سوریه باید به ثبات برگردد و بعد مردم به هر کس که رای داده‌اند مورد قبول ما است.
وی با اشاره به تهدید نظامی سوریه از سوی آمریکا و اروپا، گفت:‌ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ضمن اینکه بر طبل جنگ می‌زدند لمس کردند که جنگ در این منطقه چه آثار شومی دارد آنها می‌دانند در جنگ‌های قبلی‌شان نیز به اهدافشان نرسیده‌‌اند لذا گفتند که این یک جنگ محدود خواهد بود و حتی هزینه آن را نیز از دیگران درخواست کردند همه اینها نشان می‌دهد که نقطه ضعف‌های دشمن کجاست.
به وظیفه خود در قبال سوریه
عمل می‌کنیم
روحانی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم جنگی آغاز نشود و جمهوری اسلامی با تمام توان وارد عمل شد تا جنگی در منطقه رخ ندهد. البته سوریه برای ما مهم است و کشورها و ملت‌‌های منطقه در مسئله سوریه بی‌تفاوت نخواهند بود همانطور که جمهوری اسلامی در این مسئله سرنوشت‌ساز هرگز بی‌تفاوت نبوده و نخواهد ماند. ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و خداوند هم ملت‌‌های منطقه را در برابر توطئه‌های دیگران پیروز خواهد کرد.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دشمن معیشت مردم را هدف قرار داده است، گفت: تمام برنامه‌های تحریمی که غیرعادلانه، غیرقانونی و با بهانه‌های واهی بوده در این راستا است. زیرا آنها می‌دانند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و وقتی رهبر انقلاب به صراحت آن را حرام می‌داند ایران هرگز به دنبال آن نمی‌رود.
وی افزود: تحریم فروش نفت و فعالیت‌های بانکی یعنی فشار بر زندگی و معیشت مردم . ما باید این توطئه را بشکنیم زیرا پشت فشار اقتصادی دشمن فشار سیاسی است که مردم از انقلاب بریده شوند اما ملت ما خوب فهمیدند و پاسخ مناسبی به دشمنان در انتخابات دادند. این یکی از بهترین انتخاب‌هایی بود که هیچ اعتراض و تظاهراتی در آن نبود و اولین ضربه را به دشمن وارد کرد.
نقش سپاه در حماسه اقتصادی
روحانی ادامه داد: ضربه دومی که باید به دشمن وارد شود در حماسه اقتصادی است که باید با حضور و هوشمندی مردم حاصل شود که سپاه می‌تواند در این راستا بسیار موثر باشد.
رئیس‌جمهور گفت:‌ سپاه توان بسیار عظیمی در نیروی انسانی و حوزه اقتصادی و فرهنگی دارد و هر جا فشاری بر نظام به وجود آید سپاه در مقابل آن مکمل و پشتیبان دیگران است.
روحانی تاکید کرد: بنده شایعاتی که راجع به سپاه در حوزه اقتصادی مطرح می‌شود را اصلا قبول ندارم. سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی و مثل پیمانکارهای معمولی نیست. سپاه باید پروژه‌های بسیار مهمی که بخش خصوصی توان اجرای آن را ندارد بر عهده بگیرد.
رئیس‌جمهور گفت: بنده با فرمانده کل سپاه صحبت کردم که سپاه در چند پروژه ملی بار را بر دوش بگیرد و افتخارش را داشته باشد. در شرایط تحریم سپاه باید وارد عمل شود و سه چهار پروژه بزرگ ملی را بر عهده بگیرد. زیرا سپاه شرایط کشور و دولت را به خوبی می‌داند. کشوری که 2.5 میلیون بشکه نفت می‌فروخت الان کمتر از یک میلیون بشکه می‌فروشد. و از آن طرف باید 7.5 میلیون تن گندم وارد کند و این نشان می‌دهد که اوضاع چگونه است.
وی ادامه داد: از سپاه می‌خواهیم بخشی از بار دولت و البته نظام را بر دوش بگیرد. یکی دیگر از موضوعات قاچاق کالا می‌باشد که بلای اقتصاد کشور است. سپاه می‌تواند در مقابله با آن کمک کند تا جلوی قاچاق کالا گرفته شود.
روحانی تاکید کرد:‌به عنوان رئیس‌جمهور از سپاه می‌خواهم در دو بخشی که دولت با مشکل مواجه است پای کار بیاید و کمک کند تا مردم شاهد خلوص و ایثار سپاه در شکست دشمن در حوزه معیشت مردم و تولید باشند.
روحانی در پایان با اشاره به اینکه کشور دارای مشکلاتی است و در رکود به سر می‌برد، گفت: با این حال ما امیدواریم که با کمک خدا و همکاری سپاه توطئه‌های دشمن را در هم بشکنیم.
طرح تحول و تعالی سپاه
سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مجمع اظهار داشت: امروز سپاه دارای 5 نیروی مقتدر، 35 سپاه استانی و 6 قرارگاه آماده به کار است که این یک توانمندی عظیم و دشمن شکن است.
وی با اشاره به لزوم طرح تحول و تعالی سپاه گفت: بعد از پایان جنگ و درگذشت امام (ره) و سیاست‌های کارگزاران دولت هاشمی و دولت خاتمی و غفلت نخبگان در ارزش‌ها، سپاه هم تحت تاثیر قرار گرفت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دلسوزان سپاه در این سرازیری بیدار شدند و خواستار صعود منحنی ارزش‌های سپاهی و بسیجی و جلوگیری از ورود موریانه غفلت در سپاه شدند. چرا که به تدریج پوسته سپاه می‌ماند و محتوای آن استحاله می‌شد.
فیروز آبادی خاطر نشان کرد: طرح تحول در سپاه از همه جا جلوتر است و هیچ جا به پای سپاه نمی‌رسد. با وجود این حضرت آقا و مسئولین نظامی می‌خواهند که سپاه الگو، پیشرو و پرچم‌دار باشد.
موازنه وحشت
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه هم در جمع فرماندهان سپاه اظهار داشت: آخرین شکست دشمن و استکبار در برابر مقاومت در سوریه بود که این توطئه که می‌خواستند دخالت نظامی کنند شکست خورد و برنامه اصلی آنها مانند سایر برنامه‌هایشان ناکام ماند. این در حالی است که دشمن گفته بود اگر نتوانیم به سوریه دست پیدا کنیم به ایران هم نمی‌توانیم دست یابیم.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه نکته دیگر بعد خارجی انقلاب اسلامی تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تمدن اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی فقط به فکر نان و آب و مسکن ایرانیان نیست بلکه به فکر همه مسلمانان جهان است و ما در حال ساختن یک تمدن اسلامی با اراده و کمک خداوند هستیم.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ایجاد قدرت بازدارندگی و توازن وحشت و خطر نکته دیگر بعد خارجی سپاه است که با توجه به توان و قدرت دفاعی کشور شکل گرفته است.
وی ادامه داد: امروز شاهدیم که آمریکایی‌ها با تمام توان در مرزهای ایران اسلامی اردو زده‌اند و به تعبیر خودشان ایران را محاصره کردند اما هرگز نتوانستند تهدید نظامی علیه ایران را حتی به زبان بیاورند و این همان توازن وحشت و خطر است که در راهبردهای اساسی سپاه مطرح است و این اقتدار در ابعاد مختلف دفاعی، امنیتی و سایر ابعاد اجتماعی به وجود آمده است.
جعفری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از مسئولین سازمان سیا آمریکا در سال جاری طی شهادت‌نامه‌ای اعلام کرده بود که «سپاه توانسته است در سال‌های اخیر خود را به سطح مقابله راهبردی با دشمنانش مثل آمریکا و اسرائیل ارتقا دهد عرصه‌هایی که برای امنیت آمریکا یکی از تهدیدهای معتبر محسوب می‌شود»، توانمندی و قدرت بازدارندگی که در مجموع نیروهای دفاعی و به ویژه سپاه وجود دارد چیزی جز لطف الهی نیست و این رعب را خداوند در دل دشمنان قرار داده است.
همچنین سردار جعفری در حاشیه این مجمع و در جمع خبرنگاران در خصوص ماجراجویی آمریکا و اوضاع سوریه گفت: ان‌شاءالله آمریکا در این خصوص عاقلانه تصمیم بگیرد و خودش را در این مهلکه نیاندازد.
جعفری تاکید کرد: اگر آمریکا حرکت نظامی کرد با مشکلات عدیده مواجه می‌شود و سپاه به وظیفه خود عمل می‌کند.

 



هرگز به هیچ موجودی
ظلم نخواهم کرد
به خدا سوگند!
اگر هفت اقلیم را با آنچه در زیر آسمانهاست به من بدهند تا خدا را نافرمانی کنم (بوسیله این) که پوست جوی را از مورچه‌ای ناروا بگیرم، چنین نخواهم کرد!
و همانا این دنیای آلوده شما نزد من از برگ جویده شده دهان ملخ پست‌تر است!
نهج‌البلاغه
خطبه 224

 


وحشت شبه روشنفکر‌ها از یک فیلم ضدجنگ!
کارگردان فیلم «فرشتگان قصاب» گفت: گروهی که همواره مدعی دفاع از آزادی بیان هستند، نتوانستند ساخته شدن و نمایش این فیلم را تحمل کنند!
به گزارش خبرنگار کیهان، پخش غافل‌گیرکننده فیلم «فرشتگان قصاب» از سیما، واکنش‌ها و بازتاب‌های متفاوتی را در پی داشت. نکته قابل توجه این است که نخستین فیلم سینمایی «سهیل سلیمی» فیلمی در انتقاد از حمله آمریکا به افغانستان و کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه این کشور به دست نظامی‌های غربی است. البته فیلم «فرشتگان قصاب» برای نخستین بار به افشاگری درباره قاچاق اعضای بدن انسان‌ها توسط صهیونیست‌ها نیز می‌پردازد.
سهیل سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان درباره بازتاب‌های نمایش نخستین فیلم سینمایی خود از تلویزیون اظهار داشت: «فرشتگان قصاب» با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شد. رضایت مردم دو دلیل داشت؛ عده‌ای از تماشای این فیلم لذت بردند و برخی نیز از محتوای فیلم خوششان آمد.
وی درباره نظرات انتقادی از فیلم خود گفت: البته فیلم «فرشتگان قصاب» با انتقاداتی هم مواجه شد. برخی از منتقدان نسبت به ضعف‌های فیلم انتقاد کردند و درواقع، این ضعف‌ها را بزرگ جلوه دادند. اما گروهی از افراد هم که در حوزه (شبه) روشنفکری فعالیت می‌کنند هم فارغ از مسائل تکنیکی و فنی، در برابر این فیلم ایستادند. این گروه، جدای از کیفیت فیلم از ابتدا نگاهشان این بوده که اصلا نباید چنین فیلم‌هایی ساخته شود!
کارگردان «فرشتگان قصاب» در پاسخ به این پرسش که «چرا گروهی که همواره ادعای آزادی بیان دارند، با ساخت این فیلم مخالفت کرده اند؟» توضیح داد: دلیل این مسئله این است که جهت فکری این دوستان به طرف غرب است و این باعث شده که همیشه در تناقضات فکری و عملی غرق باشند. درست مثل ادعای حقوق بشر غربی‌ها که هر جایی به نفعشان باشد از حقوق بشر دفاع می‌کنند و هرجایی که به ضررشان باشد، حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند، این دوستان هم هر وقت به سودشان باشد از آزادی دفاع می‌کنند و هر وقت نه، مخالف آزادی می‌شوند! وی درباره اینکه یک فیلم ضدجنگ چرا باید به ضرر جریان شبه روشنفکری باشد؟ هم بیان کرد: چون می‌دانند اگر سینمای استراتژیک و نمونه‌هایی چون «فرشتگان قصاب» قدرت پیدا کند، سینمای مطلوب آن‌ها که من نامش را «سینمای کوچک دور همی» می‌گذارم، همین جایگاه ضعیفی هم که امروز دارد را هم از دست می‌دهد.
سلیمی همچنین درباره اکران دانشگاهی «فرشتگان قصاب» گفت: تعداد زیادی از دانشگاه‌های کشور خواستار این فیلم هستند که صاحب حقوقی فیلم یعنی موسسه شهید آوینی باید اقدام کند. اما متأسفانه گرفتار شدن این موسسه در نوعی رخوت مدیریتی جلوی این اتفاق را گرفته است.
بالاترین نشان رژیم صهیونیستی برای کارگردان محبوب جریان ‌شبه روشنفکری سینمای ایران!
کارگردانی که همواره با تمجید و تحسین جریان بیمار برخی از منتقدین سینمایی در ایران روبرو بوده است، این بار بالاترین نشان رژیم اشغالگر قدس را دریافت می‌کند.
به گزارش خبرنگار کیهان، استیون اسپیلبرگ یکی از فیلمسازان محبوب جریان شبه روشنفکری سینمای ایران است که این بار قرار است از سوی شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی نشان شوالیه اسرائیل غاصب را دریافت کند!
نکته قابل توجه این است که این نشان به خاطر ساخت فیلم «فهرست شیندلر» به کارگردان هالیوودی تقدیم می‌شود. اسپیلبرگ این فیلم را به سفارش مالکان صهیونیست هالیوود و جهت ترویج افسانه دروغین هولوکاست تولید کرد.
نشان شوالیه که بالاترین درجه اعطایی در رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود در پایان سال 2013 به خاطر تقدیر از تلاش‌های استیون اسپیلبرگ در ترویج افسانه هولوکاست به وی داده خواهد شد. گفتنی است، نشان اهدایی به این کارگردان یهودی بالاترین نشان در رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که پیش از این به باراک اوباما و بیل کلینتون تعلق گرفته است.
رئیس سازمان سینمایی باز هم زیر قولش زد!
رئیس سازمان سینمایی باز هم برخلاف توافقاتش با گروهی از سینماگران عمل کرد!
درحالی که اعلام شده بود با توافق رئیس سازمان سینمایی قرار است کمیته‌ای هفت نفره از طرفین دعوای خانه سینما تشکیل شود تا برای برگزاری مجمع عمومی و بازگشایی این تشکل تصمیم‌گیری شود، سازمان سینمایی این موضوع را تکذیب کرد. تکذیبیه‌ای که واکنش یکی از مخالفان هیئت مدیره غیرقانونی خانه سینما را در پی داشت.
حبیب کاوش سخنگوی جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار یادداشتی کوتاه در واکنش به تکذیبیه سازمان سینمایی از توافقات صورت گرفته با حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی برای تشکیل کمیته مذکور پرده برداشته و از ایوبی درخواست کرد که فایل صوتی جلسه شنبه ۲۳ شهریور منتشر شود.
بزرگان ادبیات انقلاب به پاسداشت
یک شاعر انقلابی می‌روند
پنجمین مراسم «شب شاعر» به پاسداشت «محمدحسین جعفریان» شاعر، نویسنده، مستندساز در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود.
در این مراسم چهره‌های شاخص فرهنگی و ادبی همچون علی معلم دامغانی، نادر طالب‌زاده، علی موسوی گرمارودی، یوسفعلی میرشکاک، حجت الاسلام نقویان، محسن مومنی، حسین انتظامی، مرتضی سرهنگی، گلعلی بابایی، مجتبی رحماندوست، مصطفی محدثی خراسانی، محسن پرویز، سید محمد حسینی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی) و جمع دیگری از اساتید فرهنگ و هنر حضور داشته و برخی از آنان به سخنرانی خواهند پرداخت.
پنجمین شب شاعر روز سه شنبه 26شهریورماه از ساعت 17 تا 19 در نخلستان اوج واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، روبروی سینما فلسطین، خیابان برادران مظفر شمالی، پلاک 98 برگزار خواهد شد.
نمایش و نقد «دهلیز» در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان
نمایش و نقد فیلم سینمایی «دهلیز» در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار می‌شود.
فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی در برنامه این هفته سینماتک انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان عصر روز سه‌شنبه 26 شهریور به روی پرده می‌رود. براساس این گزارش، این برنامه از ساعت 17 و با همکاری انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و موسسه فرهنگی هنری شاهد در مجتمع فرهنگی هنری سیدالشهدا برگزار خواهد شد.

 


سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه برگزاری مجمع فرماندهان سپاه به بیان سخنانی پیرامون مطالبه رئیس‌جمهور از سپاه در یاری رساندن به دولت پرداخت.
جعفری اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مانند رئیس‌جمهور محترم و مسئولان نظام به تاسی از نگرانی‌هایی که برای مردم و نظام وجود دارد که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرموده‌اند آمادگی کمک به دولت در عرصه‌های اقتصادی و به ویژه عرصه سازندگی که در توان سپاه است را دارد.
فرمانده کل سپاه پروژه‌های اقتصادی سپاه را مربوط به پروژه‌های ملی دانست و اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های خاصی است که پیمانکاران دیگر قادر به انجام آن نباشند که در این صورت سپاه این پروژه را به سرانجام می‌رساند.
وی خاطرنشان کرد: در عرصه‌های دیگر اقتصادی توانمندی‌های متعددی در بسیج با توجه به حضور در عرصه‌های مختلف وجود دارد که در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش‌آفرینی کند که طرح و پیشنهادات آن با هدف کمک به رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در کشور به دولت ارائه شده و هیچ گونه اهداف درآمدی را دنبال نمی‌کند.
جعفری با اعلام آمادگی کامل سپاه برای حضور در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با فراهم شدن ساز و کار مشخص و تصویب این ماموریت برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی ورود و ایفای نقش در این عرصه را دارد.
فرمانده کل سپاه در پایان سخنانش گفت: سپاه آمادگی انجام هر اقدامی را که برای حل مشکلات اقتصادی، تحریم و معیشتی مردم دارد.
در عین حال، همانطور که پیش‌بینی می‌شد چند ساعت بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور در جمع فرماندهان سپاه، علی مطهری از نمایندگانی که خود را حامی دولت می‌خواند در واکنش به اظهارات روحانی درباره شایعات مطرح درباره فعالیت‌ اقتصادی طی یادداشتی با عنوان «سخنی با رئیس‌جمهور» نوشت: به نظر می‌رسد که این سخن آقای رئیس‌جمهور بیشتر جنبه نصیحت و بازدارندگی دارد و رئیس‌جمهور خواسته است تذکر و هشدار محترمانه‌ای به سپاه در خصوص ورود این نیروی نظامی به حوزه اقتصاد که در دولتهای نهم و دهم به اوج خود رسید، بدهد، و الا بسیار بعید است که جناب آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ندانند که واقعا امروز سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی و مثل پیمانکارهای معمولی است و این امر آفات و آسیب‌هایی برای خود سپاه و اقتصاد کشور داشته است.
مطهری در پارگراف بعد یادداشت خود در اظهاراتی متناقص با پارگراف اول نوشته است: ما هم آرزو داریم که سپاه فقط پروژه‌های بسیار مهمی را که بخش خصوصی توان اجرای آن را ندارد بر عهده بگیرد به هر حال از جناب آقای روحانی صراحت بیشتری را انتظار داریم.

 


نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیروان ادیان توحیدی مانند برادران مسلمان خود از امکانات مختلف استفاده می‌کنند، تاکید کرد: حقوق اقلیت‌های دینی در قانون اساسی محفوظ است.
«یوناتن بت کلیا» با اشاره به اینکه در قانون اساسی کشورمان وضعیت اقلیت‌های دینی و غیراقلیت‌های دینی به روشنی مشخص شده است، اظهار داشت: طبق اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه ملت با یکدیگر برابر هستند.
وی با اشاره به اینکه کلیمیان، مسیحیان و زرتشتیان از ادیان رسمی کشورمان به شمار می‌روند، ادامه داد: پیروان این ادیان توحیدی مانند برادران مسلمان خود از امکانات مختلف استفاده می‌کنند.
بت کلیا با اشاره به اینکه لوازم زندگی سالم، تحصیل، اشتغال و... به طور یکسان در دسترس همگان قرار گرفته است، ادامه داد: دشمنان کشورمان با دستاویز قرار دادن این موضوع به دنبال تفرقه‌افکنی در کشورمان هستند.
وی در گفت‌وگو با فارس افزود: قانون اساسی ایران قانونی مترقی و پیشرفته بوده و مصوبات آن به حق و حقوق اقلیت‌های دینی توجه کرده است.
نماینده اقلیت‌های دینی آشوریان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه مسائل و دغدغه‌ها درون خانواده بزرگ کشورمان قابل رفع است، بنابراین به دشمنان اجازه سوءاستفاده را نمی‌دهیم.
وی با اظهار به اینکه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید همیشه نسبت به پیروان سایر ادیان آسمانی نظر مثبت داشته‌اند، اظهار داشت: برابر شدن دیه مسلمان و غیرمسلمان [اقلیت‌های دینی] یکی از مسائلی بود که با حمایت ولی فقیه در کشورمان شکل گرفت.

 


رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد تصور نمی‌کنم از نمایندگان مجلس نهم کسی در پرونده سه هزار میلیاردی محکوم شده باشد.
الهیار ملک‌شاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات محکومیت 2 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پرونده سه هزار میلیاردی، گفت: در جریان جزئیات این پرونده نیستم و درخصوص افراد محکوم شده نیز اطلاعات دقیقی ندارم. وی ادامه داد: تصور نمی‌کنم از نمایندگان فعلی خانه ملت کسی در جریان پرونده سه هزار میلیاردی محکوم شده باشد.
چندی پیش محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که 2 نفر از نمایندگان مجلس در رابطه با این پرونده محکوم شده‌اند.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر قوه قضائیه در حال رسیدگی به پرونده سه هزار میلیاردی است، یادآور شد: مدتی پیش در کمیسیون قضایی درباره این پرونده سوالی از سوی چند نماینده مطرح شد که طی جلسه‌ای با حضور مقامات قضایی سوال مورد رسیدگی قرار گرفت.

 


مشهد- خبرنگار کیهان:
در آستانه میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) طی مراسمی با شکوه تعویض شد.
صبح دیروز خادمان و عاشقان آستان امام هشتم(ع) به رسم آئینی کهن، پرچم گنبد امام رضا(ع) را تعویض کردند. این مراسم در قالب طرح بال ملائک با حضور میلیون‌ها زائر و مجاور در حرم رضوی، برگزار شد.
پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن‌آلحجج(ع) هم‌زمان با هم، در اعیاد و شهادت‌ها هر سال دو بار به طور رسمی و طی آیینی ویژه تعویض می‌شود؛ در ابتدای ماه محرم‌الحرام پرچم سیاه به مدت 63 روز به نماد عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بر این آستان برافراشته می‌شود. یک بار نیز در سالروز میلاد ثامن‌الحجج(ع) آیین تعویض پرچم انجام می‌شود.
به گزارش مهر، در شب و روز میلاد حضرت امام رضا(ع) سه میلیون زائر عاشق هر ساله در میلاد امام غریبان به شهر مشهد می‌آیند. معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی در این رابطه گفت: در شب و روز میلاد حضرت امام رضا(ع) 3 میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و ارادت خود به خاندان اهل بیت(ع) را به نمایش خواهند گذاشت.
محمود ممتاز عنوان می‌کند: آستان قدس رضوی برای پذیرایی از 3 میلیون زائر آمادگی لازم را داشته و در این خصوص تسهیلات مورد نیاز برای رفاه حال زائران و مجاوران فراهم شده است.
وی افزود: عیادت خادمان رضوی از 10 هزار بیمار در بیمارستانهای استانهای خراسان رضوی،‌جنوبی و شمالی و توزیع بسته‌های متبرک میان آنان و قرائت اذان و اقامه در گوش نوزادان تازه متولد شده از جمله برنامه‌های سالروز میلاد امام رضا(ع) است.
به گفته ممتاز گل‌آرایی صحن‌های حرم مطهر رضوی،‌ نورآرایی حرم مطهر و عطرافشانی در رواق‌های مختلف از دیگر برنامه‌های آستان قدس در دهه کرامت رضوی است.
معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی تصریح کرد: سخنرانی خادمان رضوی در هزار مسجد مشهد با موضوع سبک زندگی رضوی و حضور 300 گروه از خادمان بارگاه مطهر رضوی در مراکز توانبخشی و مدارس استثنایی مشهد از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی برای گرامیداشت دهه کرامت بوده است.
ممتاز ادامه داد: در طول این دهه از 60 هزار نفر ایثارگر، خانواده شهدا، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در قالب 90 گروه برای تشرف به حرم مطهر رضوی دعوت به عمل آمد.
وی به توزیع 12 هزار بن غذای متبرک حضرت امام رضا(ع) در فرودگاه، راه‌آهن و مراکز پلیس راه در ورودی مشهد اشاره کرده و می‌گوید: غذای متبرک حضرت هر ساله به مناسبت میلاد امام هشتم در فرودگاه، راه‌آهن و مراکز پلیس راه توزیع می‌شود.

 


وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین با تایید وجود دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا گفت: واشنگتن باید از زبان تهدید دست بردارد.
وزیر امور خارجه ایران در نخستین مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که همتای انگلیسی‌اش درخواست ملاقات با وی را کرده و او نیز آن را پذیرفته است.
وی در ادامه این مصاحبه با تاکید بر اینکه ما و آمریکا از بی‌اعتمادی متقابل رنج می‌بریم افزود که ما برای جلب اعتماد آمریکا در خصوص مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته ای ایران آمادگی داریم و از آمریکا می‌خواهیم که اراده صادقانه خود را در صلح نشان دهد و دست از زبان تهدید بردارد.
وی گفت که دعوت به جنگ، جرم خطرناکی است و هرگز به نفع دوستان ما در منطقه و حتی آمریکا نیست.
ظریف در خصوص بحران سوریه اظهار داشت: کسانی که در مقابل شبکه‌های تلویزیونی جهان اشک می‌ریختند باید از راه‌حل مسالمت‌آمیز در سوریه حمایت کنند؛ دموکراسی در سوریه ایجاب می‌کند که پیش‌شرط وضع نشود.
ظریف تاکید کرد که حل بحران سوریه هرگز جز از طریق گفت‌وگو و راه حل سیاسی نخواهد بود و ما مرحله دشوار را پشت سر گذاشته و امیدوار هستیم که احتمال اقدام نظامی علیه سوریه به پایان رسیده باشد.
وی اظهار داشت که زور دیگر قادر نیست نتایج دلخواه آمریکا را محقق کند و پیشنهاد روسیه و تصمیم سوریه درباره سلاح‌های شیمیایی، حکیمانه بود و زبان تهدید مقامات آمریکا دیگر کهنه شده است.
5+1 جدیت داشته باشد
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین دیروز در دیدار با عادل عبدالمهدی معاون سابق رئيس جمهور عراق با اشاره به موضوع هسته‌ای تاکید کرد که چنانچه جدیت و درایت در طرف مقابل وجود داشته باشد، این مسئله قابل حل است.
ظریف با اشاره به اینکه مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشان دادند که تا چه حد قدرت و اقتدار خود را باور داشته و از حقوق خود نمی‌گذرند، افزود: دانش و فناوری هسته‌ای در ایران بومی شده و بر این اساس ما ضمن تاکید بر حق قانونی خود آماده مذاکره برای حل و فصل این مسئله هستیم.
وزیر امور خارجه با اشاره به اوضاع خطیر منطقه به ویژه سوریه و تاکید بر اینکه تروریسم در منطقه ریشه خارجی دارد، سوابق ایجاد فتنه در افغانستان و عراق به هزینه مردم این کشورها و تلاش بیگانگان برای ایجاد توازن مورد نظر خود در منطقه را یادآور شد و تصریح کرد که با جلوگیری از جنگ بر ضد سوریه، طرفداران افراط و تکفیری‌ها در منطقه ناکام شدند.
عبدالمهدی نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های مستمر قدرت‌‌های بیگانه برای تغییر موازنه در منطقه و جهان به ویژه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران اینک به کشور مقتدر منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده و ما همواره تاکید داریم که هیچ طرحی در منطقه موفق نخواهد بود، مگر اینکه ایران به‌عنوان بازیگر اصلی در منطقه مد نظر قرار گیرد.

 


نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های وزیر نیرو سدهایی که در بالادست رودخانه هلیل‌رود جیرفت بود، باز شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، «فرج‌الله عارفی» یکشنبه‌شب در جمع مردم روستاهای چمن، دوبنه و سرونی علیا از توابع بخش مرکزی این شهرستان اظهار داشت: رودخانه هلیل‌رود 400 کیلومتر طول دارد و در گذشته بدون توجه به نیاز مردم جنوب کرمان بر سر شاخه‌های این رودخانه سه سد ایجاد کردند و در طی سال‌های اخیر قصد ایجاد دو سد دیگر را بر روی این رودخانه داشتند که سبب خشکسالی منطقه جنوب شد.
وی افزود: در طی نشست‌هایی که با وزیر نیرو داشتیم، آثار زیانبار این سدها را بر منطقه جنوب کرمان و نابودی جازموریان مطرح کردیم که در صورت نیاز باید سدهای ساخته شده را به دلیل بر هم زدن نظم طبیعت و اکوسیستم منطقه تخریب کنند.
عارفی بیان داشت: با پیگیری‌های چیت‌چیان وزیر نیرو جلوی ساخت این دو سد جدید که در مرحله مطالعه و اجرا بودند، گرفته شد و بعد از 16 سال رودخانه هلیل‌رود به حالت اول خود بازگشت و سدهایی را که در بالادست این رودخانه بودند باز کردند.
وی افزود: طبق ماده 26 قانون توزیع عادلانه آب وزارت نیرو که طی سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته، دولت مکلف شده است، حق آب مردم این منطقه که سبب خشکسالی و نابودی مزارع و درختان شده را پرداخت کند و باید مشکل آبرسانی به روستاهای این حوزه وسیع را که در خطر خشکسالی است، برطرف کند.

 


وزیر کشور در مراسم معرفی استاندار جدید مازندران گفت: منابع هر استان را بر اساس شاخص‌های همان استان توزیع خواهیم کرد.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه عمده اشکالات در بودجه نویسی فقدان شاخص‌گذاری است، تصریح کرد: در تهران تلاش می‌کنیم این شاخص‌ها تدوین شود و منابع استان را براساس شاخص‌ها توزیع کنیم که بر این اساس مرکز استان و مناطق محروم یک شاخص‌هایی دارد که هر فردی اعتراضی داشت بتوانیم با شاخص‌ها دلیل اختصاص اعتبار را اعلام کنیم.
وی در زمینه روند انتخاب استاندار جدید، مازندان گفت: با تعهدی که در مجلس به نمایندگان دادیم شاخص‌های استاندار را اعلام کردیم و گفتیم شما افراد را پیشنهاد دهید و مازندران از نخستین استان‌هایی بود که سه نفر را معرفی کرد.
رحمانی‌فضلی افزود: یک نماینده که کاندیدا بود استعفا داد که این عمل قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه حدود 19 نفر از مجلس اعلام آمادگی کردند تا با دولت همکاری کنند، اظهار داشت:‌ البته با هیج کدام موافقت نکردیم.
وی گفت: به استاندار جدید مازندران 2 ماه فرصت می‌دهم که برنامه استان را به ما بدهد که چه اقداماتی قرار است در مازندران صورت گیرد و وی باید سهم دولت، مردم، وزارت کشور و سهم خودشان در توسعه استان را مشخص کند.
این مسئول با بیان اینکه کشور با همه تحریم‌ها در تحولات منطقه‌ای نقش مؤثری دارد، گفت: راه مقاومت در برابر تحریم در کشور مشخص شده و ما تحریم را پشت سر می‌گذاریم.
وی با بیان اینکه درست است که در تحریم هستیم و این تحریم نشان‌دهنده پویایی ما است، ابراز داشت: دشمنان همه بلاهایی که می‌خواست بر سر ایران بیاورند، آوردند، اما با هر شرایط کشور موفق بوده است.
وزیر کشور متذکر شد: فشارها در اوج است و بحث تحریم در بالاترین شرایط قرار دارد، راه مقاومت در برابر تحریم در کشور مشخص شده و ما تحریم را پشت سر می‌گذاریم.
وی با اعلام اینکه باید با اقتصاد نفتی خداحافظی کنیم، بیان داشت: اکنون به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم روزانه 2 میلیون بشکه نفت صادر کنیم.
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه هزینه جاری کشور سالانه 120 هزار میلیارد تومان است، گفت: باید روی پای خود بایستیم و اقتصاد و تولیدرا با رویکرد صادرات در کشور نهادینه کنیم.
وزیر کشور در این زمینه ادامه داد: اگر یارانه‌های دریافتی مردم در قالب صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری مدیریت شود می‌توان درحوزه تولید و اشتغال مازندران برنامه‌ریزی کرد.
وزیر کشور میزان نقدینگی کشور را 600 هزار میلیارد ریال اعلام کرد وگفت: هم‌اکنون سه برابر میزان دارایی کشور، نقدینگی نزد مردم وجود دارد که با اصلاح سیستم بانکی می‌توانیم از آن برای تولید در کشور استفاده کنیم.
رحمانی‌فضلی با تاکید بر بهره‌گیری از سرمایه‌های مردمی در توسعه اقتصادی کشور و با توجه به ارقام یارانه‌ای که به حساب مردم واریز می‌شود، اظهار داشت: همه سرمایه‌های مردم می‌تواند در صندوقی وارد شود و تا زمانی که سرمایه‌ها در این صندوق است سالی 20 درصد تا 30 درصد می‌توانیم به مردم سود دهیم و مطمئن باشیم ضرر نمی‌کنیم.
وی افزود: می‌توانیم بخشی از این ارقام را به مردم تسهیلات داده و بخشی را نیز سود دهیم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه رابطه دولت با همه مردم براساس رفتار سیاسی است و تلاش می‌کنیم رفتار سیاسی را قاعده‌مند کنیم، افزود: هر کسی کار سیاسی در کشور می‌کند باید پاسخگو باشد.
در پایان این مراسم ربیع فلاح‌جلودار به‌عنوان استاندار جدید مازندران معرفی شد.

 


گنبدکاووس - خبرنگار کیهان:
امام‌جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: ایمان شخص مسلمان کامل نمی‌شود مگر آنکه محبت اهل‌بیت(ع) را به معنای واقعی کلمه در دل داشته باشد.
آخوند عبدالباسط نوریزاد در همایش زیر سایه خورشید امام‌رضا(ع) در کلام شیعه و سنی، تصریح کرد: خداوند نعمتهای بی‌شماری به بشریت و بخصوص مسلمانان عطا کرده است که محبت اهل‌بیت از مهم‌ترین آنهاست.
وی با اشاره به حدیث سفینه‌النجاه از رسول اعظم(ص) افزود: اگر محبت اهل‌بیت به معنای واقعی آن را در دل نداشته باشیم باید در ایمان خود تجدید‌نظر کنیم.
آخوند نوریزاد با اشاره به حضور اقوام مختلف در منطقه گنبدگاووس، افزود: اهل سنت و اهل تشیع در این منطقه فارغ از هر گونه مشکلی در کنار هم و با وحدت بی‌نظیر زندگی می‌کنند.
امام‌جمعه اهل سنت گنبدکاووس، برقراری این وحدت را نتیجه زحمات و مجاهدت‌های علمای اعلام و نیز مسئولان این منطقه ذکر کرده و گفت: مردم ایران باید خداوند را سپاسگزار باشند که زیر سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنند.
آخوند نوریزاد، رهبر معظم انقلاب اسلامی را مجتهدی برجسته، سیاستمداری آگاه به مقتضیات زمان و شجاع و مدبر توصیف کرده و خاطرنشان کرد: هوشمندانه آن حضرت موجب شده است که توفیقات متعدد نصیب ایران شود.
وی همچنین بنیانگذار انقلاب اسلامی را نیز نمونه یک رهبر دینی آگاه و مجاهد خواند و افزود: انقلاب اسلامی با رهبری امام‌خمینی(ره) و مجاهدت مردم ایران بر طاغوت پیروز شد.
وی افزود: زیارت آستان امام هشتم یکی از آرزوهای مردم اهل سنت ترکمن است که به مناسبت‌های مختلف به سوی مرقد آن حضرت می شتابند و ضمن اهدای نذورات برای برآورده شدن حاجات خود به آن حضرت متوسل می‌شوند.
در این همایش، جمعی از خدام آستان قدس رضوی ضمن قرائت سلام خاصه امام هشتم، در وصف آن حضرت مداحی کردند.

 


رشت- خبرنگارکیهان:
قاریان و حافظان برتر مسابقات قرآن استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور در رشت مشخص شدند.
مسابقات قرآن استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور به مدت 2روز در 2 بخش مردان و زنان در رشت برگزار شد و طی آن در رقابت استادان فهیمه گلپایگانی از منطقه 10 و مجید فقیه از منطقه 4 در بخش تحقیق، بهجت‌السادات موسوی‌زاده از منطقه 4 و سیداحمد میران از منطقه3 در ترتیل مقام نخست را کسب کردند.
همچنین در بخش حفظ قرآن کریم زهرا محمدی از منطقه یک و حمیدرضا بهشتی از منطقه5 در حفظ5 جزء، مریم رفیعی از منطقه4 و محمد محسنی از منطقه10 در حفظ 10جزء، مینا صلواتی از منطقه16 و حمید احمدی از منطقه5 در حفظ 20 جزء، سیده زینب تقی‌پور از منطقه17 و ابوالقاسم باقری از منطقه9 در حفظ کل قرآن کریم نفرات اول شدند.
در رقابت دانشجویان نیز پرنیان عصابخش از منطقه8 و مهدی محمدزاده از منطقه13 در بخش تحقیق، مریم سمایی از منطقه12 و ابوالفضل زیبایی از منطقه 17 در ترتیل، فاطمه مسعودی از منطقه3 و سیدعلی خامسه از منطقه17 در بخش حفظ 5 جزء، طاهره قاسمی و محمدباقر فروغی از منطقه10 در بخش حفظ 10 جزء، راضیه حسینی از منطقه یک و عبدالله مباحی از منطقه 6 در بخش حفظ 20 جزء و حمیده جعفری از منطقه9 و مجتبی محسنی از منطقه3 در حفظ کل قرآن رتبه‌های برتر را کسب کردند.
در این رقابتها 350 دانشجو و قاری و حافظ قرآن کریم حضور داشتند.

 


رئیس صندوق حمایت از توسعه کشاورزی دامغان گفت: خیلی از خوشه‌های پسته باغ‌های استان به علت گرمی هوا و کمبود آب بر روی درخت خشک شده‌اند که درصد این خشکی در بعضی مناطق به 65 درصد نیز می‌رسد.
نادعلیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان، افزود: پسته دامغان همواره از این لحاظ دچار مشکل بوده و تنها راه‌حل این مشکل، انتقال آب دریای‌خزر به استان است.
وی از تشکیل انجمن پسته استان سمنان خبر داد و گفت: راه‌اندازی ترمینال پسته در دامغان نیز در دست اقدام است و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این ترمینال، بسیاری از مشکلات پیش‌روی پسته‌کاران استان حل شود.این عضو کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان گفت: راه‌اندازی ترمینال پسته، سورتینگ محصولات پسته را به دنبال دارد. همچنین استفاده از روش‌ها و تکنولوژی جدید وهمچنین بسته‌بندی‌های مناسب برای افزایش سوددهی بهره‌برداران و معرفی پسته دامغان که مرغوبترین پسته جهان محسوب می‌شود، مفید است.
نادعلیزاده با بیان این‌که با راه‌اندازی ترمینال از میزان ترفروشی و خام‌فروشی پسته کاسته می‌شود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این ترمینال و حرکت به سمت تولید محصول خشک باعث می‌شود بهره‌برداران نیز از سود محصول خود منتفع شوند.
وی با اشاره به ظرفیت بالای پسته دامغان در تبدیل شدن به محصول خشک، عنوان کرد: از 2/5 کیلو پسته تر شاه پسند یک کیلو پسته خشک تولید می‌شود که کیفیت بسیار مناسبی نیز دارد.
رئیس صندوق حمایت از توسعه کشاورزی دامغان با بیان این‌که میزان محصول پسته‌کاران دامغانی در سال گذشته نیز به دلیل گرمازدگی و سرمازدگی کم بود، افزود: برداشت محصول امسال نیز نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.
وی تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر گرمازدگی، استفاده از سموم نیز یکی از دلایل پایین بودن مقدار محصول پسته در باغ‌های استان بوده است.
پسته دامغان به عنوان مرغوب‌ترین پسته جهان شهرت بین‌المللی دارد.

 


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه مرحله سوم افزایش قیمت بلیت هواپیما به زودی اجرا می‌شود گفت: این سازمان آمادگی آزادسازی قیمت بلیت هواپیما را دارد.
حمیدرضا پهلوانی در مراسم افتتاح پروازهای شرکت هواپیمایی اترک با بیان اینکه زمینه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما فراهم است، اظهار کرد: باید این آزادسازی از ابتدای امسال انجام می‌شد که به دلایلی تاکنون انجام نشده است لیکن این برنامه در دستور کار سازمان
قرار دارد.
وی با برشمردن افزایش قیمت 65 تا 70 درصدی قیمت بلیت هواپیما در سال گذشته تصریح کرد: براساس ماده 166 قانون برنامه پنج ساله کشور دولت مکلف است در سال سوم اجرای این قانون یعنی سال 92 قیمت بلیت هواپیما را آزادسازی کند و سازمان هواپیمایی کشوری هم زمینه‌های اجرای این قانون را فراهم کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باعث رقابتی شدن قیمت‌ها و به نفع مردم است و با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، خدمات بهتری به مردم ارائه می‌شود.
پهلوانی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری سال گذشته برای زمینه‌سازی اجرای این قانون، اقدام به آزادسازی قیمت بلیت پروازهای خارجی کرده که این آزادسازی منجر به رقابت شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای خارجی شده است.

 


تبریز-خبرنگار کیهان:
شارژ کنترلر خورشیدی، توسط محققان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی طراحی و ساخته شد.
رئيس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این مورد به خبرنگاران گفت: پژوهشگران جهاد دانشگاهی استان شارژ کنترلر خورشیدی 12 ولت 20 آمپر و 24 ولت 10 آمپر را که قادر به پشتیبانی از دو نوع باتری در سیستم‌های انرژي‌های نو هستند، طراحی و تولید کرده‌اند.
احمد فرشبافیان تصریح کرد: شارژ کنترلر طراحی شده به هنگام شروع کار، اطلاعات مربوط به نوع باتری را از کاربر دریافت کرده و با توجه به آن، باتری شارژ می‌شود.
وی افزود: این دستگاه به سنسور دما مجهز بوده و در شرایطی که دمای بیش از حد وجود داشته باشد، سیستم کنترلی عمل شارژ را متوقف می‌کند.
دستگاه مزبور همچنین قابل اتصال به رایانه قابل استفاده در ادارات است و برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه، ضمن استفاده از فیوز، از حفاظت نرم‌افزاری استفاده شده که اگر خطایی در سیستم روی دهد، سیستم به صورت نرم‌افزاری قطع شده و از آسیب دیدن دستگاه و سلول‌های خورشیدی جلوگیری می‌شود.
فرشبافیان در پایان گفت: این دستگاه قادر به تشخیص تخلیه کامل باتری و قطع برق مصرف‌کننده است که از این طریق مانع از وارد شدن آسیب به دستگاه‌های مصرف‌کننده می‌شود.

 


آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری، از مدیران حوزه علمیه و شاگرد امام خمینی(ره) به کما رفت.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری، از مدیران حوزه علمیه و شاگرد امام خمینی(ره) به علت درد و رنج ناشی از کهولت سن، هم‌اکنون وضع عمومی مناسبی ندارد و در حالت کما به سر می‌برد.
خانواده آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری از مردم خواسته‌اند تا برای این پیر مجاهد دعا کرده و از محضر خداوند متعال، شفای عاجل وی را خواستار شوند.
آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری در سال 1310 هجری شمسی چشم به جهان گشود و از همان دوران نوجوانی و جوانی در شهرهای قم و مشهد مقدس به تحصیل پرداخت و در نهایت به سمنان برگشت.
وی 50 سال در خدمت دین و مردم سمنان بود؛ آیت‌الله نصیری از محضر بزرگانی چون علامه محمدصالح حائری سمنانی، ملاغلام حسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزاهاشم قزوینی و مراجع عظام بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، سید محمد محقق داماد و امام خمینی(ره) کسب فیض کرد.
وی سال‌ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان در سطوح مختلف علمی پرداخت.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
با تشکیل هیئت 3 نفره صدور پروانه مصرف معقول آب در استان اصفهان، امکان پرداخت خسارت به کشاورزان فراهم شد.
محمد نصر اصفهانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام این مطلب در خصوص مصرف معقول آب طور موقت نسبت به صدور پروانه مصرف معقول آب برای صاحبان حقابه‌های موجود اقدام شود بدون آنکه حق اینگونه حقابه‌داران از بین برود که در این راستا هیئت سه نفره صدور پروانه مصرف معقول آب کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تشکیل و اقدام به صدور پروانه کرده است.
جواد محمدی فشارکی نماینده استانداری و دبیر هیئت مستقر در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز اظهار داشت: صاحبان حقابه که برای آنها پروانه مصرف معقول آب صادر می‌شود به طور قانونی مالک میزان آب قید شده در پروانه هستند لذا در صورت نقصان در میزان آب دریافتی که بر اثر خشکسالی و اجرای طرح‌های عمرانی و صنعتی باشد بر اساس ماده 44 قانون کلیه خسارات مربوط بایستی به نحوی از طرف دولت (وزارت نیرو) جبران و پرداخت شود.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
جمعی از نیروهای اجرائیات مناطق هشتگانه شهرداری اهواز با تجمع در مقابل شهرداری این شهر خواستار لغو قرارداد جدیدشان با پیمانکار شدند.
یکی از معترضان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: افرادی که در این محل تجمع کرده‌اند عمدتاً دارای سوابق خدمتی بالای 5 سال هستند که از تاریخ 25 آبان 89 شهرداری آنها را ملزم کرد با پیمانکار قرارداد ببندند.
وی افزود: این قرارداد با اعتراض نیروها در تاریخ 25 دی ماه 90 تحت عنوان هدیه شهرداری به نیروهای اجرائیات لغو شد و کارگران حقوق و مزایای خود را مستقیماً زیر نظر شهرداری دریافت می‌کردند.
وی در ادامه گفت: متأسفانه اواخر مرداد ماه امسال دوباره ما را که حدود 300 نفر هستیم به وضعیت سابق برگرداند و اصرار دارند که طرف قرارداد ما پیمانکار است که ما زیر بار این موضوع نرفتیم چرا که معمولاً پیمانکار از پرداخت حق و حقوق امتناع می‌ورزد و از ثبات شغلی برخوردار نخواهیم بود.
وی افزود: با آغاز کار شورای چهارم شهر اهواز، امیدوارم صدای معترضان به گوش اعضای جدید شورا رسیده و برای حل مشکل ما چاره‌اندیشی کنند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10