(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 11 مهر 1392 - شماره 20607

هواشناسی پیش‌بینی کرد
کاهش 15 درجه‌ای دما از هفته آینده
آغاز جشن عاطفه‌ها در مدارس سراسر کشور
3 قاچاقچی مواد مخدر به دار مجازات آویخته شدند
توقیف 300 تن چای سنواتی در آستانه اشرفیه
برای نخستین بار درجهان
ژن بروز معلولیت ناشی از ازدواج‌های فامیلی کشف شد
به رغم مخالفت دیوان عدالت اداری
شهرداری تهران 14خانه مسکونی را تخریب کرد
دستگیری متهم فراری پس از 7 سال در کیش
 حوادث کوتاه از کشور
سرقت با آبمیوه مسموم منجر به قتل شد
دپارتمان حقوق کودک در دانشگاه تهران
راه‌اندازی دانشگاه تک جنسیتی متوقف شد
واژگونی تریلر روی کاروان عروسی حادثه آفرید
مرگ مغزی داماد در شب عروسی
کوتاه‌ترین مرد جهان
طلاق پیامکی
تظاهرات زنان مجرد در نیجریه
جت 30میلیون پوندی تونی‌بلر
فریبکاری جدید تکفیری‌ها
   


هواشناسی پیش‌بینی کرد روز شنبه با نفوذ توده‌ هوای سرد و شروع بارش‌ها در شمال‌غرب و سواحل دریای خزر، دمای هوا در سطح کشور کاهش می‌یابد.
بنابراین گزارش، طی امروز و فردا به سبب وزش باد گرم در سواحل دریای خزر، دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش می‌یابد.
بر اساس این گزارش، طی این مدت در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی و شمال استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی دمای هوا بین 6 تا 12 درجه افزایش خواهد یافت.
لازم به ذکر است، روز شنبه با نفوذ توده‌هوای سرد و شروع بارش در شمال غرب و سواحل دریای خزر، دمای هوا در سطح کشور کاهش می‌یابد و در این مدت «کاهش دما» در نوار شمالی بین 8 تا 15 درجه، در نوار مرکزی بین 5 تا 10 درجه و در نوار جنوبی بین 2 تا 5 درجه پیش‌بینی می‌شود و این هوای سرد تا سه‌شنبه در سطح کشور ماندگار است.

 


همایش بزرگ جشن عاطفه‌ها از دیروز در مدارس سراسر کشور آغاز و دست یاری خانواده‌ها برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند گشوده شد.
حسین هژبری معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش دیروز در مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها که در مدرسه شهدای هویزه برگزار شد گفت: مدرسه، تمرین آموزش و یادگیری مهارت‌های زندگی است و دانش‌آموزان در کنار تحصیل، مهارت‌های اخلاقی و زندگی از جمله کمک به هم‌نوع خود را یاد می‌گیرند.وی با بیان اینکه سال گذشته 50 هزار پایگاه جشن عاطفه‌ها در مدارس تشکیل شد، گفت: از این مدارس مبلغ هفت میلیارد و 300 میلیون تومان کمک‌های دانش‌آموزان جمع‌آوری و در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شد.معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: جشن عاطفه‌ها، انسان‌ها را تربیت می‌کند و از آنها رزمنده می‌سازند.
در این مراسم که با حضورحسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) و سیدعلی یزدیخواه مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد 19 سالگی جشن عاطفه‌ها گرامی داشته شد.گفتنی است، جشن عاطفه‌ها همایشی ملی است که امسال 19 ساله می‌شود و با وجود اینکه هر ساله برخی نقل و قول‌ها به وجود می‌آید که مشارکت مردمی ممکن است به دلیل گرانی و تورم کاهش داشته باشد، اما هر سال که از این جشن می‌گذرد، مردم ایران حماسه‌ای از مهربانی می‌آفرینند، حماسه‌ای از جنس امید و شور که موجب می‌شود، لبخند روی لبان دانش‌آموزی بنشیند که توان تهیه مایحتاج تحصیلی خود را ندارد.
جشن عاطفه‌ها جشنی برای به نمایش گذاشتن مهربانی و انسان‌دوستی در ماه مهربان مهر است جشنی که یادآور مراسم گلریزان در زورخانه‌ها و پهلوانی‌های قدیم است.
براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این جشن روز دهم مهر در مدارس، امروز یازدهم در پایگاه‌های برپا شده در سطح معابر و میادین شهرها و فردا جمعه دوازدهم مهر در کلیه‌ مصلی‌های نماز جمعه برگزار و پذیرای هدایا و کمک‌های مردم نوعدوست کشورمان خواهند بود.

 


براساس اعلام دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل 3 نفر قاچاقچی مواد مخدر در محوطه زندان مرکزی اردبیل به دار آویخته شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد بیرامی عصر دیروز در اجرای احکام اعدام 3 قاچاقچی در اردبیل اظهار داشت: 3 نفر قاچاقچی و عامل اصلی باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان اردبیل که یک نفر از آنها به خاطر حمل و توزیع 17 کیلوگرم هروئین و 2 نفر دیگر نیز به خاطر حمل و توزیع 2 کیلوگرم هروئین به دار مجازات آویخته شدند.
بیرامی خاطرنشان کرد: این 3 نفر همزمان در محوطه زندان مرکزی اردبیل به دار مجازات آویخته شدند.
وی اضافه کرد: احکام اعدام آنها پس از موافقت دادستان کل کشور و تایید دادنامه صادره به اجرا درآمد.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان از توقیف 300 تن چای سنواتی در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد.
رضا قشلاقی اظهار داشت: این مقدار چای سنواتی هنگام بارگیری یک دستگاه تریلی در یکی از انبارهای شهرستان آستانه اشرفیه توقیف شد.
وی اضافه کرد: انبار مذکور پلمب شد و تحقیقات در خصوص عاملان بارگیری و توزیع چای سنواتی ادامه دارد.

 


یک گروه تحقیقاتی وابسته به سازمان بهزیستی کشور، ژن بروز معلولیت ناشی از ازدواج‌های فامیلی را کشف کرد.
به گزارش ایرنا، سرپرست این گروه تحقیقاتی روز چهارشنبه در نشست خبری در بیرجند گفت: بیشتر معلولیت‌ها در چهار بخش ذهنی، نابینایی، ناشنوایی و پوستی است که تیم تحقیقاتی ما در بخش پوستی موفق به کشف ژن مربوطه شد.
دکتر غلامرضا شریفی با بیان اینکه این کشف برای نخستین بار در جهان صورت گرفته است،‌ افزود: جامعه هدف مورد مطالعه در این طرح پژوهشی، اهالی روستای ماخونیک از توابع شهرستان سربیشه در استان خراسان جنوبی هستند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات ساکنان این روستا، عارضه‌های پوستی ناشی از تابش نور آفتاب است که بخش‌هایی از اعضای بدن نظیر دست‌ها و صورت که در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرند، بیشتر متأثر از اشعه ماورای بنفش هستند. وی با اشاره به اینکه ژن محافظ سلول‌های بدن در مقابل اشعه ماورای بنفش آفتاب در افراد وجود دارد،‌گفت: اما تحقیقات ما نشان می‌دهد اهالی این روستا به علت ازدواج‌های فامیلی دچار این نقصان ژنی هستند.
شریفی اظهار داشت: البته این مرحله نخست تحقیقات بوده که نتیجه چهار سال کار مطالعاتی است و برای درمان این مشکل،‌ باید فعالیت‌های تحقیقاتی خود را ادامه بدهیم.
وی گفت: فراوانی (گستره جغرافیایی جامعه هدف) نیز هنوز مشخص نمی‌باشد و باید معلوم کنیم این نقصان ژنتیکی در سایر افراد نیز به وجود می‌آید یا نه.

 


شهرداری منطقه 3 تهران با زیر پا گذاشتن مصوبه دیوان عدالت اداری با ورود غیرقانونی به یک منطقه مسکونی 14 خانه از ساکنین را به همراه اسباب و اثاثیه تخریب کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان شهرداری منطقه 3 در تاریخ 23/6/92 با به حرکت درآوردن لودرهای خود در یک قطعه زمین مسکونی در خیابان ملاصدرا، خیابان دانشور شرقی اقدام به تخریب غیرقانونی چهارده خانه کرد.
شهرداری در حالی دست به چنین اقدامی زده است که اهالی سه ماه پیش از وقوع این حادثه یعنی در 21/3/92 حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن هرگونه تخریب و تهدید به تخریب منازل تا تعیین تکلیف نهایی را دریافت کرده بودند و این موضوع به شهرداری نیز ابلاغ شده بود.
بنابراین گزارش عملیات تخریب کاملا غافلگیرانه صورت گرفته است به طوری که ساکنین فرصت کافی برای خروج اسباب و اثاثیه خود از داخل منازل را نداشته‌اند.
به گزارش خبرنگار ما این قطعه زمین که حدود 5 هزار مترمربع وسعت دارد از بیش از 30 سال پیش توسط دادگاه انقلاب مصادره و در اختیار جمعی از کشاورزان و مردم قرار گرفته و صاحب اصلی آن نیز جزو افراد ممنوع‌المعامله بود، به طوری که بخش زیادی از اموالش نیز به دلایل حقوقی مصادره شده است.
این گزارش می‌افزاید: ساکنین فعلی این قطعه زمین نیز با توجه به فعالیت‌هایی که در مدت یاد شده بر روی زمین داشته‌اند مدعی هستند که مالکیت اعیانی بر زمین مذکور را داشته و لذا با شکایت به دیوان عدالت اداری خواستار احقاق حقوق خود از مسیر قانون شده‌اند.
شعبه 28 دیوان عدالت اداری نیز بر همین اساس در تاریخ 21/3/92 در حکمی دستور توقف اجرای ماده 100 شهرداری مبنی بر تخریب منازل و ایجاد مزاحمت بر اهالی تا تعیین تکلیف نهایی از سوی شهرداری را صادر کرد اما متاسفانه شهرداری منطقه 3 سه ماه پس از صدور این حکم لودرهای خود را بدون اطلاع قبلی وارد محل زندگی اهالی کرده و با سرعت اقدام به تخریب آن‌ها کرده است.
مشاهدات خبرنگار ما حاکی است در تخریب این خانه‌ها بسیاری از لوازم زندگی این خانوارها اجازه تخلیه نیافته و زیر آوار مانده‌اند.
گفتنی است وکلای مالک زمین در سال 79 نیز در تلاش برای سلب مالکیت اعیانی زمین از ساکنین برآمده بودند ولی دادگاه همان موقع حکم را به نفع اهالی صادر کرده بود.

 


فردی که 7 سال به خاطر اختلاس 2 میلیارد و 17 میلیون ریالی در تهران، از دست قانون فرار کرده بود توسط پلیس آگاهی کیش شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، این فرد در سال 1385 و از طریق فروش اوراق بهادار اقدام به اختلاس دو میلیارد و 17 میلیون ریال و 100 میلیون ریال چک بی‌محل کرده و از تهران متواری شده بود.
براساس رای دادگاه متهم محکوم به 7 سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و دو برابر مبلغ اختلاس به میزان 4 میلیارد و 340 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.
این فرد در استان ها و شهرهای مختلف کشور متواری بود و حدود یک سال نیز با هویت جعلی تحت عنوان مدیر یک رستوران در یکی از هتل‌های کیش به صورت مخفیانه کار می‌کرد که توسط پلیس آگاهی کیش و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

 


کشف داروی قاچاق
قائمشهر- فارس: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی به نام «ف-م» در امر تهیه و توزیع داروهای قاچاق و تاریخ گذشته در شهرستان قائمشهر موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی متهم، وی را در اقدامی غافلگیرانه به همراه 130 هزار و 679 عدد انواع داروی قاچاق و از تاریخ گذشته دستگیر کردند.متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
ترانزیت مواد مخدر
کرمان- فارس: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان از یک دستگاه خودروی کشنده تریلر متعلق به کشور افغانستان مقدار 53 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف و ضبط کردند.
برخورد خودرو با شتر
جاسک- خبرنگار کیهان: برخورد یک دستگاه خودرو سواری با یک نفر شتر در کیلومتر 100 محور جاسک- میناب موجب مرگ راننده خودرو شد. در این حادثه هر 4 سرنشین خودرو مصدوم و به بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) جاسک منتقل شدند. وضعیت عمومی مصدومان مطلوب گزارش شده است.
انهدام باند تولید شیشه
رشت- فارس: معاون سیاسی استاندار گیلان از انهدام 3 لابراتوار بزرگ و باند تولید ماده مخدر شیشه در این استان خبر داد. محمد اکبرزاده عصر دیروز در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان افزود: این باند در پی عملیات بی‌سابقه نیروهای انتظامی و وزارت اطلاعات متلاشی شد.
تصادف در محور اهواز- ماهشهر
رامهرمز- فارس: در اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید و یک دستگاه پاترول در کیلومتر 65 محور اهواز- ماهشهر روبه‌روی روستای شاوه عبدالله 2 نفر کشته و 2 نفر مجروح شدند.
فوت‌شدگان و مجروحان حادثه توسط یک دستگاه آمبولانس اورژانس جاده‌ای کوپال و خودروهای عبوری به بیمارستان امیرالمومنین اهواز انتقال یافتند.
آتش‌سوزی در شرکت
اصفهان- ایرنا: در حادثه آتش‌سوزی در یک مخزن بزرگ بنزین در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نایین یک نفر به میزان 40درصد دچار سوختگی شد و یک دستگاه خودروی نزدیک به محل حادثه کاملا سوخت. علت حادثه در دست بررسی است.
توقیف سوخت قاچاق
جاسک- خبرنگار کیهان: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جاسک گفت: در یک عملیات که بامداد دیروز صورت گرفت از 11 دستگاه خودرو حامل سوخت 16 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.
دوربین سارق را لو داد
چناران- خبرنگار کیهان: در پی مراجعه فردی به پلیس آگاهی چناران و اعلام سرقت کارت عابربانک و برداشت غیرمجاز از حسابش به مبلغ 13 میلیون و 500 هزار ریال ماموران پلیس اقدامات خود را در این زمینه آغاز کردند.با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد وجه مسروقه از طریق دستگاه کارت‌خوان یکی از طلافروشی‌های مشهد برداشت شده است.
ماموران آگاهی با اقدامات فنی پلیس و هماهنگی‌های لازم با طلافروشی، فیلم دوربین مداربسته را بازبینی و تصاویر سارقان را که خواهر و برادر جوان بودند شناسایی و آنها را دستگیر
کردند.

 


مرد تبهکاری که با آبمیوه مسموم از طعمه‌های خود سرقت می‌کرد، به اتهام قتل یکی از قربانیان به پرداخت دیه و تحمل شلاق محکوم شد.
26 خرداد سال گذشته خانواده مرد 65 ساله‌ای به نام نعمت با مراجعه به کارآگاهان پلیس آگاهی از ناپدید شدن مرموز او خبر دادند. کارآگاهان در بررسی‌های خود دریافتند که نعمت بازنشسته بوده و روز حادثه به پارک‌شهر رفته بود. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت 19 تیر ماه جسد مردی در یک کانال آب حوالی بزرگراه مدرس کشف شد. با خارج کردن جسد و بررسی‌های اولیه مشخص شد جسد کشف شده متعلق به «نعمت» است.
از سوی دیگر در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که فردی در حال استفاده از تلفن همراه نعمت است. با کشف این سرنخ فرد مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.
او در بازجویی‌ها با اظهار بی‌اطلاعی از مرگ نعمت گفت: من مالخر هستم و این گوشی را از فردی به نام ماشاءالله خریده‌ام. با این اعترافات ماشاءالله نیز شناسایی و دستگیر شد.
متهم 40 ساله در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: چندی قبل به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شدم. در آنجا با یک سارق حرفه‌ای دوست شدم که روش سرقت با آبمیوه مسموم را به من آموزش داد.
وی تاکید کرد: 28 اردیبهشت سال 91 از زندان آزاد شدم و از همان روز اول سرقت را با استفاده از شیوه‌ای که در زندان آموخته بودم آغاز کردم.
قاتل افزود: در پارک‌شهر قدم می‌زدم، طعمه‌هایم را شناسایی می‌کردم و سپس با طرح دوستی به آنها آب میوه مسموم تعارف می‌کردم و پس از اطمینان از بیهوشی طعمه‌ها اموالشان را به سرقت می‌بردم.
بنابراین گزارش اولیای دم مقتول در دادگاه برای قاتل پدرشان تقاضای قصاص کردند.
قاضی عزیز محمدی نیز با تفهیم اتهام به ماشاءالله از او خواست به دفاع از خود بپردازد که متهم با قبول اتهامش اظهار داشت: با مقتول در پارک شهر آشنا شدم. با او طرح دوستی ریخته و او را به خانه‌ام دعوت کردم. در طول مسیر یک آبمیوه مسموم به او دادم که پس از رسیدن به بزرگراه مدرس او گفت خوابش می‌آید. کنار اتوبان توقف کردم و او پس از پیاده شدن از موتور بیهوش شد. کیف و تلفن همراهش را سرقت کرده و از محل گریختم.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و متهم را به خاطر قتل غیرعمد به پرداخت دیه و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

 


مدیر کل لوایح و قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور از تشکیل دپارتمان حقوق کودک در دانشگاه تهران خبر داد.
«خداداد خدادادی» روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: تشکیل دپارتمان حقوق کودک از جمله مصوبات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بود که در ابتدا قرار شد این دپارتمان در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی دایر شود که متاسفانه این موضوع عملی نشد.
وی افزود: با توجه به سخنان صورت گرفته با مسئولان دانشگاه تهران بویژه معاونت پژوهشی و مشاور عالی دانشگاه تهران، قرار شد تشکیل دپارتمان حقوق کودک به دانشگاه تهران انتقال یابد.
وی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای به همین منظور در چند روز آینده از طریق مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با دانشگاه تهران تشکیل خواهد شد.
نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرجع ملی حقوق کودک، ادامه داد: در صورت موافقت نهایی، دپارتمان حقوق کودک در دانشگاه تهران دایر می‌شود.

 


مدیرکل دفتر آموزش‌های غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم از متوقف شدن راه‌اندازی دانشگاه تک جنسیتی خبر داد.
غلامعلی نادری درگفت‌وگو با مهر گفت: تاکنون 8 دانشگاه غیردولتی تک جنسیتی ویژه دختران و پسران در کشور مجوز گرفته و مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: دانشگاه‌های یاد شده که در مراکز استان‌ها مستقر هستند هم‌اکنون در حال فعالیت و جذب دانشجو هستند.
نادری درباره علت متوقف شدن ادامه صدور مجوز به راه‌اندازی این‌گونه دانشگاه‌ها در مراکز دیگر استان‌ها گفت: وزارت علوم دلیل این توقف را اشباع شدن اعلام کرده است.
مدیرکل دفتر آموزش‌های غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، ادامه داد: مراکز استان‌های کشور مجوز حداکثر 3 دانشگاه تک جنسیتی را دریافت کرده‌اند و به دلیل اشباع شدن این دانشگاه‌ها در مراکز کشور،‌ درخواست جدیدی توسط وزارت علوم، پذیرفته نمی‌شود.

 



واژگونی تریلر حمل زباله روی خودروهای کاروان عروسی، داماد را در شب عروسی به مرگ مغزی برد.
به گزارش حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران ساعت 11 سه‌شنبه شب یک کاروان عروسی شامل 5 خودرو از رودهن به سمت تهران در حرکت بودند که ناگهان یک تریلر 18 چرخ حمله زباله در نزدیکی آن چپ کرد و بلافاصله روی این خودروها واژگون شد.
در این حادثه تاسف‌بار که در اتوبان شهید یاسینی در نزدیکی پل آزمایش ورودی حکیمیه رخ داد، تریلر حمل زباله مستقیما روی خودرو مدل «آزرا» حامل عروس و داماد افتاد و آن را به طور کامل له کرد.
در این حادثه داماد به شدت مجروح و در نهایت مرگ مغزی شد اما عروس آسیب چندانی ندید.
عباسی تاکید کرد: در این حادثه در کل 8 نفر مصدوم شدند که 3 نفر آنها به صورت سرپایی در محل درمان شدند و بقیه به بیمارستان‌های امام حسین(ع)، تهرانپارس و الغدیر منتقل شدند.رستمی مسئول اطلاعات بیمارستان تهرانپارس ضمن تایید مرگ مغزی داماد گفت: با اینکه مرگ مغزی وی در بیمارستان تهرانپارس تایید شد اما خانواده داماد، وی را برای اقدامات بعدی به بیمارستان دی منتقل کردند.

 


یک مرد نپالی با 40 سانتی‌متر قد به عنوان کوتاه‌ترین مرد جهان شناخته شده است.
به گزارش فارس، «ماستر نائو» یک مرد نپالی با قد 40/6 سانتی‌متری به عنوان کوتاه‌ترین مرد جهان شناخته شد.این مرد 73 ساله که با ویلچر حرکت می‌کند در رکوردهای گینس به عنوان کوتاه‌ترین مرد به رسمیت شناخته شده است.وی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت که بسیار خوشحال است و علاقه دارد که به سفر برود و با مردم دیدار و گفت‌وگو کند.پیش از این «چاندرا بهادر» یک مرد نپالی دیگر با قد 54/6 سانتی‌متری به عنوان کوتاه‌ترین مرد شناخته شده بود.

 


دادگاه عمومی مدینه منوره، بر مبنای پیامکی که یک مرد به شوخی برای همسرش فرستاده بود، برای زن قرار طلاق صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عکاظ عربستان در سایت خود نوشت: یک زن 20 ساله پس از 10 ماه زندگی مشترک با مراجعه به دادگاه علیه شوهر خود دعوای طلاق اقامه کرد.این زن پیام کوتاهی را به دادگاه ارائه کرد که شوهرش برای وی فرستاده و در آن سه بار نوشته بود: «تو را طلاق دادم».
مرد بعد از احضار به دادگاه اقرار کرد ادعای همسرش صحیح است و او چنین پیامکی برای وی فرستاده بود، اما تأکید کرد شوخی کرده و نمی‌خواهد به زندگی مشترکش پایان دهد. اما خلاف خواسته مرد، قاضی دادگاه پیامک مذکور را در حکم طلاق بائن دانسته و زن را مطلقه اعلام کرد.
این حکم در حالی صادر شده است که به گزارش روزنامه الشرق عربستان، علمای فقه سعودی تأکید می‌کنند که پیام الکترونیک با دستخط- که مورد قبول فقه است- هیچ تفاوتی ندارد و به دنبال پیشرفت تکنولوژی، طلاق از طریق نوشته و دستخط، به پیام الکترونیک تبدیل شده است. براین اساس هرگاه مردی همسرش را با ارسال متنی طلاق دهد و هدفش عملاً طلاق دادن همسرش باشد، ‌این طلاق صحیح است. اما در صورتی که قصد انجام طلاق را نداشته باشد،‌آن طلاق واقع نمی‌شود. به همین دلیل علمای سعودی صحت طلاق از طریق پیامک را «نیت» فرد برای این کار می‌دانند.

 


شمار زیادی از زنان در نیجریه با برگزاری تظاهرات بزرگی، از دولت این کشور خواستند به آنها برای یافتن همسر و ازدواج کمک کند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، شماری از زنان در ایالت «زامفارا» در شمال غرب نیجریه با برگزاری تجمعی به کمبود مرد برای ازدواج اعتراض کردند.
این تظاهرات به رهبری «سوایبا عیسی» تا مقابل ساختمان استانداری منطقه جوساو ادامه یافت. وی گفت: ما توانسته‌ایم نام بیش از 8 هزار زن را ثبت کنیم که به دنبال همسر و خواستگار هستند.
سوبیا در گفتگوی تلفنی با خبرنگار آناتولی افزود: این تظاهرات با هدف وادار کردن دولت نیجریه به حل این مسئله انجام شده است.
وی افزود: از میان 8 هزار زن و دختر متمایل به ازدواج، 5380 زن مطلقه، 2200 زن بیوه، 1200 دختر یتیم و 80 دختر به دنبال ازدواج هستند.
یکی از زنان معترض هم گفت: بسیاری از ما نمی‌توانیم هزینه‌های تهیه دو وعده غذا را تأمین کنیم چرا که مرد نداریم. گفتنی است، هزینه بالای زندگی و معیشت، یکی از مهمترین دلایل خودداری مردان از ازدواج است.
در همین ارتباط، دولت محلی ایالت کانو در شمال غرب نیجریه با برگزاری مراسم ازدواج گروهی زنان مطلقه و بیوه در این منطقه موافقت کرده است.

 


جت اختصاصی تونی‌بلر 30 میلیون پوند ارزش دارد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، «گلوبال اکسپرس جت» یکی از لوکس‌ترین هواپیماهای ساخته شده در جهان است که در هر یک ساعت پرواز با آن 7 هزار پوند آب می‌خورد.
این هواپیما دارای آشپزخانه، بار، تختخواب و 19 صندلی است و می‌تواند بدون توقف تا 13 ساعت پرواز کند.
بنابراین گزارش، در یکی از پروازهای اختصاصی هزینه 8 ساعت پرواز تونی بلر 60 ساله از نیویورک بیش از 60 هزار پوند هزینه داشت. همچنین در سفر دیگر وی از لندن تا بانکوک 90 هزار پوند صرف شد. پیشتر تونی بلر بدلیل سوار شدن بر جت‌های بسیار لوکس کرایه شده توسط دیکتاتورهایی مانند قذافی و کاگامه رئیس جمهور روآندا مورد انتقاد واقع شده بود.

 


فعالان ضد جنگ مجموعه‌ای انتخاب شده از فیلم‌های مخالفان مسلح در سوریه را منتشر کرده‌اند که در آن کشته شدگان و مجروحان ناگهان از جای خود بلند می‌شوند.
به گزارش شبکه العالم؛ مخالفان مسلح در سوریه برای فریب افکار عمومی و تحریک کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای خود برای جلب کمکهای مالی و تسلیحاتی هرچه بیشتر و همچنین توجیه حمله نظامی خارجی به سوریه،‌ معمولاً هر از گاهی فیلم‌هایی از کشته شدگان و مجروحان منتشر می‌کنند و مدعی می‌شوند این افراد در حملات نیروهای ارتش سوریه کشته شده‌اند.
فعالان ضد جنگ تلاش کرده‌اند با انتخاب برخی صحنه‌ها از این فیلم‌های منتشر شده، دروغ بودن این فیلم‌ها را به مخاطبان خود ثابت کنند.
پیش از این نیز فعالان با انتشار تصاویری از کشته شدگان حملات شیمیایی مورد ادعا در غوطه دمشق، تأکید کرده‌اند که کودکانی که تصاویر آنها به عنوان قربانیان حمله شیمیایی منتشر شده، قبلاً از مناطق دیگر سوریه ربوده شده بودند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10