(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 06 مهر 1392 - شماره 20602

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در جلسه با هاشمی رفسنجانی رخ داد
اعتراض فرزندان شاهد به حمایت از فتنه‌گران
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: نرمش قهرمانانه به منزله جهاد سیاسی است
درمکتب امام
سرلشکر سلیمانی در واکنش به اظهارات اوباما: آمریکا قادر به براندازی جمهوری اسلامی ایران نیست
بازتاب رسانه ای دیپلماسی ایران در نیویورک
امام جمعه قم: رئیس‌جمهوری از حقوق ملت ایران مقتدرانه دفاع کرد
سید احمد خاتمی:در نرمش قهرمانانه اصول نباید آسیب ببیند
مشاور بان کی مون خبر داد
بررسی پیش نویس لغو تحریم‌های ضدایرانی در شورای امنیت
ولایتی: نرمش قهرمانانه قدرت مانور بین اقتدار و انعطاف است
مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات: تشکیل جبهه اعتدال به صلاح دولت نیست
به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت
غبارروبی و عطر‌افشانی مزار شهدا در بهشت‌زهرا (س)
سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی شد
   


در جلسه دیدار فرزندان شاهد با هاشمی برخی افراد غیرمرتبط، در سخنرانی های خود به حمایت از فتنه گران پرداختند که این موضوع باعث اعتراض فرزندان شاهد و ترک جلسه از سوی آنان شد.
عصر پنجشنبه برخی فرزندان شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس با هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جماران دیدار کردند، که این دیدار به علت سردادن شعارهای حمایتی از فتنه‌گران از سوی برخی افراد خاص، با حاشیه‌هایی همراه بود که موجب اعتراض خانواده‌های شهدا شد.
یکی از شرکت کنندگان در این مراسم در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، قرار بود جلسه اختصاصی فرزندان شاهد و ایثارگر با هاشمی رفسنجانی صورت گیرد و در این جلسه سه نفر از فرزندان شاهد سخنرانی کنند.
وی افزود: پس از صحبت فرزندان شهدا، منتظر بودیم صحبت‌های آقای هاشمی آغاز شود که آقای علیخانی گفت: «ما دیدارهایی از استان‌های خوزستان و لرستان را نیز با این دیدار ادغام کردیم» و افرادی بدون هماهنگی ما در این جلسه حضور داشتند و در جهت آزادی زندانیان سیاسی و همچنین سران فتنه سخنرانی کردند که این سخنان با سوت و کف همراه شد.
این منبع آگاه تأکید کرد: فرزندان شهدا به نشانه اعتراض، جلسه را ترک کردند تا جایی که برخی درگیری‌ها هم به وجود آمد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: فرزندان شاهد و ایثارگر از این عمل اعلام برائت می‌کنند. این برنامه آقای علیخانی بود که بدون هماهنگی، جلسه این حضار را با دیدار ما یکی کرد و امیدواریم این گله‌مندی به گوش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز برسد.
حمید اسدی دبیرکل جبهه یادگاران شاهد ایران اسلامی با اشاره به این دیدار اظهار داشت: مجری برنامه و برخی از افرادی که برای سخنرانی دعوت شده بودند، کسانی نبودند که قبلاً مطرح شده بود و موضع فرزندان شهدا هم سخنان آنها نبود.
اسدی تأکید کرد:‌ ما به مجری برنامه اعتراض داریم چرا که صحبت‌‌هایی که مطرح شد در شأن خود آقای هاشمی و فرزندان شاهد نبود.
همچنین محمدرضا تقوی‌فرد مدیرمسئول روزنامه خورشیدکه در جلسه مذکور شرکت داشت، در این مورد گفت: سه تن از فرزندان شاهد و ایثار‌گر به عنوان سخنران، صحبت‌های کوتاهی کردند و سپس، آقای علیخانی ادامه برنامه را به دست افرادی سپرد که صحبت‌هایشان مایه تأسف است، در روزی که به نام شهداست، شروع به کف و سوت و هلهله کردند و در محل حسینیه جماران، صحبت از آزادی سران فتنه شد.
در همین حال قدرت‌الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اینکه جلسه ملاقات در حسینیه جماران با آیت‌الله هاشمی مختص فرزندان شاهد و ایثارگران بوده، صحت ندارد.
علیخانی بروز تنش و درگیری در این جلسه را تکذیب کرد و گفت: اگر در بیرون از جلسه کسی مطلب یا موضوعی داشته، ربطی به این دیدار ندارد.

 


خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به موضوع نرمش قهرمانانه گفت: گاهی جهاد با دفاع نظامی اتفاق می‌افتد اما گاهی جهاد سیاسی است. این که رهبر معظم انقلاب از نرمش قهرمانانه سخن گفتند به همین معناست.
به گزارش فارس، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت:
صلح، مکتب اسلام است به همین دلیل اظهارات رئیس جمهور در نیویورک تبلغ رسالت خدا بود، در موضوع جهاد دو نکته مطرح است، گاهی جهاد با دفاع نظامی اتفاق می‌افتد اما گاهی جهاد سیاسی است، در یک سخنرانی هم این چنین است، اینکه رهبر معظم انقلاب از نرمش قهرمانانه سخن گفتند، به همین معنا است.
وی با بیان اینکه سخنان قوی، غنی و منطقی رئیس جمهور واقعا بر همین اساس بود، گفت: امیدوارم خداوند کمک کند و به دولت آقای روحانی نصرت دهد تا این همه مشکلات اقتصادی، سیاسی و اخلاقی را بتوانند با تلاششان برطرف کنند.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا در سخنانش این جمله را گفت که «به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی نیستند»، هر چند آنان خودشان می‌دانند و نیازی به گفتن این مطالب نیست ولی باید بگویم این سخنان درست نیست.
امامی کاشانی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران قابل براندازی نیست، نظامی که هویتش در رابطه با خدا است،نظامی که بر دوش تک تک این ملت استوار است. نظامیکه با این ارزش و هویت است که نمی‌شود از بین برد، این سخن رجز است، در میدان‌های جنگ هم رجز می‌خواندند، این سخنان رجزخوانی است.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر دنیا و غرب به آنچه می‌گویند عمل کنند، ما متوجه می‌شویم که واقعا می‌خواهند اقدامی انجام دهند، ما به دنبال احقاق حقوق ملت ایران هستیم،‌آنچه که رهبر معظم انقلاب در زمینه سلاح هسته‌ای فتوا دادند ریشه در هویت اسلامی ما دارد و سیاسی نیست و باید بگویم سیاسی آنها هستند که سخنان سیاسی می‌زنند که ریشه، بن و اساسی هم ندارد.
وی همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس هویتی دارد که با هویت همه دفاع‌ها در تاریخ بشر متفاوت است، در تاریخ بشر حرکت‌ها و جنگ‌ها برای کشورگشایی‌ها، پیروزی‌های مادی و یا حفظ مرزها و خاک بوده است.
امامی کاشانی اضافه کرد: در اسلام، دفاع بالاتر از حفظ مرز و خاک است، دفاع در اسلام حرکت برای خدا است یعنی ریشه همه این موضوعات به یک جمله برمی‌گردد و آن این است که شهید در عالم غیب با خداوند معامله می‌کند، یک چیزی به خدا می‌دهد و یک چیزی از او می‌گیرد، خون خودش را در راه خدا می‌دهد و از خداوند بهشت را می‌گیرد، آنجا که خدا خریدار است، جایی است که فداکاری در راه خدا باشد نه منهای خدا.
هم چنین محمدباقر قالیباف شهردار تهران پیش از خطبه‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت و درباره دوره جدید مدیریت خود در شهرداری تهران گفت: در دوره مدیریت جدید به لحاظ فردی و نهادی مثل گذشته نخواهم بود و با استفاده از تجربیات سالهای گذشته با سرعت به سمت پیشرفت همراه با عدالت گام خواهیم برداشت.
وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا دفاع مقدس در شهرمان مظلوم نباشد. ضمن اینکه بنده اعتقاد دارم همان طور که به توسعه تونل و بزرگراه‌ها توجه می‌کنیم باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه شود که در دوره‌های گذشته از مدیریت شهری نیز به این موضوعات توجه شده است و بنا داریم با استفاده از تجارب آموخته شده در سالهای گذشته برنامه‌های خوبی را در سالهای آینده اجرا کنیم.
به گفته قالیباف، شهرداری تهران به عنوان بزرگترین خادمان نماز و مسجدسازی شناخته شده است که این موفقیت قابل توجهی برای شهرداری تهران محسوب می‌شود.
قالیباف تصریح کرد: اصل ارزش‌مداری و اخلاق‌مداری، نگرش سیستمی به توسعه اجتماعی، اصل کارآمدی، چابک‌سازی و مدیریت مالی شفاف و سلامت، تعهد به تخصص، عدالت و توجه به حقوق شهروندان، توجه به منافع شهروندی پاسخگویی، توجه به کیفیت سرعت و ثبت هزینه‌های بهینه، ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی، توسعه و تقویت سازمان‌های مردم نهاد، توجه به مساجد و هیئت‌های مذهبی، استفاده از بخش خصوصی در برنامه‌های حمایتی از جمله مستمندان، زنان سرپرست خانوار، توجه به حوزه فراغت و گردشگری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی اقشار آسیب‌دیده و یا در معرض خطر، برگزاری مراسم‌های محلی، دینی، برگزاری جشنواره‌های آئینی توسط مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری با رویکرد محله محوری و استفاده از ظرفیت‌های محلات، با محوریت مساجد، حمایت از خدمات اجتماعی مطلوب، آموزش و مهارت‌های زندگی در راستای تحکیم و پایداری خانواده، تهیه و تدوین طرح‌ها براساس سبک زندگی اسلامی- ایران، تخصیص امکانات ورزشی و توسعه ورزش همگانی، پرورش شهروندان با ایمان، صادق، کارآفرین، پرتلاش، تقویت اعتماد متقابل با بخش‌های دولتی و غیردولتی و NGOها، بهبود کیفیت اوقات فراغت در بین خانواده‌های تهرانی، استفاده بهینه از فضای گردشگری، ترویج زندگی سالم و ارتقاء خدمات سالم و... از جمله برنامه‌های اصلی شهرداری تهران در دوره جدید محسوب می‌شود.

 


ما از هیچ یک از این قدرت‌ها نمی‌ترسیم
از هیچ یک از این قدرت‌هایی که در عالم هستند و ارعاب می‌کنند ملت ما را، ما نمی‌ترسیم.
برای اینکه:
- ما برای خدا قیام کردیم
- ملت ما برای خدا قیام کرده است
و ملتی که برای خدا قیام کند، از هیچ چیز نمی‌ترسد و آسیب نمی‌بیند.
و خدا با شماست و نگهدار شما.
آئین انقلاب اسلامی- ص 432

 


فرمانده نیروی قدس سپاه، اظهارات اوباما درباره اینکه آمریکا به دنبال براندازی جمهوری اسلامی نیست، را ناشی از ناتوانی این کشور عنوان کرد.
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره شهدای دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: اینکه اوباما می‌گوید ما به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران نیستیم به این علت است که نمی‌توانند براندازی کنند.
وی بیان کرد: تمام تلاش آمریکا تا به امروز برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است.
وی خطاب به آمریکایی‌‌ها گفت: ضلع مهم تلاش شما تا به امروز برای مقابله با جمهوری اسلامی بوده است.
سردار سلیمانی تصریح کرد: اینکه می‌گویید به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی نیستیم، این سخن اظهار لطف نیست بلکه اعلام ناتوانی است، شما نتوانسته و نمی‌توانید در پی براندازی نظام جمهوری برآیید.
به گزارش فارس، سلیمانی افزود: آمریکا در 35 سال گذشته ناجوانمردانه‌ترین و بدترین اقدامات را علیه نظام جمهوری اسلامی انجام داده است که این سابقه در ذهن ملت باقی می‌ماند.وی ابراز داشت: شما حتی برای خرید دارو توسط ملت ایران محدودیت قائل می‌شوید.این یادگار دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد:‌ اینکه می‌گویید در فکر براندازی نظام نیستید وقتی قابل قبول است که آثار این حرف اوباما از سیاست آمریکا محو شود.
همچنین سردار سلیمانی در یادواره شهدای دهستان جواران و عشایر اظهار داشت: احترام جهان به رئیس‌جمهور ایران، خضوع دشمن و این حرف‌هایی که می‌زنند به علت مقاومت و پایداری ملت ایران است و اگر فداکاری و حضور شما ملت نبود این اتفاق در تاریخ نمی‌افتاد.
سلیمانی اذعان داشت: آن‌‌ها اشتباه می‌کنند که می‌گویند ایران منطقه را بلعیده است زیرا بلعیدن فرهنگ آن‌‌ها و نه ملت ایران است.
وی با اشاره به اینکه دشمنان برای محدود کردن، منزوی کردن و منهدم کردن ملت ایران تلاش کردند تصریح کرد: نتیجه تمام جنگ‌‌ها در منطقه پیروزی ملت ایران بود.سلیمانی در پایان خطاب به دشمنان گفت:‌ معنویت، کلام حق رهبری، پایمردی مردم ایران و تاثیر آن بر ملت‌های دیگر اساس پایداری بود و شما شکست خوردید و ملت ایران پیروز شد.
همچنین سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین بزرگداشت سی و سومین سالگرد دفاع مقدس، التماس رئیس جمهور کشوری برای مذاکره با ایران اسلامی را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: همواره فشار‌ها فرصتی برای سازندگی است و ما هم باید با بهره‌گیری از روش‌های منصفانه و استفاده بهینه از نعمت‌های خداوند متعال مسیر را مقتدرانه ادامه دهیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با تأکید براینکه صلابت و ایستادگی ملت غیور ایران اسلامی سبب شد که کسی دیگر جرأت کج نگاه کردن به ایران اسلامی را نداشته باشد، عنوان کرد: تلاش 120 شبکه ماهواره‌ای علیه ایران اسلامی، تلاش‌های رسانه‌ای به دشمنان نظام و... نشانه اقتدار و عزت و سربلندی ایران اسلامی است و امیدواریم بتوانیم با الگو قرار دادن درس‌هایی که شهدا به ما دادند توفیق پیدا کنیم که بتوانیم رهروان صدیق شهدا باشیم.

 


رسانه های بین المللی پس از نشست وزرای خارجه ایران و گروه1+5 ، با انعکاس اخبار مربوط به این مذاکرات و روند گفت وگوهای هیئت ایرانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، به تحلیل دیدارهای مقامات کشورمان با دولتمردان دیگر کشورها در نیویورک پرداختند.
در همین رابطه، پايگاه اطلاع رساني روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز روز جمعه در گزارشي به جمع بندي حضور رييس جمهوري ايران در شصت و هشتمين نشست سازمان ملل متحد پرداخت و آن را نمايش وجهه متفاوتي توصيف كرد.به گزارش اين روزنامه آمريكايي، حسن روحاني رييس جمهوري ايران كه هفته گذشته در كسوت روحانيون شيعه وارد نيويورك شد، توانست با سخنراني ها و مصاحبه هاي دقيق و هوشمندانه چهره جديدي از ايران نشان دهد.
اين گزارش با اشاره به سخنراني روز سه شنبه رييس جمهوري ايران در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد، همچنين ديدار با مديران رسانه هاي تاثيرگذار آمريكايي، نوشت: رييس دفتر روحاني نيز در همين روز با شماري از تجار آمريكايي متنفذ ديدار كرد.
در گزارش ادعا شده است که در بحبوحه اين تلاش هاي ديپلماتيك با هدف پايان انزواي ايران صاحب نظران به سختي مي توانستند بگويند آيا روحاني واقعا رييس جمهوري متفاوت ايراني است يا همانطوري كه منتقدانش مي گويند تنها فرد تازه اي است كه سياست هاي قبلي را اجرا مي كند.
همچنین شبكه «بي اف ام» فرانسه نشست روز پنجشنبه وزيران خارجه گروه ا + ۵ و ايران را نشست بي‌سابقه براي حل وفصل مسايل پيرامون فعاليت صلح آميز هسته‌اي ايران توصيف كرد.
اندیشکده واشنگتن نیز در تحلیلی به قلم استیون دیتو کارشناس مسائل خاورمیانه این اندیشکده آورده است؛ سوابق روحانی به‌خوبی نشان دهنده شخصیت او و پایبندی او به آرمان‌های انقلاب اسلامی است و تلاش او برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای نیز در همین راستا است. همچنین او مدعی است که روحانی هیچ وجه مشترکی با غرب نداشته و بر پایه منافع انقلاب ایران، چهارچوب مذاکراتی خود را تنظیم می‌کند.
همچنین کارشناسان اندیشکده کارنگی در خصوص روند دیپلماسی هیئت ایرانی در نیویورک بر این باورند که آمریکا برای حل بحران سوریه و نیز منطقه مجبور است با ایران کنار بیاید و قبول کند که ایران بخشی از قدرت منطقه‌ای است.

 


خطیب جمعه قم با اشاره به نطق رئیس‌جمهوری در سازمان ملل متحد گفت: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با رفتاری پسندیده، مقتدرانه از حقوق ملت ایران دفاع و ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، علیه اسرائیل سخن گفت.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌‌های نماز جمعه قم خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری هوشیارانه در سخنرانی خود از جریان مقاومت و سوریه دفاع کرد و پیام و مواضع شفاف جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان رساند.
وی افزود: در این روزها، هزاران بار نام مقدس ایران اسلامی از رسانه‌های جهان تکرار شده است.
وی با اشاره به حضور تاثیرگذار هیئت ایرانی در سازمان ملل گفت: به ادعای یکی از رسانه‌های معتبر رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران ستاره سازمان ملل شد و اسرائیل به حاشیه رانده شده بود.
سعیدی خاطرنشان کرد: در این اجلاس بزرگ مسئولان همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی، پیام صلح جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده‌اند، رئیس‌جمهور اسلامی ایران نیز از سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون نرمش قهرمانانه به درستی بهره برده است.
وی خطاب به دکتر روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ما از مواضع خردمندانه و سخنان سنجیده شما و از اینکه حسرت دست دادن به برخی سران مستکبر را بر دل آنها گذاشته‌اید تشکر می‌کنند.
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: گرچه ما طالب جنگ نیستیم ولی همه بدانند ایران اسلامی در امر دفاع از خود هرگز عقب‌نشینی نکرده و به هر متجاوزی نیز پاسخ قاطعانه خواهد داد.
سعیدی یادآور شد: رژه نیروهای مسلح و یادمان‌های دفاع مقدس حامل این پیام به دشمنان اسلام است که اگر کشوری قصد تجاوز به ایران را داشته باشد پاسخی قاطع و غیرقابل تصور را دریافت خواهد کرد.
وی اظهار داشت: مردم ما نیز بدانند که دشمنان شکست خورده در عرصه نظامی، امروز در عرصه فرهنگ و اقتصاد وارد رویارویی با ما شده‌اند.
وی ادامه داد: اگر در جنگ تحمیلی دشمنان دنبال تسخیر خاک، نابودی تسلیحات و تاسیسات ما بوده‌اند، امروز دنبال تصرف اخلاق، فرهنگ، غیرت دینی، عزت و اقتدار جوانان ما هستند.
سعیدی خاطرنشان کرد: اگر در جنگ فرهنگی، جوان ما در دام فساد و اعتیاد دشمنان بیفتد مرگ وی مایه ننگ جامعه و خانواده او خواهد بود.
وی اظهار داشت: تا زمانی که مردم ایران رهبر فرزانه‌ای مانند رهبر معظم انقلاب را دارند و از ائمه اطهار(ع) و فرهنگ عاشورا پیروی و اهل دعا، ذکر و توسل باشند دشمنان در این جنگ نیز شکست خواهند خورد و چیزی به جز خواری و ذلت نصیب دشمنان ما نخواهد شد.

 


امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در نرمش قهرمانانه اصول نباید آسیب ببیند و مسئولان باید توجه داشته باشند نرمشی که در آن پذیرش سلطه باشد، آن نرمش ذلت‌آمیز است.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم یادواره شهدای بسیج مهندسین گفت: فتح فقط در عرصه نظامی نیست بلکه در دیپلماسی نیز اگر اصول و مبانی انقلاب حفظ شود فتح صورت می‌گیرد. در نرمش قهرمانانه اصول نباید آسیب ببیند و مسئولان باید توجه داشته باشند در نرمشی که پذیرش سلطه باشد آن نرمش ذلت‌آمیز است.
وی افزود: سخنرانی رئيس‌جمهور در سازمان ملل بسیار عزت‌آمیز و در شأن ملت ایران بود که امیدواریم همین گونه ادامه پیدا کند.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: چند روز گذشته نامه‌ای از زبان اصلاح‌طلبان به آمریکا منتشر شد که برخی از آنها امضای آن نامه را تکذیب کردند ولی لحن این نامه بسیار ذلت‌خواه و با آزادی ملت ایران نمی‌خواند و این مصداق نرمش ذلت‌بار است.
همچنین، هیئت اعزامی به سازمان ملل تاکنون خطوط قرمز را رعایت کرده و با خطوطی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند جلو رفته است.
وی اظهار داشت: ادبیات تهدید با ادبیات نرمش قهرمانانه مساوی نیست و این که می‌گویند گزینه مذاکره روی میز ماست با ادبیات تهدید تنظیم شده است.
امام جمعه موقت تهران در پایان خاطر نشان کرد:‌ آمریکایی‌ها بدانند تا وقتی که ادبیات تهدید وجود دارد و تا زمانی که سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر سر ما است، نرمش در مقابل آمریکا محال است.

 


مشاور ارشد «بان کی مون» مدعی شد پیش نویس لغو تحریم‌های ضدایرانی در شورای امنیت هفته آینده بررسی می گردد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای آمریکا؛ مشاور ارشد «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی مدعی شد پیش نویس لغو تحریم‌های ضدایرانی در شورای امنیت هفته آینده بررسی می‌گردد.
گفتنی است، در نشست پنج شنبه مقامات ایرانی با نمایندگان 1+5 درخصوص لغو تحریم های ضد ایرانی نیز گفت وگوهایی صورت گرفته بود.

 


مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل تاکید کرد: نرمش قهرمانانه یعنی قدرت مانور بین اقتدار و انعطاف که سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را شامل می‌شود.
علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع بیداری اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص نرمش قهرمانانه در عرصه دیپلماتیک گفت: اگر من بخواهم در قالب مثالی آن طور که خودم فهمیدم تفسیر نرمش قهرمانانه را عرض کنم (البته تفسیر سخنان رهبری را باید از معظم‌له بپرسیم) اما برداشت بنده این است که نرمش قهرمانانه را «انعطاف‌پذیری به جا و به موقع بدون این که عزت کشور و حکومت خدشه‌دار شود» معنا می‌کنم البته بدون این که مصلحتش جابه‌جا شود.
وی افزود: نرمش قهرمانانه توصیف دقیقی است از دیپلماسی که این هم ربطی به این زمان ندارد و قبلا هم فرموده بودند. اصلا کشورهای موفق در حوزه دیپلماسی آنهایی بودند که دیپلمات‌هایشان با اطلاع کامل از صحنه مذاکرات و تاریخ کشور خود و کشورهای طرف مقابل قدرت مانور در چارچوب آن سه اصل عزت و حکمت و مصلحت را داشته باشند. نرمش قهرمانانه یعنی «قدرت مانور بین اقتدار و انعطاف ذیل سه اصل عزت، حکمت و مصلحت.» در جایی لازم می‌شود که انسان انعطاف نشان دهد و جایی دیگر لازم است که اقتدار داشته باشد ولی در نهایت حفظ مصالح کشور باید هدف باشد.
ولایتی در خصوص پرونده هسته‌ای و ادعاهای غربی‌ها مبنی بر حرکت ایران در جهت دستیابی به سلاح اتمی اظهار داشت: این یک اصل اولیه است که قدرت‌های هسته‌ای حاضر نیستند که یک قدرت جوان و جدی به باشگاه آن‌ها اضافه شود. بنابراین است و همه هم براین تاکید دارند و واقعیت دنیای امروز هم این است که سلاح هسته‌ای عملا کاربرد ندارد. الان موازنه‌های دنیا این اجازه را به کسی نمی‌دهد. پس کاربرد هسته‌ای، الزاما کاربردی صلح‌آمیز است. ما هم که فتوای مقام معظم رهبری را داریم که فرمودند حرام است و این را هم خارجی‌ها باور دارند و می‌دانند که هر آنچه رهبری بیان کنند مردم به عنوان امری دینی تبعیت می‌کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید فناوری هسته‌ای را داشته باشیم. این تضاد منافع در 1+5 وجود دارد ولی ایستادگی این کشور و نظام و علی‌الخصوص شخص مقام معظم رهبری برای این که ما باید فناوری هسته‌ای داشته باشیم باعث شد که آن‌ها دیدند به هر ترفندی که متوسل شدند، ایران از موضعش پایین نیامد و ظاهرا کم‌کم دارند می‌فهمند که این راه برایشان بن‌بست است مگر این که این حق را برای ایران بشناسند.

 


مراسم تودیع و معارفه رئيس جدید دانشگاه آزاد اسلامی در سالن علامه طباطبایی در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
دکتر حمید میرزاده در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروزه مشارکت در تولید علم و تبدیل آن به ثروت به یک مسابقه جهانی بین ملت‌ها تبدیل شده است، اظهار کرد: به همین دلیل مسئولیت دانشگاهیان برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دو چندان می‌شود و غفلت از توسعه علمی کشور آثار زیانباری دارد که نسل‌های آینده را رنجور و بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را سست می‌کند.
میرزاده خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید یک محیط علمی پرنشاط باشد و نه وجه‌المصالحه جریان‌های سیاسی، بنابراین برای رسیدن به این نقطه از همه ظرفیت‌های شایسته با هر گرایش سیاسی استفاده خواهم کرد و توسعه علمی دانشگاه در صدر برنامه‌های این مدیریت خواهد بود.
در ادامه فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رئيس دانشگاه آزاد در توصیه به همه مدیران اظهار کرد: همه مدیران را توصیه کنید تا جلوی شایعات کذب و برخاسته از افراد جاه‌طلب را بگیرند و نگذارند خدمات افراد ضایع شود.
وی با بیان اینکه به خود وقت و زمان مناسبی دهید تا نسبت به همه مدیرانتان شناخت پیداکنید و اخلاق‌مدارانه از حیثیت، زحمت و تلاش آنها محافظت کنید. گفت: مطالب زیادی در دل شکسته‌ام وجود دارد، هر چند ارزش گفتن را دارد؛ اما در این فضای صمیمانه بیان آنها را ضروری نمی‌دانم.
دانشجو به بخشی از عملکرد خود در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای همفکری و تعامل با ارزش‌های اسلامی، تغییر رویکرد دانشگاه آزاد به رویکرد آکادمیک و پژوهش محور، ایجاد فضای دوستانه و همفکری، ارتقای شأن و منزلت کارمندان، ایجاد سیستم غیرمتمرکز مدیریتی، رعایت حال خانواده‌ها در تعیین شهریه، افزایش حقوق اعضای هیئت علمی و گسترش قانونمند و آزادمند فعالیت تشکل‌ها از جمله فعالیت‌های بنده در طول مسئولیتم بود.
در همین رابطه سید حسن خمینی عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی با اشاره به اینکه با توجه به ارقام موجود، امروز در دنیا رتبه 1300 از آن دانشگاه آزاد است، گفت:‌به نظر من یکی از علل عدم پیشرفت علمی در دانشگاه‌های ما و دانشگاه آزاد، کمرنگ شدن اخلاق علمی در فضای دانشگاه است.
گفتنی است در این مراسم، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، مجید انصاری، حجت‌الاسلام علی عسگری و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران شرکت داشتند.
برکناری معاون پژوهشی وزارت علوم
توفیقی سرپرست وزارت علوم پنجشنبه گذشته محمد مهدی‌نژاد معاون پژوهشی این وزارتخانه را برکنار کرد.
مهدی‌نژاد نوری معاون علمی و پژوهشی سابق وزارت علوم در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برکناری‌اش پس از مشورت با وی توسط سرپرست وزارت علوم گفت: به هیچ وجه با بنده مشورت نشده بود و استعفا نیز نداده‌ام بلکه صبح پنجشنبه به من اطلاع دادند که برکنار شدم.
گفتنی است، وحید احمدی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس جانشین مهدی‌نژاد در این سمت شده است.

 


دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات تاکید کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی معتدل می‌توانند جبهه اعتدال را تشکیل دهند اما افرادی که در دولت حضور دارند به صلاحشان نیست در تشکیل این جبهه ورود پیدا کنند.
حجت‌الاسلام زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با بیان اینکه گروه‌های تندرو پشت سر اعتدال قرار گرفته‌اند، گفت: حرکات آنها در اصل ضداعتدال است، اما با این حال پشت جمله اعتدال مخفی شده‌اند و می‌خواهند با نام اعتدال حرکات تند گذشته خود را ادامه دهند.
وی تاکید کرد: تندروهای دیروز مدعیان امروز اعتدال شده‌اند و باید احزاب و تشکل‌های سیاسی مراقب عملکرد آنها باشند تا اعتدال را مصادره نکنند.
فومنی با بیان اینکه قرار نیست جهبه اعتدال از سوی نیروهای تندرو تشکیل شود، گفت: اگر تندروها می‌خواهند در این جبهه تاثیرگذار باشند، دیگر نمی‌توان اسم آن را جبهه اعتدال گذاشت. معتقدم در حال حاضر نباید این جبهه تشکیل شود، چرا که تشکیل آن را دولت ساخته می‌دانم و سرنوشت احزاب دولت ساخته را پیدا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: البته خود احزاب و تشکل‌های سیاسی معتدل می‌توانند جبهه اعتدال را تشکیل دهند، اما افرادی که در دولت حضور دارند به صلاحشان نیست در تشکیل این جبهه ورود پیدا کنند، در این صورت دولت ساخته خواهد شد و به صلاح دولت و دولتمردان نیست.
به گزارش تسنیم فومنی با بیان اینکه آمریکا دشمن همیشگی ایران است، افزود: نه آمریکا و نه دولت‌های غربی تا به حال صداقت خود را به ما نشان نداده‌اند و حقیقتا دروغ‌گوی خوبی هستند و فقط با الفاظ‌ بازی می‌کنند و نباید فریب لبخندهای آنان را خورد.

 


آیین گلباران و عطرافشانی مزار شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با پیام رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
در این مراسم باشکوه که روز پنجشنبه در سالن مهدیه شهدای بهشت‌زهرا (س) برگزار شد، جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و ایثارگران، مزار شهدای انقلاب اسلامی را با گلاب غبارروبی و عطرافشانی و گلباران کردند.
همزمان با این مراسم برنامه‌های متنوع دیگری در 112 گلزار و مزار شهیدان شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.
بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیام رهبر معظم انقلاب را به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس قرائت کرد.

 


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی حکمی سردار احمد وحیدی را به عنوان رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی منصوب کرد.
سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی حکمی، سرتیپ پاسدار احمد وحیدی را به عنوان رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی منصوب کرد.رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این حکم خطاب به سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی آورده است: لازم است با بهره‌گیری از افراد زبده و اندیشمند و ارتباط با مراکز علمی و تحقیقاتی در چارچوب اساسنامه مصوب مرکز و سیاست‌های ابلاغی، ظرفیت‌های علمی و عملی این مرکز را توسعه داده و محصولات آن را به منظور تهیه راهبردهای ارتقاء بنیه دفاعی کشور به ستاد ارائه دهید.سردار احمد وحیدی در دولت دهم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10