(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 02 مهر 1392 - شماره 20599

وزیر بهداشت: دانشگاه باید سیاسی و مهد افکار متضاد باشد
دستگیری سارق زیر رختخواب همسایه
قیمت داروهای بیماران صعب‌العلاج کاهش یافت
کنترل ترافیک پایتخت با 1000 دوربین
حوادث کوتاه از کشور
دستگیری جاعلان حرفه‌ای برچسب معاینه فنی و کارت سلامت
هواپیمای حجاج کرمانی در فرودگاه دچار سانحه شد
راه‌‌اندازی پالایشگاه دوم خون
نوید چند ماهه «فانی» برای حل مشکلات رفاهی فرهنگیان
سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران اعلام کرد
فهرست مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی رایگان در هفته دفاع ‌مقدس
انتصاب در سازمان نظام پزشکی
انتصاب در سازمان محیط زیست
مرگ 35 چینی در توفان
تیراندازی در آمریکا
افزایش 45 درصدی خودکشی در اروپا
دختر حاکم دبی علیه پدر
دختری که وزیر را شرمنده کرد
   


وزیر بهداشت گفت: وضعیت اخلاقی کشور در شأن ایران انقلابی نیست، دانشگاه باید با عقل‌گرایی مسیر گذشته را اصلاح کند و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید سیاسی و مهد افکار متفاوت و حتی متضاد باشند.
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی دیروز در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه معتقدم فرصت‌های بسیاری را علی‌رغم ابزارهای زیادی که داشته‌ایم از دست دادیم، افزود: اینکه مسئولان فرهنگی در این مسیر حرکت کردند یا نه مورد سوال است و معتقدم در سالهای اخیر به فرهنگ و اخلاق تاخته‌ایم.
وی در مورد وضعیت فرهنگی در کشور گفت: وضعیت فرهنگی و اخلاقی کشور در شأن یک کشور انقلابی نیست و معتقدم برخی از راه آمده را باید برگشت و فرصت نقد و اندیشه را فراهم کرد. باید محیط دانشگاه با نشاط و ارزنده باشد. دانشگاه مهد افکار متفاوت و متضاد است.
به گفته قاضی‌زاده هاشمی دانشگاه باید سیاسی باشد وکشوری وجود ندارد مگر آنکه دانشگاهی پویا و پرنشاط وجود داشته باشد. البته حرفهای من، فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری است.
وی افزود: البته نظر ایشان ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌هاست که به نظر من بیشتر شکلی است و نه عملی.وزیر بهداشت با انتقاد از اینکه در برهه‌ای از زمان از فرصت‌های ایجاد شده استفاده نکردیم افزود: زمانی دانشگاه‌ها را به باشگاه سیاسی احزاب و عقبه‌های آن تبدیل کردیم و ناخواسته وارد جریانات سیاسی شدیم، علی‌رغم اینکه دانشگاه باید سیاسی باشد ولی نباید از آن بهره‌برداری سیاسی شود.وی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد محمدرضا منصوری رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: او در برهه‌ای مسئولیت دانشگاه را پذیرفت که مشکلات و حاشیه‌ها کم نبود و باید به خاطر صبر،‌ علم و انصافش از او تقدیر کرد.
قاضی‌زاده هاشمی انتخاب دکتر جعفریان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران را به دلیل جسارت و جوان بودن او دانست و گفت: از رئیس جدید انتظار دارم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند و از تجربیات روسای سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران بهره ببرند.
مدیران دانشگاه ابقا می‌شوند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نخستین حکم خود برای ثبات و آرامش مدیریتی، تمام مدیران دانشگاه را در مسئولیت‌هایشان ابقا و بیان داشت که قانون تمام وقتی پزشکان را نیز رعایت خواهد کرد.
علی اصغر پیوندی در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های خود در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: در وهله نخست باید ثبات در دانشگاه برقرار شود، بر این اساس حکم ابقای تمام مسئولیت‌ها را صادر کرده‌ام تا مدیران دانشگاه در آرامش به کار خود ادامه دهند.
وی در پاسخ به این پرسش که چون شما همزمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس سازمان نظام پزشکی تهران نیز هستید آیا این مسئله باعث دو شغلی بودن شما نمی‌شود، عنوان کرد: خیر؛ چون سازمان نظام پزشکی یک NGO به حساب می‌آید و در قانون جزو مفاد دو شغل بودن نیست.
پیوندی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه شما در حال حاضر مسئولیت سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را برعهده گرفته‌اید آیا به قانون تمام وقتی پزشکان (ماده 32 برنامه پنجم توسعه) مبنی بر فعالیت در یک جا (یا بخش‌های دولتی یا بخش‌های خصوصی) پایبند خواهید بود؟ عنوان کرد: بله، با توجه به اینکه بنده از گذشته نیز مطب داشتم، از این به بعد اگر بخواهم عمل جراحی انجام دهم در بیمارستان‌های دولتی این عمل‌های جراحی را انجام خواهم داد تا به قانون تمام وقتی پزشکان نیز عمل شود.
پیام وزیر بهداشت
برای آغاز سال تحصیلی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام خود به دانشجویان بر عزم جدی دولت بر افزایش نشاط در دانشگاه‌ها تاکید کرد.
در پیام دکتر حسن هاشمی آمده است: علم و جوانی دو سرمایه جاودانه هستی است که به مدد هم زندگی را به پیش می‌رانند و دانشگاه با چنین پشتوانه‌ای، منشأ تحولات ارزنده‌ای در جامعه خواهد بود. گفتمان جدید حاکم بر جامعه، دست‌کم از دو منظر با دانشگاه ارتباط مستقیم دارد: اول آن که دانشگاه منبع امیدآفرینی در جامعه است. دانشگاه با داشتن موتور محرکه‌ای به نام «شور و ایمان» دارای چنین جایگاهی است و دانشجو و دانشگاهی برای خلق حماسه‌های سیاسی و اقتصادی همواره مهیا است و این را بارها و بارها با شایستگی اثبات کرده است. دوم آن که جاده عقلانیت و تدبیر از مسیر دانشگاه می‌گذرد و هیچ گفتمانی بدون پیوند با دانشگاه در جامعه نهادینه نمی‌شود. عقلانیت وقتی در جامعه نهادینه می‌شود که دانشگاه بتواند اندیشمندانی شایسته، توانمند و مسئول تربیت کند. از این رو بیش از پیش وظیفه داریم فضای دانشگاه را از معرفت و دانش‌اندوزی پر کرده و بر افزایش نشاط دانشگاه‌ها بیافزاییم.
اکنون که با لطف خداوند، شاهد حضور حداکثری مردم و جوانان و دانشگاهیان در انتخابات شکوهمند ریاست‌جمهوری بوده‌ایم، قدردان آنان بوده و در عزم جدی دولت بر افزایش نشاط در دانشگاه‌ها، از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد و در راه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و علمی گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: به طور قطع توسعه علمی سلامت و رسیدن به این جایگاه، بدون استفاده از «خرد جمعی» و مشارکت فرد فرد شما عزیزان دانشگاهی ممکن نیست. از این رو لازم است تلاش‌های علمی و پژوهشی شما دانشگاهیان عزیز، برای تولید علم و فناوری‌های پزشکی گسترش یافته و مشارکت شما در تحقق استفاده کاربردی از آنها در سلامت جامعه، مضاعف شود.
بدون تردید در کنار توسعه علم و پژوهش، توجه بیش از پیش به فرهنگ، اخلاق و ارزش‌های معنوی و نشاط در دانشگاه‌ها نیز ضروری است، به ویژه از دانشجویان عزیز انتظار دارم همچون گذشته در کنار تحصیل علم، با روحیه‌ای شاداب و پرنشاط، تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را پیگیری نموده و با روشن‌بینی و روشنگری خود، پیشتاز دفاع از کیان و منافع ملی کشور عزیزمان باشند.

 


سارق سابقه‌دار سیم و کابل برق در حالی که زیر رختخواب یکی از همسایگان خود مخفی شده بود دستگیر شد.
سرهنگ پرویز نظری‌پور رئیس کلانتری 127 نارمک با اعلام این خبر افزود: رسیدگی به این موضوع زمانی در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت که رد پای شخصی به نام مصطفی که اقدام به سرقت سیم و کابل هوایی خیابان‌های منطقه نارمک، مدنی و چندین خیابان‌های دیگر کرده بود.
براساس بررسی‌های صورت گرفته سارق که به تازگی از زندان آزاد شده بود توانسته بود در زمان کوتاهی اقدام به سرقت شبکه‌های برق در حد وسیعی بکند.
به گفته سرهنگ نظری‌پور، سارق در شرایطی که در حال برش 25متر سیم هوایی و جمع‌آوری آن بود توسط ماموران شناسایی و مورد تعقیب قرار گرفت اما با رویت ماموران قیچی برش سیم را رها کرده و با پای پیاده متواری شد.
رئیس کلانتری 127 نارمک با بیان اینکه ماموران در همان شب از حضور این سارق در منزلش مطلع شدند، گفت: سارق به محض رویت ماموران از طریق پشت‌بام متواری و وارد منازل مردم در همسایگی خود می‌شود به طوری که باعث وحشت همسایه‌ها می‌شود. وی پس از تعقیب و گریز به داخل منزل یکی از همسایه‌ها وارد و در حالی که در زیررختخواب پنهان شده بود، توسط ماموران دستگیر می‌شود.
نظری‌پور افزود: متهم در بازجویی‌های انجام شده به 50 مورد سرقت سیم‌هوایی در محلات نارمک، مدنی و چند محله دیگر اعتراف کرد و علاوه بر این همدستان خود را نیز معرفی کرد.

 


رئیس سازمان غذا و دارو ضمن بازدید از داروخانه‌های 13 آبان، هلال‌‌احمر و 29 فروردین از کاهش قیمت داروهای بیماران صعب‌العلاج خبر داد.
رسول دیناروند با اعلام این خبر افزود: همه داروهای بیماران صعب‌العلاج از جمله بیماران سرطانی و ام‌اس که از قبل هم یارانه می‌گرفتند، شامل این طرح خواهند شد.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: داروهایی که در فهرست اولیه ما نیستند و در عین حال گرانقیمت می‌باشند، نیز به مرور برای بیماران مزمن و صعب‌العلاج مورد توجه قرار می‌گیرند.
به گفته رئیس سازمان غذا و دارو سالانه مبلغی حدود هزار میلیارد تومان سهم داروهای گرانقیمت برای بیماران صعب‌العلاج است که از این پس طبق برنامه ما سهم پرداختی مردم بیشتر از 15 درصد نخواهد بود.
دیناروند در مورد آخرین وضعیت تولید داروهای نوترکیب فاکتور 8 گفت: به جای خوبی رسیده‌ایم و این دارو تولید شده و اکنون مراحل کنترل کیفیت را می‌گذراند و امیدواریم مجوز تولید این دارو تا پایان امسال صادر شود.
رئیس سازمان غذا و دارو در مورد کمبود دارو گفت: وضعیت تامین دارو نسبت به گذشته بهتر شده اما به روال طبیعی برنگشته و هنوز کمبود دارو 3 رقمی است.

 


معاون حمل و نقل ترافیک و شهرداری تهران با بیان اینکه ترافیک صبحگاهی روز یکشنبه 45 دقیقه زودتر آغاز شد، گفت: مدیریت ترافیک پایتخت با بیش از 1000 دوربین نظارت تصویری و 5 مرکز کنترل ترافیک محلی تحت کنترل و مدیریت است.
جعفر تشکری هاشمی در جلسه ستاد استقبال از مهر که از ساعات ابتدایی در مرکز کنترل ترافیک تشکیل شد، اظهار داشت: ترافیک صبحگاهی یکشنبه حدود 45 دقیقه زودتر ایجاد شد و در بزرگراه‌های شهید همت، شیخ فضل‌الله، تهران - کرج و نواب شاهد شکل‌گیری زودتر ترافیک و کندی حرکات بودیم اما در مجموع ترافیک از انضباط خوبی برخوردار بود.
وی با اشاره به اینکه همه ناوگان حمل و نقل عمومی از نخستین ساعات صبح یکشنبه با تمام ظرفیت در حال خدمات‌‌رسانی به شهروندان و 1100 واگن در متروی تهران مشغول فعالیت هستند، افزود: در همه خطوط مترو کاهش سرفاصله‌ها و اعزام قطارهای کمکی را داشته‌ایم.
وی ادامه داد: مدیریت شهری مانند تهران بدون استفاده از سیستم‌های هوشمند امکان‌پذیر نیست؛ در حال حاضر 700 کیلومتر فیبر نوری در تهران داریم و مدیریت ترافیک پایتخت با بیش از 1000 دوربین نظارت تصویری و 5 مرکز کنترل ترافیک محلی تحت کنترل و مدیریت است.
تشکری هاشمی تصریح کرد: همچنین 400 تقاطع شهر با سیستم‌های هوشمند اداره می‌شوند و بیش از 240 معبر ورودی و خروجی محدوده طرح ترافیک به وسیله دوربین‌های ثبت تخلفات تحت نظارت هستند.
وی درخصصوص تغییر ساعت کاری ادارات،‌گفت: ساعت کار ادارات و مدارس 7/30 صبح شده و ساعت تعطیلی ادارات و بازار نیز تقریبا همزمان است که این مسئله بر سنگین شدن ترافیک و ایجاد مشکلات در ترددهای شهری دامن می‌زند چرا که اگر ما توزیع مناسبی بین سفرهایمان داشته باشیم تسهیل ترددها در شهر نیز امکان‌پذیر است.
وی با اظهار امیدواری از اینکه با همکاری وزارت کشور و با نظر مسئولان و سیاستگذاران بتوانیم سرفاصله مناسب و معناداری بین سفر گروه‌های مختلف ایجاد کنیم، به افزایش مسافران مترو در نخستین روز مهر ماه اشاره کرد و گفت: صبح امروز از ساعت 5 تا 6 مسافران مترو 11 درصد افزایش داشته، از ساعت 6 تا 7، 17 درصد و از ساعت 7 تا 8 نیز 18 درصد به مسافران مترو افزوده شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اظهار داشت: همچنین سال گذشته نیز در مهر ماه حدود 28 درصد تعداد مسافران مترو افزایش داشته که این موضوع نشان از نقش و اهمیت وسایل نقلیه عمومی در جابه‌جایی شهری دارد.

 


زلزله خوزستان را لرزاند
ایرنا-تهران: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3/4ریشتر حوالی حسینیه در مرز استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام را به لرزه درآورد.
به گزارش موسسه لرزه‌نگاری ژئوفیزیک وابسته به دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین‌لرزه ساعت 5 و 11 دقیقه و 38 ثانیه بامداد دیروز اعلام شد.
گزارشی درباره خسارت‌های احتمالی این زمین‌لرزه‌ دریافت نشده است.
حادثه منجر به فوت
زرین‌شهر-خبرنگار کیهانبر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سمند در محور لنجان جاده زرین‌شهر- چرمهین یک نفر جان خود را از دست داد و 4 تن نیز مصدوم شدند، که توسط واحدهای امدادی اورژانس به بیمارستان لنجان انتقال یافتند.
علت این حادثه هنوز اعلام نشده است.
فروپاشی باند سرقت
زنجان-خبرنگار کیهان: با تلاش‌های نیروی انتظامی استان زنجان 3 تن از 4 عضو یک باند حرفه‌ای سرقت دستگیر شدند. سارقان مرکب 2 مرد و 2 زن در پوشش مسافر و هنگام عبور از شهرهای مختلف منازل مسکونی خالی را شناسایی و اقدام به سرقت اشیای قیمتی از این منازل می‌کردند.
شناسایی مادر و دختر سارق
اهواز-خبرنگارکیهان: مادر و دختری که با استفاده از شوکر برقی و با توسل به زور اقدام به سرقت طلا و جواهرات زنان در آرایشگاه‌ها در خرمشهر می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. براساس اعلام دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر طلاجات و اشیای مسروقه دیگر نزد متهمان کشف شده است.
دستگیری قاتل فراری
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری شرور و قاتل فراری خطرناک پس از 7 ماه در این شهرستان خبر داد. متهم به همراه یک قبضه سلاح کلت کمری با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
برخورد با قاچاق انسان
زاهدان-خبرنگار کیهان: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی یک باند قاچاق انسان در شهرستان زاهدان شناسایی و منهدم شد.
در این عملیات ماموران 75 نفر اتباع خارجی غیرمجاز را به همراه 4 نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودروی تویوتا را توقیف کردند.
کشف سوخت قاچاق
اهواز-خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: با تشدید اقدامات کنترلی و آمادگی لازم در راستای انسداد مرز و مقابله با هرگونه قاچاق کالا، مأموران پایگاه دریابانی آبادان و ماهشهر در 72 ساعت گذشته، موفق به کشف بیش از 88هزار و 850 لیتر سوخت قاچاق در آب‌های این استان شدند.
ارزش مادی مواد مکشوفه بالغ بر 1 میلیارد و 697 میلیون ریال برآورد شده است.
دستگیری قاچاقچی کالا
ایرنا-گناوه: فرمانده پایگاه دریابانی گناوه گفت: ماموران این فرماندهی، یک محموله قاچاق به ارزش تقریبی 80 میلیارد ریال را در سواحل شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر کشف و ضبط کردند.
این محموله در 10 مایلی آب‌های ساحلی دیلم از یک فروند شناور باری به دست آمد. سرنشینان این شناور که قصد داشتند این محموله را در تاریکی شب تخلیه کنند، بیش از هرگونه اقدامی شناسایی و متواری شدند که با تلاش ناوگروه شناور این فرماندهی پس از یک ساعت تعقیب و گریز دستگیر شدند.

 


در پی طرح شکایت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران درخصوص «جعل و فروش برچسب معاینه فنی خودرو»، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 32 راهور جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
بررسی اولیه پرونده نشان داد که افرادی در زمینه جعل، چاپ و فروش برچسب معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین فعالیت داشته و با گرفتن وجوه در قبال سفارش از اشخاص، اقدام به تحویل برچسب‌های مجعول به افراد می‌نمایند.
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی و دستگیری سه نفر و کشف تعدادی برچسب و کارت معاینه فنی خودرو، متهمان به ناچار لب به اعتراف گشوده و در اظهارات خود عنوان داشتند که به شیوه جعل اقدام به چاپ و تهیه برچسب وکارت معاینه افراد خودروهای سبک و سنگین کرده‌اند که بلافاصله هماهنگی‌های لازم قضایی انجام، محل فعالیت متهمان در محدوده میدان بهارستان شناسایی و در بازرسی از محل نمونه‌‌هایی از کارت و برچسب معاینه فنی خودرو کشف و توقیف شد.
در تحقیقات از متهمان مشخص شد که آنها با جعل معرفی‌نامه سازمان‌های دولتی مرتبط با ارسال برچسب و کارت معاینه فنی خودروها، اقدام به تهیه زینک، هالوگرام و دیگر موارد فنی مورد نیاز و مرتبط با تهیه برچسب معاینه فنی خودروها نموده و با ارائه معرفی‌نامه‌های مجعول اقدام به سفارش تهیه برچسب و کارت معاینه فنی خودروها کرده‌‌اند که با انجام تحقیقات پلیسی، دیگر عضو گروه جاعلان در شهرک اندیشه شناسایی، دستگیر و در بازرسی از محل فعالیت متهمان مقادیر معتنابهی «برچسب معاینه فنی خودرو»، «نمونه‌های هالوگرام جعلی مورد استفاده بر روی کارت و برچسب معاینه فنی خودرو»، «کارت معاینه فنی مجعول صادر شده برای افراد مشخص» و «زینک‌های تهیه شده جهت چاپ برچسب و کارت معاینه فنی خودرو» کشف گردید.
علاوه بر موارد کشف شده، کارآگاهان موفق به کشف و توقیف تعداد زیادی کارت مجعول ویژه سلامت رانندگان شدند که متهمان به ناچار اعتراف کردند که علاوه بر تهیه و پخش برچسب معاینه فنی خودرو، در زمینه چاپ و پخش کارت سلامت رانندگان نیز فعالیت دارند.

 


مدیر کل هلال احمر کرمان گفت: هواپیمای سانحه دیده در فرودگاه کرمان حامل حجاج بیت‌الله‌الحرام بوده است.
کاووس محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هواپیمای سانحه دیده در فرودگاه کرمان مربوط به پرواز حجاج است که بر اثر ترکیدگی لاستیک دچار سانحه شده است.
وی افزود: از زمان وقوع این حادثه نیروهای امدادی در محل فرودگاه کرمان حاضر و نسبت به انتقال مجروحان اقدام کردند.
از سوی دیگر پرستار بخش اسکرین اورژانس بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: 10 مجروح سانحه هواپیمای حجاج بیت‌الله الحرام در بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری شدند.
وی حال عمومی مجروحان را رضایت‌بخش اعلام کرد و بیان داشت: شکستگی مجروحان این حادثه جزئی است و تنها یک نفر به دلیل عارضه ترومای کمر در بخش CPR بیمارستان شهید باهنر بستری شده است.
در همین حال مدیر کل دفتر ایمنی و بررسی سانحه سازمان هواپیمایی از اعزام تیم بررسی سانحه سازمان به کرمان خبر داد.
مهدی علی عسکری درباره حادثه بعد از ظهر دیروز در فرودگاه کرمان، اظهار داشت: در ساعت 15 و 10 دقیقه بوئینگ 747 ماهان ایر با 419 مسافر و 25 خدمه در مسیر کرمان- مدینه دچار حادثه شد.
وی اضافه کرد: شماره این پرواز 5070 و مسیر پرواز به سمت مدینه بوده است.
مدیر کل دفتر ایمنی و بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: هواپیما هنگام پرواز به ظاهر دچار ترکیدگی لاستیک شد، بنابراین خلبان اعلام انصراف از پرواز کرد و هواپیما از باند خارج شد.
عسکری افزود: پس از وقوع این حادثه، کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.
وی تصریح کرد: پس از اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری، CVR و FDR هواپیما که همان نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور است، به صورت دقیق بررسی شده و علت اصلی بروز این اتفاق مشخص می‌شود.

 


مدیر‌عامل جدید سازمان انتقال خون ایران از راه‌اندازی پالایشگاه دوم خون کشور خبر داد.
علی‌‌اکبر پورفتح‌الله به تسنیم گفت: پالایشگاه اول خون کشورمان در حال حاضر ظرفیتی در حدود 150 هزار لیتر دارد در حالی که ظرفیت ما بسیار بالاتر است و به راحتی می‌توانیم پالایشگاه دوم را با حداقل ظرفیت 250 هزار لیتر در کشور ساماندهی کنیم و در این مسئله نیز حتی به ظرفیت کشورمان نیز نگاه نمی‌کنیم، بلکه ما باید مرکز تولید داروهای مشتق از پلاسما در مدیترانه شرقی شویم. در بسیاری از کشورهای منطقه به خاطر توصیه سازمان بهداشت جهانی، کشورها به سمت انتقال خون ملی باید پیش بروند در حالی که کشور ما یک سابقه 30 ساله در این زمینه دارد. مفهوم انتقال خون ملی این است که پلاسمای مازاد وجود دارد و حتی باید برای کشورهای منطقه نیز این ظرفیت را ایجاد کنیم و این ظرفیت خدمت بزرگی برای منطقه خواهد بود تا تغییر جغرافیای بیماری‌ها را نداشته باشیم. بنابراین با یک نگاه ملی این کار صورت خواهد گرفت.

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش از حل مشکلات رفاهی و معیشتی فرهنگیان تا چند ماه آینده خبر داد.
دکتر علی‌اصغر فانی دیروز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات ریشه‌ای آموزش و پرورش و این که مشاوران اقتصادی من این نوید را می‌دهند که می‌توان تا چند ماه آینده گام‌های موثری را برای رفاه فرهنگیان برداشت، گفت: معیشت و رفاه فرهنگیان برنامه درازمدتی است که باید در چند مرحله انجام شود.
وی درباره حل مشکلات معیشتی فرهنگیان که به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش در همه دولت‌ها مطرح بوده، افزود: نیروی انسانی رکن اصلی آموزش و پرورش است و باید بپذیریم که تمام معلمان و فرهنگیان و کارکنان این وزارتخانه رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند و چنانچه معلم انگیزه و توانمندی لازم را نداشته باشد، عملا راه به جایی نخواهیم برد.
دکتر فانی به چهار معضل مهم در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: توزیع نامناسب نیروی انسانی به لحاظ رشته، جنسیت و موقعیت جغرافیایی، نبود انگیزه لازم برای کار کردن در آموزش و پرورش به‌ویژه در بخش آقایان، ضعف مهارتی معلمان در مواجهه با سوالات گوناگون دانش‌آموزان و ناممکن بودن اداره آموزش و پرورش با سبک فعلی اقتصادی از مشکلات ریشه‌ای است که سال‌هاست آموزش و پرورش با آن دست به گریبان است.
وی تاکید کرد: تجربه 34 ساله آموزش و پرورش بعد از انقلاب این پیام را می‌دهد که آموزش و پرورش با این سبکی که تاکنون اداره شده نمی‌تواند ادامه بدهد و نمی‌تواند صرفا متکی بر منابع دولتی باشد لذا ضمن آنکه باید در برخی از هزینه‌ها تجدیدنظر شود مسیر برخی از فعالیت‌ها نیز تغییر کند.

 


66 کانون بسیج جامعه پزشکی در هفته دفاع مقدس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نواحی سپاه در نقاط مختلف تهران، خدمات درمانی مناسب با توانایی‌های آن مجموعه را به صورت رایگان به مردم ارائه می‌دهند.
سیدنظام‌الدین طباطبایی، مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: همزمان با مقطع زمانی یاد شده 66 کانون بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نواحی سپاه در نقاط مختلف تهران، خدمات درمانی مناسب با توانایی‌های آن مجموعه را به صورت رایگان به مردم ارائه می‌دهند.
طباطبایی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی شهید دیالمه در هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: این بیمارستان صحرایی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی ایران و مشارکت بیمارستان رسول اکرم(ص) در منطقه یافت‌آباد تهران با هدف ارائه خدمات درمانی تخصصی به بسیجیان و مردم، حفظ انسجام و ارتقای آمادگی تیم‌های درمانی، کمک به محرومیت‌زدایی و بسط عدالت در سلامت و نمایش توان قدرت رزمی و تخصصی بسیج در مدیریت بحران و معرفی الگوهای ارزشی در جامعه راه‌اندازی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در راه‌اندازی این مجموعه ضمن برپایی سازه بادی در محوطه بیمارستان صحرایی تیمی 200 نفره نیز از اعضای سازمان مشارکت خواهند داشت، بیان کرد: این مجموعه دارای درمانگاه‌های تخصصی اطفال، زنان، داخلی، گوش و حلق و بینی، پوست، دندانپزشکی، چشم‌پزشکی، قلب و عروق، ارولوژی، جراحی عمومی، ارتوپدی، روانپزشکی، روانشناسی، پزشک طب اورژانس و عمومی و بخش‌های اورژانس بانوان و آقایان، پذیرش، سونوگرافی، آزمایشگاه، اپتومتری، مامایی، رادیولوژی، اتاق عمل، داروخانه، مددکاری، بستری بانوان و آقایان، بهداشت، تغذیه و رژیم درمانی است.

 


دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی طی احکامی جداگانه دکتر عزت‌اله گل علیزاده و دکتر علی فتاحی را به عنوان معاونت‌های پشتیبانی و انتظامی سازمان نظام پزشکی منصوب کرد.

 


معصومه ابتکار طی حکمی اسماعیل کهرم را به سمت مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور طبیعی این سازمان منصوب کرد.

 


توفان سهمگین اوساگی با ورود به مناطق جنوبی چین بیش از 35 کشته برجای گذاشت.

به گزارش تلویزیون مرکزی چین سرعت باد این توفان به بیش از 160 کیلومتر در ساعت می‌رسد.این توفان از یکشنبه شب مناطق جنوبی و جنوب شرق چین را در نوردیده و در استان گوانگ‌دونگ در جنوب این کشور جان 25 نفر را گرفته و باعث شکستگی صدها درخت شده است.
همچنین با وزش شدید توفان در بخشهایی از هنگ‌کنگ و این استان برق قطع شده و مشکلات عدیده‌ای برای مردم بوجود آمده است و سبب واژگونی خودروها و لغو پروازها شده است.
توفان دستکم زندگی سه میلیون و 500 هزار نفر را مختل کرده و باعث فرو ریختن هزار واحد مسکونی شده است.

 


در حالی که اوباما از گسترش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا ابراز نگرانی می‌‌کند، منابع خبری از وقوع یک تیراندازی دیگر در این کشور خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، در این تیراندازی که در موسکیگون در ایالت میشیگان روی داد، دستکم سه نفر جان خود را از دست دادند. گفته می‌شود دو نفر از قربانیان بر اثر تیراندازی کشته شدند و یک زن بیست‌و دو ساله، در حالی که تلاش می‌کرد از صحنه تیراندازی فرار کند، با برخورد با یک خوردو کشته شد. همچنین پنج نفر دیگر در این تیراندازی زخمی شدند. هنوز از شمار دقیق افراد تیراندازی کننده در این حادثه اطلاعی منتشر نشده است. با این حال پلیس این منطقه به گفتن این مسئله که بازداشت‌هایی در این رابطه صورت گرفته است، از دادن اطلاعات بیشتر خودداری کرد.گفتنی است رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در پایگاه تفنگ‌داران دریایی به هنگام مراسم یادمان قربانیان قتل‌عام پایگاه دریایی واشنگتن اعلام کرد:
«به هیچ عنوان عادی نیست که فرزندانمان در خیابان‌ها با گلوله‌های سرگردان کشته شوند. هیچ ملت پیشرفته دیگری چنین خشونت‌هایی را تحمل نمی‌کند. در این جا، در آمریکا آمار قتل سه برابر بیشتر از دیگر کشورهای پیشرفته است. آمار قتل با اسلحه ده برابر دیگر کشورهای توسعه یافته است.»اوباما هم‌‌چنین درباره فرهنگ، قوانین و عواقب سلاح در آمریکا گفت، «هیچ گریزی از آن وجود ندارد، این اتفاقات رخ می‌دهد آن هم به خاطر تصمیماتی که ما می‌گیریم، و یا در گرفتن تصمیماتی ناکام می‌مانیم و بر ما است که آن را تغییر دهیم.»وی ادامه داد، این جنایت باید ما را به سوی یک تحول هدایت کند.

 


براساس تازه‌ترین مطالعات انجام شده طی چهار سال گذشته که مصادف با دوران بحران اقتصادی اروپا بوده است میزان آمار خودکشی 45 درصد افزایش داشته است.

رویترز اظهار کرد: گروهی از داوطلبان تلاش کردند تا در این رابطه به شهروندان آتن آگاهی رسانی کنند.
آریس ویولاتزیس مدیر مرکز جلوگیری از خودکشی گفت: مسائل اقتصادی تنها دلیل خودکشی نیست بلکه یک عامل سبب ساز است.
در همه جای اروپا با افزایش بیکاری آمار خودکشی نیز با رابطه‌ای مستقیم افزایش پیدا کرده است و به نظر می‌رسد شاخص‌ها هم زمان تغییر می‌کند.
از طرف دیگر میزان اعتیاد به مواد مخدر هم در این کشور به ویژه پایتخت افزایش داشته است. شمار معتادان این کشور در حال حاضر بالغ بر 25 هزار تن تخمین زده شده است.
مارینا اویکونومر استاد رشته روان‌شناسی گفت: اعتقاد من بر این است که دولت باید برای حل مشکلات شغلی افراد بکوشد. پشت اعداد و ارقام انسان‌ها هستند و درد انسانی نهفته و اقتصاددانان نباید این موضوع را فراموش کنند.
مرکز جلوگیری از خودکشی اعلام کرده است تحقیقات نشانگر تداوم جهش قابل توجه آمار خودکشی از سال 2012 است که تاکنون اکثریت کسانی که در یونان و در شرایط سخت اقتصادی مبادرت به خودکشی کرده‌اند.

 


دختر محمد بن راشد آل‌مکتوم، حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات، پدر خود و شیوخ عرب را شریک جرم خونریزی‌های اخیر مصر توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، پس از آن که حکومت امارات به طور رسمی از کودتای ارتش مصر حمایت کرد و خواستار سرکوب معترضان مصری شد، مهره بنت محمد، دختر محمد بن راشد آل مکتوم در صفحه اینترنتی خود، پدرش و سایر شیوخ عرب را به کشتار مردم متهم کرد.
مهره بنت محمددیروز در صفحه خود نوشت: معذرت می‌خواهم پدر، ولی همین پول‌های ما است که باعث خونریزی‌ها شده است.

 


وزیر امور خارجه فرانسه که به تازگی به کشورهای عربی سفر کرده است در حال بازدید از دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در ابوظبی امارات بود که اتفاق جالبی افتاد.

در این دیدار وزیر امور خارجه فرانسه مطابق آداب و رسوم اروپایی قصد داشت با یکی از بانوان محجبه دانشجوی این دانشگاه دست بدهد که با امتناع وی، لبخند تلخی از روی شرمساری زد و مجبور به عقب کشیدن دستش شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10