(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 02 مهر 1392 - شماره 20599

حدیث دشت عشق
IOC و شورای المپیک آسیا با برگزاری انتخابات در ایران موافقت کردند
آمادگی ورزش برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک
اخبار کوتاه از فوتبال
سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی - اندونزی
علی‌اکبری: خوشحالم روسفید شدم
24 ساعت سخت برای کورش باقری
سرمربی تیم ملی وزنه برداری به زندگی بازگشت
ادامه اعتراض‌های فدراسیون والیبال به قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی آسیا
نقش ورزشکاران در تصمیم‌های فیلا
دارنده شش مدال طلای جهان و المپیک در رابطه با عضویتش در کمیته ورزشکاران فیلا اظهار نظر کرد.
انتصاب معاون اداری و مالی وزارت ورزش
رضایت چمن گلی از نتایج تیم ملی کشتی فرنگی
تلاش حدادی برای گرفتن طلا در بازی‌های کشورهای اسلامی
   


به یاد بسیجی شهید «اکبر امینی»
من مست می عشقم هشیار نخواهم شد
سال 1344 لاله‌ای در باغ عشق زندگی شکوفا شد و به دلیل آن که روییدنش مصادف با رویش سبز جوان رعنای بنی هاشم بود او را «اکبر» نام نهادند. از همان دوران کودکی و نوجوانی همچون نامش روحی بزرگ داشت. همه در مکتب او درس مهربانی و نیکی را فرا می‌گرفتند و امانتداری را از او آموخته بودند.
آنقدر مست می الهی شده بود که حتی در سرمای زمستان، یخ حوض را می‌شکست تا وضو بگیرد و دل و جان را صفا دهد. آن چنان عاشق مولایش بود که همواره کلمات قصار کتابش را زمزمه می‌کرد. چهار سال حدیث علم و دانش را در مکتب علم‌آموزان فرا گرفت و سال پنجم را در میدان جهاد به پایان برد.
از طریق «مکتب الصادق» وارد جرگه انقلابیون شد و به فعالیت‌های سیاسی روی آورد. پس از آن چون جهاد را وظیفه الهی خود می‌دانست؛ وارد عرصه نبرد شد. هفده ماه در کنار هم‌رزمانش با دژخیمان بعثی عراق جنگید و از آنجا که شوریده سری بود که قصد رفتن به کوی جانان را داشت، تلاش را وجهه همت خود ساخت تا قدم در کویش گذارد. تا اینکه سال 1361 طی عملیاتی، با فرود آوردن سر در مقابل جانان برای همیشه عابدانه در مقابل او سجده کرد و به وصال یار نایل آمد و پیکر مطهرش پس از یازده سال دوری به خاک وطن بازگشت.
بسیجی شهید «اکبر امینی»، سال 1344 در خوراسگان متولد شد و در11/8/1361 در خوزستان به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
IOC و شورای المپیک آسیا با برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک ایران موافقت کرد.
کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا دیدگاه و نظرات خود را در خصوص وضعیت جنبش المپیک در جمهوری اسلامی ایران و مجمع عمومی انتخاباتی کمیته ملی المپیک را اعلام کرد. روز گذشته خبرگزاری ایسنا با انتشار خبری عنوان داشت، در نامه ارسالی از سوی پره میرو، مدیر روابط کمیته های ملی المپیک کمیته بین المللی المپیک و حسین المسلم مدیر کل و مدیر فنی شورای المپیک آسیا به کمیته ملی المپیک کشورمان آمده است: «خبرتحولات مثبت اخیر در وضعیت جنبش المپیک کشورتان مسرت بخش بوده است ؛ بویژه پیشرفتی که تعدادی از فدراسیون های ملی در تهیه اساسنامه خود بر طبق مقتضیات و ملزومات فدراسیون های بین المللی مربوطه داشته اند. همچنین از نامه صریح شما اینگونه متوجه شدیم که مقامات دولت جدید و سرپرست جدید وزارت ورزش به صراحت تایید نموده اند که اصول و مقررات نهادهای بین المللی ورزشی باید محترم شمرده شده و رعایت شوند. بنابراین برداشت ما این است که قوانین ورزشی جاری کشورتان بزودی اصلاح خواهد شد تا در تطابق کامل با اصول و مقررات بنیادین منشور المپیک قرار بگیرد. همچنین فرصت را مغتنم شمرده و مجددا از همکاری شما در مراحل اصلاح اساسنامه آن کمیته المپیک که نهایتا در تاریخ 10 جون ( 20 خرداد‌92‌) مورد تایید اعضای مجمع عمومی کمیته تان قرار گرفت و سپس در تاریخ 21 آگوست ( 30 مرداد‌) رسما توسط IOC تایید شد، تشکر نماییم‌. با توجه به تحولات مثبت حاصله و به درخواست شما خرسندیم که تایید نماییم مخالفتی با برگزاری مجمع عمومی انتخاباتی توسط آن کمیته ملی المپیک در اولین زمان ممکن‌، وجود ندارد . ما را در جریان اقدامات بعدی قرار دهید.»
زمان برگزاری انتخابات
حالا که IOC با برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک موافقت کرده است، انتخابات چه زمانی برگزار خواهد شد؟! بهرام افشارزاده دبیر کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش می گوید: «باید هرچه زودتر این انتخابات را برگزار کنیم که البته این موضوع بستگی به تصمیم‌هایی دارد که روز سه‌شنبه در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گرفته می‌شود. زمان زیادی برای برگزاری انتخابات طول نخواهد کشید اما هنوز تاریخ خاصی را پیش‌بینی نکرده‌ایم. البته کمیته سعی می‌کند جلسه‌ای را هم با حضور وزیر ورزش برگزار کند تا در این باره تصمیم‌گیری شود. بالاخره برگزاری انتخابات کار ساده‌ای نیست و باید بسیار اصولی در این باره برنامه‌ریزی شود.»
چه کسانی در انتخابات شرکت می کنند؟
نکته ای که حائز اهمیت است این بوده که چه کسانی برای ریاست کمیته ملی المپیک نامزد خواهند شد؟ در پاسخ به پرسش مطرح شده باید عنوان داشت که در حال حاضر محتمل ترین گزینه برای شرکت در انتخابات محمد علی آبادی رئیس فعلی کمتیه ملی المپیک است. وی علاقه مند به ماندن در کمیته ملی المپیک بوده و در مصاحبه های خود نیز به این موضوع اشاره داشته است. با این حال قطع به یقین یک گزینه نیز از سوی وزارت ورزش و جوانان معرفی خواهد شد؛ گزینه ای که احتمالا نامش مصطفی هاشمی طباء خواهد بود. عضو پیشین هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک هم پیش از این عنوان کرده بود که علاقه مند است ریاست کمیته را بر عهده گیرد. برای سمت دبیر کمیته ملی المپیک نیز در این مقطع زمانی تنها نام های بهرام افشارزاده و امیررضا خادم مطرح است.

 


موافقت با تمدید مرخصی کی‌روش
سرپرست تیم ملی فوتبال از موافقت فدراسیون فوتبال با درخواست مرخصی کارلوس کی‌روش خبر داد. مهدی محمدنبی در این باره گفت: کی‌روش، سرمربی تیم ملی به دلیل پیگیری برخی امور شخصی درخواست تمدید مرخصی داشت که فدراسیون فوتبال پس از بررسی‌های لازم با درخواست وی موافقت کرد.دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: سرمربی تیم ملی فوتبال به منظور پیگیری تمرین‌های تیم ملی، اواسط هفته آینده وارد ایران خواهد شد. بر همین اساس اردوی تدارکاتی تیم ملی برای رویارویی با تیم ملی تایلند (از رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا) از روز 14 مهر در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود.دیدار دو تیم ملی ایران و تایلند 23 مهر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
نامه‌نگاری برای بازگشت پول بلوکه‌شده
فدراسیون فوتبال برای بازگشت پول بلوکه شده در فیفا نامه نگاری کرد. از مدتها قبل مبلغ یک میلیون دلار فدراسیون فوتبال در فیفا بلوکه شده و این پول به دست مسئولان فدراسیون فوتبال نرسیده است.فدراسیون فوتبال در همین راستا و با توجه به نامه رفع تحریم ها طی نامه‌ای به خزانه داری کشور آمریکا از آنها خواستار بازگشت یک میلیون دلار این فدراسیون شد.
واکنش دایی به خبر حمله دو ناشناس به قهرمانی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بر حرف‌هایش علیه محسن قهرمانی تاکید دارد اما موافق اهانت به خانواده او نیست.علی دایی درباره اظهارنظر محسن قهرمانی مبنی بر اینکه شایعه حمله به وی طی دو روز گذشته صحت نداشته، اما یکشنبه شب در یکی از خیابان‌های مشهد یک موتور سوار به وی و خانواده‌اش حمله کرد، گفت: امیدوارم این خبرها صحت نداشته باشد.وی تصریح کرد: حریم شخصی افراد قابل احترام است و این کارهای ناپسند به طور طبیعی هرگز مورد تائید ما و هیچ یک از اهالی فوتبال کشور نیست. امیدوارم این موضوع صحت نداشته باشد.
صعود ساحلی بازان ایران به جمع هشت تیم برتر دنیا
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای اولین بار در تاریخ جام جهانی از مرحله گروهی صعود کرد. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که صبح دیروز سه بر دو مغلوب اوکراین شده بود، به لطف پیروزی برزیل مقابل سنگال، توانست از مرحله گروهی صعود کند و حریف تیم روسیه در پلی‌آف شد.تیم ایران پس از شکست چهار بر یک برابر برزیل، پیروزی پنج بر سه مقابل سنگال و شکست سه بر دو به اوکراین با 3 امتیاز پس از برزیل 9 امتیازی به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کرد.
دیدار اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با اعضای شورای شهر
اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با رئیس و برخی از اعضای شورای شهر تهران دیدار کرده و خواستار تعامل بیشتر مدیریت شهری با این فدراسیون در حوزه زیر ساخت‌های ورزشی شهر تهران و برگزاری جام ملتهای آسیا در تهران شدند.
مگر فدراسیون فوتبال دباغ‌خانه است؟!
قائم مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان نسبت به ادبیات رییس کمیته‌ فوتسال انتقاد دارد. او می‌گوید صحبت‌های افتخاری در شأن فوتسال نیست. عراقی زاده درباره تهدید کمیته‌ فوتسال به جریمه گیتی‌پسند به خاطر ندادن بازیکن به تیم ملی، گفت: این چه وضع ادبیات افتخاری است؟ آیا این نوع ادبیات در شأن فوتسال ایران است که می‌گویند گذر پوست به دباغ خانه می‌افتد؟ اصلا مگر فدراسیون فوتبال دباغ خانه است؟
پرسپولیسی‌ها در کمیته رسیدگی به تخلفات
پس از دیدار جنجالی پرسپولیس و سپاهان و اعتراض‌هایی که به قضاوت محسن قهرمانی صورت گرفت، اصفهانیان رییس کمیته داوران اعلام کرد به خاطر انتقادهای تند رویانیان و دایی از آنها شکایت خواهد کرد.رویانیان و دایی دیروز در کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فدراسیون فوتبال حضور یافتند تا اسناد و مدارک خود را در رابطه با اتهاماتی که علیه داوری مطرح کردند، ارائه کنند.
پایان اعتصاب بازیکنان تراکتور سازی
در شرایطی که قرار بود تمرین دیروز تراکتورسازان از ساعت 10 در استادیوم اختصاصی تراکتورسازی برگزار شود، بازیکنان این تیم به دلیل عدم پرداخت مطالبات مالی خود از تمرین کردن صرف نظر و اعتصاب کردند. البته این اعتصاب عصر روز گذشته به پایان رسید و بازیکنان پس از صحبت با مدیرعامل خود درتمرین شرکت کردند.
شرایط مساعد استقلال در کره
ماجدی سرپرست درخصوص وضعیت استقلال گفت: خوشبختانه همه چیز رو به راه است و تنها مصدوم تیم سید مهدی رحمتی است که جای ناراحتی وجود ندارد و او حتما به بازی می رسد. وی ادامه داد: محل برگزاری بازی یکی از بهترین ورزشگاههای آسیا است. امیدوارم بازی خوبی رقم بخورد که همراه با صعود استقلال باشد. کره ای ها هم رفتاری کاملا حرفه ای داشته اند و امیدوارم تا پایان بازی همین رفتار خوب آنها ادامه داشته باشد.
حمایت مسئولان راه آهن از ابراهیم زاده
هیات رئیسه باشگاه راه‌آهن سورینت حمایت قاطع خود را از ابراهیم زاده اعلام کرد. مدیرعامل راه آهن گفت: مالک باشگاه بر حمایت قاطع از سرمربی و برنامه اعلامی باشگاه برای بهبود شرایط و روند نتایج تیم تاکید کرد و مقرر شد ابراهیم زاده با تمام قدرت به کارخود ادامه دهد.
دعوت از داوری به تیم ملی فوتبال
داوری دروازه‌بان تیم ایرانی- آلمانی تیم اینتراخت برانشوایگ برای بازی 23‌مهر ایران برابر تایلند به اردوی تیم ملی دعوت شد. دعوت‌نامه فدراسیون فوتبال ایران به تازگی به باشگاه اینتراخت برانشوایگ ارسال شده و پس از موافقت این باشگاه، داوری برای نخستین بار برای حضور در اردوی تیم ملی ایران به تهران سفر می‌کند.

 


*تیم «ب» والیبال ایران در نخستین بازی خود در مسابقات والیبال بازی‌های کشورهای اسلامی کویت را با نتیجه سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 10، 25 بر 12 و 25 بر 16 را از پیش رو برداشت.
* ذبیح‌الله پورشیب کومیته‌کا وزن 84+ کیلوگرم، مهسا افسانه در کاتای انفرادی بانوان و حمیده عباسعلی در وزن 68+‌کیلوگرم کومیته انفرادی بانوان ایران دیروز موفق شدند با شکست حریفان خود 3 مدال طلا در رشته کاراته برای کاروان ایران کسب کنند.
*«فرید حقیقی» کاتاروی تیم ملی کاراته ایران در بخش مردان از رسیدن به مدال در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی بازماند و به عنوانی بهتر از چهارمی دست پیدا نکرد.
* پگاه زنگنه کاراته‌کای وزن 68- کیلوگرم بانوان ایران مدال نقره سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی را از آن خود کرد.وی در فینال یک بر صفر از کاراته کای ترکیه‌ای شکست را پذیرفت و به مدال نقره بسنده کرد.همچنین در وزن 55- کیلوگرم بانوان فاطمه چالاکی که در نخستین مبارزه خود مغلوب کاراته‌کایی از ترکیه شده بود، باتوجه به نرفتن این حریف به دیدار فینال، از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.
* دلارام دوستی کاراته‌کای وزن 61- کیلوگرم در مسابقه فینال این وزن مقابل حریفی از مصر قرار گرفت و 4 بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.همچنین در وزن 50- کیلوگرم نازنین دوستی پس از 3برد و یک شکست با غلبه بر حریفی از مراکش با نتیجه 8 بر صفر مدال برنز این رقابتها را بر گردن آویخت.

 


قهرمان سنگین وزن کشتی فرنگی جهان پس از کسب نخستین طلای تاریخ ایران در وزن 120 کیلوگرم گفت: خوشحالم که بعد از دو سال دوری از تشک روسفید شدم.
امیر علی‌اکبری گفت: بعد از دو سال دوری و سختی کشیدن این مدال بسیار شیرین بود و فریادهای بعد از قهرمانی‌ام به خاطر دل پری بود که در این مدت داشتم. از این راضی‌ام که توانستم دل مردم را شاد کنم و جلوی آنها روسفید شوم. وی درباره‌ کشتی‌هایش در این رقابت‌ها عنوان کرد: خدا را شکر که بعد از این همه دوری به هیچ کس امتیاز فنی ندادم. کشتی اصلی‌ام در نیمه نهایی با کایالپ بود که خوشبختانه توانستم او را شکست دهم. در کشتی فینال هم با این که حریفم نایب قهرمان المپیک بود، زیاد اذیت نشدم. علی‌اکبری در پایان بیان کرد: احساس این که اولین طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران را در سنگین وزن گرفتم، بسیار لذت‌بخش است. از مسئولان می‌خواهم که به کشتی توجه بیشتری داشته باشند.

 


سرمربی تیم ملی وزنه برداری که به دلیل ایست قلبی در بیمارستان بستری شده بود، روز گذشته به هوش آمد.
کوروش باقری که به همراه تیم ملی وزنه‌برداری در اردوی بجنورد به سر می‌برد، روز شنبه این شهر را به مقصد تهران ترک می کند. وی که برای پیگیری امور تحصیلی خود به تهران بازگشته بود، از نخستین ساعات روز گذشته دچار عارضه قلبی شد و توسط خانواده اش به بیمارستان پیامبران انتقال داده شد. متاسفانه در بیمارستان سرمربی تیم ملی وزنه برداری دچار ایست قلبی شد تا جایی که مراحل احیای قلب باقری به مدت 45 دقیقه تحت نظر تیم مجرب پزشکی انجام شد و چون این مدت طولانی بود شرایط را بحرانی کرد. حسین رضازاده که برای پیگیری مسائل مربوط به بستری شدن کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در بیمارستان حاضر شده بود در این خصوص گفت:‌ باقری از قبل مشکل قلبی داشت و حتی بخشی از این موضوع ارثی بود و مادرش نیز از ناحیه قلب دچار مشکل بود. خطر رفع شده و انشاءالله طی دو روز آینده به طور کامل این شرایط برطرف خواهد شد. از مردم می‌خواهم دعا کنند تا زودتر باقری به شرایط آرمانی بازگردد. خوشبختانه عصر روز گذشته خبرگزاری فارس با انتشار خبری مدعی شد که با بازگشت علائم حیاتی‌ کورش باقری به هوش آمد. سرویس ورزشی کیهان ضمن آرزوی سلامتی برای سرمربی جوان تیم ملی وزنه برداری ابراز امیدواری می‌کند که وی هر چه زودتر به کانون گرم خانواده خود بازگردد.

 


رئیس فدراسیون والیبال گفت: به نظر می‌رسد فرمول مسابقات والیبال قهرمانی آسیا کاملا غیر اصولی و خلاف مقررات است.
محمدرضا داورزنی با بیان این که در قرعه‎‌کشی هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا قوانین رعایت نشده گفت: ایراد بزرگ قرعه‌کشی این دوره از رقابت ها این است که قهرمان آسیا باید صدرنشین گروه دوم باشد، اما در این دوره از رقابت‌ها ایران که در دوره پیش به مقام قهرمانی آسیا رسیده، صدر نشین گروه سوم شده است. بر اساس مقررات موجود تیم‌ها باید به ترتیب رده‌بندی دوره قبل در گروه‌ها قرار گیرند که این قانون رعایت نشده است. همچنین بر اساس فرمول اعلام شده در مرحله دوم که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود به احتمال زیاد تیم های ایران و کره جنوبی با هم دیدار می‌کنند و در مرحله سوم نیز به احتمال زیاد مجددا این 2‌تیم این بار در مرحله حذفی با هم مصاف می‌دهند و تیم‌های برنده به جمع 4 تیم برتر راه پیدا می کنند. رئیس فدراسیون والیبال گفت: چند هفته پیش برنامه و فرمول مسابقات اعلام شد که ما بلافاصله طی نامه‌ای به کنفدراسیون والیبال آسیا اعتراض خود را نسبت به قرعه‌کشی اعلام کردیم. مدتی بعد آنها جوابیه‌ای ارسال کردند که ما قانع نشدیم. در نامه‌ای دیگر اعلام کردیم که برای ما فرقی نمی‌کند با چه تیمی بازی کنیم ولی باید همه چیز طبق قوانین انجام شود. این جواب آنها هم ما را قانع نکرد و خواستار رسیدگی دوباره به موضوع شدیم. دیروز شانریت، رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال طی نامه‌ای اظهار کرده در صورتی که توضیحات او برای‌مان قانع کننده نبوده و او را مقصر می‌دانیم، اعتراض خود را به AVC و FIVB اعلام کنیم و حتی اعلام کرد آماده است تا از پست خود استعفا دهد!

 


حمید سوریان گفت: از تغییر و تحولاتی که در فیلا انجام شد، کمیته بین المللی المپیک فیلا را مجبور کرد تا نظر ورزشکاران را هم در تصمیمات فدراسیون جهانی دخیل کند و تفکرات ورزشکاران را نیز مدنظر داشته باشند. به همین خاطر فیلا کمیسیون ورزشکاران را تشکیل داد که انتخاباتش در جریان مسابقات جهانی برگزار شد و تمام کشتی گیرانی که در بوداپست به میدان رفتند می توانستند در این رای گیری شرکت کنند و حداکثر به هفت کشتی‌گیر از بین کاندیداها رای دهند. این انتخابات برای اولین بار بود که برگزار می شد و حضور من در مجارستان نیز در رای آوردنم تاثیر گذار بود. کشتی گیران تمام کشورها نیز با توجه به شناختی که از کاندیداها داشتند رای دادند که خوشبختانه توانستم یک کرسی در فیلا برای ایران بدست آورم. سوریان در پایان در مورد عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی گفت: دو مدال طلا گرفتیم که تقریبا نتیجه خوبی برای تیم ملی کشتی فرنگی بود.

 


معاون مالی و اداری وزارت ورزش و جوانان به زودی منصوب می‌شود.
به دنبال انتصابات جدید سید رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان، سید مناف هاشمی به عنوان معاون مالی – اداری وزارت ورزش و جوانان منصوب خواهد شد. محمدرضا ساور پیش از این عهده دار سمت معاونت مالی – اداری وزارت ورزش و جوانان بود.

 


مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی ایران پس از کسب مقام چهارمی جهان گفت: از تمام بچه‌ها راضی هستم هر چند اگر فقیری و نوربخش دو امتیاز می‌آوردند نایب قهرمان جهان می‌شدیم.
عبدالله چمن گلی پس از کسب مقام چهارمی جهان گفت: با دو امتیاز اختلاف در مکان چهارم قرار گرفتیم و تیم‌های قدرتمندی مانند آذربایجان و ارمنستان پایین تر از ما ایستادند. تیم ما کاملا دگرگون شده بود و هیچ کس دوست نداشت که صاحب این تیم باشد، اما از اعتبار و نام خود مایه گذاشتیم و من هم از همه بچه‌ها راضی هستم. وی به کمبودهای تیم ملی در ماه‌های گذشته اشاره کرد گفت: در این مدت حتی از یک مسابقه که کشتی‌گیران کم‌تجربه‌مان بتوانند تجربه کنند، دریغ شد. اگر فقیری و نوربخش یا حداقل یکی دو امتیاز می‌آوردند نایب قهرمان جهان می‌شدیم، اما به هر حال دو مدال طلایی به دست آوردیم که برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران رقم خورد. آن هم در تیمی که هیچ کس به آن امیدوار نبود که به خاطر نتایج به دست آمده خدا را شکر می‌کنم. لازم به یادآوری است در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان امیر علی‌اکبری (120 کیلوگرم) و طالب نعمت‌پور (84 کیلوگرم) مدال طلا گرفتند، مهدی علیاری (96 کیلوگرم) در جایگاه پنجم ایستاد، افشین بیابانگرد (66 کیلوگرم) هشتم شد، محمد نوربخش (60 کیلوگرم) در جایگاه دوازدهم قرار گرفت، محمد فیری (55 کیلوگرم) به جایگاهی بهتر از نوزدهمی نرسید و هادی علیزاده پورنیا (74 کیلوگرم) به مقام سی و دوم قناعت کرد. در رده‌بندی تیمی روسیه با 43 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت، کره جنوبی با 37 امتیاز نایب‌قهرمان شد و مجارستان با 31 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد. ایران هم با 29 امتیاز به مقام چهارم رسید.

 


نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن می‌گوید برای کسب مدال طلا به بازی‌های کشورهای اسلامی می‌رود.
احسان حدادی پیش از اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: وضعیت بدنی‌ام بد نیست و برای کسب مدال طلا به این رقابت‌ها می‌روم. البته آخرین باری که در این مسابقات حضور داشتم مربوط به سال 2005 بود و حالا باید دید که شرایط چگونه است. وی ادامه داد: رقیب‌های اصلی‌ام در این مسابقات از کشورهای ترکیه، مصر، عربستان، قطر و محمد صمیمی از ایران است. اما همه‌ سعی‌ام این است که بتوانم مدال طلا را بگیرم و پرچم ایران را بالا ببرم. بالاخره دلم برای حضور در چنین رقابت‌هایی تنگ شده و دوست دارم که با کسب مدال طلا نام و پرچم ایران را در این مسابقات به اهتزاز درآورم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10