(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 09 مهر 1392 - شماره 20605

هشدار به افزایش 12 درجه‌ای دما
احمدی‌مقدم: برقراری امنیت با مشارکت مردم امکان‌پذیر است
کشف 2 شمش طلا از لباس مسافر اتوبوس
رویداد های خارجی
حال و روز بازنشسته‌های اسرائیلی
بخشش قاتل پای چوبه دار
برق جان مخترع تربت‌جامی را گرفت
کشف انبار بزرگ داروهای قاچاق در تبریز
مدیر کل مدیریت بحران استانداری: سیل 31 میلیارد تومان به مازندران خسارت زد
با قرار وثیقه مدیر شرکت سازنده اسکانیا آزاد شد
حوادث کوتاه از کشور
کشف یک تن مواد مخدر در سیستان وبلوچستان
معاون وزیر بهداشت: وبا به تهران رسید
دستگیری اعضای 3 باند سرقت مسلحانه در فارس
75 ناپدید در واژگونی کشتی‌ها
225 سال حبس برای متجاوز سریالی
قهرمان گروگانگیری کنیا
تروریست‌ها به جان هم افتادند
   


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش 12 درجه‌ای دما تا پایان هفته و کاهش 15 درجه‌ای دما در هفته آینده هشدار داد.
مهندس عبدالرضا امیدوار شهری به ایسنا گفت: براین اساس تا جمعه به سبب وزش باد گرم در سواحل دریای خزر، دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش می‌یابد. طی این مدت در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی دمای هوا بین 6 تا 12 درجه افزایش خواهد یافت.
وی افزود: روز شنبه با نفوذ توده هوای سرد و شروع بارش در شمال غرب و سواحل دریای خزر، دمای هوا در سطح کشور کاهش می‌یابد که در این مدت کاهش دما در نوار شمالی بین 8 تا 15 درجه، در نوار مرکزی بین 5 تا 10 درجه و در نوار جنوبی بین 2 تا 5 درجه پیش‌بینی می‌شود. شایان ذکر است که هوای سرد تا روز سه‌شنبه در سطح کشور ماندگار خواهد بود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سواحل غربی دریای خزر نیز ابرناکی و بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که از امروز به تدریج آسمان در این مناطق صاف خواهد شد.
وی با اشاره به این که تا پایان هفته روند افزایش نسبی دما در سطح کشور بویژه در نوار شمالی رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: در روز شنبه با نفوذ توده هوای سرد و شروع بارش در شمال غرب و سواحل دریای خزر، دمای هوا در سطح کشور کاهش می‌یابد.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: براین اساس آسمان تهران امروز صاف گاهی با وزش باد خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 19 و 30 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین فردا نیز آسمان پایتخت صاف گاهی با وزش باد است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 20 و 31 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

 


فرمانده نیروی انتظامی اقتدار این نیرو را ترکیبی از قدرت و محبت عنوان کرد و گفت: برقراری امنیت با مشارکت مردم و برآورد نیازهای امنیتی آنها امکان‌پذیر است.
اسماعیل احمدی‌مقدم دیروز در نشست فرماندهی نیروی انتظامی با وابستگان نظامی و انتظامی کشورهای خارجی مقیم تهران با اشاره به، کارگیری روش‌های علمی برای نظرسنجی و برآورد مطالبات مردم در نیروی انتظامی، گفت: بخش‌های تحقیقاتی نیروی انتظامی، برآوردهای اجرایی در حوزه پلیسی و امنیتی را دارند.
وی با اشاره به شعار امسال ناجا در هفته نیروی انتظامی (مردم‌داری، قانون‌مداری و روز‌آمدی) افزود: نیروی انتظامی دستگاهی است که موضوع آن مردم‌داری و قانون‌مداری است و پیمان ما و مردم براساس قانون است.
وی به توسعه مراکز تربیت و پرورش سگ‌های پلیسی در کشور اشاره و اضافه کرد: نیروی انتظامی با توسعه مراکز تربیت این حیوان توانسته در زمینه تربیت سگ‌های انسان‌یاب، ضدتروریسم، یابنده مواد منفجره و مواد مخدر موفقیت‌هایی کسب کند.
وی گفت: تمام سامانه‌های پلیسی با اتکا به نیروهای توانمند ناجا به کار گرفته می‌شوند که بیش از 120 سامانه و زیر سامانه را شامل می‌شوند.
فرمانده ناجا، سامانه‌های لجستیک و پشتیبانی، سامانه‌های گذرنامه و انگشت‌نگاری را از جمله آنها عنوان کرد و افزود: مرکز تولید اسناد الکترونیکی، یگان‌های ضد تروریست و توانمندی‌های ما در کنترل مرزها از دیگر موفقیت‌های نیروی انتظامی است.
سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه کنترل ناکافی برخی کشورهای همسایه از مرزهایشان سبب ناامنی در مرزهای جمهوری اسلامی شده است، گفت: مرزهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق به دلیل کنترل ناکافی از سوی آن کشورها بسیار ناامن هستند که با تشدید کنترل از سوی نیروی انتظامی تا حدی از مشکلات گذشته کاسته شده است.
وی با بیان اینکه در حدود 75 تا 80 درصد مرزها تحت کنترل است، گفت: برای این منظور از همه تجهیزات اپتیکی، راداری، سیم‌خاردار استفاده کرده‌ایم و یکی از دلایل کاهش ورود موادمخدر به کشور، افزایش میزان کشفیات آن به دلیل همین حضور است.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه امنیت موضوعی جهانی است، افزود: هیچ کشوری به تنهایی قادر به تامین امنیت خود نیست و همه کشورها می‌دانند اگر در بحث همکاری منطقه‌ای غیرفعال باشند، امنیت خود را نیز نمی‌توانند تامین کنند.
فرمانده نیروی انتظامی برای هرگونه همکاری فنی، اطلاعاتی و عملیاتی مبادلات تکنولوژیک با سایر کشورها اعلام آمادگی کرد.

 


فرمانده انتظامی شهرستان بانه از کشف دو قطعه شمش طلای قاچاق 18 عیار به وزن دو کیلو و 195 گرم خبر داد.
سرهنگ حمیدرضا اکبری به خبرنگار ایسنا در کردستان گفت: ماموران ایست و بازرسی سبدلو بانه حین کنترل خودروهای عبوری در محور بانه- سقز به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و بلافاصله خودرو را برای بررسی‌های بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده از لباس یکی از مسافران که مردی جوان بود، دو قطعه شمش طلای قاچاق 18 عیار به وزن دو کیلو و 195 گرم کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مرزی بانه خاطرنشان کرد: با توجه به اثبات بی‌اطلاعی راننده خودرو از وجود شمش‌های مکشوفه، خودرو رفع توقیف و متهم دستگیر شده نیز برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 


پایگاه خبری جویش با چاپ عکسی از یک اسرائیلی بازنشسته که در بین زباله‌ها به دنبال غذا می‌گردد، نوشت: در سالهای اخیر تعداد کسانی که مستمری ثابت و قراردادهای مالی ثابت دارند به شدت کاهش یافته است.
مرکز آمار اسرائیل با انتشار گزارشی در مورد وضعیت معیشتی و قراردادهای مالی و قراردادهای مستمری بازنشستگان در سال 2012 اعلام کرده است: اسرائیلی‌های 20 تا 29 ساله بدلیل نداشتن قراردادهای مالی ثابت نمی‌توانند برای بلندمدت برنامه‌ریزی کنند. این پایگاه خبری هشدار داده است که از هر دو اسرائیلی یکی حقوق بازنشستگی دریافت نمی‌کند.
انتشار این آمار برای کابینه رژیم صهیونیستی که مدعی برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده در جهان است و ادعای برنامه‌ریزی معیشتی و مالی دقیق برای تک تک آحاد جامعه صهیونیستی دارد، یک فاجعه بزرگ محسوب می‌شود.
این آمار نشان داد: برنامه‌هایی که تل‌آویو آن را دقیق و حساب شده می‌داند و به آن مباهات می‌کند تنها در حد حرف بوده و فقط روی کاغذ عملی شده است.
آنچه که پایگاه خبری جویش آنلاین آن را دردناکتر از همه می‌داند آن است که به استناد این گزارش تنها 12درصد اسرائیلی‌ها از قرارداد بازنشستگی خود با دولت آگاهی دارند و این به این معناست که 82 درصد صهیونیست‌ها نمی‌دانند هنگام بازنشستگی چه مزایایی دریافت می‌کنند.
به نظر کارشناسان اقتصادی این بی‌اطلاعی از یک‌سو بدلیل نبود آگاهی در بین صهیونیست‌ها و از سوی دیگر نشان‌دهنده اراده تل‌آویو برای شفاف عمل نکردن است.
این پایگاه خبری از دولت اسرائیل خواست با دادن جزئیات بیشتر در مورد حق و حقوق بازنشستگان اسرائیلی و ارزیابی شرایط اقتصادی آینده آنها زندگی امنی برای آنها فراهم کند.

 


خانواده مقتول خوزستانی پس از سه سال و هنگام اجرای حکم قصاص، قاتل را بخشیدند.
به گزارش ایسنا محکوم علیه «م.ع» سه سال پیش، هنگامی که 18 سال سن داشت؛ در یک نزاع، جوان دیگری را به قتل رسانده بود که طبق رای صادره از سوی دادگاه کیفری استان به قصاص نفس محکوم شده بود.
این حکم پس از تایید از سوی دیوان عالی کشور، چهارشنبه سوم مهرماه آماده اجرا بود که در لحظات پایانی، پدر مقتول اعلام گذشت کرد.

 


تربت‌جام- خبرنگار کیهان:
یک مخترع تربت‌جامی هنگام انجام یک پروژه تحقیقاتی به دلیل برق گرفتگی جان خود را از دست داد.
مصطفی نخل احمدی مخترع 30 ساله در سال 76 دیپلم افتخار و نشان برتر ژنوپوس 2006، رتبه اول جشنواره خوارزمی در سال 84 و جایزه مخترعان و مبتکران ایران در سال 86 را بدست آورده بود.
مهمترین اختراع مرحوم نخل احمدی نارنجک ضد آتش است که در سال 76 ساخته شد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
بیش از یک میلیون و 681 هزار قلم داروی قاچاق که از مهاباد به تبریز منتقل شده بود، از یک انبار در تبریز کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: در این باره این مقدار دارو شامل انواع کپسول، آمپول، ژل و اسپری که اغلب محرک جنسی است و توسط اکراد مهابادی به تبریز حمل شده بود، توسط پلیس در انبار دپوی داروهای قاچاق در این شهر کشف و فردی به هویت «م-م» نیز دستگیر شد.
سرهنگ صابر عباس‌زاده تصریح کرد: داروهای کشف شده ساخت آلمان، آمریکا، هند، انگلیس و اسپانیا است.

 


مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران از خسارت 31 میلیارد تومانی سیل در مازندران خبر داد.
هادی خنجری دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود، با اشاره به وقوع بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در مازندران، میزان خسارت بارندگی سیل‌آسا در مازندران را بالغ بر 31 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته مدیریت بحران استان افزود: در این جلسه معاونین سیاسی امنیتی و برنامه‌ریزی استاندار نیز به همراه فرمانداران ساری، میاندرود، نکا و بهشهر حضور داشتند که به بررسی دقیق خسارات سیل در مازندران پرداخته شد.
خنجری ادامه داد: با بررسی کامل جوانب مختلف سیل اخیر میزان خسارت بالغ بر 31 میلیارد تومان محاسبه شد که استاندار مازندران تصمیمات لازم را در این مورد اخذ کرد.
این مسئول همچنین از ارسال نامه استاندار مازندران در زمینه خسارات سیل به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خبر داد و افزود: در این نامه ضمن اعلام میزان خسارت به دولت درخواست اعتبار لازم برای رفع مشکلات مردم نیز شده است.

 


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از آزادی مدیر شرکت اسکانیا با صدور قرار وثیقه خبر داد و گفت: کامیون‌های ساخت اسکانیا مشکل فنی دارد و باید تمام نواقص فنی آن برطرف شود.
سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در همایش ایمنی نیروهای مسلح با اشاره به آمار تصادفات و تلفات در کشور درباره حادثه اخیر بزرگراه قم- تهران، افزود: مدیر این شرکت سازنده کامیون اکنون با قرار وثیقه آزاد است.
وی تاکید کرد: بدون تعارف می‌گویم این شرکت و مسئولانش باید تلاش خود را برای رفع مشکلات فنی بکار گیرند و پلیس تا آخر از حقوق مردم دفاع خواهد کرد.
سردار مومنی یادآور شد: در سال 80، حدود 19 هزار نفر جانشان را در تصادفات از دست داده‌اند که این آمار با بی‌دقتی و کم‌کاری برخی دستگاه‌ها به 28 هزار نفر رسید.
این مقام مسئول در نیروی انتظامی افزود: از این سال به بعد پلیس با کنترل شدید حمل و نقل جاده‌ای و خودروها توانست روند افزایشی تصادفات را کاهش دهد.
رئیس پلیس راهور افزود: در سال 85 ایران جزو رتبه‌های اول تلفات رانندگی بود اما با تلاش پلیس امروز در این مقام به رتبه‌های میانگین رسیده‌ایم.
به گفته سردار مومنی در دهه 80 حوزه تصادفات پرفراز و نشیب بود اما با تمرکز و فرهنگ‌سازی و آموزش و افزایش نظارت‌ها تلاش کردیم، تلفات کاهش یابد.

 


کشف محموله سوخت قاچاق
اراک- فارس: مقدار 12 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت مازوت از یک دستگاه کامیون در محور داودآباد- اراک به دست آمد.
در این ارتباط2 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شدند.
نجات از مرگ
جم- فارس:‌ در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو حامل بنزین در 5 کیلومتری شهر جم، راننده و کمک راننده در خودرو حبس شدند که کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی شهرک توحید بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و پس از 70 دقیقه تلاش این 2 نفر را از داخل خودرو خارج و به بیمارستان منتقل کردند.
مبارزه با قاچاق سیگار
قم- فارس: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قم اطلاع یافتند که فردی با یک دستگاه خودرو پژو آردی اقدام به جابه‌جایی سیگار قاچاق می‌کند.
پس از چند روز تلاش شبانه‌روزی و همچنین کنترل ورودی و خروجی‌های استان در نهایت خودروی مذکور توسط ماموران شناسایی و متوقف شد.
مأموران در بازرسی از این خودرو 281 باکس، شامل 56 هزار نخ انواع سیگار قاچاق را کشف کردند. در این ارتباط یک نفر دستگیر و به دست قانون سپرده شد.
برخورد با کشتار غیرمجاز دام
اهواز- خبرنگار کیهان: در راستای تشدید اقدامات کنترلی و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان یک محموله کشتار غیرمجاز دام با همکاری نیروی انتظامی کشف و معدوم شد.
رئيس اداره دامپزشکی بهبهان با اعلام این خبر گفت: نیروی انتظامی این شهرستان 2 نفر از ناقضان بهداشت عمومی، که اقدام به کشتار غیرمجاز دام و همچنین فروش گوشت دام‌های مردار به شهروندان می‌کردند را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کرد.
واژگونی خودرو سواری
نایین- خبرنگار کیهان: واژگونی خودرو سواری 206 در جاده نایین به اردستان،یک کشته و دو مجروح بر جای گذاشت. این حادثه در کیلومتر 25 محور نایین به اردستان حوالی روستای نیستانک رخ داد.
فرمانده انتظامی نایین، علت این حادثه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.
تصادف منجر به مرگ
اهواز- خبرنگار کیهان: یک دستگاه پراید که با 5 سرنشین از شهرستان شوش به سمت شهرستان اندیمشک در حال حرکت بود، در طول مسیر خودرو به علت نامعلومی با گاردریل محافظ جاده برخورد کرد و دچار حریق شد. در اثر این حادثه 3 نفر از سرنشینان خودرو در دم جان باختند و 2 نفر دیگر که دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان امام علی‌اندیمشک و سپس برای ادامه درمان به بیمارستان طالقانی اهواز اعزام شدند.
مرگ راننده تراکتور
بابل- خبرنگار کیهان: بر اثر واژگونی تراکتور در جاده گنج‌افروز بابل راننده 55 ساله تراکتور در اثر شدت حادثه در دم جان سپرد.
علت حادثه فوق سرعت زیاد راننده تراکتور اعلام شد.
قاتل فراری به دام افتاد
شیراز- فارس: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان مرودشت با انجام شگردهای پلیسی قاتل فراری را در یکی از کوه‌های منطقه ابرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرده، و پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی دادند.
قاتل متواری در سال 89 با سلاح گرم فردی را در یکی از روستاهای شهرستان اقلید به قتل رسانیده و سپس متواری شده بود.

 


فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات موفقیت‌آمیز علیه قاچاقچیان مسلح و کشف و ضبط یک تن و 171 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای جنوبی استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان سرتیپ غلام نبی کوهکن اظهار داشت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با بهره‌گیری از منابع خبری، از انتقال یک محموله مواد مخدر به داخل کشور آگاه شدند.
وی افزود: مرزداران با انجام کمین و ردزنی در مسیرهای صعب‌العبور و کوهستانی تعدادی چهارپا به همراه قاچاقچیان مواد مخدر مشاهده کردند. قاچاقچیان با ماموران درگیر شدند اما آتش پرحجم مرزداران قاچاقچیان را زمین‌گیر کرد و محموله مواد مخدر توسط ماموران ضبط شد.
فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در خصوص کشفیات این عملیات یادآور شد: با بررسی دقیق محل، بیش از یک تن و 31 کیلو و 600 گرم تریاک و قریب به 139 کیلو و 400 گرم هروئین کشف و ضبط شد.
وی در پایان تصریح کرد: عملیات برای دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.

 


معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی 187 بیمار مبتلا به بیماری وبا در کشور خبر داد.
علی‌اکبر سیاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه این افراد در 10 استان کشور شناسایی و در مراکز بهداشتی و درمانی تحت درمان قرار گرفته‌اند افزود: از این میزان به ترتیب 119 مورد بیمار مبتلا به وبا در استان سیستان و بلوچستان، 49 مورد در استان کرمان، شش مورد در استان تهران، چهار مورد در استان قزوین، دو مورد در استان گلستان، دو نفر در خراسان‌رضوی، دو مورد در استان قم، یک مورد در استان هرمزگان، یک مورد استان اصفهان و یک مورد نیز در استان کرج شناسایی شده است.
وی علت شیوع بیماری وبا در کشور را ورود روزانه پنج تا 10 هزار نفر مهاجر افغانی به صورت غیرقانونی از مرزهای جنوب‌شرق به کشور عنوان کرد و افزود: این بیماری در کشور پاکستان و افغانستان شیوع پیدا کرده و ورود مهاجران این دو کشور به ایران باعث شیوع آن در کشور شده است.
سیاری افزود: به علت اینکه مهاجران از طریق شهرستان‌های سراوان و ایرانشهر وارد کشور می‌شوند و مورد استقبال شهروندان این شهرها قرار می‌گیرند و در خانه‌های آنها زندگی می‌کنند باعث اپیدمی شدن این بیماری در شهرهای کشور شده است.
سیاری از مردم خواست برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری وبا قبل از مصرف هر نوع میوه و سبزی آن را کاملا ضدعفونی کنند و از سلامت آب شرب مصرفی خود اطمینان حاصل کنند و در صورتی که از سلامت آب اطمینان کامل ندارند قبل از مصرف آن را بجوشانند.
وی با تاکید بر این مطلب که از هر 100 نفر مبتلا به وبا یک نفر فوت می‌کند گفت: اگر نوع بیماری به موقع تشخیص داده شود و درمان آن طبق برنامه صورت پذیرد خطری وجود نخواهد داشت.
سیاری خاطر نشان کرد: این بیماری تاکنون در کشور 5 مورد مرگ و میر به دنبال داشته است که تمام این موارد مربوط به افراد غیرایرانی بوده است.

 


رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس گفت: اعضای سه باند سارقان مسلح در فارس شناسایی و دستگیر شدند.
سیروس حیدری اظهار داشت: در دو ماه گذشته یک باند سرقت مسلحانه با استفاده از سلاح کلاش و با پوشش لباس فرم ناجا اقدام به توقف یک تریلر حاوی 14 دستگاه کولر کردند و با تهدید محموله این خودرو را به سرقت بردند.
وی افرود: همچنین پس از انجام کار اطلاعاتی دو سارق دارای سابقه کیفری، دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند.
به گزارش فارس، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس تصریح کرد: در همین مدت نیز یک باند سرقت به عنف دیگر که دارای سابقه کیفری بوده و در سطح شهر شیراز و در نقاط خلوت با یک موتورسیکلت اقدام به سرقت تلفن همراه، اشیای قیمتی و پول می‌کردند نیز دستگیر شدند.
حیدری بیان داشت: اعضای باند دستگیر شده به 30 سرقت به عنف اعتراف کرده و در این ارتباط نیز سه مالخر دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: همچنین در دو ماه گذشته پنج سارق و مالخر از یک باند سرقت قطعات خودرو دستگیر و به 22 سرقت اعتراف کردند که در این مورد 21 مالباخته نیز شناسایی شدند.

 


مسئولان دریایی چین اعلام کردند؛ بعد از ظهر یکشنبه به علت وقوع طوفان «ووتیپ» سه کشتی ماهیگیری در دریای چین غرق شدند.
تلویزیون دولتی چین (سی.سی.تی.وی) شمار ناپدید شدگان این طوفان را 75 نفر اعلام کرد.براساس این گزارش، بعد از ظهر یکشنبه پنج‌ کشتی ماهیگیری در مجموع با 171 سرنشین گرفتار طوفان شدند. امدادگران موفق شدند 14 تن را نجات دهند.وزارت حمل و نقل چین هواپیمایی برای عملیات امداد و نجات به منطقه اعزام کرد.مقامات جزایر شیشا، در مجمع الجزایر پاراسل که پکن و هانوی در مورد مالکیت آن اختلاف دارند، به منظور کمک‌رسانی به قربانیان این حادثه کشتی‌هایی به محل اعزام کردند.طوفان ووتیپ که در مسیر خود جزیره استوایی‌هاینان چین را درنوردید و با بادهایی به سرعت 140 کیلومتر بر ساعت همراه بود، احتمالاً دیروز به ساحل مرکزی ویتنام رسید. مقامات ویتنام اعلام کردند 70 هزار نفر از ساکنان را از این مناطق خارج کرده‌اند.طوفان ووتیپ یک هفته پس از وقوع طوفان اوساگی در جنوب چین روی می‌دهد. طوفان اوساگی دست کم 30 کشته برجا گذاشت.

 


دادگاهی در آمریکا یک متجاوز سریالی را به 225 سال حبس محکوم کرد.
به گزارش ایسنا، «آرون آلوارز» 25 ساله پیش از این در دادگاه به دلیل سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اغفال زنان و تجاوز به قربانیانش مجرم شناخته شده بود.
براساس اسناد دادگاه وی سال 2009 پس از اینکه یک زن را از طریق اینترنت اغفال کرده بود به خانه خود کشاند و چندین ماه او را در خانه‌اش حبس کرد.
این متجاوز همچنین در سال‌های 2010 و 2011 نیز دو زن را مورد تجاوز قرار داد که در نهایت دادگاه وی را در مجموع به 225 سال حبس محکوم کرد. به عبارت دیگر وی برای هر یک از جرایمش 75 سال زندان گرفته است.
به نقل از پایگاه خبری نیویورک دیمی نیوز، آلورز علاوه بر این به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 30 هزار دلار به قربانیانش محکوم شده است.
وی مدعی شده با تمایل قربانیانش دست به این کارها زده است اما قاضی این ادعا را رد کرد و وی را مجرم شناخت.
براساس قوانین آمریکا، این مجرم تا قبل از گذراندن 30 سال محکومیتش نمی‌تواند درخواست عفو کند و قرار است به طور همزمان مدت زمان محکومیت خود را در زندان سپری کند.

 


«عبد حاجی» به دلیل کمک به نیروهای صلیب سرخ و نجات جان بیش از هزار تن که در مرکز خرید «وست گیت» محاصره شده بودند، لقب قهرمان گرفت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «عبد حاجی» مرد مسلمان کنیایی که بعد از دریافت پیامکی از جانب برادر کوچکتر خود که به دام گروگانگیران افتاده بود، به سرعت به سمت مرکز خرید «وست گیت» شتافت.
وی به دلیل کمک به نیروهای صلیب سرخ و نجات جان بیش از هزار تن که در این مرکز خرید محاصره شده بودند، لقب قهرمان گرفت.
عبد حاجی به «دیلی تلگراف» گفت: پس از دریافت پیامک برادرم اسلحه‌ام را برداشتم و با عجله به سمت مرکز خرید شتافتم. شما حتی صحنه‌هایی را که من در آنجا دیدم رانمی‌توانید تصور کنید، در گوشه و کنار مرکز خرید اجساد زنان،‌ کودکان و افراد سالخورده بسیاری به چشم می‌خورد. با استفاده از مهارت خود در تیراندازی، بیش از سه ساعت به مأموران صلیب سرخ کمک کردم تا حدود هزار تن از افرادی که در مرکز خرید محاصره شده بودند را به بیرون هدایت کنند.
حین تبادل آتش با تروریست‌ها، توجه‌ام به چند زن جلب شد که در زیر میزی که دقیقاً در میان آتش گلوله‌های تروریست‌ها و مأموران واقع شده بود، پنهان شده بودند.
«عبد حاجی» افزود: من از یکی از زنان که بعد متوجه شدم نامش «کاترین والتون» شهروند آمریکایی است، خواستم تا همگی آنان از زیر میز به سرعت بیرون بیایند و به سمت ما بدوند. «کاترین» گفت که چند کودک همراهشان است به همین دلیل از او خواستم ابتدا دخترش را به سمت ما بفرستد. در آن لحظه دخترش «پورشا» با عجله به سمت ما دوید. با دیدن این دختر کوچک شجاع، روحیه‌ام بالا رفت و انگیزه‌ام برای کمک به دیگران افزایش یافت.
گفتنی است این لحظه توسط «گوران توماسویچ» عکاس خبرگزاری رویترز شکار شد ‌و به عنوان یک صحنه دراماتیک در سراسر جهان مخابره گردید.
قابل ذکر است در جریان این گروگان‌گیری 67 غیرنظامی به دست گروگان‌گیرها کشته شدند.

 


فرمانده یکی از گروهک‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره در «دیرالزور» سه تن از تروریست‌های تونسی وابسته به این گروهک را در این شهر سربرید.
به گزارش واحد مرکزی خبر، «ابی صارم» مالکیت یکی از دختران چچنی را که برای جهاد نکاح به سوریه آمده‌اند را به دست گرفت و اجازه جهاد با دیگران را به وی نمی‌داد، تا اینکه این تروریست برای سرکشی به خانواده‌اش به مسافرت رفت و پس از بازگشت متوجه شد که این زن چچنی اقدام به جهاد نکاح با سه تروریست دیگر کرده است! این امر خشم وی را برانگیخت و موجب شد تا او هر سه آنان رامحکوم به اعدام کرده و در ملا عام با شمشیر گردن بزند!

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10