(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 11 مهر 1392 - شماره 20607

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مردم را تنها نگذارید ! (یادداشت روز)
کیهان و خوانندگان
اپوزیسیون (گفت و شنود)
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد
خیانت فتنه‌گران 88 به ملت و انقلاب فراموش شدنی نیست
از سوی رهبر معظم انقلاب انجام شد
انتصاب امام جمعه کرج و نماینده ولی‌فقیه در استان البرز
با صدور پیامی
رهبر معظم انقلاب درگذشت روحانی مجاهد شیخ مصطفی رهنما را تسلیت گفتند
با اهدای 250 میلیون ریال رهبر معظم انقلاب اسلامی در جشن عاطفه‌ها شرکت کردند
 آخرین اظهارنظر طوطی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا!(خبر ویژه)
بایدن: هیچ‌یک از روسای ‌جمهور آمریکا مثل اوباما از اسرائیل حمایت نکرده است(خبر ویژه)
اسمشو نیار، خودشو بیار!(خبر ویژه)
جان‌کری درباره مذاکره با ایران به وزیر خارجه بحرین چه گفت؟(خبر ویژه)
باورم نمی‌شد که با شیطان بزرگ این‌قدر رفیق باشند!(خبر ویژه)
مراسم نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی برگزار می‌شود
تصحیح و پوزش
 


با گذشت چند روز از بازگشت رئیس‌جمهور محترم از نیویورک، اخبار آن سفر، هنوز هم خبر اول رسانه‌هاست و تحلیل‌ها پیرامون آن ادامه دارد. به رغم عهدشکنی و کلاهبرداری آمریکایی‌ها- که از ابتدا هم واضح و قابل پیش‌بینی بود- عده‌ای که می‌دانیم برخی از آنها کمترین ارادتی به رئیس‌جمهور محترم ندارند و به اقتضای منافع شخصی و حزبی به ایشان نزدیک شده‌اند؛ دست از جشن و پایکوبی برنمی‌دارند و سر از پا نمی‌شناسند!
در این هیاهو خیلی چیزها فراموش شد و خیلی‌ها هم وظایفشان را جهت شرکت در جشن به کنار گذاشته‌اند! اما موضوع این نوشتار سفر و حواشی آن نیست بلکه پرداختن به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و یکی از وعده‌های مهم دولت است.
عدم توجه به معیشت مردم و احساس رها شدگی امور از سوی متولیان امر همان حس تلخی است که این روزها کام مردم به ویژه قشر مستضعف را می‌آزارد و رنجشان را مضاعف می‌کند. در حالی که برخی در لباس حمایت از دولت هر صدای حق‌طلبی را با کلماتی مثل «بحران‌زا» و «بحران‌زی» و «ارتزاق‌کننده از تحریم» جواب می‌دهند و هیچ یادشان نیست که دولت بهبود معیشت مردم را طی صد روز وعده داده بود. عده‌ای آرام و بی‌صدا و با استفاده از غفلت چشم‌هایی که قرار بود حافظ منافع مردم باشند، خون مردم را می‌مکند و هر روز نرخ روی نرخ می‌گذارند و قیمت‌ها را بالاتر می‌برند! آن یکی افزایش قیمت لبنیات را قانونی می‌داند و آن دیگری بر لزوم افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی تاکید می‌کند! نظارت و حمایت از حق مردم به قدری فراموش شده که یک بیمار برای تهیه داروی حیاتی و مورد نیازش، ممکن است در هر ساعت شبانه‌روز در هر نقطه شهر با نرخی متفاوت مواجه شود. مفسدان و آنها که حیاتشان را با تنگنای معیشتی مردم گره زده‌اند، بیمی از چنگال عدالت ندارند و فقرا با چشمان حسرت‌زده منتظر گشایشی در امورشان هستند. به یقین همین سخنان فردا از سوی کسانی که هیچ صدای مخالفی را برنمی‌تابند، مورد هجمه و حمله قرار خواهد گرفت و به هر حرف ناروا و ناصوابی نواخته خواهد شد، اما بهبود وضع معیشتی مردم را از گشایش خط پروازی بین تهران- نیویورک مهم‌تر می‌دانیم و انتظار داریم که به جای گماردن نماینده‌ای ویژه برای آن کار، کاردانی زبده و چیره‌دست برای قوت مردم به کار گرفته شود تا به واقع مردم احساس کنند که تدبیری به کار بسته شده تا امیدی در دل‌ها ایجاد شود. در این بین منصفانه باید گفت که حل مشکل گرانی و عدم نظارت و مبارزه با مفسدان متجاوز به حقوق مردم امری است که به تنهایی از عهده دولت- به معنای دستگاه اجرایی- خارج است و نیازمند همراهی و همدلی همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط است. اگرچه دولت به خاطر نوع ماموریت و گستره فعالیتش نقش پررنگ‌تری دارد، اما چه کسی است که بتواند نقش دستگاه قضایی را انکار کند؟ مگر می‌شود نقش نهاد تقنینی کشور و تکلیف دیگر دستگاه‌های نظارتی مثل کمیسیون اصل نود، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و... را نادیده گرفت؟ و بالاخره هم‌اندازه با دیگر دستگاه‌ها- و حتی بالاتر از آنها- نقش رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در پیگیری مطالبات عمومی و رساندن خبر حال مردم به گوش مسئولان، نقشی بی‌نظیر و غیرقابل انکار است که متاسفانه در هیاهوی مسائل دیگر به فراموشی سپرده شده یا کمرنگ است.
هم‌سویی و هم‌اندیشی دستگاه‌ها و عوامل فوق اگر در کوتاه مدت به کاهش قیمت‌ها هم منجر نشود اما از سویی سبب امیدواری مردم و اعتمادشان به کسانی می‌شود که در تلاشند تا وضعشان را بهتر کنند و از دیگر سو سبب بیم متجاوزان به حقوق مردم و فرصت‌طلبان خواهد شد. به یقین مردم به عنوان ولی‌نعمت همه مسئولان، حق اساسی و بزرگی به گردن نظام اسلامی دارند و خدمت به آنها، به فرموده رهبر معظم انقلاب پایه‌های نظام اسلامی را محکم می‌کند. اما اگر خدای نکرده احساس کنند که کسی غم آنها را نمی‌خورد، روح امید در جامعه کم‌رنگ می‌شود و دولتی که با امید مردم به تدبیرش روی کار آمده است با ناکامی بزرگی مواجه می‌شود ناکامی که مطلوب هیچ کس نیست و تنها آرزوی دشمنان دیرین انقلاب است.
شرایط کنونی، این بیم را دامن می‌زند که مسئله مردم، مسئله‌ای دست چندم و کم‌اولویت شده است! به این نمونه توجه کنید:
چند روز قبل خبر کشف «یکصد تن داروی قاچاق» منتشر شد. خبری که در هیاهوی سیاسی رسانه‌ها به سرعت گم شد. اما برای پیرمرد بیچاره‌ای که نسخه به دست از این داروخانه به آن داروخانه می‌رود هرگز فراموش نمی‌شود. به راستی چند قرص باید احتکار شود تا به وزن یکصد تن برسد!؟ آیا قرص سرماخوردگی قاچاق می‌شود یا داروهای حیاتی که مرگ و زندگی بیماران به آن بستگی دارد؟! چرا چهره افراد شرور یا آنها که خالکوبی کرده‌اند به صورت کامل- و قبل از هرگونه محکومیت و صدور احکام قطعی- نشان داده می‌شود، اما مردم حتی از نام مخفف قاچاقچی یکصد تن دارو اطلاع پیدا نکرده‌اند!؟ وزارت بهداشت جز اطلاعیه درباره قرص استامینوفن، در این باره هم کاری کرد؟ قوه قضائیه و دادستان محترم چطور؟ تکلیف داروهای کشف شده چه شد؟ آیا به شبکه توزیع سراسری وارد شدند؟ اگر نشدند چرا و اگر شدند کی؟ آیا نظارتی شد که همان داروها دوباره از سیستم عمومی توزیع خارج نشوند؟ آیا مجازات کسی که با قاچاق و انباشت یکصد تن دارو، جان هزاران بیمار را به خطر انداخته کمتر از کسی است که کیف یک مرد جوان را در روز روشن دزدیده است؟ آیا اگر او به جرم ربودن مال و ترساندن مردم باید اعدام شود- که به حق نیز چنین است- این دیگری به جرم بازی با جان مردم مستحق مجازاتی مشابه نیست!؟
اینها و ده‌ها پرسش مشابه در ذهن و فکر مردم خلجان می‌کند و به حق انتظار پاسخگویی به آن را از مسئولانشان دارند.
دیری نمی‌گذرد که فرصت خدمت به پایان می‌رسد و افسوس فرصت‌های از دست رفته باقی می‌ماند. پس تا فرصت هست به مردم، با تکیه بر توان و اعتمادشان خدمت کنیم که فردا خیلی دیر است.

حسین شمسیان

 


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323
* دیدار با نتانیاهو عقل و هوش اوباما را از بین برد و ظاهراً فراموش کرد که چه حرفی در سازمان ملل بر زبان رانده؛ برای ملت ما روشن بود یانکی‌ها بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب قابل اعتماد نیستند. ولی اتمام حجتی که ریاست محترم جمهوری اسلامی در سخنرانی سازمان ملل داشت فرصتی برای اوباما و همراهان وی فراهم می‌کرد تا سر عقل بیایند و شاید از این رهگذر وجهه آنها حفظ شود. به هر حال ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی پس از حماسه سیاسی که سیلی به صورت استکبار بود حماسه اقتصادی را بنابر امر رهبری قاطعانه به سرانجام می‌رساند تا سیلی دیگری بر صورت این نادانهای بی‌خرد بزند. وعده ما 13 آبان این گوی و این میدان.
محمودی
* ما نباید قدمی در مذاکرات عقب‌نشینی کنیم چرا که آنها صداقت ندارند و تبلیغات رسانه‌ها نیز در دست آنهاست حقایق را وارونه نشان می‌دهند و در دنیا وانمود می‌کنند که این جمهوری اسلامی است که به دنبال مذاکره است و از اصول و آرمان‌های خود دست کشیده است.
3805---0911
* نباید تصور کرد که با نرمش زود هنگام و ابراز تمایل یک طرفه، غربی‌ها هم پالس‌های مختلفی بفرستند و مشکلات حل شود. این نهایت ساده‌انگاری است هر قدمی که غربی‌ها برمی‌دارند مسئولان ما هم باید قدمی بردارند. این‌ها همه تهدید تو خالی است ما تحریم را از سر گذرانده‌ایم و آن را درک کرده‌ایم آنها اهرم‌های فشار را بر ما کم نمی‌کنند حتی اگر ما از غنی‌سازی صرف‌نظر کنیم باز بر دانش شیمیایی و موشکی و بیولوژيک ما تمرکز می‌کنند.
رضا علیزاده
* یادداشت روز یکشنبه و دوشنبه را خواندم خیلی روشنگر بود. خواهش می‌کنم گزارش کاملی از بدقولی‌های آمریکایی‌ها با کشورمان را به طور مفصل چاپ کنید تا یادآوری دیگری باشد برای خیانت‌های آنان و روشنگری مجدد مردم.
عباس منصوری از تهران
* آقای اوباما گفته گزینه نظامی هم روی میز است به ایشان عرض می‌کنم خود را به منگی نزن، گزینه نظامی و... و هر چه توان داشتید در حال اجرا بوده و هست، در پاکستان، عراق، افغانستان، سوریه، بحرین و ایران و این همه کشتار و تجاوز و ... مگر کار مشترک شما و حکام مستکبر و مفتی‌های دست‌نشانده شما نیست؟ این مسلمانان پیرو واقعی پیامبر اعظم(ص) هستند و گزینه نظامی روی میز آنهاست. در جنگ 8 روزه غزه ادعای توخالی شما برای همه جهانیان ثابت شد. اما سخنی هم با کسانی که در فتنه 88 به رای ملت مظلوم تمکین نمی‌کنند چطور این همه جنایت نظامی شیطان بزرگ علیه کشور را فراموش کردند از جمله طبس، گنبد، کردستان، بلوچستان، جنگ تحمیلی، ساقط نمودن هواپیمای مسافربری، شهادت دانشمندان هسته‌ای و... را فراموش کرده و در حالی که طرف مقابل تحمل نقد افسانه هولوکاست را ندارد، شما هم جرأت نقد آن را ندارید.
گل‌محمد نورانی از مهدیشهر
* ما برای حفظ وحدت که مهمترین مسئله است خیلی چیزها را تحمل کردیم و البته در این راه خیلی از افراد به ارزشها ضربه زدند. این قیمتی بود که ما با جان و دل برای حفظ وحدت پرداختیم ولی در صحنه سیاست بین‌المللی نباید ضعف نشان داد و اظهار خستگی کرد. این کار بالاتر از خطر است.
یک هموطن
* با این همه اعلام شرط و شروط از سوی مقامات مسئول آمریکا که توسط اسرائیل دیکته می‌شود آیا باز هم می‌توان به ادامه مذاکرات خوش‌بین بود؟
یک دبیر بازنشسته
* آمریکا شیطان بزرگ است متاسفانه نمی‌دانم چرا باید سعی کنیم آنها را از خودمان راضی کنیم. این همه شهید ندادیم که به خواسته دشمن تمکین کنیم. الان هم که آنها اعلام کرده‌اند گزینه نظامی را روی میز دارند از روزنامه کیهان تشکر می‌کنیم که حرف دل ما را می‌زند.
یک مغازه‌دار در لاله‌زار
* فعالیت‌های هسته‌ای همانطور که غربی‌ها خودشان اذعان کرده‌اند بهانه‌ای بیش نیست آنها می‌خواهند ایران مستقل و مقتدر که به نام اسلام در منطقه ظهور کرده در میان نباشد چون می‌دانند دیر یا زود تارومار خواهند شد و پایه‌های حکومتشان از هم می‌پاشد.
رضا سرابی
* آن ارزانی و فراوانی که در پی لبخند زدن به دشمن خدا و پیامبر خدا(ص) قرار است بیاید صد سال سیاه نمی‌خواهیم بیاید.
6441---0919
* در همین کنگره آمریکا مطرح شد که ریشه اسلام باید سوزانده شود یا در جای دیگر ادعا کردند که ایران و ایرانی مساوی با تروریست است و یا ایرانی معتدل ایرانی‌ای است که زنده نباشد و یا اینکه ریشه ایرانی باید خشکانیده شود و ... با این وصف چرا بعضی روزنامه‌های زنجیره‌ای جیره‌خوار چشمان خود را روی این حقایق بسته‌اند و غرب را کعبه آمال و نجات کشور می‌دانند حداقل یک جو غیرت و مردانگی داشته باشند.
سینکی
* شیطان بزرگ در خیالات خویش نقشه خاورمیانه جدید را ترسیم می‌کند ولی خدا کاری می‌کند که خود این کشور از داخل مقدمات فروپاشی‌اش فراهم شود ان‌شاءالله
9785---0935
* به جای گره زدن حل مشکلات به قضیه اصلاح روابط با آمریکا راه قناعت کردن را در جامعه عملیاتی کنند. ابتدا هم دولت باید از مجموعه خودش شروع کند.
1623---0919
* فناوری هسته‌ای کشورمان به قیمت خون شهدای عزیزی چون شهریاری به به اوج رسید ، لذا نباید پشت میز مذاکره خیلی راحت آن را معامله بکنیم و فکر کنیم با این کار تمام مشکلات حل خواهد شد.
9388---0937
* اوباما رئیس‌جمهور آمریکا این روزها در تمام سخنرانی‌های خود صحبت از ضرورت امنیت اسرائیل می‌کند و از امنیت اسرائیل به عنوان امنیت آمریکا و بعد هم به عنوان امنیت جهان نام می‌برد. چرا با این حال بعضی‌ها در داخل می‌خواهند وانمود کنند که مشکل ما با آمریکا بر سر هسته‌ای شدن ایران است. بابا، با چه زبانی بگوییم که مشکل آمریکا با ایران بر سر موضوع امنیت اسرائیل است و هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.
بیگ‌زاده
* همه جور روزنامه خوانده‌ام به نظرم کیهان به جای منافع این و آن حزب و جریان سیاسی فقط منافع نظام را در نظر دارد.
4427---0912
* این بی‌مهری به ملت شریف ایران و دانشجویان باسواد و بیکار است که آقای ترکان مسئولیت و سرپرستی 7 پست را در اختیار داشته باشد. وقتی شنیدم افسوس خوردم.
5891---0912 و 0081---0912
* هزینه تولید یک کیلو پیاز 800 تومان است ولی از کشاورز 200 تومان می‌خرند؟! دولت کی واسطه‌ها را حذف خواهد کرد تا هم کشاورز نفع ببرد و هم مصرف‌کننده؟!
5560---0915
* از شهروندان و ساکنین شهرستان فراشبند استان فارس هستیم که در جنوبی‌ترین نقطه این استان قرار گرفته‌ایم و با بوشهر و دریای جنوب فقط 70 کیلومتر فاصله داریم.‌ در حال حاضر که در پاییز به سر می‌بریم دمای هوا 35 درجه می‌باشد تابستان به 45 و 50 درجه نیز می‌رسد. با این وصف شهرستان ما را جزء منطقه گرمسیر حساب نکرده‌اند فلذا پول برق خانواده‌ها در هر دوره چند صد هزار تومان می‌آید. در ضمن اکثر قریب به اتفاق مردم این شهر هم کشاورز و از طبقه ضعیف جامعه هستند.
مصطفی عبدلی
* با توجه به سخنان مدیرعامل تامین ‌اجتماعی در کیهان 9/7/92 در صفحه 4 که تامین اجتماعی ناظر بر اجرای بیمه تکمیلی نیست عرض می‌کنم پس من بازنشسته و از کارافتاده و پیرمرد چکار باید کنم و به کی متوسل شوم تا مشکل بیمه‌ای‌ام حل شود.
پیکر

 


گفت: یکی از گروه‌های اپوزیسیون خطاب به سایر گروه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین نوشته است «وقت آن رسیده که اختلافات را کنار بگذاریم و روی مقابله با جمهوری اسلامی تمرکز کنیم»!
گفتم: چه غلط‌های زیادی!
گفت: نوشته «همه جریانات سیاسی داخل کشور برای حفظ رژیم تلاش می‌کنند و اپوزیسیون نباید روی اختلافات ظاهری آنها حساب کند.»
گفتم: خب! دیگه چی؟!
گفت: نوشته که «همه گروه‌های اپوزیسیون به خاطر مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی، به یکدیگر پیوسته هستند باید این پیوستگی را درک کنیم.»
گفتم: یارو که ادعا می‌کرد فیلسوف است، می‌گفت؛ کسانی هستند که ما را دوست دارند اما، ما نمی‌فهمیم و ما هم کسانی را دوست داریم ولی آنها نمی‌فهمند. پس نتیجه می‌گیریم ما یک عده نفهم هستیم که اینجا دور هم جمع شده‌ایم!

 


رئیس قوه قضائیه از عزم جدی دستگاه قضایی برای مقابله با فتنه‌گران خبر داد و تأکید کرد فتنه‌گران سال 88 و تمام کسانی که خیال فتنه‌گری دوباره دارند، بدانند که دستگاه قضایی در مقابل آنان خواهد ایستاد و اجازه تحرک به آنان نخواهد داد.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به برخی اظهارنظرها و تحلیل‌ها در خصوص عفو اخیر برخی محکومان امنیتی فتنه 88 که در آن مبنای این عفو و آزادی «باز شدن فضای کشور در اثر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری» اعلام شده است، اینگونه تحلیل‌ها را نادرست اعلام کرد و گفت: روند عفو و آزادی محکومان از سوی قوه قضائیه روندی قانونی و مستمر بوده و موضوع جدیدی نیست و آزادی اخیر تعدادی از محکومان امنیتی فتنه 88 ربطی به نتیجه انتخابات ندارد.
وی تأکید کرد: در طول سه سال اخیر در سه نوبت تعدادی از محکومان امنیتی مربوط به فتنه 88 مورد عفو قرار گرفته و آزاد شده‌اند و روند بررسی عفو و آزادی اخیر محکومان نیز قبل از انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است.
آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه «ما نیز قبول داریم که فضای کشور عوض شده است» افزود: رأی مردم برای عوض شدن فضای عمومی کشور در نتیجه برخی بی‌تدبیری‌ها و بداخلاقی‌ها دولت گذشته و افراطی‌گری‌های آن دوره بود و مردم نیز برای عضو شدن آن فضا به عقلانیت و تدبیر و اعتدال رأی دادند و حماسه سیاسی آنها البته ربطی به فتنه‌گران ندارد.
جرم مسببان فتنه
اخلال در امنیت کشور است
رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: متأسفانه اخیراً در برخی گزارش‌ها و تحلیل‌ها آمده است که برخی مسببان فتنه 88 مدعی شده‌اند که از آزادی اخیر محکومان خوشحالند و حتی ادعا کرده‌اند که اکثر این محکومان اتهامی نداشته‌اند و قوه قضائیه اتهام‌های غلطی به آنها وارد کرده و این افراد را بی‌گناه محکوم کرده بود اما به صراحت اعلام می‌کنم که این شما مسببان فتنه 88 هستید که با رفتار خلاف قانون و مجرمانه خویش اخلال در امنیت کشور نمودید و حال به غلط قوه قضائیه را به صدور احکام نادرست متهم می‌کنید.
گفتنی است؛ اخیراً یکی از سران فتنه که تحرکات تازه‌ای در پوشش فعالیت‌های به اصطلاح مدنی آغاز کرده است با انکار جرایم و جنایات فتنه‌گران در سال 88 مدعی شده بود اتهامات بسیاری از آنها اتهامات غلطی بوده است!
آیت‌الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه مردم ایران مردمی بصیر و آگاه هستند و به خوبی فتنه‌گران را شناخته‌اند گفت: مردم بصیر ایران همواره به حرف حق توجه دارند و در این دوره نیز به شعار عقلانیت و تدبیر رأی داده‌اند و کسانی که گمان می‌کنند رأی مردم به مسببان و طرفداران فتنه 88 بوده است، در اشتباه محض‌اند.
رئیس قوه قضائیه فتنه‌گران سال 88 را «خائنان به ملت ایران و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دروغ‌پردازانی بزرگ» دانست که «فریب بزرگی به نام تقلب در انتخابات را مطرح کردند و به استناد این دروغ و فریب بزرگ، قصد داشتند کشور را به آشوب بکشانند و البته اکنون به این خیال واهی افتاده‌اند که عوض شدن فضای جامعه به معنی رویکرد دوباره مردم و نظام به آنان است.»
وی تأکید کرد: فتنه‌گران سال 88 کودتاگران علیه آراء ملت بودند که قصد داشتند با بلوا و آشوب آراء مردم را تصاحب کنند و در زمان خنده‌های امثال اوباما علیه ملت ایران، همراه با آنان قهقهه سر می‌دادند.
رئیس قوه قضائیه افزود: فتنه‌گران کسانی هستند که به دروغ دختری فراری را شهیدی از ناحیه نظام معرفی کردند و برای او مجلس عزا به راه انداختند و در مجلس وی شرکت هم کردند.
وی اظهار کرد: فتنه‌گران بدانند که فضا برای فتنه‌گری مجدد مطلقاً باز نیست.
رئیس قوه قضائیه همچنین به برخی تهدیدهای فتنه‌مآبانه مربوط به لزوم برنامه‌ریزی برای مجلس و حتی مجلس خبرگان رهبری آینده اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هرگز جای فتنه‌گران نیست و افرادی که پیش از این به صراحت ولایت فقیه را زیر سؤال بردند اکنون نمی‌توانند مدعی حضور در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شوند و به دروغ قسم یاد کنند که نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند و به ولایت فقیه ملتزم‌اند.
وی تصریح کرد: اینگونه حرف‌ها در واقع خیال‌هایی واهی است و شورای محترم نگهبان محکم در مقابل آنان خواهد ایستاد.
پاک کردن قوه قضائیه
از عناصر نامطلوب
آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام اخیر قوه قضائیه در اعلام احکام انفصال شش نفر از قضات متخلف اشاره کرد و گفت: رویکرد دستگاه قضایی پاک کردن قوه قضائیه از عناصر نامطلوبی است که چهره پاک و شریف و خدوم اکثریت مطلق قضات و کارکنان این قوه را لکه‌دار می‌کنند.
وی افزود: نظارت بر رفتار قضات و کارکنان و برخورد با تخلفات آنان سیاست همیشگی دستگاه قضایی بوده است که به دلیل برخی مصالح از جمله اینکه ممکن است موجب سوء استفاده برخی بشود اعلام عمومی نمی‌شد اما پیراستن دستگاه قضایی از اتهاماتی که متوجه اکثریت قریب به قاطع قضات شریف و کارمندان قانع و شریف نیست، ضرورتی بالاتر است که ما را بر آن داشت نسبت به اعلام نتیجه رسیدگی به تخلفات تعدادی از قضات متخلف اقدام کنیم.
رئیس قوه قضائیه افزود: در صورت ضرورت در آینده اسامی قضات و کارکنان متخلف نیز پس از قطعیت حکم اعلام خواهد شد تا همگان بدانند در مقام رسیدگی به تخلفات و جرایم تفاوتی میان محکومان وجود ندارد.
بررسی وضعیت بازداشتگاه‌های کشور
گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه همچنین حاکی است در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی و با حضور سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی،‌ بررسی وضعیت بازداشتگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.
سردار احمدی مقدم در این جلسه گزارشی از وضعیت بازداشتگاه‌های کشور و برخی مشکلات و نارسایی‌های موجود و همچنین گزارشی از روند ابلاغ و نحوه اجرای دستورالعمل حقوق شهروندی در جهت بهبود وضعیت بازداشتگاه‌ها ارائه کرد.
در این جلسه همچنین معاون اول قوه قضائیه، ‌دادستان کل کشور،‌رئیس سازمان زندانها، دادستان تهران و عده‌ای دیگر از مسئولان قضایی نیز در سخنانی به وضعیت بازداشتگاه‌ها و شرایط اعزام و نحوه حضور متهمان در این بازداشتگاه‌ها پرداختند.
رئیس قوه قضائیه پس از شنیدن گزارش‌های مسئولان مربوط از تأکید ویژه مقام معظم رهبری بر تدوین و اجرای دقیق دستورالعملی که حقوق شهروندان در آن رعایت شود و نظارت بر بازداشتگاه‌ها خبر داد و بر اجرایی و عملیاتی شدن این منویات با استانداردسازی بازداشتگاه‌ها و بازرسی‌های مستمر تأکید کرد.
بنابراین گزارش همچنین به دستور رئیس قوه قضائیه مقرر شد کمیته‌ای با حضور دادستان کل کشور، ‌رئیس سازمان زندانها، فرماندهی نیروی انتظامی، ‌دادستان تهران و رئیس حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه تشکیل شود تا با بررسی مشکلات و مسائل مربوط به بازداشتگاه‌ها ضمن رفع این مشکلات، گزارش آن را به رئیس قوه قضائیه اعلام دارند.

 


حضرت آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ سید محمد‌مهدی حسینی همدانی را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج‌ سید محمد‌مهدی حسینی همدانی دامت افاضاته
با تقدیر و تشکر از جناب حجت‌الاسلام آقای کازرونی که خدمات باارزشی در سال‌های تصدی امامت جمعه در کرج انجام داده‌اند و با توجه به انصراف ایشان، جنابعالی را به امامت جمعه آن شهر و نمایندگی خود در استان البرز منصوب می‌کنم. صلاحیت‌های علمی و دینی شما به توفیق و هدایت الهی باید بتواند کانون گرم و پرشوری از علم و معرفت دینی و سلوک و تلاش انقلابی، در مخاطبان به ویژه نسل جوان و آگاه در آن شهر و استان مهم، پدید آورد ان‌شا‌ءالله. سلام و دعای صمیمی خود را به آن مردم مومن و وفادار تقدیم می‌کنم و برکات الهی از خداوند برای همه شما مسئلت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
9 مهرماه 92

 


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مصطفی رهنما را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت روحانی مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مصطفی رهنما را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم
درگذشت روحانی مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام آقای شیخ مصطفی رهنما رحمت‌الله علیه را به بازماندگان و دوستان و همفکران ایشان تسلیت می‌گویم.
تلاش خستگی‌ناپذیر این روحانی پارسا در مبارزه‌ قلمی و فکری برای مسأله‌ فلسطین که از جوانی تا کهنسالی و در بیش از نیم قرن ادامه داشت، چهره‌ای نادر و تحسین‌برانگیز از وی در ذهن همه‌ کسانی که این عالمِ متواضع و پر استقامت را می‌شناختند، ترسیم می‌کرد. از خداوند رحمت و علوّ درجات برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
10 مهرماه 1392

 


همزمان با برگزاری جشن عاطفه‌ها و جمع‌آوری کمک‌های ملت شریف ایران به دانش‌آموزان محروم، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اهدای 250 میلیون ریال در این امر خیر شرکت کردند.

 


«چرا آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد؟ مگر ایران چه امتیازی داده که آمریکا بخواهد تحریم‌ها را بردارد؟ اصلاً مذاکره خاصی نشده و فقط اظهار تمایل دو طرف در مکالمات بوده است.»
این جملات مربوط به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یا یکی از اعضای صهیونیست کنگره نیست بلکه ادبیات آقای صادق زیباکلام در مصاحبه با سایت خبر آن‌لاین است. وی در این مصاحبه گفته است: مثل اینکه خودمانیم باورمان شده که آقای روحانی امتیاز مهمی را در نیویورک داده! اصلاً صحبت و مذاکره‌ای در کار نبوده، امتیازی داده نشده. ما و آمریکا صرفاً اعلام آمادگی کرده‌ایم که حاضریم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. در خلال 15 دقیقه مکالمه تلفنی- که اهمیتی ندارد که چه کسی تماس گرفته- هم هیچ اتفاق دیگری نیفتاده. نمی‌دانم چطور امر بر برخی مشتبه شده که ما گام مهمی برداشته‌ایم و الان نوبت آمریکایی‌هاست.
وی می‌افزاید: طی دو روز گذشته 10-15 پیامک از شخصیت‌های اصولگرا و شخصیت‌های عضو انجمن‌های اسلامی مستقل دانشجو در کل کشور داشته‌ام که در آن‌ها آمده است «نوبت آمریکا است که تحریم‌ها را لغو کند و دست از شیطنت بردارد و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و...». من خیلی دلم می‌خواهد بپرسم که ما چه کرده‌ایم و چطور الان نوبت آمریکا است؟ اینکه با آمریکا با وقار و مودب صحبت کردیم دلیل می‌شود که آمریکا، برای ما سند شش دانگ کنگره را بزند و یا دو دور 75 میلیون ایرانی را دور میدان آزادی بگرداند؟ صرفاً به خاطر اینکه آقای ظریف هولوکاست را انکار نکرده، آنها باید به ما امتیاز بدهند؟ ما چطور خودمان هم باورمان شده که از آمریکایی‌ها طلبکار هستیم و آنها باید گامی بردارند؟
خبرنگار درباره عدم صداقت طرف آمریکایی می‌گوید «البته این را هم نمی‌توان نادیده گرفت که هنوز آقای روحانی به ایران نرسیده خانم رایس در آمریکا اعلام کرد که درخواست تماس تلفنی از سوی ایران بوده و جان کری هم بار دیگر فعالیت هسته‌ای ما را غیر شفاف خواند. اینها نشان نمی‌دهد که طرف آمریکایی هم چندان صادق نیست؟» و زیبا کلام به جای اینکه از موضع یک انصاف منصف -و نه حتی ایرانی- حرف بزند می‌گوید: ببینید آمریکایی‌ها هم می‌توانند بگویند که ما شفاف نیستیم و مثلاً نمی‌گذاریم بازرسین بیایند پارچین را ببینند و تعداد سانتریفیوژهایمان مرتب بالا می‌رود و همچنان از اسد حمایت می‌کنیم و از حزب‌الله حمایت کرده و به آن سلاح می‌دهیم و... اگر آنها این را به ما بگویند ما می‌گوییم مگر مذاکره و توافقی شده که انتظاری جز این از ما دارید؟
یک بار دیگر این سؤال و جواب را مرور کنید! آیا این پاسخ، جواب آن سؤال درباره بی‌صداقتی آمریکایی‌هاست؟
ظاهراً حق با دوستان آقای زیباکلام است که به وی به خاطر همین ترهات‌گویی گفته‌اند باید در اتاق تو در دانشکده حقوق دانشگاه تهران را گل گرفت.

 


معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت هیچ یک از روسای جمهور این کشور به اندازه اوباما برای حمایت از اسرائیل کار نکرده و اگر اسرائیل وجود نداشت، آمریکا آن را ایجاد می‌کرد!
جو بایدن ضمن سخنانی در موسسه یهودی- آمریکایی جی استریت تاکیدکرد: هیچ یک از روسای جمهور آمریکا به اندازه باراک اوباما برای حمایت از اسرائیل کار نکرده است.
به گزارش العالم و پولیتکو بایدن گفت: پشتیبانی آمریکا از امنیت اسرائیل، خدشه‌ناپذیر است؛ همین و بس! همین و بس!
وی افزود: حمایت و پشتیبانی آمریکا از اسرائیل نه فقط به خاطر انگیزه‌های اخلاقی، بلکه بر اساس منافع و امنیت ملی مشترک پایه‌ریزی شده است.
بایدن در ادامه تصریح کرد: اگر اسرائیل وجود نداشت، آمریکا برای حمایت از منافع خود ناچار به ایجاد آن می‌شد و ما باید اسرائیلی می‌ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد.
معاون رئیس‌جمهور آمریکا، تبدیل شدن ایران به کشوری اتمی را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل قلمداد کرد و گفت: نمی‌توان چنین خطری برای امنیت و صلح بین‌المللی را پذیرفت.
وی همچنین گفته که ایران باید بین مجازات‌های اقتصادی شدیدتر یا مذاکره یکی را انتخاب کند.

 


خاتمی بدون اسم بردن از جرج سوروس گفت نه او را دیده و نه صحبتی با او کرده است.
وی مصاحبه‌ای با نشریه اندیشه پویا کرده که ضمن آن می‌گوید: «به دروغ می‌نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کرده که بیاید آن را در ایران پیاده کند. می‌گویند می‌خواهم نسخه کسی را در ایران اجرا کنم که نه او را دیده‌ام و نه با او صحبت کرده‌ام! من برای این انقلاب خون دل خورده‌ام. من روحانی‌ام. سابقه‌ام در انقلاب مشخص است. من می‌خواهم جمهوری اسلامی الگو باشد تا مسلمان و غیرمسلمان آن بگویند من می‌توانم در اینجا زندگی کنم، کار کنم و پیشرفت داشته باشم. من می‌خواهم حقوق ‌بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه، زندگی آبرومند و امن در ایران تضمین شود.»
هر چند خاتمی از سوروس اسم نبرده اما رسانه‌های حامی وی منظور وی را (جرج سوروس) معرفی کرده‌اند.
محمد خاتمی در حالی مدعی شد نه جرج سوروس یهودی را دیده و نه با او صحبت کرده است که اسناد و اخبار و شواهد زیادی از این دیدار منتشر شده است.
به گزارش «دانا»، چند سال است که اخبار متعدد از این دیدار و حواشی آن منتشر می‌شود. حتی زمانی که در سال 88 خبری مربوط به مشروح مذاکرات 3 سال پیشتر خاتمی و جرج سوروس به نقل از سوروس در جلسه‌ای که به مناسبت سالگرد 11 سپتامبر در هتل بین‌المللی ترامپ (Trump Internationl Hotel) نیویورک و در جمع مدیران و فعالان تعدادی از سازمان‌های غیردولتی آمریکا واکنش شتابزده دفتر خاتمی و رسانه‌های حامی وی را در پی داشت.
پایگاه خبری نیوزمکس درباره دیدار خاتمی با جرج سوروس که طی یک شام خصوصی صورت گرفته است می‌نویسد: «جرج سوروس، این هفته در بوستون در یک شام خصوصی با محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق ایران، یک «معامله بزرگ» را مورد بحث قرار داد؛ این خبر را پنجشنبه، منابع متعددی به نیوزمکس گفتند.»
تیمرمن موسس بنیاد دموکراسی برای ایران است که خود نیز مدیر اجرایی آن بود. وی که از نیروهای بخش پژوهشی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است، با موسسه آمریکن اینترپرایز و همچنین پروژه قرن جدید برای آمریکا نیز همکاری دارد. تیمرمن در تاریخ 15 سپتامبر 2006 با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران و بررسی پیشنهادهایی برای چگونگی توقف ایران هسته‌ای از دیدار محرمانه سوروس و خاتمی در یک ضیافت شام خبر داده و نوشته بود: همزمان و کمتر از یک مایل دورتر از محل گفت‌وگوی پهلوی با سانتوروم و مارتینز در سنای آمریکا، جرج سوروس و سایر مخالفان دولت بوش در هتل‌ هایت گردهم آمده بودند تا تعامل دولت با تهران را خواستار شوند.
طبق این گزارش برخی مقامات به نیوزمکس گفتند سوروس در همین هفته و در یک مراسم خصوصی صرف شام در بوستون، درباره این معامله بزرگ با محمد خاتمی رئیس‌جمهوری سابق ایران گفت‌وگو کرد. یک ایرانی که در آن مراسم شام حضور داشت، گفت: خاتمی به ما گفت که آمریکا باید مذاکره با ایران را آغاز کند.

 


وزیر خارجه بحرین گفت: آمریکا به ما درباره توافق با ایران اطمینان داده است.
خالدبن احمد بن محمد در مصاحبه با روزنامه‌ الحیات گفت: ایالات متحده به ما اطمینان داده که مذاکرات با ایران متمرکز بر پرونده هسته‌ای است و قبل از هر اقدامی در مورد ایران با کشورهای منطقه مشورت می‌کند.
وزیر خارجه بحرین درباره درهای گشوده بین ایران و آمریکا و حوادثی که در روابط دیپلماتیک دو کشور به وجود آمده اظهار داشت: هیچ تحولی مشاهده نمی‌کنم مگر در سخنان رئیس جمهوری ایران. دوست دارم بگویم اگر این مسئله به حسن روابط بین آمریکا و ایران منجر شود و باعث ثبات و امنیت گردد، ما را خوشحال می‌کند.
بن‌احمد این را هم گفته که «ما از متحدان خود در آمریکا شنیدیم که آنان گامی برنمی‌دارند مگر آنکه قبل از آن با دوستانشان در منطقه مشورت کنند. این مطلب را از وزیر خارجه آمریکا شنیدم و آنان تاکید کرده‌اند مذاکرات با ایران بر سر پرونده هسته‌ای است و در مذاکرات 5+1 آنان می‌خواهند که به راه‌حلی برای حل و فصل مسائل برسند و سعی می‌کنند ایران سیاست‌هایش را در قبال مسائل مختلف تغییر دهد و ایالات متحده هیچ اقدامی را بدون آنکه با ما (کشورهای عضو شورای همکاری) مشورت کند انجام نخواهد داد و ما در این باره از آنان تشکر می‌کنیم.

 


سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان از شدت علاقه برخی دیپلمات‌های ایرانی برای همکاری با آمریکا در سال 80 شگفت‌زده شده بود.
وبسایت بی‌بی‌سی فارسی ضمن مرور‌ برخی همکاری‌های امنیتی اصلاح‌طلبان با آمریکا در دهه گذشته نوشت: در آبان سال 88 رایان کراکر سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان در خاطرات خود نوشت یک هفته پس از حملات یازده سپتامبر در سال 1380 و در جریان مذاکرات ژنو با چند دیپلمات ایرانی، مذاکراتی درباره حمله به افغانستان داشته است.
کراکر نوشته بود. «من واقعا از هویت طرف‌های ایرانی خود متعجب شده بودم. دو نفر از سه نفرشان در آمریکا درس خوانده بودند و ما در وقت تنفس راجع به فوتبال دانشگاه یو.سی.ال.ای حرف می‌زدیم.»
کراکر افزوده بود: «آنچه که برایم جالب‌تر از همه بود،‌ اشتیاق آنان نسبت به اعزام نیروهای آمریکا (همان «شیطان بزرگ») به حیاط خلوت ایران یعنی افغانستان بود. اوایل اکتبر، یعنی تقریبا یک ماه پس از حملات 11 سپتامبر، ما پشت میز یکی از سالن‌های کنفرانس سازمان ملل نشسته بودیم و در مورد ساختار پارلمان بعد از طالبان صحبت می‌کردیم. یکی از دیپلمات‌های ایرانی رفته رفته به تنگ آمد و سرانجام سرپا ایستاد و تقریبا با فریاد گفت که ما نباید در مورد «چه باید باشد» صحبت کنیم. تا زمانی که رژیم کنونی - در افغانستان - بر سر کار است، هیچ کدام از این حرف‌‌ها سودی ندارد. سپس او اتاق را ترک کرد. بمباران افغانستان توسط آمریکا چند روز بعد آغاز شد.»
یادآور می‌شود دولت آمریکا پاداش این همکاری کم‌سابقه را با اعطای عنوان اهانت‌آمیز «محور شرارت» به ایران جبران کرد. بعدها رئیس دولت اصلاحات و وزیر خارجه از این ناسپاسی آمریکا ابراز گلایه کردند.

 


نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه تهران این مراسم از ساعت 11 آغاز می‌شود و دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی و دکتر صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان سخنرانان پیش از خطبه‌ها به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

 


در بخشی از یادداشت دیروز کیهان با عنوان «گریه‌های خنده‌دار» به این اظهارنظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که «با اسرائیل سر جنگ نداریم» اشاره شده و تاریخ آن «چند هفته قبل» ذکر شده بود و حال آن که اظهارنظر ایشان در اردیبهشت‌ماه سال جاری بوده است که بدین‌وسیله ضمن پوزش و تصحیح گفتنی است بروز این اشتباه در نتیجه‌ای که از اظهارات ایشان گرفته شده تغییری ایجاد نمی‌کند و این اظهارنظر- بی آنکه آیت الله رفسنجانی بخواهند- با توجه به تاکید حضرت امام(ره) بر «محو اسرائیل» می‌تواند از سوی دشمنان بیرونی به مفهوم دست کشیدن از نظر صریح امام راحل(ره) تلقی شود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10