(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 03  مهر  1392 - شماره 20600

دارو باید ارزان‌ترین ارز را بگیرد
سرتیپ احمدرضا رادان: موضع رئیس‌جمهوری درباره حجاب امیدوارکننده بود
در کرمان 4 عضو باند وحشت به دار مجازات آویخته شدند
مسئولان ترافیک شهری اعلام کردند
تعطیلی همزمان بازار و ادارات معضل ترافیک شهری
کشف 372 بشکه فرآورده‌های پتروشیمی قاچاق در مرز مهران
حوادث کوتاه از کشور
حوادث رانندگی در گیلان8 کشته برجای گذاشت
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا: سربازان بر اساس تخصص به کار گرفته می‌شوند
آزادی یک زندانی پس از 21 سال
همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود
همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی
سرویس ‌دهی رایگان شرکت واحد به مقصد بهشت‌زهرا(س)
دستگیری شکارچی متخلف پلنگ در رودبار
میانبری برای طلاق
پرستار دو ساله مادر!
مرد چوبی!
39 کشته آخرین آمار تلفات زلزله پاکستان
   


رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، اقدام وزارت بهداشت در راستای بازگشت قیمت داروهای خاص به نرخ سال 91 را تنها مشمول 10 درصد داروها دانست و گفت: اقشار ضعیف جامعه برای تهیه 90 درصد داروهای عمومی هم تحت فشار هستند.
دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهار داشت: اقدام وزارت بهداشت در بازگشت قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج تنها مشمول 10 درصد داروهای مصرفی در کشور می‌شود. در حالی که اقشار ضعیف جامعه برای تهیه همان 90 درصد داروهای عمومی نیز مشکل مالی دارند. .عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، خواستار اختصاص ارزانترین ارز برای واردات دارو شد و گفت: دارو باید مثل مایحتاج اولیه مردم، مشمول ارز مرجع شود.خسرونیا تأکید کرد: برنامه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای بازگشت قیمت داروهای خاص، به تنهایی نمی‌تواند مشکلات بازار دارویی را حل کند.

 


جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: مواضع اخیر رئیس‌جمهور درباره موضوع عفاف و حجاب امیدوارکننده بود.
سرتیپ احمدرضا رادان دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به این سوال که مواضع دولتمردان جدید به خصوص شخص رئیس‌جمهور در زمینه طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی و حجاب و عفاف را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: چیزی که در فرمایش رئیس‌جمهور محترم دیدیم موضعی بود که ما را امیدوار کرد.
این فرمانده ارشد انتظامی با بیان اینکه دولت با این مواضعی که اتخاذ کرده حتما مصوباتی را برای تسهیل در کارها فراهم می‌کند، تصریح کرد: این موضوع موجب می‌شود که دستگاه‌ها در امر حجاب و عفاف بهتر و روان‌تر عمل کنند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: توصیه بسیار خوبی که حکم فرهنگ‌سازی داشت از سوی رئیس‌جمهور به مردم بود آنجا که خواستار توجه بخش اندکی از جامعه به ارزش‌ها شدند تا نگرانی‌هایی را که قاطبه مردم و متدینین دارند با اصلاح رفتار خود برطرف کنند.
رادان خاطرنشان کرد: آن چیزی که از سخنان رئیس‌جمهور محترم برداشت شد این بود که افق‌های بهتری در زمینه حجاب و عفاف در جامعه و در آینده مشاهده خواهیم کرد.
جانشین فرمانده انتظامی در ادامه و در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص نظر وی و مجموعه نیروی انتظامی نسبت به آزادسازی استفاده از فیس‌بوک اظهار کرد: نباید موضوعات را سیاسی کرد و من هم دوست ندارم وارد موضوعات سیاسی شوم.
رادان در همین خصوص افزود: این گونه امکانات و صفحات در فضای مجازی هم تهدید است و هم فرصت و البته نیاز به دستورالعمل و راهکارهایی دارد که هنوز تعریف نشده است.
وی گفت: در استفاده از فیس بوک ابتدا باید شفاف‌سازی شود و این شفاف‌سازی هم باید برای همه باشد و قطعا اگر چنین کاری انجام ندهیم حوادثی رخ خواهد داد که جبران هزینه‌های آن امکان‌پذیر نیست.
جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: در سال جاری 240 تن میزان کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی بوده که نسبت به سال گذشته موفقیت خوبی حاصل شده است.
رادان علت افزایش کشفیات را عنوان کرد و گفت: خوشبختانه عملیات انسداد مرزها در قسمت‌هایی که انجام شده جواب داده است و نتیجتا قاچاقچیان را مجبور به کانالیزه شدن کرده و عده‌ای هم‌اکنون مسیر دریا را انتخاب کرده‌اند که نشان می‌دهد اقدامات ما در بخش خشکی خوب جواب داده است.
وی خواستار کمک در انسداد کامل مرزها شد و مشکلات اعتباری را مانع از اقدامات کامل برای کنترل مرزها اعلام کرد.

 


4 عضو اصلی باند وحشت با دارا بودن جرائمی مانند زنای به عنف و سرقت به دار مجازات آویخته شدند.
معاون دادستان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این زمینه اظهار داشت: 4 عضو اصلی باند وحشت با دارا بودن جرائمی مانند زنای به عنف، ارتباط نامشروع، آدم‌ربایی، زورگیری، باج‌گیری، سرقت و قدرت‌نمایی با سلاح سرد در زندان مرکزی کرمان به دار مجازات آویخته شدند.
علی سیدی اذعان داشت: باند وحشت یک گروه 7 نفری بوده که 4 نفر از اعضای این باند به نام‌های فرزاد-ت، مسعود- خ، میثم-ص و علی-م به حکم اعدام محکوم شدند که حکم آنها به مرحله اجرا درآمد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان افزود: فرهاد-ت، مهرداد-پ و محمدرضا- م 3 عضو دیگر باند وحشت هم به شلاق، تبعید و بیش از 25 سال حبس محکوم شدند.
سیدی ابراز داشت: اعضای باند وحشت تعدادی زن را که از قبل دوستی‌های خیابانی با آنها داشته‌اند با زور و اجبار سوار خودرو کرده و به خارج از شهر و یا خانه‌هایی منتقل کرده و آنها را پس از اذیت و آزار و تجاوز به عنف و همچنین سرقت اموال در خیابان‌های شهر کرمان رها می‌کردند.

 


اولین و دومین روز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها که با افزایش 2 میلیون سفر آموزشی به سفرهای درون شهری همراه بود به افزایش 30 درصدی ترافیک خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر دامن زد.
مسئولان ترافیک شهر از شهرداری گرفته تا پلیس معتقدند ساعت کار ادارات و مدارس از 7 و 30 دقیقه از یک سو و همزمان شدن ساعت تعطیلی ادارات و بازار نیز از سوی دیگر، به سنگین شدن ترافیک و ایجاد مشکلات در ترددهای شهری دامن زده است زیرا اگر توزیع مناسبی بین سفرها وجود داشت، شاید شاهد چنین ترافیک سنگینی نبودیم.
سرهنگ جمال بذرافشان اظهار داشت: ترافیک روز سه‌شنبه پایتخت همانند دیروز از ساعت 6/30 صبح در بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی شهر آغاز شد و براساس بررسی‌های انجام شده ترافیک روز دوم مهر نسبت به دیروز تغییری نداشته است. پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه مهر شاهد ترافیک نیمه سنگین در سطح معابر شهر باشیم.
وی ادامه داد: تمام نیروهای راهور علاوه بر آماده‌باش قبل از آغاز سفرهای درون‌شهری در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها مستقر می‌شوند.
جانشین رئیس پلیس راهور تهران در مورد افزایش ترافیک در برخی اتوبان‌ها و معابر اصلی همزمان با تشدید طرح کنترل ورودی محدوده زوج و فرد، گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی از ترددها در نیمه دوم سال انجام می‌شود، ما شاهد تردد 2/5 میلیون دانش‌آموز، فرهنگیان و دانشجویان در سطح شهر هستیم که به منظور جلوگیری از آلودگی هوا این طرح بار دیگر از ابتدای مهر آغاز شد. کنترل ماموران در ورودی‌ها باعث شده ترافیک در معابر اصلی به‌ویژه اتوبان امام علی(ع) افزایش یابد.
به گفته وی، البته با اجرای این طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر کاهش یافته و ترددها روان‌تر شده است.
بذرافشان از رانندگان خواست با خودروهای غیرمجاز در این محدوده تردد نکنند و تنها در روزهای مجاز وارد این محدوده شوند.
توزیع مناسب و منطقی زمان سفرها در سطح شهر
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با رفع این مشکل تاکید می‌کند: اگر چهار گروه سفرها شامل سفرهای آموزشی، اداری، اصناف و نظامی‌ها هر یک به فاصله یک ساعت از هم آغاز شود تا توزیع مناسب و منطقی بین سفرهای درون‌شهری انجام شود، ترافیک مهر به کابوسی برای تهرانی‌ها تبدیل نخواهد شد و ترددها در سطح شهر به شکل قابل قبول‌تری توزیع می‌شود.
این گفته را عضو پژوهشکده حمل و نقل دانشگاه امیر کبیر که از قضا رئیس پلیس راهور سابق پایتخت نیز بوده است، تائید کرده و معتقد است که مقوله ترافیک پیش از این که به بودجه نیاز داشته باشد محتاج مدیریت صحیح است و این مدیریت صحیح یعنی فاصله معناداری بین ساعات آغاز به کار سفرهای آموزشی، اداری، اصناف و نظامی تعیین شده باشد تا تراکم و ترافیک در شهر را کاهش دهد.
سرهنگ سیدهادی هاشمی با اشاره به افزوده شدن نزدیک به دو میلیون سفر آموزشی هر ساله در مهر ماه به مجموعه سفرهای درون‌شهری، می‌گوید: تجربه سال 88 نشان داد اگر حداقل یک ساعت بین ساعات فعالیت مراکز آموزشی، ادارات و اصناف فاصله وجود داشته باشد این موضوع تا 14 درصد از تراکم ترافیک در مهر خواهد کاست.
به گفته وی، در آن سال بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک قرار شد ساعت کار ادارات 7 و 30 دقیقه صبح، مراکز آموزشی 8 و 30 دقیقه و اصناف 9 و 30 دقیقه آغاز و این طرح شش ماه به طور آزمایشی اجرا شود که همین فاصله یک ساعته سفرها از هم نتایج قابل قبولی هم بر ترافیک مهر آن سال داشت، اما به دلایلی (مانند این که والدین اعتراض کردند زودتر آغاز شدن ساعت کارشان باعث می‌شود فرزندشان تا زمان رفتن به مدرسه تنها در خانه بماند) اجرای آن ادامه پیدا نکرد. هاشمی تاکید کرد: با این وضع در شرایط فعلی تلاقی سفرها با هم رشد 30 درصدی ترافیک شهر را به همراه دارد که البته پیش‌بینی می‌شود در ماه آبان با جا افتادن و نظم گرفتن تدریجی سفرهای درون‌شهری، اوضاع ترافیک نیز از حالت فعلی خارج شود.
نه فقط کارشناسان و مسئولان شهرداری بلکه پلیس نیز معتقد است بهترین راهکار برای خارج شدن ترافیک مهر از شرایط بحرانی، توزیع زمان سفرها با حداقل یک ساعت فاصله زمانی از همدیگر است.
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهور پایتخت می‌گوید قطعا اگر توزیع مناسبی بین ساعات آغاز سفرهای درون‌شهری تعیین شود، مهر ماه هر سال شاهد افزایش 30 درصدی ترافیک نخواهیم بود.
قانون باید اجرا شود
استاندار تهران با بیان اینکه زمان شروع به کار ادارات، موسسات و مدارس به عنوان قانون باید اجرا شود، گفت: همزمانی آغاز به کار این مراکز ممکن است عوارضی هم داشته باشد، اما استانداری مجری قانون است.
سیدحسین هاشمی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص ساعات کاری ابلاغ شده و کاستی‌های موجود در جامعه از قبیل وجود ترافیک صبحگاهی گفت: این قانون است، اگر دولت قانون‌گرا قانون را اجرا نکند چه کار کند؟!
باید توجه داشت که من مجری قانون هستم، قانون‌‌گذار نیستم!.
وی افزود: من زمانی قانون‌گذار بودم که در مجلس بودم؛ اما هم‌اکنون قانون وقتی ابلاغ شد باید اجرا شود.
استاندار تهران در پاسخ به این سوال که همزمانی آغاز ساعت کاری اداره‌ها با زمان شروع مدارس در این ساعت از صبح ترافیک و مشکلات عدیده‌ای برای مادران شاغل ایجاد کرده است، تاکید کرد: اما قانون باید اجرا شود.
دریافت برگ جریمه
ظرف 72 ساعت
دیروز تشکری هاشمی معاون شهردار از رصد معابر شهری تهران توسط 1000 دوربین خبر داد و همچنین در سخنانی که در ستاد مهر ایراد کرده بود از وجود 400 تقاطع دارای سیستم اداره هوشمند نیز خبر داد که برخی از این تقاطع‌ها هم‌اکنون مجهز به دوربین‌های کنترل عبور از چراغ قرمز هستند.
آن‌طور که مسئولین خبر داده‌اند هم‌اکنون تمامی بزرگراه‌های تهران علاوه بر مجهز شدن به دوربین‌های پایش تصویری به دوربین‌های کنترل سرعت و تثبت تخلفات نیز تجهیز شده‌اند که همین موضوع می‌تواند تاثیر به‌سزایی در کاهش تخلفات و نهایتا آسیب‌های ناشی از تصادفات در سطح شهر تهران موثر باشد.
از امروز متخلفانی که در سطح شهر تهران به هر قیمتی می‌‌خواهند با قانون بازی کرده و به نوعی دنبال یافتن راه فرار در برابر آن هستند در کمتر از 72 ساعت برگ جریمه آنها به در منزلشان خواهد رسید و بر این اساس به این نکته دست می‌یابند که این بار بازی با دم شیر طعم تلخی دارد که این طعم تلخ با توقیف خودرو و دریافت نمرات منفی رنگ و رویی جدید به خود می‌گیرد.
ناگفته پیدا است برخی از رانندگان با حرکات مخاطره‌آمیز خود نه تنها خود را در معرض خطر قرار می‌دهند بلکه جان دیگر شهروندان را مورد تهدید قرار داده و با این روش آرامش روانی را در سطح معابر و بزرگراه‌های شهری از بین می‌برند.به نظر می‌رسد این روزها با توجه به اجرای طرح‌های ویژه پلیسی و کنترل‌های صورت گرفته در سطح شهر تهران کمتر کسی بتواند دل به انجام تخلف و لایی‌کشی و... ببندد اما با این وجود تعدادی نیز وجود دارند که قانون را مستمسک هیجان‌های لحظه‌ای و یا کورس بازی با ثانیه‌ها قرار می‌دهند که بلاشک این دسته از افراد باید منتظر اجرای قانون و حتی محرومیت از رانندگی باشند.

 


فرمانده هنگ مرزبانی مهران از کشف و توقیف 372 بشکه فرآورده پتروشیمی قاچاق در مرز مهران خبر داد.
غلام صحرایی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با هوشیاری مرزبانان جمهوری اسلامی 372 بشکه فرآورده پتروشیمی قاچاق در مرز مهران کشف شد.
فرمانده هنگ مرزبانی مهران گفت: این تعداد بشکه حاوی مواد اولیه سازنده چسب (رزیتان) بوده که توسط مرزبانان هوشیار در مرز مهران شناسایی و کشف شد.
وی ادامه داد: ماموران پست کنترلی بهرام‌آباد مهران مستقر در خروجی مرز بین‌المللی مهران با بازرسی دو کامیون عراقی که بارنامه آنها مربوط به میوه و تره‌بار بود، بشکه‌های مزبور را کشف و ضبط کردند.
صحرایی در پایان گفت: متهمان همراه با کالاهای مکشوفه تحویل مقامات قضایی شدند.

 


کشف محموله قاچاق
تبریز- خبرنگار کیهان: پلیس راه‌آهن ایستگاه رازی از قطار ورودی وان-تبریز، یک هزار و 200 عدد فندک قاچاق «توکا» به ارزش 7 میلیون ریال کشف کرد.
مأموران با کنترل انبار توشه قطار مسافربری آنکارا-تهران نیز 8 بسته حاوی یک هزار و 835 شیشه داروهای مختلف به ارزش 400 میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.
مرگ نگهبان کارخانه چوب‌بری
رشت- خبرنگار کیهان: یک بسته الوار نراد به هنگام جابجایی توسط جرثقیل در کارخانه چوب‌بری روستای کلاشم شهرستان شفت پس از بلند شدن از زمین به علت محکم نبودن کمربند نگهدارنده چوب‌ها، به سمت پایین سرازیر و پس از افتادن بر روی نگهبان کارخانه چوب‌بری باعث مرگ وی شد.
واژگونی خودرو
اصفهان- ایرنا: براثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو آردی در محور مورچه خورت 2 نفر مصدوم شده و 2 نفر جان خود را از دست دادند.
مصدومان پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان شاهین شهر منتقل شدند. علت بروز این حادثه اعلام نشده است.
آتش‌سوزی در گاوداری
گناباد- فارس: بی‌توجهی کارگر دامداری موقع جوشکاری باعث آتش گرفتن مقدار زیادی کاه،‌یونجه و کنسانتره به ارزش بیش از 600 میلیون ریال در یک واحد گاوداری شد.
همچنین براثر این آتش‌سوزی بیش از 110 میلیون خسارت به 2 واحد گاوداری دیگر که در کنار این گاوداری بودند وارد آمد.
تصادف در محور قم- تهران
فارس-قم: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: براثر وقوع تصادف در اتوبان قم-تهران 5 نفر به شدت مجروح شدند که توسط 2 دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی قم انتقال یافتند.گزارشی درباره علت حادثه دریافت نشده است.

 


رشت - خبرنگار کیهان:
حوادث رانندگی روز پایانی شهریور ماه در جاده‌های استان گیلان 8 کشته و 11 مجروح برجای گذاشت.
رئیس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: در روز پایانی شهریور ماه سال‌جاری بر اثر برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت در محور رودسر به کلاچای 2 جوان کشته شدند و در حادثه‌ای دیگر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با 2 دستگاه خودرو در مسیر خمام واقع در محور رشت - انزلی باعث مرگ راکب موتورسیکلت شد.
سرهنگ مهیار رستگار افزود: همچنین در 2 حادثه مشابه، برخورد 2 دستگاه خودرو با عابران پیاده مرگ عابران را در پی داشت.
وی با اشاره به اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات در این روز بی‌توجهی به جلو، تجاوز به چپ و رعایت نکردن حق تقدم بوده است گفت: سهم موتورسواران در این میان بیش از همه و قریب 63 درصد کشته شدگان را تشکیل داده است.

 


رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص بیشترین تخصص‌های لازم سربازان در نیروهای مسلح گفت: رشته‌های فنی، علوم انسانی و پزشکی بیشترین استفاده را در نیروهای مسلح دارند.
به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، سردار حمیدرضا صدرالسادات در اولین کنگره شعر سرباز، در جمع خبرنگاران در خصوص تعویض کارت‌های قدیمی به جدید گفت: هوشمند کردن کارت‌ها شامل دو بخش کارت‌های معافیت و پایان خدمت بود.
وی افزود: مهلت تعویض کارت‌های معافیت به اتمام رسیده اما کسانی که تاکنون موفق به تعویض کارت‌های خود نشده‌اند می‌توانند در این زمینه اقدام کنند، این افراد با ارائه کارت‌های قدیمی نمی‌توانند از هیچگونه خدماتی استفاده کنند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین در خصوص تعویض‌ کارت‌های پایان خدمت اظهار داشت: افرادی که از سال 70 به بعد کارت پایان خدمت دریافت کرده‌اند، تا پایان مهرماه مهلت دارند برای تعویض کارت‌های خود اقدام کنند.
وی افزود: مهلت سقف تعویض کارت معافیت به اتمام رسیده است اما کسانی که هنوز تعویض نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به مراکز مربوطه این کار را انجام دهند البته تا قبل از نداشتن کارت جدید از هیچ خدماتی بهره‌مند نمی‌شوند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی کشور خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال، هفت باند که اقدام به جعل کارت‌های پایان خدمت سربازی می‌کرده‌اند شناسایی و بازداشت شده‌اند.
وی در خصوص معافیت کسانی که با سربازی رفتن خانواده‌هایشان دچار تنگنا می‌شوند تصریح کرد: قانونی وجود دارد برای کسانی که به خدمت سربازی می‌روند و خانواده‌های آنان برای تامین معاش دچار مشکل می‌شوند باید بسته به نیاز بازنگری شود.
کمالی در ادامه با بیان اینکه 25 درصد مشمولان به موقع برای سربازی مراجعه نمی‌کنند و در سال‌های بعد با غیبت به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند، تاکید کرد: 7 تا 8 درصد مشمولان نیز برای انجام خدمت وظیفه مراجعه نمی‌کنند. بر اساس قانون متولدان پس از سال 55 سرباز محسوب شده و باید به خدمت اعزام شوند. میزان غیبت این افراد زیاد است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد حذف امریه‌های سربازی پرسیده بود، گفت: 70 هزار سرباز سالانه به 136 دستگاه و وزارتخانه اختصاص داده می‌شود که از آنها برای حفاظت فیزیکی یا اقدامات تخصصی استفاده می‌شود.
در حال حاضر با توجه به کاهش میزان موالید و گرایش مشمولان به ادامه تحصیل، قصد داریم در خصوص میزبان امریه‌ها بازنگری کنیم. اگر حضور سربازان در برخی دستگاه‌ها اثرگذاری خوبی نداشته باشد اختصاص سرباز به عنوان امریه به آن دستگاه را متوقف می‌کنیم. در حال حاضر 40 دستگاه در این باره بررسی شده‌اند.
کمالی افزود: البته امریه هیات علمی، سرباز معلم و جهاد سازندگی حذف نمی‌شود.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه معافیت دو برادری و سه برادری متوقف شده است، اظهار داشت: البته قانون اجازه داده است هر گاه با مشمولین مازاد روبرو شدیم این قانون به اجرا درآید. طی سال‌های گذشته 440 هزار مشمول از معافیت سه برادری استفاده کرده‌اند اما امروز با کاهش موالید و افزایش حضور مشمولان در دانشگاه‌ها و ادامه تحصیل این قانون اجرا نمی‌شود.
وی با رد شایعه سربازی زنان تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای سربازی زنان نداریم و توصیه می‌کنیم برخی افراد که در این مورد مسئولیت ندارند در مسائل امنیتی و نظامی اظهارنظر نکنند.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش حقوق سربازان متاهل خبر داد و افزود: قانونگذار 40 تا 90 درصد افزایش حقوق را برای سربازان به شرط تامین بودجه درنظر گرفته است. امسال 81 هزار تومان به حقوق سربازان متاهل اضافه کردیم و حق فرزند نیز به آنها پرداخت می‌شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر به کارگیری سربازان بر اساس تخصص آنان، گفت: توصیه مقام معظم رهبری و تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح بر به کارگیری سربازان بر اساس مهارت و تخصص آنان است، البته تخصیص سربازان بر اساس مهارت‌ها در دست ستاد کل نیروهای مسلح است که آنان را تقسیم می‌کنند، تخصص همه سربازان در این سازمان مورد نیاز نیست.
صدرالسادات در خصوص بیشترین تخصص‌های لازم سربازان، اظهار داشت: رشته‌های فنی، علوم انسانی و پزشکی بیشترین استفاده را در نیروهای مسلح دارند، خوشبختانه با بازبینی و برنامه‌هایی که در این سازمان انجام شده در آینده در این خصوص وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود.
صدرالسادات در پایان یادآور شد: به دلیل کاهش موالید و ادامه تحصیل مشمولان، هم‌اکنون در کشور شاهد کاهش میزان اعزام به خدمت هستیم.

 


رئیس دادگستری میناب از آزادی فرد متهم به قتل پس از 21 سال حبس خبر داد.
به گزارش ایسنا از منطقه خلیج‌فارس، منوچهر خیرخواه در تشریح این خبر گفت: در آذرماه سال 71 یک فقره قتل در یکی از محلات میناب اتفاق افتاد که پس از سیر مراحل قانونی متهم این پرونده راهی زندان شد. وی افزود: مقتول که در آن زمان به عنوان سرباز وظیفه در سپاه ناحیه میناب مشغول خدمت بوده در حین انجام وظیفه به قتل رسید. رئیس دادگستری میناب گفت: قاتل پس از تحمل 21 سال حبس و گرفتن رضایت از شاکیان پرونده اولیای دم به مناسبت عید فطر مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و از زندان آزاد شد.

 


به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد شکست حصر آبادان، همایش پیاده‌روی خانوادگی صبح جمعه پنجم مهر با حضور مدیران شهری، خانواده‌های معزز شهدا، شورایاران، بسیجیان، ورزشکاران و آحاد مردم در منطقه 10 برگزار خواهد شد.
فرامرز عظیمی شهردار منطقه 10 با اعلام این خبر گفت: همایش پیاده‌روی به منظور گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و یک هزار شهید منطقه به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی و ایجاد نشاط روحی و سلامت جسمانی میان مردم، برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه علاوه بر نهادینه شدن ورزش همگانی موجب زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت خصوصا در بین نسل جوان خواهد شد.

 


شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با انتشار اطلاعیه‌ای از سرویس‌دهی رایگان به شهروندان در پنج میدان اصلی تهران به مقصد بهشت‌زهرا(س) خبر داد.
در این اطلاعیه با اشاره به برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا آمده است: اتوبوس‌های این شرکت از ساعت 12 روز پنج‌شنبه مورخ 92/7/4 از پنج میدان خراسان، مترو شهرری، میدان انقلاب، میدان محمدیه و میدان امام خمینی(ره) به صورت رایگان آماده سرویس‌دهی به زائرین و شهروندان به بهشت‌زهرا(س) می‌باشد.
بنابراین گزارش اتوبوس‌های مورد نظر پس از پایان مراسم نسبت به انتقال همشهریان به مبادی اولیه اقدام خواهند کرد.

 


یک قلاده پلنگ در رودبار آماج تیر شکارچی متخلف قرار گرفت و جان سپرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، یک قلاده پلنگ در منطقه ییلاقی آسمانسر از توابع جیرنده رودبار شکار شد و ماموران به محض وصول گزارش در منطقه حاضر شدند و پس از بازرسی، پوست پلنگ را در انبار منزل شکارچی متخلف کشف کردند که فرد مذکور با مشاهده حضور ماموران محیط زیست پا به فرار گذاشت.شکارچی متخلف پس از تعقیب و گریز توسط ماموران انتظامی منطقه عمارلو دستگیر شد.

 


یک مرد هندی به بهانه بالا بودن هزینه طلاق، همسرش را در خواب خفه کرد.
به گزارش گلف‌نیوز، این مرد هندی که با همسرش ساکن دوبی بوده پس از آن‌که متوجه شد هزینه طلاق همسرش بالاست و باید مبلغی را ماهانه به او پرداخت کند، تصمیم گرفت همسرش را به قتل برساند.
بنا بر اعلام پلیس دوبی، این مرد 23 ساله با همکاری دوست پاکستانی‌اش همسرش را به قتل رساند و جسد او را داخل سطل زباله رها کرد.
متهم پس از دستگیری به پلیس دوبی گفت: وقتی متوجه شدم طبق قوانین لازم است پس از طلاق همسرم مبلغی را به‌عنوان نفقه هر ماه به وی بپردازم، تصمیم به کشتن وی گرفتم.
پلیس دوبی در حال بررسی جزئیات و جمع‌آوری شواهد است.

 


ژانگ رونگسیانگ، در سال 2010 دچار تصادف شدید شد؛ تصادفی که فلج شدن و به کما رفتن او را رقم زد.
وقتی مردم این زن جوان را به بیمارستان رساندند پزشکان متوجه شدند که او باردار است. آزمایش‌ها نشان داد بچه آسیبی ندیده است.
«ژانو دجین»، همسر این زن 5 ماه از او در خانه مراقبت کرد تا پزشکان توانستند با عمل سزارین پسر این خانواده را در سال 2011 به دنیا آورند؛ پسری که نامش «کین بائو» گذاشته شد.
این پسر همیشه در کنار مادرش بود که همچنان در کما به سر می‌برد و پزشکان از بهبودش قطع امید کرده بودند. اما یک روز در ماه می امسال صدای «کین بائو» و طنین حرفهایش مادر را از کما بیرون آورد و «ژانگ» یک بار دیگر چشم‌هایش را باز کرد.
پزشکان می‌گویند تنها صدای فرزندش بوده که باعث شده مادر به زندگی بازگردد و بخواهد دنیا را بار دیگر برای او ببیند.
«ژانگ» با وجود بیرون آمدن از کما فلج است و نمی‌تواند از جایش تکان بخورد. اما پسر 2 ساله‌اش آنقدر بزرگ هست که برای مادرش، مادری کند.
«کین‌بائو» می‌داند که مادرش با ناتوانی از جویدن غذا دیگر علاقه‌ای به غذاهای بیمارستانی و مایعات ندارد.
به همین خاطر او هر روز غذاها را می‌جود و به دهان مادرش می‌گذارد تا او را خوشحال کند.
کین‌بائو با 2 سال سن حالا کارش هر روز مراقبت از مادرش و خنداندن اوست تا امید را در او زنده نگه دارد. او می‌داند مادرش دوباره به او بازگشته است از این رو مادری را برایش تمام کرده است.

 


«دده» نام مردی اندونزیایی است که به دلیل ابتلا به سندرومی خاص و شیوع ویروس این بیماری در دست و پاهایش چوب رشد می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران این مرد که چند سال است در بدنش چوب رشد می‌کند، سرانجام توسط مقامات دولتی کشورش مورد حمایت قرار گرفت و با انجام جراحی‌های مداوم تلاش می‌شود تا وضعیت دستان و پاهای او بهبود یابد.
ویروس این بیماری نادر به طور اتفاقی از طریق آب دریاچه آلوده وارد بدن «دده» شد و به خاطر رشد چوب در بدنش به مرد چوبی شهرت یافت.

 


شمار کشته‌شدگان زمین‌لرزه شدید در جنوب غرب پاکستان در حال حاضر به 39 تن رسیده و عده زیادی از مردم نیز وحشت‌زده به خیابان‌ها ریخته‌اند.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز مطالعات زمین شناسی آمریکا از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی هفت و هشت دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در 145 مایلی جنوب شرق منطقه دالبندین در ایالت بلوچستان پاکستان خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، مقامات محلی این کشور اظهار داشتند که بسیاری از این قربانیان زن و کودک بوده‌اند. همچنین شمار قابل توجهی از خانه‌های روستایی در منطقه «آواران» تخریب شده‌اند.
مقامات پاکستانی از اعزام گروه‌های امداد و نجات به منطقه زلزله‌زده خبر دادند.
طبق گزارش یک روزنامه پاکستانیِ انگلیسی زبان در پی وقوع این حادثه طبیعی، سقف‌های دو مدرسه در منطقه «آواران» فرو ریخته‌اند و شماری از مجروحان نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.
این زمین‌لرزه قدرتمند در بلوچستان و حدود 69 کیلومتری از شمال و شمال شرق منطقه «آواران» رخ داده و لرزش‌های آن در سراسر این منطقه تا شهر دهلی، پایتخت هند احساس شد و ساختمان های این شهر را به لرزه در آورد.
کانون این زمین‌لرزه در عمق 15 کیلومتری بوده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، این زلزله در اغلب شهرهای پاکستان ازجمله کراچی، حیدرآباد، لارکانه ، تربت ، سبی، گوادر، کویته و خضدار احساس شد .
مرکز زمین لرزه 120 کیلومتری جنوب شرق خضدار بوده است .
با توجه به شدت زمین لرزه احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
همچنین برخی از شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان ایران لرزید.
مدیرکل مدیریت بحران استان گفت : ساعت 14:59 امروز زلزله ای شهرهای نیکشهر ، سراوان، کنارک و قصرقند را تکان داد.
اربابی افزود: کانون این زلزله در کشور پاکستان و در فاصله 285 کیلومتری با مرز ایران بوده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10