(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 11 مهر 1392 - شماره 20607

حدیث دشت عشق
جام قهرمانی به نماینده کره جنوبی یا چین می‌رسد
استقلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
اخبار کوتاه از فوتبال
کره‌جنوبی باز هم برابر والیبال ایران زانو زد
تشک‌های چند صد میلیونی کشتی کجا پهن شده‌اند؟!
لیگ برتر به ایستگاه دوازدهم رسید
تقابل تیم‌های دایی و مایلی کهن در قم
درخواست چین از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو
رضازاده: باقری سرمربی تیم ملی وزنه‌‌برداری باقی می‌ماند
رضایت شادی از عملکردش در مسابقات روئینگ آسیا
استقبال باشکوه از قهرمانان بازی‌های کشورهای اسلامی
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «حسین حمیدیان»
حسین! ما نامت را در آنجا ثبت کرده‌ایم!
حجره‌نشین مدرسه علمیه آیت‌الله یثربی که عشق به علوم و معارف، او را به حوزه کشاند و بر سر سفره اهل بیت(ع) نشاند، تنها روزهای جمعه به خانه می‌آمد و به همین منوال در مدت پنج سال تحصیل موفق به اتمام سطح یک یعنی اتمام لمعتین گردید. دفترچه خاطرات و محاسباتش را که می‌نگری،‌گلواژه‌هایی از او می‌یابی که نشان می‌دهد نماز شبش ترک نمی‌شد و برای همه الگو و اسوه بود. او خوب درس می‌خواند، خوب می‌فهمید و خوب هم عمل می‌کرد. شبی یکی از دوستان شهیدش در خواب به او می‌گوید: «حسین ما نامت را در آنجا ثبت کرده‌ایم.»
«حسین حمیدیان» راهی را در زمان خود برگزید که اولیای خدا حسرت لحظه‌هایی از آن ایام را داشتند؛ یعنی مجاهدت در سنگرهای خاکی و مشاهدت چهره‌های افلاکی! او در هر قدمی از بیابان معرفت قدحی می‌نوشید تا شهادت را بر او ارزانی داشتند «طوبی لهم و حسن مآب». او اولویت اعزام را در جانب غرب دید و به سنندج اعزام شد. روزها به پاسداری و شب‌ها به بیان احکام و عقاید می‌پرداخت و بعد هم در کمین دشمنان زبون می‌نشست. مدت یک ماه در پادگان سنندج خدمت کرد تا در اثر درگیری در همان پادگان به شدت مجروح شد و سپس به شهادت رسید.طلبه بسیجی شهید «حسین حمیدیان»، سال 1341 در کاشان متولد شد و در 1362/1/30 در سنندج به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
استقلال ایران با توقف برابر نماینده کره جنوبی نتوانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال ایران و اف‌سی سئول کره‌جنوبی در دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در نهایت با تساوی 2 – 2 به پایان رسید. بازی با حرکت رو به جلو فرهاد مجیدی و پاس او به اکبرپور و شوت زنی این بازیکن آغاز شد تا مشخص شود استقلال از همان ابتدا به دنبال جبران شکست 2 بر صفر دیدار رفت است. هر چند در ادامه سئول با یکی، دو حمله و پاس برای دامیانوویچ سعی کرد از فشار حملات استقلال کم کند. حملات استقلال قبل از آنکه بازی به دقیقه 10 برسد فرصتی خوب را برای احمد جمشیدیان فراهم کرد که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه بازهم ضد حملات سئول تاثیری بر ادامه تهاجم پر دامنه استقلال به دروازه سئول نداشت. شوت سیاوش اکبرپور هم نتوانست دروازه سئول را فرو بریزد. پاس‌های کوتاه بازیکنان سئول ترفندی برای عبور از میان مدافعان استقلال بود که حرکت مولینا سبب شد توپ مقابل دروازه به مهاجم سئول برسد اما ضربه او را رحمتی دفع کرد. این موقعیت با ضدحمله مجیدی و ضربه خطرناک اکبرپور پاسخ داده شد اما مدافع سئول سرش را مقابل توپ گذاشت تا دروازه این تیم باز نشود. لحظاتی بعد باز هم شوت اکبرپور به خارج از زمین رفت اما در ادامه این سئول بود که بازی را در اختیار گرفت و استقلال را به عقب راند. یک بار اسکودرو در متن حرکتی قرار گرفت که مدافعان استقلال به زحمت آن را به کرنر فرستادند.
سپس دور جدیدی از حملات استقلال آغاز شد و شوت پژمان نوری با خوش شانسی تیم کره‌ای راهی کرنر شد البته در این میان حنیف عمران زاده با خطایی بی دلیل بر روی دروازه‌بان اف سی سئول وقفه‌ای در حملات ایجاد کرد. از افت و خیز بازی کاسته شد تا دقیقه 34 بازی که ضربه اسکودرو با اختلافی اندک از کنار دروازه رحمتی بیرون رفت. موج حملات استقلال با تهاجم متقابل سئول عقب نشست و در دقیقه 38 نوبت هنرنمایی کاپیتان تیم کره‌ای رسید و دائه سونگ توپی که از روی یک ضربه کرنر در پشت محوطه جریمه استقلال به دست آورده بود را با ضربه‌ای دقیق به گوشه دروازه مهدی رحمتی فرستاد تا اف سی سئول یک بر صفر پیش بیفتد. حملات استقلال در دقایق پایانی بازی نتیجه نداشت تا نیمه نخست با همان یک گل به سود اف سی سئول تمام شود.دردقایق ابتدایی نیمه دوم استقلال با گلزنی ساموئل موفق شد بازی را در دیدار مقابل سئول به تساوی بکشاند. اما این پایان کار نبود، آبی پوشان که با این گل روحیه ای تازه یافته بودند بر شدت حملات خود افزودند و در نهایت توسط محمد قاضی که در نیمه دوم به میدان آمده بود به گل برتری رسیدند.
انتظار می رفت پس از این گل، استقلال برای زدن گل های سوم و چهارم تلاش کند اما تمام رشته استقلال را حنیف عمران زاده پنبه کرد و دردقیقه 80 یک پنالتی به تیم سئول تقدیم کرد. این پنالتی توسط کی یو کیم به گل تبدیل شد تا بازی دو – دو شود. درادامه حملات استقلال به نتیجه نرسید تا بازی با همان تساوی دو – دو به پایان برسد و اف سی سئول در مجموع دو بازی با برتری چهار بر دو راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.
شاگردان لیپی در فینال
اما در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ،تیم فوتبال گوانگجو اورگرانده چین با پیروزی پرگل برابر تیم کاشیوا ریسول ژاپن، نخستین فینالیست یازدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفت.دراین دیدار که ساعاتی پیش از بازی استقلال برگزار شد تیم فوتبال گوانگجو اورگرانده چین با نتیجه 4 بر صفر از سد کاشیوا ریسول ژاپن گذشت و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 8 بر یک این حریف ژاپنی را شکست داد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در این بازی که در ورزشگاه تیانهه اسپورت برگزار شد، الکسون (16)، داریو لئوناردو (57) و لوئیس سیلوا (79 و 88) گل‌های شاگردان «مارچلو لیپی» را به ثمر رساندند.

 


یک اتفاق عجیب دیگر درفوتبال!
درست در روزهایی که موضوع فساد فوتبال در دست بررسی قرار گرفته و صحبت هایی نیز در خصوص ورود وزارت اطلاعات و ناجا به این مقوله مطرح شده ، خبرهای عجیب دیگری از جامعه فوتبال به گوش می رسد.
به گزارش خبرنگار کیهان، یکی از تیم های متمول لیگ برتری که در این فصل نتایج ضعیفی هم کسب کرده ، اخیرا همکاری خود را با یک رمال آغاز کرده تا از شرایط بحرانی خارج شود. این رمال که با عنوان روانشناس به باشگاه موردنظر نزدیک شده، در نخستین روزهای فعالیتش نسخه ای عجیب و غیرمتعارف پیچید و به مسئولان بیگانه با ورزش باشگاه اعلام کرد برای خروج از بحران نیاز است ادکلن گران قیمتی تهیه و در اختیار او قرار گیرد! خواسته این فرد از سوی مدیران باشگاه اجابت گردید و ادکلنی به قیمت 800 هزار تومان تهیه و به وی تحویل داده شد. جناب رمال در مرحله بعدی اقدامات خود ، پیش از بازی تیمش در رختکن حاضر شد و مقداری از ادکلن گران قیمت را به بدن بازیکنان زد و از آنها خواست که وارد زمین شوند. از شانس وی ، این باشگاه بحران زده پس از هفته ها ناکامی، همان بازی را پیروز شد تا جناب رمال از موقعیتی ویژه در باشگاه بهره مند شود.
جالب اینکه تمام این اتفاقات در باشگاهی رخ داده که عملا مدیرانش شناختی از ورزش ندارند و تنها به واسطه پول های کلان، در این فوتبال به شهرتی دست یافته اند. مالک باشگاه مورد نظر هم فردی است که پیش از این در مصاحبه خود مدعی شده بود به دلیل آنکه مالیات شرکت هایش، در قالب «هزینه کرد در باشگاه ورزشی» مورد قبول بوده، وارد عرصه باشگاهداری شده است.
برنامه های فرهنگی ایران در جام جهانی برزیل
رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال از نهایی شدن چهارچوب‌ برنامه‌های فرهنگی برای جام جهانی خبر داد و گفت: درخواست‌های زیادی داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم حداقل 3 هزار نفر ایرانی به برزیل بیایند که برایشان برنامه‌های ویژه خواهیم داشت.
معرفی حامی تیم ملی
مراسم رونمایی از حامی تیم های ملی فدراسیون فوتبال روز شنبه در آکادمی ملی فوتبال برگزار می شود.
دعوت از 23 بازیکن به اردوی تیم فوتبال جوانان
سرمربی تیم فوتبال زیر 18 سال (جوانان) ایران از دعوت 23 بازیکن به منظور برگزاری اردوی تدارکاتی و حضور ملی‌پوشان در رقابت‌های مقدماتی جوانان آسیا خبر داد.
شکست نوجوانان برابر مونشن گلادباخ
تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران در آخرین دیدار تدارکاتی‌اش در اردوی آلمان برابر تیم جوانان مونشن گلادباخ شکست خورد.
حساس ترین بازی هفته پنجم لیگ فوتسال
هفته پنجم لیگ برتر فوتسال در حالی امروز برگزار می‌شود که این هفته تحت تاثیر دیدار حساس تیم‌های دبیری تبریز با گیتی پسند اصفهان قرار دارد.
وقتی کی روش اجازه نداد رونالدو به آرسنال برود
سرمربی آرسنال گفت «کریستیانو رونالدو» تنها یک دقیقه با پیوستن به آرسنال فاصله داشت اما وقتی «کارلوس کی‌روش» به منچستریونایتد رفت، این بازیکن هم رهسپار اولدترافورد شد.
احساس گناه مدافعی که زندی را مصدوم کرد
مدافع مونته نگرویی تیم فوتبال معیذر که باعث مصدومیت شدید فریدون زندی بازیکن ایرانی تیم الاهلی قطر شد، گفت: هر وقت یاد لحظه مصدومیت زندی می‌افتم احساس گناه می‌کنم.
همدلی راز موفقیت راه آهن
ابراهیم زاده سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن سورینت اعلام کرد همدلی بازیکنانش باعث موفقیت این تیم برابر تراکتورسازی تبریز در هفته دوازدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور می‌‎شود.
تراکتورسازی و اندیشه های مدعی شدن
جلالی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز دیدار با راه‌آهن را قدمی مهم برای تیمش دانست که بتواند خود را به عنوان یک مدعی جدی مطرح کند.
تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتسال ساحلی
رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی ایران از تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تا پایان جام جهانی 2015 خبر داد.
افشاگری تازه فرگوسن
سرالکس فرگوسن فاش کرد در سال 2003 پیشنهاد هدایت چلسی را که از سوی رومن آبراموویچ مالک روس این باشگاه به او ارائه شد رد کرده است.
مهاجم پیشین انگلیس درگذشت
«پیتر برودبنت» روز سه شنبه در سن 80 سالگی درگذشت. مهاجم پیشین تیم‌های ولورهمپتون و تیم ملی انگلستان برای مدت‌های زیادی بود که با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کرد.

 


تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا از سد کره‌جنوبی گذشت.
تیم ملی والیبال ایران که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا است در چهارمین گام و در دومین مسابقه از مرحله دوم، روز گذشته مقابل کره‌جنوبی قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر یک حریف خود را شکست دهد. خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای این مسابقه سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، حمزه زرینی، امیر غفور و فرهاد ظریف را به عنوان ترکیب اولیه روانه میدان کرد. مهدی مهدوی، شهرام محمودی، آرمین تشکری، علیرضا مباشری و رحمان داودی نیز بازیکنان ذخیره ایران در این بازی بودند. در این جدال تماشایی شاگردان ولاسکو در ست‌های اول و دوم و چهارم با نتایج 25 بر 19، 25بر 16، 25 بر 23 شاگردان پارک کی‌وون را از پیش‌رو برداشتند و تنها گیم سوم را با حساب 25 بر 22 به حریف واگذار کرد. لازم به یادآوری است دو تیم پیش از این 30 بار با هم مسابقه داده بودند که از این میان سهم ایران 7 برد بود. این در حالی بود که تیم والیبال کره‌جنوبی در دو سال گذشته با هدایت پارک کی وون همواره در رویدادهای مختلف برابر ملی‌پوشان ایران مغلوب می‌شد.
پیش از این بر اساس برنامه مسابقات قرار بود تیم‌های اول و دوم گروه‌های مرحله دوم مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی یک بار دیگر با هم روبرو شوند، اما نماینده فدراسیون بین‌المللی والیبال این شیوه برگزاری رقابت‌ها را غیر قانونی اعلام کرد. مراسم قرعه کشی این مرحله دیشب برگزار شد و تیم‌های اول گروه‌های چهارگانه با تیم‌های دوم این گروه‌ها روبرو شدند. تیم‌هایی که در مرحله دوم در یک گروه قرار داشتند در مرحله یک چهارم نهایی بازهم با هم روبرو نمی‌شوند .

 


وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده که فدراسیون کشتی پنج میلیارد تومان بدهی دارد و بخش زیادی از آن مربوط به خرید تشک کشتی بوده و فدراسیون هم گفته به یک شرکت داخلی بدهکار است. این در حالی است که مشخص نیست تشک‌های خریداری شده در کجا استفاده شده‌اند، چون برخی از روسای هیات‌های مطرح کشتی می‌گویند در یک سال اخیر هیچ تشکی به آنها داده نشده است.
پس از ارائه‌ گزارش دفتر نظارت و ارزشیابی وزارت ورزش و جوانان از عملکرد فدراسیون کشتی، مشخص شد که این فدراسیون چند صد میلیون بابت خرید تشک بدهکار است. البته دبیر فدراسیون کشتی می‌گوید که این مبلغ 500 میلیون تومان است. محمدرضا توپچی در این باره می‌گوید: برای خرید تشک چیزی حدود 500 میلیون تومان بدهکاریم که البته مقداری از آن پرداخت شده و مابقی را هم پرداخت خواهیم کرد. وی در پاسخ به این سوال که تشک‌های خریداری شده کجا هستند، اظهار می‌کند: این تشک‌ها را به هیات‌های کشتی استان‌ها و شهرستان‌ها داده‌ایم. جدای از این‌که مبلغ مورد نظر پنج میلیارد بوده یا 500 میلیون تومان، مشخص نیست که تشک‌های مورد ادعا در کجا استفاده شده‌اند چون چند نفر از روسای هیات‌های کشتی موضوع گرفتن تشک از فدراسیون را رد می‌کنند. در همین خصوص روز گذشته خبرگزاری ایسنا به گفت‌و‌گو با برخی اعضای هیات های کشتی استان های قم، مازندران ، کرمانشاه، فارس و خراسان رضوی پرداخته که آنها اعلام کرده‌اند از فدراسیون کشتی تشکی دریافت نکرده اند! با این شرایط سوال اینجاست که آیا اصلا این تشک‌ها خریداری شده یا خیر و اگر خریداری شده قیمت آن چقدر بوده است و به کجا داده شده‌اند؟!

 


هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر در شرایطی از امروز آغاز می شود که بدون تردید تقابل تیم های دایی و مایلی کهن در قم مهمترین اتفاق این هفته است.
هفته دوازدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی از روز پنجشنبه آغاز می‌شود که دیدارهای این هفته تحت تاثیر تعطیلی لیگ به خاطر آغاز اردوی تیم ملی برای دیدار با تایلند قرار دارد. در این هفته بازی‌های مهمی برگزار می‌شود که حساس‌ترین آنها رقابت صبا و پرسپولیس در قم است، دیداری که مایلی‌کهن مقابل دایی قرار می‌گیرد. البته در این هفته نبردهای فولاد و نفت، فجر با ذوب‌آهن و راه‌آهن با تراکتورسازی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد که در زیر نگاهی به برخی از مسابقات این هفته خواهیم داشت:
صبای قم - پرسپولیس
آخرین بار که پرسپولیس موفق شده صبا را در قم شکست دهد، سال 87 بوده است و همین امر نشان از شخصیت متفاوت صبا در خانه است. شاگردان علی دایی که بعد از ماجراهای عجیب بازی با سپاهان به برد ارزشمندی برابر فجرسپاسی دست یافته اند، آماده اند تا برای نزدیک‌تر شدن به صدر جدول صبا را شکست دهند. زوج صادقیان و سیدصالحی، خیلی خوب همدیگر را پیدا می کنند و می‌توانند برای هرتیمی دردسر ایجاد کنند. از آن طرف حضور رضا عنایتی در صبای قم، بی شک برای سرخ پوشان مشکل‌ساز است. عنایتی آنقدر خوب کار می کند که بازهم از سوی مربیان تیم های دیگر مورد تشویق قرار می گیرد و البته تقابل او و علی دایی، می تواند از جذابیت های این دیدار باشد. اما تقابل اصلی این دیدار را محمد مایلی کهن و دایی رقم می‌زنند. مایلی کهن که در تیم ملی، مربی دایی بوده است، با شاگرد خود رابطه حسنه ای نداشته و شکایت های طرفین از یکدیگر، گواه این مدعاست. مایلی کهن از پیشگامان حمله به دایی بعد از جام جهانی 2006 آلمان بود و از آن سو علی دایی هم بارها نسبت به اظهارات مایلی کهن، واکنش های تندی را نشان داده است. به نظر می رسد آنچه که در این دیدار بیشتر از مسائل فنی حضور داشته باشد، حواشی قبل و بعد از بازی است.
فولاد خوزستان – نفت تهران
صدرنشین لیگ برتر باید به مصاف یکی از خوب‌های این فصل لیگ برود. دیداری که چشم سایر مدعیان قهرمانی هم به آن خواهد بود و همه آنها دوست دارند تا بالاخره فولاد امتیاز از دست بدهد. هرچند که فولاد نشان داده در خانه تیمی دیگر است و گواه این صحبت، شکست ناپذیری این تیم در خانه است. آنها همه بازی های خانگی این فصلشان را برده اند و شاگردان فرکی عزم راسخی برای قهرمانی دارند. از آن سوی، شاگردان گل محمدی که چند هفته اخیر را خوب سپری نکرده اند، می توانند در صورت امتیاز گرفتن در اهواز، با روحیه ای مضاعف و انگیزه ای چند برابر بار دیگر به کورس رقابت برای سهمیه آسیایی بازگردند.
سپاهان – مس کرمان
یکی دیگر از حساسترین بازی های هفته دوازدهم را سپاهان و مس برگزار می کنند. سپاهان که بالاخره قید جباری را زده، این هفته ها خوب نتیجه گرفته و از آن طرف مسی ها هنوز نتوانسته اند حتی یک برد را بدست بیاورند. شاگردان مظلومی که برای سقوط نکردن کار بسیار سختی را پیش روی دارند، باید از این دیدار دست پر بیرون بیایند وهمین امر احتمال جذاب شدن این دیدار را بالاتر می برد چرا که سپاهانی‌ها هم برای نزدیک تر شدن به فولاد نیاز به پیروزی دارند.
برنامه کامل دیدارهای هفته دوازدهم به این شرح است:
پنجشنبه - 11/7/92
* فجرسپاسی شیراز - ذوب‌آهن اصفهان( ساعت 16 )
* راه‌آهن سورینت - تراکتورسازی تبریز( ساعت 16)
* فولاد خوزستان - نفت تهران( ساعت 17:20)
جمعه - 12/7/92
* داماش گیلان - صنعتی خوزستان( ساعت 16)
* گسترش فولاد تبریز - سایپا البرز( ساعت 16)
* سپاهان اصفهان - مس کرمان(ساعت 16)
* صبای قم – پرسپولیس( ساعت 18:15)
طبق برنامه سازمان لیگ قرار بود بازی استقلال تهران با ملوان بندرانزلی به عنوان نخستین بازی این هفته ساعت 18:15 چهارشنبه( دیروز) در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما به علت حضور تیم استقلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، بازی این تیم با ملوان به زمان دیگری موکول شد.

 


پس از پیروزی تیم ملی واترپلوی ایران مقابل چین در رقابت‌های کاپ آسیا، سرمربی آمریکایی چینی‌ها برای برگزاری یک اردوی مشترک از شاگردان مالارا دعوت کرد.
تیم ملی واترپلوی بزرگسال ایران در نخستین روز رقابت کاپ آسیا با نتیجه‌ 10 بر 6 مقابل چین، مدعی اصلی برتری این رقابت‌ها به برتری رسید. پس از این برد سرمربی آمریکایی تیم ملی واترپلو چین با اذعان به برتری ایران در طول مسابقه از پائولو مالارا، سرمربی ایتالیایی ایران برای برگزاری یک اردوی مشترک در کشور چین دعوت به عمل آورد.مسئولان تیم ملی واترپلوی ایران موافقت اولیه خود را با برگزاری اردو در چین اعلام کردند و قرار شد تاریخ دقیق برگزاری این اردو پس از نشست مشترک در روزهای آینده با مسئولان تیم چین خواهند داشت، اعلام شود.

 


رئیس فدراسیون وزنه برداری می گوید کوروش باقری ملی پوشان را در مسابقات جهانی همراهی خواهد کرد.
حسین رضازاده در آستانه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2013 جهان که به میزبانی لهستان برگزار می‌شود به تشریح آخرین شرایط تیم ملی پرداخته که گزیده ای از صحبت‌هایش در ادامه می آید:
* باقری همچنان به کار با تیم ملی ادامه می‌دهد، چرا که وی در این چند سال زحمات زیادی را برای تیم ملی کشیده است. طی روزهای اخیر صحبت‌هایی در خصوص کنار گذاشتن باقری مطرح شده که ما به این حرف‌ها گوش نمی‌دهیم و ارزشی برای آنها قائل نیستیم و همچنان با این مربی به کار ادامه می‌دهیم.
* کوروش باقری که اول مهرماه امسال به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود، پس از رفع مشکلاتش از شنبه آینده بر سر تمرینات تیم ملی حاضر می‌شود تا دوباره تمرینات تیم ملی کشورمان در آستانه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2013 جهان که به میزبانی لهستان برگزار می‌شود، زیر نظر وی پیگیری شود.
* فدراسیون هیچ مشاوری ندارد. ضارب سلیمی هم کسی است که 10 سال پیش توسط علی مرادی سرمربی تیم ملی جوانان شده بود. آن روز هم به طور اتفاقی برای عیادت از کوروش به بیمارستان آمده بود و جالب اینکه طی این 10‌سال ما از وی خبری نداشتیم.
* بیشتر ترکیب تیم ملی را جوانان از جمله همین دو نوجوان 17 ساله تشکیل می‌دهند. با این حال به خداوند توکل کرده و برای موفقیت راهی این رقابت‌ها می‌شویم.

 


دارنده مدال نقره رویینگ آسیا معتقد است مدالش در این مسابقات طلا بود اما با یک اتفاق به مدال نقره تبدیل شد که البته با توجه به تمرین‌هایی که داشته نتیجه خوبی است.
محسن شادی در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال نقره رسید و نتوانست از حریف اصلی خود که از کشور هند است پیشی بگیرد، با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به شرایطی که شادی بعد از المپیک داشت نتیجه خوبی کسب کرده است. خود او نیز به همین مسئله تاکید دارد و می گوید از حریف هندی اش بهتر است اما یک اتفاق باعث شد مدال طلایش را از دست بدهد. شادی در این باره گفت: بلکه در شرایط کنونی من خیلی بهتر از او هستم و با فاصله در طول رقابت پارو می زدم. مشکل من این بود که چند دقیقه مانده به آغاز مسابقه حالم بد شد و حالت تهوع داشتم که باعث شد انرژی ام خالی شود. نمی خواهم بگویم دلیل این اتفاق حال بد من بود اما واقعا تاثیرگذار بود و انرژی ام را کاهش داد. در حالی که خیلی از این حریف هندی جلو بودم به یکباره بدنم خالی شد و در 50 متر پایانی مدال طلا را از دست دادم.

 


تعدادی از قهرمانان و ورزشکاران کاروان ورزشی ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و همچنین تیم ملی واترپلو که از مسابقات قهرمانی آسیا باز می‌گشتند، با استقبال مردم و مسئولان در فرودگاه امام خمینی‌‌(ره) مواجه شدند.
کاروان ورزشی ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی عملکرد مطلوبی داشت. ایران در پایان پس از اندونزی در جایگاه دوم قرار گرفت. تعدادی از ورزشکاران رشته‌های والیبال، دوومیدانی و همچنین تیم‌ ملی واترپلوی جوانان که از قهرمانی آسیا باز می‌گشتند، بامداد دیروز وارد فرودگاه امام خمینی‌ (ره) تهران شدند درحالی که جمع کثیری از علاقمندان و هواداران و خانواده ورزشکاران از ساعتی قبل در سالن انتظار فرودگاه به استقبال قهرمانان ایران نشسته بودند.در میان تابلوهای تبریک و پرچم‌های خوشامد گویی در گوشه و کنار سالن ورودی فرودگاه امام خمینی‌ (ره) به چشم می‌خورد.همچنین ده‌ها حلقه گل انتظار قهرمانان رشته‌های ورزشی را می‌کشید. تعدادی از مسئولان فدراسیون‌های دوومیدانی و شنا نیز برای استقبال از قهرمانان به فرودگاه امام خمینی‌ (ره) رفته بودند.سرانجام قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی در حالی که مدال های خود را به گردن آویخته بودند، از پله‌های برقی فرودگاه امام خمینی‌ (ره) پایین آمدند و به میان خیل انبوه هواداران، خانواده ها و علاقمندان خود رفتند.حضور پر شمار مردم برای استقبال از ورزشکاران به حدی بود که پس از ورود تعدادی از آنها به سالن انتظار گروه ارکستر هیات خوش‌آمدگویی مستقر در سالن نتوانست به کار خود ادامه دهد و برنامه خود را متوقف کرد.به سبب حضور پرشمار مردم ترافیک سنگینی در محوطه فرودگاه امام خمینی‌ (ره) به وجود آمده بود و تا حدی عبور و مرور را برای سایر مسافران نیز مختل کرده بود.

 


* سرپرست وزارت ورزش و جوانان در حکمی، محمود رئیس‌زاده را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد.
* سنگین وزن جودوی کشورمان گفت: مدارکی دارم که نشان می دهد رستگار(رئیس فدراسیون جودو) قبل از رسانه‌ای شدن موضوع رفتن جودوکاران به لبنان و پس از بازگشت از برزیل روزها وقت گذاشته و تلاش کرده تا از وزارت ورزش برای این ورزشکاران رضایتنامه بگیرد.
* مهرامی ها که این فصل با هدایت دوباره مصطفی هاشمی در لیگ برتر بسکتبال شرکت خواهند کرد نخستین بازیکن خارجی خود را به خدمت گرفتند. ورون گودریگه بازیکن پست فوروارد و آمریکایی است که به تازگی جذب مهرام شده است.
* کاروان جمهوری اسلامی ایران با 75 ورزشکار در سومین دوره بازی‌‌های پاراآسیایی جوانان که به میزبانی مالزی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.
* محمد ارزنده ملی پوش پرش طول ایران گفت: جوایزی که کمیته ملی المپیک به مدال آوران بازی‌های کشورهای اسلامی داد در حد جام رمضان بود.

 

   


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10