(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 03  مهر  1392 - شماره 20600

حدیث دشت عشق
استقلال ایران- اف سی سئول؛ شکست ناپذیرها در نیمه نهایی به هم رسیدند
گام نخست استقلال برای رسیدن به فینال آسیا
اخبار کوتاه از فوتبال
تلاش قایقرانان ایران برای کسب مدال در آسیا
زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک
احتمال سرمربیگری رضازاده در تیم ملی وزنه برداری
سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی - اندونزی
10 تیم در لیگ برتر بسکتبال
حضور 14 تیم در لیگ کشتی آزاد و فرنگی
بازگشت فرنگی‌کاران به ایران
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «محمد عظیما»
هیچ لحظه‌ای راس به غفلت سپری نمی‌کرد
از آغاز کودکی تحت تعلیم و تربیت پدر و مادر با قرآن مأنوس گردید؛ تا آنجا که نور هدایت قرآن کریم، وجودش را فرا گرفت و درجلسات قرآن با شور و شوق حاضر می‌شد و این آغاز راه او بود تا با ورود به حوزه در دوران نوجوانی در ترویج معارف اهل بیت(ع) بکوشد. سه سال در حوزه علمیه نجف‌آباد تحصیل کرد. سپس آموزش دوره امدادگری را در هلال احمر گذراند و عازم جبهه حق علیه باطل شد و در عملیات کربلای 5 مجروح گردید. او سمت‌های مختلفی را در جبهه به عهده گرفت: امدادگر،‌توپچی، تخریب‌چی و در یک کلام رزمنده‌ای جان برکف.
از خصوصیات اخلاقی و رفتاری این شهید والامقام،‌اخلاص و صداقت و مسئولیت‌پذیری، پرکاری و قناعت بود، در خرید هرچیزی ملاحظه و پروا نشان می‌داد مگر در خرید کتاب. اگر پنج روز به مرخصی می‌آمد به همراه برادرش در کار کشاورزی به پدر کمک می‌کرد و احترام به والدین را دستور قرآنی برای خود می‌دانست. سرانجام حلبچه وادی شهادت او شد تا بر سفره بیکران رزق الهی نظاره‌گر وجه‌الله باشد.
طلبه بسیجی شهید «محمد عظیما»، سال 1348 در نجف‌آباد متولد شد و در 1366/12/24 در عملیات والفجر 10 (منطقه حلبچه) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری دو مسابقه پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدارها استقلال تهران در زمین اف‌ سی سئول در اندیشه کسب نتیجه‌ای مطلوب است تا راهش را برای رسیدن به فینال این رقابتها هموار کند.
از چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و از مرحله نیمه نهایی این بازی‌ها، روز چهارشنبه دو تیم اف‌سی سئول کره و استقلال تهران به مصاف یکدیگر می‌روند. آبی‌های ایرانی که با حذف مقتدرانه‌ بوریرام تایلند پای در این مرحله گذاشته‌اند، آماده هستند تا خود را به فینال برسانند. آنها پر از انگیزه و در آمادگی کامل هستند. هرچند که خبر بد برای آنها غیبت خسرو حیدری است.از سویی دیگر جواد نکونام، ساموئل، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، فرهاد مجیدی و آندرانیک تیموریان بازیکنانی هستند که در صورت دریافت کارت زرد، بازی بعدی را از دست می‌دهند و همین امر کار را برای آبی‌پوشان سخت‌تر می‌کند.استقلال که خسرو حیدری را در اختیار ندارد، احتمالا در دفاع با ترکیب، بیک زاده، صادقی، عمران‌زاده و منتظری به میدان می‌رود. از آن سو اف‌سی سئول که سابقا با نام آنیانگ برابر استقلال به میدان رفته و یکبار تجربه قهرمانی در رقابت‌های آسیایی را هم دارد درحالی به مصاف استقلال می‌آید که آمارهای‌ آنها نشان می‌دهد که جز یک تساوی، آنها همیشه در خانه پیروز از میدان خارج شده‌اند. دریافت تنها دو گل در نیمه نخست، در کل رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، نشان از تمرکز بالای دفاعی آنها دارد. آنها در سال‌های 1985، 1990، 2000، 2010 و2012 قهرمان رقابت‌های لیگ کره شده‌اند.
استقلال که در فصل 2001-2002 برابر آنیانگ به میدان رفته بود، با از دست دادن یک پنالتی در ورزشگاه باتلاقی آزادی، تن به شکست دو بر یک برابر این تیم داد و از حضور در فینال بازماند. دیداری که منجر به ترمیم چمن ورزشگاه آزادی شد. با این همه خاطره تلخ دیدار استقلال و آنیانگ هنوز از اذهان فوتبال دوستان ایرانی خارج نشده و شاید به همین دلیل است که علی فتح‌الله زاده این دیدار را نوعی تسویه حساب می‌داند.به نظر، آنچه که خیال آبی‌پوشان را کمی آسوده می‌کند، شکست ناپذیری آنها در دیدارهای خارج از خانه بوده است. استقلال هیچگاه در این فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در بیرون از آزادی شکست نخورده و اگر بتواند در این دیدار با تساوی هم از میدان خارج شود، دست به کار بزرگی زده است. از سویی دیگر قلعه‌نویی به طور قطع، تلاش می‌کند تا کار را به تهران بکشاند و از حضور هواداران استقلال در ورزشگاه آزادی، نهایت نفع را ببرد.
بنظر می‌رسد اگر استقلال بتواند در نیمه اول دروازه‌اش را بسته نگاه دارد، می‌تواند با اعتماد به نفس بیشتر و در نیمه دوم با انگیزه و ریتمی متفاوت پای در میدان بگذارد. استقلال که با وجود مشکلات مالی و مسائل زیاد، توانسته پای تا این مرحله بگذارد، نمی‌خواهد به این سادگی فرصت پیش رویش را از دست بدهد و باید دید امیر قلعه‌نویی و شاگردانش می‌توانند به روند موفقیت آمیز و غرور آفرین خودشان در رقابت‌های آسیایی ادامه دهند یا خیر، هرچند که به گواه اکثر کارشناسان، آنها لیاقت حضور در فینال و کسب ستاره سوم در رقابت‌های آسیایی را دارند. * کاشیوا ریسول ژاپن - گوانگجو اورگرانده چین(ساعت 13:30) * اف‌سی سئول کره‌جنوبی - استقلال ایران(ساعت 14)

 


شماره 8 تیم ملی هدیه به جانبازان دفاع مقدس
صبح دیروز مسئولین فدراسیون فوتبال به مناسبت هفته دفاع مقدس در مرکز توانبخشی ثارالله حضور یافتند و پیراهن‌های شماره 8 تیم ملی را به جانبازان هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند.
چند داور منشوری بودند ولی با سفارش برگشتند
عزیز محمدی رئیس پیشین سازمان لیگ برتر فوتبال ایران گفت: صحبت‌های مرتضی کریمی (کمک داور سابق فوتبال) مبنی بر دریافت رشوه یکی از مسئولان سازمان لیگ مربوط به دوره ما نیست و به همین یکی، دو سال گذشته بر می‌گردد. وی ادامه داد: بحث داوری چند سالی است که مطرح شده است. آن زمان که بحث منشور اخلاقی مطرح بود و من در سازمان لیگ بودم چند داور را محروم کردیم ولی خود مسئولان کمیته داوران اصرار داشتند که این داوران به عرصه قضاوت بر گردند.
میزبانی استقلال و پرسپولیس در نخستین بازی جام حذفی
تیم های استقلال و پرسپولیس در نخستین بازی های خودشان در رقابت های جام حذفی میزبان شدند.استقلالی ها که حریف کاسپین قزوین هستند در نخستین بازی خودشان از این تیم میزبانی خواهند کرد.پرسپولیسی ها هم که باید به مصاف تیم پدیده بروند از نماینده مشهد در تهران پذیرایی خواهند کرد. رقابت های جام حذفی در روزهای اول و دوم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
تحلیل سایت فیفا از بازی استقلال
سایت فیفا در گزارشی به بررسی دو دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و بازی استقلال ایران برابر سئول کره‌جنوبی را حساس‌ترین بازی این مرحله دانست و عنوان کرد: تیم‌های کره‌ای که در چهار دوره‌ قبلی لیگ قهرمانان آسیا به سه قهرمانی دست یافته‌ و همیشه شرایط خوبی در این مسابقات داشته‌اند. به همین خاطر سئول برای حفظ این رکورد در بازی برابر استقلال ایران تحت فشار قرار دارد.
تقابل نوجوانان و جوانان آرمینیا بیله فیلد
تیم نوجوانان ایران در اولین دیدار دوستانه تیم جوانان باشگاه پادربورن را شکست داد. تیم ملی امروز به مصاف تیم جوانان آرمینیا بیله‌فیلد، که در بوندس لیگای یک جوانان حضور دارد، می رود.
امیدواری قلعه نویی برای صعود استقلال به فینال
امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر اف‌سی سئول کره از رقابت‌های نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، درباره این دیدار گفت: بازی برابر اف‌سی سئول سخت است . آنها تیم با برنامه ای هستند و نظم خوبی در دفاع و حمله دارند اما ما هم استقلال هستیم و در فصل جدید بازی به بازی بهتر شده‌ایم . دیدار ما با آنها دو نیمه جداگانه دارد. یک نیمه فردا و نیمه دوم هفته آینده در تهران برگزار می شود. ما برای هر نیمه برنامه خاصی داریم و امیدواریم به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم .
دیدار دوستانه امید ایران با عمان
به نوشته سایت Omandaily تیم ملی المپیک عمان در دیداری دوستانه 11 اکتبر(19 مهر) به مصاف امید ایران می‌رود. این سایت عمانی نوشت: تیم ملی المپیک عمان خود را آماده حضور قدرتمندانه در قهرمانی آسیا می کند. اردوی تیم از ابتدای ماه اکتبر شروع می شود.
یک ایتالیایی جانشین دی کانیو
پس از آنکه پائولو دی کانیو به دلیل کسب نتیجه‌های ضعیف از هدایت ساندرلند انگلیس کنار گذاشته شد، نام روبرتو دی متئو، سرمربی پیشین چلسی در ارتباط با این باشگاه به گوش رسیده است.
محرومیت یورگن کلوپ
طبق ادعا و اعلام یک نشریه آلمانی، کلوپ سرمربی تیم فوتبال بورسیادورتموند به خاطر رفتار غیر ورزشی‌اش در دیدار با ناپولی یک جلسه سکو‌نشین شده است.
ادعای عجیب مدیرعامل رئال مادرید
تیم فوتبال رئال مادرید در مهلت نقل و انتقالات تابستانی گرت بیل را با مبلغ گزاف 100 میلیون یورو به خدمت گرفت تا این ستاره ولزی به گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شود. این در حالی است که فلورنتینو پرز مدیر عامل باشگاه رئال معتقد است ستاره جدید تیمش بیش از اینها ارزش دارد: «بیل با مبلغ نسبتا ارزانی به مادرید پیوست.»

 


رقابت های قایقرانی قهرمانی آسیا در رشته های رویینگ و آب های آرام از امروز در چین و ازبکستان آغاز می شود و پاروزنان قدر قاره کهن برای کسب مدال در این رقابت ها به آب خواهند زد.
تیم ملی آب‌های آرام ایران که مدافع عنوان قهرمانی مسابقات است در ازبکستان به آب خواهد زد و رویینگی ها نیز در چین رقابت خواهند کرد. در جریان رقابت های آب های آرام آسیا کنگره سالانه کنفدراسیون آسیایی این رشته نیز برای انتخابات چند کرسی برگزار می شود که احمد دنیا مالی برای بخش نماینده قاره ای و حسن تیمورتاش برای «ورزش برای همه» دوباره نامزد شده‌اند و در این انتخابات شرکت خواهند داشت.در این اجلاس میزبان دور بعد کنگرهACC ‎‏ و رقابت های قهرمانی آسیای آبهای آرام، اسلالوم، انتخابی ‏المپیک آبهای آرام، انتخابی المپیک اسلالوم در سال 2015 مشخص می‌شوند.‏

 


زمان جدید برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شد.
انتخابات کمیته ملی المپیک اواخر آبان ماه برگزار می شود تا رئیس و دبیر جدید آن انتخاب شود. این تصمیم به تازگی از سوی کمیته ملی المپیک اتخاذ شده و ظرف روزهای آینده نیز رسانه‌ای می شود. اتخاذ این تصمیم در شرایطی است که پس از موافقت IOC با برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک ، بهرام افشارزاده دبیر این کمیته در مصاحبه ای عنوان داشت: «عجله‌ای برای برگزاری انتخابات نداریم و با تصمیم هیات اجرایی زمان آن را اعلام می کنیم.» خبرهای دریافتی حکایت از آن دارد که مهر علیزاده، هاشمی طباء و نصرالله سجادی از جمله مدیرانی هستند که قرابت و نزدیکی زیادی با دولت دارند و احتمالا گزینه های مورد حمایت خواهند بود. از سوی دیگر مدیرانی چون کیومرث هاشمی و محمد علی‌آبادی نیز تمایل زیادی برای رسیدن به ریاست دوره جدید کمیته ملی المپیک دارند.

 


سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری اعلام کرد مثل گذشته نمی‌تواند در خدمت تیم ملی باشد.
کورش باقری که صبح دوشنبه در سایه تلاش پزشکان قلب بیمارستان پیامبران تهران از سکته و ایست قلبی به مدت 48 دقیقه ، دوباره به زندگی برگشت، در تازه ترین صحبت های خود اظهار داشت: پزشکان به شدت تاکید دارند که استرس و فشار کاری، برایم خوب نیست و برای همین هم دیگر نمی‌توانم به صورت گذشته در خدمت تیم ملی وزنه برداری باشم . با این حال من از تیم ملی جدا نخواهم شد و گرچه نتوانم مثل گذشته در خدمت این تیم باشم ؛ اما به هر حال از هیچ کمکی در راه سربلندی وزنه برداری کشورم دریغ نخواهم کرد.باقری با اشاره به اینکه اعضای تیم ملی وزنه برداری طی دو ماه گذشته فشار زیادی را در تمرینات متحمل شده اند ، افزود : از ملی‌پوشان انتظار دارم با قدرت و شدت گذشته تمریناتشان را تا زمان مسابقات جهانی ادامه دهند و مطمئن باشند که هیچ چیز مثل موفقیت و مدال آوری آنان در رقابتهای جهانی لهستان مرا خوشحال نخواهد کرد. به گفته پزشکان معالج کورش باقری ، وی باید تا 24 ساعت آینده نیز در بخش ICU تحت کنترل باشد . بعد از این زمان او به بخش منتقل خواهد شد و بعد از 4 ، 5 روز بستری بودن در بخش ، از بیمارستان مرخص خواهد شد . آنان همچنین تاکید دارند که باقری بعد از مرخصی از بیمارستان نیز باید در منزل استراحت کند و به هیچ‌وجه استرس و فشار روحی و روانی برایش خوب نیست. تیم ملی تا کمتر از يک ماه ديگر باید عازم رقابتهای جهانی لهستان شود.
ملاقات سلیمی با باقری
خبر دیگر در این خصوص آنکه بهداد سلیمی قهرمان سنگین وزن المپیک قصد دارد به ملاقات کوروش باقری برود تا بدین ترتیب شاید این اختلافات قدیمی به پایان برسد و آنها با هم آشتی کنند. بهداد سلیمی دراین باره به خبرگزاری تسنیم گفت: «زمانی که این خبر را شنیدم بسیار متاثر شدم و از شدت ناراحتی تمریناتم را رها کردم. دعا می کنم مشکل او هرچه زودتر حل شود و بهبود پیدا کند. در آخرین تماسی که با تهران داشتم متوجه شدم وضع عمومی او بهتر است و بی تردید اگر اردوهای تیم تمام شود در پایان هفته به ملاقات کورش باقری خواهم رفت. »
هدایت ملی پوشان با رضازاده
مسابقات جهانی از روز بیست و هشتم مهرماه آغاز خواهد شد اما با توجه به اینکه باقری حداقل تا 5 روز دیگر باید در بیمارستان بماند و پس از آن هم به دلیل توصیه پزشکان نباید کارهایی که استرس زا است را انجام بدهد نمی تواند در این مسابقات شاگردانش را راهنمایی کند.این اتفاق یعنی اینکه باقری غایب بزرگ مسابقات جهانی خواهد بود. با این شرایط برخی منابع خبری عنوان داشتند ملی پوشان به همراه حسین رضازاده،زالای و داریوش باقری به لهستان خواهند رفت و آنچه که مسلم است این است که در غیاب کوروش باقری خود حسین رضا زاده وظیفه هدایت وزنه برداران در مسابقات جهانی را بر عهده خواهد داشت. مسابقات جهانی لهستان از روز بیست و هشتم مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

 


* تیم ملی کاتای بانوان ایران در شرایطی که در مرحله نیمه نهایی مسابقات کاراته مقابل مصر برنده شده بود اما داوران این رقابت‌ تیم ملی ایران را به بهانه پوشش نامناسب بازنده اعلام کردند.
* خانم افسانه کاتاروی تیم ملی کشورمان گفت: حجاب ما بهانه‌ای شد تا یک داور ایرانی قهرمانی را از ایران در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی بگیرد.
* رئیس فدراسیون کاراته می‌گوید زمانی که تیم کاراته بانوان را به دلیل داشتن پشت گردنی از دور رقابت‌ها کنار گذاشتند، اعتراض کردیم، اما متاسفانه وقتی رایی صادر شود دیگر نمی‌توان کاری کرد.
* تیم ملی کاتای مردان ایران به مدال برنز دست یافت.
* حسنی پور کاراته‌کای وزن ۷۵- کیلوگرم ایران به مدال نقره دست یافت.
* تیم‌های ملی ووشو و تکواندو راهی پالمبانگ محل برگزاری مسابقات در اندونزی شدند.
* درفشی پور نماینده وزن ۶۰-کیلوگرم کاراته کشورمان مدال نقره مسابقات را کسب کرد.

 


انتخاب رئیس سازمان لیگ بسکتبال و مشخص شدن تعداد تیم های لیگ برتر از جمله اتفاقات مهم روز گذشته بسکتبال بود.
پیش از این حسن نوربخش به عنوان رئیس سازمان لیگ بسکتبال منصوب شده بود، اما وی با اعلام خستگی و نیاز به فرصت کافی برای رسیدگی به مسائل شخصی از پذیرفتن این مسئولیت انصراف داد. در همین راستا محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال بهمن سلیمانی را به عنوان رئیس سازمان لیگ بسکتبال منصوب کرد. وی مدیریت باشگاه کاله آمل را هم برعهده دارد.نوربخش در حالی از پذیرفتن مسئولیت سازمان لیگ بسکتبال انصراف داد که تا یکماه پیش ریاست دو کمیته مسابقات و داوران را هم برعهده داشت، اما طی این مدت افراد جدیدی برای اداره این دو کمیته منصوب شدند.
تعداد تیم های حاضر در لیگ
اما خبر دیگر از بسکتبال اینکه لیگ برتر امسال بسکتبال با حضور 10 تیم برگزار شود و همچنین تعداد نفرات هر‌تیم نیز حداکثر 15 نفر تعیین شد که این لیگ از 15 آبان 92 آغاز و تا اواخر اردیبهشت 93 پایان می‌یابد. قرار است دور مقدماتی لیگ برتر نیز تا اواخر اسفندماه 92 تمام شود و بازی‌های پلی‌آف آن نیز از نیمه فروردین آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه پایان بپذیرد.

 


جلسه هماهنگی تیم‌های حاضر در لیگ برتر روز پنجشنبه در خانه کشتی تهران برگزار می‌شود.
سازمان لیگ فدراسیون کشتی اعلام کرد جلسه هماهنگی تیم‌های متقاضی حضور در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی روز پنجشنبه، چهارم مهرماه از ساعت 10 در خانه کشتی تهران برگزار خواهد شد.بر این اساس در این جلسه در مورد تاریخ شروع رقابت‌ها و نحوه اجرای مسابقات بحث، تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری خواهد شد.اسامی تیم‌های حاضر در این جلسه به شرح زیر است:کشتی آزاد: مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع)، خونه به خونه بابل، هیئت کشتی اصفهان، استیل آذین ایرانیان، شرکت ملی گاز، هیئت کشتی زنجان، هیئت کشتی همدان، شهدای ساری و هیئت کشتی رستم‌کلا‌. کشتی فرنگی: هیئت کشتی البرز، صبای قم، اندیمشک، شهرستان آمل و هیئت کشتی اصفهان

 


اعضای تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان پس از کسب دو مدال طلا و عنوان چهارمی رقابت‌های جهانی روز گذشته به کشور بازگشتند.
در مراسم استقبال از فرنگی کاران حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ا ی وزارت ورزش و جوانان، حسن رنگرز نایب رئیس و محمد رضا توپچی دبیر فدراسیون کشتی و نقی کلانتری رئیس هیئت کشتی تهران حضور داشتند. پنجاه و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمان جهان روزهای 28 تا 31 شهریورماه در سالن پاپ لازلو آرنا بوداپست مجارستان برگزار شد. امیر علی اکبری و طالب نعمت پور مردان طلایی کشتی ایران در آوردگاه بوداپست بودند که نخستین مدال‌های طلای ایران در اوزان 84 و 120 کیلوگرم را در رقابت‌های جهانی کسب کردند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10