(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 03  مهر  1392 - شماره 20600

خیمه‌گاه حضرت عباس در بوشهر بازسازی می‌شود
تاکید استاندار گیلان بر حل مشکلات ماسوله
برگزاری یادواره 44 شهید در بروجرد
نمایش منتخب جشنواره تئاتر خیابانی اهر شناخته شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد
ایجاد مشکلات در پروژه مسکن مهر مازندران
از سوی استاندار صورت گرفت
اعلام تعطیلی ادارات اردبیل در روزهای پنج‌شنبه
خریداری 28هزار نسخه کتاب برای کتابخانه‌های خوزستان
تشخیص و مهار یک بیماری واگیر در بین شترها
پرورش سالانه 200 هزار قطعه انواع ماهی زینتی در استان سمنان
مدیرکل راه شهرسازی البرز
تعریض پیچ‌های خطرناک در جاده چالوس
جمع‌آوری روزانه 250 کیلوگرم ضایعات الکترونیکی در اصفهان
کمک مالی برای مرمت خانه تاریخی سوداگر اوز
سرشماری گونه‌های جانوری در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
ثبت مسجد کوچک فیض‌آباد در فهرست آثار ملی
36 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان گنبدکاووس تحویل شد
پیشرفت 93 درصدی کارخانه نمک‌زدایی میدان لب سفید
ایجاد کمربند سبز در شمال کرج
معرفی برگزیدگان جشنواره فصلی مطبوعات استان مرکزی
نصب تندیس بالگرد خلبان شهید مهدوی در قائمشهر
اعزام بسیجیان گنبدکاووس به مناطق عملیاتی غرب کشور
   


برازجان- خبرنگار کیهان:
مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از بازسازی خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) توسط هنرمندان ایرانی خبر داد.
سرهنگ پاسدار رضا مطاف در نشست ستاد عتبات عالیات استان بوشهر که در برازجان برگزار شد، گفت: بازسازی خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) را در دست اجرا داریم و این خیمه‌گاه توسط هنرمندان شیرازی ساخته می‌شود.
وی افزود: پس از ساخت خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) آن را به شهرهای مختلف استان بوشهر می‌بریم تا مردم این خیمه‌گاه را زیارت کنند. سپس خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) به کربلای معلا انتقال می‌یابد.
سرهنگ پاسدار مطاف در ارتباط با کمک‌های مردم استان بوشهر برای بازسازی عتبات عالیات گفت: مردم متدین این استان یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند که این مبلغ توسط ستاد به کربلای معلی ارسال شده است. به گفته وی، به منظور طلاکاری و نقره‌کاری خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) به دو میلیارد تومان پول نیاز است.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
استاندار گیلان به منظور رفع موانع ثبت جهانی ماسوله از این شهر تاریخی دیدن کرد.
کیهان هاشم‌نیا در حاشیه بازدید از این شهر تاریخی طی سخنانی با بیان اینکه ماسوله جزو 2 شهر تاریخی زنده دنیا است گفت: با تشکیل کارگروهی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، مسئولان میراث فرهنگی و راه و شهرسازی، فرماندار فومن، اعضای شورای شهر و شهرداری راهکارهای عملی رفع موانع ثبت جهانی ماسوله بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.
وی در ادامه به ساخت و سازهای غیراصولی در ماسوله اشاره کرد و افزود: بخشی از بافت قدیمی شهر تاریخی ماسوله فرسوده است و مناسب‌سازی نمی‌شود و بافتهای جدید ساخته شده هم تناسب کمی با بافتهای قدیمی دارد.
استاندار گیلان بر حل این مشکلات به صورت یکپارچه تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: احداث راههای دسترسی به ماسوله و تغییرات کاربری در این شهر باید متناسب با هویت تاریخی و فرهنگی آن انجام شود.
شهر تاریخی ماسوله با 350 خانه تاریخی که قدمتی 800 تا یکهزار ساله دارد در سال 1354 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد و در انتظار ثبت جهانی است.

 


بروجرد- خبرنگار کیهان:
نخستین یادواره 44 شهید منطقه دشت لاله و علی‌آباد پایگاههای مقاومت بسیج شهید شیرودی و بلال حبشی بروجرد در حسینیه 9 دی سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم محمدتقی حسینی معاون وزارت تعاون کار و امور اجتماعی در سخنانی به تشریح مقام و منزلت شهدا و ایثارگریهای رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس پرداخت.
در پایان به خانواده‌های معظم 44 شهید هدایایی اهداء شد. در مراسم یادواره این شهدا مسئولان شهر، فرماندهان و کارکنان سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

 


بناب-خبرنگار کیهان:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب گفت: نمایش «مرثیه‌ای برای سقف‌های کاغذی» از این شهرستان نمایش منتخب بخش خیابانی جشنواره اهر شد.
حبیب صدقی افزود: این نمایش به کارگردانی محمدحسین داودی موفق به کسب رتبه اول بخش خیابانی جشنواره منطقه‌ای اهر و همچنین محمدحسن داودی موفق به کسب رتبه اول کارگردانی و رتبه نخست طرح و ایده نمایش خیابانی شد.
وی گفت: ایلیاد داودی نیز مقام بازیگری خردسال جشنواره را از آن خود کرد.
در این جشنواره هنرمندان انجمن نمایش بناب با سه نمایش حضور یافته بودند.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از ورود تعاونی‌ها به اجرای پروژه‌های مسکن مهر انتقاد کرد.
علی بابایی کارنامی نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مسکن مهر در مازندران اظهار داشت: 10 هزار واحد مسکن مهر به صورت دولتی و 14 هزار واحد آن به صورت خود مالکی در مازندران در حال اجراست.
وی از ورود تعاونی‌ها به اجرای پروژه مسکن مهر انتقاد کرد و افزود: در شروع کار افراد غیر متخصص برای ساخت مسکن مهر در استان ورود پیدا کردند که موجب ایجاد مشکلاتی در روند ساخت برخی از پروژه‌های مسکن مهر شده است.
بابایی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال جاری 10 هزار فرصت شغلی در مازندران ایجاد شده است، اظهار داشت:‌ با اجرای پروژه مسکن مهر به ازای هر 60 مترمربع یک فرصت شغلی در مازندران ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه از 12هزار تعاونی ثبت شده در مازندران پنج هزار تعاونی در حال فعالیت هستند، افزود: از سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته هزار تعاونی از نیمه فعال به تعاونی‌های فعال تبدیل شده است.

 


اردبیل- خبرنگار کیهان:
استاندار اردبیل از تعطیلی ادارات اردبیل در روزهای پنجشنبه به منظور رفاه حال شهروندان خبر داد.
اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه پژوهش، فن‌آوری و تحول اداری استان گفت: به منظور ارتقای بهره‌وری، حسن استفاده از سرمایه وقت و در راستای منافع عمومی و مصالح خانواده ساعت کار اداری تغییر می‌یابد و روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهد شد.
وی افزود: این برنامه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصمیم نهایی در این مورد پس از بررسی و تحلیل نتیجه گرفته خواهد شد.
نیکزاد گفت: این برنامه در راستای رفاه حال و صرفه‌جویی مردم است و به هیچ‌وجه نباید در ارائه خدمات ضروری و مطلوب به مردم خللی وارد شود.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
28هزار نسخه کتاب با موضوعات مختلف برای کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان خریداری شد.
مدیرکل نهاد انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به خرید 28هزار نسخه کتاب با موضوعات مختلف برای کتابخانه‌های عمومی استان با اعتباری بیش از 3میلیارد و 450 میلیون ریال از طریق مؤسسه کتاب نشر، تأکید کرد: تعداد 14هزار نسخه از کتابهای خریداری شده از نویسندگان بومی استان بوده است که در راستای کمک به نویسندگان استان انجام شده است و این کار با صرف اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال از اعتبارات فرهنگی اداره کل انجام گرفت.
لفته منصوری گفت: تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان در حال حاضر 1میلیون و 699 هزار و 817 جلد کتاب است که با اضافه شدن 28هزار جلد، تعداد کتابها به 1میلیون و 728 هزار و 817 جلد کتاب افزایش می‌یابد.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
برای اولین بار بیماری اکتیمای مسری در شتر در استان خوزستان تشخیص و با استفاده از تزریق واکسن کنترل شد.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اعلام این خبر افزود: پس از دریافت گزارش وقوع بیماری در گله شتر یکی از دامداری‌های شهرستان اهواز کارشناسان این اداره کل به منطقه اعزام و پس از انجام معاینات و بررسی‌های لازم موفق به تشخیص و کنترل بیماری شدند.
دکتر مصطفی کنارکوهی: در طول مدت عملیات کنترل بیماری، ضمن معاینه بالینی و دقیق شترهای بیمار و براساس علائم کلینیکی همچون ضایعات دهانی در اطراف پوزه و بینی و تورم سر و صورت، بیماری اکتیمای مسری تشخیص داده شد که برای تایید نهایی بیماری نمونه‌های لازم تهیه و از طریق سازمان دامپزشکی کشور به آزمایشگاه موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی ارسال و نتیجه آزمایش نیز تایید شد.
وی در ادامه تصریح کرد: برای کنترل بیماری اکتیما در گله شترهای آلوده از واکسن آبله بزی استفاده شد که پس از گذشت یک هفته از تزریق واکسن کلیه شترهای بیمار بهبود یافتند.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تکثیر و پرورش سالانه بیش از 200هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان خبر داد.
مسعود مهدوی افزود: تولید ماهیان زینتی در استان هر سال از رشد 20درصدی برخوردار است و با توجه به روند روبه رشد و علاقه‌مندی شهرنشینان به این صنعت، در آینده شاهد شکوفایی این بخش در استان خواهیم بود.
وی گفت: یکی از مزیت‌های استان در پرورش ماهیان زینتی نزدیکی به بازار بزرگ مصرف آبزیان زینتی یعنی تهران است و از سویی با توجه به اقلیم آب و هوایی استان، هزینه گرمایشی تولید این ماهیان در استان نسبت به استان‌های سردسیر کمتر است.
مهدوی ماهیان زینتی تولید و عرضه شده در استان را از جهات مختلف شامل: ماهیان آب‌های شور و شیرین- زنده‌زا و تخم‌گذار، گیاه‌خوار، همه چیزخوار و گوشت‌خوار ذکر کرد و افزود: گونه‌های اسکار، سوارتر، فلاور، گوپی، مولی، آنجل از عمده گونه‌های ماهیان زینتی پرورشی در استان هستند.
مدیر شیلات سازمان بیان کرد: پرورش ماهیان زینتی یکی از شغل‌های زودبازده و اقتصادی است و به راحتی در محیط‌های سکونت امکان‌پذیر است و به ازای هر 25-30 هزار قطعه یک شغل مستقیم و یک شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از تعریض پیچ‌های خطرناک جاده کرج- چالوس در حوزه استحفاظی این استان خبر داد.
مجید صابونی گفت: طرح تعریض نقاط باریک و پیچ‌های خطرناک در جاده چالوس در حوزه استحفاظی استان البرز شروع شد که در منطقه خرگوش دره این عملیات به پایان رسیده است.
وی افزود: عملیات تعریض نقاط باریک و پیچ‌های خطرناک جاده چالوس به تدریج و براساس بودجه تخصصی انجام می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به بهره‌برداری از 7 طرح در حوزه راه‌سازی این استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 6طرح مربوط به بهسازی و آسفالت محورهای روستایی و یک طرح دیگر در ارتباط با احداث پل شهرستانک درجاده چالوس است وی تصریح کرد: به منظور احداث پل شهرستان بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
روزانه به طور متوسط 250 کیلوگرم ضایعات الکترونیکی از سطح شهر اصفهان جمع‌آوری می‌شود.
«تیمور باجول» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان این مطلب گفت: روزانه به طور متوسط 250 کیلوگرم ضایعات الکترونیکی شامل انواع باطری، لامپ‌های پرمصرف، کیبورد، تلویزیون‌های قدیمی و غیره از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشتر پسماندهای الکترونیکی از طریق مراجعه شهروندان به ایستگاه‌های بازیافت جمع‌آوری می‌شود، گفت: شهروندان به هیچ عنوان زباله‌های الکترونیکی به خصوص لامپ‌های فلورسنت و کم‌مصرف را با پسماند عادی مخلوط نکنند و آنها را جداگانه با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی تفکیک کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پسماندهای الکترونیکی به دلیل وجود فلزات سنگین در زمره زباله‌های ویژه قرار می‌گیرند و باید خارج از شعاع 50 کیلومتری شهر نگهداری شوند، افزود: جداسازی و امحای این زباله‌ها در شهرداری اصفهان با همکاری یک شرکت خصوصی انجام می‌شود.

 


اوز- خبرنگار کیهان:
خانه تاریخی سوداگر اوز که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است در شرف تخریب است.
دبیر انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بخش اوز با اعلام این خبر گفت: برای تعمیر و مرمت جزئی این خانه اعتباری حدود 500 میلیون ریال لازم است.
احمد خضری افزود: 30 نفر از علاقه‌مندان به آثار تاریخی اوز تعهد پرداخت افزون بر یکصد و سی‌میلیون را برای مرمت خانه تاریخی سوداگر و جلوگیری از تخریب آن متقبل شدند.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج از عملیات سرشماری حیات وحش در منطقه البرز جنوبی خبر داد.
حکیمی هدف از این سرشماری را اطلاع یافتن از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به سال قبل و همچنین بررسی عوامل تهدیدکننده و نقاط ضعف و قوت منطقه، ارزیابی دقیق زیستگاه و ارائه راهکارهای مدیریتی مناسب برای حفظ و حمایت از گونه‌های باارزش جانوری عنوان کرد.
وی تصریح کرد: منطقه حفاظت شده البرز جنوبی با توجه به وسعت 64هزار هکتاری و تنوع و غنای گونه‌های گیاهی و جانوری به عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم کشور محسوب می‌شود.
به گفته حکیمی، حیواناتی که در این منطقه زندگی می‌کنند، پلنگ، خرس قهوه‌ای، گراز، کفتار، روباه، بز کل و بز، قوچ وحشی و... هستند.

 


یزد- خبرنگار کیهان:
سرپرست نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت از ثبت مسجد کوچک فیض‌آباد در آثار فهرست آثار ملی خبر داد.
ولی غیاثی گفت: مسجد فیض‌آباد در یک پلان چهارضلعی و به عنوان یک مسجدکوچک محله‌ای طراحی و احداث شده است. وی افزود: این بنا از حیث معماری، جزو محدود مساجد منحصر به فرد استان به شمار می‌رود. سرپرست نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت اظهار داشت: علاوه بر محراب مسجد فیض‌آباد که به صورت طاقنمایی صفه مانند جلوه‌گر است، صفه‌هایی نیز در جبهه شرقی و غربی این بنا است، که با تلفیق فضای راهروها به صورت چهارطاقی دیده می‌شود.
غیاثی وجه تمایز این بنا را با دیگر بناهای مذهبی هم چون مساجد استان یزد را وجود دهلیزهایی در حدفاصل فضاهای راهرو، صفه‌ها و محراب دانست.
روستای فیض‌آباد در دهستان پیشکوه از توابع بخش مرکزی شهرستان تفت قرار دارد و مسجد کوچک آن که متعلق به دوره قاجار می‌باشد، به شماره 31073 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از تحویل تجهیزات پزشکی به ارزش 36 میلیارد ریال به بیمارستان 96 تختخوابی این شهرستان خبر داد.
دکتر حسن رحیم‌زاده در این زمینه گفت: این میزان تجهیزات پزشکی از منابع ملی و استانی توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان خریداری و تحویل این شهرستان شده است.
وی با بیان اینکه تجهیز کامل این بیمارستان حداقل به 200 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بیمارستان در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
دکتر رحیم‌زاده، افزود: کار جذب نیروی انسانی بیمارستان 96 تختخوابی گنبدکاووس نیز شهریور امسال از طریق برگزاری آزمون که اطلاعیه آن از طریق جراید استانی اعلام می‌شود، انجام خواهد شد.
وی با قدردانی از تلاش‌های نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و ائمه جمعه این شهرستان و نیز رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جذب اعتبار برای تجهیز بیمارستان 96 تختخوابی بر لزوم استمرار این تلاش‌ها تاکید کرد.
وی گفت: این بیمارستان به نام پیامبر اعظم(ص) از سوی شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نامگذاری شده است. بیمارستان 96 تختخوابی گنبدکاووس که ساخت آن از 15 سال پیش آغاز و با حدود 70 درصد پیشرفت رها شده بود، در دولت دهم به اتمام رسید اما از حدود 2 سال پیش به دلیل عدم تجهیز، به بهره‌برداری نرسیده است.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
کارخانه نمک‌زدایی میدان لب سفید مسجد سلیمان با صرف 234 میلیارد و 145 میلیون ریال اعتبار تاکنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مجری طرح احداث و توسعه واحدهای نمک‌زدایی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان این مطلب افزود: این پروژه که در حوزه عملیاتی شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان واقع شده است نخستین کارخانه نمک‌زدایی است که در میدان لب سفید احداث می‌شود و قابلیت فرآوری روزانه 30 هزار بشکه نفت خام را دارد.
علی ابدالی لرکی در ادامه با بیان اینکه این پروژه در منطقه سخت‌گذر و کوهستانی شمال خوزستان واقع شده افزود: به منظور احداث تلمبه‌خانه این پروژه 18 کیلومتر خط لوله انتقال آب از سد دز تا کارخانه لب سفید، احداث شده است.

 


کرج- خبرنگار کیهان:
شهردار کرج از ایجاد کمربند سبز در مناطق شمالی این شهر در پاییز امسال خبر داد.
سیدعلی آقازاده در جمع خبرنگاران گفت: زمین این پروژه با همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی در اختیار شهرداری قرار گرفته است.
وی افزود: تخصیص 4هزار و 500 هکتار زمین از سوی این اداره کل حاکی از اهتمام مسئولان مبنی بر تحقق و اجرایی شدن پروژه‌های کلان‌شهری است.
آقازاده، مسیر اجرای این پروژه را قسمت‌های شمالی کرج واقع در کوه‌های عظیمیه، همچنین محدوده شمالی مناطق 6 و 7 ذکر و عنوان کرد: درختکاری و چمنکاری محور اصلی اجرای طرح «کمربند سبز» است که عملیات اجرایی آن پاییز امسال آغاز می‌شود.

 


اراک- خبرنگار کیهان:
نخستین جشنواره فصلی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های رسمی استان مرکزی، با معرفی برترین‌ها در اراک به کار خود پایان داد.
عضو هیئت داوری این جشنواره گفت: از بین حدود 300 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، در مرحله نخست داوری 60 اثر در بخش‌های «تیتر»، «گزارش»، «یادداشت»، «گفت‌وگو و مصاحبه»، «عکس خبری» و «صفحه‌آرایی» از سوی هیئت داوران استانی برگزیده شد و با هدف داوری نهایی به تهران ارسال شد.
ثمین مامقانی‌نژاد افزود: پس از بررسی نهایی از سوی هیئت داوران، 18 اثر در بخش‌های مختلف عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
بر اساس رأی هیئت داوران نفرات برگزیده در 6 بخش این جشنواره بدین‌ترتیب اعلام شد:
تیتر:
نصیر عالیخانی با تیتر «انگشتان بنفش» موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.
گزارش:
زهرا قمی با گزارش «زندگی در رگ‌های مرده» موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.
یادداشت:
منصور حیدری، موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد.
گفت‌وگو و مصاحبه:
هیئت داوران با تشکر از فعالان این بخش، هیچ انتخابی در رتبه اول این بخش نداشت.
صفحه‌آرایی:
صدیقه یوسفی‌راد، با دریافت لوح تقدیر، جایزه نقدی به وی اعطا شد.
عکس خبری:
مهدی عظیمی‌نژاد با موضوع «مراسم روح‌بخش اعتکاف در اراک» به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی موفق شد.

 


قائمشهر- خبرنگار کیهان:
دهمین یادمان خلبانان شهید هوانیروز کشور به یاد خلبان شهید جعفر مهدوی ملک‌کلایی در قائمشهر نصب شد.
سرلشکر خلبان شهید جعفر مهدوی ملک‌کلایی اولین شهید هوانیروز جمهوری اسلامی است که در دفاع از نظام مقدس و کیان اسلامی در 26 مرداد 58 در عملیات پیروزمندانه آزادسازی شهر پاوه در غرب کشور به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
تندیس و ماکت بالگرد خلبان شهید مهدوی که از جنس کمپوزیت و 3 تن وزن دارد دارای 16/5 متر طول، 5 متر ارتفاع و 4 متر عرض است و برای طراحی و ساخت آن توسط جهاد خودکفایی هوانیروز اصفهان 2400 نفر ساعت کار زمان برده است.
این تندیس در ابتدای کمربندی غربی قائمشهر و در ورودی جاده قائمشهر به تهران نصب شده است.
شهید جعفر مهدوی ملک‌کلایی در سن 29 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و از این شهید والامقام یک دختر به یادگار مانده است.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
105 نفر از بسیجیان گنبدکاووس در قالب کاروان راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور عازم این مناطق شدند.
مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس درخصوص اعزام کاروان راهیان نور گفت: امسال کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور در قالب دو گروه برادران و خواهران عضو بسیج محلات انجام می‌شود.
نصراله وحیدی افزود: گروه اول اعزامی شامل 105 نفر از برادران بسیجی هستند که به مدت 5 روز از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید می‌کنند و گروه دوم نیز شامل 150 نفر از خواهران بسیجی هستندکه پس از بازگشت گروه اول به این مناطق اعزام خواهند شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10