(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 31 شهریور 1392 - شماره 20597

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گویاتر از این ؟! (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
نامه (گفت و شنود)
احتمال معرفی 3 وزیر پیشنهادی در 2 هفته آینده
مدیر مسئول روزنامه دانشگاه آزاد برکنار شد
توضیحات قاضی سراج در خصوص متهمان بانک‌های آریا و صادرات
لفاظی‌های جدید سفیر آمریکا در تل آویو: برنامه هسته‌ای ایران از سلاح شیمیایی سوریه خطرناک‌تر است
نام اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام شد
واکنش افخم به مخالفت غربی‌ها با قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی
رونمایی از پیوند حزب منحله مشارکت با حزب صهیونیستی بهائیت(خبر ویژه)
برای آخرین بار می‌گویم... (خبر ویژه)
مدعیان اصلاحات: از روحانی آبی گرم نمی‌شود!(خبر ویژه)
تهدیدهای اوباما علیه ایران فاقد اعتبار است (خبر ویژه)
اسرائیل: حزب‌الله برای ما دشمنی بسیار خطرناک است (خبر ویژه)
تسلیت به همکار
 


1- پائیز سال 1353 بود، آن سال‌ها برخی از اساتید دانشگاه که بعدها معلوم شد تعدادی از آنها «مأموریت ویژه»! داشتند، در کلاس‌های درس و به بهانه‌های مختلف، آموزه‌های اسلامی و باورهای دینی را زیر سؤال می‌بردند و از برچسب -ناچسب- علمی! برای این شبهه‌افکنی استفاده می‌کردند. در پی این هجوم ناجوانمردانه که همه روزه بر حجم آن افزوده می‌شد، جمعی از دانشجویان مذهبی دانشگاه تهران تصمیم گرفتند برای مقابله با اساتید مورد اشاره- که اندک و کم‌شمار نیز بودند- در کلاس درس آنها حاضر شوند و در صورت مشاهده حمله به باورهای اسلامی، دیدگاه و اظهارات مطرح شده از سوی آنان را به چالش بکشند و چنانچه خود توان پاسخ به شبهات مطرح شده را نداشته باشند، از استاد مربوطه برای بحث و گفت‌وگو با یکی از عالمان برجسته دینی دعوت کنند، گفتنی است که مقدمات لازم برای حضور در کلاس اساتید یاد شده از سوی دانشجویان مذهبی همان دانشکده و همان کلاس‌ها فراهم می‌شد.
آن روز، نوبت به درس یکی از اساتید جامعه‌شناسی دانشگاه تهران رسیده بود و دوستان خبر داده بودند که موضوع درس، سرخوردگی‌های اجتماعی و عوامل و انگیزه‌های آن است. کلاس تشکیل شد و استاد در بخشی از سخنان خود (نقل به مضمون) گفت؛ صبر یعنی تحمل کردن سختی‌ها و به فکر چاره نبودن! صبر یعنی راضی بودن به آنچه پیش‌آمده است و دست از تلاش و فعالیت کشیدن! صبر یعنی توسری خوردن و دم برنیاوردن! - استاد مورد اشاره یک نیمچه مارکسیست بود. از همان قماش که امام راحل ما(ره) در وصف آنها می‌فرمود «چپ‌نمای نوکر راست»- صبر یعنی... و بعد به گونه‌ای غیرمنتظره گفت: ان‌الله مع‌الصابرین...
در این هنگام، یکی از بر و بچه‌های مذهبی که با انگیزه و برنامه یاد شده در کلاس حاضر شده بود، دست خود را به نشانه سؤال بالا برد. و استاد با اشاره سر، اجازه سؤال نداد، ظاهراً متوجه شده بود که او دانشجوی آن دانشکده و کلاس یاد شده نیست. اصرار بی‌فایده بود و دانشجوی مورد اشاره، سخن استاد را قطع کرد و گفت: استاد! شما مفهوم صبر را از مادربزرگ بی‌سواد خود گرفته‌اید و برای تأیید آن که هیچ ربطی به اسلام ندارد، به قرآن استناد می‌کنید! کلاس به هیجان آمده بود و چهره استاد از عصبانیت به سرخی گرائیده بود. دانشجوی یاد شده بی‌توجه به همهمه دانشجویان و حال و هوای استاد به داستان طالوت در آیات شریفه قرآن- سوره بقره- اشاره کرد... طایفه‌ای از بنی‌اسرائيل -بعد از موسی(ع)- که از پیامبر خود پیشوایی برای مبارزه با جالوت خواسته بودند و پیامبرشان پرسیده بود؛ مبادا اگر رهبری معرفی شد، از مبارزه خودداری کنید؟ و آنان در پاسخ گفتند؛ چرا در راه خدا مبارزه نکنیم و حال آن که ما را از دیار خود بیرون رانده و از فرزندانمان جدا کرده‌اند... و هنگامی که طالوت معرفی شد ابتدا در صلاحیت وی تردید کردند و عده‌ای پا پس کشیدند و در آزمون بعدی - نهر آب- از همان عده اندک نیز، ‌تعداد اندکی باقی ماندند و نهایتاً وقتی با جالوت- پادشاه ستمگر- و سپاهیانش روبرو شدند، آن تعداد اندک باقیمانده نیز گفتند؛ تاب و توان مقابله با جالوت را نداریم و اما، عده بسیار اندکی که با طالوت مانده بودند و می‌دانستند خدای خویش را ملاقات خواهند کرد، گفتند؛ چه بسیار که گروهی اندک به خواست خدا بر گروه بسیار و پرشمار غلبه می‌کند... والله مع‌الصابرین... و خدا با صبرکنندگان است.
دانشجوی یاد شده در ادامه به آیه دیگری از کلام خدا- آیه مبارکه 146 از سوره آل عمران- اشاره کرد که در آن آمده است «چه بسیار بودند پیامبرانی که مردان خدا همراه آنان به جنگ رفتند و در راه خدا هر چه به آنها رسید تحمل کردند، سستی نکردند، ناتوان نشدند و روی از میدان بازنگرداندند و خدا صبرکنندگان را دوست دارد.» کلاس در سکوت کامل فرو رفته بود و استاد هم. دانشجوی مورد اشاره گفت؛ استاد عزیز! مفهوم «صبر»ی را که در قرآن آمده، باید از خود قرآن بگیرید و صبر در قرآن یعنی استقامت، مبارزه، زیربار ظلم نرفتن و در راه خدا از کمی تعداد واهمه نداشتن... (جملات نقل به مضمون است و البته در بیان مفهوم امانت رعایت شده است).
2- روز سه‌شنبه هفته گذشته، همزمان با سالروز میلاد حضرت امام رضا علیه‌السلام، رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه با ایشان از حرکت و اقدامی در «عالم دیپلماسی» با عنوان «نرمش قهرمانانه» یاد کرده و تأکید فرمودند پیش از آن هم به این نکته اشاره داشته‌اند؛
«ما مخالف با حرکتهای صحیح و منطقی دیپلماسی هم نیستیم؛ چه در عالم دیپلماسی، چه در عالم سیاستهای داخلی. بنده معتقد به همان چیزی هستم که سالها پیش اسم‌گذاری شد «نرمش قهرمانانه»؛ نرمش در یک جاهایی بسیار لازم است، بسیار خوب است؛ عیبی ندارد، اما این کشتی‌گیری که دارد با حریف خودش کشتی می‌گیرد و یک جاهایی به دلیل فنی نرمشی نشان می‌دهد، فراموش نکند که طرفش کیست؛ فراموش نکند که مشغول چه کاری است؛ این شرط اصلی است؛ بفهمند که دارند چه کار می‌کنند، بدانند که با چه کسی مواجهند، با چه کسی طرفند، آماج حمله طرف آنها کجای مسئله است؛ این را توجه داشته باشند.»
منظور رهبر معظم انقلاب از «نرمش قهرمانانه» اگرچه در کلام ایشان به وضوح آمده بود و پیش از آن هم تعریف جامع و مانع و بدون ابهامی از مفهوم این واژه ارائه کرده بودند ولی این بار با توجه به برخی از فضاسازی‌ها در هر دو عرصه سیاست داخلی و خارجی کشور، اشاره حضرت ایشان به «نرمش قهرمانانه» بلافاصله پس از انتشار با «تحریف» و جابجایی در مفهوم روبرو شد به گونه‌ای که انگار در بینش و منش نظام نسبت به دشمنان تابلودار بیرونی تجدیدنظر شده است!
شبکه فارسی‌زبان بی‌بی‌سی، ساعتی پس از انتشار بیانات حضرت آقا، با استناد به واژه «نرمش» و بی‌آن که به قید «قهرمانانه» اشاره‌ای داشته باشد، از تغییر بنیادین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و با ذوق‌زدگی به تصمیم ایران برای عقب‌نشینی از مواضع «سرسختانه پیشین» در برابر آمریکا و متحدانش اشاره کرد! روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با برداشت تحریف شده از بیانات رهبر‌معظم‌انقلاب، «نرمش قهرمانانه» را رویکرد جدید ایران در سیاست خارجی دانست و با عنوان عقب‌نشینی «غیر منتظره»! به تفسیر و تحلیل آن پرداخت. روزنامه‌های زنجیره‌ای و برخی از شخصیت‌های سیاسی در داخل کشور نیز، تأکید حضرت آقا بر «نرمش قهرمانانه» را هدیه‌ای به دکتر روحانی در آستانه سفر ایشان به نیویورک دانسته و گفتند و نوشتند که رئیس جمهور ایران می‌تواند با این توصیه رهبری نقطه پایانی بر مناقشات سی و چند ساله ایران و آمریکا بگذارد! مقامات آمریکایی و اروپایی «نرمش»! را به فال نیک! گرفتند و ترجیح دادند به قید قهرمانانه اشاره‌ای نداشته باشند! این برداشت‌ها تا آنجا پیش رفت که بی‌بی‌سی با وقاحت از تأکید رهبر‌معظم‌انقلاب بر «نرمش قهرمانانه» با عنوان، مقدمه‌ای برای نوشیدن جام زهر! یاد کرد و برخی آن را با صلح امام حسن(ع) مقایسه کردند و... همه از ظن خود به تفسیر و تحلیل بیانات حضرت آقا پرداخته بودند.
3- و اما، نگاهی - هر چند گذرا- به آنچه رهبر معظم انقلاب از دهها سال قبل تاکنون درباره مفهوم «نرمش قهرمانانه» بیان کرده‌اند، نشان می‌دهد رسانه‌ها و محافل یاد شده داخلی و خارجی، در تفسیر و برداشت از این واژه به همان راهی رفته‌اند که استاد مورد اشاره در بند اول یادداشت پیش‌روی رفته بود. یعنی مفهوم واژه یاد شده را از آرزوهای تاکنون بر زمین مانده خویش گرفته و برای تأیید آن به بیان حضرت آقا استناد کرده‌اند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب واژه «نرمش قهرمانانه» را بدون تعریف دقیق رها نفرموده‌اند. از جمله آن که؛
الف: ایشان در جمع فرماندهان سپاه این نرمش را به نرمش کشتی‌گیری تشبیه می‌کنند که اولاً؛ فراموش نمی‌کند طرفش کیست. ثانیاً؛ می‌داند مشغول چه کاری است (مبارزه) ثالثاً؛ می‌فهمد که دارد چه کاری می‌کند (بهره‌گیری از تاکتیک برای غلبه بهتر و بیشتر بر حریف) و رابعاً؛ آماج حمله حریف (دشمن) را می‌شناسد. آیا این «نرمش» به مفهوم عقب‌نشینی و به قول ورزشی‌نویسان واگذاری کشتی به حریف است؟!
ب: رهبر معظم انقلاب در مرداد ماه سال 1379 و در دیدار جمع کثیری از جوانان استان اردبیل، کسانی را که دم از نزدیکی و مذاکره و ارتباط با دشمن می‌زنند و در پی «عادی‌سازی فضا» هستند، به شدت ملامت کرده و با تأکید بر ضرورت حفظ اقتدار نظام و بالا بردن توان رزمی، اقتصادی و علمی کشور می‌فرمایند «اگر این طور شد، آن وقت نوبت این خواهد رسید که برای رفع دشمنی فکر کنیم،‌ و الا در غیر این صورت هرگونه نزدیک شدن به دشمن، هرگونه نرمش نشان دادن در مقابل دشمن، تیز کردن آتش دشمنی و ستمگری دشمن است».
ج: برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی در داخل کشور- عمدتاً مدعیان اصلاحات- با اشاره به استفاده رهبر معظم انقلاب از واژه «نرمش قهرمانانه» در ترجمه کتاب «صلح امام حسن(ع)»، نتیجه گرفته‌اند که حضرت آقا شرایط امروز را با شرایطی که در دوران آن امام بزرگوار بر جامعه حاکم بود همسان دانسته و در پی صلح با دشمن هستند! که باید گفت؛ اولاً؛ رهبر معظم انقلاب بارها از دوران کنونی با عنوان «درخشنده‌ترین دوران تاریخ ایران اسلامی» و دوران پراقتدار «بدر و خیبر» یاد کرده و دشمن را ضعیف‌تر از همیشه تصویر و معرفی کرده‌اند و ثانیاً؛ ایشان در اردیبهشت ماه سال 79 و در دیدار پرشور جوانان با ایشان در مصلای تهران، بعد از اشاره به مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران- که امروزه نسبت به آن روزها، دهها برابر شده است- می‌فرمایند؛ «امروزه نه آمریکا و نه بزرگتر از آمریکا قادر نیستند حادثه‌ای مثل حادثه صلح امام حسن(ع) را بر دنیای اسلام تحمیل کنند. اینجا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، حادثه کربلا اتفاق خواهد افتاد.»
4- ممکن است کسانی با استناد به وادادگی برخی از خواص، شرایط امروز را با دوران امام حسن(ع) که با خواص آلوده روبرو بودند مقایسه کنند و حال آن که؛ در صدر اسلام و چند دهه بعد از آن، نگاه مردم به خواص بود چرا که آموزه‌های اسلام عزیز مانند امروز گسترده و فراگیر نبود و به همین علت هرگاه یکی از خواص دچار لغزش می‌شد، عده‌ای را با خود به انحراف و لغزش می‌کشاند. اما، در عصر حاضر و دوران بعد از انقلاب اسلامی، مردم بارها نشان داده‌اند که نگاهشان به رهبری است و نه خواص، بنابراین چنانچه برخی از خواص دچار لغزش شوند، به جای آن که دیگران را دچار انحراف و لغزش کنند، خود از دایره انقلاب بیرون افتاده و به قول حضرت آقا رفوزه شده و سقوط می‌کنند...
و در این باره گفتنی‌های دیگری نیز هست.

حسین شریعتمداری

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* با توجه به آغاز سفر رئیس‌جمهور محترم به آمریکا به ایشان توصیه می‌کنم:
1- رضای خدا را مدنظر قرار دهند
2- متکی به خط مشی امام راحل(ره) و رهبری باشند
3- حرمت خون مقدس شهدا را پاس بدارند.
4- عظمت انقلاب اسلامی را فراموش نکنند
5- در برابر غرب وحشی ذره‌ای کوتاه نیایند تا شرمنده امام و رهبری و ملت و شهدا نشوند.
اصغر کردبچه
* رئیس جمهور محترم کشورمان در مصاحبه با ان‌بی‌سی خیلی بهتر و پرشورتر می‌توانست حاضر شود و پاسخ صریح و روشن‌تری به خبرنگار آمریکایی و بلکه به دولت آمریکا مخابره کند. فراموش نکنیم که کهنه‌کاری رئیس‌جمهور در پهنه سی‌ و چند سال فعالیت‌های مختلف او را پخته‌تر از این حرف‌ها می‌بایست نشان می‌داد. یک سرباز امام راحل(ره) باید موضعش نسبت به اسرائیل غاصب همان موضع امام راحل(ره)، امام خامنه‌ای و مردم باشد. مردم هرگز در انتخابات قصد تعدیل و یا تغییر در اصول و سیاست‌های کلی نظام را نداشته‌اند و ندارند.
محمودی
*‌ به رئیس‌جمهور محترم عرض می‌کنم حرف ملت حرف امام و رهبری است. اسرائیل غده سرطانی است و باید از صفحه روزگار محو شود و آمریکا نیز تا دست از خوی استکباری و لشکرکشی و ظلم و ستم برندارد هیچ‌گاه ملت اجازه دوستی با چنین گرگ خونخوار را نخواهد داد.
خانم قاسمی و جمعی از همکاران از ساری
* تاکنون پیش نیامده است که دشمن قسم خورده ما از روی دلسوزی امتیازی به کسی بدهد بلکه معادله بده و بستان در کار است. مثلا اگر امتیازی بدهد، یقینا گوهر گرانبهایی را از ما خواهد گرفت. نباید غفلت کرد.
یک دبیر بازنشسته
*‌ ما مطمئن هستیم چشمان بینا و هوشیاری بر این کشور حاکم است که جلوی انحرافات و... را می‌گیرد ولی به عنوان یک شهروند نگران هستم که برخی مسئولین به آمریکایی‌ها اعتماد کنند. دشمنی که در دشمنی خود لحظه‌ای از ما غافل نیست و درصدد ضربه زدن است دشمنی بسیار خطرناک، وقیح و بی‌رحم که طی 35 سال اخیر خود را در بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه نشان داده است.
نامجو
* اگر سپاه نبود این کشور نبود. سپاه چشم و چراغ ملت است. مگر همین سپاه نبود که کشور را از شر فتنه‌گران و دشمنان نجات داد. افتخار می‌کنیم که کشور ما سپاه قدرتمند دارد. از این برادران کمال تشکر را داریم که شب و روز در خدمت نظام و ملت هستند.
احمد خزائی
* با توجه به صحبتهای آقای روحانی در مورد دفاع از سپاه و اصولگرایی و خط امام و ولایت لازم است ایشان در استفاده از افراد نشان‌دار و فتنه‌گر تجدیدنظر کند، چرا که این افراد هیچ‌گونه عرقی نه تنها به اسلام و نظام که حتی به ایران هم ندارند.
فولادی
* امام‌ خمینی(ره): «اگر انسان بخواهد برای اسلام خدمت کند، نباید توقع این را داشته باشد که همه او را بپذیرند.» شما کیهانی‌ها برای خدا کار می‌کنید از تهمت و افترا هم خم به ابرو نیاورید که خدا با شماست.
5041---0938
* کشور و دولت ایران با ریاستی که امروز روی جنبش غیرمتعهدها دارد باید حداکثر استفاده را علیه نظام سلطه بکند مشروط به اینکه دولتمردان ما باور به ایستادگی و مقاومت داشته باشند.
2405---0917
* با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد لزوم افزایش جمعیت کشور دولت دهم قدم‌هایی را در این خصوص برداشت ولی گویا نیمه کاره رها شد. با توجه به گرانی و تورم موجود شایسته است دولت تدبیر و امید تسهیلات لازم را برای تحقق این مهم درنظر بگیرد تا در آینده با کاهش جمعیت و افزایش پیری در جامعه مواجه نگردیم.
بوربور از ورامین
* کنار زدن رئیس دانشگاه آزاد را نباید یک اتفاق ساده تلقی کرد. طراحی و زمینه‌سازی این کار در ادامه فتنه سال 88 صورت گرفته و اهداف متعدد دیگری پشت این قضیه وجود دارد.
بارانی
*‌ هنوز تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد توسط مجلس به نتیجه نرسیده و هنوز بعد از حدود 5 سال پرونده کسی که متهم است اموال دانشگاه را هزینه فتنه‌گران کرده بلاتکلیف است. اکنون نیز با شعار اعتدال نتوانستند بیش از 18 ماه رئیس جدید دانشگاه را تحمل کنند و او را بدون دلیل موجه برکنار کردند. ای مسئولین آیا نباید ما از برخی شخصیت‌های صدراسلام که خود را استوانه اسلام عزیز می‌دانستند و به خاطر حب نفس و اولاد و خانواده ‌خود به معصومین ضربه زدند عبرت بگیریم؟
گل‌محمد نورانی از مهدیشهر
* بعضی خواص فکر می‌کنند چون سایه‌بان یک عده شده‌اند پس محبوب هستند. در حالی که باید بدانیم محبوبیت علت معقول می‌خواهد در ابتدای انقلاب هم اعضای گروهک نفاق به آیت‌الله طالقانی پدر طالقانی می‌گفتند ولی در باطن هیچ علاقه‌ای به ایشان نداشتند فقط می‌خواستند از این بزرگوار در جهت منافع حزبی و گروهی خویش بهره ببرند.
1121---0936
* تولیت محترم حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در شلوغ‌ترین زمان زیارتی اقدام به تعمیر و بازسازی صحن امام هادی(ع) کرده در نتیجه مشکلات زیادی برای زائرین ایجاد شده است خوب است این کارها را در فصل پاییز که زائرین کمتر می‌شوند انجام شود.
6456---0910
* چرا سازمان تامین‌اجتماعی حقوق مقرری بیکاری کسانی که شرایط سنی استخدامی ندارند (بالای 45 سال سن) را با دو ماه تاخیر واریز می‌نماید؟ از روابط عمومی سازمان پاسخ مستدل را خواهانم.
شاه‌محمدی
* 7 سال قبل با مبلغ 9 میلیون تومانی که با قرض از دوست و آشنا تهیه کرده‌ بودم برای مسکن نظرآباد کرج ثبت‌نام کردم در حال حاضر نه از تحویل خانه‌ها خبری شده و نه اصل پول ما را برمی‌گردانند که حداقل قرض فامیل را برگردانیم و از خجالت آنان بیرون بیاییم.
6116---0912
* ما جانبازان طبق قانون و مصوبه دولت، باید تمام هزینه‌های درمانی‌مان را بنیاد جانبازان تقبل کند ولی متاسفانه وقتی برای درمان پای مصنوعی به تهران می‌آیم به هتلی می‌روم که حتی آسانسور ندارد و پول غذا و هزینه‌های جانبی را باید خودمان پرداخت کنیم. امیدواریم دولتمردان فکری به حال ما بکنند.
یک جانباز

 


گفت: روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشته «اوباما یک دوست مکاتبه‌ای در ایران پیدا کرده است»!
گفتم: خب! که چی؟! منظورش چیست؟! کدام دوست مکاتبه‌ای؟!
گفت: منظورش نامه‌نگاری‌های اخیر اوباما خطاب به دکتر روحانی است.
گفتم: همان نامه‌ها که از طریق سفیر سوئیس در تهران رد‌و بدل شده است؟!
گفت: آره! چطور مگه؟!
گفتم: اوباما بیخودی دلش را به این نامه‌نگاری‌ها خوش کرده است! اینجور نامه‌نگاری‌ها عاقبت خوشی ندارد!
گفت: چرا؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو که نمی‌توانست به دیدن نامزدش بیاید، آنقدر برای او نامه نوشت که بالاخره نامزدش با پستچی ازدواج کرد!

 


عضو هیئت رئیسه مجلس از احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان طی دو هفته آینده به پارلمان خبر داد.
علیرضا منادی نماینده مردم آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از 31 شهریور، از برنامه ویژه مجلس به همین مناسبت طبق روال هر ساله خبر داد و اظهار داشت: روز یکشنبه علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در نشست علنی مجلس، سخنرانی خواهد کرد و سپس تقدیری هم از ایثارگران و جانبازان مجلس انجام خواهد شد.
وی همچنین به تعمیرات صحن خانه ملت اشاره کرد و گفت: مجلس قطعا روز یکشنبه جلسه علنی دارد، اما احتمال اینکه رئیس مجلس برای انتقال چند جلسه علنی به مجلس قدیم به منظور اتمام تعمیرات صحن، از نمایندگان رای‌گیری کند، نیز وجود دارد، چون صحن خانه ملت واقعا نیازمند تعمیرات است و باید تکمیل شود.
این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه به معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اشاره و تصریح کرد: طبق گفته دولتی‌ها، احتمالا ظرف دو هفته آینده سه وزیر پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد به صحن علنی معرفی خواهند شد تا پارلمان در سه هفته کاری پیش رو، صلاحیت و برنامه‌های آنان را مورد بحث و بررسی قرار دهد و تکلیف وزرای این سه وزارتخانه را مشخص کند.
منادی در گفت‌وگو با فارس درباره انتخاب دادستان دیوان محاسبات، خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون برنامه و بودجه گزینه پیشنهادی خود را برای دادستانی دیوان محاسبات به هیئت رئیسه معرفی کند، بلافاصله انتخاب دادستان این دیوان در دستور کار جلسات علنی مجلس قرار می‌گیرد.

 


حمیدرضا عابدی،مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، عصر روزگذشته برکنار شد.
میرزاده سرپرست جدید دانشگاه آزاد در اولین تغییرات خود حمیدرضا عابدی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان را برکنار کرد.
به گزارش تسنیم،احسان مازندرانی که در جریان مسائل مربوط به فتنه 88 بازداشت شده بودجایگزین عابدی شده است.
عابدی بعد از ظهر دیروز در مصاحبه‌ای و در شرایطی که هنوز به عنوان مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان مشغول فعالیت بود، نسبت به سخنان صبح روز شنبه حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد انتقاد کرده بود.
یاسر هاشمی به جای میرزاده تصمیم‌ می‌گیرد!
عابدی در آن مصاحبه با انتقاد از سخنان اخیر سرپرست دانشگاه آزاد گفت: وامدار بودن به اشخاص، آفت بزرگی برای سرپرست دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.
وی درباره سخنان صبح روز شنبه حمید میرزاده سرپرست این دانشگاه در نشست خبری مبنی بر اینکه "پیرو اندیشه‌های هاشمی رفسنجانی هستم" گفت: آقای میرزاده در بخشی از اولین نشست خبری خود پس از تصدی سرپرستی دانشگاه آزاد، خود را پیرو اندیشه‌های آقای هاشمی رفسنجانی معرفی کردند، که این موضع ایشان مورد انتقاد کارکنان متعهد و دلسوز دانشگاه آزاد اسلامی است چرا که اتخاذ راهبردها و سیاست‌های اصولی و حفظ "اسلامیت" و شأن علمی دانشگاه آزاد تنها در گرو پیروی از رهنمودها و اندیشه‌های شخص ولی‌فقیه و سکان‌دار نظام اسلامی است.
وی تاکید کرد: ضمن احترام به آیت‌الله هاشمی و تمام مسئولان نظام باید اذعان کنیم که وامدار بودن به اشخاص و پیروی از فردی غیر از ولی فقیه که ضامن اسلامیت و جمهوریت در نظام اسلامی است، برای هر مدیری در کشورمان، نه تنها یک حسن محسوب نمی‌شود، بلکه قطعاً آفتی بسیار بزرگ تلقی می‌شود که در ادامه انحرافاتی را به دنبال خواهد داشت.
عابدی با بیان اینکه طی همین مدت اندک بعد از انتخاب آقای میرزاده به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد، متاسفانه اینگونه به نظر می‌رسد که وی تصمیم‌گیر نهایی نیست و اشخاص دیگری برای وی و به جای وی تصمیم‌گیری می‌کنند، گفت: به نظر می‌رسد یاسر هاشمی رفسنجانی فرزند هاشمی رفسنجانی در حال حاضر تصمیم‌گیر اصلی در دانشگاه آزاد است و میرزاده از استقلال رای و استقلال تصمیم برخوردار نیست.
عابدی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود سرپرست دانشگاه آزاد فردی مستقل، متعهد و تنها پیرو اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی فقیه باشد، گفت: مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد از میرزاده انتظار دارند، ضمن اصلاح بیانات مقدماتی صبح امروزشان در نشست خبری، در ادامه کار خود بدون وامدار بودن به اشخاص و جناح‌ها، به صورت مستقل در جهت رشد و شکوفایی علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بکوشند.

 


قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده فساد بزرگ مالی اعلام کرد هنوز زمان ادامه رسیدگی به پرونده متهمان بانک‌های آریا و صادرات تعیین نشده است.
قاضی ناصر سراج با اعلام این خبر افزود: هر وقت زمان برگزاری رسیدگی به این پرونده مشخص شد، قطعاً اطلاع رسانی می‌شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: طبق قانون می‌توان برخی از پرونده‌هایی که برای رسیدگی به ما ارجاع می‌شود را به دادرس واگذار کنیم که در مورد پرونده متهمان بانک آریا این اتفاق رخ داد.
سراج خاطرنشان کرد: پس از حضور در سازمان بازرسی کل کشور با ابلاغ رئيس دستگاه قضایی، فقط سمت «معاون دادستان کل» لغو شد و مابقی ابلاغ‌هایم به قوت خود باقیست.
به گزارش ایسنا، اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان بانک آریا، 29 بهمن ماه سال 91 در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ناصر سراج برگزار شد.

 


سفیر آمریکا در تل آویو مدعی شد، برنامه هسته‌ای ایران از نظر آمریکا باید بسیار خطرناک‌تر از سلاح شیمیایی نظام سوریه باشد.
به گزارش تسنیم به نقل از نشریه صهیونیستی و عبری زبان «معاریو»؛ دان شاپیرو سفیر آمریکا در تل‌آویو تاکید کرد: عقب‌نشینی از حمله به سوریه به منزله کنار گذاشته شدن گزینه نظامی در تعامل با تهران نخواهد بود.
وی در این باره توضیح داد: پرونده هسته‌ای ایران باید در معادله و ترازوی منافع آمریکا بسیار خطرناک‌تر و جدی‌تر از موضوع سلاح شیمیایی سوریه تلقی شود.
وی در‌باره پرونده سلاح شیمیایی سوریه هم گفت: در صورتی که کاخ سفید احساس کند، از سوی روسیه و سوریه در قبال پرونده تسلیحات شیمیایی دمشق فریب خورده است بلافاصله با قدرت پاسخ خواهد داد.
دان شاپیرو که در تل آویو سخن می‌گفت افزود: هم اکنون پرونده هسته‌ای ایران بیشتر مایه نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست است و آنها از هر پرونده دیگری بیشتر از این مساله نگران هستند.
وی در این باره گفت: اگر می بینید به صورت موقت آمریکا در تعامل با پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه گزینه نظامی را کنار گذاشته نباید به گونه‌ای تلقی شود که تهران به خاطر برنامه‌های هسته‌ای‌اش‌ هم از اقدام نظامی دور شده است.
وی در توجیه سخنانش گفت: اگر ملاحظه می‌شود فعلاً دولت آمریکا رو به گزینه سیاسی خلع سلاح شیمیایی سوریه آورده به دلیل بهتر بودن این شرایط است .
سفیر آمریکا در تل آویو ادعاکرد: این مساله به خودی خود یک پیروزی برای واشنگتن و متحدانش به شمار می‌آید چرا که تا همین یک هفته قبل هم حاکمان دمشق حاضر به اعتراف به داشتن تسلیحات شیمیایی نبودند چه رسد به این موضوع که حاضر به تحویل آن باشند.
وی در پایان گفت: دولت روسیه هم که سعی داشت در این ماجرا در برابر جامعه بین‌المللی بایستد سرانجام تحت فشارهای بین‌المللی و اصرار آمریکا ناگزیر به قبول شرایط جدید برای پذیرش خلع سلاح شیمیایی سوریه شد.

 


یک سایت خبری، برخی اعضای احتمالی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را معرفی کرد.
سایت خبری مشرق بر اساس برخی شنیده ها نوشت: آقایان محمدجواد ظریف، سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکا، امیرحسین زمانی‌نیا، اسحاق آل‌حبیب مدیرکل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت امورخارجه، حمید بعیدی‌نژاد و نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی و شورای‌عالی امنیت ملی از جمله اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران خواهند بود.
پیگیری پیشنهادهای مطرح‌شده در نشست آلماتی1، محور مذاکرات ایران و گروه 1+5 در نیویورک است. جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد ضمن آنکه فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت تولید و بکارگیری سلاح هسته‌ای را به‌عنوان یک سند بین‌المللی به ثبت برساند، در قبال آن نیز دنیای غرب و 1+5 حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت بشناسند.

 


سخنگوی وزارت خارجه کشورمان رأی مخالف کشورهای غربی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
مرضیه افخم درباره رأی نیاوردن قطعنامه مطرح شده درباره سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی به علت مخالفت کشورهای غربی خاطرنشان کرد: مستثنی کردن رژیم صهیونیستی از قوانین و مقررات مربوط به منع سلاح‌های کشتار جمعی، تأثیرات منفی در روند جلوگیری از اشاعه این تهدید جهانی دارد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر این که «مواضع اصولی ایران در منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و عاری‌سازی خاورمیانه از هرگونه سلاح کشتار جمعی کاملاً صریح و روشن است» تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از پیمان‌های منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی نپیوسته و برنامه مخفی سلاح هسته‌ای این رژیم خارج از هرگونه نظارت بین‌المللی خطر جدی برای کشورهای منطقه و جهان است و لازم است جامعه جهانی مسئولانه با آن برخورد کند.

 


عضو فراری فراکسیون مشارکت در مجلس ششم رسماً از گروهک صهیونیستی بهائیت حمایت کرد.
فاطمه حقیقت‌جو که پیش از این از گروهک تروریستی منافقین حمایت کرده، ضمن مطلبی در وبسایت رادیو فرانسه، از حزب استعماری (انگلیسی-صهیونیستی) بهائیت به عنوان «اقلیت مذهبی» یاد کرد و مدعی شد: رعایت حقوق اقلیت‌های دینی از اصول قانون اساسی است با این همه ‌نامی از بهائیان در این قانون نیامده و حقوق آنها مورد نقض قرار می‌گیرد.
وی پیش از این ضمن حمایت از گروه‌های تروریستی به رادیو فردا گفته بود: اگر محکوم شدگان به اعدام حتی اگر از اعضای مجاهدین خلق یا انجمن پادشاهی بودند ما باید به این مسئله اعتراض کنیم.
عضو فراری فراکسیون مشارکت در مجلس ششم همچنین در جمع شماری از عناصر ضد انقلاب در بوستون آمریکا از ائتلاف با سازمان منافقین خبر داده و گفته بود: همه ما با دیدگاه‌های مختلف دور هم جمع شده‌ایم یکی ممکن است سلطنت‌طلب باشد یکی دیگر ممکن است عضو سازمان مجاهدین ]منافقین[ باشد، همه، یک هدف مشترک داریم. ما باید از جهان بخواهیم جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد.
یادآور می‌شود تقلای منافق فراری برای «مذهبی» جا زدن بهائیت در حالی است که این حزب اساساً، مذهب نیست و صرفاً به عنوان کارقاچاق و مباشر صهیونیست‌ها، جریان ماسونی و رژیم انگلیس در دولت پهلوی عمل کرده است.
برخی اعضای رسانه‌های تندروی وابسته به حزب منحله مشارکت در دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان و پس از آن عملاً ترویج کننده راهبردهای بهائیت نظیر سکولاریسم و معارضه با ولایت فقیه و حکومت دینی بوده‌اند.

 


انتصاب ربیع فلاح به عنوان استاندار مازندران روابط روحانی و ناطق نوری را شکر آب کرده است.
«مشرق»‌ در این باره نوشت: ناطق نوری خواستار انتصاب کیومرث نیازآذری مدیر کل اسبق اداره اطلاعات استان به عنوان استاندار مازندران بود اما ربیع فلاح که مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در مازندران بود به این سمت انتخاب شد. در تعدادی از صندوق‌های مازندران روحانی رای صد در صدی داشته است.
مشرق همچنین نوشت: پس از آن که در دو هفته اخیر شاهد اتخاذ برخی مواضع و سخنان از سوی برخی وزیران از جمله وزرای کار، نفت، نیرو و مسکن علیه یکدیگر بودیم در آخرین جلسه هیئت دولت حسن روحانی نسبت به این موضع‌گیری‌ها به شدت اعتراض کرده و تاکید کرده برای آخرین بار می‌گویم که باید صدای واحدی از وزرا توسط مردم شنیده شود.

 


یک روزنامه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با هشدار درباره شعار اعتدال‌گرایی حسن روحانی نوشت: ما امروز از اعتدال‌گرایی به اندازه اصولگرایی بیمناکیم و چه بسا بیمی بیشتر و سهمگین‌تر!
روزنامه بهار که مدعی حمایت از عارف است و توسط برخی اعضای دفتر رئیس‌ دولت اصلاحات اداره می‌شود، نوشت: دولت حسن روحانی خود را متولی اعتدال‌گرایی می‌داند و البته هنوز نمی‌دانیم روزی خواهد رسید که دولت در مقام قضاوت در این باب برآید یا نه که چه کسی از مرزهای اعتدال تخطی می‌کند و چه کسی بر مشی اعتدال استوار است؟! تنها امیدواریم که آن روز فرا نرسد زیرا هرگز کسی نمی‌تواند خود را «متولی» یک مفهوم بداند خواه آن مفهوم اصلاح‌طلبی باشد، خواه اعتدال‌گرایی و خواه انقلابی‌‌گری. حسن روحانی به راستی نشان داده- به قول خودش- یک اعتدال‌گراست با تعاریفی که خود از اعتدال دارد. او در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی در هر جمعی که سخنرانی کرد حتی یک قدم پا را فراتر از مرزهای اعتدال‌گرایی مطلوبش نگذاشت. شعارها تند و تندتر می‌شد و روحانی اعتدال‌گرایی مطلوب خود را دنبال می‌کرد! اما این اعتدال‌گرایی او بیشتر شبیه نوعی مصلحت‌گرایی و مصلحت‌اندیشی بود یعنی جایی کمی پایین‌تر از «کف مطالبات» انبوهی از هواداران!
نویسنده بهار در اینجا با کتمان رأی 8 درصدی عارف در نظرسنجی‌ها و 10 درصدی اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران رأی‌دهندگان به روحانی را به عنوان پشت قباله اصلاح‌طلبان جا زده و سپس برای جا انداختن مطالبات افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی که با محافل اپوزیسیون و ساختارشکنان به توافق کامل رسیده‌اند، تصریح کرد: مطالبات فراخور در یک طرف است و اعتدال‌گرایی مطلوب دولت در سوی دیگر... اینکه عده‌ای مدام در گوش ما بخوانند شما تند رفته‌اید و فرصت «اصلاح‌ گام به گام» و «عمل آرام» را از دست داده‌اید چنان در ذهن و ضمیر بخش وسیعی از جامعه سیاسی ایران نشسته است که بیم آن هست، آرام آرام کف مطالبات جای کنونی آن پایین و پایین‌تر برود!
نویسنده هشدار داده که اعتدال در وضعیت فعلی می‌تواند مانند نشت گاز در اتاق دربسته عمل کند.
وی در پایان نوشت: ما از اعتدال بیمناکیم زیرا ممکن است جایش را به هراس و وحشت بدهد؛ وحشت از طرح مطالبات «تحول‌خواهان» تعبیر غلط‌اندازی است که جریان‌های برانداز به عنوان اسم پوششی خود انتخاب کرده‌اند. این طیف حتی از تعبیر اصلاح‌طلبی هم که تداعی فعالیت درون ساختار و نظام سیاسی را تداعی می‌کند، عبور کرده‌اند.

 


«تهدیدهای اوباما علیه ایران هیچ اعتباری ندارد. او حتی نتوانست از عهده تهدیدهای خود علیه سوریه برآید».
کنت تیمرمن «رئیس بنیاد دموکراسی در ایران» و از عناصر آمریکایی فعال در حوزه براندازی در مصاحبه با فرانس 24 و در پاسخ این سوال که آیا اوباما می‌تواند تهدیدهای تازه خود علیه ایران را عملی کند، گفت: «من به عنوان یک آمریکایی نمی‌توانم به راحتی به این سوال پاسخ دهم اما این را می‌توانم بگویم که در مقطع زمانی کنونی، این‌گونه تهدیدها هیچ اعتباری ندارد. اوباما چندین بار به طور مستقیم سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرده بود اما در آخرین لحظات، تهدید را رها کرد.
وی می‌افزاید: از این گذشته اکنون خیلی وقت است که از خط قرمز درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت به میان می‌آید اما هیچ کاری انجام نمی‌گیرد.»

 


یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی گفت حزب‌الله به عنوان هشتمین قدرت موشکی دنیا تهدیدی بزرگ برای اسرائیل است.
سرتیپ نوعم تیفون از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی ضمن سخنانی در مرکز هرتزلیا با بیان اینکه توان حزب‌الله از آمادگی مبارزه مستقیم فراتر رفته، گفت: حزب‌الله گروهی زیرک و شبیه به ایران است؛ این گروه مانند ایران وارد دنیای سایبر شده و در حال استفاده از پهپاد است و اخیرا هم وارد دنیای فناوری‌های پیشرفته شده؛ به همین دلیل حزب‌الله دشمنی بسیار خطرناک است.
چند روز پس از اظهارات ژنرال «یئیر گولان» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی درباره اینکه حزب‌الله لبنان بیش از صد هزار موشک در اختیار دارد، سرتیپ «تیفون» تاکید کرد حزب‌الله هشتمین رتبه را از لحاظ قدرت موشکی در سطح جهان دارد.
به گزارش العالم این فرمانده صهیونیستی به رغم اینکه ارتش این رژیم آماده نبرد با حزب‌الله است، وی در عین حال تاکید کرد: این ماموریت بسیار پیچیده است و اغلب نیروهای نظامی و ذخیره ارتش، جنگ در لبنان را تجربه نکرده‌اند، مساله‌ای که بر اهمیت آموزش‌ها و مانورها می‌افزاید؛ با این حال این مساله با توجه به کمبودهای مالی که ارتش از آن رنج می‌برد، در نوع خود آسان نیست.
تیفون درباره قدرت موشکی حزب‌الله گفت: حزب‌الله از لحاظ قدرت موشکی و در اختیار داشتن موشک‌ها و راکت‌ها در جهان در رتبه هشتم است و همچنین زرادخانه‌ای را از انواع راکت‌ها در اختیار دارد.
وی افزود: حزب‌الله در جنگ آینده تصمیم دارد مواضع اسرائیل را با استفاده از این موشک‌ها که در 200 پایگاه و روستا در جنوب لبنان و اغلب آنان در اماکن و منازل مدنی وجود دارد، فلج کند.
این نظامی ارشد صهیونیست می‌گوید: اسرائیل نمی‌تواند هفته‌ها حملات موشکی حزب‌الله را تحمل کند.
«کوبی باراک» رئیس بخش فن‌آوری و لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی هم درباره زرادخانه موشکی حزب‌الله اظهار داشت: این گروه تجهیزاتی در اختیار دارد که می‌تواند با دقت اهدافی مانند پایگاه‌های نظامی، ایستگاه برق در شهر الخضیره در شمال فلسطین اشغالی، یا ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو یا فرودگاه بن گوریون را مورد هدف قرار دهد.

 


با نهایت تأسف مطلع شدیم همکارمان آقای عباسعلی فاتحی در دفتر نمایندگی کیهان در دهاقان اصفهان در غم از دست دادن پدر گرامی‌اش سوگوار است. ضمن تسلیت به ایشان و دیگر خانواده‌های عزادار برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی خواستاریم.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10