(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 31 شهریور 1392 - شماره 20597

 حوادث کوتاه از کشور
توصیه پلیس آگاهی
دانش‌آموزان موارد مشکوک را اطلاع دهند
معاون اول رئیس جمهوری: هلال احمر باید منادی پیام صلح و دوستی ایران به منطقه باشد
مادران پس از مرخصی زایمان باید با حفظ سمت به شغل خود باز گردند
سردار رحیمی اعلام کرد
حضور 100 درصدی پلیس و 2 بالگرد برای کاهش ترافیک مهرماه
در کنگره جراحی پلاستیک بررسی می‌شود
جایگزینی بافت‌های از دست رفته با استفاده از مهندسی بافت
شناسایی 26 هزار مبتلا به اچ‌آی‌وی در کشور
فانی در پیامی به مناسبت بازگشایی مدارس: مدارس باید به پایگاه‌ تدین، تعلم، حق‌طلبی و قانونمداری تبدیل شود
 معلمان عشایری به لپ‌تاپ و تبلت مجهز شدند
در اعتراض به اقدام نامعقول رئیس سازمان محیط زیست
خبرنگاران اولین نشست خبری «معصومه ابتکار» را ترک کردند
با گذشت اولیای دم
زندانی محکوم به قصاص در ارومیه از چوبه دار رهایی یافت
رضایت خانواده مقتول پس از 18 سال
تصحیح و پوزش
آتش‌سوزی در بزرگراه
لاک‌پشت 500 ساله
الماس‌های صد قیراطی
صدها کودک قربانی اخاذی اینترنتی
   


تصادف در محور بروجن - زرین‌شهر
زرین‌شهر - خبرنگار کیهان: در اثر تصادف یک دستگاه سواری با یک دستگاه کامیون 3 سرنشین خودروی سواری در دم جان باختند. علت این حادثه انحراف به چپ خودروی سواری اعلام شد.
سقوط در چاه 20 متری
تبریز - خبرنگار کیهان:جسد یک فرد 35 ساله که در چاهی در بلوار آذربایجان، شهر تبریز جان خود را از دست داده بود، بیرون آورده شد.
این حادثه در حد فاصل پل سرداران و میدان آذربایجان اتفاق افتاد، و نیروهای ایستگاه‌های آتش‌نشانی «یکه‌دکان» و «خاقانی» به محل اعزام شده و جسد این فرد را از چاه 20 متری خارج ساختند.
برخورد با قاچاق زغال سنگ
ایسنا - خرم‌آباد: فرمانده انتظامی کوهدشت از کشف 4 هزار و 850 کیلوگرم زغال سنگ قاچاق در این شهرستان خبر داد. این مقدار زغال سنگ قاچاق هنگام گشت‌زنی ماموران کلانتری 11 کوهدشت از 3 دستگاه خودروی سایپا کشف، و در همین ارتباط 3 نفر دستگیر شدند.
محکومیت شرکت خودروسازی
فارس - زاهدان: در پی دریافت شکایات علیه یک شرکت خودروسازی مبنی بر گرانفروشی خودرو،‌ موضوع در تعزیرات حکومتی بررسی شد، و پس از اثبات تخلف انتسابی، شعبه بدوی تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان مدیر و نمایندگی شرکت مزبور را به پرداخت جزای نقدی در حق شاکی و نیز در حق دولت محکوم کرد.
جریمه جایگاه سوخت متخلف
فارس - زاهدان: یک جایگاه سوخت در زاهدان به دلیل عرضه خارج از شبکه سوخت به میزان 17 هزار لیتر، توسط شعب بدوی تعزیرات حکومتی این شهرستان و بررسی مجدد پرونده در شعبه دوم تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، و اثبات تخلف انتسابی به پرداخت 170 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
مصدومیت در اثر نشت گاز
تبریز - خبرنگار کیهان: در پی بروز حادثه در حمل بشکه پودر کلر در برج سهند تبریز 5 نفر از مردم عادی و یک آتش‌نشان مصدوم و راهی مراکز درمانی شدند.
علت این حادثه افتادن بشکه پودر در زمین، و پخش پودر در کف خیس راه‌پله، و سپس ترکیب آن با آب و تولید گاز کلر و ایجاد مسمومیت اعلام شد.
قتل دختر جوان توسط دایی خود
برازجان - خبرنگار‌ کیهان: مرد جوانی در یکی از روستاهای شهرستان برازجان با ورود به منزل خواهر خود 2 دختر نوجوان او را مورد هدف گلوله قرار داد که در اثر آن دختر 1‍7 ساله در اثر اصابت گلوله به ناحیه سر در دم کشته و دختر کوچکتر بشدت مجروح و روانه بیمارستان شد.

 


معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان اینکه دانش‌آموزان موارد مشکوک در مسیر مدرسه را به والدین خود اطلاع دهند، گفت: والدین مراقبت بیشتری از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های احتمالی به عمل آورند.
سرهنگ هادی مصطفایی گفت: در آستانه بازگشایی مدارس آسیب‌های احتمالی بچه‌ها را تهدید می‌کند.وی با بیان اینکه نوجوانان دوره ابتدایی به خصوص دختران نیز در معرض آسیب‌ها قرار دارند، اظهار داشت: والدین و مربیان آموزشی باید این قشر جامعه را نسبت به خطرات و آسیب‌هایی که ممکن است آنها را تهدید کند آگاه کنند و از آنان بخواهند موارد و یا افرادی که به نظرشان مشکوک می‌رسد را برای پدران، مادران و معلمان خود بازگو کنند.

 


معاون اول رئیس جمهوری گفت: پیام صلح و دوستی که برازنده نظام اسلامی است باید توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر به منطقه منتقل شود.
اسحاق جهانگیری دیروز در مراسم معارفه و تودیع رؤسای جدید و قدیم هلال احمر که در معاونت بهداشت،‌ درمان و توانبخشی این جمعیت برگزار شد، افزود: هلال احمر ایران از یک قدرت و توانمندی ویژه‌ای برخوردار است که این توانمندی با حضور نیروهای امدادرسان ایران در سایر کشورهای آسیب دیده بسیار مهم و تأثیرگذار است و امدادگران و نجات‌گران هلال احمر باید پیام صلح و دوستی که برازنده نظام اسلامی است را با ارائه درست فعالیت‌های بشردوستانه در منطقه منتقل کنند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت با وجود تنگناهای مادی از جمعیت هلال احمر برای پاسخگویی فوری به انواع حوادث و امدادرسانی به نیازمندان دریافت خدمات امدادی حمایت خواهد کرد، به مشکلات اقتصادی کشور و تنگناهای مادی دولت اشاره کرد و گفت: ما در دوره‌ای منابع مالی خوبی داشتیم از این منابع به خوبی حفاظت نشد و در برخی موارد بی‌حساب و کتاب هزینه شد و اکنون آثار منفی این بی‌حساب و کتاب هزینه کردن را با مواردی چون تورم 40 درصدی، بیکاری بالا و کسری بودجه سنگین مشاهده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه ارائه اصلاحیه بودجه سال 92 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس هرچه زودتر اصلاحیه بودجه را تصویب کنند.
جهانگیری با اشاره به این موضوع که هفتاد هزار میلیارد تومان بودجه سال 92 غیرطبیعی است، توضیح داد: وقتی به اعداد واقعی بودجه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که وضعیت نامساعد بودجه عمرانی کشور بی‌سابقه است به طوری که کمتر از 10 درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته و 90 درصد آن هزینه های جاری است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: معنای پایین بودن بودجه عمرانی کشور این است که قدرت کشور در ساخت و ساز محدود شده است، البته ما تلاش داریم که با ابتکاراتی جدیدبتوانیم به نوعی این کسری را جبران کنیم و حتماً باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کرد و در این عرصه بخش خصوصی حضوری فعال پیدا کرده و موانع پیش‌رو برای حضور آن را برطرف کنیم.وی افزود: برخی از موانع در سطح بین‌المللی باید برطرف شود و ما می‌توانیم در داخل کشور با حضور بخش خصوصی اقتصاد را سامان دهیم.

 


معاون امور خانواده مرکز زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: دستگاه‌ها موظف هستند مادران کارمندی را که از مرخصی زایمان استفاده می‌کنند پس از بازگشت به محل کار با حفظ سمت و موقعیت به کار بازگردانند.
زهرا سجادی در گفت‌وگو با فارس افزود: وقتی موضوعی در مجلس مصوب می‌شود و به دولت ابلاغ می‌شود معنایش این است که اگر چنانچه دستگاهی این کار را انجام نداد تحت پیگرد قرار می‌گیرد چون قانون را نقض کرده است و علی‌رغم اینکه قانون به آن دستگاه دستور داده است که یک کاری را انجام دهد اما آن دستگاه قانون را عمل نکرده است.
وی ادامه داد: بر طبق قانون باید مادران با حفظ سمت به موقعیت شغلی خود بازگردند اگر دستگاهی خلاف قانون عمل کند و بعد از 6 یا 9 ماه مرخصی زایمان به محل کار برگردد و پست خود را از دست بدهد طبیعی است که در اینصورت ترجیح بدهد از مرخصی استفاده نکند و در آن ایام در محل کار خود حاضر شود تا پست خود را از دست ندهد.
سجادی خاطرنشان کرد: ضمانت اجرای قانون در متن قانون نهفته شده است و وقتی که مصوب می‌شود دوباره برای آن ماده قانونی ضمانت اجرا در نظر گرفته نمی‌شود و افرادیکه با این مشکل مواجه می‌شوند می‌توانند با مراجعه به دیوان عدالت اداری از دستگاه متخلف شکایت کرده و حق خود را مطالبه کنند.
معاون مرکز زنان افزود: دستگاه مربوطه موظف است به هر شکلی حقوق کارمند خود را حفظ کند و هم‌اکنون با افزایش مرخصی زایمان مادران به 9 ماه بازهم دستگاه‌ها موظف هستند آن را مطابق متن قانون اجرایی کنند و نباید موقعیت شخص کارمند به خطر بیفتد.سجادی افزود: حتی برای دانشجویان نیز این مصوبه وجود دارد که تا 4 ترم بتوانند مرخصی تحصیلی بگیرند و بعد از بازگشت بتوانند مجددا تحصیل خود را ادامه دهند و هم‌اکنون دانشجویان نیز می‌توانند از این قانون استفاده کنند.

 


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به افزایش 30 درصدی بار ترافیک مهرماه گفت: نیروهای پلیس راهور تهران به صورت 100 درصد در آماده‌باش هستند و دو دستگاه بالگرد نیز ترافیک مهرماه را کنترل می‌کنند.
سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه پلیس راهور تهران از دیروز در شرایط اول مهر قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به این که روز یکشنبه جشن شکوفه‌ها در تهران برگزار می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم بار ترافیک حدود 20درصد روز یکشنبه و حدود 30 درصد روز دوشنبه، همزمان با بازگشایی مدارس در پایتخت افزایش یابد.
وی با تاکید بر این که ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در 15 روز نخست مهرماه به صورت 100 درصد در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم پیک ترافیک صبحگاهی از روز یکشنبه از ساعت 6 تا 9 و عصرگاهی نیز از ساعت 16 تا 20:30 باشد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به ساعت کار ادارات اشاره کرد و گفت: با توجه به این که ساعت کار ادارات در تهران به ساعت 16 افزایش یافته است و با توجه به تقارن ترافیک عصرگاهی با تعطیلی ادارات پیش‌بینی می‌کنیم، بار ترافیک عصرگاهی به شدت افزایش یافته و شاهد بار ترافیک سنگینی در این ساعات باشیم.
سردار رحیمی درباره تردد سرویس‌های مدارس در پایتخت نیز گفت: تردد سرویس‌های مدارس دارای برچسب سال 92 تنها در محدوده زوج و فرد امکان‌پذیر است و برابر هماهنگی‌های انجام شده تمامی سرویس‌های مدارس دارای برچسب می‌توانند همه روزه در ساعات «6:30 تا 8:30»، «11 تا 13» و «16 تا 17» در محدوده زوج و فرد تردد کنند و تردد آنها بلامانع است در غیر این ساعات تردد تمامی سرویس‌های مدارس در محدوده زوج و فرد ممنوع است.
وی در خصوص سرویس ادارات نیز با انتقاد از این که متاسفانه هیچ اقدام خاصی در خصوص سرویس ادارات علی‌رغم تاکید دولت و ابلاغیه ویژه استاندار وقت تهران صورت نگرفته است، گفت: انتظار داریم مسئولان استانداری تهران تکلیف اداراتی که سرویس‌های خود را حذف کرده و حجم زیادی خودروی شخصی را روانه خیابان‌ها کرده‌اند، هرچه سریع‌تر مشخص کنند.سردار رحیمی از سرویس برخی از ادارات که فرسوده هستند انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی ادارات سازمان‌ها نیز اتوبوس‌های فرسوده بین شهری را که عملا از ناوگان تردد خارج شده‌اند و دارای آلایندگی بسیار بالا و ایمنی بسیار پایین هستند به کار گرفته‌اند که بر این اساس برآورد می‌شود علاوه بر اتوبوس‌های سرویس ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی و نظامی و انتظامی، بیش از 2000 دستگاه اتوبوس شرکت واحد پایتخت فرسوده هستند که پلیس در صورت تعیین تکلیف نشدن آنها، باید آنها را متوقف کند.
وی به موضوع خروج خودروهای فرسوده اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ اتفاق خاصی در خصوص خروج خودروهای فرسوده رخ نداده است و در حال حاضر حداقل 20 هزار تاکسی فرسوده در پایتخت داریم که هیچ اقدامی برای از رده خارج کردن آنها صورت نمی‌گیرد.

کنترل شدید محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک
وی از کنترل شدید محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک همزمان با اول مهرماه خبر داد و گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مبادی جزیی طرح زوج و فرد را نیز به طور جدی کنترل می‌کنند. از سوی دیگر برابر اعلام قبلی هیچ یک از تاکسی‌های پلاک غیر تهران به هیچ وجه حق ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد را ندارند و قطعا برابر دستور صادره ماموران این محدوده‌ها با تاکسی‌های متخلف برخورد خواهند کرد.
گلایه پلیس از شهرداری
وی با گله‌مندی از عدم ساماندهی حمل بار مسافر در پایتخت از سوی شهرداری تهران، گفت: علی‌رغم این که 5/2 سال از قانون ساماندهی حمل و نقل بار مسافر و 5/1 سال از آیین‌نامه اجرایی آن می‌گذرد و بر اساس آن متولی این امر شهرداری تهران است، اما متاسفانه هیچ اقدام خاصی را در این خصوص شاهد نبودیم.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این که در سایر شهرها موضوع ساماندهی حمل بار مسافر به طور کامل برطرف شده است، گفت: پلیس تا پایان شهریورماه مهلتی به وانت‌بارها برای ساماندهی داده بود که متاسفانه این ساماندهی صورت نگرفت و از مسئولان شهرداری تهران گله‌مندیم که چرا این امر تاکنون محقق نشده است چرا که عدم ساماندهی بار مسافر شامل تاکسی‌ها، آژانس‌ها، وانت‌بارها، مینی‌بوس‌ها، اتوبوس‌ها و... موجب ایجاد بی‌نظمی در سطح شهر شده و بر مشکلات ترافیکی اول مهرماه می‌افزاید.
وی با اشاره به این که پیش از این گفته می‌شد که مشکل بین اتحادیه، وزارت بازرگانی و شهرداری تهران است، افزود: خوشبختانه با قانون جدید و آیین‌نامه مذکور این مشکل به طور کامل برطرف شده و امیدواریم مسئولان شهرداری تهران در اسرع وقت، کار ساماندهی این بخش‌ها را انجام دهند چرا که در غیر این صورت پلیس مجبور است برای روان‌سازی بار ترافیک خصوصا در هسته مرکزی شهر از تردد حداقل یکصد هزار وانت باری که هنوز ساماندهی نشده‌اند و آژانس‌های تاکسی تلفنی فاقد آرم طرح ترافیک جلوگیری کنند.
ممنوعیت کنده‌کاری و برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در 15 روز اول مهرماه
وی با تاکید بر اینکه هرگونه کنده‌کاری و برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در 15 روز اول مهرماه ممنوع است، گفت: خوشبختانه فقط تعدادی نمایشگاه کم‌بیننده در مهرماه برگزار می‌شود، اما با توجه به ورود یک جمعیت دو میلیون نفری به حجم ترددهای پایتخت قطعا شاهد افزایش بار ترافیک خواهیم بود.
سردار رحیمی در پایان از شهروندان خواست ضمن همکاری با پلیس خصوصا در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید تا حد امکان از وسائط حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند تا مجبور نشوند بعضا ساعت‌ها در بار ترافیک معطل بمانند.

 


دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران و جراحی پلاستیک بینی و صورت از ارائه جدیدترین روش مهندسی بافت با هدف جایگزینی بافت‌های از دست رفته به‌ویژه در حوزه گوش، گلوو بینی در این کنگره که از 17 تا 19 مهر ماه در مرکز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود، خبر داد.
دکتر ابراهیم رزم‌پا با اعلام این خبر افزود: امروزه رایج‌ترین اقدام برای جبران نقایص اعضای مختلف بدن، پیوند عضو است که در این روش مشکلاتی از قبیل یافتن دهنده مناسب عضو، هزینه بسیار بالا، احتمال ایجاد آلودگی‌های میکروبی و ویروسی، واکنش‌های ایمنی و پس زدن پیوند وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از مهندسی پلیمر با هدف ساخت پروتزهای مصنوعی از دیگر روش‌های رایج برای جبران بافت‌های از دست رفته است، خاطرنشان ساخت: امروزه یکی از بهترین و جامع‌ترین راه‌حل‌ها برای ترمیم نقایص بافتی به کارگیری مهندسی بافت است که قرار است، نحوه به‌کارگیری آن در چهارمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران و جراحی پلاستیک بینی و صورت از سوی دکتر نوید احمدی روزبهانی ارائه شود.
دکتر رزم‌پا گفت: نیاز به مهندسی بافت در حوزه تخصصی گوش، حلق و بینی از سال‌ها قبل احساس می‌شده است که از دستاوردهایی که امروزه در دسترس این رشته قرار گرفته می‌توان از «درم بدون سلول» نام برد.
وی افزود: در حیطه راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت تاکنون اقدام‌هایی در زمینه مهندسی بافت از قبیل تهیه بافت غضروفی، استخوانی و چربی صورت گرفته که هم‌اینک در ایران نیز در دسترس است.
دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌‌المللی راینولوژی ایران و جراحی پلاستیک بینی و صورت ابراز امیدواری کرد، برگزاری این کنگره که با حضور متخصصان داخل و خارج کشور برگزار می‌شود، زمینه توسعه هرچه بیشتر رشته راینولوژی را در ایران فراهم آورد.وی در ادامه تصریح کرد: جراحی قاعده جمجمه به کمک اندوسکوپ از دیگر مباحث این کنگره سه روزه را تشکیل می‌دهد.به گفته دکتر رزم پا از آنجا که منطقه قاعده جمجمه، منطقه‌ای است که دسترسی به آن برای جراحان اعصاب و گوش و گلو و بینی با دشواری همراه بوده و اعمال جراحی در این زمینه در زمره اعمال جراحی بزرگ با عوارض زیاد است به کارگیری روش اندوسکوپیک با هدف دسترسی به این ناحیه طی سال‌های اخیر در کشور با پیشرفت‌های مثبتی روبرو بوده که برپایی این کنگره فرصت مناسبی را برای ارائه این دستاوردها فراهم می‌آورد.

 


رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار اعلام شده از اچ‌آی‌وی در کشور، گفت: تا اول تیر ماه سال جاری حدود 26 هزار مورد اچ‌آی‌وی در کشور ثبت شده است؛ این آمار بر اساس گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی است که ماهانه جمع‌آوری و هر سه ماه یک بار توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.
عباس صداقت ادامه داد: نکته مهم در این آمارها آن است که همچنان بیشترین موارد ابتلا به اچ‌آی‌وی را میان مصرف‌کنندگان تزریقی مواد شاهدیم. البته با مشارکت دیگر سازمان‌های همکار، در دهه گذشته در زمینه بروز این بیماری در مصرف‌کنندگان تزریقی مواد، بسیار خوب کار شد و به این ترتیب از سرعت شتابان شیوع اچ‌آی‌وی میان مصرف‌کنندگان تزریقی مواد و همچنین در بین زندانیان کاسته شد.
افزایش موارد ابتلا به اچ‌آی‌وی از طریق روابط جنسی محافظت نشده و افزایش ابتلای زنان به این بیماری
صداقت افزود: همچنین آمارها حاکی از آن است که در سال‌های اخیر انتقال این بیماری از طریق روابط جنسی محافظت نشده افزایش یافته است. همچنین انتقال در میان زنان نیز مقداری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: مصرف مواد روانگردان شبه آمفتامین که تحت عنوان «شیشه» معروف است، تهدید دیگری برای برنامه کنترل ایدز در کشور است. البته جوان بودن جمعیت کشور را نیز باید در نظر گرفت؛ به طوری که حدود 46/5 درصد از موارد ثبت شده اچ‌آی‌وی در کشور 25 تا 34 ساله هستند که این موضوع اهمیت این گروه سنی از لحاظ ابتلا به اچ‌آی‌وی را نشان می‌دهد.رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت در عین حال گفت: بر اساس مدل‌های ریاضی تخمین زده می‌شود که حدود 70 تا 80 هزار مورد ابتلا به اچ‌آی‌وی در کشور وجود داشته باشد.

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پیامی در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 93-92 از اولیای دانش‌آموزان خواست که در تحقق تحول بنیادین با مسئولان مدرسه و آموزش و پرورش تعامل و مشارکت جدی داشته باشند.
دکتر علی‌اصغر فانی در این پیام ضمن سلام و درود به حماسه‌سازان بزرگ معلم و شاگرد در مکتب ایثار و شهادت تاکید کرده است: بازگشایی باشکوه مدارس و مراکز آموزشی را به حماسه‌سازان سیاسی، معلمان فرهیخته، دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان و همکاران تبریک می‌گویم و همچنین تبریک ویژه خود را به قدوم معصومانه نوگلان و شکوفه‌های نورسته مدارس، دانش‌آموزان پایه اول تقدیم داشته و امیدوارم فضای مدارس ما در سال تحصیلی جاری به کانون فعال و پایگاه همراهی تدین، تعلم، حق‌طلبی و قانون‌مداری تبدیل شود.
در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: مدیریت امروز وزارت آموزش و پرورش با اعتقاد به تقدس ذاتی هنر معلمی و باور به اینکه «دست توانای معلم است که چشم‌اندازهای آینده ما را ترسیم می‌کند.» به خدمت‌گزاری مربیان گل‌های بوستان مدارس افتخار می‌کند و تکریم، رفاه و رشد معلمان و مربیان و به‌سازی و ارتقای منابع انسانی، به عنوان گرامی‌ترین سرمایه‌های نظام آموزشی را وظیفه اساسی و اولویت برنامه‌ای خود می‌داند.
در این پیام همچنین ضمن سپاسگزاری از اولیای دانش‌آموزان که همواره نظام تعلیم و تربیت را در خدمت‌رسانی مناسب‌تر به فرزندانشان یاری کرده‌اند، تاکید شده است بی‌شک تحقق تحول بنیادین با تعامل و مشارکت و همکاری اولیای دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های درون و برون مدرسه‌ای میسر خواهد بود.

 


مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش گفت: در 2 سال اخیر 250 معلم عشایری به لپ‌تاپ و تبلت‌های آموزشی مجهز شده‌اند.
عبدالرسول شکیبافر، مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به موضوع هوشمندسازی مدارس و تخصیص اعتبارات به این بخش، گفت: رویکرد هوشمندسازی مدارس را در مجموعه آموزش و پرورش داشتیم که از قبل آغاز و پس از تصویب سند تحول نیز این موضوع ادامه دارد.
وی افزود: در مناطق و مدارس عشایری با توجه به شرایطی که دارند نمی‌توانیم هوشمندسازی را مانند مدارس شهری دنبال کنیم؛ اما چون تقریبا 7 هزار کلاس‌های درس چند پایه داریم، برای اینکه عدالت آموزشی را در مناطق محروم توسعه دهیم، چاره‌ای نداریم که معلمان را در بحث فناوری‌های روز تجهیز کنیم.
شکیبافر با بیان اینکه در سال گذشته معلمان عشایری را به تجهیزات هوشمند مجهز کردیم، خاطر نشان کرد: تقریبا در 2 سال اخیر 250 معلم عشایری را به لپ‌تاپ و تبلت‌های آموزشی مجهز کردیم و ثمرات خوبی هم داشت به طوری که آنها در جشنواره‌های الگوی تدریس که مبتنی بر آی‌تی بود استقبال خوبی داشتند و روند رو به رشدی در این 2 سال اخیر شاهد بوده‌ایم.
مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: امسال هم مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در زمینه هوشمندسازی کمک کرد و اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان را به مجموعه مدارس عشایری اختصاص داد.

 


رئیس سازمان محیط زیست دیروز با تغییر ناگهانی اولین نشست خبری خود به یک همایش مربوط به زنان باعث ناراحتی شدید خبرنگاران شد.
به گزارش خبرنگار کیهان براساس دعوت‌نامه‌ای که از سوی روابط عمومی سازمان محیط زیست به رسانه‌ها ابلاغ شده بود خانم معصومه ابتکار دیروز پس از غرس یک نهال موسوم به نهال صلح در محوطه پارک پردیسان با تاخیر زیادی وارد سالنی شد که قرار بود اولین نشست خبری خود را با رسانه‌ها داشته باشد اما در تعجب حاضرین جلسه تبدیل به یک همایش و سخنرانی سخنرانان شد.
بنا بر این گزارش معصومه ابتکار رئيس سازمان محیط زیست در این همایش که از آن به‌عنوان نشست «پویش مادران مسلمان» یاد شد فقط به مبحث پوشش مادران مسلمان پرداخت که در نهایت با اعتراض خبرنگاران روبه رو شد این در حالی بود که خبرنگاران که فکر می‌کردند به جلسه نشست خبری دعوت شده‌اند از ابتدای ورود به جلسه درخواست ثبت‌نام برای طرح سؤال کرده بودند.
به گزارش فارس در ادامه این جلسه یکی از خبرنگاران به‌عنوان اعتراض نسبت به این حرکت توهین‌آمیز ریاست سازمان محیط زیست از معصومه ابتکار پرسید: شما که این نشست بی‌ارتباط با محیط زیست را برگزار کرده‌اید خبر دارید که جنگل گلستان در حال سوختن است؟!
بنا بر این گزارش: ابتکار نیز با لبخند تلخی در پاسخ به این خبرنگار گفت: از شما تشکر می‌کنم که من را از آتش‌سوزی پارک گلستان باخبر کردید والا من بی‌خبر بودم!
رئيس سازمان محیط زیست در ادامه خطاب به خبرنگارانی که اطراف وی جمع شده بودند گفت: اخبار مربوط به آتش‌سوزی پارک ملی گلستان را در وبلاگم قرار داده‌ام.
گفتنی است خبرنگاران در اعتراض به این برخورد سازمان محیط زیست با رسانه‌ها سالن مراسم را ترک کردند.

 


ارومیه - خبرنگار کیهان:
مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی گفت: زندانی محکوم به قصاص در سالروز میلاد حضرت امام‌رضا(ع) از چوبه‌دار رهایی یافت.
جبار باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اسماعیل - ق که به جرم قتل در زندان مرکزی ارومیه تحمل کیفر می‌کرد با تلاش مسئولان زندان‌های استان و رئیس زندان مرکزی و بخشش از سوی اولیای دم در حین اجرای حکم، از قصاص خلاص شد.
وی اضافه کرد: برادر مقتول به میمنت سالروز میلاد با سعادت امام هشتم شیعیان این محکوم را عفو کرد.باقری اظهار کرد: کسب رضای خداوند، تبعیت از مرام حضرت علی(ع) و پیروی از وصیت پدر مرحوم مقتول از جمله نیات برادر مقتول در عفو از قاتل بود.

 


اهواز - خبرنگار کیهان:
با گذشت خانواده مقتول، متهم محکوم به قصاص در شهرستان بندر امام‌خمینی(ره) پس از 18 سال از زندان آزاد شد.
رئیس دادگاه عمومی بخش بندر امام‌خمینی با اعلام این خبر گفت: با حضور رئیس مجتمع حل اختلاف بندر امام خمینی و رئیس شعبه پنجم این شورا، امام جمعه شهرستان ماهشهر و جمعی از عشایر منطقه و بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان شهر رضایت اولیای دم مرحوم مجید‌.الف برای گذشت از قصاص قاتل فرزندشان اخذ شد.افضل میرزایی‌فر ادامه داد: مجید.الف در پی یک فقره درگیری که در سال 1374 به وقوع پیوست، توسط ه.الف به قتل رسیده بود.وی گفت: با تلاش و مساعی نامبردگان، خانواده مقتول از دریافت دیه نیز گذشت کردند و پرونده قتل پس از 18 سال، با آزادی محکوم علیه از زندان مختومه شد.

 


خبر «ممنوعیت تردد دراولین روز دفاع مقدس» مورخ 26/6/92 به اشتباه روز ارتش به چاپ رسیده که بدینوسیله تصحیح و از خوانندگان محترم عذرخواهی می‌نماییم.

 


برخورد یک دستگاه کامیون حمل سوخت با یک خودروی سواری در بزرگراه «الدائری» در شرق شهر ریاض پایتخت عربستان موجب آتش‌سوزی شد و به علت سانسور شدید از تلفات احتمالی آن اطلاعی در دست نیست.
به گزارش رسانه‌های عربستان، برخورد یک دستگاه کامیون حمل سوخت با یک دستگاه سواری در خروجی 13 و 14 بزرگراه «الدائری» شرق پایتخت عربستان موجب نشت بنزین و آتش‌سوزی و راهبندان شدید شد.
شاهدان حادثه در سایت‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کردند که نشانگر وسعت شعله‌های آتش و انتشار دود غلیظ در محل این حادثه است.
بر اساس این گزارش، آتش‌نشانی اقدام به بستن راه‌های منتهی به محل حادثه کرد.
سایت روزنامه الحیات عربستان نیز در تیتر خود این حادثه را به حادثه مشهور به «انفجار گاز» تشبیه کرد. گفتنی است، در 11 نوامبر 2012 انفجار یک تانکر حمل گاز در ریاض پایتخت عربستان موجب مرگ 25 نفر و زخمی شدن 123 تن دیگر شد که به حادثه انفجار گاز مشهور است.

 


یک لاک‌پشت پیر زنده 500 ساله در یکی از استان‌های چین کشف شد.
این لاک‌پشت پیر زنده که بیش از 5 قرن زندگی کرده است در استان «هنان» در چین کشف شد.
اولین سؤالی که مطرح می‌شود این است که چگونه سن لاک‌پشت تشخیص داده می‌شود.
شما می‌توانید سن لاک‌پشت را از طریق حلقه‌های فلسش تشخیص دهید و این حلقه‌ها در سالهایی که لاک‌پشت جوان به بلوغ کامل نرسیده است رشد دارند و هنگامی که به بلوغ کامل برسند هیچ حلقه دیگری به آن افزوده نمی‌شود.

 


یک شرکت تولیدکننده الماس در آفریقای‌جنوبی گفته موفق به کشف الماس‌های بزرگی به ارزش ده‌ها میلیون دلار شده است.
شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی گزارش داد، شرکت «راک ول دایموندز» گفته است این الماس‌ها بسیار بزرگ در میانه رودخانه «اورانژ» کشف شده است.
براساس اعلام این شرکت، وزن هر یک از الماس‌ها بیش از یکصد قیرات (حداقل 23 گرم)، در حدود نصف وزن یک تخم‌مرغ است.
گفته می‌شود ارزش هر یک از این سنگ‌های الماس می‌تواند به دهها میلیون دلار برسد.
کشف این الماس‌ها سبب شده است سهام شرکت «راک ول دایموندز» در بازار سهام ژوهانسبورگ و تورنتو 69 درصد افزایش یابد.
شرکت «راک ول دایموندز» یک شرکت معدنی فعال در بخش الماس آفریقای جنوبی است و از جمله فعالیت‌های خاص این شرکت کشف الماس در مناطق آبرفتی است.

 


یک سازمان حمایت از حقوق کودکان نسبت به سوءاستفاده جنسی اینترنتی از کودکان هشدار داد.
مرکز حمایت از کودکان در برابر سوء استفاده اینترنتی در انگلیس در این رابطه اعلام کرد: در سراسر جهان، افرادی با ارعاب و تهدید کودکان، آنان را مجبور می‌کنند تصاویر غیراخلاقی و پورنوگرافیک از خود منتشر کنند.
«اندی بارکر»، سخنگوی این سازمان اظهار داشت که سوءاستفاده‌کنندگان از کودکان در ابتدا به‌عنوان کودک و افراد هم‌سن با قربانیان خود ارتباط اینترنتی برقرار کرده تا بتوانند اعتماد آنها را به دست آورند.
این افراد پس از دریافت اطلاعات یا تصاویری که از نظر کودکان محرمانه است با تهدید به افشای این مطالب، آنان را به برقراری ارتباط جنسی یا مبادله تصاویر پورنوگرافیک مجبور می‌کنند.
در مراحل بعدی، سوءاستفاده‌کنندگان از کودکان با تهدید به اینکه تصاویر جدید را برای والدین آنها خواهند فرستاد به سوءاستفاده از آنان ادامه می‌دهند.
بارکر همچنین گفت که حداقل از بیش از 420 مورد از این گونه سوءاستفاده‌ها از کودکان در انگلیس اطلاع دارد اما مطمئن است که این قبیل فعالیت‌ها در بسیاری از نقاط مختلف جهان در جریان است و شمار قربانیان این رفتارهای غیرانسانی و مشمئزکننده به صدها یا حتی هزارها کودک می‌رسد.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، چند هفته پیش، یک نوجوان 17 ساله انگلیسی در پی تهدید به افشای تصاویر و فیلم‌هایی از خود که از طریق اینترنت در اختیار فرد دیگری قرار داده بود، خودکشی کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10