(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 31 شهریور 1392 - شماره 20597

حدیث دشت عشق
روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان – بوداپست مجارستان
مدال با‌ ارزش نعمت‌پور برای تیم ملی کشتی فرنگی
اخبار کوتاه از فوتبال
قزاقستان نخستین حریف ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
وقتی معاونت پارلمانی وزارت ورزش مشتری پیدا می‌کند
آغاز تمرینات تیم ملی فوتبال از 14 مهرماه
آغاز تمرینات تیم ملی جودو
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد شهید «اکبر امینی» رهاتر از پرندگان
لاله وجودش سال 1347 در باغ عشق رویید. از همان دوران کودکی جام وجودش لبریز از باده عشق جانان و در کمند محبت او اسیر بود. بر لوح خاطرش قصه عشق و بندگی نقش شده بود و همواره حضور آسمانی‌اش در محافل سبز دعا و مرور کتاب آسمانی به چشم می‌خورد.
همچون شبروی بیدل، فانوس عمر را با شعله ایمان روشن می‌نمود و پیوسته از گلشن دلش نسیم نیکورفتاری و خوش سیرتی، بر وجود دیگران می‌وزید. در پی آموختن دوازده سال تلاش را وجهه همت خود ساخته بود.
همزمان با اوج‌گیری انقلاب، با شمع وجود خود بزم انقلابیون را روشن نمود و پس از آن برای انجام رسالت حسینی خود راهی کربلای خون شد و چهار سال به دفاع از آب و خاکش پرداخت.
در این بین دو بار از ناحیه پا و شکم مجروح شد اما هیچ چیز مانع او نشد. تا اینکه سرانجام سال 1366 در «کردستان عراق» در عملیات «کربلای 10» بر اثر اصابت ترکش خمپاره، عاشقانه شهادت را در آغوش کشید و به وصال معبود نائل گشت.

 


طالب نعمت‌پور نماینده شایسته کشورمان در وزن 84 کیلوگرم، نخستین مدال کشتی فرنگی را در مسابقات جهانی بوداپست مجارستان به‌دست آورد.
در روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، محمد نوربخش در دور اول وزن 60 کیلوگرم دونیور اسلاموف از مولداوی را ضربه فنی کرد و به مرحله بعد راه یافت. در تایم اول، کشتی بدون رد و بدل شدن امتیاز پایان یافت. در تایم دوم ابتدا اسلاموف با خاک کردن نوربخش 2 امتیاز گرفت اما نوربخش با اجرای عقربک 3 امتیاز گرفت و 3 بر 2 پیش افتاد و بعد از آن با کمرگیری حریف را روی پل برد و نتیجه را 8 بر 2 کرد و پس از آن با ضربه فنی کشتی را به نفع خود خاتمه داد.
در کشتی دوم محمد نوربخش نمایش دور از انتظاری داشت و مقابل کازوما کوراموتو از ژاپن با نتیجه 10 بر 2 شکست خورد. کوراموتو از ژاپن که نوربخش را شکست داده بود، در مرحله‌ یک چهارم نهایی به ایوان کویکولاکوف از روسیه 9 بر صفر باخت. با توجه به این نتیجه، نوربخش نیز شانسی برای حضور در جدول شانس مجدد نداشت و از دور رقابت‌ها حذف شد.
درخشش نعمت‌پور
طالب نعمت‌پور پس از استراحت در دور اول موفق شد در دور دوم وزن 84 کیلوگرم خوزه برازون از ونزوئلا را 8 بر صفر شکست دهد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. در کشتی بعدی طالب نعمت‌پور موفق شد در حالی که با نتیجه 6 بر صفر از جاوید حمزاتاو از بلاروس پیش بود، پس از اقدام حریف به ضربه زدن و سه اخطاره شدن او، کشتی را با پیروزی پشت سر بگذارد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. طالب نعمت‌پور در مرحله‌ یک چهارم نهایی وزن 84 کیلوگرم موفق شد با بیرون انداختن حریف از تشک، دوبار خاک کردن و دو بار اجرای فن بارانداز (یک و دو امتیازی) نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داده و راهی مرحله‌ نیمه نهایی شود. در مرحله نیمه نهایی طالب نعمت‌پور با پیروزی مقابل دامیان یانیکوفسکی دارنده مدال برنز المپیک از لهستان با نتیجه 5 بر 2 به دیدار نهایی راه یافت. تا نخستین کشتی گیری باشد که در آوردگاه جهانی بوداپست صاحب مدال می‌شود.
نکته جالب توجه دیدار فینال وزن 84 کیلوگرم، ایرانی بودن آن است. در فینال 84 کیلوگرم طالب نعمت‌پور و سامان طهماسبی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل آذربایجان دیدار فینال را برگزار خواهند کرد. طهماسبی با ضربه فنی در نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیر فنلاندی به پیروزی رسید. طهماسبی که 2 مدال برنز جهان را در سال‌های 2006 و 2007 برای ایران کسب کرده است در سال‌هایی که برای آذربایجان کشتی می‌گیرد تاکنون موفق به کسب هیچ مدالی نشده بود و اولین فینال را با آذربایجان تجربه می‌کند. هدایت تیم آذربایجان به عهده جمشید خیرآبادی از دستیاران محمد بنا در المپیک لندن است.
شکست در نخستین مسابقه
در وزن 96 کیلوگرم مهدی علیاری مقابل آرتور الکسانیان از ارمنستان با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. در تایم اول، الکسانیان با اجرای یک بارانداز یک بر صفر پیش افتاد. در تایم دوم علیاری با خارج کردن الکسانیان از تشک نتیجه را یک - یک کرد اما پس از آن الکسانیان با به هم زدن تعادل علیاری 2 امتیاز گرفت و 3 بر یک پیش افتاد و کشتی را با همین نتیجه به پایان برد.
با صعود آرتور الکسانیان ارمنستانی که علیاری را شکست داده بود به فینال وزن 96 کیلوگرم، نماینده ایران برای کسب مدال برنز، شانس خود را در گروه بازنده‌ها امتحان کرد.
لازم به یادآوری است رقابتهای اوزان 66، 74 و 120 کیلوگرم نیز امروز برگزار می‌شود که به ترتیب افشین بیابانگرد، هادی علیزاده پورنیا و امیر علی‌اکبری به مصاف رقبای خود می‌روند.

 


وقتی برنامه های 90،80 یا 100 برای فوتبال ایران تصمیم می گیرند!
پس از اعتراض های برخی از اهالی فوتبال در خصوص عملکرد برنامه های ورزشی صدا و سیما این بار نوبت به علی دایی رسید تا انتقاداتی را متوجه برنامه 90 سازد. دایی که از اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان و قضاوت داورمسابقه به شدت ناراحت بود، در صحبت هایی اظهار داشت: اگر صحبت کنم، می‌گویند چرا حرف می‌زنی، اما چرا حرف نزنیم؟ بعد از دربی کارشناسی که مشاوره تیم رقیب است را به برنامه 90 می‌آورند و ایشان هم خیلی راحت صحبت می‌کند. نباید برای فوتبال ما برنامه‌های 80، 90 یا 100 تعیین تکلیف کرده و در مورد آن تصمیم بگیرند. دایی در شرایطی از نقش پررنگ و البته منفی برنامه 90 در تصمیم های فوتبالی صحبت می کند که مجری این برنامه در آخرین اجرای خود مدعی شده بود که «90 آیینه تمام نمای فوتبال ایران است.»
اعتراف به اشتباه داور بازی پرسپولیس و سپاهان
اصفهانیان رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که آیا محسن قهرمانی در بازی سپاهان برابر پرسپولیس اشتباه کرد و این که آیا احتمال دوری چند هفته‌ای او از قضاوت فوتبال وجود دارد، بیان کرد: بله. متاسفانه آقای قهرمانی در دیدار سپاهان برابر پرسپولیس اشتباه‌هایی داشت و ما هم نسبت به اشتباه‌های ایشان مطابق آیین‌نامه تصمیم‌گیری کرده و آن را اجرایی می‌کنیم.
محرومیت مادام العمر 14 بازیکن السالوادور
فدراسیون فوتبال السالوادور چهارده بازیکن تیم ملی این کشور را به دلیل تبانی و نقش داشتن در شکست مقابل آمریکا و مکزیک به طور مادام العمر محروم کرد.تیم فوتبال السالوادور در سال 2010 در دیداری دوستانه با نتیجه 2 بر یک مقابل آمریکا شکست خورد. این تیم همچنین در سال 2011 و در رقابتهای گلدکاپ با نتیجه 5 بر صفر مقابل مکزیک تن به شکست داد.چهار بازیکن دیگر السالوادور هم تحت بازجویی قرار دارند و فدراسیون فوتبال این کشور رای خود را به زودی در خصوص آنها صادر خواهد کرد.
پیروزی ارزشمند ساحلی بازان ایران برابر سنگال
تیم فوتبال ساحلی ایران در دومین دیدارش در رقابتهای جام جهانی فوتبال ساحلی 2013 - تاهیتی با پیروزی 5 بر 3 برابر سنگال شانس خود را برای صعود به مرحله حذفی این رقابتها افزایش داد.در این بازی محمد احمدزاده (3 گل)، امیرحسین اکبری و فرید بلوک‌باشی گل‌های ایران را به ثمر رساندند.تیم فوتبال ایران که در نخستین دیدار خود در این جام برابر برزیل با نتیجه 4 بر یک شکست خورده بود، در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی فردا به مصاف اوکراین می‌رود.
شکستی دیگر در کارنامه قطبی
در هفته بیست و ششم لیگ فوتبال ژاپن، شیمیزو اس پالس که هدایت آن برعهده افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس است در ورزشگاه NHK اسپرینگ میهمان یوکوهاما مارینوس صدرنشین جی لیگ بود و با نتیجه یک بر صفر متحمل شکست شد.شیمیزو با این باخت با 35 امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند.
دیدار اعضای هیئت مدیره پرسپولیس با صالحی امیری
پس از اینکه هفته گذشته جلسه مسئولان باشگاه پرسپولیس با سرپرست وزارت ورزش و جوانان به دلیل مرخصی رویانیان لغو شد دیروز نشست هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با صالحی امیری برگزار شد.در این نشست ابتدا رویانیان گزارشی از عملکرد باشگاه را اعلام کرد و از صالحی امیری درخواست داشت که مانند استقلال به پرسپولیس هم کمک کند. صالحی امیری نیز با تاکید بر اینکه پرسپولیس یک تیم مردمی و با میلیون‌ها هوادار است تاکید کرد کادر فنی و بازیکنان این تیم باید تمام تلاش خود را برای جلب توجه رضایت هوادارانشان انجام دهند.تاکید بر خصوصی‌سازی توسط صالحی امیری و استقبال اعضای هیئت مدیره نیز در دستور کار جلسه دیروز بود.
سه کارته شدن عمدی حقیقی به خاطر عروسی برادرش؟!
رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس گفت: اخباری مبنی بر سه کارته شدن رضا حقیقی برای بازی با سپاهان شنیده‌ایم اما باید بیشتر بررسی کنیم.محمود سالارکیا اظهار داشت: قرار است با سرپرست تیم در این باره صحبت‌هایی داشته باشیم تا ببینیم دلیل سه کارته شدن حقیقی فنی بوده یا ربطی به عروسی برادرش داشته است. البته این موضوع باید پیگیری شود و به هیچ عنوان ما زود قضاوت نمی‌کنیم چون حقیقی یکی از بازیکنان خوب ما است و در این مورد با کادر فنی و سرپرست تیم گفت‌وگو خواهیم کرد.سالارکیا تاکید کرد: برخی معتقدند که دلیل اصلی سه کارته شدن رضا حقیقی برای بازی با سپاهان حضور در مراسم عروسی برادرش بوده است.

 


مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از 6 مهر ماه امسال در امارات متحده عربی برگزار می‌شود.
هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با حضور 24 تیم در هشت گروه 3 تیمی از 6 مهر ماه سال جاری آغاز و تا 9 روز ادامه دارد. ایران در گروه سوم این مسابقات با تیم های کویت و قزاقستان همگروه است. تیم ملی والیبال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این دوره از پیکارها نخستین بازی خود را مقابل تیم قزاقستان در تاریخ 6 مهر ماه برگزار می‌کند و سپس به مصاف تیم کویت خواهد رفت. پس از مرحله مقدماتی 16 تیم برتر مسابقات (تیم‌های اول و دوم هر گروه) به عنوان تیم‌های برتر راهی مرحله دوم مسابقات خواهند شد.

 


یکی از نمایندگان سابق مجلس که سابقه عضویت در هیئت مدیره باشگاه بزرگ تهرانی را نیز در کارنامه خود داشته، تلاش‌های گسترده‌ای را برای رسیدن به معاونت پارلمانی وزارت ورزش و جوانان آغاز کرده است.
گویا انتخاب صالحی امیری برای وزارت ورزش و جوانان قطعی شده و نام وی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود. انتخاب صالحی امیری در شرایطی است که وی نزدیک به دو ماه درجایگاه سرپرست به فعالیت در وزارت ورزش و جوانان پرداخته است. با قطعی شدن حضور صالحی امیری در وزارت ورزش و جوانان فعالیت تعدادی از افراد برای نزدیک شدن به شخص وزیر ورزش آغاز شده است. در آخرین نمونه آن یکی از نمایندگان سابق مجلس که سابقه عضویت در هیئت مدیره باشگاه بزرگ تهرانی را نیز در کارنامه خود داشته، تلاش هایش را برای برقراری ارتباط با شخص وزیر آغاز و پیشنهاد کرده او را برای معاونت پارلمانی خود انتخاب کند تا مشکلی در روز رای‌گیری نداشته باشد. با این حال صالحی امیری به پیشنهاد وی پاسخی نداده است.

 


تمرینات تیم ملی فوتبال برای دیدار با تایلند در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از روز 14 مهرماه آغاز خواهد شد. در همین رابطه پنج کشور از شرق آسیا به پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران برای انجام بازی تدارکاتی پاسخ منفی داده‌اند.
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که چند هفته‌ پیش به پرتغال بازگشت، روز سه‌شنبه یا چهارشنبه این هفته به تهران بر می‌گردد تا ضمن زیر نظر گرفتن مسابقات لیگ برتر، کارش را برای شروع تمرینات آغاز کند. طبق برنامه کی‌روش، قرار است تمرینات تیم ملی برای دیدار با تایلند در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از روز 14 مهرماه آغاز شود. فدراسیون فوتبال قصد داشت قبل از دیدار با تایلند یک دیدار تدارکاتی را با یکی از تیم‌های شرق آسیا برگزار کند ولی با پاسخ منفی چند کشور مواجه شد. چین، کره شمالی، هنگ کنگ، ویتنام و مالزی پنج کشوری بودند که فدراسیون فوتبال از آنها برای انجام یک بازی تدارکاتی دعوت کرد ولی آنها با بیان اینکه خودشان در تاریخ مورد نظر برنامه‌های دیگری دارند، به دعوت ایران پاسخ منفی دادند.
خبر دیگر از تیم ملی اینکه طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال مطالبات کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و دستیارانش در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس پرداخت شد و قرار است بدهی سه ماه بعدی این مربی نیز به زودی پرداخت شود.همچنین روز گذشته کی روش در گفت و گویی ضمن تبریک به بازیکنان استقلال بابت صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ، از عملکرد ملی‌پوشان خصوصا آندرانیک تیموریان که در آن بازی یک گل زیبا به ثمر رساند، تمجید کرد.

 


دور جدید تمرینات تیم ملی جودو از دیروز در سالن شهید کبکانیان تهران آغاز می‌شود.
دور جدید تمرینات تیم ملی جودو با دعوت از 21 جودوکار برای حضور در رقابتهای بین‌المللی ازبکستان از دیروز آغاز می‌شود. این اردو به مدت 12 روز برگزار می‌شود که در پایان اسامی نفرات اعزامی به مسابقات بین‌المللی ازبکستان از سوی کادر فنی اعلام خواهد شد.آغاز تمرینات تیم ملی جودو در شرایطی است که ابتدای هفته گذشته محجوب، قاسمی‌نژاد، طالبی، ملایی و مرادی تمرینات خود را با اردونشینان جوانان آغاز کردند. رقابتهای بین‌المللی ازبکستان 13 و 14 مهرماه در تاشکند برگزار خواهد شد.

 


* هادی خناری نژاد، ملی‌پوش ژیمناستیک با موافقت مسئولان فدراسیون به مسابقات جهانی بلژیک اعزام می‌شود.
* پائولو مالارا، سرمربی ایتالیایی تیم ملی پس از جلسه با کمیته فنی اسامی 13 ملی‌پوش را برای شرکت در مسابقات کاپ آسیای سنگاپور اعلام کرد.
* بعد از اعزام تیم های ملی والیبال، دوومیدانی، کاراته و تیراندازی با کمان تیم‌های ملی تکواندو و ووشو دوشنبه شب ابتدا راهی دوحه و سپس عازم پالم بانگ اندونزی محل برگزاری سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی خواهند شد.
* لطفعلی پورکاظمی در اجلاس جهانی مبارزه با دوپینگ سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی یونسکو به عنوان نایب‌رئیس این نهاد بین‌المللی در حوزه مبارزه با دوپینگ انتخاب شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10