(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 09 مهر 1392 - شماره 20605

حدیث دشت عشق
از استعفای سرپرست تا بدهی 5 میلیاردی
قطار تغییرات به فدراسیون کشتی رسید
اخبار کوتاه از فوتبال
قسمت آخر ماجراهای بازگشت کی روش به تهران
تاکید مجلس بر برخورد جدی با متخلفان ورزشی
مدال نقره آسیا برای تیم واترپلو جوانان
خواندنی از ورزش ایران
جابجایی رکورد ماراتن جهان در برلین
عراق نخستین حریف تیم ملی والیبال در مرحله دوم قهرمانی آسیا
سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی - اندونزی
آماده‌باش به ملی‌پوشان آزادکار
رونق بسکتبال تهران با برگزاری سوپر جام
نبرد نوجوانان بسکتبال با ژاپن برای صعود به نیمه نهایی آسیا
   


به یاد شهید «احمد امینی»
امام را تنها نگذارید
در برف و سرمای سال 1347، شکوفه‌ای در «پژوه خوراسگان» روییدن گرفت که با آمدنش گرمی و شادی را برای زمین یخ زده و سرد به ارمغان آورد. هنوز گرم خنده و شادی‌های کودکانه بود که پدر دار فانی را وداع گفت و او ماند با کوهی از مشکلات و اندوه.
تا سوم دبستان تحصیل کرد و با وجود علاقه بسیار به کسب علم و دانش، دست از تحصیل شست و قامت کوچک و ناتوانش، با شیردلی با فراز و نشیب چرخ لاجوردی پنجه نرم کرد. برای امرار معاش به کشاورزی پرداخت و پس از آن به کارگری و بنایی مشغول شد. خورشید آتشین جولانی بود که برای به ثمر رساندن میوه انقلاب سوار بر مرکب عشق می‌تاخت.
روحش در تلاطم حضور در میدان کارزار بود اما گلبرگ نحیف جسمش این اذن را به او نمی‌داد. این داغ فراق از معشوق را با حضور در مسجد و مجالس مذهبی و فعالیت‌های فرهنگی تسکین می‌داد و به فراگیری تیراندازی اهتمام می‌ورزید. در نهایت با شیرمردی تمام در سن سیزده سالگی از طریق بسیج، با پوشیدن لباس مکتب عشق در میدان کارزار، با خوبان هم آواز شد و پس از دو سال حضور دلاورانه در قربانگاه «کردستان»، عازم عرصه نبرد خصم گردید و در عملیات «والفجر4» در تاریخ 62/2/27 گل وجودش نشکفته پرپر شد و به فیض شهادت نایل گردید.
فرازی چند از وصیت‌نامه شهید:
«... از امت شهیدپرور تنها یک خواسته دارم و آن این است که امام را تنها نگذارید و بدانید که نایب بر حق حضرت مهدی موعود است و اطاعت از اوامر او، اطاعت از فرمان خدا می‌باشد؛ پس از جان و دل گوش به فرمانش باشید...»

 


سرویس ورزشی-
با استعفای حجت الله خطیب، فدراسیون کشتی نیز در آینده ای نزدیک دستخوش تغییرات خواهد شد.
به رغم نتایج موفق تیم های ملی کشتی در مسابقات جهانی مجارستان ، مدیریت ورزش ملی ایران شرایطی نابسامان را تجربه می کند. بحران بی پولی و چند پارگی فدراسیون در دوره سرپرستی حجت الله خطیب سبب شده تا هر روز به میزان منتقدان فدراسیون افزوده شود. فشاری که باعث گردیده در نهایت شخص سرپرست فدراسیون هم دیگر توان ادامه کار را نداشته باشد. خطیب که در برنامه تغییرات وزارت ورزش قرار داشت به گفته نزدیکانش روز شنبه در دیدار با سرپرست وزارت ورزش اعلام کرده آماده رفتن است و حتی بحث اعلام استعفای کتبی او به سرپرست وزارت ورزش هم مطرح شده است. روز گذشته سایت خبرآنلاین در گزارشی مدعی شد: « خطیب استعفایش را خیلی محرمانه به تشکیلات اداره کننده ورزش کشور داده ، استعفایی که با گذشت دو روز هنوز رسانه ای نشده است . حالا باید دید صالحی امیری ، نصرالله سجادی و مدیران جدید ورزش کشور در قبال این تصمیم سرپرست کشتی چه تصمیمی می‌گیرند. شاید برگزاری سریع مجمع این فدراسیون جدی ترین گزینه برای ادامه روند کشتی باشد یا اینکه یکی از خانواده بزرگ کشتی از جمله برادران خادم یا حسن رنگرز به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شوند.»
اما این تمام داستان های کشتی نبود؛ روز گذشته خبرگزاری ایسنا هم مدعی شد که گزارشی از عملکرد خطیب به سرپرست وزارت ورزش و جوانان ارایه گردید که در آن مشخص شده کشتی نزدیک به 5 میلیارد تومان بدهی دارد. ماجرا از این قرار است که چندی قبل حمید سجادی، معاون سابق مرکز توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به وادی خیل، رییس دفتر استعدادیابی وزارتخانه ماموریت داد تا به بررسی عملکرد خطیب در فدراسیون کشتی بپردازد. وادی خیل در حضور یکی از نمایندگان فدراسیون، به بررسی چگونگی عملکرد خطیب در کشتی پرداخت که نتیجه‌ آن مورد قبول مسئولان معاونت قهرمانی قرار نگرفت.
بدهی 5 میلیاردی
به دنبال این گزارش، ماموریت از وادی خیل گرفته و به دفتر نظارت و ارزشیابی وزارت ورزش و جوانان محول شد. به دنبال واگذاری ماموریت به علی رغبتی، او دست به کار شد و به ابعاد مختلف عملکرد سرپرست فدراسیون کشتی پرداخت. در کنار نتایج قابل قبول کشتی‌گیران آزاد و فرنگی در میادین مختلف، نقاط تاریکی نیز در مدیریت خطیب به چشم می‌خورد که از جمله آن می‌توان به کناره‌گیری محمد بنا از کشتی فرنگی، غیبت مدال آوران المپیک لندن در اردوها و مسابقات جهانی، حواشی، درگیری و اختلافات اخیر در کشتی، بلاتکلیفی تیم‌های نوجوانان و جوانان در مغولستان و بدهی چهار – پنج میلیاردی فدراسیون برای خرید تشک از یک شرکت داخلی اشاره کرد. در این میان، یادآوری این نکته لازم است که با وجود تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان، مشخص نشده که این تشک‌ها بر اساس چه ملاک و معیاری و بین چه استان‌هایی توزیع شده است.

 


این بار دستیار کی روش با بی بی سی مصاحبه کرد!
درست در روزهایی که فعالیت تیم ملی فوتبال کشورمان به حالت تعلیق درآمده و خبری از دیدارهای تدارکاتی این تیم نیست، مربی تیم ملی گفت‌و‌گویی با شبکه بی بی سی داشته و در خصوص روابط ایران و آمریکا به اظهار نظر پرداخته است! به گزارش خبرنگار کیهان امید نمازی در این مصاحبه که شبکه بی بی سی از او به عنوان یک مربی آمریکایی یاد کرده است، عنوان داشته : «ورزش می تواند ایران و امریکا را به هم نزدیک کند.» این اظهار نظر در شرایطی صورت گرفته که یک میلیون دلار از پول های فدراسیون فوتبال ایران توسط دولت آمریکا بلوکه شده و پس از گذشت نزدیک به دو سال هنوز دولت آمریکا حاضر به پرداخت آن به فدراسیون فوتبال ایران نشده است. لازم به یادآوری است پیش از این هم کارلوس کی‌روش مصاحبه ای با بی بی سی داشت که فدراسیون فوتبال در واکنش به آن اعلام کرد طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران، کی روش نمی توانسته با شبکه بی بی سی مصاحبه کند. درست چند ماه پس از اخطار فدراسیون فوتبال به کی‌روش، حالا دستیارش به گفت و گو با بی بی سی پرداخته است. این گونه رفتارها نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال چه تسلطی بر مربیان تیم ملی دارد!
انتقاد مجدد از برنامه های ورزشی و گزارشگران سیما
سرمربی استقلال تهران بار دیگر به انتقاد از برخی گزارشگران و برنامه‌های ورزشی سیما پرداخت. قلعه نویی در تازه ترین صحبت هایش گفت: مگر می‌شود در بازی استقلال و سئول گزارشگر بازی بگوید که چرا تیم کره‌ای کاری نمی‌کند؟! امثال این گزارشگرها هستند که به جامعه فوتبال چسبیده‌اند، نوکری اجنبی‌ها را می‌کنند و دنبال این هستند که استقلال قلعه‌نویی نتیجه نگیرد و شکست بخورد. یا اینکه شنیده‌ام مجری برنامه نود گفته چرا اف‌سی‌سئول پس از بازی مقابل الاهلی یک بازی را انجام داده و سپس به دیدار استقلال رفته است؟ این مجری بدون مطالعه صحبت کرده است. ما چگونه در عرض یک هفته از تایلند به تهران بیاییم،‌ یک بازی انجام بدهیم و سپس به کره‌جنوبی برویم؟
تیم ملی فوتسال ایران در رده هفتم جهان
جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان در حالی اعلام شد که با توجه به عدم برگزاری هیچ مسابقه رسمی در یک ماه اخیر، این رده‌بندی دستخوش هیچ تغییری نشده است. تیم ملی فوتسال ایران در این رده‌بندی همچنان با 1568 امتیاز در رده هفتم جهان و اول آسیا قرار دارد و برزیل نیز بالاتر از همه تیم‌ها در جایگاه اول دنیا جای گرفته است.
پیشنهاد تازه درباره خصوصی‌سازی سرخابی‌ها
در روزهایی که بسیاری اعتقاد دارند خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس عملا ممکن نیست، قائم مقام سابق باشگاه استقلال پیشنهاد تازه ای را دراین باره ارایه کرد. هاشم ساعدی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: بهترین و سریع‌ترین راه، واگذاری این دو باشگاه به شرکت‌ها و یا موسسات دارای صلاحیت و اهلیت که به صورت صد در صدی در بورس حضور دارند، است. این‌گونه شرکت‌ها چون تابع ضوابط و بودجه‌های دولتی نیستند، امکان پرداخت سریع‌تر هزینه‌ها و تعهدات دو باشگاه را نسبت به شرکت‌های دولتی دارا هستند. البته در این زمینه وزارت ورزش و جوانان می‌تواند بخشی از سهام این دو باشگاه را برای خود حفظ کند تا در انتخاب یا انتصاب مدیرعامل و بعضی از اعضای هیات مدیره نقش داشته باشد.
نتایج هفته دوم لیگ دسته اول
هفته دوم رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال ایران با شکست سنگین تیم‌ پاس همدان و پیروزی پرگل خارج از خانه ایران جوان بوشهر برگزار شد. نتایج کامل دیدارهای هفته دوم به این شرح است: * پدیده شاندیز 2 - 1 نیروی زمینی *گهر دورود 0 - 0 گل گهرسیرجان *شهرداری یاسوج 0 - 0 سیاه جامگان *فولاد یزد 1 - 1 استقلال اهواز *الوند همدان 0 - 0 گیتی پسند *نفت آبادان 1 - 1 نساجی مازندران * نفت‌وگاز گچساران 1 - 0 مس رفسنجان *سایپا شمال 1 - 3 ایران جوان بوشهر *پارسه تهران 0 - 0 راهیان کرمانشاه *آلومینیوم 3 - 0 پاس *نفت‌مسجد‌سلیمان 1 - 1 یزد لوله.
واکنش به گلایه‌های سرمربی استقلال
پس از آن که امیر قلعه‌نویی اعلام کرد برای بازی روز چهارشنبه تنهاست و مسئولان و برخی از رسانه‌ها نمی‌خواهند که تیمش در آسیا افتخاری کسب کند محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال به اظهار نظر پرداخت و گفت: آقای قلعه‌نویی! بدان که مردم به خاطر استقلال و ایران چهارشنبه به ورزشگاه می‌آیند و از شما، مدیریت و بازیکنان‌تان در این بازی ملی حمایت خواهند کرد.
مجتبی جانشین فریدون در قطر
باشگاه الاهلی قطر قصد دارد مجتبی جباری را به عنوان جانشین فریدون زندی به خدمت بگیرد. فریدون زندی در بازی گذشته تیمش در لیگ قطر دچار مصدومیت شدیدی شد که به نظر نمی‌تواند تا شش ماه تیمش را همراهی کند. توافقات اولیه با باشگاه سپاهان برای انتقال مجتبی جباری به الاهلی قطر صورت گرفته است.
ایرلند به دنبال فرگوسن
به نوشته روزنامه‌ «ایندیپندنت» فرگوسن، گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایرلند جنوبی است. علاوه بر او، مارتین اونیل و میک مک‌کارتی به عنوان گزینه‌های دیگر سرمربیگری ایرلند عنوان می‌شوند.ایرلند جنوبی با 11 امتیاز در گروه C انتخابی جام‌جهانی در اروپا شانسی برای صعود به این رقابت را ندارد.
بدترین شروع منچستر
منچستر یونایتد در هفته‌ ششم لیگ برتر برابر وست برومویچ شکست خورد تا از شش دیدار خود تنها هفت امتیاز را کسب کرده باشد و در رده دوازدهم جدول جای گیرد. این بدترین شروع منچستر در 27 سال گذشته است.

 


آخرین قسط طلب کارلوس کی‌روش دیروز از AFC به حسابش واریز شد تا او پنج‌شنبه به تهران بیاید!
کارلوس کی‌روش که ابتدا قرار بود سه شنبه هفته پیش، سپس شنبه و در آخرین اعلام فدراسیون دوشنبه (دیروز) به ایران برگردد باز هم نیامد تا شائبه‌ها برای برنگشتن او به دلیل عدم دریافت مطالباتش قوت گیرد.
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون پیش از این بارها از پرداخت تمام و کمال مطالبات سرمربی تیم ملی خبر داده بود اما ظاهرا پولی به حساب کی‌روش واریز نشده بود!طبق قرار کفاشیان با کی‌روش و برخی از دستیارانش که آنها هم پول‌هایی را از فدراسیون طلب دارند، قرار بود پولی از AFC به حساب فدراسیون واریز شود که طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار شد این پول به حساب کی‌روش واریز شود. طبق برنامه قرار بود این پول از AFC به حساب کی‌روش واریز شود که به احتمال فراوان واریز شده است چون مطالبه دن‌گاسپار هم دیروز به حسابش واریز شد.
بر همین اساس فدراسیون که دو مرتبه زمان بلیت بازگشت کی‌روش از دوبی به تهران، یکی در هفته گذشته و یکی صبح دیروز (حدود ساعت 8 به وقت دوبی) را تغییر داده، به درخواست سرمربی تیم ملی قرار است بلیتی را برای بامداد چهارشنبه تهیه کند تا کی‌روش صبح پنج‌شنبه در تهران باشد.

 


رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، در تشریح جلسه کمیسیون متبوع خود با مسئولان فوتبال کشور، گفت: کمیسیون اصل 90 با ورود خود به تخلفات فوتبالی اولین گام را برای سرو سامان دادن به این ورزش در کشور برداشت.
محمدعلی پورمختار در توضیح جزئیات جلسه دیروز کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با برخی مسئولان فوتبال کشور، گفت: در این جلسه مشخص شد که مفاسدی هر چند کوچک در ورزش کشور به چشم‌می‌خورد که در بحث فوتبال تخلفات بیشتر است. کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با دعوت از مسئولان اجرایی به ویژه مدیران فوتبالی به کمیسیون، تذکرات و اخطارهایی را برای مبارزه با تخلفات روزافزون در عرصه فوتبال داد. این نماینده مردم در مجلس نهم، نظارت مسئولان بر روند تحولات وتصمیمات ورزشی و چگونگی رفتار ورزشکاران را امری مهم در کاهش تخلفات ورزشی خواند وتصریح کرد: مسئولان باید با نظارت خود از بروز تخلفات پیشگیری کنند. از این پس جلسات این چنینی در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با مسئولان ورزشی کشور برای کاهش تخلفات و همچنین رسیدن به منشور اخلاقی به طور مداوم دنبال خواهد شد. رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، درباره علت حضور نیافتن برخی مسئولان ورزشی در کمیسیون مذکور، افزود: رئیس فدراسیون فوتبال در حال حاضر به کشور قطر سفر کرده البته قبل از سفر قول مساعد برای حضور در سایر جلسات را دادند اما سایر مسئولان باید پاسخگوی چرایی حضور نیافتن خود باشند.

 


ملی‌پوشان جوان واترپلوی ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا مغلوب ژاپن شدند و به مدال نقره اکتفا کردند.
تیم واترپلوی جوانان ایران که پیش از این سهمیه رقابت‌های جهانی را به دست آورده بود، در مسابقه فینال برابر تیم قدرتمند ژاپن به میدان رفت که با نتیجه 12 بر 3 تسلیم شد و به مدال نقره سومین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا بسنده کردند. در بازی رده‌بندی نیز قزاقستان با نتیجه 5 بر 4 چین را شکست داد و به مدال برنز دست یافت. بدین ترتیب تیم‌های ژاپن، ایران و قزاقستان جواز حضور مسابقات جهانی ترکیه را به دست آوردند.

 


* طی حکمی از سوی سید رضا صالحی امیری،‌ سرپرست وزارت ورزش وجوانان رسول خادم به عنوان مشاور عالی این وزارتخانه منصوب شد.
* سرپرست وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا خاک‌کار را به عنوان سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منصوب کرد.

 


دونده کنیایی در چهلمین دوره مسابقه ماراتن برلین رکورد جهانی این ماده را جابجا کرد.
ویلسون کیپسانگ در مسابقه ماراتن برلین که دیروز برگزار شد توانست با زمان ۲ ساعت و ۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه از خط پایان عبور کند.این دونده ۳۱ ساله موفق شد رکورد قبلی را که در سال ۲۰۱۱ توسط پاتریک ماکائو دیگر دونده کنیایی ثبت شده بود، ۱۵ ثانیه بهبود ببخشد. رکورد او هشتمین رکورد ماراتن برلین در ۱۵ سال اخیر است. این مسابقات به همین علت به عنوان سریعترین ماراتن جهان لقب گرفته است.در ماراتن برلین بعد از کیپسانگ، الیود کیپچوگ از کنیا دوم شد و جفری کیپسانگ که هیچ نسبتی با ویلسون نداشت، در مکان سوم قرار گرفت.
دربخش زنان نیز فلورنس کیپلاگات از کنیا با زمان ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه و ۱۳ ثانیه اول شد و دوندگانی از کنیا و آلمان در مکان های بعدی قرار گرفتند.ماراتن برلین توسط هایله گبرسلاسی از اتیوپی با حضور ۴۱ هزار ۱۲۰ دونده از ۱۱۹ کشور جهان آغاز شد که ثبت دو رکورد جهانی در این مسابقات را در کارنامه دارد.دراین مسابقه تمامی هشت دونده ای که قبلا رکورد جهانی در ماراتن برلین ثبت کرده بودند، حضور داشتند.

 


تیم ملی والیبال ایران که به عنوان صدرنشین گروه سوم مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا به دور بعد صعود کرده است، باید در مرحله دوم این رقابت‌ها به مصاف عراق برود.
تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا امروز از ساعت 15:30 به وقت تهران باید به مصاف عراق برود. به نظر نمی رسد شاگردان خولیو ولاسکو برابر عراق به مشکل بخورند.تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی دو پیروزی 3بر صفر برابر قزاقستان و کویت بدست آوردند. عراق هم با یک باخت برابر کره جنوبی و یک برد مقابل افغانستان به عنوان تیم دوم از گروهش به دور بعد صعود کرده است.ملی پوشان والیبال ایران در صورت پیروزی برابر عراق باید با کره‌جنوبی دیدار کنند.
رونمایی از سطح واقعی مسابقات
سرمربی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه مسابقات قهرمانی آسیا از امروز و با آغاز مرحله دوم رقابت‌ها به سطح واقعی خود می‌رسد گفت: می توانیم در مرحله دوم مسابقات عراق و کره جنوبی را شکست دهیم اما مقابل کره که یکی از تیم های خوب آسیایی است باید بدون اشتباه بازی کنیم تا به پیروزی برسیم.خولیو ولاسکو که روز یکشنبه مسابقه تیم‌های عراق و کره جنوبی را از نزدیک تماشا کرده بود، خاطرنشان کرد: عراق تا امتیاز 16 خیلی خوب بازی می‌کرد و همسطح با کره جنوبی پیش می‌رفت اما پس از آن بازیکنان این تیم اشتباهات زیادی مرتکب می شدند و می‌باختند. کره جنوبی یکی از بهترین تیم‌های این دوره از رقابت‌هاست و بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت.

 


* حمیده برخورد در رشته ووشو به مدال برنز دست یافت.
* تیم ملی ب والیبال ایران در مرحله فینال بازی های کشورهای اسلامی به مصاف مصر رفت و در پایان با پیروزی سه بر یک جام قهرمانی را بالای سر برد. شاگردان حسین معدنی ابتدا با نتیجه 28-30 ست اول را واگذار کردند اما در سه ست بعدی به ترتیب با نتایج 27-25 ،25-20 و 25-16 به برتری رسیدند.
* 4 نماینده تکواندو ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی موفق به کسب مدال طلا شدند. در بخش بانوان تیم تکواندوی ایران دو نماینده داشت که شکرانه ایزدی و فاطمه روحانی هر دو مدال طلا کسب کردند. محمد باقری معتمد در وزن 68- کیلوگرم نخستین مدال طلای تیم ملی آقایان از سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی را از آن خود کرد. امید عمیدی در وزن 87- کیلوگرم هم در دیدار فینال با نتیجه 9 بر صفر نماینده لیبی را مغلوب خود کرد و دومین مدال طلای تیم ملی آقایان را از این رقابتها به ارمغان آورد. در مجموع بخش مردان و زنان تیم ایران دیروز چهار مدال طلا گرفت.

 


اردوی مقدماتی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان روزهای 10 تا 20 آبان ماه در محل خانه کشتی تهران برگزار می شود.
به نظر می‌رسد رسول خادم قصد دارد تیم ملی کشتی آزاد را پس از قهرمانی جهان دور هم جمع کند تا از حالا استارت تمرینات برای مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی سال آینده را بزنند.
اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:
*55 کیلوگرم: حسن رحیمی-فرهاد جلایی، یونس سرمستی، رضا اطری و صابر خانجانی *60 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور‌، بهنام احسان پور و فرزاد جعفری*66 کیلوگرم: مهدی تقوی ، میثم نصیری و پیمان یاراحمدی *74 کیلوگرم: صادق گودرزی، عزت‌اله اکبری ، رضا مظفری و مصطفی قیاسی *84 کیلوگرم: احسان لشگری،اسماعیل نجاتیان،علیرضا کریمی ،جواد ابراهیمی*96‌کیلوگرم: رضا یزدانی ، محمدحسین محمدیان، سعید توکل، مصطفی صادق زاده ، سینا غلامی وجعفر دلیری*120 کیلوگرم: کمیل قاسمی‌، خشایار دهستانی ،عبدالله قمی،محمدرضاآذرشکیب و پرویز هادی

 


رقابت‌های سوپر جام بسکتبال استان تهران از فردا (چهارشنبه) با حضور تیم‌های لیگ برتری برگزار می‌شود.
کمیته مسابقات هیات بسکتبال استان تهران سوپر جام باشگاه‌های استان را برنامه‌ریزی کرده که با حضور تیم‌های مهرام، دانشگاه آزاد، افرا خلیج فارس، وحدت آریا، نیروی زمینی و شیمی درسلف برگزار خواهد شد.سوپر جام استان تهران با حضور 4 تیم لیگ برتری و دو تیم در لیگ یک باشگاه‌های کشور از سطح بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.
این رقابت‌ها طبق برنامه اعلام شده توسط کمیته مسابقات هیات بسکتبال استان تهران از دهم تا بیست و چهارم مهر برگزار می‌شود که افتتاحیه و اختتامیه سوپر جام در سالن شیخ الاسلامی حیدرنیا خواهد بود و سایر بازی‌ها نیز در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی دنبال می‌شود.

 


تیم بسکتبال نوجوانان ایران با قبول شکست برابر بحرین به عنوان تیم چهارم راهی مرحله یک‌چهارم پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.
تیم بسکتبال نوجوانان ایران در آخرین دیدارش از مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف بحرین رفت و با نتیجه 70 بر 50 تن به شکست داد. شاگردان علی توفیق که برابر چین هم مغلوب شده بودند، در آخرین دیدار خود بحرینی را از پیش رو داشتند که کره‌جنوبی را مغلوب کرده بود. آنها در کوارتر اول 18 بر 10 برابر حریف خود مغلوب شدند اما با پیروزی 17 بر 11 در کوارتر دوم به بازی بازگشتند. با این حال نیمه دوم توپ و میدان در اختیار بحرینی‌ها بود و حریف عربی در کوارتر سوم 14 بر 11 به پیروزی رسید و کار را در کوارتر چهارم با پیروزی 27 بر 12 به پایان رساند تا در نهایت میزبان رقابت‌ها را با نتیجه 70 بر 50 شکست دهد. تیم نوجوانان ایران با این شکست به عنوان تیم چهارم راهی مرحله یک‌چهارم پایانی خواهد شد و باید برای صعود به جمع چهار تیم آسیا برابر ژاپن تیم اول گروه دیگر رقابت کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10